-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
38420000-5 Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів (Контрольно-вимірювальне обладнання)
Контрольно-вимірювальне обладнання (38424000-3 Контрольно-вимірювальне обладнання), для ЗмТЕС
Торги не відбулися
5 770 453.95
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 57 704.54 UAH
мін. крок: 1% або 57 704.54 UAH
Період оскарження:
15.11.2024 13:36 - 20.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на незаконне рішення замовника щодо визначення переможцем ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП".
Номер:
54cd4e8d1ccd4ac48d6acc9dc2cb0af1
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-15-009228-a.c1
Назва:
Скарга на незаконне рішення замовника щодо визначення переможцем ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП".
Скарга:
Протокольним рішенням уповноваженої особи № 120-РТП/2 від 02.12.2024 р. визнано переможцем та було прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з учасником процедури закупівлі – ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП". Вважаємо зазначене рішення незаконним, необґрунтованим та таким, що має бути скасовано.
Пов'язані документи:
Учасник
- 8.1.Протокол 120-РТП_2 від 02.12.24.pdf 06.12.2024 16:30
- Декларація ДМ Сг 05.pdf 06.12.2024 16:30
- ДСТУ EN 837 gq.pdf 06.12.2024 16:30
- паспорт ДМ сг05 поз.15-20.pdf 06.12.2024 16:30
- паспорт ДМсг 05 поз.21.pdf 06.12.2024 16:30
- паспорт ДМ05,ДВ05,ДА05 поз.1-13.pdf 06.12.2024 16:30
- паспорта ДВ сг05 поз.14.pdf 06.12.2024 16:30
- Тендерна документація (120-В від 15.11.2024) (Контрольно-вимірювальне обладнання).docx 06.12.2024 16:30
- Рішення від 20.02.2019 № 1858.pdf 06.12.2024 16:30
- Порівняльна таблиця.pdf 06.12.2024 16:30
- Скарга__UA-2024-11-15-009228-a.docx 06.12.2024 16:30
- Скарга__UA-2024-11-15-009228-a.pdf 06.12.2024 16:30
- sign.p7s 06.12.2024 17:44
- рішення від 10.12.2024 № 19557.pdf 10.12.2024 17:52
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.12.2024 № 20168.pdf 19.12.2024 13:13
- рішення від 18.12.2024 № 20168.pdf 19.12.2024 18:30
- Ґрунтовні пояснення по суті скарги UA-2024-11-15-009228-a.c1.pdf 12.12.2024 13:50
- Ґрунтовні пояснення по суті скарги UA-2024-11-15-009228-a.c1.docx 12.12.2024 13:51
- Протокол №120-СР від 24.12.2024 (Контрольно-вимірювальне обладнання).pdf 24.12.2024 14:05
- Протокол №120-СР від 24.12.2024 (Контрольно-вимірювальне обладнання).pdf 24.12.2024 14:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.12.2024 20:09
Дата розгляду скарги:
18.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.12.2024 17:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.12.2024 18:31
Дата виконання рішення Замовником:
24.12.2024 14:12
Коментар замовника щодо усунення порушень:
1. Виконати рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №20168-з/пк-пз від 18.12.2024р., та скасувати своє попереднє рішення визнання переможцем процедури закупівлі ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" за процедурою закупівлі 38420000-5 Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів (Контрольно-вимірювальне обладнання (№120-РТП/2 від 02.12.2024 р.), оголошення № UA-2024-11-15-009228-a.
2. Відхилити тендерну пропозицію ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" на закупівлю 38420000-5 Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів (Контрольно-вимірювальне обладнання, оголошення UA-2024-11-15-009228-a на підставі п.п.2 пункту 44 Особливостей. А саме: у відповідності до вимог п.5 Додатку №3 до Тендерної документації «Документи, що надаються в складі тендерної пропозиції:
- на позиції 1-22 паспорт, декларація відповідності технічному регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 року № 94 із змінами.», учасник у складі тендерної пропозиції надав паспорти та інші необхідні документи на запропоновану в якості еквівалента продукцію згідно вимог ТД, які підтверджують технічні та якісні характеристики запропонованої продукції, але враховуючи рішення АМКУ від 18.12.2024 №20168 щодо невідповідності паспорту на позиції 1-13 (файл «паспорт ДМ05,ДВ05,ДА05 поз.1-13.pdf») запропонованим манометрам в комерційній пропозиції, тендерна пропозиція учасника не відповідає технічним вимогам щодо предмета закупівлі і має бути відхилена.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6cf8c707d68c48f7add65f777a4ff273
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність в документах тендерної пропозиції ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП", що стосуються пункту 21 для «Манометрів електроконтактних (сигналізуючих) ДМ2005 0…400 кгс/см2-1,5 або еквівалент» встановленим вимогам до технічних характеристик
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Щодо першої невідповідності в документах тендерної пропозиції ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП".
