-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
25Т-025_44160000-9 - Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби обсадні, безшовні із зовнішнім діаметром 127,0 мм (5 дюймів) з безмуфтовим різьбовим з’єднанням класу «Преміум»)
Завершена
50 742 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 260 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 260 000.00 UAH
Період оскарження:
14.11.2024 11:07 - 21.11.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
щодо тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Номер:
f165cf9dc62243a7961efed3b887a76e
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-14-004539-a.a1
Назва:
щодо тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Скарга:
СКАРГА
у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України
від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості)
щодо тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу:
Ідентифікатор закупівлі UA-2024-11-14-004539-a
Узагальнена назва закупівлі:
25Т-025_44160000-9 - Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби обсадні, безшовні із зовнішнім діаметром 127,0 мм (5 дюймів) з безмуфтовим різьбовим з’єднанням класу «Преміум») (далі – Процедура закупівлі)
найменування Органу оскарження Антимонопольний комітет України (Комісія (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель)
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03680
найменування замовника рішення, тендерна документація якого оскаржується АТ "УКРГАЗВИДОБУВАННЯ" (далі – Замовник)
Код ЄДРПОУ: 30019775
Адреса: 04053, Україна, Київська область, Київ, Шевченківський район , вулиця КУДРЯВСЬКА будинок 26/28
Олександр Копил oleksandr.kopyl@ugv.com.ua
+380444612937
ім'я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ″ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА″ (далі – Скаржник);
Код ЄДРПОУ: 33668606
Адреса: 49005, Україна, Дніпропетровська область, Дніпро, м. Дніпропетровськ, ВУЛИЦЯ ПИСАРЖЕВСЬКОГО, будинок 1-А
Електронна пошта: Andrey.Porfirov@m.interpipe.biz
Контактний телефон: +380674665601
підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати Замовником було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі UA-2024-11-14-004539-a 25Т-025_44160000-9 - Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби обсадні, безшовні із зовнішнім діаметром 127,0 мм (5 дюймів) з безмуфтовим різьбовим з’єднанням класу «Преміум») (далі – Процедура закупівлі).
Замовником 14.11.2024 року розміщено тендерну документацію до процедури закупівлі 25Т-025, затверджену рішенням Уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» від «14» листопада 2024 року протоколом №570.
В якості додатку 4 до Тендерної документації розміщено ДОГОВІР ПОСТАВКИ ТРУБНОЇ ПРОДУКЦІЇ (ГРАФІК ПОСТАВКИ). Пункт 8.3 типового проекту Договору викладений наступним чином:
«8.3. Доказом виникнення обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) є відповідні документи, які видаються Торгово-промисловою палатою України або іншим уповноваженим на це органом України та/або Торгово-промисловою палатою або іншим уповноваженим на це органом країни розташування Сторони яка постраждала внаслідок таких обставин, та/або країни у якій виникли такі обставини, внаслідок чого постраждала Сторона .
З такого документу повинно вбачатися, що він стосується неможливості виконання Стороною, яка посилається на обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), конкретних зобов’язань по Договору внаслідок дії таких обставини, із зазначенням конкретної обставини та тим, що така обставина є обставиною непереборної сили (форс-мажорною обставиною), місце, початок виникнення і строк дії такої обставини непереборної сили (форс-мажорної обставини), а також причинно-наслідковий зв’язок між обставиною непереборної сили (форс-мажорними обставинами) і неможливістю виконання такою Стороною своїх зобов'язань за цим Договором.»
Даний пункт Типового договору, який є складовою частиною тендерної документації містить положення, що не ґрунтуються на вимогах діючого законодавства та закладає для учасників закупівлі відсутність можливості після укладення договору у запропонованій редакції посилатися на форс-мажорні обставини через неможливість виконання умов щодо оформлення документу, яким має бути підтверджено факт форс-мажорних обставин, у разі виникнення обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).
обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Одним з принципів здійснення публічних закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них (п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Частинами 3 та 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Основні вимоги до змісту та складу тендерної документації визначено частиною другою статті 22 Закону. Водночас, з огляду на положення Закону та специфіку предмета закупівлі, замовники самостійно визначають умови тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам.
Проте такі диспозитивні дії замовника щодо вільного (на власний розсуд) та досить широкого трактування положень Закону щодо вимог до порядку підготовки тендерної документації, та враховуючи специфіку закупівель, є причиною встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації таких закупівель та включення вимог, які не ґрунтуються на нормах чинного законодавства
Згідно ч.1 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Ч. 4 ст 41 цього Закону встановлено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Таким чином, базуючись на нормах чинного законодавства, по-перше, договір, укладений з переможцем закупівлі, має не відрізнятися від документу, який міститься у тендерній документації, по-друге, у випадку визнання переможцем Скаржника у даній публічній закупівлі, він буде вимушений укласти договір у запропонованій редакції та виконувати його, але це буде неможливо, адже пункт 8.3. договору містить положення, які суперечать чинному законодавству.
Так, у пункті 8.3. Типового договору, який є додатком 4 до Тендерної документації, містяться вимоги до документу, яким під час виконання договору має бути зафіксовано форс-мажорні обставини, які не ґрунтуються на нормах діючого законодавства і встановлюють включення до цього документу відомостей, які не передбачені діючим законодавством. Це прямо виходить з нижчевикладеного
За змістом ст. 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини.
Відповідно до п. 3.3 Регламенту засвідчення Торгово-промисловою палатою України та регіональними торгово-промисловими палатами форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), затвердженого рішенням президії ТПП України від 18.12.2014 року № 44 (5) із змінами і доповненнями, сертифікат (в певних договорах, законодавчих і нормативних актах згадується також як висновок, довідка, підтвердження) про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) (далі - сертифікат) - документ встановленої ТПП України форми, який засвідчує настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), виданий ТПП України або регіональною торгово-промисловою палатою згідно з чинним законодавством, умовами договору (контракту, угоди тощо) та цим Регламентом.
Разом з тим, вимоги до сертифікату про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) встановлені відповідними формами, затвердженими Президією ТПП України. Так, пунктом 6.11.1 Регламенту встановлено, що сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) викладається українською мовою за встановленою відповідною формою (Додатки № 5,6,7,8 до Регламенту).
Вважаємо, що встановлення додаткових вимог до фіксації обставин непереборної сили (форс-мажорні обставини), які не передбачені формою, встановленою ТПП України, унеможливлює надання документа, що підтверджує ці обставини.
Вищевикладене суперечить ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципам, передбаченим п. 3, 4 , 6 даної статті - 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім того, формулювання, яке передбачено у Договорі поставки трубної продукції (графік поставки), призводить до нерівного підходу до учасників, зокрема, учасники, які повинні звертатись до Торгово-промислової палати України та регіональних торгово-промислових палат обмежені вимогами та формою сертифіката про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), в той час як інші учасники можуть отримати такий сертифікат поза межами України з відомостями, зазначеними у Договорі поставки трубної продукції (графік поставки). Тож, відсутність можливості у резидентів України засвідчити обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини) відповідно до умов Договору поставки трубної продукції (графік поставки) в порівнянні з нерезидентами України є ознаками дискримінації учасників.
перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ″ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА″ звернулося до Дніпропетровської ТПП з питанням щодо можливості включення у сертифікат, яким засвідчуються форс-мажорні обставини, додаткових вимог за проханням суб’єкта господарювання у разі необхідності. 20.11.24 року було отримано відповідь, в якому зазначено: «форма Сертифікату про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) є встановленою і зазначення причинно-наслідкового зв’язку між обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами) і неможливістю виконання Стороною своїх певних зобов'язань на підставі звернення заявника, нею не передбачено, оскільки сам факт видачі торгово-промисловою палатою сертифікату про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) і є результатом встановлення уповноваженою особою причинно-наслідкового зв’язку між обставиною/подією і неможливістю виконання Заявником своїх конкретних зобов’язань.»
(копія листа-відповіді ТПП додається)
Також, всі документи, що підтверджують все викладене в скарзі, вся необхідна інформація знаходиться у вільному публічному доступі, у тому числі, на сайті prozorro.gov.ua
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ″ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА″ просить:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду;
2) Зобов’язати Замовника закупівлі 25Т-025_44160000-9 - Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби обсадні, безшовні із зовнішнім діаметром 127,0 мм (5 дюймів) з безмуфтовим різьбовим з’єднанням класу «Преміум») АТ «Укргазвидобування» внести зміни до тендерної документації, а саме до додатку 4. Тендерної документації (Договору поставки трубної продукції (графік поставки) зміни в частині пункта 8.3, виклавши його у наступній редакції:
8.3. Доказом виникнення обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) є відповідні документи, які видаються Торгово-промисловою палатою України або іншим уповноваженим на це органом України та/або Торгово-промисловою палатою або іншим уповноваженим на це органом країни розташування Сторони яка постраждала внаслідок таких обставин, та/або країни у якій виникли такі обставини, внаслідок чого постраждала Сторона.
Вищевказані документи, якими засвідчено обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), мають відповідати вимогам чинного законодавства»
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище у скарзі.
З повагою та сподіванням на законність і неупередженість під час розгляду нашої скарги,
Директор .
ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ″ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА″ Морозов Д.В.
Пов'язані документи:
Учасник
- Заява участь представника Дніпро ФМ.pdf.asice.zip 20.11.2024 17:29
- ответ ТПП по причинно-следственной связи.pdf 20.11.2024 17:29
- Скарга Інт Укр форс-мажор.pdf.asice.zip 20.11.2024 17:29
- sign.p7s 20.11.2024 17:30
- Statements.pdf 20.11.2024 18:26
- рішення від 22.11.2024 № 18721.pdf 22.11.2024 15:28
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.11.2024 №19051.pdf 02.12.2024 12:09
- рішення від 29.11.2024 № 19051.pdf 03.12.2024 13:39
- Пояснення по суті скарги Інтерпайп.pdf 26.11.2024 13:23
- Пояснення по суті скарги Інтерпайп.docx 26.11.2024 13:23
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.11.2024 17:56
Дата розгляду скарги:
29.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.11.2024 15:28
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
03.12.2024 13:47
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8531bd5850a84857b928ce0bf62bf837
Заголовок пункту скарги:
скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
Замовником було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі UA-2024-11-14-004539-a 25Т-025_44160000-9 - Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби обсадні, безшовні із зовнішнім діаметром 127,0 мм (5 дюймів) з безмуфтовим різьбовим з’єднанням класу «Преміум») (далі – Процедура закупівлі).
Замовником 14.11.2024 року розміщено тендерну документацію до процедури закупівлі 25Т-025, затверджену рішенням Уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» від «14» листопада 2024 року протоколом №570.
В якості додатку 4 до Тендерної документації розміщено ДОГОВІР ПОСТАВКИ ТРУБНОЇ ПРОДУКЦІЇ (ГРАФІК ПОСТАВКИ). Пункт 8.3 типового проекту Договору викладений наступним чином:
«8.3. Доказом виникнення обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) є відповідні документи, які видаються Торгово-промисловою палатою України або іншим уповноваженим на це органом України та/або Торгово-промисловою палатою або іншим уповноваженим на це органом країни розташування Сторони яка постраждала внаслідок таких обставин, та/або країни у якій виникли такі обставини, внаслідок чого постраждала Сторона .
З такого документу повинно вбачатися, що він стосується неможливості виконання Стороною, яка посилається на обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), конкретних зобов’язань по Договору внаслідок дії таких обставини, із зазначенням конкретної обставини та тим, що така обставина є обставиною непереборної сили (форс-мажорною обставиною), місце, початок виникнення і строк дії такої обставини непереборної сили (форс-мажорної обставини), а також причинно-наслідковий зв’язок між обставиною непереборної сили (форс-мажорними обставинами) і неможливістю виконання такою Стороною своїх зобов'язань за цим Договором.»
Даний пункт Типового договору, який є складовою частиною тендерної документації містить положення, що не ґрунтуються на вимогах діючого законодавства та закладає для учасників закупівлі відсутність можливості після укладення договору у запропонованій редакції посилатися на форс-мажорні обставини через неможливість виконання умов щодо оформлення документу, яким має бути підтверджено факт форс-мажорних обставин, у разі виникнення обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).
Замовником 14.11.2024 року розміщено тендерну документацію до процедури закупівлі 25Т-025, затверджену рішенням Уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» від «14» листопада 2024 року протоколом №570.
В якості додатку 4 до Тендерної документації розміщено ДОГОВІР ПОСТАВКИ ТРУБНОЇ ПРОДУКЦІЇ (ГРАФІК ПОСТАВКИ). Пункт 8.3 типового проекту Договору викладений наступним чином:
«8.3. Доказом виникнення обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) є відповідні документи, які видаються Торгово-промисловою палатою України або іншим уповноваженим на це органом України та/або Торгово-промисловою палатою або іншим уповноваженим на це органом країни розташування Сторони яка постраждала внаслідок таких обставин, та/або країни у якій виникли такі обставини, внаслідок чого постраждала Сторона .
З такого документу повинно вбачатися, що він стосується неможливості виконання Стороною, яка посилається на обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), конкретних зобов’язань по Договору внаслідок дії таких обставини, із зазначенням конкретної обставини та тим, що така обставина є обставиною непереборної сили (форс-мажорною обставиною), місце, початок виникнення і строк дії такої обставини непереборної сили (форс-мажорної обставини), а також причинно-наслідковий зв’язок між обставиною непереборної сили (форс-мажорними обставинами) і неможливістю виконання такою Стороною своїх зобов'язань за цим Договором.»
Даний пункт Типового договору, який є складовою частиною тендерної документації містить положення, що не ґрунтуються на вимогах діючого законодавства та закладає для учасників закупівлі відсутність можливості після укладення договору у запропонованій редакції посилатися на форс-мажорні обставини через неможливість виконання умов щодо оформлення документу, яким має бути підтверджено факт форс-мажорних обставин, у разі виникнення обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника закупівлі 25Т-025_44160000-9 - Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби обсадні, безшовні із зовнішнім діаметром 127,0 мм (5 дюймів) з безмуфтовим різьбовим з’єднанням класу «Преміум») АТ «Укргазвидобування» внести зміни до тендерної документації, а саме до додатку 4. Тендерної документації (Договору поставки трубної продукції (графік поставки) зміни в частині пункта 8.3, виклавши його у наступній редакції: 8.3. Доказом виникнення обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) є відповідні документи, які видаються Торгово-промисловою палатою України або іншим уповноваженим на це органом України та/або Торгово-промисловою палатою або іншим уповноваженим на це органом країни розташування Сторони яка постраждала внаслідок таких обставин, та/або країни у якій виникли такі обставини, внаслідок чого постраждала Сторона. Вищевказані документи, якими засвідчено обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), мають відповідати вимогам чинного законодавства» Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище у скарзі.