-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 38430000-8 Детектори та аналізатори (Науково-дослідний комплекс для титрування)
Категорія замовника: пункт 3 частина 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Місцезнаходження замовника: 08130, Київська область, Бучанський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Велика Кільцева, 4. Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, повинні бути складені українською мовою. У разі, якщо документ чи інформація, надання яких передбачено цією тендерною документацією, складені іншою(ими) мовою(ами), ніж передбачено умовами цієї тендерної документації, у складі тендерної пропозиції надається документ мовою оригіналу з обов’язковим перекладом українською мовою.
Завершена
3 395 538.34
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 977.69 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 977.69 UAH
Період оскарження:
05.11.2024 11:05 - 29.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
2bbd4f99e3dc4d90ba43afe21b4879b9
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-05-003967-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 1 Лист авторизації Юнілаб від виробника.pdf 09.11.2024 13:29
- 2 Переклад Листа авторизації Юнілаб.pdf 09.11.2024 13:29
- СКАРГА. docx.docx 09.11.2024 13:29
- 3 legalzvt.kiev.ua_search_витяг з реэстру за пошуковим запитом Титратор.pdf 09.11.2024 13:29
- Таблиця .docx 09.11.2024 13:29
- sign.p7s 09.11.2024 13:31
- si-anlytics-titroline-7800-brochure.pdf 18.11.2024 09:56
- Лист з коментарями Скаржника пояснення Замовника.docx 18.11.2024 09:56
- рішення від 12.11.2024 № 18221.pdf 12.11.2024 15:41
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.11.2024 № 18646.pdf 21.11.2024 13:55
- рішення від 20.11.2024 № 18646.pdf 25.11.2024 17:14
- Пояснення.pdf 14.11.2024 18:03
- Порівняльна таблиця.docx 14.11.2024 22:13
- Джерело 7 Titration Excellence Т9.pdf 14.11.2024 22:13
- 3 джерело tl-7800_operating-instructions_3-mb_english-pdf (1).pdf 14.11.2024 22:13
- 1 джерело si-anlytics-titroline-7800-brochure (1).pdf 14.11.2024 22:13
- 4 джерело Купити Верхньопривідна цифрова мішалка НМ – 60 LS від компанії «UkrChemGroup» - [ID Товару].pdf 14.11.2024 22:13
- Додаткова таблиця.docx 14.11.2024 22:13
- 6 джерело Сушильна піч KF DO308 - Огляд - METTLER TOLEDO.pdf 14.11.2024 22:13
- 9 джерело SIA_980097US_brochure_titration_low_EN_20230126.pdf 14.11.2024 22:13
- 8 джерело pH Sensor Micro DGi101-SC - Overview - METTLER TOLEDO.pdf 14.11.2024 22:13
- Джерело 10.pdf 14.11.2024 22:13
- 2 джерело titroline-7800-specification-sheet (1).pdf 14.11.2024 22:13
- Джерело 5 Titration Excellence Т9.pdf 14.11.2024 22:13
- Виконання рішення АМКУ.pdf 27.11.2024 17:27
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.11.2024 13:34
Дата розгляду скарги:
20.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.11.2024 15:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
25.11.2024 17:14
Дата виконання рішення Замовником:
27.11.2024 17:27
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічний закупівель № 18646-р/пк-пз від 20.11.2024, внести зміни до тендерної документації щодо закупівлі «Код ДК 021:2015 38430000-8 Детектори та аналізатори (Науково-дослідний комплекс для титрування)», оголошення UA-2024-11-05-003967-a., шляхом затвердження нової редакції тендерної документації (з Додатками до неї), в т. ч. проєкту договору про закупівлю, та переліку змін, що вносяться.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d98d90376f974693868400e7805a062d
Заголовок пункту скарги:
Наявність вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Проаналізувавши тендерну документацію затверджену Уповноваженою особою з організації та проведення процедур закупівель Державного науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України від 05 листопада 2024 р. (Далі — тендерна документація), ТОВ «ЮНІЛАБ» вважає, що її умови порушують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
1. Згідно ч. 1 розділу 3 тендерної документації, Учасник відповідно до вимог цієї тендерної документації повинен надати у складі тендерної пропозиції:
3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, підготовлені у відповідності з вимогами п.6 розділу 3 тендерної документації та Додатку 4 до тендерної документації;
Згідно вимог ч. 6 розділу 3 тендерної документації, Технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі зазначені Замовником у Додатку 4 до Тендерної документації.
Інформація про відповідність запропонованого учасником Товару вимогам до предмету закупівлі повинна бути підтверджена:
- таблицею відповідності запропонованого учасником товару, яка повинна містити: вимоги замовника, конкретні параметри запропонованого учасниками предмету закупівлі;
- зразками або копіями зразків сертифікатів/паспортів якості/аналізу виробника (за наявності);
- документами та інформацією, передбаченими Додатком 4 до Тендерної документації.
Тендерна пропозиція, що не відповідає технічним вимогам, викладеним у Додатку 4, буде відхилена як така, що не відповідає умовам тендерної документації.
У Додатку 4 до тендерної документації встановлені вимоги до предмету закупівлі.
Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Крім того, вважаємо що дії Замовника (в частині встановлення зазначених нижче умов тендерної документації) порушують вимоги цієї статті Закону та один з принципів здійснення державних закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме - недискримінація Учасників.
Уважно вивчивши вказані вимоги до предмета закупівлі (Додаток 4 до документації) наше товариство приходить до висновку, що такі вимоги є невиправдано надмірними, дискримінаційними та такими, що звужують коло учасників у даних торгах до одного учасника (виробника), що фактично унеможливлює конкуренцію у цих торгах.
ТОВ «ЮНІЛАБ» є офіційним представником виробника титраторів Metrohm AG в Україні (як доказ надаємо лист авторизації від вказаного виробника) та може запропонувати Науково-дослідний комплекс для титрування (товар, що є предметом даних торгів), відповідно Скаржник є потенційним учасником даної закупівлі. Однак, Замовником встановлено ряд дискримінаційних та «ексклюзивних» вимог до предмету закупівлі, що обмежують конкуренцію в цілому і порушують наше право на участь у даних торгах, зокрема:
1.1. П. 2.1 Таблиці Додатку 4 до тендерної документації, встановлені вимоги, що до комплекту науково-дослідного комплексу для титрування повинно бути включено щонайменше один титратор із характеристиками..ю і наведено 13 характеристик.
Насамперед з усіх характеристик титратора виникає питання до 3х характеристик, зокрема:
- можливість вимірювання питомої електропровідності у діапазоні не вужче ніж від 0 до 1000 мСм/см із похибкою не більше ніж 0,5 %;
- можливість титрування у діапазоні температур не вужче ніж від -5 °C до +105 °C з похибкою не більше ніж 0,2 °C
- можливість одночасного управління вимірюваннями з використанням кольорового дисплею із діагоналлю не менше ніж 3,5 дюймів та з використанням програмного забезпечення, встановленого на персональний комп’ютер.
- можливість підключення сушильної печі для проведення титрувань за методом К. Фішера, що забезпечує максимальну температуру нагріву не менше ніж 300 °С.
Відверто, взагалі не є зрозумілим чим керувався Замовник при визначенні саме таких характеристик до титратора – складається враження, що такі характеристики були обрані під окремого виробника (учасника).
Щодо характеристики - можливість вимірювання питомої електропровідності у діапазоні не вужче ніж від 0 до 1000 мСм/см із похибкою не більше ніж 0,5 %. Чим обумовлені такі характеристики – як на нашу думку лише бажанням Замовника обмежити конкуренцію у даних торгах. Скаржник пропонує титратор, у якому є можливість вимірювання питомої електропровідності у діапазоні не вужче ніж від 0.1мкСм до 1000 мСм із похибкою не більше ніж 1 %, натомість, Замовник не передбачає таких характеристик до титратора (що є складовою предмета закупівлі), що свідчить про дискримінацію Скаржника у даних торгах.
Ми розуміємо, що «обраний» Замовником виробник має такі характеристики, як зазначені у тендерній документації, але ж це не узгоджується з принципами проведення торгів та вимогами ст.22 Закону та порушує наше право на участь у цих торгах.
Щодо характеристики - можливість титрування у діапазоні температур не вужче ніж від -5 °C до +105 °C з похибкою не більше ніж 0,2 °C. Взагалі виникає питання до обґрунтування такої вимоги, так як прилад працює в кімнатних умовах, тож з якою метою Замовник встановлює, що мінімальне значення діапазону титрування повинен бути саме -5 °C, а максимальне + 105 °C - це дуже екстремальні умови, замерзання чи кипіння титрантів чи електролітів. Зазначимо, що більшість реактивів при -5 °C тверді, що фактично унеможливлює титрування в цілому.
Зазначене вказує на те, що Замовник встановив таку вимогу виключно з метою обмеження кола учасників – до одного виробника. Однак, це не узгоджується з принципами проведення торгів та порушує наше право на участь у торгах та в цілому унеможливлює конкуренцію у даній процедурі.
На наш погляд, у разі наявності необхідності у такій екстремальній температури проби, то треба в комплектації передбачити рідинний термостат і в такому разі конкуреноспроможніше саму вимогу викласти у наступній редакції – «діапазон вимірювання температури термодатчиком, не вужче ніж від -5 °C до +105 °C з похибкою не більше ніж 0,2 °C», у такому випадку конкуренція буде розширена і дотримані принципи проведення торгів. Або у випадку відсутності такої необхідності така вимога підлягає виключенню.
Щодо характеристики - можливість одночасного управління вимірюваннями з використанням кольорового дисплею із діагоналлю не менше ніж 3,5 дюймів та з використанням програмного забезпечення, встановленого на персональний комп’ютер. Така вимога є дискримінаційною (у тому числі і для нашого товариства) та такою, що допускає до участі лише одного виробника (учасника).
Виникає питання чим обумовлена така вимога? З якою метою Замовнику необхідно саме одночасне управління вимірюванням з дисплею (з окремими характеристиками) та ПК з програмним забезпеченням? В цілому, дисплей взагалі є не у всіх моделей титраторів, не кажучи вже про кольоровий. Чому діагональ дисплею саме від 3,5 дюймів? Яке значення має кольоровий дисплей чи ні? Чим обумовлена така вимога? Документам окремого виробника та бажанням Замовника лобіювати інтереси цього виробника у даних торгах? Як це узгоджується з принципами проведення торгів – ми не розуміємо. Вочевидь, дана вимога є дискримінаційною, так як обмежує коло потенційних учасників та унеможливлює пропонування титратора (предмета закупівлі), що має можливість управління вимірюваннями з використанням кольорового дисплею або з використанням програмного забезпечення, встановленого на персональний комп’ютер.
Задля забезпечення конкуренції, на наш погляд, Замовнику необхідно або виключити таку необґрунтовану вимогу або викласти її у новій редакції- «можливість управління вимірюваннями з використанням дисплею або з використанням програмного забезпечення, встановленого на персональний комп’ютер». Таким чином буде забезпечена максимальна конкуренція у даних торгах (у тому числі відновлено наше право на участь у цих торгах) та дотримані принципи проведення торгів.
Щодо характеристики - можливість підключення сушильної печі для проведення титрувань за методом К. Фішера, що забезпечує максимальну температуру нагріву не менше ніж 300 °С. Не є зрозумілим чим обумовлена вимога щодо значення саме не менше 300 °С? - характеристиками титратора одного виробника, що обрав Замовник до торгів? Наголосимо, що вказана вимога є необґрунтованою та дискримінаційною, зокрема і для нашого товариства так як обладнання, що пропонує Скаржник має можливість підключення сушильної печі для проведення титрувань за методом К. Фішера, що забезпечує максимальну температуру нагріву не менше ніж 250 °С. Зауважимо, що проведення титрувань за методом К. Фішера стосується визначення вологи або визначення вмісту води, тому фактично максимальна температура нагріву не менше ніж 250 °С є більш ніж достатньою, враховуючи, що вода випаровується вже при 100°С.
Внесення змін до п. 2.1. в редакції «можливість підключення сушильної печі для проведення титрувань за методом К. Фішера, що забезпечує максимальну температуру нагріву не менше ніж 250°С» розширять коло потенційних учасників та відновлять наше порушене право на участь у цих торгах.
Наголосимо, що перелічені надмірні, необґрунтовані вимоги п. 2.1 Таблиці Додатку 4, що встановлені Замовником штучно звужують коло потенційних учасників, зокрема і дискримінують нас, як потенційного учасника, що пропонує товар, що є предметом закупівлі, який відповідає нормам українського національного законодавства.
В цілому, як реальний учасник ринку предмету закупівлі, впевнені, що внесення запропонованих змін до описаних вимог п. 2.1 таблиці Додатка 4 до Документації жодним чином не погіршить предмет закупівлі та його функціональність чи ефективність, однак розширить конкуренцію (у тому числі відновиться наше порушене право на участь у цих торгах) та призведе до дотримання принципів проведення закупівлі, що закріплені у ст. 5 Закону у даних торгах.
З огляду на вказане просимо зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію, зокрема п. 2.1 Таблиці Додатку 4 до тендерної документації.
1.2. Згідно п. 2.3 Таблиці Додатку 4 до тендерної документації, Науково-дослідний комплекс для титрування повинен бути оснащений верхньопривідною мішалкою, що забезпечує максимальну швидкість не менше ніж 3000 об/хв.
Не є зрозумілим чим обумовлена таке визначення мінімальної кількості обертів в хвилину? Чому саме не менше ніж 3000 об/хв? Яким чином Замовник визначив таку необхідність? – Справа в тому, що виконати таку вимогу до предмету (у тому числі в комплексі з вищеописанами у цій скарзі) здатен фактично лише один виробник. Однак, за таких умов, у даних торгах відсутня конкуренція і обмежене коло потенційних учасників.
Дана вимога є дискримінаційною і для Скаржника, через те, що унеможливлює пропонування Науково-дослідного комплексу для титрування оснащений верхньопривідною мішалкою, що забезпечує максимальну швидкість не менше ніж 2000 об/хв. Вказане свідчить про порушення порядку проведення торгів Замовником, порушення наших прав на участь у цій закупівлі, порушення принципів проведення закупівель.
Враховуючи вищевикладене, з метою розширення конкуренції та відновлення наших порушених прав, просимо внести зміни та викласти п.2.3 в наступній редакції: «Науково-дослідний комплекс для титрування повинен бути оснащений верхньопривідною мішалкою, що забезпечує максимальну швидкість не менше ніж 2000 об/хв.».
Зазначимо, що такі зміни не вплинуть негативно на якість предмета закупівлі, його функціональність та ефективність, проте розширять конкуренцію та призведуть до дотримання принципів проведення закупівлі, що закріплені у ст. 5 Закону у даних торгах.
З огляду на вказане просимо зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію, зокрема п. 2.3 Таблиці Додатку 4 до тендерної документації.
1.3. Згідно п. 2.7 Таблиці Додатку 4 до тендерної документації Замовник вимагає При постачанні Постачальник повинен забезпечити пусконалагоджувальні роботи, введення обладнання в експлуатацію, надати декларацію про відповідність відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.01.2016 № 94 «Про затвердження Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки», свідоцтво про калібрування чи інший документ, що підтверджує якість або відповідність виданий вповноваженим органом України.
З наведеної вимоги вбачається, що при поставці Постачальник зобов’язаний надати декларацію про відповідність відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.01.2016 № 94 «Про затвердження Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки» та свідоцтво про калібрування чи інший документ, що підтверджує якість або відповідність виданий вповноваженим органом України».
Тобто декларація про відповідність відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.01.2016 № 94 «Про затвердження Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки» є обов’язковим документом при постачанні товару Замовнику.
За змістом п. 15 Постанови Кабінету Міністрів України від 13.01.2016 № 94 «Про затвердження Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки» (Надалі – Постанова) вбачається, що Виробники складають технічну документацію, зазначену у пунктах 48-52 цього Технічного регламенту, та виконують відповідну процедуру оцінки відповідності, наведену в пункті 47 цього Технічного регламенту, або забезпечують її виконання.
Згідно п. 47.Постанови, Оцінка відповідності засобів вимірювальної техніки суттєвим вимогам, що до них застосовуються, повинна проводитися за вибором виробника шляхом застосування однієї з процедур оцінки відповідності, наведених у додатку 1, відповідно до додатка 3.
Слід зазначити, що за процедурою, що передбачена постановою Кабінету Міністрів України від 13.01.2016 № 94 «Про затвердження Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки» отриманню Декларації про відповідність передує проходження процедури оцінки відповідності виробником, яка включає в себе не тільки верифікації технічним регламентам, а й практичні тести обладнання. Така процедура займає тривалий час (не менше місяця – за сприятливих умов, а то і 3- 4 місяці і більше) і гарантувати, що засіб вимірювальної техніки пройде таку процедуру до її проведення ніхто не може.
Зауважимо, що строк поставки товару за даними торгами становить до 20.12.2024 року (у тому згідно п. 5.1. Проекту договору - Додаток № 5), що свідчить про звуження кола осіб, що зможуть виконати вимоги п. 2.7 Додатку № 4 (забезпечення) до тих, хто вже пройшов необхідну процедуру оцінки відповідності, як це передбачено Постановою.
Відомості про виробників, обладнання (що є предметом даних торгів), яких вже успішно пройшло відповідну процедуру оцінки відповідності міститься в електронному реєстрі - РЕЄСТР ЗАТВЕРДЖЕНИХ ТИПІВ ЗАСОБІВ ВИМІРЮВАЛЬНОЇ ТЕХНІКИ (надаємо посилання https://legalzvt.kiev.ua/), який веде ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ», як уповноважений орган сертифікації (оцінки відповідності). Для зручності долучаємо «скріни» з вказаного реєстру.
З даних вказаного реєстру вбачається, що є 2 виробника, які мають належний рівень сертифікації титраторів і відповідно зможуть виконати вимоги п. 2.7 Таблиці Додатку 4 - це Mettler Toledo та Metrohm AG (представником якого є Скаржник).
Однак, як вбачається з вищевикладеного у даній скарзі, товар виробництва Metrohm AG (який пропонується Скаржником для участі у даних торгах), що пройшов усі необхідні процедури згідно постанови Кабінету Міністрів України від 13.01.2016 № 94 «Про затвердження Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки» дискримінується окремими вимогами тендерної документації (п.2.1., п. 2.3, Таблиці Додатка №4 до тендерної документації).
Відтак, вбачається, що предметом закупівлі фактично може бути лише продукція Mettler Toledo, що вказує на відсутність щонайменше двох виробників, продукція яких відповідає умовам Документації (зокрема Додатку 4 до тендерної документації), що суперечить нормам законодавства у сфері закупівель. Замовник надає перевагу одному виробнику (учаснику), шляхом встановлення надмірно завищених та невиправданих вимог до товару, що є предметом закупівлі.
Нам не зрозуміло чому Замовник дозволяє собі таке нехтування вимогами законодавства і унеможливлює конкуренцію, хоча на ринку предмета закупівлі є конкуренція, є інші варіанти, що відповідають вимогам технічних регламентів і які використовуються для цілей Замовника. Встановлені вимоги надають виключну перевагу одному учаснику (виробнику) і унеможливлює дотримання принципу максимальної економії та ефективності.
З огляду на вказане просимо зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію і виключити дискримінаційні вимоги, що порушують права Скаржника та унеможливлюють конкуренцію у цих торгах.
Відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» мета процедури закупівлі полягає в забезпеченні рівних та недискримінаційних умов для кожного потенційного учасника, а також досягнення найбільшої економічної ефективності та економі витрачання державних коштів. Законом визначено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Незаконні, дискримінаційні вимоги тендерної документації, шо встановлені Замовником порушують права ТОВ «ЮНІЛАБ» на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, добросовісну конкуренцію, недискримінацію його як учасника.
Частинами 1 та 4 Статті 5 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», , постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1.Прийняти скаргу до розгляду.
2.Зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію в частинах, що описані у скарзі та усунути порушення процедури закупівлі.
3. Встановити порушення процедури закупівлі Замовником
Додатки (Докази):
Авторизаціний лист від виробника (з перекладом)
Скрін. з реєстру затверджених типів засобів вимірювальної техніки з сайту https://legalzvt.kiev.ua/
Таблиця вимог Додатка 4 і коментарів Скаржника.
Директор ________________ __________________
1. Згідно ч. 1 розділу 3 тендерної документації, Учасник відповідно до вимог цієї тендерної документації повинен надати у складі тендерної пропозиції:
3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, підготовлені у відповідності з вимогами п.6 розділу 3 тендерної документації та Додатку 4 до тендерної документації;
Згідно вимог ч. 6 розділу 3 тендерної документації, Технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі зазначені Замовником у Додатку 4 до Тендерної документації.
Інформація про відповідність запропонованого учасником Товару вимогам до предмету закупівлі повинна бути підтверджена:
- таблицею відповідності запропонованого учасником товару, яка повинна містити: вимоги замовника, конкретні параметри запропонованого учасниками предмету закупівлі;
- зразками або копіями зразків сертифікатів/паспортів якості/аналізу виробника (за наявності);
- документами та інформацією, передбаченими Додатком 4 до Тендерної документації.
Тендерна пропозиція, що не відповідає технічним вимогам, викладеним у Додатку 4, буде відхилена як така, що не відповідає умовам тендерної документації.
У Додатку 4 до тендерної документації встановлені вимоги до предмету закупівлі.
Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Крім того, вважаємо що дії Замовника (в частині встановлення зазначених нижче умов тендерної документації) порушують вимоги цієї статті Закону та один з принципів здійснення державних закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме - недискримінація Учасників.
Уважно вивчивши вказані вимоги до предмета закупівлі (Додаток 4 до документації) наше товариство приходить до висновку, що такі вимоги є невиправдано надмірними, дискримінаційними та такими, що звужують коло учасників у даних торгах до одного учасника (виробника), що фактично унеможливлює конкуренцію у цих торгах.
ТОВ «ЮНІЛАБ» є офіційним представником виробника титраторів Metrohm AG в Україні (як доказ надаємо лист авторизації від вказаного виробника) та може запропонувати Науково-дослідний комплекс для титрування (товар, що є предметом даних торгів), відповідно Скаржник є потенційним учасником даної закупівлі. Однак, Замовником встановлено ряд дискримінаційних та «ексклюзивних» вимог до предмету закупівлі, що обмежують конкуренцію в цілому і порушують наше право на участь у даних торгах, зокрема:
1.1. П. 2.1 Таблиці Додатку 4 до тендерної документації, встановлені вимоги, що до комплекту науково-дослідного комплексу для титрування повинно бути включено щонайменше один титратор із характеристиками..ю і наведено 13 характеристик.
Насамперед з усіх характеристик титратора виникає питання до 3х характеристик, зокрема:
- можливість вимірювання питомої електропровідності у діапазоні не вужче ніж від 0 до 1000 мСм/см із похибкою не більше ніж 0,5 %;
- можливість титрування у діапазоні температур не вужче ніж від -5 °C до +105 °C з похибкою не більше ніж 0,2 °C
- можливість одночасного управління вимірюваннями з використанням кольорового дисплею із діагоналлю не менше ніж 3,5 дюймів та з використанням програмного забезпечення, встановленого на персональний комп’ютер.
- можливість підключення сушильної печі для проведення титрувань за методом К. Фішера, що забезпечує максимальну температуру нагріву не менше ніж 300 °С.
Відверто, взагалі не є зрозумілим чим керувався Замовник при визначенні саме таких характеристик до титратора – складається враження, що такі характеристики були обрані під окремого виробника (учасника).
Щодо характеристики - можливість вимірювання питомої електропровідності у діапазоні не вужче ніж від 0 до 1000 мСм/см із похибкою не більше ніж 0,5 %. Чим обумовлені такі характеристики – як на нашу думку лише бажанням Замовника обмежити конкуренцію у даних торгах. Скаржник пропонує титратор, у якому є можливість вимірювання питомої електропровідності у діапазоні не вужче ніж від 0.1мкСм до 1000 мСм із похибкою не більше ніж 1 %, натомість, Замовник не передбачає таких характеристик до титратора (що є складовою предмета закупівлі), що свідчить про дискримінацію Скаржника у даних торгах.
Ми розуміємо, що «обраний» Замовником виробник має такі характеристики, як зазначені у тендерній документації, але ж це не узгоджується з принципами проведення торгів та вимогами ст.22 Закону та порушує наше право на участь у цих торгах.
Щодо характеристики - можливість титрування у діапазоні температур не вужче ніж від -5 °C до +105 °C з похибкою не більше ніж 0,2 °C. Взагалі виникає питання до обґрунтування такої вимоги, так як прилад працює в кімнатних умовах, тож з якою метою Замовник встановлює, що мінімальне значення діапазону титрування повинен бути саме -5 °C, а максимальне + 105 °C - це дуже екстремальні умови, замерзання чи кипіння титрантів чи електролітів. Зазначимо, що більшість реактивів при -5 °C тверді, що фактично унеможливлює титрування в цілому.
Зазначене вказує на те, що Замовник встановив таку вимогу виключно з метою обмеження кола учасників – до одного виробника. Однак, це не узгоджується з принципами проведення торгів та порушує наше право на участь у торгах та в цілому унеможливлює конкуренцію у даній процедурі.
На наш погляд, у разі наявності необхідності у такій екстремальній температури проби, то треба в комплектації передбачити рідинний термостат і в такому разі конкуреноспроможніше саму вимогу викласти у наступній редакції – «діапазон вимірювання температури термодатчиком, не вужче ніж від -5 °C до +105 °C з похибкою не більше ніж 0,2 °C», у такому випадку конкуренція буде розширена і дотримані принципи проведення торгів. Або у випадку відсутності такої необхідності така вимога підлягає виключенню.
Щодо характеристики - можливість одночасного управління вимірюваннями з використанням кольорового дисплею із діагоналлю не менше ніж 3,5 дюймів та з використанням програмного забезпечення, встановленого на персональний комп’ютер. Така вимога є дискримінаційною (у тому числі і для нашого товариства) та такою, що допускає до участі лише одного виробника (учасника).
Виникає питання чим обумовлена така вимога? З якою метою Замовнику необхідно саме одночасне управління вимірюванням з дисплею (з окремими характеристиками) та ПК з програмним забезпеченням? В цілому, дисплей взагалі є не у всіх моделей титраторів, не кажучи вже про кольоровий. Чому діагональ дисплею саме від 3,5 дюймів? Яке значення має кольоровий дисплей чи ні? Чим обумовлена така вимога? Документам окремого виробника та бажанням Замовника лобіювати інтереси цього виробника у даних торгах? Як це узгоджується з принципами проведення торгів – ми не розуміємо. Вочевидь, дана вимога є дискримінаційною, так як обмежує коло потенційних учасників та унеможливлює пропонування титратора (предмета закупівлі), що має можливість управління вимірюваннями з використанням кольорового дисплею або з використанням програмного забезпечення, встановленого на персональний комп’ютер.
Задля забезпечення конкуренції, на наш погляд, Замовнику необхідно або виключити таку необґрунтовану вимогу або викласти її у новій редакції- «можливість управління вимірюваннями з використанням дисплею або з використанням програмного забезпечення, встановленого на персональний комп’ютер». Таким чином буде забезпечена максимальна конкуренція у даних торгах (у тому числі відновлено наше право на участь у цих торгах) та дотримані принципи проведення торгів.
Щодо характеристики - можливість підключення сушильної печі для проведення титрувань за методом К. Фішера, що забезпечує максимальну температуру нагріву не менше ніж 300 °С. Не є зрозумілим чим обумовлена вимога щодо значення саме не менше 300 °С? - характеристиками титратора одного виробника, що обрав Замовник до торгів? Наголосимо, що вказана вимога є необґрунтованою та дискримінаційною, зокрема і для нашого товариства так як обладнання, що пропонує Скаржник має можливість підключення сушильної печі для проведення титрувань за методом К. Фішера, що забезпечує максимальну температуру нагріву не менше ніж 250 °С. Зауважимо, що проведення титрувань за методом К. Фішера стосується визначення вологи або визначення вмісту води, тому фактично максимальна температура нагріву не менше ніж 250 °С є більш ніж достатньою, враховуючи, що вода випаровується вже при 100°С.
Внесення змін до п. 2.1. в редакції «можливість підключення сушильної печі для проведення титрувань за методом К. Фішера, що забезпечує максимальну температуру нагріву не менше ніж 250°С» розширять коло потенційних учасників та відновлять наше порушене право на участь у цих торгах.
Наголосимо, що перелічені надмірні, необґрунтовані вимоги п. 2.1 Таблиці Додатку 4, що встановлені Замовником штучно звужують коло потенційних учасників, зокрема і дискримінують нас, як потенційного учасника, що пропонує товар, що є предметом закупівлі, який відповідає нормам українського національного законодавства.
В цілому, як реальний учасник ринку предмету закупівлі, впевнені, що внесення запропонованих змін до описаних вимог п. 2.1 таблиці Додатка 4 до Документації жодним чином не погіршить предмет закупівлі та його функціональність чи ефективність, однак розширить конкуренцію (у тому числі відновиться наше порушене право на участь у цих торгах) та призведе до дотримання принципів проведення закупівлі, що закріплені у ст. 5 Закону у даних торгах.
З огляду на вказане просимо зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію, зокрема п. 2.1 Таблиці Додатку 4 до тендерної документації.
1.2. Згідно п. 2.3 Таблиці Додатку 4 до тендерної документації, Науково-дослідний комплекс для титрування повинен бути оснащений верхньопривідною мішалкою, що забезпечує максимальну швидкість не менше ніж 3000 об/хв.
Не є зрозумілим чим обумовлена таке визначення мінімальної кількості обертів в хвилину? Чому саме не менше ніж 3000 об/хв? Яким чином Замовник визначив таку необхідність? – Справа в тому, що виконати таку вимогу до предмету (у тому числі в комплексі з вищеописанами у цій скарзі) здатен фактично лише один виробник. Однак, за таких умов, у даних торгах відсутня конкуренція і обмежене коло потенційних учасників.
Дана вимога є дискримінаційною і для Скаржника, через те, що унеможливлює пропонування Науково-дослідного комплексу для титрування оснащений верхньопривідною мішалкою, що забезпечує максимальну швидкість не менше ніж 2000 об/хв. Вказане свідчить про порушення порядку проведення торгів Замовником, порушення наших прав на участь у цій закупівлі, порушення принципів проведення закупівель.
Враховуючи вищевикладене, з метою розширення конкуренції та відновлення наших порушених прав, просимо внести зміни та викласти п.2.3 в наступній редакції: «Науково-дослідний комплекс для титрування повинен бути оснащений верхньопривідною мішалкою, що забезпечує максимальну швидкість не менше ніж 2000 об/хв.».
Зазначимо, що такі зміни не вплинуть негативно на якість предмета закупівлі, його функціональність та ефективність, проте розширять конкуренцію та призведуть до дотримання принципів проведення закупівлі, що закріплені у ст. 5 Закону у даних торгах.
З огляду на вказане просимо зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію, зокрема п. 2.3 Таблиці Додатку 4 до тендерної документації.
1.3. Згідно п. 2.7 Таблиці Додатку 4 до тендерної документації Замовник вимагає При постачанні Постачальник повинен забезпечити пусконалагоджувальні роботи, введення обладнання в експлуатацію, надати декларацію про відповідність відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.01.2016 № 94 «Про затвердження Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки», свідоцтво про калібрування чи інший документ, що підтверджує якість або відповідність виданий вповноваженим органом України.
З наведеної вимоги вбачається, що при поставці Постачальник зобов’язаний надати декларацію про відповідність відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.01.2016 № 94 «Про затвердження Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки» та свідоцтво про калібрування чи інший документ, що підтверджує якість або відповідність виданий вповноваженим органом України».
Тобто декларація про відповідність відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.01.2016 № 94 «Про затвердження Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки» є обов’язковим документом при постачанні товару Замовнику.
За змістом п. 15 Постанови Кабінету Міністрів України від 13.01.2016 № 94 «Про затвердження Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки» (Надалі – Постанова) вбачається, що Виробники складають технічну документацію, зазначену у пунктах 48-52 цього Технічного регламенту, та виконують відповідну процедуру оцінки відповідності, наведену в пункті 47 цього Технічного регламенту, або забезпечують її виконання.
Згідно п. 47.Постанови, Оцінка відповідності засобів вимірювальної техніки суттєвим вимогам, що до них застосовуються, повинна проводитися за вибором виробника шляхом застосування однієї з процедур оцінки відповідності, наведених у додатку 1, відповідно до додатка 3.
Слід зазначити, що за процедурою, що передбачена постановою Кабінету Міністрів України від 13.01.2016 № 94 «Про затвердження Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки» отриманню Декларації про відповідність передує проходження процедури оцінки відповідності виробником, яка включає в себе не тільки верифікації технічним регламентам, а й практичні тести обладнання. Така процедура займає тривалий час (не менше місяця – за сприятливих умов, а то і 3- 4 місяці і більше) і гарантувати, що засіб вимірювальної техніки пройде таку процедуру до її проведення ніхто не може.
Зауважимо, що строк поставки товару за даними торгами становить до 20.12.2024 року (у тому згідно п. 5.1. Проекту договору - Додаток № 5), що свідчить про звуження кола осіб, що зможуть виконати вимоги п. 2.7 Додатку № 4 (забезпечення) до тих, хто вже пройшов необхідну процедуру оцінки відповідності, як це передбачено Постановою.
Відомості про виробників, обладнання (що є предметом даних торгів), яких вже успішно пройшло відповідну процедуру оцінки відповідності міститься в електронному реєстрі - РЕЄСТР ЗАТВЕРДЖЕНИХ ТИПІВ ЗАСОБІВ ВИМІРЮВАЛЬНОЇ ТЕХНІКИ (надаємо посилання https://legalzvt.kiev.ua/), який веде ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ», як уповноважений орган сертифікації (оцінки відповідності). Для зручності долучаємо «скріни» з вказаного реєстру.
З даних вказаного реєстру вбачається, що є 2 виробника, які мають належний рівень сертифікації титраторів і відповідно зможуть виконати вимоги п. 2.7 Таблиці Додатку 4 - це Mettler Toledo та Metrohm AG (представником якого є Скаржник).
Однак, як вбачається з вищевикладеного у даній скарзі, товар виробництва Metrohm AG (який пропонується Скаржником для участі у даних торгах), що пройшов усі необхідні процедури згідно постанови Кабінету Міністрів України від 13.01.2016 № 94 «Про затвердження Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки» дискримінується окремими вимогами тендерної документації (п.2.1., п. 2.3, Таблиці Додатка №4 до тендерної документації).
Відтак, вбачається, що предметом закупівлі фактично може бути лише продукція Mettler Toledo, що вказує на відсутність щонайменше двох виробників, продукція яких відповідає умовам Документації (зокрема Додатку 4 до тендерної документації), що суперечить нормам законодавства у сфері закупівель. Замовник надає перевагу одному виробнику (учаснику), шляхом встановлення надмірно завищених та невиправданих вимог до товару, що є предметом закупівлі.
Нам не зрозуміло чому Замовник дозволяє собі таке нехтування вимогами законодавства і унеможливлює конкуренцію, хоча на ринку предмета закупівлі є конкуренція, є інші варіанти, що відповідають вимогам технічних регламентів і які використовуються для цілей Замовника. Встановлені вимоги надають виключну перевагу одному учаснику (виробнику) і унеможливлює дотримання принципу максимальної економії та ефективності.
З огляду на вказане просимо зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію і виключити дискримінаційні вимоги, що порушують права Скаржника та унеможливлюють конкуренцію у цих торгах.
Відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» мета процедури закупівлі полягає в забезпеченні рівних та недискримінаційних умов для кожного потенційного учасника, а також досягнення найбільшої економічної ефективності та економі витрачання державних коштів. Законом визначено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Незаконні, дискримінаційні вимоги тендерної документації, шо встановлені Замовником порушують права ТОВ «ЮНІЛАБ» на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, добросовісну конкуренцію, недискримінацію його як учасника.
Частинами 1 та 4 Статті 5 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», , постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1.Прийняти скаргу до розгляду.
2.Зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію в частинах, що описані у скарзі та усунути порушення процедури закупівлі.
3. Встановити порушення процедури закупівлі Замовником
Додатки (Докази):
Авторизаціний лист від виробника (з перекладом)
Скрін. з реєстру затверджених типів засобів вимірювальної техніки з сайту https://legalzvt.kiev.ua/
Таблиця вимог Додатка 4 і коментарів Скаржника.
Директор ________________ __________________
×
-
Назва доказу:
Таблиця вимог Додатка 4 і коментарів Скаржника
-
Повʼязаний документ:
Таблиця .docx
-
-
Назва доказу:
Скарга
-
Повʼязаний документ:
СКАРГА. docx.docx
-
-
Назва доказу:
Витяг з реєстру
-
Повʼязаний документ:
3 legalzvt.kiev.ua_search_витяг з реэстру за пошуковим запитом Титратор.pdf
-
-
Назва доказу:
Переклад лист авторизації Юнілаб
-
Повʼязаний документ:
2 Переклад Листа авторизації Юнілаб.pdf
-
-
Назва доказу:
Лист авторизації Юнілаб від виробника
-
Повʼязаний документ:
1 Лист авторизації Юнілаб від виробника.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
З огляду на вказане просимо зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію і виключити дискримінаційні вимоги, що порушують права Скаржника та унеможливлюють конкуренцію у цих торгах. Відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» мета процедури закупівлі полягає в забезпеченні рівних та недискримінаційних умов для кожного потенційного учасника, а також досягнення найбільшої економічної ефективності та економі витрачання державних коштів. Законом визначено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Незаконні, дискримінаційні вимоги тендерної документації, шо встановлені Замовником порушують права ТОВ «ЮНІЛАБ» на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, добросовісну конкуренцію, недискримінацію його як учасника. Частинами 1 та 4 Статті 5 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», , постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1.Прийняти скаргу до розгляду. 2.Зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію в частинах, що описані у скарзі та усунути порушення процедури закупівлі. 3. Встановити порушення процедури закупівлі Замовником