• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Нафта і дестиляти (Бензин а-95, дизельне паливо євро, скраплений газ ПБА (за талонами))

Завершена

5 499 374.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 54 993.74 UAH
Період оскарження: 14.11.2024 08:59 - 06.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 3b7a84f4477b4c9da85f73d7d4d97c35
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-14-000685-a.a1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 27.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.11.2024 15:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.12.2024 13:37
Дата виконання рішення Замовником: 11.12.2024 08:20
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скарга була розглянута, зміни внесені в тендерну документацію
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4743acede3134dbe838a42e3daeb98ba
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо наявності у учасників АЗС у праві власності або оренди у м. Тростянець Сумської області з обов’язковим наданням копій документів на право власності, копій договорів оренди АЗС, на яких буде реалізовуватися (бензин А-95, дизельне паливо євро, скраплений газ ПБА) з використанням талонів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.1. В п. 2.1. Розділі «Вимоги до предмету закупівлі» Додатку № 3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, щодо наявності у учасників АЗС у праві власності або оренди у м. Тростянець Сумської області з обов’язковим наданням копій документів на право власності, копій договорів оренди АЗС, на яких буде реалізовуватися (бензин А-95, дизельне паливо євро, скраплений газ ПБА) з використанням талонів:
«*2.1. Наявність в Учасника власної, орендованої АЗС у м. Тростянець Сумської області з обов’язковим наданням копій документів на право власності, копій договорів оренди АЗС, на яких буде реалізовуватися (бензин А-95, дизельне паливо євро, скраплений газ ПБА) з використанням талонів.»
Розділі Технічні положення Додатку № 3 до тендерної документації встановлена вимога: «Надати лист – гарантію (у довільній формі) про те, що на вимогу Замовника, Учасник надасть паспорт(и) технічного контролю (якості), запропонованого предмету закупівлі Учасником, на дату використання Замовником талонів у мережі автозаправних станцій Учасника., а також надати копії сертифікатів відповідності (на бензин та на дизельне паливо)»

Варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Всупереч п. 29 Особливостей, Замовник встановив вимогу у тендерній документації, відповідно до якої взяти участь у закупівлі зможуть виключно власники або орендарі матеріально-технічної бази, а саме - АЗС у м. Тростянець Сумської області, на підтвердження чого, Замовник повинен надати копії документів на право власності, копії договорів оренди АЗС, на яких буде реалізовуватися предмет закупівлі (паливо).

Замовник визначає до надання учасниками виключного переліку документів, що обмежують Скаржника в праві на участь у процедурі закупівлі, оскільки встановлює обмеження для учасників закупівлі в частині можливості взяти участь тільки учасників, які мають АЗС у власності/оренді, а саме:

- копії документів на право власності АЗС;
або
- копії договорів оренди АЗС.

В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві власності/оренди/користуванні, а через мережі АЗС компаній-партнерів, які є емітентами талонів та не є суб’єктами господарювання/власниками/орендарями АЗС, - то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або оренди АЗС учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Також варто зазначити, що Партнер Скаржника - компанія емітент талонів. Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо обмеження в частині наявності матеріально-технічної бази Учасника (АЗС у праві власності/оренди, як об’єктів матеріального права), оскільки такою вимога нівелює можливість взяти участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Предметом закупівлі є - Закупівля товару код ДК 021:2015-09130000-9 «Нафта і дистиляти» (код ДК 021:2015 – 0913200-3 бензин А-95 (по талонах), код ДК 021:2015 - 09134200-9 дизельне паливо євро (по талонах), код ДК 021:2015 - 09133000-0 скраплений газ ПБА (по талонах)).
А отже, вимога щодо наявності АЗС у учасників у праві власності та/або оренди, суперечить п. 29 Особливостей в частині наявності об’єктів матеріально-технічної бази у учасників.
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Маршал. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС Маршал (Лілія) для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір, за наступними адресами за вимогами щодо місцезнаходження АЗС у м. Тростянець, Охтирського району, Сумської області за наступною адресою:
Тростянець, вулиця Благовіщенська, 56Б
Суми, вулиця Роменська, 77
Сумська обл., м. Суми, вул. Білопільський шлях, 16
Сумська обл., м. Суми, вул. Привокзальна, 4/5
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 56398aa6d9664e6ba7b4b3febc793460
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо наявності у учасників сертифікату (тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.2. В Додатку 3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, щодо наявності у учасників сертифікату (тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника:
«Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації.»

Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують впровадження системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки у Скаржника сертифіковано впроваджену систему згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що "Посиланням на документи", відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами: ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
Скаржник вважає за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 86fd6fe0769d4d5a92678a80bcc9ede6
Заголовок пункту скарги: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо надання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за місцем відпуску нафтопродуктів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.3. В Додатку 3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, щодо надання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за місцем відпуску нафтопродуктів:
«Учасник письмово гарантує, що застосовує необхідні заходи із захисту довкілля згідно вимог нормативних документів.
На підтвердження інформації учасник надає дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за місцем відпуску нафтопродуктів, виданий уповноваженим державним органом.»

Вважаємо, що вимоги тендерної документації в частині надання учасником дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за місцем відпуску нафтопродуктів, виданий уповноваженим державним органом - є обмежувальною по відношенню до учасників, які не мають власних/орендованих/у користуванні АЗС, але які при цьому мають партнерські договори з емітентами талонів та можуть забезпечити відпуск палива на АЗС з огляду на наступне:

Зазначена вимога дискримінаційна по відношенню до Скаржника, оскільки Скаржник для введення своєї господарської діяльності – не повинен отримувати Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, оскільки безпосередньо Скаржник не здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за місцем відпуску нафтопродуктів, оскільки не здійснює безпосередньо відпуск нафтопродуктів.
Згідно статті 11 ЗУ «Про охорону атмосферного повітря» Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися на підставі дозволу на викиди, виданого суб’єкту господарювання, об’єкт якого належить до першої групи, суб’єкту господарювання, об’єкт якого знаходиться на території зони відчуження, зони безумовного (обов’язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, або через центри надання адміністративних послуг. До першої групи належать об’єкти, які взяті на державний облік і мають виробництва або технологічне устаткування, на яких повинні впроваджуватися екологічно безпечні технології та методи керування.
Для отримання дозволу суб'єкт господарювання: оформляє заяву; готує документи, в яких обґрунтовуються обсяги викидів забруднюючих речовин; проводить інвентаризацію стаціонарних джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, видів та обсягів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, пилогазоочисного обладнання; проводить оцінку впливу викидів забруднюючих речовин на стан атмосферного повітря на межі санітарно-захисної зони; розробляє плани заходів щодо: досягнення встановлених нормативів граничнодопустимих викидів для найбільш поширених і небезпечних забруднюючих речовин; охорони атмосферного повітря на випадок виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру; ліквідації причин і наслідків забруднення атмосферного повітря; остаточного припинення діяльності, пов'язаної з викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря, та приведення місця діяльності у задовільний стан; запобігання перевищенню встановлених нормативів граничнодопустимих викидів у процесі виробництва; здійснення контролю за дотриманням встановлених нормативів граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин та умов дозволу на викиди; обґрунтовує розміри нормативних санітарно-захисних зон, проводить оцінку витрат, пов`язаних з реалізацією заходів щодо їх створення; проводить оцінку та аналіз витрат, пов`язаних з реалізацією запланованих заходів щодо запобігання забрудненню атмосферного повітря; готує інформацію про отримання дозволу для ознайомлення з нею громадськості відповідно до законодавства.
Скаржник не є суб’єктом господарювання, об’єкт якого належить до першої групи, суб’єкту господарювання.
Скаржник не є власником та/або користувачем АЗС та не здійснює безпосередній відпуск палива на АЗС, а отже вимога Замовника щодо надання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за місцем відпуску нафтопродуктів дискримінаційна до скаржника та обмежує в праві на участь.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Маршал. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС Маршал (Лілія) для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір, за наступними адресами за вимогами щодо місцезнаходження АЗС у м. Тростянець, Охтирського району, Сумської області за наступною адресою:
Тростянець, вулиця Благовіщенська, 56Б
Суми, вулиця Роменська, 77
Сумська обл., м. Суми, вул. Білопільський шлях, 16
Сумська обл., м. Суми, вул. Привокзальна, 4/5
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 5be615188217429897ba34c59c635ce8
Заголовок пункту скарги: 4. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників Документу, що підтверджує правомірність використання марки чи бренду учасником.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.4. В п. 2.2. Розділу «Вимоги до предмету закупівлі» Додатку № 3 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників Документу, що підтверджує правомірність використання марки чи бренду учасником:

«2.2. У разі використання Учасником (власника, орендаря) конкретної марки чи бренду, Учасник повинен документально підтвердити правомірність їх використання..»

Вимагаючи від учасників Право використання конкретної марки чи бренду, при цьому такий учасник повинен бути власником/орендарем такої марки або бренду та надання документального підтвердження права їх використання, - носить обмежувальний та дискримінаційний характер по відношенню до Скаржника.
Вимагаючи надання у складі пропозиції документальне підтвердження наявності права у Учасника на використання Учасником (власника, орендаря) конкретної марки чи бренду - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Використання (власника, орендаря) конкретної марки чи бренду законодавчо підтверджується Ліцензійним договором на використання об’єктів інтелектуальної власності.
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (марки чи бренду), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність права на використання торгових марок, зазначених на талонах не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне.

Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Маршал. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС Маршал (Лілія) для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: d256cfc5b0b64b98b496d34c41f9653b
Заголовок пункту скарги: 5. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику лабораторно підтвердженого сертифікату якості.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1.5. В п. 2 Розділу «Технічні вимоги» Додатку № 3 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику лабораторно підтвердженого сертифікату якості:.
«Надання лабораторно підтвердженого сертифікату якості на товар та паспорту якості що є предметом закупівлі, а саме: бензин А-95, дизельне паливо євро, скраплений газ ПБА»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності у учасників:
- сертифікатів якості на Товар
ТА
- паспорту якості на Товар.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару, оскільки такі визначає надання САМЕ сертифікату якості на Товар.
Сертифікат якості на товар і сертифікат відповідності – це документи, які підтверджують відповідність товару вимогам нормативного документу.
Сертифікат відповідності може бути виданий тільки спеціальним органом оцінки відповідності, який є сторонньою незалежною організацією по відношенню до виробника. Вимоги до оформлення і змісту сертифікату відповідності регламентовані окремими нормативними документами. Наразі це ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019 «Оцінка відповідності. Вимоги до органів з сертифікації продукції, процесів та послуг» (EN ISO/IEC 17065:2012, IDT; ISO/IEC 17065:2012, IDT).
В той час, як Сертифікат якості видається безпосередньо організацією-виробником продукції/товару. Вимоги до його оформлення і змісту можуть бути викладені в нормативному документі на продукцію/товар (це стосується деяких харчових продуктів, продукції металургії, тощо), але досить часто вони взагалі відсутні. Навіть назва документу «сертифікат якості» не є усталеною. Він може називатись, наприклад «свідоцтво про якість», «посвідчення про якість», тощо.
Скаржник може надати на підтвердження відповдіності Товару вимогам щодо якості сертифікат відповідності, паспорт якості та декларацію про відповідність.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі є - Закупівля товару код ДК 021:2015-09130000-9 «Нафта і дистиляти» (код ДК 021:2015 – 0913200-3 бензин А-95 (по талонах), код ДК 021:2015 - 09134200-9 дизельне паливо євро (по талонах), код ДК 021:2015 - 09133000-0 скраплений газ ПБА (по талонах)).
Національним стандартом до Дизельного палива визначено відповідність його стандартам ДСТУ 7688:2015 "ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО.Технічні умови" та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927

На відповідність національним стандартом запропонованого Скаржником Дизельного палива, останній може надати:
- сертифікат відповідності на Паливо дизельне;
- паспорт якості на Паливо дизельне;
- декларація про відповідність.

Національним стандартом до Бензина А-95 визначено відповідність його стандартам ДСТУ 7687:2015 " БЕНЗИНИ АВТОМОБІЛЬНІ ЄВРО. Технічні умови" та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927

На відповідність національним стандартом запропонованого Скаржником Бензин А-95, останній може надати:
- сертифікат відповідності на Бензин А-95;
- паспорт якості на Бензин А-95;
- декларація про відповідність.

Національним стандартом до скрапленого газу визначено відповідність його стандартам ДСТУ EN 589:2017 Палива автомобільні. Газ нафтовий скраплений. Технічні вимоги та методи контролювання (EN 589:2008+A1:2012, IDT).

На відповідність національним стандартом запропонованого Скаржником Газ нафтовий скраплений, останній може надати:
- паспорт якості на Газ нафтовий скраплений.

Отже, з урахуванням вимоги в частині надання Скаржником САМЕ сертифікату якості на Товар, що є предметом закупівлі, а саме: бензин А-95, дизельне паливо євро, скраплений газ ПБА, - носить обмежувальний та дискримінаційний характер, оскільки Скаржник може надати на сертифікат відповідності та паспорт якості.

У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: ec4393317e99424d937663f033a522f5
Заголовок пункту скарги: 6. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо постачання Товару код ДК 021:2015 - 09133000-0 скраплений газ ПБА (по талонах)), зокрема визначає торгову марку виключно «ПБА».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1.6. В тендерній документації Замовник встановив вимогу, щодо постачання Товару код ДК 021:2015 - 09133000-0 скраплений газ ПБА (по талонах)), зокрема визначає торгову марку виключно «ПБА»:
« назва предмета закупівлі:
код ДК 021:2015-09130000-9 «Нафта і дистиляти» (код ДК 021:2015 – 0913200-3 бензин А-95 (по талонах),
код ДК 021:2015 - 09134200-9 дизельне паливо євро (по талонах),
код ДК 021:2015 - 09133000-0 скраплений газ ПБА (по талонах)).»
Вимога щодо постачання Товару: «код ДК 021:2015 - 09133000-0 скраплений газ» саме торгової марки виробника (торгового знаку) «ПБА» - є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Відповідно до п. 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Замовник визначає обмежувальну вимогу в частині визначення певного типу та марки Товару «ПБА» у закупівлі за предметом : «код ДК 021:2015-09130000-9 «Нафта і дистиляти» (код ДК 021:2015 – 0913200-3 бензин А-95 (по талонах),
код ДК 021:2015 - 09134200-9 дизельне паливо євро (по талонах),
код ДК 021:2015 - 09133000-0 скраплений газ ПБА (по талонах)).»»
Замовником оголошено процедуру закупівлі, предметом якої є Товар – паливо та скраплений газ.
З огляду на норми п. 29 Особливостей - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно національних стандартів до Газу повинен відповідати вимогам: ТЕХНІЧНОГО РЕГЛАМЕНТУ щодо вимог до газу скрапленого для автомобільного транспорту, комунально-побутового споживання та промислових цілей, який впроваджено з метою дотримання вимог ДСТУ EN 589:2017
(EN 589:2008+А1:2012, IDT).
Вимога в частині постачання ГАЗ НАФТОВИЙ СКРАПЛЕНИЙ саме з Торговою маркою (товарним знаком) «ПБА» – суперечить національним стандартам до Газу скрапленого, які не містить посилання на обов’язковість такого показника до даного типу Товару та відповідної марки.
Всупереч статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» - Замовником встановлено посилання вимогами Технічної специфікації до торгової марки та типу Товару.
Скаржник може запропонувати постачання Газу скрапленого автомобільного, який відповідає ДСТУ ДСТУ EN 589:2017 «Палива автомобільні. Газ нафтовий скраплений», при цьому такий Газ скраплений не містить торгової марки (товарного знаку) ПБА класу.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації