• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Будівельні матеріали для улаштування жителями вулиці господарським шляхом на умовах співфінансування дорожнього покриття вул. Українська в с. Рованці Луцького району Волинської області (бруківка) (44113100-6) (код за ДК 021:2015: 44110000-4 - Конструкційні матеріали)

Строк поставки товарів: до 20 грудня 2024 року. Більш детально викладено у файлах «44110000 - 4 _ Тендерна документація _ вул. Українська.pdf.p7s.zip» та «44110000 - 4 _ Проект договору про закупівлю _ вул. Українська.pdf.p7s.zip». Обсяг, технічні та якісні характеристики товару: згідно Додатку №2 до Тендерної документації. Співфінансування полягає у покритті жителями вулиці Української, що у с. Рованці Луцького району Волинської області, всіх витрат із виконання підрядною будівельною організацією будівельних робіт, а також придбання решти необхідного для улаштування дорожнього покриття вулиці протяжністю 400 м будівельного матеріалу/товару, зокрема: відсіву, піску, поребриків тощо.

Завершена

991 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 14 871.00 UAH
Період оскарження: 06.11.2024 18:48 - 11.11.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями

Номер: dc4d5aef121e4407ad4ed3db9297cb42
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-06-016756-a.b1
Назва: СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями
Скарга:
Боратинська сільська рада розпочала процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) за предметом: Будівельні матеріали для улаштування жителями вулиці господарським шляхом на умовах співфінансування дорожнього покриття вул.Українська в с.Рованці Луцького району Волинської області (бруківка) (код за ДК 021:2015: 44110000-4 - Конструкційні матеріали). Ідентифікатор закупівлі в електронній системі: UA-2024-11-06-016756-a. ТОВ "УА БРУК" подало тендерну пропозицію у повній відповідності до вимог тендерної документації, однак за результатами розгляду було необґрунтовано відхилено (Протокол розгляду тендерних пропозицій від 18.11.2024). Замовник визнав переможцем Приватне підприємство "БЛОК-ФОРТ" (Протокол від 19.11.2024), з чим ми категорично не погоджуємося через наступні обставини.
Дата розгляду скарги: 03.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.11.2024 16:57
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 04.12.2024 16:39
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УА БРУК", Олександр Остапчук 380993152128 uabruk@i.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 49de249dec9c4ad5a69bc2b0a4189d3f
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "УА БРУК".
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відхилення тендерної пропозиції ТОВ "УА БРУК" Замовником здійснено з порушенням вимог Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон 922-VIII). Замовник у Протоколі розгляду тендерних пропозицій від 18.11.2024 зазначив, що підставою відхилення є використання формулювань "не більше/не менше" у технічній специфікації, які, на його думку, не дозволяють ідентифікувати характеристики запропонованого товару. Такі дії Замовника є необґрунтованими та суперечать наступним нормам Закону 922-VIII:
-ч.16 ст.29 Закону 922-VIII визначає, що тендерна пропозиція може бути відхилена виключно у випадку, якщо вона не відповідає умовам тендерної документації або законодавства. Пропозиція ТОВ "УА БРУК" повністю відповідала вимогам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, зазначеній у Додатку №2. У цій специфікації Замовник сам використовував формулювання "не більше/не менше" щодо характеристик, таких як водопоглинання (не більше 6%), морозостійкість (не нижче F200) тощо.
-п.3 ч.2 ст.22 Закону 922-VIII встановлює, що у тендерній документації повинні бути зазначені технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які визначаються з урахуванням вимог частини четвертої ст.5 Закону 922-VIII. Використання формулювань "не більше/не менше" є типовою практикою у публічних закупівлях і не може бути підставою для відхилення, якщо така форма запису була передбачена Замовником у тендерній документації.
-ч.1 ст.5 Закону 922-VIII гарантує принцип об’єктивної оцінки. Відхилення тендерної пропозиції ТОВ "УА БРУК" базується на суб’єктивному тлумаченні Замовником технічної специфікації, що суперечить принципу об’єктивності.
Крім того, Замовник порушив п.43 Особливостей, затверджених Постановою КМУ №1178 (далі - Особливості 1178), оскільки не розмістив повідомлення про виявлені невідповідності в документах тендерної пропозиції ТОВ "УА БРУК" у строк, що передбачений цим пунктом чим позбавив ТОВ "УА БРУК" права на усунення можливих недоліків, що прямо суперечить вимогам законодавства. Також відповідно до п.44 Особливостей 1178, Замовник зобов’язаний надавати чіткі аргументи для відхилення тендерних пропозицій. У випадку ТОВ "УА БРУК" Замовник не дотримався цієї вимоги, оскільки його рішення базувалося на суб’єктивному тлумаченні технічної специфікації, а не на об’єктивному аналізі документів.
Таким чином дії Замовника щодо відхилення пропозиції ТОВ "УА БРУК" є неправомірними, такими, що порушують принципи об'єктивної оцінки та добросовісної конкуренції, встановлені ст.5 Закону 922-VIII, а також вимоги п.3 ч.2 ст.22 щодо підтвердження відповідності технічним характеристикам та ч.16 ст.29, яка регламентує підстави для відхилення тендерних пропозицій, а також п.43 та п.44 Особливостей 1178.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: d53219b02c444b62b9ca0330c07ef00a
Заголовок пункту скарги: Невідповідність пропозиції ПП "БЛОК-ФОРТ" вимогам ТД.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Пропозиція ПП "БЛОК-ФОРТ" не відповідає вимогам тендерної документації, а рішення Замовника про визнання його переможцем є неправомірним. Згідно з п.13 Розділу 4 Додатку №1 до тендерної документації, учасник мав подати цінову пропозицію у складі тендерної пропозиції. Однак ПП "БЛОК-ФОРТ" не зробило цього на етапі подання документів. Лише 20.11.2024, після ухвалення Замовником рішення про визнання його переможцем 19.11.2024, учасник подав документ під назвою "кінцева цінова пропозиція". Це прямо порушує вимоги ч.16 ст.29 Закону 922-VIII, яка вимагає відхилення пропозицій, що не відповідають тендерній документації та вимоги п.44 Особливостей 1178, який зобов’язує Замовника відхиляти тендерні пропозиції, що не відповідають технічній специфікації та іншим вимогам.
Згідно з п.2.1 Розділу "Інші документи" Додатку №4 до тендерної документації, переможець зобов’язаний подати кінцеву цінову пропозицію у строк не пізніше 5 днів після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір. Документ, поданий ПП "БЛОК-ФОРТ" 20.11.2024, не може вважатися кінцевою ціновою пропозицією, оскільки на момент подання він ще не відповідав статусу учасника, якого Замовник офіційно повідомив про намір укласти договір. Натомість цей документ намагається виконувати роль початкової цінової пропозиції, яка мала бути подана разом із іншими тендерними документами. Такий підхід не лише суперечить вимогам п.3 ч.2 ст.22 Закону 922-VIII, а й унеможливлює виконання вимоги тендерної документації про надання окремого документа у вигляді кінцевої цінової пропозиції. Якщо це була цінова пропозиція, то де, відповідно до вимог, кінцева цінова пропозиція, передбачена після визначення переможця? Це створює правову невизначеність та суперечить чітким вимогам до документів у тендерному процесі.
Визнання Замовником переможцем ПП "БЛОК-ФОРТ" порушує п.41 Особливостей 1178, оскільки рішення Замовника не містило належних обґрунтувань відповідності пропозиції умовам тендерної документації, що створює дискримінаційні умови для інших учасників.
Замовник також порушив п.43 Особливостей 1178, оскільки у разі виявлення відсутності цінової пропозиції у складі тендерної пропозиції ПП "БЛОК-ФОРТ", він мав направити повідомлення про необхідність усунення невідповідностей. Натомість Замовник безпідставно визнав такого учасника переможцем.
Крім того, тендерна пропозиція ПП "БЛОК-ФОРТ" не містить належного обґрунтування відповідності запропонованого товару технічним характеристикам, визначеним у Додатку №2 до тендерної документації, що порушує п.3 ч.2 ст.22 Закону 922-VIII. Відсутність такого підтвердження не дає змоги ідентифікувати товар як такий, що відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам, зазначеним у тендерній документації.

Таким чином, пропозиція ПП "БЛОК-ФОРТ" мала бути відхилена Замовником на підставі ч.16 ст.29 Закону 922-VIII, оскільки вона не відповідала вимогам тендерної документації. Дії Замовника щодо прийняття цієї пропозиції та визнання її переможцем також порушують п.3 ч.2 ст.22 Закону 922-VIII, який зобов’язує учасників підтверджувати відповідність товару технічним характеристикам, і п.13 Розділу 4 Додатку №1 до тендерної документації щодо необхідності подання цінової пропозиції у складі тендерної пропозиції. Крім того, вони суперечать п.2.1 Розділу "Інші документи" Додатку №4 до тендерної документації щодо подання кінцевої цінової пропозиції після визначення переможця та встановлених строків. Такі дії порушують принципи прозорості, об'єктивності та добросовісної конкуренції, передбачені ст.5 Закону 922-VIII, створюють дискримінаційні умови для інших учасників і підривають довіру до процедур публічних закупівель.

Дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ "УА БРУК" та визнання переможцем ПП "БЛОК-ФОРТ" порушують положення законодавства, принципи здійснення закупівель, передбачені ч.1 ст.5 Закону 922-VIII, зокрема:
-відхилення тендерної пропозиції ТОВ "УА БРУК" було здійснено на підставі суб’єктивного тлумачення технічної специфікації, яке не відповідає умовам тендерної документації. Це рішення створило дискримінаційні умови для учасників та порушило принцип добросовісної конкуренції.
-визнання переможцем ПП "БЛОК-ФОРТ" відбулося попри явні невідповідності їхньої пропозиції вимогам тендерної документації, зокрема неподання цінової пропозиції у складі тендерної пропозиції та відсутність підтвердження відповідності товару. Такі дії суперечать принципам об’єктивної оцінки та прозорості.

Принципи публічних закупівель є основою для забезпечення рівного доступу учасників до процедур закупівель та справедливого розподілу державних ресурсів. Їх ігнорування з боку Замовника підриває довіру до процедур закупівель та нівелює мету Закону 922-VIII, яка полягає в тому числі у забезпеченні ефективного використання бюджетних коштів.
Дії Замовника також порушують пункти 41, 43 та 44 Особливостей 1178, які регламентують порядок розгляду, оцінки та відхилення тендерних пропозицій у межах процедур закупівель під час дії воєнного стану.

Вважаємо, що відхилення тендерної пропозиції ТОВ "УА БРУК" є неправомірним, а рішення про визнання переможцем ПП "БЛОК-ФОРТ" є необґрунтованим та таким, що суперечить умовам тендерної документації, вимогам Закону 922-VIII та положенням Особливостей 1178.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір