-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Бензин А-95, Дизельне паливо
Торги відмінено
5 715 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 28 575.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 28 575.00 UAH
Період оскарження:
06.11.2024 16:04 - 11.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Встановлення дискримінаційний умов в тендерній документації
Номер:
43222904dca84dbf8d80ed6169075cf4
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-06-014034-a.a1
Назва:
Встановлення дискримінаційний умов в тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА.pdf 07.11.2024 14:55
- Договір оренди_Оржиця.pdf 07.11.2024 14:55
- БВС АЗС 12.PDF 07.11.2024 14:55
- витяг БВС Ритейл 23.10.2024.pdf 07.11.2024 14:55
- sign.p7s 07.11.2024 14:56
- Рішення від 11.11.2024 № 18144.pdf 11.11.2024 15:34
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.11.2024 № 18507.pdf 18.11.2024 18:40
- Рішення від 18.11.2024 № 18507.pdf 20.11.2024 17:30
- пояснення.pdf 13.11.2024 17:47
- Пояснення до скарги бензин і ДП.docx 13.11.2024 17:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.11.2024 11:22
Дата розгляду скарги:
18.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.11.2024 15:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.11.2024 17:31
Дата виконання рішення Замовником:
10.12.2024 16:27
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c6b9457daa4c4ffb8c34734cbb4eab78
Заголовок пункту скарги:
Встановлення дискримінаційної та такої, що порушує усі принципи здійснення публічних закупівель, зазначені у статті 5 Закону України « Про публічні закупівлі» та максимально звужує коло потенційних учасників.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
06.11.2024 року Замовником було розміщено оголошення про початок процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями) UA-2024-11-06-014034-a за предметом: Бензин А-95, Дизельне паливо ДК 021:2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти.
Маючи намір прийняти участь у даній закупівлі, Скаржник уважно ознайомився зі встановленими вимогами тендерної документації до учасників даної закупівлі та виявилося, що Скаржник ТОВ «БВС Ритейл» позбавлений можливості взяти участь у даній закупівлі, оскільки Замовником встановлені надмірні і необгрунтовані вимоги щодо потенційних Учасників.
Так, у Додатку № 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі», замовником вимагається : «Учасник повинен здійснювати продаж нафтопродуктів через автозаправні станції (АЗС), що призначені для заправки транспортних засобів пальним, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» від 20.12.1997 № 1442 (зі змінами та доповненнями).
Відпуск палива Замовнику повинен здійснюватися по спеціальних талонах придбаних за умовами та відпускною ціною обумовлених номіналів (5 літрів, 10 літрів, 20 літрів), що підтверджує право його власника на отримання на автозаправній станції фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому, так як умови доставки і зберігання нафтопродуктів у Замовника відсутні.
Учасники повинні документально підтвердити наявність АЗС, що знаходяться на відстані не більше 1,5 кілометра автомобільними шляхами від місця розташування Замовника за адресою - смт. Оржиця, вул. Черкаська, 7а (довідка у довільній формі) на яких учасник має можливість відпускати замовнику паливно-мастильні матеріали по талонах (із зазначенням адрес АЗС) цілодобово. У разі наявності орендованих або партнерських АЗС, учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС (договори оренди тощо) або копії документів, що підтверджують забезпечення учасника третіми особами відповідними послугами на договірних засадах». Саме встановлення Замовником необґрунтованої та явно дискримінаційної вимоги щодо відстані не більше 1,5 кілометра автомобільними шляхами від місця розташування Замовника за адресою - смт. Оржиця, вул. Черкаська, 7а порушує право Скаржника взяти участь у даній закупівлі, оскільки відстань від місця дислокації Замовника до адреси АЗС ТОВ «БВС Ритейл» становить 2,1 км.
Вказана вимога є явно дискримінаційною та такою, що порушує усі принципи здійснення публічних закупівель, зазначені у статті 5 Закону України « Про публічні закупівлі».
Крім того, Замовник необґрунтовано та безпідставного визначив вказані обмеження по відстані, оскільки згідно загально доступних даних в мережі інтернет за посиланням
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D1%80%D0%B6%D0%B8%D1%86%D1%8F_(%D1%81%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%89%D0%B5) смт Оржиця як населений пункт має загальну площу лише 6,01 км2 та населення ледве 4000 жителів, то ж встановлення таких вимог робить можливою участь лише для одного потенційного учасника ТОВ «Інвест газ».
Відповідна позиція міститься й у Рекомендаціях Антимонопольного комітету України від 09 квітня 2020р. за № 17-рк « Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушення законодавства про захист економічної конкуренції» ( - надалі – Рекомендації). Так у п. 32 п. 33 Рекомендацій зазначено, що Замовники визначають у тендерній документації вимоги щодо відстані розташування АЗС потенційних учасників, на яких буде здійснюватися заправка автотранспорту замовника, наприклад, не більше 7 км, або не більше 1 км тощо без належного обґрунтування таких умов (рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 25.01.2019 № 807, від 21.10.2019 № 15085). (33) Як встановлено під час розгляду скарг, зазвичай у межах визначеної території наявні АЗС, як правило, одного власника та/або афілійованих із ним суб'єктів господарювання. Зазначене призводить до звуження кола потенційних учасників торгів, відтак встановлення замовником наведених вище умов тендерної документації без належного обґрунтування порушує один із принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону про закупівлі, а саме недискримінацію учасників. Отже, визначені в тендерній документації вимоги до розташування АЗС потенційних учасників мають, як і відповідати обґрунтованим потребам Замовника, так і забезпечувати можливість конкуренції між учасниками під час проведення процедури закупівель.
Також, Скаржник зазначає Відповідно до п.29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів робіт і послуг для Замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 ( - надалі - Особливості), у разі проведення відкритих торів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону Замовником не застосовуються.
Згідно частини другої статті 16 замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв : 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матерально-техної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації , які мають необхідні знання та досвід.
Отже, відповідно до п. 29 Особливостей у разі закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії замовником не встановлюються вимоги щодо наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матерально-техної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації , які мають необхідні знання та досвід. Всупереч даним нормам вимога Замовника щодо підтвердження наявність АЗС, що знаходяться на відстані не більше 1,5 кілометра автомобільними шляхами від місця розташування Замовника за адресою - смт. Оржиця, вул. Черкаська, 7а є вимогою, передбаченою статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» - наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матерально-техної бази та технологій.
У відповідності до п. 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування , якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази. У якості доказів порушення свої законних прав, на підтвердження своєї можливість фактично здійснювати поставку товару, що Закуповується та задовольнити потреби Замовника, при цьому створивши «здорову» конкуренцію під час проведення цієї закупівлі Скаржник надає витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 23.10.2024р. за кодом доступу 400492472062 де зазначений основний вид діяльності 47.30 Роздрібна торгівля пальним (основний). Дійсна ліцензія на право здійснення роздрібної торгівлі пальним реєстраційний номер 16220314202100034 на АЗС за адресою: смт Оржиця, вул. Центральна, 93. Чинний договір оренди автозаправної станції № 19 від 28.03.2024р.
На підставі вище викладеного, керуючись ст. 5,18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, прошу :
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника виключити із Додатку № 2 до тендерної документації до закупівлі UA-2024-11-06-014034-a «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі», замовником вимагається вимогу щодо наявність АЗС, що знаходяться на відстані не більше 1,5 кілометра автомобільними шляхами від місця розташування Замовника за адресою - смт. Оржиця, вул. Черкаська, 7а шляхом внесення змін до тендерної документації.
Додаток:
1. Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 23.10.2024р.
2. Ліцензія на право здійснення роздрібної торгівлі пальним реєстраційний номер 16220314202100034
3. Договір оренди автозаправної станції № 19 від 28.03.2024р.
Маючи намір прийняти участь у даній закупівлі, Скаржник уважно ознайомився зі встановленими вимогами тендерної документації до учасників даної закупівлі та виявилося, що Скаржник ТОВ «БВС Ритейл» позбавлений можливості взяти участь у даній закупівлі, оскільки Замовником встановлені надмірні і необгрунтовані вимоги щодо потенційних Учасників.
Так, у Додатку № 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі», замовником вимагається : «Учасник повинен здійснювати продаж нафтопродуктів через автозаправні станції (АЗС), що призначені для заправки транспортних засобів пальним, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» від 20.12.1997 № 1442 (зі змінами та доповненнями).
Відпуск палива Замовнику повинен здійснюватися по спеціальних талонах придбаних за умовами та відпускною ціною обумовлених номіналів (5 літрів, 10 літрів, 20 літрів), що підтверджує право його власника на отримання на автозаправній станції фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому, так як умови доставки і зберігання нафтопродуктів у Замовника відсутні.
Учасники повинні документально підтвердити наявність АЗС, що знаходяться на відстані не більше 1,5 кілометра автомобільними шляхами від місця розташування Замовника за адресою - смт. Оржиця, вул. Черкаська, 7а (довідка у довільній формі) на яких учасник має можливість відпускати замовнику паливно-мастильні матеріали по талонах (із зазначенням адрес АЗС) цілодобово. У разі наявності орендованих або партнерських АЗС, учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС (договори оренди тощо) або копії документів, що підтверджують забезпечення учасника третіми особами відповідними послугами на договірних засадах». Саме встановлення Замовником необґрунтованої та явно дискримінаційної вимоги щодо відстані не більше 1,5 кілометра автомобільними шляхами від місця розташування Замовника за адресою - смт. Оржиця, вул. Черкаська, 7а порушує право Скаржника взяти участь у даній закупівлі, оскільки відстань від місця дислокації Замовника до адреси АЗС ТОВ «БВС Ритейл» становить 2,1 км.
Вказана вимога є явно дискримінаційною та такою, що порушує усі принципи здійснення публічних закупівель, зазначені у статті 5 Закону України « Про публічні закупівлі».
Крім того, Замовник необґрунтовано та безпідставного визначив вказані обмеження по відстані, оскільки згідно загально доступних даних в мережі інтернет за посиланням
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D1%80%D0%B6%D0%B8%D1%86%D1%8F_(%D1%81%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%89%D0%B5) смт Оржиця як населений пункт має загальну площу лише 6,01 км2 та населення ледве 4000 жителів, то ж встановлення таких вимог робить можливою участь лише для одного потенційного учасника ТОВ «Інвест газ».
Відповідна позиція міститься й у Рекомендаціях Антимонопольного комітету України від 09 квітня 2020р. за № 17-рк « Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушення законодавства про захист економічної конкуренції» ( - надалі – Рекомендації). Так у п. 32 п. 33 Рекомендацій зазначено, що Замовники визначають у тендерній документації вимоги щодо відстані розташування АЗС потенційних учасників, на яких буде здійснюватися заправка автотранспорту замовника, наприклад, не більше 7 км, або не більше 1 км тощо без належного обґрунтування таких умов (рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 25.01.2019 № 807, від 21.10.2019 № 15085). (33) Як встановлено під час розгляду скарг, зазвичай у межах визначеної території наявні АЗС, як правило, одного власника та/або афілійованих із ним суб'єктів господарювання. Зазначене призводить до звуження кола потенційних учасників торгів, відтак встановлення замовником наведених вище умов тендерної документації без належного обґрунтування порушує один із принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону про закупівлі, а саме недискримінацію учасників. Отже, визначені в тендерній документації вимоги до розташування АЗС потенційних учасників мають, як і відповідати обґрунтованим потребам Замовника, так і забезпечувати можливість конкуренції між учасниками під час проведення процедури закупівель.
Також, Скаржник зазначає Відповідно до п.29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів робіт і послуг для Замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 ( - надалі - Особливості), у разі проведення відкритих торів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону Замовником не застосовуються.
Згідно частини другої статті 16 замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв : 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матерально-техної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації , які мають необхідні знання та досвід.
Отже, відповідно до п. 29 Особливостей у разі закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії замовником не встановлюються вимоги щодо наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матерально-техної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації , які мають необхідні знання та досвід. Всупереч даним нормам вимога Замовника щодо підтвердження наявність АЗС, що знаходяться на відстані не більше 1,5 кілометра автомобільними шляхами від місця розташування Замовника за адресою - смт. Оржиця, вул. Черкаська, 7а є вимогою, передбаченою статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» - наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матерально-техної бази та технологій.
У відповідності до п. 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування , якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази. У якості доказів порушення свої законних прав, на підтвердження своєї можливість фактично здійснювати поставку товару, що Закуповується та задовольнити потреби Замовника, при цьому створивши «здорову» конкуренцію під час проведення цієї закупівлі Скаржник надає витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 23.10.2024р. за кодом доступу 400492472062 де зазначений основний вид діяльності 47.30 Роздрібна торгівля пальним (основний). Дійсна ліцензія на право здійснення роздрібної торгівлі пальним реєстраційний номер 16220314202100034 на АЗС за адресою: смт Оржиця, вул. Центральна, 93. Чинний договір оренди автозаправної станції № 19 від 28.03.2024р.
На підставі вище викладеного, керуючись ст. 5,18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, прошу :
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника виключити із Додатку № 2 до тендерної документації до закупівлі UA-2024-11-06-014034-a «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі», замовником вимагається вимогу щодо наявність АЗС, що знаходяться на відстані не більше 1,5 кілометра автомобільними шляхами від місця розташування Замовника за адресою - смт. Оржиця, вул. Черкаська, 7а шляхом внесення змін до тендерної документації.
Додаток:
1. Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 23.10.2024р.
2. Ліцензія на право здійснення роздрібної торгівлі пальним реєстраційний номер 16220314202100034
3. Договір оренди автозаправної станції № 19 від 28.03.2024р.
×
-
Назва доказу:
3. Договір оренди автозаправної станції № 19 від 28.03.2024р.
-
Повʼязаний документ:
Договір оренди_Оржиця.pdf
-
-
Назва доказу:
2. Ліцензія на право здійснення роздрібної торгівлі пальним реєстраційний номер 16220314202100034
-
Повʼязаний документ:
БВС АЗС 12.PDF
-
-
Назва доказу:
1. Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 23.10.2024р.
-
Повʼязаний документ:
витяг БВС Ритейл 23.10.2024.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника виключити із Додатку № 2 до тендерної документації до закупівлі UA-2024-11-06-014034-a «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі», замовником вимагається вимогу щодо наявність АЗС, що знаходяться на відстані не більше 1,5 кілометра автомобільними шляхами від місця розташування Замовника за адресою - смт. Оржиця, вул. Черкаська, 7а шляхом внесення змін до тендерної документації.