-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Кондиціонери (внутрішні та зовнішні блоки) з монтажем на місці їх безпосередньої експлуатації (приміщення курсантської їдальні)
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Усі документи пропозиції, що підготовлені безпосередньо учасником-резидентом, повинні бути складені українською мовою. Детальна інформація зазначена в пункті 7 Розділу 1 тендерної документації
Торги не відбулися
2 451 060.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 255.30 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 255.30 UAH
Період оскарження:
06.11.2024 21:35 - 11.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірну відміну процедури закупівлі
Номер:
ad892b1bdff641b6913957483f6c484f
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-06-017389-a.a1
Назва:
Скарга на неправомірну відміну процедури закупівлі
Скарга:
Протокольним рішенням №1946 від 19 листопада 2024 року Замовником відмінено процедуру закупівлі через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Пов'язані документи:
Замовник
- Додаток 8_Інші докумени, що вимагаються Замовником.pdf 02.12.2024 16:24
- Додаток 1_Тендерна пропозиція.docx 02.12.2024 16:24
- Додаток 5_Загальн_ в_домост_.docx 02.12.2024 16:24
- Додаток 2_Про відсутніть підстав _22 зм_1178_ для в_дмови учаснику в участі у прцедурі закпівілі, передбачен_ пуктом 47 Особливостей.docx 02.12.2024 16:24
- Додаток 10_Перелік документів та_або інформації які подаються Переможцем.docx 02.12.2024 16:24
- Відповідь по суті скарги.docx 02.12.2024 16:24
- Додаток 6_Обробка персональних даних.docx 02.12.2024 16:24
- Додаток 1_Тендерна пропозиція.pdf 02.12.2024 16:24
- Додаток 9_Перелік документів та_або інформації які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.pdf 02.12.2024 16:24
- ТД_Нова_23 зм_товар_ 1178 .doc 02.12.2024 16:24
- Додаток 7 _ Проєкт_ Договір_Товар .pdf 02.12.2024 16:24
- Протокол виконання рішення АМКУ кондиціонери.docx 18.12.2024 16:14
- Додаток 3_ Підтвердження кваліфікаційн_ ст16.pdf 02.12.2024 16:24
- Додаток 9_Перелік документів та_або інформації які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.docx 02.12.2024 16:24
- Відповідь по суті скарги.pdf 02.12.2024 16:24
- ТД_Нова_23 зм_товар_ 1178 .pdf 02.12.2024 16:24
- Додаток 3_ Підтвердження кваліфікаційн_ ст16.docx 02.12.2024 16:24
- Протокол № 2099.pdf 18.12.2024 16:14
- Додаток 4_Технічне завдння_.pdf 02.12.2024 16:24
- Додаток 6_Обробка персональних даних.pdf 02.12.2024 16:24
- Додаток 4_Технічне завдння_.doc 02.12.2024 16:24
- Додаток 8_Інші докумени, що вимагаються Замовником.docx 02.12.2024 16:24
- Додаток 5_Загальн_ в_домост_.pdf 02.12.2024 16:24
- Додаток 7 _ Проєкт_ Договір_Товар .doc 02.12.2024 16:24
- Додаток 10_Перелік документів та_або інформації які подаються Переможцем.pdf 02.12.2024 16:24
- Додаток 2_Про відсутніть підстав _22 зм_1178_ для в_дмови учаснику в участі у прцедурі закпівілі, передбачен_ пуктом 47 Особливостей.pdf 02.12.2024 16:24
- Протокол 1946 Відміна торгів пп2 п50_ Кондиціонери.pdf 02.12.2024 16:24
- рішення від 06.12.2024 №19408.pdf 10.12.2024 14:38
- інформація про резолютивну частину рішення від 06.12.2024 №19408.pdf 09.12.2024 12:24
- рішення від 29.11.2024 №19040.pdf 29.11.2024 16:17
- sign.p7s 27.11.2024 14:31
- Скарга_UA-2024-11-06-017389-a_Спецсервіс_на_відміну.pdf 27.11.2024 14:30
- Скарга_UA-2024-11-06-017389-a_Спецсервіс_на_відміну.docx 27.11.2024 14:30
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.11.2024 15:41
Дата розгляду скарги:
06.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.11.2024 16:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.12.2024 14:38
Дата виконання рішення Замовником:
18.12.2024 16:14
Коментар замовника щодо усунення порушень:
РІШЕННЯ № 19408-р/пк-пз від 06.12.2024 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель виконано в повному обсязі.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
aa00b34e1556466991f1708e845f13f6
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірну відміну процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель:
причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
коментар щодо відміни: При складанні технічного завдання до закупівлі було допущено технічну помилку, а саме: невірно визначено технічні характеристики необхідного обладнання, обсяги закупівлі (кількість товару) та як наслідок очікувана вартість закупівлі.
Згідно протокольним рішенням №1946 від 19.11.2024 року зазначено наступне: При складанні технічного завдання до закупівлі було допущено технічну помилку, а саме: невірно визначено технічні характеристики необхідного обладнання, обсяги закупівлі (кількість товару) та як наслідок очікувана вартість закупівлі. Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити. Відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.
Відповідно до пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Скаржник зазначає, що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно у зв’язку з наступним.
В першу чергу, звертаємо увагу Комісії, що рішення Замовника не містить інформацію про виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель та в чому вони полягають.
Замовник стверджує, що замовником допущено порушення при складанні технічного завдання до закупівлі, а саме: невірно визначено технічні характеристики необхідного обладнання, обсяги закупівлі (кількість товару) та як наслідок очікувана вартість закупівлі.
Разом з тим, звертаємо увагу, що згідно п. 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно пункту 54 Особливостей, Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів.
Звертаємо увагу Комісії, що:
- процедура закупівлі була оголошена 06 листопада 2024 року;
- строк прийому тендерних пропозицій тривав до 14 листопада 2024 року.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 54 Особливостей, у разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Відповідно до пункту 24 Особливостей, замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій
Згідно пункту 26 Особливостей, оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей.
Враховуючи зазначений алгоритм внесення змін до оголошення про проведення відкритих торгів, передбаченого пунктом 54 Особливостей, замовник може внести зміни до оголошення про проведення відкритих торгів навіть за кілька годин до кінцевого строку подання тендерних пропозицій – головне, що б після таких змін повинно обов’язково залишатись не менше чотирьох днів для подання тендерних пропозицій.
Таким чином, у Замовника було близько 7 днів для того, щоб переглянути технічну специфікацію та внести відповідні зміни.
Враховуючи наведене, звертаємо увагу Комісії та наголошуємо на тому, що Замовник мав можливість прийняти рішення про внесення змін до оголошення про проведення відкритих торгів, однак вищезазначених дій не було вчинено вчасно.
По-друге, в рішенні Замовника відсутній опис порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема яка норма Закону/Особливостей на момент відміни процедури закупівлі порушено, а також відсутні будь-які посилання на інше законодавство у сфері публічних закупівель, зокрема ст. 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення чи інші нормативно-правові акти.
По-третє, також звертаємо увагу Комісії на те, що Замовником в рішенні не зазначено в чому полягає неможливість усунення порушень законодавств у сфері публічних закупівель.
На думку Скаржника, у Замовника не було жодних причин відміняти торги цієї закупівлі.
Виявляти порушення законодавства у сфері публічних закупівель можуть лише контролюючі органи, а не Замовник, разом з тим, бездіяльність Замовника призвела до неправомірної відміни тендеру.
Додатково повідомляємо, що, на думку скаржника, Замовник, відповідно до статті 19 Конституції України, не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до Закону, цими повноваженнями наділені інші органи, на кшталт органу оскарження та органів державного фінансового контролю.
Враховуючи викладене, Замовник не підтвердив та документально не довів наявність та неможливість усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, з огляду на все викладене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що:
1) відсутній сам факт порушення, що виник саме через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель;
2) Замовником не надано опис таких порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель;
3) Замовником не зазначено у чому саме полягає неможливість усунення порушень, які були допущені.
З огляду на викладене, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
коментар щодо відміни: При складанні технічного завдання до закупівлі було допущено технічну помилку, а саме: невірно визначено технічні характеристики необхідного обладнання, обсяги закупівлі (кількість товару) та як наслідок очікувана вартість закупівлі.
Згідно протокольним рішенням №1946 від 19.11.2024 року зазначено наступне: При складанні технічного завдання до закупівлі було допущено технічну помилку, а саме: невірно визначено технічні характеристики необхідного обладнання, обсяги закупівлі (кількість товару) та як наслідок очікувана вартість закупівлі. Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити. Відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.
Відповідно до пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Скаржник зазначає, що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно у зв’язку з наступним.
В першу чергу, звертаємо увагу Комісії, що рішення Замовника не містить інформацію про виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель та в чому вони полягають.
Замовник стверджує, що замовником допущено порушення при складанні технічного завдання до закупівлі, а саме: невірно визначено технічні характеристики необхідного обладнання, обсяги закупівлі (кількість товару) та як наслідок очікувана вартість закупівлі.
Разом з тим, звертаємо увагу, що згідно п. 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно пункту 54 Особливостей, Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів.
Звертаємо увагу Комісії, що:
- процедура закупівлі була оголошена 06 листопада 2024 року;
- строк прийому тендерних пропозицій тривав до 14 листопада 2024 року.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 54 Особливостей, у разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Відповідно до пункту 24 Особливостей, замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій
Згідно пункту 26 Особливостей, оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей.
Враховуючи зазначений алгоритм внесення змін до оголошення про проведення відкритих торгів, передбаченого пунктом 54 Особливостей, замовник може внести зміни до оголошення про проведення відкритих торгів навіть за кілька годин до кінцевого строку подання тендерних пропозицій – головне, що б після таких змін повинно обов’язково залишатись не менше чотирьох днів для подання тендерних пропозицій.
Таким чином, у Замовника було близько 7 днів для того, щоб переглянути технічну специфікацію та внести відповідні зміни.
Враховуючи наведене, звертаємо увагу Комісії та наголошуємо на тому, що Замовник мав можливість прийняти рішення про внесення змін до оголошення про проведення відкритих торгів, однак вищезазначених дій не було вчинено вчасно.
По-друге, в рішенні Замовника відсутній опис порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема яка норма Закону/Особливостей на момент відміни процедури закупівлі порушено, а також відсутні будь-які посилання на інше законодавство у сфері публічних закупівель, зокрема ст. 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення чи інші нормативно-правові акти.
По-третє, також звертаємо увагу Комісії на те, що Замовником в рішенні не зазначено в чому полягає неможливість усунення порушень законодавств у сфері публічних закупівель.
На думку Скаржника, у Замовника не було жодних причин відміняти торги цієї закупівлі.
Виявляти порушення законодавства у сфері публічних закупівель можуть лише контролюючі органи, а не Замовник, разом з тим, бездіяльність Замовника призвела до неправомірної відміни тендеру.
Додатково повідомляємо, що, на думку скаржника, Замовник, відповідно до статті 19 Конституції України, не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до Закону, цими повноваженнями наділені інші органи, на кшталт органу оскарження та органів державного фінансового контролю.
Враховуючи викладене, Замовник не підтвердив та документально не довів наявність та неможливість усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, з огляду на все викладене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що:
1) відсутній сам факт порушення, що виник саме через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель;
2) Замовником не надано опис таких порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель;
3) Замовником не зазначено у чому саме полягає неможливість усунення порушень, які були допущені.
З огляду на викладене, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
×
-
1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі Кондиціонери (внутрішні та зовнішні блоки) з монтажем на місці їх безпосередньої експлуатації (приміщення курсантської їдальні) код за ДК 021:2015: 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої, ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-11-06-017389-a. 3) Зобов’язати Замовника – Дніпровський державний університет внутрішніх справ – скасувати Протокольне рішення №1946 від 19 листопада 2024 року стосовно рішення про відміну процедури закупівлі.