• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

«Поточний ремонт та експлуатаційне утримання комунальних автомобільних доріг Новояричівської селищної ради Львівського району Львівської області».

Завершена

15 620 569.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 78 102.84 UAH
Період оскарження: 07.11.2024 16:04 - 27.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: f92c1ea3b66e4cfba092c4dc90a0f4d5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-07-012776-a.c1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Замовником були порушені принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, а саме недискримінація учасників та рівне ставлення до них
Дата розгляду скарги: 20.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.11.2024 15:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.11.2024 16:56
Дата виконання рішення Замовником: 25.11.2024 09:08
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником торгів виконано рішення АМКУ.
Автор: ТЗОВ "БК"ВІАКОМ", Смілка Орест Петрович 380630415505 BKVIAKOM@GMAIL.COM

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 74250c9cbfe44dcc8df7797c6340d387
Заголовок пункту скарги: 1. Відповідно п.2 Розділу 4 Додатку 1 до тендерної документації, Замовником вимагається довідку довільної форми, видану Замовником процедури закупівлі не раніше дати оголошення, про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником – Новояричівською селищною радою Львівського району Львівської області 2. ВАЖАЄМО таку вимогу ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Щодо дискримінаційних вимог :

Тендерна документація розробляється та оприлюднюється в електронній системі закупівель з урахуванням чинного законодавства, а саме Закону України (надалі - Закону) «Про публічні закупівлі» та постановою Кабінетів Міністрів України про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (надалі – особливості), а саме ст. 22-23 Закону України, а також п.28-29 Особливостей.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Рішенням уповноваженої особи Замовника від 07.11.2024 було затверджено тендерну документацію на закупівлю послуг «Поточний ремонт та експлуатаційне утримання комунальних автомобільних доріг Новояричівської селищної ради Львівського району Львівської області».Код ДК 021:2015: 45233142-6 Ремонт доріг) (далі тендерна документація).
Умови тендерної документації є дискримінаційними, та такими що суттєво звужують конкуренцію, враховуючи наступне:

1. Відповідно п.2 Розділу 4 Додатку 1 до тендерної документації, Замовником вимагається довідку довільної форми, видану Замовником процедури закупівлі не раніше дати оголошення, про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником – Новояричівською селищною радою Львівського району Львівської області
2. ВАЖАЄМО таку вимогу ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, з огляду на наступне.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з частиною першою статті 12 Закону електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
Скаржник не розуміє, яка конфіденційність можлива під час підготовки та подання Пропозицій, якщо Замовник торгів володіє інформацією про учасників процедури закупівлі до моменту кінцевого строку подання Пропозицій та проведення їх оцінки.
Більше того, Замовник на власний розсуд має можливість вирішувати чи підписувати таку довідку в термін визначений у тедерній документації чи ні.
Згідно з Законом України "Про Антимонопольний комітет України" основним завданням Антимонопольного комітету України є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині сприяння розвитку добросовісної конкуренції. Встановлення Замовником торгів вимоги щодо обов’язкового надання у складі пропозиції довідки підписаної замовником є нічим іншим, як порушенням усіх принципів закупівлі та така вимога суперечать самій сутності публічних закупівель.
Враховуючи, що зміст даної довідки це підтвердження інформації про те, що «Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником», така довідка є формальною, так як Замовнику і так відомо про його досвід з тим чи іншим учасником.
До того ж, Замовником не зазначено обгрунтованої необхідності долучення до тендерних пропозицій учасників описаної довідки, у тому числі не зазначено, яку законну мету Замовник переслідує вимагаючи відповідні документи.
Поруч з цим, наявність/відсутність в учасника або ж подання/неподання учасниками у межах Закупівлі вказаної довідки, - не створює для Замовника жодних юридичних наслідків та у будь якому випадку не має на меті доведення можливості належного виконання послуг, які є предметом Закупівлі.
З огляду на зазначене, Скаржник вважає відповідні дії Замовника проявом корупційної складової та надмірним формалізмом, що полягає у відсутності легітимної мети, направленої на здійснення та проведення Закупівлі у рамках Закону.
З огляду на викладене Скаржник просить Антимонопольний комітет України зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію та виключити з переліку вимог до учасників необхідність надання довідки передбаченої п.2 Розділу 4 Додатку 1 до тендерної документації, а саме:
- довідку довільної форми, видану Замовником процедури закупівлі не раніше дати оголошення, про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником – Новояричівською селищною радою Львівського району Львівської області.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації