-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів
Завершена
808 011.46
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 040.06 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 040.06 UAH
Період оскарження:
12.11.2024 17:07 - 18.11.2024 16:00
Вимога
Відхилено
Скарга на безпіставне відхилення
Номер:
9096bf0023bb4c71951403b176b3d102
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-12-015742-a.b1
Назва:
Скарга на безпіставне відхилення
Вимога:
Учасник ТОВ «АВТОСЕРВІС-ПРОЗОРО» не погоджується з прийнятим рішенням Замовника, що міститься в протоколі №1520 від 03.12.2024 року, виходячи із наступного:
Додаток 1 не містить чітко визначеної вимоги щодо порядку заповнення та зазначення конкретної інформації. В той же час, п. 1.4. Розділу V тендерної документації містить наступну вимогу: «1.4.Якщо учасник є платником ПДВ відповідно до законодавства, такий учасник обов’язково зазначає ціну з урахування ПДВ.
У разі якщо учасник не є платником ПДВ відповідно до законодавства, такий учасник обов’язково зазначає ціну з позначкою «Без ПДВ».
У разі якщо очікувана вартість закупівлі зазначена з урахуванням ПДВ, для участі у закупівлі учасник – неплатник ПДВ повинен привести свою цінову пропозицію до рівних умов з іншими учасниками закупівлі – платниками ПДВ, а саме: цінова пропозиція повинна бути з урахуванням ПДВ (20%).
У зв’язку з вищевказаним, цінова пропозиція (ціна, що зазначається учасником в електронній системі закупівель) для таких учасників повинна включати в себе як базову ціну пропозиції (без урахування ПДВ) так і вартість з ПДВ (20%).
При поданні пропозиції, такий учасник зазначає вартість цінової пропозиції в електронній системі закупівель з урахуванням ПДВ.
У разі якщо учасник не платник ПДВ буде визначений переможцем закупівлі договір із ним буде укладено без урахування ПДВ. Ціна договору буде визначена як ціна пропозиції такого учаснику за результатами аукціону за мінусом ПДВ (20%).»
Таким чином, тендерна документація передбачає надання цінової пропозиції із урахуванням ПДВ і тільки після визначення Учасника переможцем: «Ціна договору буде визначена як ціна пропозиції такого учаснику за результатами аукціону за мінусом ПДВ (20%).»
Тобто Учасник ТОВ «Автосервіс-Прозоро» надавши виправлену пропозицію №18від 26.11.2024 року (файл: 18 Тендерна пропозиція.pdf) в повній мірі виконав вимоги тендерної документації та вимоги Замовника про усунення невідповідностей.
Учасник ТОВ «Автосервіс-Прозоро» додатково, зазначає, що Замовник навмисне шукає підстави для відхилення небажаних учасників, придумуючи різні дискримінаційні умови.
Так, зокрема, Замовник встановив в тендерній документації дискримінаційну умову щодо неплатників ПДВ, які зобов’язані додавати до своєї тендерної пропозиції 20% від запропонованої ціни.
Дискримінаційність зазначеної умови підтверджується аналогічним рішенням АМКУ №13545-р/пк-пз від 09.08.2024, в якому чітко визначено:
«У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.
Відповідно до інформації, що міститься на веб-порталі Уповноваженого органу, очікувана вартість: 897 692,00 UAH.
Відповідно до пункту 1 розділу V Документації встановлено, що до оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, розрахована з урахуванням вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених цією тендерної документацією, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є платником ПДВ, інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством, та мають бути включені таким учасником до вартості товарів, робіт або послуг та з урахуванням вимог цієї тендерної документації.
У разі якщо очікувана вартість закупівлі зазначена з урахуванням ПДВ, для участі у процедурі закупівлі учасник – неплатник ПДВ повинен привести свою цінову пропозицію до рівних умов з іншими учасниками процедури закупівлі – платниками ПДВ, а саме: цінова пропозиція повинна бути з урахуванням ПДВ (20%).
У зв’язку з вищевказаним, цінова пропозиція (ціна, що зазначається учасником в електронній системі закупівель) для таких учасників повинна включати в себе як базову ціну тендерної пропозиції (без урахування ПДВ) так і вартість з ПДВ (20%):
1. при поданні тендерної пропозиції, учасник зазначає вартість цінової пропозиції в електронній системі закупівель з урахуванням ПДВ.
2. переможець процедури закупівлі завантажує в електронну систему закупівель свою цінову пропозицію (при закупівлі товару та послуг) без ПДВ. У формі цінової пропозиції в додатку №6 до тендерної документації зазначається в п. 6 ціна з ПДВ 20% та в п. 1.1. ціна без ПДВ 20%.
3. ціною договору вважається ціна тендерної пропозиції учасника без ПДВ (п. 1.1. форми цінової пропозиції в додатку № 6 до тендерної документації).
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі серед неплатників ПДВ зможуть лише ті учасники, які врахують в ціну тендерної пропозиції ПДВ (20%), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.»
Тобто навіть після виконання зазначеної вище дискримінаційної вимоги Замовник всерівно відхиляє пропозицію за її виконання, що є абсурдним.
Окрім того, Замовник прописав в тендерній документації незаконну вимогу та намагався провести перевірку обладнання поза межами електронної системи закупівель в порушення вимог ст. 26 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 33 Особливостей, що підтверджується аналогічним рішенням АМКУ №3738-р/пк-пз від 28.02.2024:
«У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.
Додаток 2 Документації містить ТЕХНІЧНУ СПЕЦИФІКАЦІЮ та передбачає, зокрема:
1. Весь перелік товару, вказаний у переліку пропозиції повинен бути в наявності на складі Учасника в м. Києві з метою забезпечення термінового придбання повного переліку товару протягом одного дня (у тому числі у вихідні), з моменту отримання заявки, що підтверджується гарантійним листом про можливість, на етапі кваліфікації пропозиції Учасника, здійснення перевірки комісією Замовника щодо оцінки наявності повного переліку товару та його якості на складі Учасника за результатом якої між Учасником та представником Замовника буде підписано відповідний Акт огляду. У разі недопуску на склад Учасника та/або відсутності повного переліку товару відповідно закупівлі, та/або непідписання Учасником Акта огляду – пропозиція такого Учасника буде відхилена.
Також Учасник повинен надати документ, що підтверджує місцезнаходження складу Учасника - копія свідоцтва про право власності приміщень або копія договору оренди приміщень складу (при цьому термін дії договору оренди має бути не менше строку дії договору про закупівлю).
Замовник не обгрунтував, та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції.
Слід зазначити, що Документація не містить порядку проведення перевірки комісією Замовника щодо оцінки наявності повного переліку товару та його якості на складі Учасника, що в подальшому, з незалежних від учасника підстав, може призвести до відхилення пропозицій таких учасників, що є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Крім того, пунктами 44, 45 та 47 Особливостей, передбачені підстави для відхилення тендерних пропозицій учасників.
При цьому, недопуск комісії Замовника на склад учасника та/або відсутність повного переліку товару на складі учасника відповідно закупівлі, та/або непідписання учасником акту огляду не може бути підставою для відхилення тендерних пропозицій учасників відповідно до пунктів 44, 45 та 47 Особливостей.»
Однак після запрошення від Учасника на чітко визначений час для ознайомлення із виробничими потужностями Учасника, що не передбачено Законом, та повідомлення про здійснення зі сторони Учасника відеозйомки даного процесу для публікації в системі «Прозоро», Замовник чомусь почав шукати іншу підставу для відхилення Учасника. До скарги додається архів переписки із Замовником.
Таким чином, Замовник застосував дискримінаційний підхід до оцінки тендерної пропозиції Учасника.
Вимагаємо скасувати незаконне та безпідставне рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «Автосервіс-Прозоро» та провести кваліфікацію переможця врамках чинного законодавства.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 09.08.2024 № 13545.pdf 05.12.2024 01:12
- рішення від 28.02.2024 № 3738.pdf 05.12.2024 01:13
- Офіційна переписка.rar 05.12.2024 01:13
Дата подачі:
05.12.2024 01:13
Вирішення:
Шановний Учаснику – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АВТОСЕРВІС-ПРОЗОРО», Ваша вимога №UA-2024-11-12-015742-a.b1 розглянута. За результатами розгляду повідомляємо наступне:
Вимогами додатку 1 Документації спрощеної закупівлі (далі - Документація) зазначено, що пропозиція подається у вигляді, наведеному в додатку, на бланку Учасника, та Учасник не повинен відступати від даної форми.
Згідно приміток * додатку 1 Документації зазначено наступне: * Без ПДВ, якщо учасник не є платником ПДВ або послуги не оподатковується ПДВ згідно чинного законодавства.
У пункті 7 «Вартість пропозиції (ціна договору про закупівлю) становить (з ПДВ*)», в графах «Ціна за одиницю (грн, з ПДВ)*» та «Загальна вартість (грн, з ПДВ)*» Пропозиції згідно Додатку 1 Документації зазначенні відповідні відмітки*, тобто в даному пункті та графах у разі якщо учасник не є платником ПДВ слід зазначати без ПДВ.
Під час розгляду пропозиції Учасника – ТОВ «АВТОСЕРВІС-ПРОЗОРО» (далі -Учасник) виявлено невідповідність в інформації та документах, в тому числі у Пропозиції Учасника №18 від 21.11.2024, та 25.11.2024 в електронній системі закупівель розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей Учасником протягом 24 годин (далі - Повідомлення). У повідомленні Замовником, з урахуванням вимог підпункту 1.4 пункту 1 розділу V Документації, було чітко визначено про необхідність зазначення Учасником у пункті 7 «Вартість пропозиції (ціна договору про закупівлю) становить» та у графі «Всього без ПДВ» первинної Пропозиції, вартість без ПДВ, а саме: 612 088,33 грн. без ПДВ, а у графі «Всього з ПДВ» Учасник повинен зазначити вартість пропозиції з урахуванням ПДВ (20%), яка тотожна сумі зазначеної у електронній системі закупівель, а саме: 734 506,00 грн. з ПДВ.
Проте, у наданій Учасником виправленій Пропозиції №18 від 26.11.2024 у пункті 7 «Вартість пропозиції (ціна договору про закупівлю) становить» зазначена сума з ПДВ, а саме 734 506,00 грн. з ПДВ, чим в свою чергу не виконано вище зазначені вимоги Повідомлення.
Крім того, в графах «Ціна за одиницю (грн. з ПДВ)*» та «Загальна вартість (грн. з ПДВ)*» виправленої Пропозиції №18 від 26.11.2024 зазначено суми з ПДВ, що не відповідає передбаченим вимогам зокрема: *Без ПДВ, якщо учасник не є платником ПДВ або послуги не оподатковується ПДВ згідно чинного законодавства. Також, звертаємо увагу, що в первинній Пропозиції №18 від 21.11.2024 в даних графах Учасником було зазначено відповідні суми без ПДВ, тобто з урахуванням вимог додатку 1 Документації.
Підпунктом 4.1 пункту 4 розділу V Документації чітко визначено, що Замовник відхиляє пропозицію Учасника, у разі: якшо Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Отже, враховуючи вище викладене пропозиція Учасника - ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АВТОСЕРВІС-ПРОЗОРО» відхилена згідно підпункту 4.1 пункту 4 розділу V Документації та статті 14 Закону, пропозиція Учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі/документації закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, а саме: Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття пропозицій невідповідності в інформації та документах, що подані ним у складі своєї пропозиції, під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Рішення про відхилення пропозиції учасника ТОВ «АВТОСЕРВІС-ПРОЗОРО» є правомірним, обгрунтованим та прийняте у повній відповідності до умов Документації даної спрощеної закупівлі та вимог чинного законодавства.
Згідно із частиною 7 статті 14 Закону та пункту 1 розділу II Документації спрощеної закупівлі зазначено, що у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі. У разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні.
Так, у період уточнення інформації по спрощеній закупівлі за предметом Послуги з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів за ДК 021:2015: 50110000-9: «Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання», а саме з 12.11.2024 по 18.11.2024, жоден Учасник, в тому числі і ТОВ «АВТОСЕРВІС-ПРОЗОРО», не звертались до Замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Тобто, враховуючи вище викладене всі Учасники погодженні із усіма вимогами зазначених в оголошенні і документах даної спрощеної закупівлі. Жодна з вимог Документації спрощеної закупівлі не була оскаржена в період уточнення, в тому числі і вимоги передбачені підпунктом 4.1 пункту 4 розділу V Документації та вимоги пункту 1.1 розділу 1 додатку 2 Документації.
Крім вище викладеного, слід зазначити, що на виконання вимог пункту 1.1 розділу 1 додатку 2 Документації, Учасник – ТОВ «АВТОСЕРВІС-ПРОЗОРО» надав лист-згоду №02 від 26.11.2024 про те, що погоджується про виїзд комісії Замовника щодо підтвердження МТБ, із зазначенням представника Учасника, що буде присутній при огляді - Директор СТО Загичка Віталій Васильович. Однак, при цьому, на листи Замовника – Вінницької філії ТОВ «Газорозподільні мережі України» (далі - Філія), в тому числі і з проханням про узгодження часу та дати проведення комісійного огляду СТО Учасника за адресою: Вінницька область, м. Вінниця, Сабарівське шосе, 7б, у визначений режим роботи працівників Філії та було наголошено, що згідно правил внутрішньо-трудового розпорядку Вінницької філії ТОВ «Газорозподільні мережі України», визначено та затверджено режим роботи та тривалість робочого часу працівників Філії, а саме: понеділок – четвер (з 08:00 по 17:00 год.) та п’ятниця (з 08:00 по 15:45 год.), Учасником були надані відповідні відписки із призначенням часу о 20:00 год., що є неприйнятним для Замовника.
Тобто, враховуючи вище викладене можна дійти до логічного висновку, що Учасник - ТОВ «АВТОСЕРВІС-ПРОЗОРО» не має жодного наміру на проведення комісійного огляду з метою підтвердження матеріально-технічної бази Учасника на відповідність зазначеним вимогам Документації, в тому числі і підтвердження достовірності зазначеного переліку обладнання, матеріально-технічної бази та технологій в Довідці №01 від 26.11.2024.
На підставі вище викладеного, Ваша вимога по спрощеній закупівлі за предметом Послуги з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів за ДК 021:2015: 50110000-9: «Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання», ідентифікатор закупівлі UA-2024-11-12-015742-a, підлягає відхиленню.
Статус вимоги:
Відхилено