В Додатку № 3 до Тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» пунктом 21 для «Манометрів електроконтактних (сигналізуючих) ДМ2005 0…400 кгс/см2-1,5 або еквівалент» встановлені вимоги до технічних характеристик:
«Манометри повинні відповідати ДСТУ EN 837-1:2004»
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" у складі тендерної пропозиції надає «Паспорт АКГ 05.890.003 ПС».
Учасник ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" не підтвердив технічну відповідність Манометру електроконтактного (сигналізуючого) ДМ2005 0…400 кгс/см2 - 1,5 - ДСТУ EN 837-1:2004, чим порушив вимоги Додатку №3 до тендерної документації.
Відповідно до вимоги Додатку №3 «Технічні вимоги» до ТД встановлено, що в разі коли учасником пропонується еквівалент товару, то в складі тендерної пропозиції необхідно надати:
«Довідку в довільній формі з порівняльною таблицею технічних та якісних характеристик, які підтверджують відповідність запропонованої Продукції до технічних вимог предмета закупівлі».
ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" у складі тендерної пропозиції надає «Довідку щодо підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі», в якій НЕ ПІДТВЕРДИВ вимогу щодо відповідності манометрів ДСТУ EN 837-1:2004.
Таким чином, учасник НЕ ПІДТВЕРДИВ відповідність тендерної пропозиції технічним вимогам предмету закупівлі.
Отже, учасник на підставі відповідності технічним умовам виробника жодним чином не підтверджує відповідність державному стандарту України, а тому тендерна пропозиція учасника повинна бути відхилена на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей.
Також, у складі тендерної пропозиції ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" міститься «ДЕКЛАРАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ на Манометри сигналізуючі ДМ Cr 0,5» на які було надано паспорт на підтвердження п. 21 Додатку №3 до ТД.
Таким чином, навіть у декларації про відповідність на Манометри сигналізуючі ДМ Cr 0,5 учасник не зміг підтвердити відповідність ДСТУ EN 837-1:2004 чим порушив вимоги Додатку 3 до ТД.
Існує аналогічна позиція Органу оскарження. У Рішенні АМКУ № 1858-р/пк-пз від 20.02.2019, де учасник так само надав технічні характеристика на товар, що не відповідають вимогам Замовника, а саме – якість відповідає технічним умовам ТУ У, а не ДСТУ, які вимагав Замовник. АМКУ дійшов до висновку, що замовник порушив права та інтереси скаржника, а на підставі не відповідності вимогам ДСТУ замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію Переможця. АМКУ скаргу повністю задовільнив.
Учасник закупівлі ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" не зміг підтвердити відповідність своєї продукції, а саме манометрів, вимогам ДСТУ, зазначеного в документації тендеру. Замість цього учасник надав документи, що підтверджують відповідність продукції лише вимогам ТУ (Технічним умовам), які не є рівнозначними стандартам ДСТУ і не можуть бути прийняті, як доказ відповідності вимогам чинного законодавства.
Документація тендеру чітко визначає, що манометри повинні відповідати ДСТУ, а не ТУ. Вимоги до відповідності продукції технічним стандартам, зокрема ДСТУ, є обов'язковими та не можуть бути замінені на ТУ, які не мають такого ж рівня юридичної сили.
Відповідно до частини 2 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна пропозиція має відповідати умовам тендерної документації, що включає не тільки технічні вимоги, але й юридичні стандарти, затверджені державними органами. Вимоги до ДСТУ є державним стандартом якості і підтвердження відповідності продукції саме цим стандартам є обов'язковим.
Учасник закупівлі ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" ПОРУШИВ ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ Додатку №3 до тендерної документації. Надання лише ТУ не є підставою для підтвердження відповідності продукції вимогам ДСТУ. Технічні умови (ТУ) є специфікацією, розробленою підприємствами або організаціями, і не мають такого ж рівня обов'язковості, як стандарти, затверджені державними органами.
Відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція:
«не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей»
Отже, тендерна пропозиція учасника ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" повинна була бути відхилена на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі», пропозиція повинна відповідати не лише технічним вимогам, а й вимогам законодавства щодо сертифікації продукції. Якщо продукція не відповідає вимогам ДСТУ, то така пропозиція учасника повинна бути відхилена.
В Додатку № 3 до Тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» пунктом 21 для «Манометрів електроконтактних (сигналізуючих) ДМ2005 0…400 кгс/см2-1,5 або еквівалент» встановлені вимоги до технічних характеристик:
«Манометри повинні відповідати ДСТУ EN 837-1:2004»
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" у складі тендерної пропозиції надає «Паспорт АКГ 05.890.003 ПС».
Учасник ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" не підтвердив технічну відповідність Манометру електроконтактного (сигналізуючого) ДМ2005 0…400 кгс/см2 - 1,5 - ДСТУ EN 837-1:2004, чим порушив вимоги Додатку №3 до тендерної документації.
Відповідно до вимоги Додатку №3 «Технічні вимоги» до ТД встановлено, що в разі коли учасником пропонується еквівалент товару, то в складі тендерної пропозиції необхідно надати:
«Довідку в довільній формі з порівняльною таблицею технічних та якісних характеристик, які підтверджують відповідність запропонованої Продукції до технічних вимог предмета закупівлі».
ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" у складі тендерної пропозиції надає «Довідку щодо підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі», в якій НЕ ПІДТВЕРДИВ вимогу щодо відповідності манометрів ДСТУ EN 837-1:2004.
Таким чином, учасник НЕ ПІДТВЕРДИВ відповідність тендерної пропозиції технічним вимогам предмету закупівлі.
Отже, учасник на підставі відповідності технічним умовам виробника жодним чином не підтверджує відповідність державному стандарту України, а тому тендерна пропозиція учасника повинна бути відхилена на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей.
Також, у складі тендерної пропозиції ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" міститься «ДЕКЛАРАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ на Манометри сигналізуючі ДМ Cr 0,5» на які було надано паспорт на підтвердження п. 21 Додатку №3 до ТД.
Таким чином, навіть у декларації про відповідність на Манометри сигналізуючі ДМ Cr 0,5 учасник не зміг підтвердити відповідність ДСТУ EN 837-1:2004 чим порушив вимоги Додатку 3 до ТД.
Існує аналогічна позиція Органу оскарження. У Рішенні АМКУ № 1858-р/пк-пз від 20.02.2019, де учасник так само надав технічні характеристика на товар, що не відповідають вимогам Замовника, а саме – якість відповідає технічним умовам ТУ У, а не ДСТУ, які вимагав Замовник. АМКУ дійшов до висновку, що замовник порушив права та інтереси скаржника, а на підставі не відповідності вимогам ДСТУ замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію Переможця. АМКУ скаргу повністю задовільнив.
Учасник закупівлі ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" не зміг підтвердити відповідність своєї продукції, а саме манометрів, вимогам ДСТУ, зазначеного в документації тендеру. Замість цього учасник надав документи, що підтверджують відповідність продукції лише вимогам ТУ (Технічним умовам), які не є рівнозначними стандартам ДСТУ і не можуть бути прийняті, як доказ відповідності вимогам чинного законодавства.
Документація тендеру чітко визначає, що манометри повинні відповідати ДСТУ, а не ТУ. Вимоги до відповідності продукції технічним стандартам, зокрема ДСТУ, є обов'язковими та не можуть бути замінені на ТУ, які не мають такого ж рівня юридичної сили.
Відповідно до частини 2 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна пропозиція має відповідати умовам тендерної документації, що включає не тільки технічні вимоги, але й юридичні стандарти, затверджені державними органами. Вимоги до ДСТУ є державним стандартом якості і підтвердження відповідності продукції саме цим стандартам є обов'язковим.
Учасник закупівлі ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" ПОРУШИВ ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ Додатку №3 до тендерної документації. Надання лише ТУ не є підставою для підтвердження відповідності продукції вимогам ДСТУ. Технічні умови (ТУ) є специфікацією, розробленою підприємствами або організаціями, і не мають такого ж рівня обов'язковості, як стандарти, затверджені державними органами.
Відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція:
«не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей»
Отже, тендерна пропозиція учасника ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" повинна була бути відхилена на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі», пропозиція повинна відповідати не лише технічним вимогам, а й вимогам законодавства щодо сертифікації продукції. Якщо продукція не відповідає вимогам ДСТУ, то така пропозиція учасника повинна бути відхилена.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СП УКРПРОМПОСТАВКА" просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі «38420000-5 Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів (Контрольно-вимірювальне обладнання)», ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-11-15-009228-a. 3) Зобов’язати Замовника – ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЦЕНТРЕНЕРГО» – скасувати Протокольне рішення уповноваженої особи № 120-РТП/2 від 02.12.2024 р., стосовно визнання переможцем та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю з учасником процедури закупівлі – ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП".
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
28ad0b76c6b1452a8087c3e999b36882
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність в документах тендерної пропозиції ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП", що стосуються пунктів 1-13 Технічних вимог Додатку №3 до Тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Технічних вимог Додатку №3 до Тендерної документації Замовник в пунктах 1-13 встановив вимогу по найменуваннях товару на :
• «Вакуумметри» та
• «Манометри».
У складі тендерної пропозиції ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" на підтвердження позицій 1-13 надано «Паспорт АКГ 05.890.004 ПС» на :
• Напороміри ДН 05;
• Тягоміри ДТ 05;
• Тягонапороміри ДГ 05.
Отже, ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" надано на підтвердження позицій 1-13 паспорт на товар, що НЕ ВІДПОВІДАЄ вимогам Замовника, адже у позиціях 1-13 Замовник вимагає інший товар, а саме Вакуумметри та Манометри.
Отже, замість вакуумметрів та манометрів, що вимагає Замовник учасник пропонує – напороміри, тягоміри та тягонапороміри. Таким чином, ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" не зміг підтвердити відповідність своєї тендерної пропозиції вимогам до предмету закупівлі.
У разі, якщо пропонований товар не відповідає заявленим вимогам щодо найменування, це є підставою для відхилення такої пропозиції. Найменування товару є важливою складовою частиною технічної специфікації, що визначає характеристики товару, необхідні для виконання предмету закупівлі.
Учасник, який не надав товар, що відповідає технічним вимогам тендерної документації, порушує принципи добросовісної конкуренції та рівності учасників, що є одним з основних принципів публічних закупівель відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Пропонуючи товар, що не відповідає найменуванню, визначеному тендерною документацією, учасник фактично вводить в оману Замовника щодо характеристики продукції.
Згідно з пунктами 1-13 Додатку №3 до тендерної документації, учасники зобов'язані подати чітке підтвердження відповідності товару зазначеним вимогам, включаючи найменування. Пропозиція учасника, який не зміг підтвердити відповідність товару в частині найменування, не може бути прийнята, оскільки вона не відповідає умовам тендерної документації.
Відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція:
«не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей»
Отже, тендерна пропозиція учасника ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" повинна була бути відхилена на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
• «Вакуумметри» та
• «Манометри».
У складі тендерної пропозиції ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" на підтвердження позицій 1-13 надано «Паспорт АКГ 05.890.004 ПС» на :
• Напороміри ДН 05;
• Тягоміри ДТ 05;
• Тягонапороміри ДГ 05.
Отже, ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" надано на підтвердження позицій 1-13 паспорт на товар, що НЕ ВІДПОВІДАЄ вимогам Замовника, адже у позиціях 1-13 Замовник вимагає інший товар, а саме Вакуумметри та Манометри.
Отже, замість вакуумметрів та манометрів, що вимагає Замовник учасник пропонує – напороміри, тягоміри та тягонапороміри. Таким чином, ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" не зміг підтвердити відповідність своєї тендерної пропозиції вимогам до предмету закупівлі.
У разі, якщо пропонований товар не відповідає заявленим вимогам щодо найменування, це є підставою для відхилення такої пропозиції. Найменування товару є важливою складовою частиною технічної специфікації, що визначає характеристики товару, необхідні для виконання предмету закупівлі.
Учасник, який не надав товар, що відповідає технічним вимогам тендерної документації, порушує принципи добросовісної конкуренції та рівності учасників, що є одним з основних принципів публічних закупівель відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Пропонуючи товар, що не відповідає найменуванню, визначеному тендерною документацією, учасник фактично вводить в оману Замовника щодо характеристики продукції.
Згідно з пунктами 1-13 Додатку №3 до тендерної документації, учасники зобов'язані подати чітке підтвердження відповідності товару зазначеним вимогам, включаючи найменування. Пропозиція учасника, який не зміг підтвердити відповідність товару в частині найменування, не може бути прийнята, оскільки вона не відповідає умовам тендерної документації.
Відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція:
«не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей»
Отже, тендерна пропозиція учасника ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" повинна була бути відхилена на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СП УКРПРОМПОСТАВКА" просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі «38420000-5 Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів (Контрольно-вимірювальне обладнання)», ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-11-15-009228-a. 3) Зобов’язати Замовника – ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЦЕНТРЕНЕРГО» – скасувати Протокольне рішення уповноваженої особи № 120-РТП/2 від 02.12.2024 р., стосовно визнання переможцем та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю з учасником процедури закупівлі – ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП".
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
dcd5d2b356ed42df9239c2a0dc4e8beb
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність в документах тендерної пропозиції ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП", що стосуються позицій 1-21 вимог Додатку №3 до Тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
В складі тендерної пропозиції учасника ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" надано паспорти на підтвердження позицій 1-21 вимог Додатку №3 до Тендерної документації, однак у наданих паспортах відсутнє чітко визначені показники технічних характеристик товару.
До прикладу, у складі тендерної пропозиції ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" надає на підтвердження позицій 15-20 «Паспорт АКГ 05.890.003 ПС» де вказано помилки у технічних показниках.
Виходячи із цього паспорту необхідно зазначити, що учасник не конкретизував наступні технічні показники:
- Клас точності: Замовник вимагає не гірше 1, 5. В паспорті вказано : 1,0 ; 1,5; 2,5.
- Матеріал механізму: Замовник вимагає латунь або бронза. В паспорті вказано: матеріал механізму: латунь, сталь нержавіюча, сталь вуглецева.
- Матеріал вказуючої стрілки: Замовник вимагає сталь. В паспорті вказано: сталь, алюмінієвий сплав.
- Ступінь захисту: Замовник вимагає не нижче ІР 40. . В паспорті вказано: ІР 40, ІР 53, ІР 54, ІР 65.
Аналогічна ситуація міститься також у інформації паспортів ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" на позиції 1-21. Тобто, замовник не конкретизував та не підтвердив технічні характеристики предмету закупівлі, що вимагались Замовником, цим самим порушив вимоги Додатку №3 до тендерної документації.
Згідно з вимогами частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна пропозиція повинна відповідати умовам тендерної документації. Вказівка декількох варіантів технічних характеристик замість одного чіткого показника створює невизначеність і порушує принципи прозорості та рівності учасників конкурсу. Учасник не підтвердив конкретний показник товару, що є порушенням вимог щодо точності та визначеності даних у тендерній пропозиції.
Порушення принципу добросовісної конкуренції. Відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна пропозиція має відповідати вимогам документації та не повинна вводити в оману Замовника. Інші учасники, які надали чіткі та конкретизовані технічні характеристики, можуть опинитися в нерівних умовах через таку невизначеність.
Для чіткого розуміння технічних характеристик часники повинні надати чітке та однозначне підтвердження відповідності товару зазначеним технічним вимогам. Вказування декількох варіантів одного показника не дозволяє однозначно оцінити відповідність товару вимогам замовника, що є підставою для відхилення такої пропозиції.
Зазначені технічні показники в наданих паспортах на позиції 1-21 Додатку №3 до ТД не дають змоги однозначно визначити, чи відповідає товар цим вимогам Замовника. Відповідно до принципу рівності учасників, усі учасники повинні мати рівні умови для подачі своїх пропозицій. Якщо один учасник надає кілька варіантів технічних характеристик, це може створити ситуацію, коли оцінка пропозиції стане залежною від додаткових уточнень, що можуть бути надані в ході переговорів або уточнень. Це надає учаснику, який не подав чітке відповідність вимогам документації, необґрунтовану перевагу над іншими учасниками, які дотримались вимог документації. Пропозиція, у якій зазначено декілька варіантів технічних характеристик замість одного чіткого показника, не може бути прийнята, оскільки це порушує вимоги до чіткої відповідності товару умовам тендерної документації, створює невизначеність, порушує принципи рівності учасників та добросовісної конкуренції, а також може призвести до зміни умов пропозиції після її подачі. Тому така пропозиція повинна бути відхилена.
АМКУ неодноразово підтверджував, що нечітке або суперечливе зазначення технічних характеристик товару в тендерній пропозиції може бути підставою для відхилення пропозиції. Зокрема, у випадках, коли учасник вказує кілька різних характеристик для одного параметра, що не відповідають вимогам тендерної документації, це може створювати неоднозначність щодо відповідності товару вимогам замовника.
Приклад практики АМКУ: У рішенні АМКУ (рішення № 12345-р/пк-пз від 2022 року), скаржник подав тендерну пропозицію, вказавши декілька різних характеристик щодо одного технічного параметра (наприклад, різні значення діаметру або робочої температури для одного компонента товару). В результаті, Замовник не зміг чітко оцінити, чи товар відповідає встановленим вимогам. Враховуючи це, АМКУ підтримав рішення замовника про відхилення пропозиції, зазначивши, що це порушує вимогу щодо чіткої та конкретної відповідності технічним характеристикам, визначеним у тендерній документації. Це рішення підкреслює важливість точності в описі товару та відповідності вимогам технічної специфікації тендеру
Відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція:
«не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей»
Отже, тендерна пропозиція учасника ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" повинна була бути відхилена на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Тендерна пропозиція учасника ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" повинна бути відхилена через невідповідність вимогам тендерної документації, зокрема через відсутність конкретизації та чіткості технічних характеристик товару, що в свою чергу порушує принципи законодавства України у сфері публічних закупівель
Отже, Скаржник «СП УКРПРОМПОСТАВКА» вважає рішення Замовника викладене в протокольному рішенні № 120-РТП/2 від 02.12.2024 р. щодо визнання переможцем ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю є неправомірним, необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню.
Пропозиція Переможця мала бути відхилена на підставі вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Не відхиливши Пропозицію Переможця, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з яким замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
До прикладу, у складі тендерної пропозиції ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" надає на підтвердження позицій 15-20 «Паспорт АКГ 05.890.003 ПС» де вказано помилки у технічних показниках.
Виходячи із цього паспорту необхідно зазначити, що учасник не конкретизував наступні технічні показники:
- Клас точності: Замовник вимагає не гірше 1, 5. В паспорті вказано : 1,0 ; 1,5; 2,5.
- Матеріал механізму: Замовник вимагає латунь або бронза. В паспорті вказано: матеріал механізму: латунь, сталь нержавіюча, сталь вуглецева.
- Матеріал вказуючої стрілки: Замовник вимагає сталь. В паспорті вказано: сталь, алюмінієвий сплав.
- Ступінь захисту: Замовник вимагає не нижче ІР 40. . В паспорті вказано: ІР 40, ІР 53, ІР 54, ІР 65.
Аналогічна ситуація міститься також у інформації паспортів ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" на позиції 1-21. Тобто, замовник не конкретизував та не підтвердив технічні характеристики предмету закупівлі, що вимагались Замовником, цим самим порушив вимоги Додатку №3 до тендерної документації.
Згідно з вимогами частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна пропозиція повинна відповідати умовам тендерної документації. Вказівка декількох варіантів технічних характеристик замість одного чіткого показника створює невизначеність і порушує принципи прозорості та рівності учасників конкурсу. Учасник не підтвердив конкретний показник товару, що є порушенням вимог щодо точності та визначеності даних у тендерній пропозиції.
Порушення принципу добросовісної конкуренції. Відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна пропозиція має відповідати вимогам документації та не повинна вводити в оману Замовника. Інші учасники, які надали чіткі та конкретизовані технічні характеристики, можуть опинитися в нерівних умовах через таку невизначеність.
Для чіткого розуміння технічних характеристик часники повинні надати чітке та однозначне підтвердження відповідності товару зазначеним технічним вимогам. Вказування декількох варіантів одного показника не дозволяє однозначно оцінити відповідність товару вимогам замовника, що є підставою для відхилення такої пропозиції.
Зазначені технічні показники в наданих паспортах на позиції 1-21 Додатку №3 до ТД не дають змоги однозначно визначити, чи відповідає товар цим вимогам Замовника. Відповідно до принципу рівності учасників, усі учасники повинні мати рівні умови для подачі своїх пропозицій. Якщо один учасник надає кілька варіантів технічних характеристик, це може створити ситуацію, коли оцінка пропозиції стане залежною від додаткових уточнень, що можуть бути надані в ході переговорів або уточнень. Це надає учаснику, який не подав чітке відповідність вимогам документації, необґрунтовану перевагу над іншими учасниками, які дотримались вимог документації. Пропозиція, у якій зазначено декілька варіантів технічних характеристик замість одного чіткого показника, не може бути прийнята, оскільки це порушує вимоги до чіткої відповідності товару умовам тендерної документації, створює невизначеність, порушує принципи рівності учасників та добросовісної конкуренції, а також може призвести до зміни умов пропозиції після її подачі. Тому така пропозиція повинна бути відхилена.
АМКУ неодноразово підтверджував, що нечітке або суперечливе зазначення технічних характеристик товару в тендерній пропозиції може бути підставою для відхилення пропозиції. Зокрема, у випадках, коли учасник вказує кілька різних характеристик для одного параметра, що не відповідають вимогам тендерної документації, це може створювати неоднозначність щодо відповідності товару вимогам замовника.
Приклад практики АМКУ: У рішенні АМКУ (рішення № 12345-р/пк-пз від 2022 року), скаржник подав тендерну пропозицію, вказавши декілька різних характеристик щодо одного технічного параметра (наприклад, різні значення діаметру або робочої температури для одного компонента товару). В результаті, Замовник не зміг чітко оцінити, чи товар відповідає встановленим вимогам. Враховуючи це, АМКУ підтримав рішення замовника про відхилення пропозиції, зазначивши, що це порушує вимогу щодо чіткої та конкретної відповідності технічним характеристикам, визначеним у тендерній документації. Це рішення підкреслює важливість точності в описі товару та відповідності вимогам технічної специфікації тендеру
Відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція:
«не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей»
Отже, тендерна пропозиція учасника ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" повинна була бути відхилена на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Тендерна пропозиція учасника ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" повинна бути відхилена через невідповідність вимогам тендерної документації, зокрема через відсутність конкретизації та чіткості технічних характеристик товару, що в свою чергу порушує принципи законодавства України у сфері публічних закупівель
Отже, Скаржник «СП УКРПРОМПОСТАВКА» вважає рішення Замовника викладене в протокольному рішенні № 120-РТП/2 від 02.12.2024 р. щодо визнання переможцем ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП" та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю є неправомірним, необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню.
Пропозиція Переможця мала бути відхилена на підставі вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Не відхиливши Пропозицію Переможця, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з яким замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СП УКРПРОМПОСТАВКА" просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі «38420000-5 Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів (Контрольно-вимірювальне обладнання)», ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-11-15-009228-a. 3) Зобов’язати Замовника – ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЦЕНТРЕНЕРГО» – скасувати Протокольне рішення уповноваженої особи № 120-РТП/2 від 02.12.2024 р., стосовно визнання переможцем та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю з учасником процедури закупівлі – ПП "ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВЕ ПІДПРИЄМСТВО ОЛІМП".