• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Роботи з надання послуг інженера-консультанта для виконання функцій контролю та нагляду за будівельними роботами на об’єкті: «Реконструкція будівлі комунального закладу «Науковий ліцей імені Анатолія Лигуна» Кам’янської міської ради за адресою: площа Театральна, 1, м. Кам’янське, Дніпропетровська область» (за ДК 021:2015 – код 71520000-9 – Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт)

категорія Замовника - орган місцевого самоврядування, місцезнаходження Замовника - вул. Героїв - рятувальників, 14, м. Кам’янське, Дніпропетровська область, Україна, 51931, закупівля на виконання робіт відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). Відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей відображені певні додаткові обов'язкові умови), встановлення яких передбачено Фінансовою угодою (далі – Фінансова Угода) між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації: -- Програми з відновлення України (далі – ПВУ, ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX) , та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель.

Завершена

2 108 107.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 21 081.07 UAH
Період оскарження: 12.11.2024 11:56 - 26.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА НА ДІЇ ЗАМОВНИКА В МЕЖАХ ПУБЛIЧНОЇ ЗАКУПIВЛI UA-2024-11-12-005984-A

Номер: b1d43b24c54341d495f4364a45f7768f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-12-005984-a.a1
Назва: СКАРГА НА ДІЇ ЗАМОВНИКА В МЕЖАХ ПУБЛIЧНОЇ ЗАКУПIВЛI UA-2024-11-12-005984-A
Скарга:
СКАРГА НА ДІЇ ЗАМОВНИКА В МЕЖАХ ПУБЛIЧНОЇ ЗАКУПIВЛI UA-2024-11-12-005984-A Відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням правової норми абзацу третього пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості) скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Пунктом 55 Особливостей передбачено оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих Особливостей. Згідно з ч.1 ст. 56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. І. Найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: Депаpтамент житлово-комунального господарства та будівництва Кам`янської міської ради. Місцезнаходження замовника: 51931, Україна, Дніпропетровська обл., Кам'янське, вулиця Героїв-рятувальників, будинок 14. Ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань: 34827358 ІІ. Ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФБМ УКРАЇНА" код ЄДРПОУ 37393117, Юридична та поштова адреса: 02160, місто КИЇВ, проспект СОБОРНОСТІ, будинок 15/17. ІІІ. Предмет закупівлі: Роботи з надання послуг інженера-консультанта для виконання функцій контролю та нагляду за будівельними роботами на об’єкті: «Реконструкція будівлі комунального закладу «Науковий ліцей імені Анатолія Лигуна» Кам’янської міської ради за адресою: площа Театральна, 1, м. Кам’янське, Дніпропетровська область» (за ДК 021:2015 – код 71520000-9 – Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт) ІV. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати: Підставою для подання скарги є прийняття рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій, чим порушено вимоги ч. 1 та ч. 4 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі». Зокрема, Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції суб’єкта оскарження, яке, відповідно до усталеної практики АМКУ є дискримінаційним. Депаpтаментом житлово-комунального господарства та будівництва Кам`янської міської ради (далі – Замовник) в електронній системі закупівель було оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, ідентифікатор UA-2024-11-12-005984-a щодо закупівлі: Роботи з надання послуг інженера-консультанта для виконання функцій контролю та нагляду за будівельними роботами на об’єкті: «Реконструкція будівлі комунального закладу «Науковий ліцей імені Анатолія Лигуна» Кам’янської міської ради за адресою: площа Театральна, 1, м. Кам’янське, Дніпропетровська область» (за ДК 021:2015 – код 71520000-9 – Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт). В зазначених торгах участь взяло лише ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФБМ УКРАЇНА" (далі – Учасник). Згідно п.36 Особливостей, якщо була подана одна тендерна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначених замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, розкриває всю інформацію, зазначену в тендерній пропозиції, крім інформації, визначеної пунктом 40 цих особливостей, не проводить оцінку такої тендерної пропозиції та визначає таку тендерну пропозицію найбільш економічно вигідною. Протокол розкриття тендерних пропозицій формується та оприлюднюється відповідно до частин третьої та четвертої статті 28 Закону. Замовник розглядає таку тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п'ятої - дев'ятої, одинадцятої, дванадцятої, чотирнадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п'ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації. За результатами розгляду тендерної пропозиції Учасника Замовником відхилено тендерну пропозицію Учасника (Протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи №271 від 03.12.2024 року). З огляду на Протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника є надання забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії не державним банком. ТОВ «ФБМ УКРАЇНА» не погоджується з прийнятим рішенням Замовника від 03 грудня 2024 року. Вважаємо, що таке рішення є хибним, безпідставним та таким, що призвело до порушення прав та регламентованих чинним законодавством інтересів ТОВ «ФБМ УКРАЇНА». Відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ФБМ УКРАЇНА» порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Підстава відхилення тендерної пропозиції У складі тендерної пропозиції не було надано Учасником забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії, яка оформлена саме в Державному банку. З огляду на рішення Замовника №271 від 03.12.2024 року це є єдиною підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника. Відповідно до пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації (далі – ТД) (файл ЗМІНИ 1_DP06A_04_ІК станом на 14.10.2024 Corrected Погоджено на оприлюднення.doc) передбачено надання забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії (скан-копія паперового оригіналу документу – файл у форматі PDF або Word з накладанням КЕП (кваліфікованого електронного підпису) / УЕП (удосконаленого електронного підпису) гаранта) або електронна банківська гарантія, яка надається одночасно з поданням тендерної пропозиції. Крім того, вимогами замовника передбачено банківська гарантія повинна бути оформлена в Державному банку, який є платоспроможним. На виконання вимог замовника Учасником надано у складі пропозиції забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії (файл Guarantee_24-52GR0001.zip). Банківську гарантію видано Акціонерним товариством «Державний експортно-імпортний банк України» (АТ "УКРЕКСІМБАНК"). Згідно даних Єдиного реєстру Засновником АТ "УКРЕКСІМБАНК" є Держава в особі Кабінету Міністрів України 01008, м. Київ, вул. Грушевського, буд. 12/2, розмір внеску: 45 570 041 124.24 грн, 100%. Відповідно до п.1 Статуту Акціонерного товариства "Державний експортно-імпортний банк України" затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 серпня 2000 р. N 1250 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2024 р. N 1159) (далі - Статут) Акціонерне товариство "Державний експортно-імпортний банк України" (далі - Банк) є державним банком. Пунктом 8 Статуту передбачено, єдиним акціонером Банку, якому належить 100 відсотків акцій у статутному капіталі Банку, є держава. Функції з управління корпоративними правами держави в Банку здійснює Кабінет Міністрів України. Крім того, на запит Учасника, Акціонерним товариством «Державний експортно-імпортний банк України» надано довідку, якою підтверджено, що Акціонерне товариство «Державний експортно-імпортний банк України», яким видано банківську гарантію за вказаною закупівлею є держаним банком. Однак, незважаючи на інформацію, яка є в загальному доступі про те, що АТ "УКРЕКСІМБАНК" є державним, Замовником порушуючи вимоги законодавства прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника. Прийняття рішення Замовником щодо ненадання забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії державним банком, є дискримінаційним оскільки Учасником виконано всі вимоги Замовника в тому числі надано забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії від державного банку Акціонерного товариства "Державний експортно-імпортний банк України" (Скорочене найменування: АТ "Укрексімбанк"). Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Отже, Скаржник не порушив вимоги тендерної документації в цій частині, тому його пропозиція конкурсних торгів була відхилена Замовником неправомірно з наведених вище підстав. Отже, аналізуючи вищезазначене вважаємо, що в діях Замовника є ознаки упередженого підходу до оцінки учасника закупівлі, що є грубим порушенням ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи наведену вище інформацію, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ФБМ УКРАЇНА» прийняте 03.12.2024 року за №271. Таким чином, з огляду на вищезазначене, з урахуванням ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Задовольнити скаргу ТОВ «ФБМ УКРАЇНА». 3. Зобов’язати Депаpтамент житлово-комунального господарства та будівництва Кам`янської міської ради скасувати рішення від 03.12.2024 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ФБМ УКРАЇНА» (Протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи №271 від 03.12.2024 року). 4. Зобов’язати Депаpтамент житлово-комунального господарства та будівництва Кам`янської міської ради визнати переможцем ТОВ «ФБМ УКРАЇНА» за результатами проведеної закупівлі UA-2024-11-12-005984-A. Додатки: 1. ЗМІНИ 1_DP06A_04_ІК станом на 14.10.2024 Corrected Погоджено на оприлюднення.doc 2. Протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи №271 від 03.12.2024 року 3. Guarantee_24-52GR0001.zip 4. Довідка Акціонерного товариства "Державний експортно-імпортний банк України" 5. Постанова Кабінету Міністрів України від 11.10.2024 №1159
Дата розгляду скарги: 18.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.12.2024 17:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.12.2024 09:32
Дата виконання рішення Замовником: 16.01.2025 23:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: Під час проведення закупівлі "Роботи з надання послуг інженераконсультанта для виконання функцій контролю та нагляду за будівельними роботами на об’єкті: "Реконструкція будівлі комунального закладу "Науковий ліцей імені Анатолія Лигуна" Кам’янської міської ради за адресою: площа Театральна, 1, м. Кам’янське, Дніпропетровська область" (за ДК 021:2015 – код 71520000-9 – Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт)", оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2024-11-12-005984-a Замовником було прийнято рішення №271 Від 03.12.2024 року про відхилення ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФБМ УКРАЇНА" (код – 37393117) на підставі підпункту 1 пункту 44 Особливостей (замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником). З метою усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, на підставі рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 20192-р/пк-пз від 18.12.2024 замовником ВИРІШЕНО: 1. Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ФБМ УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ: 37393117) за процедурою закупівлі — "Роботи з надання послуг інженераконсультанта для виконання функцій контролю та нагляду за будівельними роботами на об’єкті: "Реконструкція будівлі комунального закладу "Науковий ліцей імені Анатолія Лигуна" Кам’янської міської ради за адресою: площа Театральна, 1, м. Кам’янське, Дніпропетровська область" (за ДК 021:2015 – код 71520000-9 – Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт)", оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2024-11-12-005984-a.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФБМ УКРАЇНА", Караван Ніна 380999549697 9549697@UKR.NET http://fbm-ua.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4c6bf71264ed4ef5b34e392685c77341
Заголовок пункту скарги: СКАРГА НА ДІЇ ЗАМОВНИКА В МЕЖАХ ПУБЛIЧНОЇ ЗАКУПIВЛI UA-2024-11-12-005984-A
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
НА ДІЇ ЗАМОВНИКА
В МЕЖАХ ПУБЛIЧНОЇ ЗАКУПIВЛI UA-2024-11-12-005984-A

Відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням правової норми абзацу третього пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості) скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Пунктом 55 Особливостей передбачено оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Згідно з ч.1 ст. 56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
І. Найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: Депаpтамент житлово-комунального господарства та будівництва Кам`янської міської ради.
Місцезнаходження замовника: 51931, Україна, Дніпропетровська обл., Кам'янське, вулиця Героїв-рятувальників, будинок 14.
Ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань: 34827358
ІІ. Ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФБМ УКРАЇНА" код ЄДРПОУ 37393117, Юридична та поштова адреса: 02160, місто КИЇВ, проспект СОБОРНОСТІ, будинок 15/17.
ІІІ. Предмет закупівлі: Роботи з надання послуг інженера-консультанта для виконання функцій контролю та нагляду за будівельними роботами на об’єкті: «Реконструкція будівлі комунального закладу «Науковий ліцей імені Анатолія Лигуна» Кам’янської міської ради за адресою: площа Театральна, 1, м. Кам’янське, Дніпропетровська область» (за ДК 021:2015 – код 71520000-9 – Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт)
ІV. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:
Підставою для подання скарги є прийняття рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій, чим порушено вимоги ч. 1 та ч. 4 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі». Зокрема, Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції суб’єкта оскарження, яке, відповідно до усталеної практики АМКУ є дискримінаційним.
Депаpтаментом житлово-комунального господарства та будівництва Кам`янської міської ради (далі – Замовник) в електронній системі закупівель було оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, ідентифікатор UA-2024-11-12-005984-a щодо закупівлі: Роботи з надання послуг інженера-консультанта для виконання функцій контролю та нагляду за будівельними роботами на об’єкті: «Реконструкція будівлі комунального закладу «Науковий ліцей імені Анатолія Лигуна» Кам’янської міської ради за адресою: площа Театральна, 1, м. Кам’янське, Дніпропетровська область» (за ДК 021:2015 – код 71520000-9 – Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт).
В зазначених торгах участь взяло лише ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФБМ УКРАЇНА" (далі – Учасник).
Згідно п.36 Особливостей, якщо була подана одна тендерна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначених замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, розкриває всю інформацію, зазначену в тендерній пропозиції, крім інформації, визначеної пунктом 40 цих особливостей, не проводить оцінку такої тендерної пропозиції та визначає таку тендерну пропозицію найбільш економічно вигідною. Протокол розкриття тендерних пропозицій формується та оприлюднюється відповідно до частин третьої та четвертої статті 28 Закону.
Замовник розглядає таку тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п'ятої - дев'ятої, одинадцятої, дванадцятої, чотирнадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п'ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
За результатами розгляду тендерної пропозиції Учасника Замовником відхилено тендерну пропозицію Учасника (Протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи №271 від 03.12.2024 року). З огляду на Протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника є надання забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії не державним банком.
ТОВ «ФБМ УКРАЇНА» не погоджується з прийнятим рішенням Замовника від 03 грудня 2024 року. Вважаємо, що таке рішення є хибним, безпідставним та таким, що призвело до порушення прав та регламентованих чинним законодавством інтересів ТОВ «ФБМ УКРАЇНА». Відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ФБМ УКРАЇНА» порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).

Підстава відхилення тендерної пропозиції
У складі тендерної пропозиції не було надано Учасником забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії, яка оформлена саме в Державному банку.
З огляду на рішення Замовника №271 від 03.12.2024 року це є єдиною підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника.
Відповідно до пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації (далі – ТД) (файл ЗМІНИ 1_DP06A_04_ІК станом на 14.10.2024 Corrected Погоджено на оприлюднення.doc) передбачено надання забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії (скан-копія паперового оригіналу документу – файл у форматі PDF або Word з накладанням КЕП (кваліфікованого електронного підпису) / УЕП (удосконаленого електронного підпису) гаранта) або електронна банківська гарантія, яка надається одночасно з поданням тендерної пропозиції. Крім того, вимогами замовника передбачено банківська гарантія повинна бути оформлена в Державному банку, який є платоспроможним.
На виконання вимог замовника Учасником надано у складі пропозиції забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії (файл Guarantee_24-52GR0001.zip). Банківську гарантію видано Акціонерним товариством «Державний експортно-імпортний банк України» (АТ "УКРЕКСІМБАНК"). Згідно даних Єдиного реєстру Засновником АТ "УКРЕКСІМБАНК" є Держава в особі Кабінету Міністрів України 01008, м. Київ, вул. Грушевського, буд. 12/2, розмір внеску: 45 570 041 124.24 грн, 100%.
Відповідно до п.1 Статуту Акціонерного товариства "Державний експортно-імпортний банк України" затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 серпня 2000 р. N 1250 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2024 р. N 1159) (далі - Статут) Акціонерне товариство "Державний експортно-імпортний банк України" (далі - Банк) є державним банком. Пунктом 8 Статуту передбачено, єдиним акціонером Банку, якому належить 100 відсотків акцій у статутному капіталі Банку, є держава. Функції з управління корпоративними правами держави в Банку здійснює Кабінет Міністрів України.
Крім того, на запит Учасника, Акціонерним товариством «Державний експортно-імпортний банк України» надано довідку, якою підтверджено, що Акціонерне товариство «Державний експортно-імпортний банк України», яким видано банківську гарантію за вказаною закупівлею є держаним банком.
Однак, незважаючи на інформацію, яка є в загальному доступі про те, що АТ "УКРЕКСІМБАНК" є державним, Замовником порушуючи вимоги законодавства прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника.
Прийняття рішення Замовником щодо ненадання забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії державним банком, є дискримінаційним оскільки Учасником виконано всі вимоги Замовника в тому числі надано забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії від державного банку Акціонерного товариства "Державний експортно-імпортний банк України" (Скорочене найменування: АТ "Укрексімбанк").
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Отже, Скаржник не порушив вимоги тендерної документації в цій частині, тому його пропозиція конкурсних торгів була відхилена Замовником неправомірно з наведених вище підстав.
Отже, аналізуючи вищезазначене вважаємо, що в діях Замовника є ознаки упередженого підходу до оцінки учасника закупівлі, що є грубим порушенням ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи наведену вище інформацію, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ФБМ УКРАЇНА» прийняте 03.12.2024 року за №271.
Таким чином, з огляду на вищезазначене, з урахуванням ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Задовольнити скаргу ТОВ «ФБМ УКРАЇНА».
3. Зобов’язати Депаpтамент житлово-комунального господарства та будівництва Кам`янської міської ради скасувати рішення від 03.12.2024 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ФБМ УКРАЇНА» (Протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи №271 від 03.12.2024 року).
4. Зобов’язати Депаpтамент житлово-комунального господарства та будівництва Кам`янської міської ради визнати переможцем ТОВ «ФБМ УКРАЇНА» за результатами проведеної закупівлі UA-2024-11-12-005984-A.
Додатки:
1. ЗМІНИ 1_DP06A_04_ІК станом на 14.10.2024 Corrected Погоджено на оприлюднення.doc
2. Протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи №271 від 03.12.2024 року
3. Guarantee_24-52GR0001.zip
4. Довідка Акціонерного товариства "Державний експортно-імпортний банк України"
5. Постанова Кабінету Міністрів України від 11.10.2024 №1159
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника