-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт вентиляційної системи в споруді цивільного захисту (укриття) в Середній загальноосвітній школі № 253 м. Києва за адресою: вулиця Жмеринська, 34, в Святошинському районі міста Києва (код ДК 021:2015 - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)
Завершена
523 480.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 617.40 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 617.40 UAH
Період оскарження:
05.11.2024 14:25 - 13.11.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
0279514d58d94a479f2a066248d75207
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-05-009447-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, тендерна документація, що ЗАТВЕРДЖЕНА Протоколом уповноваженої особи управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації № 635 від 05 листопада 2024 р. містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно пункту 63 Особливостей – відсутні.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга _UA-2024-11-05-009447-a_умови.docx 08.11.2024 11:59
- Скарга _UA-2024-11-05-009447-a_умови.pdf 08.11.2024 11:59
- довідка відкриття рахунку ПТГ.pdf 08.11.2024 11:59
- Про публічні закупівлі _ від 25.12.2015 № 922-VIII (Текст для друку).pdf 08.11.2024 11:59
- довідка про відкриття рах ПТГ кредо банк.pdf 08.11.2024 11:59
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf 08.11.2024 11:59
- Тендерна_документація.zip 08.11.2024 11:59
- sign.p7s 08.11.2024 12:01
- рішення від 12.11.2024 № 18224.pdf 12.11.2024 15:44
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.11.2024 № 18577.pdf 20.11.2024 13:55
- рішення від 19.11.2024 № 18577.pdf 21.11.2024 18:29
- 653-24 Протокол _Пояснення на скаргу ПР вентил укриття СЗШ 253 АМКУ.pdf 13.11.2024 15:21
- 653-24 Протокол _Пояснення на скаргу ПР вентил укриття СЗШ 253 АМКУ.docx 13.11.2024 15:21
- Додаток_1_Документи_для_учасників_школа_253 зі змінами.pdf 13.11.2024 15:21
- перелік змін ПР вентиляція укриття СЗШ 253.pdf 13.11.2024 15:21
- 643-24 Протокол_про_внесення_змiн до ТД вентиляції укриття СЗШ 253.pdf 13.11.2024 15:26
- ТД ПР вент. укриття школа 253 зі змінами.pdf 13.11.2024 15:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.11.2024 14:04
Дата розгляду скарги:
19.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.11.2024 15:45
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
21.11.2024 18:29
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
21.11.2024 18:29
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4c46231f51f5448fb5478d919e721bb2
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
1. Відповідно до пункту 4 Розділу І. Перелік документів та інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження наявності фінансової спроможності Учасник у складі пропозиції має надати:
4.1. Копія балансу підприємства за останній звітний період з відміткою про прийняття відповідного органу. Копія звіту про фінансові результати за останній звітний період з відміткою про прийняття відповідного органу.
4.2. Оригінал довідки, виданої обслуговуючим банком (банками), щодо відкритих рахунків Учасника, надана станом на 01.09.2024 або більш пізню дату.
4.3. Оригінал довідки з усіх обслуговуючих банків, де відкрито рахунок у учасника, про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, надана станом на 01.09.2024 або більш пізню дату.
4.4. Оригінал довідки, виданої уповноваженим органом Державної податкової служби України, щодо відкритих рахунків Учасника, надана станом на 01.09.2024 або більш пізню дату.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі - Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Відповідно до пункту 28 Постанови № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.
Згідно з ч. 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вважаємо, що вимога щодо того, що Учасник має надати у складі пропозиції Оригінал довідки, виданої уповноваженим органом Державної податкової служби України, щодо відкритих рахунків Учасника, надана станом на 01.09.2024 або більш пізню дату є дискримінаційною та такою що обмежує потенційне коло учасників, зважаючи на наступне.
Згідно пункту 28 Особливостей Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. У тендерній документації зазначаються, зокрема:
один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до статті 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Разом з тим, ні Особливості, ні Закон не встановлюють, що фінансова спроможність учасника підтверджується оригіналом довідки, виданої уповноваженим органом Державної податкової служби України, щодо відкритих рахунків Учасника
Хочемо звернути увагу, що вимога про наданян оригіналу довідки, виданої уповноваженим органом Державної податкової служби України, щодо відкритих рахунків Учасника, надана станом на 01.09.2024 або більш пізню дату є дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників закупівлі з огляду на наступне:
Державна податкова служба України стверджує, що першоджерелом визначених даних є відповідні банки, фінансові установи та сам платник, і таким чином лише дублює інформацію, отриману від першоджерел.
Скаржник може підтвердити наявність відкритих рахунків в банківських установах шляхом надання довідки з банківської установи про наявність відкритого рахунку.
Однак, через ненадання Замовником можливості підтвердити наявність відкритих рахунків в банківських установах іншими документами, дана вимога призводить до дискримінації та не дозволяє взяти участь учасникам, які підтверджують відповідність цій вимозі іншим способом.
Ця обставина ставить учасників, зокрема Скаржника, у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які не мають відповідної довідки та можуть не встигнути її отримати, однак можуть надати інші документи для підтвердження своєї відповідності.
З огляду на викладене, просимо зобов'язати Замовника внести зміни у Тендерну документацію, зокрема прибрати вимогу зазначену у пункті 4. Додатку 1 до тендерної документації щодо того, що Учасник має надати у складі пропозиції оригінал довідки, виданої уповноваженим органом Державної податкової служби України, щодо відкритих рахунків Учасника, надана станом на 01.09.2024 або більш пізню дату.
Для виконання вимог пункту 56 Особливостей та частини 5 статті 18 Закону, для підтвердження зазначеного в пункті 1 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація ЗАТВЕРДЖЕНА Протоколом уповноваженої особи управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації № 635 від 05 листопада 2024 р.;
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text);
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19);
4. Довідка вих.№72 від 21.02.2024 року щодо відкритого рахунку в АТ «Ощадбанк»;
5. Довідка вих.№261-20403/24 від 05.09.2024 року щодо відкриття рахунку в АТ «КРЕДОБАНК».
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
1. Відповідно до пункту 4 Розділу І. Перелік документів та інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження наявності фінансової спроможності Учасник у складі пропозиції має надати:
4.1. Копія балансу підприємства за останній звітний період з відміткою про прийняття відповідного органу. Копія звіту про фінансові результати за останній звітний період з відміткою про прийняття відповідного органу.
4.2. Оригінал довідки, виданої обслуговуючим банком (банками), щодо відкритих рахунків Учасника, надана станом на 01.09.2024 або більш пізню дату.
4.3. Оригінал довідки з усіх обслуговуючих банків, де відкрито рахунок у учасника, про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, надана станом на 01.09.2024 або більш пізню дату.
4.4. Оригінал довідки, виданої уповноваженим органом Державної податкової служби України, щодо відкритих рахунків Учасника, надана станом на 01.09.2024 або більш пізню дату.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі - Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Відповідно до пункту 28 Постанови № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.
Згідно з ч. 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вважаємо, що вимога щодо того, що Учасник має надати у складі пропозиції Оригінал довідки, виданої уповноваженим органом Державної податкової служби України, щодо відкритих рахунків Учасника, надана станом на 01.09.2024 або більш пізню дату є дискримінаційною та такою що обмежує потенційне коло учасників, зважаючи на наступне.
Згідно пункту 28 Особливостей Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. У тендерній документації зазначаються, зокрема:
один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до статті 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Разом з тим, ні Особливості, ні Закон не встановлюють, що фінансова спроможність учасника підтверджується оригіналом довідки, виданої уповноваженим органом Державної податкової служби України, щодо відкритих рахунків Учасника
Хочемо звернути увагу, що вимога про наданян оригіналу довідки, виданої уповноваженим органом Державної податкової служби України, щодо відкритих рахунків Учасника, надана станом на 01.09.2024 або більш пізню дату є дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників закупівлі з огляду на наступне:
Державна податкова служба України стверджує, що першоджерелом визначених даних є відповідні банки, фінансові установи та сам платник, і таким чином лише дублює інформацію, отриману від першоджерел.
Скаржник може підтвердити наявність відкритих рахунків в банківських установах шляхом надання довідки з банківської установи про наявність відкритого рахунку.
Однак, через ненадання Замовником можливості підтвердити наявність відкритих рахунків в банківських установах іншими документами, дана вимога призводить до дискримінації та не дозволяє взяти участь учасникам, які підтверджують відповідність цій вимозі іншим способом.
Ця обставина ставить учасників, зокрема Скаржника, у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які не мають відповідної довідки та можуть не встигнути її отримати, однак можуть надати інші документи для підтвердження своєї відповідності.
З огляду на викладене, просимо зобов'язати Замовника внести зміни у Тендерну документацію, зокрема прибрати вимогу зазначену у пункті 4. Додатку 1 до тендерної документації щодо того, що Учасник має надати у складі пропозиції оригінал довідки, виданої уповноваженим органом Державної податкової служби України, щодо відкритих рахунків Учасника, надана станом на 01.09.2024 або більш пізню дату.
Для виконання вимог пункту 56 Особливостей та частини 5 статті 18 Закону, для підтвердження зазначеного в пункті 1 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація ЗАТВЕРДЖЕНА Протоколом уповноваженої особи управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації № 635 від 05 листопада 2024 р.;
2. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text);
3. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19);
4. Довідка вих.№72 від 21.02.2024 року щодо відкритого рахунку в АТ «Ощадбанк»;
5. Довідка вих.№261-20403/24 від 05.09.2024 року щодо відкриття рахунку в АТ «КРЕДОБАНК».
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
×
-
Назва доказу:
Довідка вих.№261-20403/24 від 05.09.2024 року щодо відкриття рахунку в АТ «КРЕДОБАНК»
-
Повʼязаний документ:
довідка про відкриття рах ПТГ кредо банк.pdf
-
-
Назва доказу:
Довідка вих.№72 від 21.02.2024 року щодо відкритого рахунку в АТ «Ощадбанк»
-
Повʼязаний документ:
довідка відкриття рахунку ПТГ.pdf
-
-
Назва доказу:
Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19)
-
Повʼязаний документ:
Про публічні закупівлі _ від 25.12.2015 № 922-VIII (Текст для друку).pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text)
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf
-
-
Назва доказу:
1. Тендерна документація ЗАТВЕРДЖЕНА Протоколом уповноваженої особи управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації № 635 від 05 листопада 2024 р
-
Повʼязаний документ:
Тендерна_документація.zip
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження наявність порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі Поточний ремонт вентиляційної системи в споруді цивільного захисту (укриття) в Середній загальноосвітній школі № 253 м. Києва за адресою: вулиця Жмеринська, 34, в Святошинському районі міста Києва (код ДК 021:2015 - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-11-05-009447-a. 3) Зобов’язати Замовника – Управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації.