• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021-2015: 09210000-4 - Мастильні засоби (Моторна та гідравлічна олива)

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 217 робочих днів

150 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 500.00 UAH
Період оскарження: 07.11.2024 17:48 - 14.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника, на неправомірне визначення переможця

Номер: c3c71a15bbc44590a9a382c48489a4bd
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-07-015635-a.a1
Назва: скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника, на неправомірне визначення переможця
Скарга:
Детальний опис скарги у вкладених файлах
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 04.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.11.2024 18:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.12.2024 18:03
Дата виконання рішення Замовником: 06.12.2024 09:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 19292-р/пк-пз від 04.12.2024 року, ВИНОГРАДІВСЬКЕ ВИРОБНИЧЕ УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА (код ЄДРПОУ: 03344332), скасовує рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СП ЮКОЙЛ" (код ЄДРПОУ: 31852954) та рішення про визначення ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КАРПАТІЯ ОЙЛ МЕНЕДЖМЕНТ" (код ЄДРПОУ: 45381352) переможцем за процедурою закупівлі — "ДК 021-2015: 09210000-4 - Мастильні засоби (Моторна та гідравлічна олива)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-11-07-015635-a.
Автор: ТОВ "СП ЮКОЙЛ", Чипіжко Ганна Сергіївна 380955213506 chipizko@yukoil.com https://yuko.ua/company

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ea152120bdf240d7909502877262ac1f
Заголовок пункту скарги: скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: 20.11.2024 року Замовником оприлюднений на електронному торгівельному майданчику Протокол № 56 від 20.11.2024 р., на підставі якого відхилена пропозиція ТОВ «СП ЮКОЙЛ».

З рішенням Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «СП ЮКОЙЛ», не погоджуємось, вважаємо його дискримінаційним, прийнятим з грубим порушенням норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель з наступних підстав.
Згідно з Протоколом Замовника № 56 від 20.11.2024 року тендерна пропозиція ТОВ «СП ЮКОЙЛ» була відхилена з наступних підстав:

Позиція Замовника згідно Протоколу:
Тендерна документація містить такі вимоги: в пункті п. 4.1 Додатку 1 тендерної документації Замовника вказано, що «У разі, якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. (У такому випадку Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.)
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено недоліки. Учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідної якості та кількості продукції надав Паспорт якості фасованої продукції № 46065.01.01.1 « Олива моторна для автотракторних дизелів М-10ДМ». В даному документі вказано що Паспорт якості фасованої продукції видано на Тару 20 літрів ПЕ в кількості 50 штук, що загальному об’єм складає 1000 літрів, а відповідно до потреб замовника та специфікації закупівлі об’єм продукції повинен складати 1200 літрів.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з п. 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі коли: тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.


1. З таким рішеннями категорично не погоджуємось і вважаємо рішення Замовника прийнято з порушенням положень ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме через необ’єктивну та упереджену оцінку, через недобросовісне використання своїх прав при прийнятті рішення, з огляду на те, що пропозиція ТОВ «СП ЮКОЙЛ» відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, з огляду на наступне:

