-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
39830000-9 – Продукція для чищення (миючі засоби)
Торги відмінено
40 700.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 407.00 UAH
мін. крок: 1% або 407.00 UAH
Період оскарження:
13.11.2024 11:02 - 18.11.2024 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога ТОВ "ТВГ УКРАЇНСЬКИЙ ПАПІР" до КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА " ВОДОКАНАЛ "
Номер:
76c45c274701456584eeead652606d69
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-13-003872-a.b1
Назва:
Вимога ТОВ "ТВГ УКРАЇНСЬКИЙ ПАПІР" до КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА " ВОДОКАНАЛ "
Вимога:
Просимо розглянути вимогу та надати відповідь
Пов'язані документи:
Учасник
- КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ВОДОКАНАЛ UA-2024-11-13-003872-a.docx 29.11.2024 12:06
- 6_Паспорт якості (1).pdf 29.11.2024 12:06
- Паспорт якості санідез.pdf 29.11.2024 12:06
Дата подачі:
29.11.2024 12:06
Вирішення:
шановний учасник дана закупівля буде скасована у зв'язку з відсутністю подальшої потреби
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Номер:
0e389403a19949329830794c7eb73be0
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-13-003872-a.c2
Назва:
Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Скарга:
ТОВ "ТВГ Український папір" подає скаргу від 06.12.2024 р. №252/юр/24.
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.12.2024 №19989.pdf 17.12.2024 13:28
- Рішення від 16.12.2024 №19989.pdf 19.12.2024 09:04
- Рішення від 09.12.2024 №19438.pdf 09.12.2024 17:25
- копії заявок підрозділів з внутрішньої системи Замовника.pdf 11.12.2024 18:29
- 11.12.2024 Відповідь на скаргу ТОВ ТВГ Український папір.pdf 11.12.2024 18:29
- Протокол відміни рішення про скасування закупівлі 19.12.2024.pdf 19.12.2024 14:13
- Протокольне рішення про відміну закупівлі 02.12.2024.pdf 11.12.2024 18:29
- Протокольне рішення щодо акцепта ТОВ УКРПЛАСТЕКОЛОГІЯ 28.11.2024.pdf 11.12.2024 18:29
- 2024-06-12 АМКУ миючі засоби (1) (1).docx 11.12.2024 18:29
- sign.p7s 06.12.2024 10:31
- Скарга від 06.12.2024.doc 06.12.2024 10:30
- Скарга від 06.12.2024.pdf.asice.zip 06.12.2024 10:30
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.12.2024 12:29
Дата розгляду скарги:
16.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.12.2024 17:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.12.2024 09:05
Дата виконання рішення Замовником:
19.12.2024 14:13
Коментар замовника щодо усунення порушень:
протоколом уповноваженої особи від 19.12.2024 - рішеня про відміну закупівлі скасовано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
fbeae3d15b104988ad8341be5a567805
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
З рішенням Замовника про відміну тендеру не погоджуємось, вважаємо його протиправним, дискримінаційним, прийнятими з грубим порушенням правових норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель з наступних підстав.
Згідно з підпунктом 1 пункту 50 Особливостей, замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Даною нормою визначено, що замовник може відмінити відкриті торги при відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Однак жодних вимог до таких дій зазначена норма не містить.
Водночас в даному випадку можна припустити, що така відміна повинна бути аргументовано та документально підтвердженою. Зокрема, замовник в кожному конкретному випадку повинен довести, що в подальшому такі торги, роботи чи послуги йому не будуть потрібні.
Як свідчить практика органу оскарження у сфері закупівель, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Рішення № 7079-р/пк-пз від 01.12.2022, оголошення №UA-2022-11-03-003307-a, Рішення №7004-р/пк-пз від 29.11.2022, оголошення №UA-2022-11-04-012501-a, відміна процедури закупівлі з підстав відсутності потреби у подальшій закупівлі повинна бути обґрунтованою.
З огляду на зазначені рішення Колегії визначальним при відміні відкритих торгів є належне обґрунтування відміни, що повинно бути обов’язково документально підтвердженим.
Даної позиції дотримується суд, як було в наступній Постанові Шостого апеляційного адміністративного суду по справі № 640/16449/21 від 21.01.2022: необхідно звернути увагу, що з матеріалів справи вбачається, що на веб-порталі Уповноваженого органу був розміщений, зокрема, лист, від 05.05.2021 №20-29/02-7550-пз, згідно з яким Колегією було зобов’язано замовника надати пояснення по суті Скарги.
У свою чергу, замовник, шляхом завантаження на веб-порталі Уповноваженого органу листа було надано відповідні пояснення по суті скарги, з аналізу яких вбачається відсутність будь-якого обґрунтування відсутності у замовника подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Окрім цього, Касаційний адміністративний суд Верховного Суду України у справі №640/23977/21 від 01.09.2022 зазначив наступне: аналіз наведеної правової норми свідчить, що у замовника наявна можливість відмінити тендер у разі відсутності потреби подальшої закупівлі предмету закупівлі, але ця можливість не може бути необґрунтовано дискреційною.
Тобто, замовник повинен в кожному конкретному випадку документально обґрунтувати відміну закупівлі у зв’язку із відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, що підтверджується практикою Колегії та суду.
Однак, у даному випадку Замовник у Протоколі зазначає лише, що подальша потреба в Закупівлі в нього відсутня, але в той же час оголошує нову закупівлю № UA-2024-12-03-017724-a з тим же самим предметом закупівлі.
Не бажаючи визнавати переможцем даного тендеру пропозицію, подану ТОВ «Торгово-Виробнича Група Український папір», Замовник ухвалив неправомірне рішення про відміну тендеру.
Вважаємо, що Замовник безпідставно та без належного обґрунтування відмінив публічну закупівлю, чим порушив вимоги ст. 5, 29 Закону.
Просимо зобовʼязати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі за ідентифікатором № UA-2024-11-13-003872-a.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6217-р/пк-пз від 09.05.2023.
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
Згідно з підпунктом 1 пункту 50 Особливостей, замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Даною нормою визначено, що замовник може відмінити відкриті торги при відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Однак жодних вимог до таких дій зазначена норма не містить.
Водночас в даному випадку можна припустити, що така відміна повинна бути аргументовано та документально підтвердженою. Зокрема, замовник в кожному конкретному випадку повинен довести, що в подальшому такі торги, роботи чи послуги йому не будуть потрібні.
Як свідчить практика органу оскарження у сфері закупівель, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Рішення № 7079-р/пк-пз від 01.12.2022, оголошення №UA-2022-11-03-003307-a, Рішення №7004-р/пк-пз від 29.11.2022, оголошення №UA-2022-11-04-012501-a, відміна процедури закупівлі з підстав відсутності потреби у подальшій закупівлі повинна бути обґрунтованою.
З огляду на зазначені рішення Колегії визначальним при відміні відкритих торгів є належне обґрунтування відміни, що повинно бути обов’язково документально підтвердженим.
Даної позиції дотримується суд, як було в наступній Постанові Шостого апеляційного адміністративного суду по справі № 640/16449/21 від 21.01.2022: необхідно звернути увагу, що з матеріалів справи вбачається, що на веб-порталі Уповноваженого органу був розміщений, зокрема, лист, від 05.05.2021 №20-29/02-7550-пз, згідно з яким Колегією було зобов’язано замовника надати пояснення по суті Скарги.
У свою чергу, замовник, шляхом завантаження на веб-порталі Уповноваженого органу листа було надано відповідні пояснення по суті скарги, з аналізу яких вбачається відсутність будь-якого обґрунтування відсутності у замовника подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Окрім цього, Касаційний адміністративний суд Верховного Суду України у справі №640/23977/21 від 01.09.2022 зазначив наступне: аналіз наведеної правової норми свідчить, що у замовника наявна можливість відмінити тендер у разі відсутності потреби подальшої закупівлі предмету закупівлі, але ця можливість не може бути необґрунтовано дискреційною.
Тобто, замовник повинен в кожному конкретному випадку документально обґрунтувати відміну закупівлі у зв’язку із відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, що підтверджується практикою Колегії та суду.
Однак, у даному випадку Замовник у Протоколі зазначає лише, що подальша потреба в Закупівлі в нього відсутня, але в той же час оголошує нову закупівлю № UA-2024-12-03-017724-a з тим же самим предметом закупівлі.
Не бажаючи визнавати переможцем даного тендеру пропозицію, подану ТОВ «Торгово-Виробнича Група Український папір», Замовник ухвалив неправомірне рішення про відміну тендеру.
Вважаємо, що Замовник безпідставно та без належного обґрунтування відмінив публічну закупівлю, чим порушив вимоги ст. 5, 29 Закону.
Просимо зобовʼязати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі за ідентифікатором № UA-2024-11-13-003872-a.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6217-р/пк-пз від 09.05.2023.
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобовʼязати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі за ідентифікатором № UA-2024-11-13-003872-a.