• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Охоронні послуги

Завершена

495 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 475.00 UAH
Період оскарження: 12.11.2024 17:04 - 17.11.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі

Номер: e1ae24b3dac1477684db677cd8aeb64d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-12-015409-a.c1
Назва: Щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 26.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.11.2024 15:21
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 29.11.2024 16:08
Автор: ТОВ "ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018", Максим Прокопець +380674436559 sheriff-pult018@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b67e46d7b6374bd6a684c18bc7495ebc
Заголовок пункту скарги: Відповідно до Додатку 2 ТД: «У складі пропозиції Учасник надає діючий сертифікат, виданий уповноваженим органом, що підтверджує відповідність пункту централізованого спостереження Учасника вищенаведеним вимогам ДСТУ EN 50518-2019 виданий органом з сертифікації, який офіційно акредитований Національним агентством з акредитації України у відповідності до Сфери акредитації органів сертифікації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним.
На сьогоднішній день відсутні законодавчі підстави вимагати даний сертифікат. Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 № 28, затверджено Перелік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні. Даний перелік містив таке обладнання як: Прилади охоронних теле(відео)систем, Пристрої охоронних теле(відео)систем. Вираз «пункт централізованого спостереження (ПЦС) в даному переліку взагалі ніколи не був передбачений.
Також зазначаємо, що даний наказ втратив чинність від 16.03.2018, отже пункт централізованого спостереження (ПЦС) не підлягає обов'язковій сертифікації.
Додатково зазначаємо, що жодним акредитованим органом не видається СЕРТИФІКАТ ВІДПОВІДНОСТІ НА ПОСЛУГИ, оскільки СЕРТИФІКУВАТИСЯ МОЖЕ ЛИШЕ ПРОДУКЦІЯ.
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачається два види оцінки відповідності: обов’язкова та добровільна. Обов’язкове проведення оцінки відповідності вимогам технічних регламентів здійснюється у випадках передбачених у технічних регламентах.
Технічний регламент ДСТУ 4030-2001, ГСТУ 78.11.001-1998 не передбачає обов’язкової оцінки відповідності ПОСЛУГ.
ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» надає ПОСЛУГИ, а не ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме охоронні послуги, отже ми можемо не мати даного сертифікату.
Декрет КМУ № 46-93 втратив чинність від 01.01.2018, про що також є лист Мінекономрозвитку від 12.01.2018 р. № 3433-06/1382-07, де зазначено, що "З 01.01.2018 у зв'язку із втратою чинності Декрету державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.2018 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації. Отже, з 01.01.2018 органи із сертифікації при проведенні будь-яких видів робіт із сертифікації не можуть посилатися на рішення про їх призначення органами із сертифікації в державній системі сертифікації та використовувати у своїй діяльності бланки документів (крім бланків копій документів) державної системи сертифікації.
Згідно з ч.11 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником."
Додатково повідомляємо, що сертифікація на відповідність положенням будь-яких стандартів, у тому числі державних стандартів України, може здійснюватися суб’єктами господарювання виключно на добровільних засадах, за наявності у них такої потреби. Для розуміння ситуації слід зазначити, що послуги із добровільної сертифікації центрів спостереження на комерційних засадах пропонуються Державним центром сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони. Так, на сайті ДЦСЗОП ДПО зазначено, що в системі поліції охорони запроваджені переклади Національних стандартів України ДСТУ EN 50518-1:2014, ДСТУ EN 50518-2:2014, ДСТУ EN 50518-3:2014, затверджені Наказом Департаменту поліції охорони від 30.12.2015 №45. Державний центр сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони ПРОПОНУЄ державним та приватним організаціям провести сертифікацію, що викладені в стандартах серії ДСТУ EN 50518.».
ВКАЗАНИЙ ЗАМОВНИКОМ ДСТУ ЕN 50518-2019 РЕГЛАМЕНТУЄ СЕРТИФІКАЦІЮ ПРИЛАДІВ, А НЕ ДІЯЛЬНІСТЬ ОХОРОННИХ ПІДПРИЄМСТВ.
Отримання Управлінням Поліції Охорони "Сертифіката Відповідності" - являється внутрішньо регламентованим документом та отриманий він від ДЕПАРТАМЕНТУ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ. Тобто головний департамент сертифікує свої філії на місцях, а точніше не філії а обладнання яке вони мають право там використовувати.
Дану сертифікацію проводить лише Департамент поліції охорони що на нашу думку є пов’язаною особою із Управлінням поліції охорони.

Додатково повідомляємо, що пункт централізованого спостереження (ПЦС) не може бути продукцією, оскільки:

Продукція – це (англ. production, output, produce, нім. Produktion f, Erzeugnisse n pl, Produkte n pl, Güter n pl) — матеріальний результат трудової діяльності або виробничих процесів, що має корисні властивості і призначений для використання споживачем.

Послуга – це (англ. service) — це дія, результат якої споживається в процесі її виконання. Послуги становлять собою діяльність індивіда на користь іншої особи. «Цілеспрямована діяльність, результати якої мають прояв у корисному ефекті».

Оскільки продукція та послуги це зовсім різні поняття, вважаємо, що даний сертифікат, який вимагає замовник, не може вважатися сертифікатом.

ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018», відповідно до наявної чинної ліцензії надає ПОСЛУГИ а не постачає ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме охоронні послуги, отже ми можемо не мати сертифікату на продукцію.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 № 960 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності" зазначено, зокрема:
"1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження охоронної діяльності (далі - ліцензія), а також організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження охоронної діяльності.
3. Ліцензіат зобов’язаний виконувати вимоги цих Ліцензійних умов, а здобувач ліцензії - відповідати цим Ліцензійним умовам.
4. Охоронну діяльність можуть провадити на всій території України юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими особами організаційних, кадрових і технологічних вимог, передбачених цими Ліцензійними умовами.
Технологічні вимоги
19. У разі використання суб’єктом охоронної діяльності пункту централізованого спостереження він забезпечує:
цілодобовий режим чергування операторів такого пункту;
наявність транспорту реагування;
ведення електронного журналу реєстрації подій (тривога, несправність, відсутність живлення тощо), що передбачає збереження запису про відповідну подію протягом не менш як 30 діб;
наявність резервної персональної електронної обчислюваної машини;
наявність джерела безперебійного резервного живлення.
20. Пункт централізованого спостереження повинен розташовуватися у нежилому приміщенні і бути обладнаним:
системою цілодобової аудіореєстрації звукового фону операційного залу такого пункту і телефонних розмов у режимі реального часу з обсягом архівації запису не менше ніж за 14 діб;
системою відеоспостереження за операційним залом з цілодобовою реєстрацією відеоінформації у режимі реального часу з обсягом архівації запису не менше ніж за 14 діб;
аудіовідеопереговорним пристроєм і засобами технічної укріпленості, які унеможливлюють доступ до приміщення пункту централізованого спостереження сторонніх осіб.

Слід зазначити, що ліцензійними умовами не встановлено обов’язку до надавачів охоронних послуг проводити сертифікацію пункту централізованого спостереження вимогам ДСТУ EN 50518-2019 (пп. 5.2.1; 5.3; 5.4.1; 5.5; 5.6; 5.7.2.1; 5.7.3; 5.7.4; 5.7.5.1; 5.7.6.1; 5.7.7.1; 5.8.1.1; 5.8.1.2; 5.9.1; 5.10.1; 6.1; 7.1; 7.2; 8.1; 8.2; 8.3; 8.4; 9.1; 9.2; 10.2; 10.3; 10.4; 10.5), а отже і не передбачено необхідності надання наведених вище документів.
Враховуючи наведене, зазначені вище вимоги Документації не узгоджуються з ліцензійними умовами та предметом закупівлі, у зв'язку з чим Замовником порушено вимоги діючого законодавства із публічних закупівель.

ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018», як потенційний учасник має всі необхідні дозвільні документи для надання нами послуг якісно та вчасно.
Проте, відповідно до умов даної тендерної документації, ми не можемо прийняти участь у даній закупівлі, бо Замовник обмежив коло учасників і вимагає надання саме сертифікату відповідності лише ДСТУ EN 50518-2019 яке використовує виключно Управління поліції охорони».

Оскільки сертифікаціє є необов’язковою, то вважаємо, що кожен потенційний учасник в праві самостійно приймати рішення, щодо яких саме стандартів проводити ДОБРОВІЛЬНУ сертифікацію. Замовники не повинні втручатися в господарську діяльність підприємств.

Крім того хочемо зазначити, що відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільність. Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», відповідно до якого оцінка відповідності може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам. При цьому, Законом про технічні регламенти не встановлено вимоги щодо обов’язкової акредитації в органі з оцінки відповідності, який проводить добровільну оцінку відповідності. Таким чином, органи з оцінки відповідності, у тому числі які не акредитовані, мають право проводити добровільну оцінку відповідності систем менеджменту (систем управління якістю) на відповідність будь-яким вимогам, зазначеним у договорі між ними та заявником таких робіт.
Відповідно до правових норм ст.10 Закону України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності" Національний орган України з акредитації має право, а не зобов ’язаний, акредитувати органи з оцінки відповідності. Таким чином, вимога, встановлена Замовником в Документації, про акредитацію органу сертифікації саме в Національному агентстві з акредитації України є неправомірною та дискримінаційною.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 12c337d6e13345608893e30d3c997bdc
Заголовок пункту скарги: Відповідно Додатку 2 Тендерної документації: «У складі пропозиції Учасник повинен надати: копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів (транспорт Учасника у кількості не менше 17- ти власних або орендованих* одиниць, які відповідають вимогам ЗУ «Про охоронну діяльність»)»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним.
Ми, як надавач охоронних послуг з великим позитивним досвідом роботи у вказаній сфері, за відсутності власних або орендованих транспортних засобів, не маємо можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінаційним і по відношенню до інших учасників.
Вимога Замовника «наявність у учасника власного або орендованого транспортних засобів» обмежує нас та інших потенційних учасників, які планували скористатися своїм Законним правом щодо залучення субпідрядника / співвиконавця, чим грубо порушив усі принципи здійснення публічних закупівель.
Дана дискримінаційна вимога встановлена Замовником з метою обмеження конкуренції задля лобіювання інтересів потенційного учасника.
Не маючи власних або орендованих транспортних засобів, успішно надаємо послуги у різних містах та населених пунктах України, оскільки маємо надійних співвиконавців послуг, яких залучаємо для надання послуг.
Згідно абзацу 2 п. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено: Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання субпідрядників/співвиконавців.
Частина 7 статті 17 Закону про закупівлі та п. 47 Особливостей також передбачає, що «у разі якщо учасник процедури закупівлі має намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 цього Закону, замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених у частині першій цієї статті».

Тобто, Учасник, як суб’єкт господарювання, має самостійно визначати, чи залучати спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників / співвиконавців, чи ні. Замовник не має права втручатися у діяльність суб’єктів господарювання.

ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018», як потенційний учасник має намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядника / співвиконавця, проте відповідно до умов даної тендерної документації, не може залучити субпідрядника / співвиконавця у частині надання копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів у кількості не менше 17- ти одиниць, які відповідають вимогам ЗУ «Про охоронну діяльність», бо Замовник обмежив коло учасників, і вимагає надання саме копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів (транспорт Учасника у кількості не менше 17- ти власних або орендованих* одиниць, які відповідають вимогам ЗУ «Про охоронну діяльність»).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації