• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (НК 024:2023 44641 – Універсальна хірургічна система електроінструментів, з акумуляторною батареєю)

Мова тендерної пропозиції – українська.

Торги відмінено

800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 000.00 UAH
Період оскарження: 08.11.2024 12:05 - 13.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: fe85457bf35d4390b27b03112efb7bbd
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-08-006003-a.a1
Назва: СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Дата розгляду скарги: 06.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.11.2024 16:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.12.2024 14:42
Дата виконання рішення Замовником: 13.12.2024 12:44
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовник скасував рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП "РОМАНЧИШИН ОЛЕКСАНДР ПЕТРОВИЧ" (код ЄДРПОУ: 3040609317) за процедурою закупівлі — ДК 021:2015 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (НК 024:2023 44641 – Універсальна хірургічна система електроінструментів, з акумуляторною батареєю), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-11-08-006003-a, згідно з в Рішенням АМКУ №19424 -р/пк-пз від 06.12.2024
Автор: ФОП "РОМАНЧИШИН ОЛЕКСАНДР ПЕТРОВИЧ", Олександр Романчишин +380674073894 uaplaneta@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0214108ec59640f19aafcf01778893d4
Заголовок пункту скарги: Відхилення тендерної пропозиції Учасника ФОП "Романчишин О.П."
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Комунальне підприємство «Володимирське територіальне медичне об’єднання» Володимирської міської ради (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосило процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) на ДК 021:2015 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (НК 024:2023 44641 – Універсальна хірургічна система електроінструментів, з акумуляторною батареєю), (далі – відкриті торги з Особливостями).
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 18 листопада 2024 р.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій, участь у закупівлі взяли учасники:
1. ФОП "РОМАНЧИШИН ОЛЕКСАНДР ПЕТРОВИЧ";
2. ФОП "Євтушенко Олексій Костянтинович";
3. ТОВ СЛЕМ

22 листопада 2024 р. в електронній системі закупівель Замовником було опубліковано Протокол щодо прийняття Рішення Уповноваженою особи №155 від 22.11.2024 р. про невідповідність тендерної документації учасника ФОП "РОМАНЧИШИН ОЛЕКСАНДР ПЕТРОВИЧ" та відхилення його тендерної пропозиції (Доказ-1 додається).
Фізична особа-підприємець «Романчишин Олександр Петрович» (далі – Скаржник) вважає, що рішення уповноваженої особи Замовника Протокол №155 від 22.11.2024 р., щодо відхилення його тендерної пропозиції прийнятими з порушенням норм чинного законодавства та вимог Тендерної документації, Керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаюсь до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:

У рішенні Уповноваженою особи № 155 від 22.11.2024 р. зазначено, що у складі пропозиції Учасника відсутня заповнена таблиця відповідності запропонованого товару медико-технічним вимогам згідно Додатку 2 до тендерної документації (Доказ-2 додається).

Скаржник вважає таке рішення незаконним та безпідставним, оскільки вимога про надання заповненої таблиці відповідності відсутня у тендерній документації.

1. Тендерна документація не містить вимоги до Учасників, про обов’язкове надання заповненої таблиці відповідності.
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації для підтвердження відповідності товару медико-технічним вимогам Учасник повинен виконати Вимоги до учасника:

«Запропонований учасником товар за медико-технічними властивостями повинен відповідати наступним вимогам:
1) Товар повинен бути якісним та мати документи, що підтверджують проведення оцінки відповідності запропонованого товару вимогам технічного регламенту, (копія сертифікату або свідоцтва або декларації про відповідність, або іншими документами, передбаченими чинним законодавством) на товар, що закуповується, якщо товар підлягає реєстрації. Якщо товар не підлягає реєстрації, необхідно надати лист пояснення з посиланням на нормативно-правові акти та обґрунтуванням ненадання посвідчення/свідоцтва. Копії вищезазначених документів подаються завірені підписом та печаткою учасника (за наявності) (надається у складі тендерної пропозиції).
2) В підтвердження відповідності учасник надає гарантійний лист, в якому гарантує, що запропонований та поставлений товар буде мати відповідні характеристики та необхідні медико-технічні властивості.
3) З метою запобігання закупівлі фальсифікатів і отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості та якості, яких вимагає ця документація Учасники повинні надати оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або офіційного дистриб’ютора, уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі та пропонується учасником у необхідній кількості, якості та строки. Гарантійний лист повинен включати номер оголошення (ідентифікатор закупівлі) про проведення закупівель, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженного органу та назву Замовника.)»

Жодного пункту про обов’язкове надання заповненої таблиці відповідності у складі тендерної документації не передбачено а ні Додатком 2, а ні жодним іншим документом Тендерної документації. Таким чином, рішення Замовника ґрунтується на вимозі, якої не існує в тендерній документації, що суперечить частині 3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі", яка зобов’язує Замовника формувати чіткі та обґрунтовані вимоги.

2. Учасник виконав усі вимоги, зазначені в Додатку 2 до тендерної документації
На виконання встановлених у Додатку-2 Вимог до учасника, Скаржник надав у складі своєї пропозиції документи, що підтверджують відповідність запропонованого товару медико-технічним вимогам, а саме наступні файли:
1. "2New Сертифікат відповідності Ruijin 15.10.2024.pdf" (Доказ-3 додається);
"2 Декларація про відповідність 15.10.2024 WUHU — копия.pdf" (Доказ-4 додається);
2. Гарантійний лист учасника ("Гарантійний лист 4.pdf"), (Доказ-5 додається);
3. "Гарантія Руджин.pdf"** (Доказ-6 додається) — гарантійний лист від виробника.

Крім того, Скаржник додатково надав файл "Технічний паспорт дриль канюльований ND-2511.pdf", який містить всі необхідні медико-технічні характеристики товару. Цей документ також підтверджує відповідність запропонованого товару вимогам тендерної документації.

Таким чином, з огляду на наведене, стає зрозумілим, що Скаржник повністю виконав вимоги Замовника, встановлені у Додатку 2 до тендерної документації.

3. Порушення принципів закупівель
Рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника суперечить принципам публічних закупівель, закріпленим у статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема принципам:
- Прозорості: Замовник не може висувати вимоги, які не передбачені тендерною документацією.
- Недискримінації учасників: Скаржник виконав усі вимоги, зазначені в тендерній документації, однак його пропозиція була безпідставно відхилена.
4. Порушення права Скаржника на усунення невідповідностей
Відповідно до пункту 43 Особливостей проведення публічних закупівель в умовах воєнного стану, якщо Замовник виявляє невідповідності у поданій тендерній пропозиції Учасника, він зобов’язаний надати Учаснику строк не менше ніж 24 години для їх усунення. Оскільки Замовником не встановлена вимога до Учасників про надання заповненої таблиці про відповідність медико-технічним властивостям, а отже така таблиця не являється документом про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, то Замовник мав надати учаснику 24 години на усунення невідповідностней згідно пункту 43 Особливостей.
Не надавши Учаснику часу на виправлення, Замовник грубо порушив норми Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей.
Підсумовуюче наведене, можна дійти висновку, що дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника є незаконними, оскільки:
- Вимога про надання заповненої таблиці відповідності не передбачена тендерною документацією.
- Скаржник надав усі документи, необхідні для підтвердження відповідності запропонованого товару вимогам Додатку 2 до тендерної документації.
Рішення Замовника порушує принципи прозорості та недискримінації учасників.

Таким чином, скаржник вважає, що замовник не мав підстав для відхилення тендерної пропозиції ФОП "Романчишин О.П.", оскільки вона відповідає вимогам тендерної документації. Враховуючи вищезазначене, з метою відновлення прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника в означеній процедурі закупівлі та на підставі викладеного, керуючись ст.-ст.: 3, 5, 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»

ПРОШУ:
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на безпідставне скасування закупівлі

Номер: 6794547e97d948f5b9b11f55edc1569a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-08-006003-a.c2
Назва: Скарга на безпідставне скасування закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 03.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.12.2024 13:56
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 14.01.2025 12:25
Автор: ФОП "РОМАНЧИШИН ОЛЕКСАНДР ПЕТРОВИЧ", Олександр Романчишин +380674073894 uaplaneta@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3e02f3474bbb453bae21745d8691affa
Заголовок пункту скарги: Скасування закупівлі, що сталося 17 грудня 2024 року, є безпідставним та порушує Закон України «Про публічні закупівлі»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: На підставі наданих нижче фактів та відповідних нормативно-правових актів я, ФОП "Романчишин Олександр Петрович", подаю цю скаргу щодо безпідставного скасування закупівлі.
Обставини:
1. Відповідно до загальнодоступної інформації, яка міститься на сайті prozorro.gov.ua за посиланням https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-11-08-007240-a, 08 листопада 2024 року ПРОТОКОЛОМ затвердження річного плану закупівель UA-P-2024-11-08-007240-a (Доказ-1 додається), уповноваженою особою КП «Володимирське територіальне медичне об’єднання» Володимирської міської ради, було затверджено придбання: ДК 021:2015 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (НК 024:2023 44641 – Універсальна хірургічна система електроінструментів, з акумуляторною батареєю) в межах 800 000,00 грн.
2. 08 листопада 2024 року уповноважена особа Комунального підприємства «Володимирське територіальне медичне об’єднання» Володимирської міської ради Федорович С.В. прийняла Рішення №149, яким було затверджено тендерну документацію для проведення закупівлі ДК 021:2015, 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (НК 024:2023 44641 – Універсальна хірургічна система електроінструментів, з акумуляторною батареєю) та опубліковано в електронній системі закупівель.

3. Після проведеного 18 листопада 2024 р. аукціону, 22 листопада 2024 року уповноваженою особою було прийнято Протокольне рішення №155, відповідно до якого моя тендерна пропозиція була відхилена.

4. Не погодившись із таким рішенням Замовника, мною було подано скаргу до АМКУ. 06 грудня 2024 року Комісія АМКУ з розгляду скарг у сфері публічних закупівель своїм Рішенням №19424-р/пк-пз зобов'язала Замовника скасувати рішення про відхилення моєї тендерної пропозиції.

5. Замовник виконав Рішення №19424-р/пк-пз 06.12.2024 р., проте 17 грудня 2024 року уповноважена особа Замовника прийняла Протокольне рішення №163, яким закупівлю було відмінено (Доказ – 2 додається).

Скасування закупівлі, що сталося 17 грудня 2024 року, є безпідставним та порушує Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості).
Зокрема, відповідно абз. 2 пункту 50 Особливостей, у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.

Замовник жодним чином не обґрунтував своє рішення, доказів скасування ПРОТОКОЛУ від 08 листопада 2024 року про затвердження річного плану закупівель UA-P-2024-11-08-007240-a не надав.

Залишається не зрозумілим, що змінилося станом на 17 грудня 2024 року. Складається цілком очевидне враження, що Замовника не влаштувало рішення Органу оскарження про скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника та рішення про необхідність поновлення розгляду тендерної пропозиції Скаржника.
Такі дії Замовника порушують принципи публічних закупівель, встановлені частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема: відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Таким чином, спірне рішення Замовника є протиправним, прийнятим за відсутності належного обґрунтування, із грубим порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі», та як наслідок таким, що порушує права і законні інтереси Скаржника.
Відміна процедури закупівлі торгів за даних умов, є способом ухилення від виконання рішення Органу оскарження та не сприяє забезпеченню принципів відкритості та прозорості, на яких базуються запроваджена процедура відкритих торгів, і тим самим спотворює/нівелює владні повноваження Колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, як спеціального органу у спірних правовідносинах.
Системний аналіз наведеного вище в призмі норм національного законодавства дає підстави дійти висновку, про протиправність рішення Замовника від 17 грудня 2024 року про відміну закупівлі.

Враховуючи викладене вище, вважаю, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушено принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
Одночасно, Замовником порушена правова норма п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
Виходячи з вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 8, 11, 18, 22, 23, 25, 28, 30 Закону, пунктами 28, 55, 56, 59 Особливостей,
ПРОШУ
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення