-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
«КОД ДК 021:2015 – 09130000-9, НАФТА І ДИСТИЛЯТИ » (КОД ДК 021:2015 – 09132000-9 «БЕНЗИН») (Бензин А-95)
Завершена
164 372.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 821.86 UAH
мін. крок: 0.5% або 821.86 UAH
Період оскарження:
11.11.2024 14:36 - 30.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
e5be301f4968404aa9330d074903b5ae
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-11-009551-a.c1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Паспорт+Сертифікат А95_ІФС.pdf 14.11.2024 15:08
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 14.11.2024 15:09
- Скарга_14_11_2024_на умови Замовника UA-2024-11-11-009551-a.docx 14.11.2024 15:09
- Форма оголошення Замовника.pdf 14.11.2024 15:09
- Скарга_14_11_2024_на умови Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій.pdf 14.11.2024 15:09
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 14.11.2024 15:09
- sign.p7s 14.11.2024 15:09
- рішення від 18.11.2024 № 18459.pdf 18.11.2024 17:11
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.11.2024 № 18797.pdf 26.11.2024 14:36
- рішення від 25.11.2024 № 18797.pdf 27.11.2024 18:09
- Пояснення по суті Скарги.pdf 20.11.2024 17:04
- Пояснення по суті Скарги.docx 20.11.2024 17:04
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.11.2024 15:27
Дата розгляду скарги:
25.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.11.2024 17:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.11.2024 18:09
Дата виконання рішення Замовником:
28.11.2024 11:39
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 18797-р/пк-пз від 25.11.2024 до тендерної документації були внесені зміни
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
898558adf85d4eefa52ae5806c9da2a8
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників партнерських договорів з виробниками (постачальниками) Товару, наявності власного зразка Бланку (талонів на бензин) та права користування мережею АЗС.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.1. В Додатку 4 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників партнерських договорів з виробниками (постачальниками) Товару, наявності власного зразка Бланку (талонів на бензин) та права користування мережею АЗС:
«Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі цінової пропозиції документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам для належної поставки Товару:
- копії паспортів якості та сертифікатів відповідності на Товар чи інший документ, який підтверджує якість та відповідність Товару;
- довідку у довільній формі про безпосередніх виробників (постачальників) Товару, з якими укладені партнерські договори;
- наявність власного зразка Бланку (талонів на бензин );
- наявність мережі автозаправних станцій, які відпускають бензин по талонах, перелік АЗС із зазначенням їх місцезнаходження (власних, орендованих або інше право користування).»
Дискримінаційна вимога в частині наявності мережі АЗС у праві користуванні
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Встановивши вимогу в частині наявності права користування мережею автозаправних станцій, які відпускають бензин по талонах, - Замовник встановив вимогу в частину наявності у учасників матеріально-технічної бази, що суперечить п. 29 Особливостей.
Замовник встановив обмежувальні умови в частині наявності у учасників обмежений перелік документального підтвердження наявності у учасника можливості здійснення відпуску Товару на власних/орендованих/ або інше право користування АЗС.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві оренди/власності/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві користуванні.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право користування АЗС, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС, що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності/оренді або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Дискримінаційна вимога в частині здійснення відпуску за талонами власного зразка Бланку (талонів на бензин );
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність талонів зразка (Бланку) Учасника (талонів на бензин) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Дискримінаційна вимога в частині наявності партнерського договору з виробником палива
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджує(-ють) наявність відносин між Учасником та виробником бензину А-95 та дизельного палива (наприклад, договір поставки, договір купівлі-продажу) – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Скаржник не співпрацює з виробником бензину А-95 та дизельного палива (яким є ПАТ «УКРТАТНАФТА»), а має партнерські відносини з власником мережі АЗС БРСМ-нафта.
Скаржник пропонує Замовнику Товар (бензин А-95) виробником якого є ПАТ «УКРТАТНАФТА», код ЄДРПОУ 00152307, що підтверджується документами якості, які Скаржник надає у додатках до Скарги.
Стаття 627 Цивільного кодексу України передбачає, що сторони є вільними в укладені договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього вищезазначеного кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Укладені між нами та партнерами Договори поставки містять умови, що були визначені сторонами під час його укладання та вони в повній мірі відповідають умовам чинного законодавства України та вимогам документації Замовника, а отже вимога в частині наявності відносин саме з виробником палива– є дискримінаційною умовою Замовника.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі цінової пропозиції документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам для належної поставки Товару:
- копії паспортів якості та сертифікатів відповідності на Товар чи інший документ, який підтверджує якість та відповідність Товару;
- довідку у довільній формі про безпосередніх виробників (постачальників) Товару, з якими укладені партнерські договори;
- наявність власного зразка Бланку (талонів на бензин );
- наявність мережі автозаправних станцій, які відпускають бензин по талонах, перелік АЗС із зазначенням їх місцезнаходження (власних, орендованих або інше право користування).»
Дискримінаційна вимога в частині наявності мережі АЗС у праві користуванні
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Встановивши вимогу в частині наявності права користування мережею автозаправних станцій, які відпускають бензин по талонах, - Замовник встановив вимогу в частину наявності у учасників матеріально-технічної бази, що суперечить п. 29 Особливостей.
Замовник встановив обмежувальні умови в частині наявності у учасників обмежений перелік документального підтвердження наявності у учасника можливості здійснення відпуску Товару на власних/орендованих/ або інше право користування АЗС.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві оренди/власності/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві користуванні.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право користування АЗС, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС, що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності/оренді або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Дискримінаційна вимога в частині здійснення відпуску за талонами власного зразка Бланку (талонів на бензин );
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність талонів зразка (Бланку) Учасника (талонів на бензин) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Дискримінаційна вимога в частині наявності партнерського договору з виробником палива
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджує(-ють) наявність відносин між Учасником та виробником бензину А-95 та дизельного палива (наприклад, договір поставки, договір купівлі-продажу) – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Скаржник не співпрацює з виробником бензину А-95 та дизельного палива (яким є ПАТ «УКРТАТНАФТА»), а має партнерські відносини з власником мережі АЗС БРСМ-нафта.
Скаржник пропонує Замовнику Товар (бензин А-95) виробником якого є ПАТ «УКРТАТНАФТА», код ЄДРПОУ 00152307, що підтверджується документами якості, які Скаржник надає у додатках до Скарги.
Стаття 627 Цивільного кодексу України передбачає, що сторони є вільними в укладені договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього вищезазначеного кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Укладені між нами та партнерами Договори поставки містять умови, що були визначені сторонами під час його укладання та вони в повній мірі відповідають умовам чинного законодавства України та вимогам документації Замовника, а отже вимога в частині наявності відносин саме з виробником палива– є дискримінаційною умовою Замовника.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на Бензин А-95
-
Повʼязаний документ:
Паспорт+Сертифікат А95_ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «КОД ДК 021:2015 – 09130000-9, НАФТА І ДИСТИЛЯТИ » (КОД ДК 021:2015 – 09132000-9 «БЕНЗИН»), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-11-11-009551-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників партнерських договорів з виробниками (постачальниками) Товару, наявності власного зразка Бланку (талонів на бензин) та права користування мережею АЗС.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
721e1f508a6a43649a0cc68ea7a9cc0c
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо постачання Товару Бензину А-95 виключно «преміум класу».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1.2. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, щодо постачання Товару Бензину А-95 виключно «преміум класу»:
« 4. Технічна характеристика. Термін дії талонів на бензин – до їх повного використання Покупцем, але не менше ніж 360 календарних днів з моменту поставки бензина А-95 Преміум класу (талони на бензин). Талони, які не будуть використані Покупцем у встановлений термін їх дії, повинні бути в подальшому безкоштовно замінені в тій самій кількості літрів на такий же новий термін.»
Вимога щодо постачання Товару: «Бензину А-95 Преміум класу»- є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Відповідно до п. 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Замовник визначає обмежувальну вимогу в частині визначення певного типу та марки Товару «Преміум класу» у закупівлі за предметом : «Бензин згідно коду ДК 021:2015: 09130000-9 – «Нафта і дистиляти» ( код ДК 021:2015 – 09132000-3 « Бензин»)»
Замовником оголошено процедуру закупівлі, предметом якої є Товар – паливо (Бензин А-95).
З огляду на норми п. 29 Особливостей - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно національних стандартів та умов Додатку № 4 до ТД, Бензину А-95 повинен відповідати вимогам: Товар, який передається у власність (поставляється) Покупцю, повинен відповідати вимогам Державних стандартів (ДСТУ) або Технічних умов (ТУ), які діють на території України, що підтверджується паспортом якості виробника та /або сертифікатом відповідності (для Товару, який підлягає сертифікації).
Вимога в частині постачання Бензину А-95 саме з Торговою маркою (товарним знаком) «ПРЕМІУМ» – суперечить національним стандартам до Бензину А-95, які не містить посилання на обов’язковість такого показника до даного типу Товару та відповідної марки.
Всупереч статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» - Замовником встановлено посилання вимогами Технічної специфікації до торгової марки та типу Товару.
Скаржник може запропонувати постачання Бензину А-95, який відповідає ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року № 927, при цьому такий Бензин А-95 не містить показника ПРЕМІУМ класу.
« 4. Технічна характеристика. Термін дії талонів на бензин – до їх повного використання Покупцем, але не менше ніж 360 календарних днів з моменту поставки бензина А-95 Преміум класу (талони на бензин). Талони, які не будуть використані Покупцем у встановлений термін їх дії, повинні бути в подальшому безкоштовно замінені в тій самій кількості літрів на такий же новий термін.»
Вимога щодо постачання Товару: «Бензину А-95 Преміум класу»- є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Відповідно до п. 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Замовник визначає обмежувальну вимогу в частині визначення певного типу та марки Товару «Преміум класу» у закупівлі за предметом : «Бензин згідно коду ДК 021:2015: 09130000-9 – «Нафта і дистиляти» ( код ДК 021:2015 – 09132000-3 « Бензин»)»
Замовником оголошено процедуру закупівлі, предметом якої є Товар – паливо (Бензин А-95).
З огляду на норми п. 29 Особливостей - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно національних стандартів та умов Додатку № 4 до ТД, Бензину А-95 повинен відповідати вимогам: Товар, який передається у власність (поставляється) Покупцю, повинен відповідати вимогам Державних стандартів (ДСТУ) або Технічних умов (ТУ), які діють на території України, що підтверджується паспортом якості виробника та /або сертифікатом відповідності (для Товару, який підлягає сертифікації).
Вимога в частині постачання Бензину А-95 саме з Торговою маркою (товарним знаком) «ПРЕМІУМ» – суперечить національним стандартам до Бензину А-95, які не містить посилання на обов’язковість такого показника до даного типу Товару та відповідної марки.
Всупереч статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» - Замовником встановлено посилання вимогами Технічної специфікації до торгової марки та типу Товару.
Скаржник може запропонувати постачання Бензину А-95, який відповідає ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року № 927, при цьому такий Бензин А-95 не містить показника ПРЕМІУМ класу.
×
-
Назва доказу:
документи якості на Бензин А95
-
Повʼязаний документ:
Паспорт+Сертифікат А95_ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «КОД ДК 021:2015 – 09130000-9, НАФТА І ДИСТИЛЯТИ » (КОД ДК 021:2015 – 09132000-9 «БЕНЗИН»), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-11-11-009551-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо постачання Товару Бензину А-95 виключно «преміум класу».
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
c2528e23a97146da9237fb43076e7d6b
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів на бензин, який повинен становити не менше ніж 360 календарних днів.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.3. В Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів на бензин, який повинен становити не менше ніж 360 календарних днів:
« 4. Технічна характеристика. Термін дії талонів на бензин – до їх повного використання Покупцем, але не менше ніж 360 календарних днів з моменту поставки бензина А-95 Преміум класу (талони на бензин). Талони, які не будуть використані Покупцем у встановлений термін їх дії, повинні бути в подальшому безкоштовно замінені в тій самій кількості літрів на такий же новий термін.»
Документація Замовника містить суперечливі та дискримінаційні вимоги в частині строку дії талонів на бензин, який повинен становити виключно не менше ніж 360 календарних днів.
Звертаємо, що згідно плану закупівлі за ідентифікатором
UA-P-2024-11-11-011960-a, закупівля проводиться за кошти Державного бюджету України згідно сформованого річного плану на 2024 рік.
Згідно Форми оголошення Замовника, опублікованої на сайті уповноваженого органу, строк поставки Товару від 29 листопада 2024 року до 31 грудня 2024 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині строку дії талонів на пальне – не менше 360 календарних днів (а отже закінчуватиметься у листопаді 2025 року) та в частині строку поставки Товару, який згідно Форми оголошення Замовника, закінчується 31.12.2024 року.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів не менше ніж 360 календарних днів, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
Зазначена вимога в частині терміну дії талонів на паливо - є дискримінаційною по відношеню до Скаржника, оскільки термін дії талонів мережі БРСМ-нафта складає 6 місяців.
« 4. Технічна характеристика. Термін дії талонів на бензин – до їх повного використання Покупцем, але не менше ніж 360 календарних днів з моменту поставки бензина А-95 Преміум класу (талони на бензин). Талони, які не будуть використані Покупцем у встановлений термін їх дії, повинні бути в подальшому безкоштовно замінені в тій самій кількості літрів на такий же новий термін.»
Документація Замовника містить суперечливі та дискримінаційні вимоги в частині строку дії талонів на бензин, який повинен становити виключно не менше ніж 360 календарних днів.
Звертаємо, що згідно плану закупівлі за ідентифікатором
UA-P-2024-11-11-011960-a, закупівля проводиться за кошти Державного бюджету України згідно сформованого річного плану на 2024 рік.
Згідно Форми оголошення Замовника, опублікованої на сайті уповноваженого органу, строк поставки Товару від 29 листопада 2024 року до 31 грудня 2024 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині строку дії талонів на пальне – не менше 360 календарних днів (а отже закінчуватиметься у листопаді 2025 року) та в частині строку поставки Товару, який згідно Форми оголошення Замовника, закінчується 31.12.2024 року.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів не менше ніж 360 календарних днів, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
Зазначена вимога в частині терміну дії талонів на паливо - є дискримінаційною по відношеню до Скаржника, оскільки термін дії талонів мережі БРСМ-нафта складає 6 місяців.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Форма оголошення Замовника
-
Повʼязаний документ:
Форма оголошення Замовника.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «КОД ДК 021:2015 – 09130000-9, НАФТА І ДИСТИЛЯТИ » (КОД ДК 021:2015 – 09132000-9 «БЕНЗИН»), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-11-11-009551-a, зокрема: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів на бензин, який повинен становити не менше ніж 360 календарних днів.