• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Запчастини ДК 021:2015:34320000-6: Механічні запасні частини, крім двигунів і частин двигунів

Завершена

297 178.41 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 971.78 UAH
Період оскарження: 06.11.2024 08:08 - 11.11.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на рішення Замовника

Номер: c7bb2d3ff5a2494f8df4d29540c64663
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-06-000156-a.b1
Назва: Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 28.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.11.2024 16:28
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 02.12.2024 18:54
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО", Андрій Гапонов 380988161882 tov.avtoshini.prozoro@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 706f213b9b4b4a9c861aa37decfa89de
Заголовок пункту скарги: Скарга на рішення Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Скаржник, не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції, вважаю зазначені вище підстави для відхилення надумані, а прийняте рішення незаконним, зокрема прийнятим всупереч вимог ч. 1, 4 та 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та таким, що порушує мої права.
Далі надаю обґрунтування:
Пункт 1 Розділу 3 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції зазначає:
До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент».
На виконання вище вказаної вимоги в складі тендерної пропозиції надано Технічну специфікацію № 25 від 12.11.2024, яка відповідає вимогам тендерної документації та Додатку 2 відповідно.
Скаржником по позиціях п. 2, 3, 5, 6, 9, 17, 19, 20, 23, 24, 28, 29, 31, 32, 34, 35, 36, 37, 40, 41, 43, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 53, 55, 60, 61, 63, 64, 65, 66, 68, 69, 70, 71, 72, 77, 81, 82, 83 у відповідності вимогам тендерної документації, яка передбачає надання еквіваленту та нормам ЗУ «Про публічні закупівлі» Скаржником запропоновано еквівалент товару.
Замовник зобов’язаний розглянути еквівалент запропонованого товару, оскільки таке зобов’язання встановлено нормами Закону України "Про публічні закупівлі".
1. Вимога Закону України "Про публічні закупівлі" про включення фрази "або еквівалент" (стаття 23 Закону)
Частина 4 статті 23 Закону передбачає, що при включенні до тендерної документації посилання на конкретну торговельну марку, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника обов’язково має використовуватися вираз "або еквівалент". Це положення спрямоване на забезпечення умов для добросовісної конкуренції та недискримінації учасників, дозволяючи кожному з них запропонувати продукцію, що відповідає встановленим вимогам, навіть якщо вона не належить до конкретної торговельної марки.
Таким чином, якщо Замовник в тендерній документації використовує посилання на певну марку чи виробника, він зобов’язаний дати можливість учасникам подавати еквівалентні товари. Це означає, що Замовник не має права обмежувати конкуренцію шляхом відмови розглянути еквівалент лише через те, що він відрізняється маркою, виробником чи каталожним номером.
Це положення підкреслює необхідність забезпечення конкурентного підходу, де учасники не обмежуються лише продукцією одного виробника чи каталожного номеру.
Така вимога є важливою, адже воєнний стан та пов’язані з ним обмеження на постачання товарів можуть ускладнити доступ до конкретних брендів чи виробників, а надання можливості запропонувати еквівалент дозволяє отримати альтернативні, але повністю відповідні товари.
Відповідно до зазначених норм, якщо учасник подає еквівалентний товар, Замовник зобов’язаний розглянути таку пропозицію на рівні з іншими. Головною вимогою є відповідність цього еквіваленту технічним і якісним характеристикам, вказаним у тендерній документації. Замовник не може відхиляти пропозиції з еквівалентом лише на підставі того, що він відрізняється торговельною маркою чи виробником, якщо він відповідає вимогам, визначеним у технічних специфікаціях.
Відмова від розгляду еквіваленту без обґрунтованих підстав порушує принципи публічних закупівель, такі як недискримінація учасників і добросовісна конкуренція (стаття 5 Закону).
Отже, відповідно до вимог частини 4 статті 23 Закону Замовник зобов'язаний розглянути еквівалентний товар, запропонований учасником. Відмова від розгляду такого товару без достатніх обґрунтувань суперечить законодавству, порушуючи принципи рівності умов для всіх учасників тендеру.
Замовник же в протоколі відхилення не вказав обгрунтування невідповідності запропонованих еквівалентів не довів та не підтвердив, що запропоновані еквіваленти по позиціях №2, 3, 5, 6, 9, 17, 19, 20, 23, 24, 28, 29, 31, 32, 34, 35, 36, 37, 40, 41, 43, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 53, 55, 60, 61, 63, 64, 65, 66, 68, 69, 70, 71, 72, 77, 81, 82, 83 не відповідають усім наведеним технічним вимогам та характеристикам вказаних замовником в Додатку 2.
Щодо позицій №74, 76, 84, то тендерна документація не містила умови/вимоги про доливку масла та його не сумісності. Замовник на власний розсуд доповнює вимоги/умови тендерної документації, чим порушує норми Закону.
Згідно з нормами чинного законодавства України, замовник не має права змінювати умови тендерної документації після закінчення строку подання пропозицій. Будь-яке доповнення чи зміна умов на етапі кваліфікації учасників вважається порушенням закону.
Стаття 24 Закону України "Про публічні закупівлі" прямо забороняє вносити зміни до тендерної документації після закінчення строку подання пропозицій.
Самостійне доповнення умов тендерної документації на етапі кваліфікації:
• Суперечить принципам недискримінації учасників, об'єктивності та неупередженості, визначеним у статті 5 Закону.

Щодо невідповідностей вказаних в протоколі відхилення по пункту 2-5: 2. Учасник надав довідку № 28 від 12.11.2024, яка не містить повноти затребуваної інформації.
3. Учасник надав Довідку № 26 від 30.10.2024, яка не відповідає Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації підпункту 1.2.1.
4. Учасник не надав довідку погодження з у мовами договору, фінансування якого здійснюється з бюджету міста Києва.
5. Учасник не надав довідку погодження відтермінування оплати за договором, постачання якого здійснюється виключно на умовах після оплати.
Вказані вище невідповідності не є інформацією про технічні, кількісні чи якісні характеристики предмета закупівлі та не змінюють найменування товару, його марки, моделі тощо.
Згідно з пунктом 43 Особливостей, у разі виявлення замовником у тендерній пропозиції учасника невідповідностей, які не є інформацією про технічні, кількісні чи якісні характеристики предмета закупівлі та не змінюють найменування товару, його марки, моделі тощо, замовник зобов’язаний надати учаснику строк для усунення цих невідповідностей, який становить 24 години з моменту оприлюднення інформації про це в електронній системі закупівель (ЕСЗ).
Пунктом 43 Особливостей Законодавцем встановлено наступну імперативну вимогу:
43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Таким чином Замовником порушено вимоги п. 43 Особливостей щодо розміщення вимоги про усунення невідповідностей та порушено право Скаржника виправити невідповідності у своїй тендерні документації шляхом завантаження відповідних документів.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)