Відповідно до п. 4.1 Додатку 1 тендерної документації Замовника : У разі, якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. (У такому випадку Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.)
На виконання всіх вищевказаних вимог Замовника викладених у Додатку 1 та Додатку 2 до тендерної документації, Учасник ТОВ «СП ЮКОЙЛ» зокрема щодо постачання товару –гідравлічна та моторна олива, на підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним вимогам запропонованої продукції Скаржником було надано в складі пропозиції наступні документи:
файл «Паспорти якості.PDF» - паспорт якості на вже виготовлену партію продукції, на підтвердження якості запропонованої продукції із фактичними показниками продукції, що відповідають всім вимогам Замовника. Зокрема у наданому документі з якості підтверджено, що запропонована продукція має всі необхідні фактичні показники, що зазначені у таблиці Додатку 2.
Оскільки в умовах тендерної документації та додатках до неї не зазначено, що учасник має підтвердити виконання кількісних характеристик саме надавши паспорти якості на весь обсяг запропонованої продукції, Замовник не мав права відхиляти пропозицію ТОВ «СП ЮКОЙЛ» з підстав викладених у рішенні, а саме щодо Скаржником надано паспорти якості на партію товару лише в кількості 1000 літрів, оскільки такої прямої чи опосередкованої вимоги текст тендерної документації та додатки до неї не містять.
Поняття сертифікат якості (виробника) тотожний поняттю паспорт якості (виробника) - це документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості продукції виробника, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. Також паспорт якості містить відмітку проходження перевірки відділом з контролю якості (ВТК) підприємства виробника на відповідність фактичних параметрів отриманих в результаті лабораторних випробувань нормативним документам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ, тощо).
Також, згідно положення ДСТУ 4454:2005 «НАФТА І НАФТОПРОДУКТИ. Маркування, пакування, транспортування та зберігання» (ДОДАТОК В) – обов’язковий, а саме на сторінці №29, документ про якість нафтопродукту повинен містити наступні дані:
«В.1 Документ про якість нафтопродукту, який відвантажують споживачу на території України, повинен містити дані:
назви); назву нафтопродукту, марку (дозволено для мастил вказувати їхні скорочені
— товарний знак підприємства-виробника, його назву;
— дату — місяць і рік виготовлення нафтопродукту;
— познака нормативного документа;
— знак відповідності згідно з ДСТУ 2296 для нафтопродуктів, що сертифіковані;
— показники якості нафтопродукту;
— значення норм цих показників;
— результати випробування;
— познака нормативних документів на методи випробовування згідно з чинним
нормативним документом на нафтопродукт;
— підпис начальника відділу технічного контролювання (ВТК) або керівника
лабораторії, яка виконує функції ВТК; — відповідні штампи.
За необхідності документ може містити додаткові дані.»

Тобто, з огляду на вищезазначене, інформація про обсяг партії продукції є не обов’язковою, а отже паспортом якості (сертифікатом якості) підтвердити виконання кількісних характеристик продукції неможливо, з огляду на положення спеціального нормативного документу, національного стандарту України - ДСТУ 4454:2005 «НАФТА І НАФТОПРОДУКТИ. Маркування, пакування, транспортування та зберігання» та взагалі вимог до паспорту якості (сертифікату якості).
Також, важливо звернути увагу на те, що паспорт якості, це документ з якості, що видається виробником і може бути виданий на партію (обсяг продукції, яка виготовлена за один виробничий цикл), в залежності від вимог нормативної документації на продукцію, і є супроводжувальним документом під час її постачання споживачу і інформація про обсяг продукції є додатковою а не обов’язковою у ньому.
Отже, Скаржником – ТОВ «СП ЮКОЙЛ» було виконано всі вимоги Замовника і тендерної документації та запропоновано продукцію власного виробництва, що повністю задовольняє всі вимоги оголошені Замовником, в тому числі за обсягом та відповідає всім вимогам вказаним в Додатку 2 до тендерної документації, про що надано необхідні підтверджуючі документи з якості (паспорт якості) в складі тендерної пропозиції.
Отже, зважаючи на все вищевикладене, оскільки тендерна пропозиція ТОВ «СП ЮКОЙЛ» відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам Замовника щодо предмета закупівлі установленим у тендерній документації, Замовник не мав права відхиляти пропозицію ТОВ «СП ЮКОЙЛ» з підстав викладених у рішенні і посилання Замовника, що учасником надано паспорт якості на партію товару лише в кількості 1000 літрів, є неправомірними та свідчать про дискримінацію та упереджене ставлення з боку Замовника.
Неправомірно відхиливши Пропозицію ТОВ «СП ЮКОЙЛ», Замовник порушив наші права як учасника та вимоги ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.п. 2 пункту 44 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178. Згідно п.2 ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі». Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати свої рішення, зокрема рішення про відхилення пропозиції - ТОВ «СП ЮКОЙЛ».

Щодо наявності в Учасника об'єму запропонованого товару слід вказати наступне: ТОВ «СП ЮКОЙЛ» (Код ЄДРПОУ 31852954) є єдиним виробником вcix мастильних матеріалів, що виробляються під ТМ «YUKO» та є одним з найсучасніших блендінгових підприємств у Європі. Асортимент мастильних матеріалів, що випускаються серійно під торговою маркою YUKO складає більше 300-от найменувань олив, мастил, мастильно-холодильних та інших технічних і сервісних рідин. Об'єм виготовленої заводом продукції настільки великий, що якби оливи YUKO використовувалися тільки в Україні, то їх було б достатньо для кожного другого українського автомобіля. На підприємстві впроваджені - ліцензія Американського Інституту Нафти (API); ТОВ «СП ЮКОЙЛ» бере участь у сліпих тестах Європейської системи управління якістю мастильних матеріалів для двигунів (EELQMS); є членом в міжнародної асоціації NLGI (індустрія та виробництво мастил), член Європейської асоціації незалежних виробників мастильних матеріалів (UEIL), Технічної асоціації європейських виробників мастильних матеріалів (ATIEL); ТОВ «СП ЮКОЙЛ» є колективним членом Технічного комітету ТК 38 Мінекономрозвитку України – «Стандартизація продуктів нафтопереробки і нафтохімії". Додатковий контроль якості продукції на її відповідність міжнародним нормам здійснюється
незалежними аудиторськими компаніями SGS, Intertek, які є світовими лідерами у
цій галузі; виробництво ТОВ «СП ЮКОЙЛ» сертифіковано за міжнародною системою
управління якістю ISO 9001:2015 Bureau Veritas; Сертифіковано за ISO 14001:2015
(Система Екологічного Управління), ISO 45001:2019 (Система Управління Охороною
Здоров'я та безпеки праці); також є організаційним членом стандартів
ASTM. ТОВ «СП ЮКОЙЛ» використовує сировину від таких флагманів у сфері
виробництва компонентів для мастильних матеріалів, як Infineum, BASF, Lanxess,
Nynas та інші…

Тобто, враховуючи те, що ТОВ «СП ЮКОЙЛ» є виробником даного товару, мастильні засоби можуть бути виготовлені в будь-якому обсязі з наданням паспортів якості на виготовлені обсяги товару, з відповідним партійним обліком.

Все вищенаведене свідчить про достатність у ТОВ «СП ЮКОЙЛ» виробничих потужностей та кваліфікації робочого персоналу для постачання запропонованого товару за якістю, яка відповідає міжнародним стандартам, та що було підтверджено учасником під час надання тендерної пропозиції.

З наведеного вбачається, що Замовник тендеру на закупівлю ставить Учасника в невигідне положення та умови тендерної документації є дискримінаційними.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначаються принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України в своєму листі від 07.02.2017 р. № 3302-06/3812-06 підтверджує той факт, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, випливає, що дискримінаційними визнаються зокрема «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність).

Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Товариства, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: a9eaecc033864897a3c016028d419c35
Заголовок пункту скарги: скарга на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: ТОВ «СП ЮКОЙЛ» також не погоджується з Протоколом Замовника № 57 від 20.11.2024 р., щодо прийняття рішення УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ Замовника про визнання переможцем ТОВ «КАРПАТІЯ ОЙЛ МЕНЕДЖМЕНТ» (далі –Переможець), як таким, що суперечить Закону та прийнятим з грубим порушенням норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель з наступних підстав.
Скаржник вважає, що тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам тендерної документації , а саме:
Додатком 2 тендерної документації Замовника передбачено, що товар повинен поставлятися в тарі 20-200 л.
Проте, Переможець аукціону відповідно до оголошення № UA-2024-11-07-015635-a в електронній системі PROZZORO, не виконав умов передбачених тендерною документацією, у Додатку 2 до тендерної документації та надав паспорти якості, в яких взагалі не зазначено тару, в якій буде поставлятися товар.

Враховуючи викладене, Пропозиція Переможця не відповідає вимогам та умовам, передбачених тендерною документацією , у Додатку 2 до тендерної документації.

Тому, у Замовника були наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи викладене, у Замовника були наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, проте пропозицію ТОВ «КАРПАТІЯ ОЙЛ МЕНЕДЖМЕНТ» не було відхилено Замовником на підставі вимог пункту 44 Особливостей.
Не відхиливши Пропозицію Переможця, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, відповідно до якого замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, зокрема, тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Оскільки тендерна пропозиція Учасника ТОВ «КАРПАТІЯ ОЙЛ МЕНЕДЖМЕНТ» була обрана неправомірно, Протокол щодо рішення уповноваженої особи № 57 від 20.11.2024 року порушує право Учасника ТОВ «СП ЮКОЙЛ» на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель; об’єктивного та неупередженого розгляду тендерної пропозиції Учасника ТОВ «СП ЮКОЙЛ»; добросовісної конкуренції. Вважаємо, що Протокол щодо рішення уповноваженої особи № 57 від 20.11.2024 року підлягає скасуванню, оскільки прийнятий з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в т.ч. принципу щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі

Номер: f2c60115ecd1416092e52a4c5da3c279
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-07-015635-a.c2
Назва: скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Скарга:
06 грудня 2024 року Замовником оприлюднений на електронному торгівельному майданчику Протокол № 65 про відміну процедури закупівлі № UA-2024-11-07-015635-a. Позиція Замовника згідно Протоколу: Під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: учасник закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СП ЮКОЙЛ" (далі — Учасник, Скаржник) при поданню скарги на прийняті рішення Замовника, в порталі Уповноваженого органу обрав пункт (поставив галочку) оскаржити рішення переможця закупівлі, а мав обрати пункт (поставити галочку) оскаржити рішення про своє відхилення, тому після розблокування системи (яка була автоматично заблокована при поданню скарги) Закупівля повернулася на стадію розгляду учасника ТОВ "КАРПАТІЯ ОЙЛ МЕНЕДЖМЕНТ" а не на стадію розгляду Скаржника. Після телефонної консультації зі службою підтримки порталу, на якій проводиться закупівля, було виявлено що технічно неможливо виправити дану помилку, в наслідок чого не має можливості завершити Закупівлю без порушень законодавства. Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити. Відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні. Під час розгляду другого питання порядку денного: Згідно з пунктом 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення. Таким чином, необхідно зазначити в електронній системі закупівель підстави для відміни Закупівлі. ВИРІШИЛА: 1. Відмінити Закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей. 2. Зазначити в електронній системі закупівель підстави для відміни Закупівлі.». ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СП ЮКОЙЛ» категорично не погоджується з прийнятим рішенням замовника, вважає, його безпідставним і незаконним, з огляду на наступні підстави. По-перше. Як вбачається із протоколу Замовник самостійно виявив, що учасник закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СП ЮКОЙЛ" при поданні скарги на прийняті рішення Замовника, в порталі Уповноваженого органу обрав пункт (поставив галочку) оскаржити рішення переможця закупівлі, а мав обрати пункт (поставити галочку) оскаржити рішення про своє відхилення, тому після розблокування системи (яка була автоматично заблокована при поданні скарги) Закупівля повернулася на стадію розгляду учасника ТОВ "КАРПАТІЯ ОЙЛ МЕНЕДЖМЕНТ", а не на стадію розгляду Скаржника, є порушенням що виникло у сфері публічних закупівель. Проте, Замовник, відповідно до статті 19 Конституції України, не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до Закону, це може зробити орган оскарження або орган державного фінансового контролю. Органи контролю, які встановлюють наявність порушень у сфері публічних закупівель, визначені частиною третьою статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі». Зокрема, визначено, що Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. По-друге. Протоколом уповноваженої особи № 65 від 06.12.2024 року Замовник не обґрунтував, не надав пояснень та документально не підтвердив, які саме виявлені ним порушення законодавства з питань публічних закупівель, що неможливо усунути, стали підставою для відміни торгів, посилання на начебто відсутність технічної можливості не є підставою вважати, про вчинення будь-якого порушення і застосування п. 50 Особливостей, як підстави для відміни торгів. Таким чином, Замовником не зазначено в чому саме полягає неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а також не надано опис таких порушень саме законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути, і в чому саме полягають порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель. Таким чином, на думку Скаржника, вищенаведені підстави, є нічим іншим, ніж голослівними аргументами для відміни процедури закупівлі, оскільки жодного документального підтвердження щодо технічної неможливості повернути закупівлю на стадію розгляду учасника ТОВ «СП ЮКОЙЛ» не надається. Крім того, слід наголосити що, Замовник після оскарження та розблокування системи (яка була автоматично заблокована при поданні скарги) мав технічну можливість повернути закупівлю на стадію розгляду Учасника ТОВ «СП ЮКОЙЛ». Що також було підтверджено консультантом технічної підтримки, проте Замовник в порушення вимог тендерного законодавства вирішив відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, Замовник не довів правомірність відміни процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли не внаслідок дій/бездіяльності Замовника. Звертаємо увагу колегії, що 07.12.2024 Замовником, в передбачений для оскарження строк, порушуючи приписи ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в системі електронних закупівель оголошено ще одну процедуру закупівлі ( запит цінових пропозицій) з таким же предметом, технічними характеристиками, кваліфікаційними вимогами, Ідентифікатор закупівлі UA-2024-12-07-000371-a на закупівлю: ДК 021-2015: 09210000-4 - Мастильні засоби (Олива моторна мінеральна М-10ДМ клас в’язкості SAE 30 в тарі 20-200л., Олива гідравлічна МГЕ-46В клас в’язкості ISO 46 в тарі 20-200л.). Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону, якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Таким чином права та законні інтереси Скаржника, як потенційного учасника процедури закупівлі можуть бути захищенні шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури Закупівлі.
Пов'язані документи: Орган оскарження Замовник Учасник
Дата розгляду скарги: 24.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.12.2024 17:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 31.12.2024 12:05
Дата виконання рішення Замовником: 31.12.2024 14:22
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно, до Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №20848-р/пк-пз від 30.12.2024 року, ВИНОГРАДІВСЬКЕ ВИРОБНИЧЕ УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА (код ЄДРПОУ: 03344332), Протоколом від 31.12.2024 року №76 (що додається) скасовує раніше прийняте рішення від 06.12.2024р. №65 про відміну процедури закупівлі — "ДК 021-2015: 09210000-4 - Мастильні засоби (Моторна та гідравлічна олива)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-11-07-015635-a. Додатково повідомляємо, що Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №20848-р/пк-пз від 30.12.2024 року ніяким чином не усуває проблему яка заважає Замовнику, з технічної сторони, визнати Учасника ТОВ "СП ЮКОЙЛ", для підтвердження цього додаємо знімок з екрану (файл під назвою: Screenshot_1).
Автор: ТОВ "СП ЮКОЙЛ", Чипіжко Ганна Сергіївна 380955213506 chipizko@yukoil.com https://yuko.ua/company

