• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник": 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги: (Гістологічне дослідження І категорії складності; Гістологічне дослідження ІІ категорії складності; Гістологічне дослідження ІІІ категорії складності; Гістологічне дослідження IV категорії складності)

Завершена

650 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 250.00 UAH
Період оскарження: 15.11.2024 13:50 - 06.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель, встановлення дискримінаційних вимог

Номер: 9909f57763874d52bf8ca3761df25346
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-15-009629-a.c1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель, встановлення дискримінаційних вимог
Скарга:
Дата розгляду скарги: 02.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.11.2024 17:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.12.2024 18:42
Дата виконання рішення Замовником: 09.12.2024 14:09
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до РІШЕННЯ АМКУ №19106-р/пк-пз від 02.12.2024 Замовником усунуто порушення, шляхом внесення змін до тендерної документації.
Автор: ТОВ "АЛМ-ПОДІЛЛЯ", Каретна Анна Олександрівна +380979531239 medcentermaria@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 19b6b3e9c2d2bb00dc42864c864424fd
Заголовок пункту скарги: дискримінаційна вимога
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.

1. Замовником у п.1.1 розділу 1 Додатку 2 до тендерної документації встановлено наступний кваліфікаційний критерій про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації « …
1) не менше ніж 3-х спеціалістів (лікарів) з патологічної анатомії вищої кваліфікаційної категорії;
2) лаборант…»

Скаржник вважає вищезгадані вимоги як дискримінаційні та такі, що обмежують конкуренцію, а також не відповідають положенням чинного законодавства.
Жодним нормативно-правовим документом не встановлено, такої кількості лікарів-патологоанатомів з вищою кваліфікаційною категорією які мають бути у суб’єкта господарювання, що здійснює медичну практику з організації і управління охороною здоров’я, патологічної анатомії та за спеціальністю молодших спеціалістів з медичною освітою: лабораторна справа (патологія ), саме для проведення гістологічного дослідження. Зазначаємо що Наказ МОЗ від 06.09.2021 № 1877 щодо оптимального обсягу патологоанатомічних досліджень (на рік) на одного спеціаліста (лікаря) з патологічної анатомії стосується проведення паталогоанатомічних розтинів, а не гістологічного дослідження операційного та біопсійного матеріалу, що є предметом закупівлі.
Відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015, ТОВ «АЛМ-ПОДІЛЛЯ» отримано ліцензію №421 від 09.07.2015 на медичну практику, до якої внесено зміни 05.01.2024. Вказана ліцензія надає право надавати послуги з медичної практики, проводити свою господарську діяльність на всій території України. Відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015, ліцензія це право суб’єкта господарювання на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню.
Згідно Постанови КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики» від 02.03. 2016 №285, ці Ліцензійні умови встановлюють організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження господарської діяльності з медичної практики, а також визначають вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики. Медична практика ліцензіатом провадиться за місцем (місцями) її провадження, яке (які) зазначені у заяві про отримання ліцензії та в документах, що додавалися до неї (з урахуванням внесених до них змін, поданих ліцензіатом органові ліцензування).
Отже, відповідно до чинного законодавства, Скаржник відповідає організаційним, кадровим і технологічним вимогам до матеріально-технічної бази ліцензіата, які обов’язкові для виконання під час провадження господарської діяльності з медичної практики.
Як доказ наявності у ТОВ «АЛМ-ПОДІЛЛЯ» працівників відповідної кваліфікації, додаємо до скарги інформаційну довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, накази про прийняття на роботу та посвідчення лікаря-патологоанатома з вищою кваліфікаційною категорією.
Встановлення Замовником явно дискримінаційної вимоги, щодо необхідності наявності в учасників не менше ніж 3-х спеціалістів (лікарів) з патологічної анатомії вищої кваліфікаційної категорії є ГРУБИМ порушенням норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, у яких є не менше ніж 3-х спеціалістів (лікарів) з патологічної анатомії вищої кваліфікаційної категорії, що є дискримінаціи?ним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника. Встановлення такої явно дискримінаційної вимоги надає перевагу конкретному, на нашу думку учаснику.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 7f6b2b05d6f43b616a8f246d8aa8312d
Заголовок пункту скарги: дискримінаційна вимога
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно технічних, якісних та кількісних вимог згідно Додатку №2 до тендерної документації, Замовником встановлено наступну дискримінаційну вимогу:
• Операційний та біопсійний матеріали ІІІ категорії складності досліджуються за участю не менше, ніж 3-х спеціалістів (лікарів) з патологічної анатомії (згідно Методичними рекомендаціями (29.17/38.17) МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ УКРАЇНСЬКОГО ЦЕНТРУ НАУКОВОЇ МЕДИЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ ТА ПАТЕНТНО-ЛІЦЕНЗІЙНОЇ РОБОТИ узгоджених в.о. директора Медичного департаменту МОЗ України А.О. Гаврилюка від 11.04.2017року).
• Операційний та біопсійний матеріали IV категорії складності досліджуються за участю не менше, ніж 3-х спеціалістів (лікарів) з патологічної анатомії вищої кваліфікаційної категорії (згідно Методичними рекомендаціями (29.17/38.17) МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ УКРАЇНСЬКОГО ЦЕНТРУ НАУКОВОЇ МЕДИЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ ТА ПАТЕНТНО-ЛІЦЕНЗІЙНОЇ РОБОТИ узгоджених в.о. директора Медичного департаменту МОЗ України А.О. Гаврилюка від 11.04.2017року).

Скаржник вважає вищезгадану вимогу як дискримінаційну та таку, що обмежує конкуренцію, а також не відповідає положенням чинного законодавства.
Жодним нормативно-правовим документом не встановлено, такої кількості лікарів-патологоанатомів з вищою кваліфікаційною категорією які мають бути у суб’єкта господарювання, що здійснює медичну практику з організації і управління охороною здоров’я, патологічної анатомії та за спеціальністю молодших спеціалістів з медичною освітою: лабораторна справа (патологія ). Також зазначаємо що, Методичні рекомендації міністерства охорони здоров’я України Українського центру наукової медичної інформації та патентно-ліцензійної роботи від 04.2017 року «Загальні правила проведення патологоанатомічних розтинів померлих і прижиттєвих патоморфологічних досліджень операційного і біопсійного матеріалів» це лише рекомендації.
Відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015, ТОВ «АЛМ-ПОДІЛЛЯ» отримано ліцензію №421 від 09.07.2015 на медичну практику, до якої внесено зміни 05.01.2024. Вказана ліцензія надає право надавати послуги з медичної практики, проводити свою господарську діяльність на всій території України. Відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015, ліцензія це право суб’єкта господарювання на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню.
Згідно Постанови КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики» від 02.03. 2016 №285, ці Ліцензійні умови встановлюють організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження господарської діяльності з медичної практики, а також визначають вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики. Медична практика ліцензіатом провадиться за місцем (місцями) її провадження, яке (які) зазначені у заяві про отримання ліцензії та в документах, що додавалися до неї (з урахуванням внесених до них змін, поданих ліцензіатом органові ліцензування).
Отже, відповідно до чинного законодавства, Скаржник відповідає організаційним, кадровим і технологічним вимогам до матеріально-технічної бази ліцензіата, які обов’язкові для виконання під час провадження господарської діяльності з медичної практики.
Як доказ наявності у ТОВ «АЛМ-ПОДІЛЛЯ» працівників відповідної кваліфікації, додаємо до скарги інформаційну довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, накази про прийняття на роботу та посвідчення лікаря-патологоанатома з вищою кваліфікаційною категорією.
Встановлення Замовником явно дискримінаційної вимоги, щодо необхідності наявності в учасників не менше ніж 3-х спеціалістів (лікарів) з патологічної анатомії вищої кваліфікаційної категорії є ГРУБИМ порушенням норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, у яких є не менше ніж 3-х спеціалістів (лікарів) з патологічної анатомії вищої кваліфікаційної категорії, що є дискримінаціи?ним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника. Встановлення такої явно дискримінаційної вимоги надає перевагу конкретному, на перед визначеному учаснику.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: c9cd977b6eae66563817cedb83d0ac4b
Заголовок пункту скарги: дискримінаційна вимога
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно технічних, якісних та кількісних вимог згідно Додатку №2 до тендерної документації, Замовником встановлено наступну дискримінаційну вимогу:
- Учасник повинен надати документи щодо проходження/завершення проходження процедури оцінки відповідності власної медичної лабораторії у відповідності до вимог стандарту ДСТУ EN ISO 15189 «Медичні лабораторії. Вимоги до якості та компетентності» (EN ISO 15189:2015. IDT) або ISO 15189:2022, а саме:
- Учасник, який проходить процедуру акредитації:
- копію протоколу розгляду заявки медичної лабораторії, закладу з комплектом документів, що додаються до неї (видане НААУ);
- копію рішення за результатами розгляду заявки медичної лабораторії (видане НААУ);
- Акт аналізу документів медичної лабораторії на відповідність вимогам ISO 15189:2022; Рішення за результатами розгляду акта аналізу документів медичної лабораторії на відповідність вимогам ISO 15189:2022 та /або Договір на виконання робіт з акредитації (Договір має бути укладений з організацією, яка уповноважена проводити акредитацію); Акт здачі приймання робіт до договору на виконання робіт з акредитації.
- Учасник який завершив процедуру акредитації: копію атестату про акредитацію (видане НААУ).

Вказані умови тендерної документаціі? жодним чином не обґрунтовані, адже наявність в учасника документів щодо проходження/завершення процедури акредитації медичних лабораторій у відповідності до вимог стандарту ДСТУ EN ISO 15189 «Медичні лабораторії. Вимоги до якості та компетентності» (EN ISO 15189:2012. IDT) або ISO 15189:2022, жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі. Вимога щодо необхідності надання копії протоколу розгляду заявки медичної лабораторії, закладу з комплектом документів, що додаються до неї (видане НААУ) та копії рішення за результатами розгляду заявки медичної лабораторії(видане НААУ), для учасників які проходить процедуру акредитації та копію атестату про акредитацію (видане НААУ), для учасників які завершили процедуру акредитації носить явно дискримінаційний підхід.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛМ-ПОДІЛЛЯ» є реальним учасником ринку з надання послуг гістологічного дослідження операційного та біопсійного матеріалу, бере участь в закупівлях по всій території України, має ліцензію №421 від 09.07.2015 на медичну практику, до якої внесено зміни 05.01.2024. Вказана ліцензія надає право Скаржнику надавати послуги з медичної практики, проводити свою господарську діяльність на всій території України.
Також зазначаємо, що з метою підвищення якості надання медичної допомоги населенню України та відповідно до статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров'я Кабінет Міністрів України Постановою №765 від 15.07.1997 затвердив Порядок акредитації закладу охорони здоров'я (далі – Порядок №765). Згідно п. 1 Порядку №765, Акредитація закладу охорони здоров’я - це офіційне визнання наявності у закладі охорони здоров’я умов для якісного, своєчасного, певного рівня медичного обслуговування населення, дотримання ним стандартів у сфері охорони здоров’я, відповідності медичних (фармацевтичних) працівників єдиним кваліфікаційним вимогам. Акредитацію закладів, крім аптечних закладів, проводить Головна акредитаційна комісія, а акредитацію аптечних закладів - Головна комісія з акредитації аптечних закладів, що утворюються при МОЗ, та акредитаційні комісії, що утворюються при Міністерстві охорони здоров’я Автономної Республіки Крим, структурних підрозділах охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій. П. 1 Порядку №765 визначено що стандарти акредитації закладів затверджуються МОЗ.
Скаржником у встановленому законом порядку отримано акредитаційний сертифікат серія МЗ №015560 строком дії з 03.02.2022 до 02.02.2025 рр. (додається як доказ).
Замовник, встановивши умову у тендерній документації щодо надання копії протоколу розгляду заявки медичної лабораторії, закладу з комплектом документів, що додаються до неї (видане НААУ) та копії рішення за результатами розгляду заявки медичної лабораторії(видане НААУ), для учасників які проходить процедуру акредитації або копію атестату про акредитацію (видане НААУ), для учасників які завершили процедуру акредитації грубо порушив норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, застосувавши явно дискримінаційний підхід до учасників які мають акредитаційний сертифікат, який отриманий в порядку визначеному чинним законодавством та виданий Міністерством Охорони Здоров’я України. Також зазначаємо, що формування вимоги про надання саме «атестату про акредитацію» та ще й виданого саме НААУ, також застосував дискримінаційний підхід до учасників та зокрема Скаржника.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що мають копії протоколу розгляду заявки медичної лабораторії, закладу з комплектом документів, що додаються до неї (видане НААУ) та копії рішення за результатами розгляду заявки медичної лабораторії(видане НААУ), для учасників які проходить процедуру акредитації або копію атестату про акредитацію (видане НААУ), для учасників які завершили процедуру акредитації, що є дискримінаціи?ним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Зазначені вимоги порушують право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників, адже участь в даній закупівлі зможе взяти обмежене коло учасників, а можливо і один конкретно визначений
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації