• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015 90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям

Завершена

660 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.4% або 2 400.00 UAH
Період оскарження: 14.11.2024 13:15 - 19.11.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне визначення переможця

Номер: d70c395c371c49a98f4729cb9a883cdf
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-14-008199-a.a1
Назва: Скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
Дата розгляду скарги: 11.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.12.2024 15:02
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 16.12.2024 13:29
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Селтік", Черняєва Катерина 380674344055 Seltik.ua@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 509177a9701b428386a71662308e13c1
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо довідки про залучення / незалучення субпідрядників/співвиконавців
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Пунктом 3.10 Додатку №1 до Тендерної документації встановлено вимогу, що у разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі послуг, він надає довідку з інформацією про залучення субпідрядників/співвиконавців для виконання послуг (робіт) за наведеною формою Замовника, а також надає інформацію в довільній формі про відсутність у субпідрядників/співвиконавців підстав, визначених у п. 47 Особливостей, скріплену підписом керівника або уповноваженої особи та печаткою організації субпідрядників/співвиконавців. Даним пунктом також передбачено, що у разі коли учасник процедури закупівлі не має наміру залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців, він надає довідку у довільній формі щодо незалучення субпідрядника/співвиконавця.
Переможцем в складі пропозиції надано довідку за вих. № 174-Т від 18.11.2024, відповідно до змісту якої Переможець не планує залучати субпідрядників/співвиконавців для виконання робіт або послуг в обсязі, меншому ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
27 листопада 2024 року Замовником розміщено вимогу про усунення невідповідностей, в тому числі зазначено наступне: «2. На виконання вимог п.п.3.10 п.3 Учасник надав довідку № 174-Т від 18.11.2024 про незалучення субпідрядників/співвиконавців, яка не відповідає запиту тендерної документації по закупівлі № UA-2024-11-14-008199-a (Лот №1). Просимо надати інформацію/довідку щодо наміру Учасника залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі НЕ менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю послуг.».
На виконання зазначеної вимоги Замовника, Переможцем надано інформаційну довідку за вих. № 212-Т від 28.11.2024, відповідно до змісту якої Переможець не має наміру залучати інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців для виконання робіт або послуг в обсязі, меншому ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
Таким чином, відповідно до наданої довідки під час прийняття рішення про визначення Переможця у Замовника була відсутня інформація щодо наміру залучати або не залучати Учасником інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі БІЛЬШОМУ як 20 відсотків вартості договору про закупівлю.
Слід звернути увагу, що наявність довідки за вих. № 211-Т від 28.11.2024 щодо незалучення субпідрядників не означає, що довідку за вих. № 212-Т від 28.11.2024 Замовник не повинен брати до уваги, та обирати ту довідку/інформацію, яка йому до вподоби. Дані довідки завантажені Переможцем як окремі документи, а не як оновлені редакції попередньо наданих документів. Крім того, довідка за вих. № 212-Т від 28.11.2024 має більш свіжий/актуальний вихідний номер, та є такою, що містить конкретиЗакону Україниючу інформацію.
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця підлягала відхиленню, оскільки Учасником не виправлено невідповідності відповідно до вимоги Замовника, а саме не надано інформацію/довідку щодо наміру Учасника залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не меншому (БІЛЬШОМУ) як 20 відсотків вартості договору про закупівлю послуг.

Враховуючи викладене, Замовником прийнято рішення про визначення Переможця учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам Тендерної документації, що є порушенням права Скаржника на об’єктивний розгляд пропозиції.
Замовником під час прийняття зазначеного рішення не дотримано принципи здійснення публічних закупівель, а прийняте рішення відбулися з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено наше право, як Учасника, на об’єктивний та справедливий розгляд пропозицій, а також право на добросовісну конкуренцію.
Зазначені дії Замовника є дискримінаційними по відношенню до Скаржника та порушують норми статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», які зобов’язують Замовника провести закупівлю за принципами максимальної економії та ефективності, здійснити об’єктивне та неупереджене визначення переможця, а також за принципом недискримінації учасників та рівне ставлення до них.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 8bad3e7295be4f5c8885e2c21e4862fe
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо підтвердження повноважень уповноваженої особи на підписання договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Пунктом 3.4. Додатку №1 до Тендерної документації Замовником вимагається відповідний документ, в якому міститься необхідна та достатня інформація для перевірки Замовником повноваження уповноваженої особи учасника на підписання договору (наприклад: протокол, дозвіл, рішення, річна звітність, квартальна звітність, аудиторський звіт і т.і.).
Відповідно ч. 2 до ст. 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, приймаються виключно загальними зборами учасників, якщо інше не передбачено статутом товариства.
В складі тендерної пропозиції Переможця не надано документу на вчинення значного правочину або підтверджуючих документів, що правочин не буде значним (наприклад: протокол, дозвіл, рішення, річна звітність, квартальна звітність, аудиторський звіт і т.і.) на виконання вимог Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю».
Таким чином, Переможцем не надано документи, що підтверджують повноваження уповноваженої особи учасника на підписання договору, однак Замовником прийнято рішення про визначення Переможця. Вважаємо, що таке рішення має бути скасовано, з урахуванням викладеної інформації в цьому пункті Скарги.

Враховуючи викладене, Замовником прийнято рішення про визначення Переможця учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам Тендерної документації, що є порушенням права Скаржника на об’єктивний розгляд пропозиції.
Замовником під час прийняття зазначеного рішення не дотримано принципи здійснення публічних закупівель, а прийняте рішення відбулися з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено наше право, як Учасника, на об’єктивний та справедливий розгляд пропозицій, а також право на добросовісну конкуренцію.
Зазначені дії Замовника є дискримінаційними по відношенню до Скаржника та порушують норми статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», які зобов’язують Замовника провести закупівлю за принципами максимальної економії та ефективності, здійснити об’єктивне та неупереджене визначення переможця, а також за принципом недискримінації учасників та рівне ставлення до них.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 729d98e6fb74476ba0024c98b4a6414f
Заголовок пункту скарги: 3. Щодо кінцевих бенефіціарних власників
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до підпункту 9 п. 47 Особливостей Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі, в тому числі у разі якщо у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань”.
При перевірці даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань виявлено, що дані про кінцевих бенефіціарних власників Переможця відсутні в повному обсязі, оскільки зазначені частки статутного капіталу або частки права голосу зазначених бенефіціарів сумарно дорівнюють лише 62,71%, а саме:
ТИННИЙ ВЛАДИСЛАВ ФРАНЦОВИЧ - Відсоток частки статутного капіталу або відсоток права голосу (непрямий вплив): 10.84;
ТИННИЙ ІГОР ВЛАДИСЛАВОВИЧ - Відсоток частки статутного капіталу або відсоток права голосу (непрямий вплив): 51.87
Будь-яка інформація щодо причин відсутності даних про кінцевого(их) бенефіціарного(их) власника(ів), який (і) володіють 37,29% частки статутного капіталу або права голосу відсутня.
Таким чином, Замовник повинен був перевірити дану інформацію та за наявності підстав відхилити тендерну пропозицію Учасника, однак прийняв рішення про визначення Переможця.


Враховуючи викладене, Замовником прийнято рішення про визначення Переможця учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам Тендерної документації, що є порушенням права Скаржника на об’єктивний розгляд пропозиції.
Замовником під час прийняття зазначеного рішення не дотримано принципи здійснення публічних закупівель, а прийняте рішення відбулися з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено наше право, як Учасника, на об’єктивний та справедливий розгляд пропозицій, а також право на добросовісну конкуренцію.
Зазначені дії Замовника є дискримінаційними по відношенню до Скаржника та порушують норми статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», які зобов’язують Замовника провести закупівлю за принципами максимальної економії та ефективності, здійснити об’єктивне та неупереджене визначення переможця, а також за принципом недискримінації учасників та рівне ставлення до них.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 555c9fbf64f049ad98faa62fae38e235
Заголовок пункту скарги: 4. Переможцем запропоновано ціну/тариф вище затвердженого тарифу на послугу
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Повідомляємо, що послуги з вивезення побутових відходів, що є предметом закупівлі, відносяться до житлово-комунальних послуг (п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги») та підлягають державному регулюванню цін шляхом затвердження тарифів.
Так, на підставі ч. 3 ст. 4 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про правовий режим воєнного стану», Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 68/2022 «Про утворення військових адміністрацій», Постанови КМУ від 26 липня 2006 року № 1010 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами», Розпорядженням Київської міської військової адміністрації №636 від 31.08.2022 (далі – Розпорядження №636) встановлено тарифи на послуги з поводження з побутовими відходами (з вивезення твердих побутових відходів) ТОВ «ПРОФПЕРЕРОБКА» у розмірі 149,17 грн. за 1 куб. м з ПДВ.
Розпорядження розміщено за посиланням:
https://kyivcity.gov.ua/npa/pro_vstanovlennya_tarifiv_na_poslugi_z_povodzhennya_z_pobutovimi_vidkhodami_z_vivezennya_tverdikh_pobutovikh_vidkhodiv_tovaristvu_z_obmezhenoyu_vidpovidalnistyu_profpererobka_970323/kmva__636/ та додається до Скарги.
Разом з цим, всупереч вимогам Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та Закону України «Про ціни та ціноутворення» запропонована ціна Переможця на початковому етапі аукціону складала 194,00 грн. за 1 куб. м з ПДВ, що суперечить затвердженому вище тарифу.
Оскільки, тариф на послугу, що є предметом закупівлі, підлягає державному регулюванню шляхом затвердження тарифів, Учасники, подаючи тендерну пропозицію, зобов’язанні запропонувати тариф/ціну саме відповідно до затвердженого тарифу, а вже у випадку проведення аукціону мають право знижувати затверджений тариф, керуючись нормами Закону України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель Товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості).
Слід зазначити, що одним з принципів проведення публічних закупівель є максимальна економія, однак Переможцем чомусь не запропоновано свій затверджений тариф, а запропоновано значно завищений, який не має жодного відношення до затверджених тарифів Переможця.
З урахуванням викладеного, пропозиція Переможця підлягала відхиленню, як така, що не відповідає вимогам до предмету закупівлі, оскільки при поданні пропозиції Переможцем запропоновано тариф, що не відповідає затвердженому тарифу відповідно до Розпорядження № 636.

Враховуючи викладене, Замовником прийнято рішення про визначення Переможця учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам Тендерної документації, що є порушенням права Скаржника на об’єктивний розгляд пропозиції.
Замовником під час прийняття зазначеного рішення не дотримано принципи здійснення публічних закупівель, а прийняте рішення відбулися з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено наше право, як Учасника, на об’єктивний та справедливий розгляд пропозицій, а також право на добросовісну конкуренцію.
Зазначені дії Замовника є дискримінаційними по відношенню до Скаржника та порушують норми статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», які зобов’язують Замовника провести закупівлю за принципами максимальної економії та ефективності, здійснити об’єктивне та неупереджене визначення переможця, а також за принципом недискримінації учасників та рівне ставлення до них.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 681a1b99d0294bd392cba1e54e8ecae7
Заголовок пункту скарги: 5. Відсутній затверджений тариф на послугу з вивезення твердих побутових відходів, з урахуванням проведення утилізації відходів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Надання послуг з вивезення твердих побутових відходів, що є предметом закупівлі, включає ряд операцій у сфері поводження з побутовими відходами, в тому числі проведення утилізації, що підтверджується п. 4.1. Додатку №4 до тендерної документації.
Звертаємо увагу, що затвердження тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами відбувається з обов’язковою конкретизацією операцій, які включені у відповідну послугу суб’єкта господарювання.
Так, зазначеним вище Розпорядженням №636 Переможцю встановлено тариф на послуги саме з вивезення твердих побутових відходів, без врахування операцій щодо утилізації, яка є обов’язковою складовою надання послуг, що є предметом закупівлі.
Зазначаємо, що опубліковані Розпорядження щодо затверджених тарифів Переможця на інші послуги, що мають відношення до предмету закупівлі, та/або на інші тарифи – відсутні.
Переможець також відсутній в переліку суб’єктів господарювання, тарифи на послуги з вивезення твердих побутових відходів з урахуванням операцій поводження з побутовими відходами (збирання, перевезення, утилізація, захоронення) яких затверджені Розпорядженням Київської міської військової адміністрації №637 від 31.08.2022.
Розпорядження розміщено за посиланням:
https://kyivcity.gov.ua/npa/pro_vnesennya_zmin_do_tarifiv_na_poslugi_z_vivezennya_tverdikh_ta_velikogabaritnikh_pobutovikh_vidkhodiv_z_urakhuvannyam_operatsiy_povodzhennya_z_pobutovimi_vidkhodami_zbirannya_perevezennya_utilizatsiya_zakhoronennya/ та додається до Скарги.
Враховуючи викладене, оскільки Переможець не має затвердженого тарифу на вивезення твердих побутових відходів, з урахуванням проведення утилізації, яка передбачена при виконанні умов договору про закупівлю, чим недотримуються вимоги законодавства, тендерна пропозиція Переможця підлягала відхиленню, як така, що не відповідає вимогам до предмету закупівлі.
Слід зазначити, що з урахуванням наведеної інформації, наданий Переможцем гарантійний лист (що вимагався тендерною документацією) щодо дотримання учасником в своїй діяльності норм чинного законодавства України суперечить дійсності.

Враховуючи викладене, Замовником прийнято рішення про визначення Переможця учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам Тендерної документації, що є порушенням права Скаржника на об’єктивний розгляд пропозиції.
Замовником під час прийняття зазначеного рішення не дотримано принципи здійснення публічних закупівель, а прийняте рішення відбулися з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено наше право, як Учасника, на об’єктивний та справедливий розгляд пропозицій, а також право на добросовісну конкуренцію.
Зазначені дії Замовника є дискримінаційними по відношенню до Скаржника та порушують норми статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», які зобов’язують Замовника провести закупівлю за принципами максимальної економії та ефективності, здійснити об’єктивне та неупереджене визначення переможця, а також за принципом недискримінації учасників та рівне ставлення до них.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 6c3beed240d14881b9037762bea21830
Заголовок пункту скарги: 6. Щодо інформації про наявність приміщення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Пунктом 1 Додатку №1 до Тендерної документації передбачена вимога щодо наявності власних або орендованих приміщень, облаштованих під майстерню автотранспорту.
Переможцем надано відповідну довідку за вих. № 164-Т від 18.11.2024 та зазначено, що Учасник має в наявності відповідні приміщення на підставі укладених договорів, які надано в складі тендерної пропозиції, як Додатки до Довідки.
Однак, після детального вивчення наданих документів, виявлено, що приміщень по двом договорам в Переможця фактично не існує, оскільки по Договору оренди № 98/2022АС від 31.12.2021 та Договору оренди № 94/22 ОФ від 31.12.2021 в складі тендерної пропозиції наявні акти про ПОВЕРНЕННЯ приміщень із строкового платного користування від Орендаря (Переможця) до Орендодавця.
На момент прийняття рішення про визначення Переможця, інформація в Довідці за вих. № 164-Т від 18.11.2024 не відповідала інформації, що містилась в підтверджуючих документах, що надані Учасником. Замовником не надано жодних вимог про усунення невідповідностей в цій частині. На підставі чого, вважаємо, що рішення про визначення Переможця має бути скасовано.

Враховуючи викладене, Замовником прийнято рішення про визначення Переможця учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам Тендерної документації, що є порушенням права Скаржника на об’єктивний розгляд пропозиції.
Замовником під час прийняття зазначеного рішення не дотримано принципи здійснення публічних закупівель, а прийняте рішення відбулися з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено наше право, як Учасника, на об’єктивний та справедливий розгляд пропозицій, а також право на добросовісну конкуренцію.
Зазначені дії Замовника є дискримінаційними по відношенню до Скаржника та порушують норми статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», які зобов’язують Замовника провести закупівлю за принципами максимальної економії та ефективності, здійснити об’єктивне та неупереджене визначення переможця, а також за принципом недискримінації учасників та рівне ставлення до них.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір