• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

38340000-0 Прилади для вимірювання величин Універсальні перевірочні мікропроцесорні комплекси

Інформація, що вимагається частиною 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі», яка не вказана в оголошенні про проведення відкритих торгів, у зв’язку із відсутністю технічної можливості, вказана у тендерній документації.

Завершена

6 491 156.30 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 64 911.56 UAH
Період оскарження: 06.11.2024 15:37 - 11.11.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Оскарження результатів кваліфікації

Номер: 50f9c3579a654f9bb05f82e3aa16a5c1
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-06-012986-a.b5
Назва: Оскарження результатів кваліфікації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 02.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.12.2024 16:32
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 31.12.2024 10:37
Автор: ТОВ "НОВАТЕХ-Л", Галина Афоніна +380957276047 info@novatech-l.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e57de0018b4546fca41f9cd310dba99a
Заголовок пункту скарги: Тендерна пропозиція ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРЕЛЕКТРОІНЖИНІРІНГ" не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям та умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: П.1.
Тендерна пропозиція учасника - ТОВ "УКРЕЛЕКТРОІНЖИНІРІНГ" не відповідає кваліфікаційним вимогам тендерної документації замовника.
У відповідності до вимог тендерної документації Додаток 2 п.1 пп 1.1 до тендерної документації (РОЗДІЛ І. ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ТА ІНШІ ВИМОГИ ЗАМОВНИКА) учаснику необхідно було підтвердити наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Предметом закупівлі є: 38340000-0 Прилади для вимірювання величин Універсальні перевірочні мікропроцесорні комплекси; код за ДК 021:2015: (CPV): 38340000-0 Прилади для вимірювання величин.
Учасник у складі тендерної пропозиції надано копію Договору на поставку товару № 18 від 18 липня 2024 року, предметом закупівлі якого є Товар: код за ДК 021:2015: (CPV): 38540000-2 «Випробувальні та вимірювальні пристрої та апарати», що не відповідає вимогам тендерної документації.

П.2.
Тендерна пропозиція учасника - ТОВ "УКРЕЛЕКТРОІНЖИНІРІНГ" не відповідає кваліфікаційним вимогам тендерної документації замовника.
У відповідності до вимог тендерної документації Додаток 2 п.2 пп 2.1 до тендерної документації (РОЗДІЛ І. ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ТА ІНШІ ВИМОГИ ЗАМОВНИКА) учаснику необхідно було надати документи для виконання інших вимог замовника (Документ на підтвердження повноваження посадової особи учасника закупівлі або представника учасника закупівлі на підписання документів, що входять до складу пропозиції (протокол та/або виписка та/або витяг з протоколу зборів (засідань тощо) засновників та/або довіреність (доручення) та/або наказ тощо).
Учасник у складі тендерної пропозиції надано копію Наказу № 2 від 02 листопада 2021 року, а також копію Наказу № 7 к/тр від 01 грудня 2023 року, які не закріплені печаткою підприємства (назва файлу Щодо повноважень.pdf). Хоча, у копії Договору на поставку товару № 18 від 18 липня 2024 року присутнє використання печатки підприємства. Відсутність печатки на Наказах щодо призначення директора викликає питання щодо їх легітимності.

П.3.
Тендерна пропозиція учасника - ТОВ "УКРЕЛЕКТРОІНЖИНІРІНГ" не відповідає технічним вимогам тендерної документації замовника.
У відповідності до вимог тендерної документації Додаток 3 до тендерної документації (ОПИС ТА ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ) п. 2 Розділу IV. Документи, які учасник повинен надати в складі пропозиції, учасник мав надати Інформаційний лист, виданий виробником товару, що запропоновано, або його представництвом про партнерські взаємовідносини з Учасником торгів.
Учасником у складі тендерної пропозиції надано лист від ім’я компанії OMICRON electronics GmbH, Австрія, що укладання угоди на поставку обладнання виробництва OMICRON electronics GmbH протягом 2024 року (назва файлу Технічні документи.pdf).
Враховуючи те, що фактична дата постачання вказаного Товару у тендерній пропозиції учасника можлива тільки у 2025 році, у учасника відсутня угода на поставку обладнання виробництва OMICRON electronics GmbH протягом 2025 року.

П.4.
Тендерна пропозиція учасника - ТОВ "УКРЕЛЕКТРОІНЖИНІРІНГ" не відповідає технічним вимогам тендерної документації замовника.
У відповідності до вимог тендерної документації Додаток 3 до тендерної документації (ОПИС ТА ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ) п. 3 Розділу IV. Документи, які учасник повинен надати в складі пропозиції, учасник мав надати Лист від виробника товару або його представництва щодо підтвердження гарантійних зобов’язань на товар, що пропонується до постачання, з зазначенням гарантійного строку – 36 місяців з дня поставки.

Учасником у складі тендерної пропозиції надано лист від ім’я компанії OMICRON electronics GmbH, Австрія, щодо забезпечення цього пункту тендерної документації (назва файлу Технічні документи.pdf).
Але, враховуючи те, що угода учасника на поставку обладнання виробництва OMICRON electronics GmbH, в якій вказано, що На обладнання виробництва OMICRON electronics GmbH, що поставлене ТОВ "УКРЕЛЕКТРОІНЖИНІРІНГ", розповсюджується дія гарантії заводу-виробника та спеціальні сервіси обмежується тільки 2024 роком, учасник юридично не може забезпечити виконання гарантійних зобов’язань протягом 36 місяців з дати поставки товару, як того вимагає тендерна документація (назва файлу Технічні документи.pdf).

П.5.
Тендерна пропозиція учасника - ТОВ "УКРЕЛЕКТРОІНЖИНІРІНГ" не відповідає технічним вимогам тендерної документації замовника.
У відповідності до вимог тендерної документації Додаток 3 до тендерної документації (ОПИС ТА ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ) п. 3 Розділу IV. Документи, які учасник повинен надати в складі пропозиції, учасник мав надати Лист від виробника товару або його представництва або офіційного представника про наявність на території України сервісного центру гарантійного та післягарантійного обслуговування (із зазначенням місцезнаходження та контактного номеру телефону) або про наявність на території України локального складу для технічної допомоги або заміни обладнання (із зазначенням місцезнаходження та контактного номеру телефону).

Учасником у складі тендерної пропозиції надано лист від ім’я компанії OMICRON electronics GmbH, Австрія, в якому вказано, що На технічній базі Представництва діє сервісний центр OMICRON, що надає гарантійні та післягарантійні сервісні послуги для всього спектру продукції виробництва OMICRON (назва файлу Технічні документи.pdf).
Згідно пошуків у базах Опендатабот відсутня інформація щодо Представництва OMICRON electronics GmbH, як юридичної особи. Це в свою чергу говорить про те, що Представництво OMICRON electronics GmbH не є повним, і, відповідно, не може надавати жодних послуг, які пов’язані з отриманням прибутку.
Також дата документу не є актуальної, що не підтверджує наявність цього представництва на дату подання тендерної пропозиції учасником торгів.
У складі тендерної пропозиції учасника не надано жодних документів щодо актуальності присутності юридичної особи Представництво OMICRON electronics GmbH на території України.

П.6.
Тендерна пропозиція учасника - ТОВ "УКРЕЛЕКТРОІНЖИНІРІНГ" не відповідає технічним вимогам тендерної документації замовника.
У відповідності до вимог тендерної документації Додаток 3 до тендерної документації (ОПИС ТА ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ) Розділу IV. Документи, які учасник повинен надати в складі пропозиції, учасник, як офіційний представника виробника надати: мав надати документи від виробника товару або від його представництва.
Учасником у складі тендерної пропозиції надано листи від виробника товару, підписантом яких є Tymofiy Malmygin. Tymofiy Malmygin є директором Представництва OMICRON electronics GmbH, і, тому мав оформлювати ці листи на офіційному бланку Представництва OMICRON electronics GmbH і підписувати ци листи від імені Представництва, а не від материнської компанії.

П.7.
Тендерна пропозиція учасника - ТОВ "УКРЕЛЕКТРОІНЖИНІРІНГ" не відповідає технічним вимогам тендерної документації замовника.
У відповідності до вимог тендерної документації Додаток 3 до тендерної документації (ОПИС ТА ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ) Розділ ІІ. Опис предмету закупівлі, учасник мав підтвердити вимоги вказані у таблиці 1 Додатку 3.
Згідно вимог замовника у розділі Дискретні виходи, п. 46 вказано наступне:
46 Комутаційна спроможність
змінний струм В/А не менше 250/5
постійний струм В/А не менше 300/1

Учасником у складі тендерної пропозиції надано документ: Керівництво користувача CMC 356 (назва файлу Технічні документи.pdf), в якому наведено графік вимикаючої здатності в режимі граничних навантажень для реле двійкових виходів при напрузі постійного струму (сторінка 42 Керівництва користувача CMC 356).

Згідно цього графіку комутаційна спроможність по постійному струму менша ніж (В/А) 300/1 і складає (В/А) 270/3 (при L/R = 50 мс). В вимогах замовника відсутнє уточнення щодо різних видів навантаження.
Відповідно, вимога замовника щодо комунікаційної спроможності на постійному струмі (В/А) не менше 300/1 відноситься для усіх типів навантаження.

П.8.
Тендерна пропозиція учасника - ТОВ "УКРЕЛЕКТРОІНЖИНІРІНГ" не відповідає технічним вимогам тендерної документації замовника.
У відповідності до вимог тендерної документації Додаток 3 до тендерної документації (ОПИС ТА ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ) Розділ ІІ. Опис предмету закупівлі, учасник мав підтвердити вимоги вказані у таблиці 1 Додатку 3.
Згідно вимог замовника у розділі Максимальна вихідна напруга джерел струму (без допоміжного обладнання), п. 10, 11, 12 вказано наступне:
10 в шестифазному режимі Ф-0 В не менше 35
11 в трифазному режимі Ф-Ф В не менше 70
12 в однофазному режимі Ф-Ф-Ф-Ф В не менше 140

Учасником у складі тендерної пропозиції надано документи: Рішення для випробувань систем захисту, автоматизації та управління. Каталог продукції. та Керівництво користувача CMC 356 (назва файлу Технічні документи.pdf), в яких відсутня будь-яка інформація щодо цих параметрів. Дані параметри не можуть бути підтверджені.

П.9.
Тендерна пропозиція учасника - ТОВ "УКРЕЛЕКТРОІНЖИНІРІНГ" не відповідає технічним вимогам тендерної документації замовника.
У відповідності до вимог тендерної документації Додаток 3 до тендерної документації (ОПИС ТА ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ) Розділ ІІ. Опис предмету закупівлі, учасник мав підтвердити виконання умов вказаних в таблиці 1 Додатку 3.
Учасником у складі тендерної пропозиції надано документ: Рішення для випробувань систем захисту, автоматизації та управління. Каталог продукції. (назва файлу Технічні документи.pdf).
Пристрій СМС 356 Essential не має жодних органів керування. Тобто, для його роботи потрібний зовнішній блок керування (ноутбук, тощо).
У складі тендерної пропозиції учасника відсутня інформація щодо постачання блоку керування для пристрою СМС 356 Essential, відповідно товар, який запропоновано учасником не може бути перевірений на відповідність вимог тендерної документації (Таблиця 1 Додатку 3).

П.10.
Тендерна пропозиція учасника - ТОВ "УКРЕЛЕКТРОІНЖИНІРІНГ" не відповідає технічним вимогам тендерної документації замовника.
У відповідності до вимог тендерної документації Додаток 3 до тендерної документації (ОПИС ТА ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ) Розділ ІІ. Опис предмету закупівлі, учасник мав вказати назву виробника та назву моделі.
Учасником вказано наступна інформація: Виробник OMICRON electronics GmbH, назва моделі СМС 356 Essential.

Замовником у таблиці 1 Додатку 3, у розділі «Повний комплекс програмного забезпечення до пристрою, що забезпечує (не менше) наступний функціонал» вказані наступні вимоги:
п. 70 Режим комплексного аналізу характеристик дистанційних органів з використанням автоматичних режимів випробувань та моделювання пошкоджень – так.
п. 71 Режим комплексного аналізу характеристик диференційних захистів з використанням автоматичних режимів випробувань – так.
п. 73 Режим перевірки GOOSE-повідомлень – так.
п. 74 Режим перевірки повідомлень клієнт/сервер (C/S, MMS та інше) – так.
Учасником у складі тендерної пропозиції надано документ: Рішення для випробувань систем захисту, автоматизації та управління. Каталог продукції. (назва файлу Технічні документи.pdf), в якому читко вказані технічні можливості обладнання в залежності від пакету (сторінка 9 Каталогу продукції).
Як зазначено вище, учасником вказана конкретна назва моделі - СМС 356 Essential. Цей пакет – є базовим пакетом і не забезпечує виконання вимог п. 70, 71, 73 та 74.
Виконання вимоги п.70 та п. 71 забезпечується пакетом Standard (Стандартний).
Виконання вимог п.73 та п.74 відповідає пакету Complete (Повний).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 23511874162344d2bd42043ea5b3c55f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-06-012986-a.c4
Назва: Вимога щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Вимога:
ВИМОГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі») 06 листопада 2024 року ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» було оголошено про проведення відкритих торгів (номер у Prozorro UA-2024-11-06-012986-а) щодо предмету закупівлі «38340000-0 Прилади для вимірювання величин Універсальні перевірочні мікропроцесорні комплекси» ДК 021:2015:38340000-0: Прилади для вимірювання величин, з очікуваною вартістю предмета закупівлі 6 491 156 грн 30 коп, відповідна інформація розміщена у публічному доступі за посиланням https://smarttender.biz/publichni-zakupivli-prozorro/35764980/#main_purch_block, закупівля №25715192. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:  ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НОВАТЕХ-Л», ідентифікаційний код юридичної особи 41069802;  ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРЕЛЕКТРОІНЖИНІРІНГ», ідентифікаційний код юридичної особи 40456674;  ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ГРУПА КОМПАНІЙ «ЕНЕРГОСКАН», ідентифікаційний код юридичної особи 43443275;  ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОНЕЛ», ідентифікаційний код юридичної особи 42993565. Розкриття тендерних пропозицій відбулося 15 листопада 2024 року. Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2024-11-06-012986-a розкрита була лише одна тендерна пропозиція учасника - ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НОВАТЕХ-Л». 20 листопада 2024 року кваліфікаційний комітет протокольним рішенням № 156348/03/2024 від 20 листопада 2024 року за результатами оцінки тендерних пропозицій учасників відкритих торгів на закупівлю:«38340000-0 Прилади для вимірювання величин Універсальні перевірочні мікропроцесорні комплекси», надалі – «рішення», визнано пропозицію учасника ТОВ «НОВАТЕХ-Л» найбільш економічно вигідною. У зв’язку з чим, замовник прийняв рішення про визначення переможцем по закупівлі: «38340000-0 Прилади для вимірювання величин Універсальні перевірочні мікропроцесорні комплекси» учасника ТОВ «НОВАТЕХ-Л». ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОНЕЛ» дане рішення замовника, вважає незаконним та необґрунтованим, таким, що порушує Закон України «Про публічні закупівлі» з огляду на наступне: I. Пункт 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Таким чином, технічна документація замовника публічної закупівлі в обов’язковому порядку має містити інформацію щодо якісних характеристик предмету закупівлі. Частина 4 статті 673 Цивільного кодексу України визначає, якщо законом встановлено вимоги щодо якості товару, продавець зобов’язаний передати покупцеві товар, який відповідає цим вимогам. Аналізуючи диспозицію частини 4 статті 673 Цивільного кодексу України можна дійти до належного правового висновку, що товар з приводу якого здійснюється публічна закупівля має відповідати законодавчо встановленим вимогам щодо якості товару. Таким чином, якісні характеристики предмету закупівлі, які замовник публічної закупівлі зобов’язаний зазначати в тендерній документації, формуються замовником публічної закупівлі з урахуванням прямих вимог діючого законодавства, якими регулюється питання якості щодо конкретного виду товару, який становить предмет публічної закупівлі. Звертаємо вашу увагу на те, що стаття 674 Цивільного кодексу України встановлює, що відповідність товару вимогам законодавства підтверджується способом та в порядку, встановленими законом та іншими нормативно-правовими актами. Як випливає зі змісту тендерної документації замовника в пункті 6 розділу 3 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» замовник зазначає, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі згідно з пунктом третім частиною другою статті 22 Закону, викладеним у Додатку 3 до цієї тендерної документації. Так, у Додатку 3 до тендерної документації замовник визначає, що товар повинен відповідати вимогам чинних в Україні нормативних документів (державним стандартам (ДСТУ), технічним умовам (ТУ), ISO та іншим нормам, встановленим чинним законодавством України) для даного виду Товару. Відповідно до статті 16 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» оцінка відповідності законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки вимогам технічних регламентів проводиться у разі, коли це передбачено відповідними технічними регламентами. Порядок проведення оцінки відповідності законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки встановлюється технічними регламентами та іншими нормативно-правовими актами. Так, Технічний регламент законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затверджений постановою КМ України № 94 від 13 січня 2016 року, встановлює вимоги, яким повинні відповідати засоби вимірювальної техніки, які призначені для застосування у сфері законодавчо регульованої метрології (далі – засоби вимірювальної техніки), коли вони надаються на ринку та/або вводяться в експлуатацію для виконання завдань, пов’язаних з вимірюваннями. Пункт 10 Технічного регламенту визначає, що засоби вимірювальної техніки можуть бути надані на ринку та/або введені в експлуатацію тільки у разі, коли вони відповідають вимогам цього Технічного регламенту. Відповідно до статті 2 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» визначено, що цей Закон регулює відносини, що виникають у зв’язку з розробленням та прийняттям технічних регламентів і передбачених ними процедур оцінки відповідності, їх застосуванням стосовно продукції, яка вводиться в обіг, надається на ринку або вводиться в експлуатацію. Дія цього Закону поширюється на всі види продукції. Частина 1 статті 11 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачає, що продукція, що вводиться в обіг, надається на ринку або вводиться в експлуатацію, а згідно з деякими технічними регламентами – також продукція, що виготовляється та/або вводиться в експлуатацію виробником для використання у власних цілях, повинна відповідати вимогам усіх чинних технічних регламентів, які застосовуються до такої продукції. Пунктом 2 Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, затвердженого Постановою КМ України № 1077 від 16 грудня 2015 р, регламентовано, що дія цього Технічного регламенту поширюється на будь-яку апаратуру або стаціонарну установку. Пунктом 7 Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання передбачено, що обладнання може бути надано на ринку та/або введено в експлуатацію тільки в разі, коли воно відповідає вимогам цього Технічного регламенту за умови належного встановлення, обслуговування та використання за призначенням. Відповідно до зазначеного Технічного регламенту виробники складають технічну документацію, визначену в додатку 2 або додатку 3, та проводять відповідну процедуру оцінки відповідності, зазначену в пункті 39 цього Технічного регламенту, або забезпечують її проведення. Якщо відповідність апаратури вимогам, які до неї застосовуються, була доведена в результаті проведення зазначеної процедури оцінки відповідності, виробники складають декларацію про відповідність і наносять знак відповідності технічним регламентам. Пунктом 43 Технічного регламенту встановлено, що виробники шляхом складання декларації про відповідність беруть на себе відповідальність за відповідність апаратури вимогам, установленим у цьому Технічному регламенті. Відповідно до Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання, затвердженого постановою КМ України № 1067 від 16 грудня 2015 року, визначено, що технічний регламент поширюється на електрообладнання, призначене для використання за номінальної напруги від 50 до 1000 В змінного струму та від 75 до 1500 В постійного струму. Пунктом 4 Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання, затвердженого постановою КМ України № 1067 від 16 грудня 2015 року встановлено, електрообладнання може бути надано на ринку України тільки у разі, коли після виготовлення відповідно до належної інженерної практики з питань безпечності, що застосовується в Україні, воно не становить загрози здоров’ю та безпеці людей і свійських тварин або майну за умови належного монтажу, обслуговування та застосування за своїм призначенням. Таким чином, «Прилади для вимірювання величин Універсальні перевірочні мікропроцесорні комплекси» як товар мають відповідати законодавчо встановленим вимогам, а саме: Технічному регламенту низьковольтного електричного обладнання, затвердженому постановою КМ України № 1067 від 16 грудня 2015 року; Технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, затвердженому Постановою КМ України №1077 від 16 грудня 2015 року; Технічному регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженому Постановою КМ України № 94 від 13 січня 2016 року. Відповідно до статті 16 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» визначено, що сертифікат перевірки типу засобу вимірювальної техніки є документом, який засвідчує, що тип засобу вимірювальної техніки затверджено, (сертифікат відповідності типу за результатами перевірки засобу вимірювальної техніки або сертифікат відповідності за результатами перевірки засобу вимірювальної техніки або сертифікат відповідності за результатами перевірки кожного окремого засобу вимірювальної техніки). З урахуванням вищевикладеного, якість товару, що становить предмет закупівлі, має підтверджуватися відповідним сертифікатом та/або декларацією про відповідність. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОНЕЛ» наголошує на тому, що діюче законодавство не передбачає інших документів, які можуть підтверджувати якість товару типу «Прилади для вимірювання величин», окрім як документи, які були зазначені вище. 06 листопада 2024 року ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОНЕЛ» зверталося через систему електронних торгів до організатора відкритих торгів з вимогою про внесення змін до змісту технічної документації в частині деталізації якісних характеристик предмету закупівлі, а саме товариство просило зазначити в технічній документації перелік документів, відповідно до вимог технічних регламентів, якими підтверджується якість товару, що становить предмет закупівлі і які дають підстави вводити такий товар не лише на ринок, а й в експлуатацію. Однак, ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО», залишило без належної уваги звернення ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОНЕЛ», надавши при цьому, виключно формальну відповідь. ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» як організатором відкритих торгів (замовник) під час формування якісних характеристик предмету закупівлі було проігноровано вимоги технічних регламентів, якими визначається критерії якості та відповідності товару, що є предметом закупівлі. Так, у тендерній документації відсутнє будь-яке посилання на наступні якісні характеристики предмету закупівлі як електромагнітна сумісність вимірювального обладнання та відсутність загрози для здоров’я та безпеки людей і свійських тварин або майну за умови належного монтажу, обслуговування та застосування такого обладнання за своїм призначенням. У тому числі, відсутнє застереження про необхідність подачі разом з тендерними пропозиціями документів, які підтверджують факт електромагнітної сумісності та безпечності вимірювального обладнання для здоров’я людей. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОНЕЛ» наголошує, що стаття 3 Конституції України регламентує, що людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Окремо слід зазначити, що норми діючого законодавства, якими врегульовуються питання якості товару носять імперативний характер та не можуть сприйматись та/або трактуватись замовником публічної закупівлі вибірково. Замовник публічної закупівлі був зобов’язаний зазначити у своїй тендерній документації конкретні та повні вимоги щодо якості товару, які визначені технічними регламентами. Таким чином, тендерна документація ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» була сформована з порушенням вимог пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» як замовник публічної закупівлі допустило порушення Закону України «Про публічні закупівлі» в частині не зазначення у тендерній документації переліку законодавчо встановлених вимог до якісних характеристик предмету закупівлі, відповідно до діючих регламентів. Визнаючи переможця публічної закупівлі замовник доходить до наступного висновку: «За результатами розгляду встановлено, що учасник ТОВ «НОВАТЕХ-Л» відповідає кваліфікаційним критеріям та його тендерна пропозиція відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації». Таким чином, замовник стверджує, що тендерна документація ТОВ «НОВАТЕХ-Л» також відповідає іншим вимогам щодо предмета закупівлі, вочевидь, що запропонований ТОВ «НОВАТЕХ-Л» товар відповідає критеріям якості, які начебто корелюються з якісними характеристики предмету закупівлі. Однак, такий висновок замовника є безпідставним, оскільки в тендерній пропозиції ТОВ «НОВАТЕХ-Л» відсутні законодавчо визначені документи, які підтверджують якість товару та його безпечність, зокрема: декларація відповідності, сертифікат відповідності типу за результатами перевірки засобу вимірювальної техніки, сертифікат відповідності за результатами перевірки засобу вимірювальної техніки, сертифікат відповідності за результатами перевірки кожного окремого засобу вимірювальної техніки; документи, які підтверджують факт електромагнітної сумісності та безпечності вимірювального обладнання для здоров’я людей. II. Відповідно до пункту 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію, обґрунтування аномально низької ціни та виправлення невідповідностей в інформації та/або документа» розділу «Оцінка тендерної пропозиції» технічної документації замовника визначено, що оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію «Ціна». Питома вага – 100%. У якості ціни тендерної пропозиції використовується загальна вартість предмета закупівлі без урахування податку на додану вартість (ПДВ). При укладанні договору про закупівлю ПДВ буде нараховуватися відповідно до чинного законодавства України. Замовник не приймає до розгляду тендерні пропозиції, ціна яких є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та відхиляє такі тендерні пропозиції. Очікувана вартість закупівлі – 6 491 156,30 грн без ПДВ (7 789 387,56 грн з ПДВ). ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОНЕЛ» запропонувало тендерну пропозицію вартістю предмету закупівлі у розмірі 6 189 000,00 грн. без ПДВ. Таким чином, відповідно до умов тендерної документації замовника тендерна пропозиція ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОНЕЛ» містила ціну предмету закупівлі, яка не була вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, а тому тендерна пропозиція товариства підлягала розгляду замовником як організатором відкритих торгів. Відповідно до статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що за результатами розгляду замовником в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону складається та оприлюднюється протокол розгляду всіх тендерних пропозицій. Протокол розгляду тендерних пропозицій повинен містити інформацію про: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорію; 2) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель; 3) перелік тендерних пропозицій; 4) найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасників; 5) результат розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону); 6) підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 цього Закону. Таким чином, діючий Закон України «Про публічні закупівлі» передбачає обов’язкове прийняття рішення замовником по кожній тендерній пропозиції, шляхом складання відповідного протоколу. Однак, як випливає з інформації, розміщеної в системі електронних закупівель тендерна пропозиція ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОНЕЛ» не була розглянута ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» і жодного протокольного рішення щодо тендерної пропозиції товариства не виносилося. Звертаємо увагу на те, що діючий Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає такої можливості для замовника (організатора публічних торгів) як «не розгляд» тендерних пропозицій учасників торгів. Залишаючи поза увагою тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОНЕЛ» та не надаючи їй оцінку ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» як замовник фактично допустило порушення процедури проведення публічної закупівлі, проігнорувавши чіткі вимоги закону щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій учасників, які встановлені статтею 29 Закону України «Про публічні закупівлі». Поряд з цим, Протокольне рішення № 156348/03/2024 від 20 листопада 2024 року не містить всіх обов’язкових реквізитів, зокрема відсутня наступна інформація:  перелік тендерних пропозицій;  найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасників;  результат розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону);  підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 цього Закону. Відсутність обов’язкових реквізитів у протокольному рішенні № 156348/03/2024 від 20 листопада 2024 року є прямим свідченням того, що ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» допустило формальний підхід до розгляду тендерних пропозицій учасників, а прийняте рішення за результатами проведених відкритих торгів не відповідає вимогам статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», що має своїм правовим наслідком визнання такого рішення незаконним. ************ Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. З огляду на те, що ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» не дотрималося під час проведення відкритих торгів за закупівлею (номер у Prozorro UA-2024-11-06-012986-а) «38340000-0 Прилади для вимірювання величин Універсальні перевірочні мікропроцесорні комплекси» імперативних вимог статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», в частині залишення без розгляду тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСЮ «СОНЕЛ» за умови відсутності протокольного рішення про відхилення такої тендерної пропозиції, є порушенням принципу об’єктивності та неупередженого визначення переможця. Формальне застосування з боку замовника під час оцінки та розгляду тендерних пропозицій учасників критерію «Ціна» без належної оцінки тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСЮ «СОНЕЛ» по відношенню до предмета закупівлі в цілому як то регламентовано самим замовником в пункті 1 розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції», (використовується пряма цитата: «Оцінка здійснюється щодо предмета закупівлі в цілому»), поставило ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСЮ «СОНЕЛ» як учасника відкритих торгів у нерівне становище по відношенню до обраного переможця - ТОВ «НОВАТЕХ-Л», тим самим, призвело до порушення принципу: недискримінація учасників та рівне ставлення до них. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСЮ «СОНЕЛ» звертає увагу на те, що під час проведення відкритих торгів по закупівлі «38340000-0 Прилади для вимірювання величин Універсальні перевірочні мікропроцесорні комплекси» ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» не дотримано вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: у тендерній документації відсутня інформація щодо необхідних якісних характеристик предмету закупівлі з урахуванням конкретного типу предмету закупівлі «вимірювальні прилади», з підстав зазначених у цій скарзі вище. З огляду на викладене, керуючись статтями 5, 22, 18, 24 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: 1. Визнати протиправною бездіяльність ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО», (ідентифікаційний код юридичної особи 00100227) як замовника відкритих торгів (номер у Prozorro UA-2024-11-06-012986-а) щодо закупівлі «38340000-0 Прилади для вимірювання величин Універсальні перевірочні мікропроцесорні комплекси» щодо залишення без розгляду тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСЮ «СОНЕЛ», (ідентифікаційний код юридичної особи 42993565). 2. Визнати незаконним та скасувати протокольне рішення № 156348/03/2024 від 20 листопада 2024 року щодо визначення переможцем відкритих торгів ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НОВАТЕХ-Л», (ідентифікаційний код юридичної особи 41069802) по закупівлі «38340000-0 Прилади для вимірювання величин Універсальні перевірочні мікропроцесорні комплекси», як таке, що прийнято з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника прийняти нове рішення, згідно з яким відмінити тендер щодо публічної закупівлі «38340000-0 Прилади для вимірювання величин Універсальні перевірочні мікропроцесорні комплекси» з підстав неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, відповідно до пункту 2 частини 1 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Відповідно до частини четвертої статті 33 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон): «4. Учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.» та відповідно до абзацу другого пункту 46 Постанови KMУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт i послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення a6o скасування» (далі Особливості): «У разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.». Проте, пропозиція ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СОНЕЛ"" не розглядалася та не була відхилена по Закупівлі. Розгляд та оцінка тендерної пропозиції ТОВ «НОВАТЕХ-Л» (далі – Учасник) здійснювалось відповідно до пункту 41 Особливостей та відповідно до статті 29 Закону, (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей». Тендерна пропозиція Учасника відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, тому Учасник був правомірно визнаний Замовником переможцем процедури закупівлі, підстави для відхилення його тендерної пропозиції відсутні. Під час розгляду тендерної пропозиції Замовник керувався виключно умовами тендерної документації та нормами чинного законодавства з урахуванням принципів здійснення публічних закупівель
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Є відповідь

СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: a12005c9ff3c4943b45897a247668882
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-06-012986-a.c3
Назва: СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Вимога:
найменування суб’єкта оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОНЕЛ» ідентифікаційний код юридичної особи 42993565 місцезнаходження: 03148, м. Київ, пр-т Леся Курбаса, 2Б тел. (044) 247-19-72 (73), e-mail: sonel@meta.ua найменування замовника рішення, якого оскаржуються: ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» ідентифікаційний код юридичної особи 00100227 місцезнаходження: 01032, Київська область, місто Київ, вулиця С. Петлюри, будинок 25 Ідентифікатор закупівлі в ЦБД ID: UA-2024-11-06-012986-а ВИМОГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі») 06 листопада 2024 року ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» було оголошено про проведення відкритих торгів (номер у Prozorro UA-2024-11-06-012986-а) щодо предмету закупівлі «38340000-0 Прилади для вимірювання величин Універсальні перевірочні мікропроцесорні комплекси» ДК 021:2015:38340000-0: Прилади для вимірювання величин, з очікуваною вартістю предмета закупівлі 6 491 156 грн 30 коп, відповідна інформація розміщена у публічному доступі за посиланням https://smarttender.biz/publichni-zakupivli-prozorro/35764980/#main_purch_block, закупівля №25715192. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:  ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НОВАТЕХ-Л», ідентифікаційний код юридичної особи 41069802;  ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРЕЛЕКТРОІНЖИНІРІНГ», ідентифікаційний код юридичної особи 40456674;  ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ГРУПА КОМПАНІЙ «ЕНЕРГОСКАН», ідентифікаційний код юридичної особи 43443275;  ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОНЕЛ», ідентифікаційний код юридичної особи 42993565. Розкриття тендерних пропозицій відбулося 15 листопада 2024 року. Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2024-11-06-012986-a розкрита була лише одна тендерна пропозиція учасника - ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НОВАТЕХ-Л». 20 листопада 2024 року кваліфікаційний комітет протокольним рішенням № 156348/03/2024 від 20 листопада 2024 року за результатами оцінки тендерних пропозицій учасників відкритих торгів на закупівлю:«38340000-0 Прилади для вимірювання величин Універсальні перевірочні мікропроцесорні комплекси», надалі – «рішення», визнано пропозицію учасника ТОВ «НОВАТЕХ-Л» найбільш економічно вигідною. У зв’язку з чим, замовник прийняв рішення про визначення переможцем по закупівлі: «38340000-0 Прилади для вимірювання величин Універсальні перевірочні мікропроцесорні комплекси» учасника ТОВ «НОВАТЕХ-Л». ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОНЕЛ» дане рішення замовника, вважає незаконним та необґрунтованим, таким, що порушує Закон України «Про публічні закупівлі» з огляду на наступне: I. Пункт 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Таким чином, технічна документація замовника публічної закупівлі в обов’язковому порядку має містити інформацію щодо якісних характеристик предмету закупівлі. Частина 4 статті 673 Цивільного кодексу України визначає, якщо законом встановлено вимоги щодо якості товару, продавець зобов’язаний передати покупцеві товар, який відповідає цим вимогам. Аналізуючи диспозицію частини 4 статті 673 Цивільного кодексу України можна дійти до належного правового висновку, що товар з приводу якого здійснюється публічна закупівля має відповідати законодавчо встановленим вимогам щодо якості товару. Таким чином, якісні характеристики предмету закупівлі, які замовник публічної закупівлі зобов’язаний зазначати в тендерній документації, формуються замовником публічної закупівлі з урахуванням прямих вимог діючого законодавства, якими регулюється питання якості щодо конкретного виду товару, який становить предмет публічної закупівлі. Звертаємо вашу увагу на те, що стаття 674 Цивільного кодексу України встановлює, що відповідність товару вимогам законодавства підтверджується способом та в порядку, встановленими законом та іншими нормативно-правовими актами. Як випливає зі змісту тендерної документації замовника в пункті 6 розділу 3 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» замовник зазначає, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі згідно з пунктом третім частиною другою статті 22 Закону, викладеним у Додатку 3 до цієї тендерної документації. Так, у Додатку 3 до тендерної документації замовник визначає, що товар повинен відповідати вимогам чинних в Україні нормативних документів (державним стандартам (ДСТУ), технічним умовам (ТУ), ISO та іншим нормам, встановленим чинним законодавством України) для даного виду Товару. Відповідно до статті 16 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» оцінка відповідності законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки вимогам технічних регламентів проводиться у разі, коли це передбачено відповідними технічними регламентами. Порядок проведення оцінки відповідності законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки встановлюється технічними регламентами та іншими нормативно-правовими актами. Так, Технічний регламент законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затверджений постановою КМ України № 94 від 13 січня 2016 року, встановлює вимоги, яким повинні відповідати засоби вимірювальної техніки, які призначені для застосування у сфері законодавчо регульованої метрології (далі – засоби вимірювальної техніки), коли вони надаються на ринку та/або вводяться в експлуатацію для виконання завдань, пов’язаних з вимірюваннями. Пункт 10 Технічного регламенту визначає, що засоби вимірювальної техніки можуть бути надані на ринку та/або введені в експлуатацію тільки у разі, коли вони відповідають вимогам цього Технічного регламенту. Відповідно до статті 2 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» визначено, що цей Закон регулює відносини, що виникають у зв’язку з розробленням та прийняттям технічних регламентів і передбачених ними процедур оцінки відповідності, їх застосуванням стосовно продукції, яка вводиться в обіг, надається на ринку або вводиться в експлуатацію. Дія цього Закону поширюється на всі види продукції. Частина 1 статті 11 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачає, що продукція, що вводиться в обіг, надається на ринку або вводиться в експлуатацію, а згідно з деякими технічними регламентами – також продукція, що виготовляється та/або вводиться в експлуатацію виробником для використання у власних цілях, повинна відповідати вимогам усіх чинних технічних регламентів, які застосовуються до такої продукції. Пунктом 2 Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, затвердженого Постановою КМ України № 1077 від 16 грудня 2015 р, регламентовано, що дія цього Технічного регламенту поширюється на будь-яку апаратуру або стаціонарну установку. Пунктом 7 Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання передбачено, що обладнання може бути надано на ринку та/або введено в експлуатацію тільки в разі, коли воно відповідає вимогам цього Технічного регламенту за умови належного встановлення, обслуговування та використання за призначенням. Відповідно до зазначеного Технічного регламенту виробники складають технічну документацію, визначену в додатку 2 або додатку 3, та проводять відповідну процедуру оцінки відповідності, зазначену в пункті 39 цього Технічного регламенту, або забезпечують її проведення. Якщо відповідність апаратури вимогам, які до неї застосовуються, була доведена в результаті проведення зазначеної процедури оцінки відповідності, виробники складають декларацію про відповідність і наносять знак відповідності технічним регламентам. Пунктом 43 Технічного регламенту встановлено, що виробники шляхом складання декларації про відповідність беруть на себе відповідальність за відповідність апаратури вимогам, установленим у цьому Технічному регламенті. Відповідно до Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання, затвердженого постановою КМ України № 1067 від 16 грудня 2015 року, визначено, що технічний регламент поширюється на електрообладнання, призначене для використання за номінальної напруги від 50 до 1000 В змінного струму та від 75 до 1500 В постійного струму. Пунктом 4 Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання, затвердженого постановою КМ України № 1067 від 16 грудня 2015 року встановлено, електрообладнання може бути надано на ринку України тільки у разі, коли після виготовлення відповідно до належної інженерної практики з питань безпечності, що застосовується в Україні, воно не становить загрози здоров’ю та безпеці людей і свійських тварин або майну за умови належного монтажу, обслуговування та застосування за своїм призначенням. Таким чином, «Прилади для вимірювання величин Універсальні перевірочні мікропроцесорні комплекси» як товар мають відповідати законодавчо встановленим вимогам, а саме: Технічному регламенту низьковольтного електричного обладнання, затвердженому постановою КМ України № 1067 від 16 грудня 2015 року; Технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, затвердженому Постановою КМ України №1077 від 16 грудня 2015 року; Технічному регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженому Постановою КМ України № 94 від 13 січня 2016 року. Відповідно до статті 16 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» визначено, що сертифікат перевірки типу засобу вимірювальної техніки є документом, який засвідчує, що тип засобу вимірювальної техніки затверджено, (сертифікат відповідності типу за результатами перевірки засобу вимірювальної техніки або сертифікат відповідності за результатами перевірки засобу вимірювальної техніки або сертифікат відповідності за результатами перевірки кожного окремого засобу вимірювальної техніки). З урахуванням вищевикладеного, якість товару, що становить предмет закупівлі, має підтверджуватися відповідним сертифікатом та/або декларацією про відповідність. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОНЕЛ» наголошує на тому, що діюче законодавство не передбачає інших документів, які можуть підтверджувати якість товару типу «Прилади для вимірювання величин», окрім як документи, які були зазначені вище. 06 листопада 2024 року ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОНЕЛ» зверталося через систему електронних торгів до організатора відкритих торгів з вимогою про внесення змін до змісту технічної документації в частині деталізації якісних характеристик предмету закупівлі, а саме товариство просило зазначити в технічній документації перелік документів, відповідно до вимог технічних регламентів, якими підтверджується якість товару, що становить предмет закупівлі і які дають підстави вводити такий товар не лише на ринок, а й в експлуатацію. Однак, ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО», залишило без належної уваги звернення ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОНЕЛ», надавши при цьому, виключно формальну відповідь. ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» як організатором відкритих торгів (замовник) під час формування якісних характеристик предмету закупівлі було проігноровано вимоги технічних регламентів, якими визначається критерії якості та відповідності товару, що є предметом закупівлі. Так, у тендерній документації відсутнє будь-яке посилання на наступні якісні характеристики предмету закупівлі як електромагнітна сумісність вимірювального обладнання та відсутність загрози для здоров’я та безпеки людей і свійських тварин або майну за умови належного монтажу, обслуговування та застосування такого обладнання за своїм призначенням. У тому числі, відсутнє застереження про необхідність подачі разом з тендерними пропозиціями документів, які підтверджують факт електромагнітної сумісності та безпечності вимірювального обладнання для здоров’я людей. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОНЕЛ» наголошує, що стаття 3 Конституції України регламентує, що людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Окремо слід зазначити, що норми діючого законодавства, якими врегульовуються питання якості товару носять імперативний характер та не можуть сприйматись та/або трактуватись замовником публічної закупівлі вибірково. Замовник публічної закупівлі був зобов’язаний зазначити у своїй тендерній документації конкретні та повні вимоги щодо якості товару, які визначені технічними регламентами. Таким чином, тендерна документація ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» була сформована з порушенням вимог пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» як замовник публічної закупівлі допустило порушення Закону України «Про публічні закупівлі» в частині не зазначення у тендерній документації переліку законодавчо встановлених вимог до якісних характеристик предмету закупівлі, відповідно до діючих регламентів. Визнаючи переможця публічної закупівлі замовник доходить до наступного висновку: «За результатами розгляду встановлено, що учасник ТОВ «НОВАТЕХ-Л» відповідає кваліфікаційним критеріям та його тендерна пропозиція відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації». Таким чином, замовник стверджує, що тендерна документація ТОВ «НОВАТЕХ-Л» також відповідає іншим вимогам щодо предмета закупівлі, вочевидь, що запропонований ТОВ «НОВАТЕХ-Л» товар відповідає критеріям якості, які начебто корелюються з якісними характеристики предмету закупівлі. Однак, такий висновок замовника є безпідставним, оскільки в тендерній пропозиції ТОВ «НОВАТЕХ-Л» відсутні законодавчо визначені документи, які підтверджують якість товару та його безпечність, зокрема: декларація відповідності, сертифікат відповідності типу за результатами перевірки засобу вимірювальної техніки, сертифікат відповідності за результатами перевірки засобу вимірювальної техніки, сертифікат відповідності за результатами перевірки кожного окремого засобу вимірювальної техніки; документи, які підтверджують факт електромагнітної сумісності та безпечності вимірювального обладнання для здоров’я людей. II. Відповідно до пункту 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію, обґрунтування аномально низької ціни та виправлення невідповідностей в інформації та/або документа» розділу «Оцінка тендерної пропозиції» технічної документації замовника визначено, що оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію «Ціна». Питома вага – 100%. У якості ціни тендерної пропозиції використовується загальна вартість предмета закупівлі без урахування податку на додану вартість (ПДВ). При укладанні договору про закупівлю ПДВ буде нараховуватися відповідно до чинного законодавства України. Замовник не приймає до розгляду тендерні пропозиції, ціна яких є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та відхиляє такі тендерні пропозиції. Очікувана вартість закупівлі – 6 491 156,30 грн без ПДВ (7 789 387,56 грн з ПДВ). ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОНЕЛ» запропонувало тендерну пропозицію вартістю предмету закупівлі у розмірі 6 189 000,00 грн. без ПДВ. Таким чином, відповідно до умов тендерної документації замовника тендерна пропозиція ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОНЕЛ» містила ціну предмету закупівлі, яка не була вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, а тому тендерна пропозиція товариства підлягала розгляду замовником як організатором відкритих торгів. Відповідно до статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що за результатами розгляду замовником в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону складається та оприлюднюється протокол розгляду всіх тендерних пропозицій. Протокол розгляду тендерних пропозицій повинен містити інформацію про: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорію; 2) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель; 3) перелік тендерних пропозицій; 4) найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасників; 5) результат розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону); 6) підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 цього Закону. Таким чином, діючий Закон України «Про публічні закупівлі» передбачає обов’язкове прийняття рішення замовником по кожній тендерній пропозиції, шляхом складання відповідного протоколу. Однак, як випливає з інформації, розміщеної в системі електронних закупівель тендерна пропозиція ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОНЕЛ» не була розглянута ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» і жодного протокольного рішення щодо тендерної пропозиції товариства не виносилося. Звертаємо увагу Антимонопольного комітету України на те, що діючий Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає такої можливості для замовника (організатора публічних торгів) як «не розгляд» тендерних пропозицій учасників торгів. Залишаючи поза увагою тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СОНЕЛ» та не надаючи їй оцінку ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» як замовник фактично допустило порушення процедури проведення публічної закупівлі, проігнорувавши чіткі вимоги закону щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій учасників, які встановлені статтею 29 Закону України «Про публічні закупівлі». Поряд з цим, Протокольне рішення № 156348/03/2024 від 20 листопада 2024 року не містить всіх обов’язкових реквізитів, зокрема відсутня наступна інформація:  перелік тендерних пропозицій;  найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасників;  результат розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону);  підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 цього Закону. Відсутність обов’язкових реквізитів у протокольному рішенні № 156348/03/2024 від 20 листопада 2024 року є прямим свідченням того, що ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» допустило формальний підхід до розгляду тендерних пропозицій учасників, а прийняте рішення за результатами проведених відкритих торгів не відповідає вимогам статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», що має своїм правовим наслідком визнання такого рішення незаконним. ************ Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. З огляду на те, що ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» не дотрималося під час проведення відкритих торгів за закупівлею (номер у Prozorro UA-2024-11-06-012986-а) «38340000-0 Прилади для вимірювання величин Універсальні перевірочні мікропроцесорні комплекси» імперативних вимог статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», в частині залишення без розгляду тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСЮ «СОНЕЛ» за умови відсутності протокольного рішення про відхилення такої тендерної пропозиції, є порушенням принципу об’єктивності та неупередженого визначення переможця. Формальне застосування з боку замовника під час оцінки та розгляду тендерних пропозицій учасників критерію «Ціна» без належної оцінки тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСЮ «СОНЕЛ» по відношенню до предмета закупівлі в цілому як то регламентовано самим замовником в пункті 1 розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції», (використовується пряма цитата: «Оцінка здійснюється щодо предмета закупівлі в цілому»), поставило ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСЮ «СОНЕЛ» як учасника відкритих торгів у нерівне становище по відношенню до обраного переможця - ТОВ «НОВАТЕХ-Л», тим самим, призвело до порушення принципу: недискримінація учасників та рівне ставлення до них. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСЮ «СОНЕЛ» звертає увагу Антимонопольного комітету України на те, що під час проведення відкритих торгів по закупівлі «38340000-0 Прилади для вимірювання величин Універсальні перевірочні мікропроцесорні комплекси» ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» не дотримано вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: у тендерній документації відсутня інформація щодо необхідних якісних характеристик предмету закупівлі з урахуванням конкретного типу предмету закупівлі «вимірювальні прилади», з підстав зазначених у цій скарзі вище. З огляду на викладене, керуючись статтями 5, 22, 18, 24 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: 1. Визнати протиправною бездіяльність ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО», (ідентифікаційний код юридичної особи 00100227) як замовника відкритих торгів (номер у Prozorro UA-2024-11-06-012986-а) щодо закупівлі «38340000-0 Прилади для вимірювання величин Універсальні перевірочні мікропроцесорні комплекси» щодо залишення без розгляду тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСЮ «СОНЕЛ», (ідентифікаційний код юридичної особи 42993565). 2. Визнати незаконним та скасувати протокольне рішення № 156348/03/2024 від 20 листопада 2024 року щодо визначення переможцем відкритих торгів ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НОВАТЕХ-Л», (ідентифікаційний код юридичної особи 41069802) по закупівлі «38340000-0 Прилади для вимірювання величин Універсальні перевірочні мікропроцесорні комплекси», як таке, що прийнято з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника прийняти нове рішення, згідно з яким відмінити тендер щодо публічної закупівлі «38340000-0 Прилади для вимірювання величин Універсальні перевірочні мікропроцесорні комплекси» з підстав неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, відповідно до пункту 2 частини 1 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Відповідно до частини четвертої статті 33 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон): «4. Учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.» та відповідно до абзацу другого пункту 46 Постанови KMУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт i послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення a6o скасування» (далі Особливості): «У разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.». Проте, пропозиція ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СОНЕЛ"" не розглядалася та не була відхилена по Закупівлі. Розгляд та оцінка тендерної пропозиції ТОВ «НОВАТЕХ-Л» (далі – Учасник) здійснювалось відповідно до пункту 41 Особливостей та відповідно до статті 29 Закону, (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей». Тендерна пропозиція Учасника відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, тому Учасник був правомірно визнаний Замовником переможцем процедури закупівлі, підстави для відхилення його тендерної пропозиції відсутні. Під час розгляду тендерної пропозиції Замовник керувався виключно умовами тендерної документації та нормами чинного законодавства з урахуванням принципів здійснення публічних закупівель
Статус вимоги: Не задоволено
Скарга
Відхилено
КЕП

скарга на неправомірне визначення переможця

Номер: fe908697163140aab1f8ad49dba81e69
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-06-012986-a.b2
Назва: скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
Відповідно до статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі», пропозиція, яка не відповідає умовам тендерної документації, має бути відхилена Замовником. Тендерна пропозиція ТОВ «НОВАТЕХ-Л» з додатками не відповідає умовам тендерної документації, а також ТОВ «НОВАТЕХ-Л» подало не достовірні дані щодо технічних характеристик обладнання, яке ТОВ «НОВАТЕХ-Л» пропонує до постачання. Технічні характеристики обладнання, яке пропонує ТОВ «НОВАТЕХ-Л» до постачання не відповідають технічним характеристикам, що були заявлені Замовником. Ряд документів, які подані ТОВ «НОВАТЕХ-Л» оформлені з такими порушеннями, як: 1) відсутні дата складання документу або вихідний номер документу; 2) не зазначено посаду особи, яка підписувала офіційний документ; 3) не зазначено прізвище та імені особи, яка підписала офіційний документ. ТОВ «УКРЕЛЕКТРОІНЖИНІРІНГ» було безпосереднім учасником закупівлі, що оскаржується, а відтак визнання ТОВ «НОВАТЕХ-Л» переможцем закупівлі порушує права ТОВ «УКРЕЛЕКТРОІНЖИНІРІНГ»
Дата розгляду скарги: 04.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.11.2024 16:31
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 06.12.2024 12:38
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРЕЛЕКТРОІНЖИНІРІНГ", Антон БОНДАРЕНКО 380934470416 ukrelinzh@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5781fd7d1a82479a953036684290d4e8
Заголовок пункту скарги: Тендерна пропозиція учасника - ТОВ «НОВАТЕХ-Л» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, що згідно ч.1. ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» мало бути підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Пункт скарги № 1
Тендерна пропозиція учасника - ТОВ «НОВАТЕХ-Л» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, що згідно ч.1. ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» мало бути підставою для відхилення тендерної пропозиції.
ТОВ «НОВАТЕХ-Л» у складі своєї тендерної документації подало Лист від 13.11.2024 нібито на бланку компанії Megger Germany GmbH і в якому вказано, що даним листом компанія Megger підтверджує наведені нижче у Таблиці № 1 технічні характеристики Системи випробування реле FREJA 549(F549-41P2C0E3S1).
ТОВ «НОВАТЕХ-Л» подало Лист від 13.11.2024 як документ, який підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним вимогам до предмета закупівлі, проте зазначений документ має всі ознаки підробленого документу, а саме:
1. Відсутність вихідного номера листа. Відсутність вихідного номера листа може свідчити, що компанія Megger Germany GmbH ніколи не оформляла такого листа та не реєструвала його в системі вихідних листів.
2. Не зазначено посаду особи, яка підписала даний лист.
3. Не зазначено імені та прізвища особи, яка підписала лист.
4. Відсутній документ, що підтверджує повноваження підписувати Лист від 13.11.2024. Не надано жодного документу, який підтверджує повноваження особи, яка підписала Лист від 13.11.2024 від імені Megger Germany GmbH, що ця особа має такі повноваження.
5. Мова написання листа. Лист від 13.11.2024 оформлений на бланку компанії Megger Germany GmbH і вказано, що компанія знаходиться в Німеччині.
Звертаємо вагу, що лист на бланку німецької компанії оформлений українською мовою, а не німецькою.
На стор. 34 «Розділу IV. Документи, які учасник повинен надати в складі пропозиції*:, Тендерної документації по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ на закупівлю товару за предметом закупівлі: «38340000-0 Прилади для вимірювання величин Універсальні перевірочні мікропроцесорні комплекси», затвердженої Протокольним рішенням № 156348/01/2024 від «06» листопада 2024 року, вказано наступне:
«Для офіційного представника виробника надати: інформаційний лист, виданий виробником товару, що запропоновано, або його представництвом про партнерські взаємовідносини з Учасником торгів.».
ТОВ «НОВАТЕХ-Л» надало Дистриб’юторську угоду на бланку німецької компанії Megger Germany GmbH, яка також має ознаки підробленого документу, а саме:
1. Назва документу суперечить інформації викладеній в самому документі. Документ названий «Дистриб’юторська угода», а в тексті документу вказано, що це лист.
2. Відсутня дата складання документу.
3. Відсутній вихідний номер документу.
4. Не вказано посаду особи, яка підписала документ.
5. Підписаний неідентифікованою особою. Не вказано ні прізвища ні імені особи, яка підписала лист.
6. Відсутні документ, який підтверджує що особа, яка підписала дистриб’юторську угоду має повноваження її підписувати. Не зазначено, на підставі яких документів зазначена особа мала повноваження на підписання вказаного документу.

Пункт скарги № 2
Учасник процедури закупівлі - ТОВ «НОВАТЕХ-Л» зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацією, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, що згідно ч.1. ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» мало бути підставою для відхилення тендерної пропозиції.
ТОВ «НОВАТЕХ-Л» надало Лист від 13.11.2024 в якому було посилання на технічну документацію, яка наведена на офіційному сайті компанії Megger та в зазначеному листі вказано що компанія Megger підтверджує наведені у Таблиці № 1 технічні характеристики Системи випробування реле FRJA549 (F549-41P2C0E3S1).
ТОВ «НОВАТЕХ-Л» було подано Додаток № 3 до тендерної документації «Опис та основні вимоги до предмету закупівлю» в якій зазначено, що Постачальник зобов’язаний поставити Товар з наступними характеристиками вказаними у Таблиці № 1.
ТОВ «УКРЕЛЕКТРОІНЖИНІРІНГ» проаналізувало технічну документацію на сайті компанії Megger, за посиланням, яке було надано ТОВ «НОВАТЕХ-Л» на Систему випробування реле FRJA549 (F549-41P2C0E3S1) на відповідність її технічним вимогам Замовника по даній закупівлі та виявило, що зазначений прилад не відповідає технічним вимогам які вимагаються Замовником, а також виявлено, що ТОВ «НОВАТЕХ-Л» подало недостовірну інформацію в складі тендерної пропозиції, а саме:
1. У пункті № 4 у Додатку № 3 до тендерної документації Додатку ТОВ «НОВАТЕХ- Л» вказало, що їх прилад відповідає такому параметру як «Діапазон зміни струму в режимі джерела постійного струму ФФ-Ф0» – проте у заводський брошурі Megger Freja549 зазначені параметри не наведені;
2. У заводський брошурі Megger Freja549 зазначено потужність джерела у режимі постійного струму 200 Вт, тоді як у Тендерній документації стоїть вимога щодо цього параметру – 780 Вт – ТОВ «НОВАТЕХ-Л» надано недостовірні дані у п.9 «Потужність джерела струму в режимі джерела постійного струму ФФ-Ф0» Додатку № 3 до тендерної документації;
3. Максимальні значення вихідної напруги у заводський брошурі Megger Freja549 є 50 В, тоді як у Тендерній документації вимагається – 70 В – ТОВ «НОВАТЕХ-Л» надано недостовірні дані у п. 11 «Максимальна вихідна напруга джерел струму (без допоміжного обладнання) в трифазному режимі Ф-Ф» Додатку № 3 до тендерної документації;
4. Максимальні значення вихідної напруги у заводський брошурі Megger Freja549 є 50 В, тоді як у тендерній документації вимагається – 140 В – ТОВ «НОВАТЕХ-Л» надано недостовірні дані п. 12 «Максимальна вихідна напруга джерел струму (без допоміжного обладнання) в однофазному режимі Ф-Ф-Ф-Ф» Додатку № 3 до тендерної документації;
5. У заводський брошурі Megger Freja549 зазначено макс. напруга джерел 300 В, тоді як у Тендерній документації міститься наступна вимога щодо цього параметру – 600 В – ТОВ «НОВАТЕХ-Л» надало недостовірні дані у п.17 «Діапазон зміни напруги в однофазному режимі Ф-Ф» Додатку № 3 до тендерної документації;
6. У заводський брошурі Megger Freja549 відсутня інформація щодо підтримки технології IEС 61850 клієнт/сервер (C/S, MMS), хоча така вимога міcтиться в Тендерній документації – ТОВ «НОВАТЕХ-Л» надало недостовірні дані у п. 74 «Режим перевірки повідомлень клієнт/сервер (C/S, MMS та інше)» Додатку № 3 до тендерної документації.
Брошура на обладнання Megger Freja549 додається разом із перекладом на українську мову до скарги.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо перегляду результатів кваліфікації тендерної пропозиції

Номер: dc1ec9d22adf45739e5d778c0ba9f9bd
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-06-012986-a.b1
Назва: Вимога щодо перегляду результатів кваліфікації тендерної пропозиції
Вимога:
ТОВ «НОВАТЕХ-Л» був визнаний переможцем на підставі визначення електронною системою закупівель його комерційної пропозиції найбільш економічно вигідною, незважаючи на те, що запропонований цим учасником пристрій не відповідає ряду технічних вимог до предмету закупівлі. Просимо ознайомитися з Вимогою у вкладенні.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Відповідно до частини четвертої статті 33 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон): «4. Учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.» та відповідно до абзацу другого пункту 46 Постанови KMУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт i послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення a6o скасування» (далі Особливості): «У разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.». Проте, пропозиція ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРЕЛЕКТРОІНЖИНІРІНГ" не розглядалася та не була відхилена по Закупівлі. Розгляд та оцінка тендерної пропозиції ТОВ «НОВАТЕХ-Л» (далі – Учасник) здійснювалось відповідно до пункту 41 Особливостей та відповідно до статті 29 Закону, (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей». Тендерна пропозиція Учасника відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, тому Учасник був правомірно визнаний Замовником переможцем процедури закупівлі, підстави для відхилення його тендерної пропозиції відсутні. Під час розгляду тендерної пропозиції Замовник керувався виключно умовами тендерної документації та нормами чинного законодавства з урахуванням принципів здійснення публічних закупівель
Статус вимоги: Не задоволено