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4e33056c8ce8499380d0345735a579ae
Заголовок пункту скарги: скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: 06 грудня 2024 року Замовником оприлюднений на електронному торгівельному майданчику Протокол № 65 про відміну процедури закупівлі № UA-2024-11-07-015635-a.
Позиція Замовника згідно Протоколу:
Під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: учасник закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СП ЮКОЙЛ" (далі — Учасник, Скаржник) при поданню скарги на прийняті рішення Замовника, в порталі Уповноваженого органу обрав пункт (поставив галочку) оскаржити рішення переможця закупівлі, а мав обрати пункт (поставити галочку) оскаржити рішення про своє відхилення, тому після розблокування системи (яка була автоматично заблокована при поданню скарги) Закупівля повернулася на стадію розгляду учасника ТОВ "КАРПАТІЯ ОЙЛ МЕНЕДЖМЕНТ" а не на стадію розгляду Скаржника. Після телефонної консультації зі службою підтримки порталу, на якій проводиться закупівля, було виявлено що технічно неможливо виправити дану помилку, в наслідок чого не має можливості завершити Закупівлю без порушень законодавства.
Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.
Відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Згідно з пунктом 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Таким чином, необхідно зазначити в електронній системі закупівель підстави для відміни Закупівлі.
ВИРІШИЛА:
1. Відмінити Закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
2. Зазначити в електронній системі закупівель підстави для відміни Закупівлі.».

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СП ЮКОЙЛ» категорично не погоджується з прийнятим рішенням замовника, вважає, його безпідставним і незаконним, з огляду на наступні підстави.

По-перше. Як вбачається із протоколу Замовник самостійно виявив, що учасник закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СП ЮКОЙЛ" при поданні скарги на прийняті рішення Замовника, в порталі Уповноваженого органу обрав пункт (поставив галочку) оскаржити рішення переможця закупівлі, а мав обрати пункт (поставити галочку) оскаржити рішення про своє відхилення, тому після розблокування системи (яка була автоматично заблокована при поданні скарги) Закупівля повернулася на стадію розгляду учасника ТОВ "КАРПАТІЯ ОЙЛ МЕНЕДЖМЕНТ", а не на стадію розгляду Скаржника, є порушенням що виникло у сфері публічних закупівель.
Проте, Замовник, відповідно до статті 19 Конституції України, не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до Закону, це може зробити орган оскарження або орган державного фінансового контролю.
Органи контролю, які встановлюють наявність порушень у сфері публічних закупівель, визначені частиною третьою статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі».
Зокрема, визначено, що Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
По-друге. Протоколом уповноваженої особи № 65 від 06.12.2024 року Замовник не обґрунтував, не надав пояснень та документально не підтвердив, які саме виявлені ним порушення законодавства з питань публічних закупівель, що неможливо усунути, стали підставою для відміни торгів, посилання на начебто відсутність технічної можливості не є підставою вважати, про вчинення будь-якого порушення і застосування п. 50 Особливостей, як підстави для відміни торгів.
Таким чином, Замовником не зазначено в чому саме полягає неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а також не надано опис таких порушень саме законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути, і в чому саме полягають порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, на думку Скаржника, вищенаведені підстави, є нічим іншим, ніж голослівними аргументами для відміни процедури закупівлі, оскільки жодного документального підтвердження щодо технічної неможливості повернути закупівлю на стадію розгляду учасника ТОВ «СП ЮКОЙЛ» не надається.

Крім того, слід наголосити що, Замовник після оскарження та розблокування системи (яка була автоматично заблокована при поданні скарги) мав технічну можливість повернути закупівлю на стадію розгляду Учасника ТОВ «СП ЮКОЙЛ». Що також було підтверджено консультантом технічної підтримки, проте Замовник в порушення вимог тендерного законодавства вирішив відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, Замовник не довів правомірність відміни процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Звертаємо увагу колегії, що 07.12.2024 Замовником, в передбачений для оскарження строк, порушуючи приписи ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в системі електронних закупівель оголошено ще одну процедуру закупівлі ( запит цінових пропозицій) з таким же предметом, технічними характеристиками, кваліфікаційними вимогами, Ідентифікатор закупівлі UA-2024-12-07-000371-a на закупівлю: ДК 021-2015: 09210000-4 - Мастильні засоби (Олива моторна мінеральна М-10ДМ клас в’язкості SAE 30 в тарі 20-200л., Олива гідравлічна МГЕ-46В клас в’язкості ISO 46 в тарі 20-200л.).
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону, якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.

Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.

Таким чином права та законні інтереси Скаржника, як потенційного учасника процедури закупівлі можуть бути захищенні шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури Закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення