-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Бензин А-95, дизельне паливо по талонам для утримання автотранспорту Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Херсонській області
09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95, дизельне паливо по талонам для утримання автотранспорту Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Херсонській області)
Завершена
136 125.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 680.63 UAH
мін. крок: 0.5% або 680.63 UAH
Період оскарження:
11.11.2024 15:44 - 04.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
792d322aadc94a539bbb55d263f2fa48
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-11-012216-a.a1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 15.11.2024 16:34
- Скарга_15_11_2024_на умови ТД Замовника_СЛУЖБА ВІДНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУ.pdf 15.11.2024 16:34
- Форма оголошенння Замовника.pdf 15.11.2024 16:34
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 15.11.2024 16:34
- Скарга_15_11_2024_на умови ТД Замовника_UA-2024-11-11-012216-a.docx 15.11.2024 16:34
- sign.p7s 15.11.2024 16:35
- Рішення від 19.11.2024 №18517.pdf 19.11.2024 17:02
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.11.2024 №18887.pdf 27.11.2024 08:35
- Рішення від 26.11.2024 №18887.pdf 29.11.2024 15:16
- ДОДАТОК 1 до тендерної документації.doc 21.11.2024 15:40
- Наказ Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22 грудня 2022 року №309 (із змінами).docx 21.11.2024 15:40
- Пояснення.doc 21.11.2024 15:40
- Пояснення.pdf 21.11.2024 15:40
- Пояснення.pdf.asice (1).zip 21.11.2024 15:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.11.2024 17:27
Дата розгляду скарги:
26.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.11.2024 17:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
29.11.2024 15:16
Дата виконання рішення Замовником:
02.12.2024 14:27
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення АМКУ від 26.11.2024 №18887-р/пк-пз, Замовником внесено зміни до Тендерної документації (Протокол від 02.12.2024 №8)
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
64cef554648642c6b2acf94191b71173
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності АЗС у постачальника на якій здійснюється зберігання Товару.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.1. В Додатку № 2 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо наявності АЗС у постачальника на якій здійснюється зберігання Товару:
2. Зберігання Товару здійснюється на АЗС постачальника до моменту відпуску (поставки) Замовнику.»
Замовник визначає у Додатку № 2 до тендерної документації вимогу щодо наявності АЗС у постачальника на якій здійснюється зберігання Товару до моменту відпуску (поставки) Замовнику.
Всі суб'єкти, які планують здійснювати господарську діяльність з виробництва, зберігання, роздрібної та/або оптової торгівлі, а також імпорту та / або експорту палива повинні отримати ліцензію на право зберігання пального.
Відповідати таким вимогам зможуть виключно власники/орендарі/користувачі АЗС, оскільки право здійснення зберігання палива передбачає наявність дозвільних на кожне місце роздрібної торгівлі згідно ЗУ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».
Відповідно до статті 15 зазначеного Закону - Для отримання ліцензії на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта
Відповідно до зазначених вище умов тендерної документації, Замовник вимагає щоб учасники мали право користування АЗС, що свідчить про встановлення кваліфікаційного критерію до учасників, а саме наявність матеріально-технічної бази Скаржника.
Тобто, Замовник встановлює вимогу наявності у учасників АЗС у праві користуванні, що передбачає наявність у учасників права власності на АЗС (ЗМІСТ ПРАВА ВЛАСНОСТІ належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном. Ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику.)
Право користування має під собою таке ж юридичне значення, як і оренда (а ще емфітевзис, субаренда, переаренда, лізинг) та в галузі майнового права має однакові ознаки, які і є дискримінаційні.
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, або АЗС на праві користуванні, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС з правом користування учасником - унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють продаж талонів, які надають їм право реалізації палива через партнерську мережу АЗС.
Учасники які не мають власних, орендованих АЗС або АЗС у праві користуванні та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, але не з власниками АЗС, а з емітентами талонів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації, що свідчить про порушення Замовником вимог частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - недискримінація учасників.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
2. Зберігання Товару здійснюється на АЗС постачальника до моменту відпуску (поставки) Замовнику.»
Замовник визначає у Додатку № 2 до тендерної документації вимогу щодо наявності АЗС у постачальника на якій здійснюється зберігання Товару до моменту відпуску (поставки) Замовнику.
Всі суб'єкти, які планують здійснювати господарську діяльність з виробництва, зберігання, роздрібної та/або оптової торгівлі, а також імпорту та / або експорту палива повинні отримати ліцензію на право зберігання пального.
Відповідати таким вимогам зможуть виключно власники/орендарі/користувачі АЗС, оскільки право здійснення зберігання палива передбачає наявність дозвільних на кожне місце роздрібної торгівлі згідно ЗУ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».
Відповідно до статті 15 зазначеного Закону - Для отримання ліцензії на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта
Відповідно до зазначених вище умов тендерної документації, Замовник вимагає щоб учасники мали право користування АЗС, що свідчить про встановлення кваліфікаційного критерію до учасників, а саме наявність матеріально-технічної бази Скаржника.
Тобто, Замовник встановлює вимогу наявності у учасників АЗС у праві користуванні, що передбачає наявність у учасників права власності на АЗС (ЗМІСТ ПРАВА ВЛАСНОСТІ належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном. Ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику.)
Право користування має під собою таке ж юридичне значення, як і оренда (а ще емфітевзис, субаренда, переаренда, лізинг) та в галузі майнового права має однакові ознаки, які і є дискримінаційні.
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, або АЗС на праві користуванні, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС з правом користування учасником - унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють продаж талонів, які надають їм право реалізації палива через партнерську мережу АЗС.
Учасники які не мають власних, орендованих АЗС або АЗС у праві користуванні та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, але не з власниками АЗС, а з емітентами талонів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації, що свідчить про порушення Замовником вимог частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - недискримінація учасників.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника СЛУЖБА ВІДНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ У ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95, дизельне паливо по талонам для утримання автотранспорту Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Херсонській області), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-11-11-012216-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності АЗС у постачальника на якій здійснюється зберігання Товару.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
c2172c6b2e22404b9713e61972e56a53
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть запропонувати не менше 5-ти (п’яти) АЗС у м. Херсоні та Херсонському районі Херсонської області.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2.1. В Додатку № 2 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть запропонувати не менше 5-ти (п’яти) АЗС у м. Херсоні та Херсонському районі Херсонської області:
«3. Кількість діючих АЗС (Таблиця 1), на яких буде здійснюватися відпуск Товару, розташованих у м. Херсоні та Херсонському районі Херсонської області, у кількості не менше 5-ти.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника з наступним місцезнаходженням «Кількість діючих АЗС (Таблиця 1), на яких буде здійснюватися відпуск Товару, розташованих у м. Херсоні та Херсонському районі Херсонської області, у кількості не менше 5-ти», що є дискримінаційною для Скаржника, з огляду на наступне:
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати 2 (дві) АЗС мережі БРСМ-нафта з місцезнаходженням:
- Херсонська обл., м. Херсон, вул. Нафтовиків, 4
- Херсонська обл, м. Херсон, Миколаївське шосе, буд 4
Тобто, встановлена вимога Замовника в частині наявності виключно не менше 5 (п’яти) АЗС у м. Херсоні та Херсонському районі Херсонської області, - обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки є дискримінаційною до Скаржника, який може запропонувати 2 (дві) АЗС в межах м. Херсон Херсонської області, як і по всій території України, але через встановлення обмеження в кількості – не може взяти участь у закупівлі.
Мережа АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по талонах в кількості не менше 5 (п’яти) АЗС у м. Херсоні та Херсонському районі Херсонської області, - може запропонувати виключно один постачальник палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95, дизельне паливо по талонам)».
Відповідно, Замовником встановлена вимога в частині місцезнаходження АЗС учасника та кількості таких АЗС на території м. Хмельницького, а саме не менше 5 (п’яти) АЗС у м. Херсоні та Херсонському районі Херсонської області, - суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: бензин А-95 та дизельне паливо, до якого не можуть застосовуватись вимоги наявності матеріально-технічної бази.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині кількості АЗС в межах м. Херсоні та Херсонському районі Херсонської області або зменшити таку кількість до 2 АЗС:
- Кількість діючих АЗС (Таблиця 1), на яких буде здійснюватися відпуск Товару, розташованих у м. Херсоні та Херсонському районі Херсонської області, у кількості не менше 5-ти.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір, за адресою місцерозташування АЗС в межах міста Херсон Херсонської області та по всій території України:
БРСМ-нафта: Херсонська обл., м. Херсон, вул. Нафтовиків, 4
БРСМ-нафта: Херсонська обл, м. Херсон, Миколаївське шосе, буд 4БРСМ-нафта: Хмельницька обл., м. Хмельницький вул. Трудова, 9/3Г.
«3. Кількість діючих АЗС (Таблиця 1), на яких буде здійснюватися відпуск Товару, розташованих у м. Херсоні та Херсонському районі Херсонської області, у кількості не менше 5-ти.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника з наступним місцезнаходженням «Кількість діючих АЗС (Таблиця 1), на яких буде здійснюватися відпуск Товару, розташованих у м. Херсоні та Херсонському районі Херсонської області, у кількості не менше 5-ти», що є дискримінаційною для Скаржника, з огляду на наступне:
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати 2 (дві) АЗС мережі БРСМ-нафта з місцезнаходженням:
- Херсонська обл., м. Херсон, вул. Нафтовиків, 4
- Херсонська обл, м. Херсон, Миколаївське шосе, буд 4
Тобто, встановлена вимога Замовника в частині наявності виключно не менше 5 (п’яти) АЗС у м. Херсоні та Херсонському районі Херсонської області, - обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки є дискримінаційною до Скаржника, який може запропонувати 2 (дві) АЗС в межах м. Херсон Херсонської області, як і по всій території України, але через встановлення обмеження в кількості – не може взяти участь у закупівлі.
Мережа АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по талонах в кількості не менше 5 (п’яти) АЗС у м. Херсоні та Херсонському районі Херсонської області, - може запропонувати виключно один постачальник палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95, дизельне паливо по талонам)».
Відповідно, Замовником встановлена вимога в частині місцезнаходження АЗС учасника та кількості таких АЗС на території м. Хмельницького, а саме не менше 5 (п’яти) АЗС у м. Херсоні та Херсонському районі Херсонської області, - суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: бензин А-95 та дизельне паливо, до якого не можуть застосовуватись вимоги наявності матеріально-технічної бази.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині кількості АЗС в межах м. Херсоні та Херсонському районі Херсонської області або зменшити таку кількість до 2 АЗС:
- Кількість діючих АЗС (Таблиця 1), на яких буде здійснюватися відпуск Товару, розташованих у м. Херсоні та Херсонському районі Херсонської області, у кількості не менше 5-ти.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір, за адресою місцерозташування АЗС в межах міста Херсон Херсонської області та по всій території України:
БРСМ-нафта: Херсонська обл., м. Херсон, вул. Нафтовиків, 4
БРСМ-нафта: Херсонська обл, м. Херсон, Миколаївське шосе, буд 4БРСМ-нафта: Хмельницька обл., м. Хмельницький вул. Трудова, 9/3Г.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Сайт мережі АЗС БРСМ-нафта з зображенням та зазначенням адрес, які може запропонувати Скаржник: https://brsm-nafta.com/map , на карті якої відображено наявність двох АЗС у м. Херсон Херсонської області
-
Повʼязаний документ:
Скарга_15_11_2024_на умови ТД Замовника_СЛУЖБА ВІДНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника СЛУЖБА ВІДНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ У ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95, дизельне паливо по талонам для утримання автотранспорту Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Херсонській області), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-11-11-012216-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть запропонувати не менше 5-ти (п’яти) АЗС у м. Херсоні та Херсонському районі Херсонської області.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
db60fd99f9f94268b3672069e7ba306c
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації встановив встановлено вимогу щодо терміну дії талонів, який повинен бути не менше 1 року з дати їх отримання Замовником або з дати активації з подальшою можливістю пролонгації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
3.1. В п. 2 Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів, який повинен бути не менше 1 року з дати їх отримання Замовником або з дати активації з подальшою можливістю пролонгації:
«3. Термін дії талонів повинен становити не менше 1 (один) рік з дати їх отримання Замовником або з дати активації з подальшою можливістю пролонгації, безоплатним обміном невикористаних за цей строк (термін) талонів на нові термін яких обумовлюється між сторонами в ході виконання договору. У разі, якщо Учасник здійснює випуск (перехід) талонів нового зразка, він повинен здійснити рівноцінний (у тому числі за номіналом) обмін талонів, старого зразка, що залишилися у Замовника та не були реалізовані, на талони нового зразка.»
Замовник визначає термін дії талонів не менше 1 року з дати їх отримання Замовником або з дати активації з подальшою можливістю пролонгації, що є суперечливою та такою що не відповідає чинному законодавству.
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 31 грудня 2024 року.
Також, Згідно п. 10.2. Проєкту договору (Додаток № 3 до ТД): 10.2. Строк цього Договору починає свій перебіг у момент, визначений у п. 10.1 цього Договору та діє до 31.12.2024 року.
Але, при цьому, Замовник встановлює вимогу в частині строку дії талонів не менше 1 року з дати їх отримання Замовником або з дати активації з подальшою можливістю пролонгації, що не узгоджується між собою та з діючими вимогами законодавства, в тому числі Цивільного та Господарського кодексу України, оскільки строк дії Договору про закупівлю – 31.12.2024 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині Термін дії талонів на паливо, який повинен бути не менше 1 року з дати їх отримання Замовником або з дати активації з подальшою можливістю пролонгації, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2024 року, при цьому Проєктом Договору передбачено строк дії договору про закупівлю – до 31. 12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 11.11.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 20.11.2024 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не менше 1 року з дати їх отримання Замовником або з дати активації з подальшою можливістю пролонгації, – а отже, закінчуватись щонайменше листопадом 2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 2 до ТД та Проєкту договору, а також Форми оголошення в частині строку поставки Товару, а саме щодо Термін дії талонів на паливо - не менше 1 року з дати їх отримання Замовником або з дати активації з подальшою можливістю пролонгації.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів не менше 1 року з дати їх отримання Замовником або з дати активації з подальшою можливістю пролонгації, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів не менше 1 року з дати їх отримання Замовником або з дати активації з подальшою можливістю пролонгації, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«3. Термін дії талонів повинен становити не менше 1 (один) рік з дати їх отримання Замовником або з дати активації з подальшою можливістю пролонгації, безоплатним обміном невикористаних за цей строк (термін) талонів на нові термін яких обумовлюється між сторонами в ході виконання договору. У разі, якщо Учасник здійснює випуск (перехід) талонів нового зразка, він повинен здійснити рівноцінний (у тому числі за номіналом) обмін талонів, старого зразка, що залишилися у Замовника та не були реалізовані, на талони нового зразка.»
Замовник визначає термін дії талонів не менше 1 року з дати їх отримання Замовником або з дати активації з подальшою можливістю пролонгації, що є суперечливою та такою що не відповідає чинному законодавству.
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 31 грудня 2024 року.
Також, Згідно п. 10.2. Проєкту договору (Додаток № 3 до ТД): 10.2. Строк цього Договору починає свій перебіг у момент, визначений у п. 10.1 цього Договору та діє до 31.12.2024 року.
Але, при цьому, Замовник встановлює вимогу в частині строку дії талонів не менше 1 року з дати їх отримання Замовником або з дати активації з подальшою можливістю пролонгації, що не узгоджується між собою та з діючими вимогами законодавства, в тому числі Цивільного та Господарського кодексу України, оскільки строк дії Договору про закупівлю – 31.12.2024 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині Термін дії талонів на паливо, який повинен бути не менше 1 року з дати їх отримання Замовником або з дати активації з подальшою можливістю пролонгації, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2024 року, при цьому Проєктом Договору передбачено строк дії договору про закупівлю – до 31. 12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 11.11.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 20.11.2024 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не менше 1 року з дати їх отримання Замовником або з дати активації з подальшою можливістю пролонгації, – а отже, закінчуватись щонайменше листопадом 2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 2 до ТД та Проєкту договору, а також Форми оголошення в частині строку поставки Товару, а саме щодо Термін дії талонів на паливо - не менше 1 року з дати їх отримання Замовником або з дати активації з подальшою можливістю пролонгації.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів не менше 1 року з дати їх отримання Замовником або з дати активації з подальшою можливістю пролонгації, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів не менше 1 року з дати їх отримання Замовником або з дати активації з подальшою можливістю пролонгації, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Форма оголошення Замовника згідно інформації, опублікованої на сайті уповноваженого органу
-
Повʼязаний документ:
Форма оголошенння Замовника.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника СЛУЖБА ВІДНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ У ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95, дизельне паливо по талонам для утримання автотранспорту Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Херсонській області), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-11-11-012216-a, зокрема: 3. Вилучити із тендерної документації встановив встановлено вимогу щодо терміну дії талонів, який повинен бути не менше 1 року з дати їх отримання Замовником або з дати активації з подальшою можливістю пролонгації.