-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Модернізація системи протипожежної безпеки, сигналізації та оповіщення ДП "Харківський національний академічний театр опери та балету імені М.В. Лисенка"» за адресою: 61057, Україна, Харківська обл., Харків, Сумська, 25»
Торги не відбулися
36 041 446.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 180 207.23 UAH
мін. крок: 0.5% або 180 207.23 UAH
Період оскарження:
04.11.2024 20:06 - 16.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
96381649658e416c8ebda5946eb3d912
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-04-015006-a.b1
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договірна ціна_compressed.pdf 04.12.2024 17:46
- dodatok-26-1.pdf 04.12.2024 17:46
- Скарга_Харківський_національний_академічний_театр_опери_та_балету.docx 04.12.2024 17:46
- sign.p7s 04.12.2024 17:48
- Лист на продовження дії пропозиції.pdf 27.12.2024 16:12
- Рішення від 06.12.2024 № 19393.pdf 06.12.2024 13:26
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.12.2024 № 19887.pdf 16.12.2024 12:22
- Рішення від 13.12.2024 № 19887.pdf 17.12.2024 16:50
- dodatok-29 до Настанови.pdf 10.12.2024 13:41
- ПОЯСНЕННЯ Замовника на скаргу ТОВ ТОП ФАЄР.pdf 10.12.2024 13:41
- Пояснення на скаргу в АМКУ.docx 10.12.2024 13:41
- Протокол 08-01.pdf 08.01.2025 12:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.12.2024 19:03
Дата розгляду скарги:
13.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.12.2024 13:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.12.2024 16:51
Дата виконання рішення Замовником:
08.01.2025 12:26
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 19887-р/пк-пз від 13.12.2024 року Замовником 08.01.2025 року скасовано рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "БПК Газінвестпроект" (код ЄДРПОУ: 36470766) переможцем за процедурою закупівлі — "Модернізація системи протипожежної безпеки, сигналізації та оповіщення ДП "Харківський національний академічний театр опери та балету імені М.В. Лисенка" за адресою: 61057, Україна, Харківська обл., Харків, Сумська, 25", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-11-04-015006-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
dfa65e2afe3d4a72b22e00800f4ee3db
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність показників відомості ресурсів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації (зі змінами від 14.11.2024 року) було встановлено вимогу:
«…Учасник у складі пропозиції повинен надати підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, з урахуванням Настанови:
- Договірну ціну;
- Об’єктні кошториси, що враховують весь обсяг робіт
- локальні кошториси, що враховують весь обсяг робіт;
- відомість ресурсів до Договірної ціни;
- розрахунок загальновиробничих витрат до Договірної ціни
- розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельних організацій до Договірної ціни;
- розрахунок кошторисного прибутку до Договірної ціни
- Дефектний акт до Договірної ціни
Розрахунки договірної ціни на надання робіт за предметом закупівлі повинні бути розроблені у відповідності до розрахунків договірних цін, розроблених з урахуванням Настанови.
У разі невідповідності інформації, зазначеної у вище вказаних документах нормам Настанови з визначення вартості будівництва та технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до тендерної документації, пропозиція буде відхилена Замовником згідно п.п.2 п.44 Особливостей.
Документи мають бути подані Учасником в складі пропозиції шляхом завантаження в систему у вигляді окремого електронного файлу в форматі «рdf», в якому враховані останні зміни в галузевих стандартах з ціноутворення.
Тендерна пропозиція Учасника повинна враховувати: вартість використання техніки та обладнання, паливно-мастильних матеріалів, витратних матеріалів, доставку обладнання, необхідної техніки та працівників відповідної кваліфікації на місце надання робіт та інші витрати Учасника, згідно з чинним законодавством…».
Та в Додатку 3 до тендерної документації було зазначено інформацію: «…*Посилання в технічних специфікаціях, відомостях робіт, відомостях ресурсів на конкретні торгівельні марки чи фірми, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника передбачає можливість заміни їх Учасником на еквіваленти, без зміни одиниці виміру».
На виконання даної вимоги Учасником ТОВ "БПК Газінвестпроект" було надано файл «Договірна ціна_compressed.pdf», який містить документ «Відомість ресурсів до Договірної ціни № 1» (ст. 4-11 файлу «Договірна ціна_compressed.pdf»). Проте надана Учасником Відомість ресурсів не відповідає Відомості ресурсів опублікованої Замовником.
Згідно опублікованої Замовником Відомості ресурсів вимагалось:
Ресурси, спожиті будівельними машинами, автотранспортом і механізованим інструментом
Бензин кг 1 732,6915
Дизельне паливо кг 27,644
Електроенергія квт.г. 83 455,7464
Мастильні матеріали кг 1 439,7607
Гідравлічна рідина кг 0,5335
Відомість ресурсів – це документ, який відображає перелік матеріально-технічних ресурсів (згідно визначення п. 1.2 Настанови з визначення вартості будівництва матеріально-технічні ресурси - сукупність матеріальних ресурсів (матеріалів, виробів і комплектів) та технічних ресурсів (будівельних машин та механізмів), які необхідні для виконання будівельних робіт). Таким чином технічне завдання закупівлі містить перелік матеріально-технічних ресурсів, які необхідні для виконання робіт. Оскільки Додаток 3 до тендерної документації передбачає, що у разі подання пропозиції, яка не відповідає технічним вимогам та визначеному переліку, пропозиція не буде розглядатись та оцінюватись і буде відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, то відомість ресурсів пропозиції учасників повинна відповідати відомості ресурсів технічного завдання.
Тобто Замовником для виконання робіт за предметом закупівлі «код ДК 021:2015 45310000-3 – Електромонтажні роботи («Модернізація системи протипожежної безпеки, сигналізації та оповіщення ДП "Харківський національний академічний театр опери та балету імені М.В. Лисенка"» за адресою: 61057, Україна, Харківська обл., Харків, Сумська, 25» враховані ресурси, спожиті будівельними машинами, автотранспортом і механізованим інструментом, які повинні бути включені Учасниками даної закупівлі.
Проте у Відомості ресурсів, яку надав Учасник, ТОВ "БПК Газінвестпроект" не враховано ресурси, спожиті будівельними машинами, автотранспортом і механізованим інструментом, що говорить про невідповідність тендерної пропозиції Технічному завданню.
Адже, керуючись вимогами Додатку 3 до тендерної документації, Замовником було чітко зазначено, що Учасники можуть використовувати еквівалент, але БЕЗ ЗМІНИ ОДИНИЦІ ВИМІРУ.
Довідково інформуємо, 15-11-2024, 11:07 через веб-портал Уповноваженого органу Замовнику надійшло звернення наступного змісту: «Шановниу замовник у вас в технічному завданні вказано "ВІДОМІСТЬ РЕСУРСІВ (перелік машин та механізмів, матеріальних ресурсів, які Учасник МОЖЕ враховувати в Договірній ціні)." Тобто ви вказали фразу "МОЖЕ враховувати" Так надайте розяснення дані матеріали з відомісті ресурсів обовязкові до врахування в договірній ціні учсника? Чи вони не обовязкові, можуть вити враховані за бажанням учасника? (так як фраза "МОЖЕ" означає, що учасник хоче враховує дане обладнання а хоче не праховує)». 16-11-2024, 14:32 Замовником надано відповідь на звернення: «Шановний Учасник! Замовником визначено необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства, та проект виконання модернізації пройшов державну будівельну експертизу, та отримав позитивний експертний висновок. Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується за допомогою «Настанови з визначення вартості будівництва» (далі - Настанова) затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01 листопада 2021 р, на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення послуг, та поточних цін на них, з урахуванням вимог зазначених Замовником у тендерної документації. «Так надайте розяснення дані матеріали з відомісті ресурсів обовязкові до врахування в договірній ціні учсника» - так, обов’язкові, з урахуванням вимог Настанови та кошторисних норм України. «Чи вони не обовязкові, можуть вити враховані за бажанням учасника?» - так, обов’язкові, з урахуванням вимог Настанови та кошторисних норм України. «так як фраза "МОЖЕ" означає, що учасник хоче враховує дане обладнання а хоче не праховує» - обладнання не відноситься до матеріальних ресурсів, а є обов’язковим для врахування в складі тендерної проозиції Учасника. Дякуємо за запитання».
Звертаємо увагу Комісії, що вимогами Додатку 3 до тендерної документації чітко встановлено, що Тендерна пропозиція Учасника повинна враховувати: вартість використання техніки та обладнання, паливно-мастильних матеріалів, витратних матеріалів, доставку обладнання, необхідної техніки та працівників відповідної кваліфікації на місце надання робіт та інші витрати Учасника, згідно з чинним законодавством. Тобто Учасник повинен був врахувати у своїй тендерній пропозиції паливно-мастильні матеріали.
Отже, виходячи із вимог тендерної документації, зокрема Додатку 3 до тендерної документації та п. 6 Розділу Ⅲ тендерної документації, та відповіді Замовника на поставлене питання, можна дійти висновку, що хоча опублікована замовником Відомість ресурсів містить формулювання: перелік машин та механізмів, матеріальних ресурсів, які Учасник може враховувати в Договірній ціні, але несе в собі ОБОВ՚ЯЗКОВИЙ характер.
Таким чином тендерна пропозиція ТОВ "БПК Газінвестпроект" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
«…Учасник у складі пропозиції повинен надати підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, з урахуванням Настанови:
- Договірну ціну;
- Об’єктні кошториси, що враховують весь обсяг робіт
- локальні кошториси, що враховують весь обсяг робіт;
- відомість ресурсів до Договірної ціни;
- розрахунок загальновиробничих витрат до Договірної ціни
- розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельних організацій до Договірної ціни;
- розрахунок кошторисного прибутку до Договірної ціни
- Дефектний акт до Договірної ціни
Розрахунки договірної ціни на надання робіт за предметом закупівлі повинні бути розроблені у відповідності до розрахунків договірних цін, розроблених з урахуванням Настанови.
У разі невідповідності інформації, зазначеної у вище вказаних документах нормам Настанови з визначення вартості будівництва та технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до тендерної документації, пропозиція буде відхилена Замовником згідно п.п.2 п.44 Особливостей.
Документи мають бути подані Учасником в складі пропозиції шляхом завантаження в систему у вигляді окремого електронного файлу в форматі «рdf», в якому враховані останні зміни в галузевих стандартах з ціноутворення.
Тендерна пропозиція Учасника повинна враховувати: вартість використання техніки та обладнання, паливно-мастильних матеріалів, витратних матеріалів, доставку обладнання, необхідної техніки та працівників відповідної кваліфікації на місце надання робіт та інші витрати Учасника, згідно з чинним законодавством…».
Та в Додатку 3 до тендерної документації було зазначено інформацію: «…*Посилання в технічних специфікаціях, відомостях робіт, відомостях ресурсів на конкретні торгівельні марки чи фірми, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника передбачає можливість заміни їх Учасником на еквіваленти, без зміни одиниці виміру».
На виконання даної вимоги Учасником ТОВ "БПК Газінвестпроект" було надано файл «Договірна ціна_compressed.pdf», який містить документ «Відомість ресурсів до Договірної ціни № 1» (ст. 4-11 файлу «Договірна ціна_compressed.pdf»). Проте надана Учасником Відомість ресурсів не відповідає Відомості ресурсів опублікованої Замовником.
Згідно опублікованої Замовником Відомості ресурсів вимагалось:
Ресурси, спожиті будівельними машинами, автотранспортом і механізованим інструментом
Бензин кг 1 732,6915
Дизельне паливо кг 27,644
Електроенергія квт.г. 83 455,7464
Мастильні матеріали кг 1 439,7607
Гідравлічна рідина кг 0,5335
Відомість ресурсів – це документ, який відображає перелік матеріально-технічних ресурсів (згідно визначення п. 1.2 Настанови з визначення вартості будівництва матеріально-технічні ресурси - сукупність матеріальних ресурсів (матеріалів, виробів і комплектів) та технічних ресурсів (будівельних машин та механізмів), які необхідні для виконання будівельних робіт). Таким чином технічне завдання закупівлі містить перелік матеріально-технічних ресурсів, які необхідні для виконання робіт. Оскільки Додаток 3 до тендерної документації передбачає, що у разі подання пропозиції, яка не відповідає технічним вимогам та визначеному переліку, пропозиція не буде розглядатись та оцінюватись і буде відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, то відомість ресурсів пропозиції учасників повинна відповідати відомості ресурсів технічного завдання.
Тобто Замовником для виконання робіт за предметом закупівлі «код ДК 021:2015 45310000-3 – Електромонтажні роботи («Модернізація системи протипожежної безпеки, сигналізації та оповіщення ДП "Харківський національний академічний театр опери та балету імені М.В. Лисенка"» за адресою: 61057, Україна, Харківська обл., Харків, Сумська, 25» враховані ресурси, спожиті будівельними машинами, автотранспортом і механізованим інструментом, які повинні бути включені Учасниками даної закупівлі.
Проте у Відомості ресурсів, яку надав Учасник, ТОВ "БПК Газінвестпроект" не враховано ресурси, спожиті будівельними машинами, автотранспортом і механізованим інструментом, що говорить про невідповідність тендерної пропозиції Технічному завданню.
Адже, керуючись вимогами Додатку 3 до тендерної документації, Замовником було чітко зазначено, що Учасники можуть використовувати еквівалент, але БЕЗ ЗМІНИ ОДИНИЦІ ВИМІРУ.
Довідково інформуємо, 15-11-2024, 11:07 через веб-портал Уповноваженого органу Замовнику надійшло звернення наступного змісту: «Шановниу замовник у вас в технічному завданні вказано "ВІДОМІСТЬ РЕСУРСІВ (перелік машин та механізмів, матеріальних ресурсів, які Учасник МОЖЕ враховувати в Договірній ціні)." Тобто ви вказали фразу "МОЖЕ враховувати" Так надайте розяснення дані матеріали з відомісті ресурсів обовязкові до врахування в договірній ціні учсника? Чи вони не обовязкові, можуть вити враховані за бажанням учасника? (так як фраза "МОЖЕ" означає, що учасник хоче враховує дане обладнання а хоче не праховує)». 16-11-2024, 14:32 Замовником надано відповідь на звернення: «Шановний Учасник! Замовником визначено необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства, та проект виконання модернізації пройшов державну будівельну експертизу, та отримав позитивний експертний висновок. Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується за допомогою «Настанови з визначення вартості будівництва» (далі - Настанова) затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01 листопада 2021 р, на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення послуг, та поточних цін на них, з урахуванням вимог зазначених Замовником у тендерної документації. «Так надайте розяснення дані матеріали з відомісті ресурсів обовязкові до врахування в договірній ціні учсника» - так, обов’язкові, з урахуванням вимог Настанови та кошторисних норм України. «Чи вони не обовязкові, можуть вити враховані за бажанням учасника?» - так, обов’язкові, з урахуванням вимог Настанови та кошторисних норм України. «так як фраза "МОЖЕ" означає, що учасник хоче враховує дане обладнання а хоче не праховує» - обладнання не відноситься до матеріальних ресурсів, а є обов’язковим для врахування в складі тендерної проозиції Учасника. Дякуємо за запитання».
Звертаємо увагу Комісії, що вимогами Додатку 3 до тендерної документації чітко встановлено, що Тендерна пропозиція Учасника повинна враховувати: вартість використання техніки та обладнання, паливно-мастильних матеріалів, витратних матеріалів, доставку обладнання, необхідної техніки та працівників відповідної кваліфікації на місце надання робіт та інші витрати Учасника, згідно з чинним законодавством. Тобто Учасник повинен був врахувати у своїй тендерній пропозиції паливно-мастильні матеріали.
Отже, виходячи із вимог тендерної документації, зокрема Додатку 3 до тендерної документації та п. 6 Розділу Ⅲ тендерної документації, та відповіді Замовника на поставлене питання, можна дійти висновку, що хоча опублікована замовником Відомість ресурсів містить формулювання: перелік машин та механізмів, матеріальних ресурсів, які Учасник може враховувати в Договірній ціні, але несе в собі ОБОВ՚ЯЗКОВИЙ характер.
Таким чином тендерна пропозиція ТОВ "БПК Газінвестпроект" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
×
-
Назва доказу:
Кошторис
-
Повʼязаний документ:
Договірна ціна_compressed.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення прийняте Протоколом Уповноваженої особи про визнання переможцем ТОВ "БПК Газінвестпроект".
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
9b1367e4b57744778e998d56c6885e03
Заголовок пункту скарги:
неправильні показники адмін витрат
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
2. Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації (зі змінами від 14.11.2024 року) було встановлено вимогу:
«…Учасник у складі пропозиції повинен надати підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, з урахуванням Настанови:
- Договірну ціну;
- Об’єктні кошториси, що враховують весь обсяг робіт
- локальні кошториси, що враховують весь обсяг робіт;
- відомість ресурсів до Договірної ціни;
- розрахунок загальновиробничих витрат до Договірної ціни
- розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельних організацій до Договірної ціни;
- розрахунок кошторисного прибутку до Договірної ціни
- Дефектний акт до Договірної ціни
Розрахунки договірної ціни на надання робіт за предметом закупівлі повинні бути розроблені у відповідності до розрахунків договірних цін, розроблених з урахуванням Настанови.
У разі невідповідності інформації, зазначеної у вище вказаних документах нормам Настанови з визначення вартості будівництва та технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до тендерної документації, пропозиція буде відхилена Замовником згідно п.п.2 п.44 Особливостей.
Документи мають бути подані Учасником в складі пропозиції шляхом завантаження в систему у вигляді окремого електронного файлу в форматі «рdf», в якому враховані останні зміни в галузевих стандартах з ціноутворення.
На виконання даної вимоги Учасником ТОВ "БПК Газінвестпроект" було надано файл «Договірна ціна_compressed.pdf», який містить документ «РОЗРАХУНОК № 6 Кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій (АВ)» (ст. 53 файлу «Договірна ціна_compressed.pdf»). У наданому Учасником Розрахунок № 6 чітко зазначено – Розрахунок адміністративних витрат від прямих і загальновиробничих витрат – За видом будівництва: Об՚єкти, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об՚єктів з незначними наслідками (СС1). Показник грн./люд.год., який застосовується – 4,37.
Згідно з Настановою іде чітке розмежування адміністративних витрат та прибутку по видах робіт: нове будівництво, яке розраховується згідно класу наслідків; ремонт (капітальний або поточний ремонт) та реконструкція. У зв՚язку з тим, що даний Об՚єкт існуючий і виконуються роботи з модернізації, тобто фактично виконуються ремонтні роботи, то на адміністративні витрати та прибуток необхідно застосовувати:
- показники для визначення розміру адміністративних витрат будівельних організацій, грн/люд.год згідно п. 4 Додатку 27 Настанови - Ремонт житла, об’єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою, реставраційно-відновлювальні роботи пам’ятках архітектури та містобудування - 3,89;
та
- показники для визначення розміру кошторисного прибутку, грн/люд.год згідно п. 4 Додатку 25 Настанови - Ремонт житла, об’єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою та реставраційно – відновлювальні роботи на пам’ятках архітектури та містобудування, вартість яких визначається за збірниками КНУ РЕКНрв №№4,6,7,10,11,16,19,21 - 7,65.
Виникає питає, на якій підставі Учасником ТОВ "БПК Газінвестпроект" було застосовано розрахунки саме до Об՚єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об՚єктів з незначними наслідками (СС1)? Адже вимогами тендерної документації, ні вимогами Технічного завдання (Додаток 3 до ТД) НЕ БУЛО встановлено класу наслідків об՚єкта будівництва.
Відповідно до п. 4.39 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад на території України від 01.11.2021р № 281 (надалі – Настанова) встановлено: Кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій призначені на відшкодування адміністративних витрат, пов’язаних з виконанням будівельних робіт. Перелік витрат, що враховуються показниками при обчисленні адміністративних витрат, наведено у додатку 26 цієї Настанови.
Згідно з п. 5.1. Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад на території України від 01.11.2021р № 281: Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Пунктом 5.17. Настанови зазначено: «Адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 цієї Настанови».
В наступному абзаці п. 5.17 Настанови передбачено, що у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатку 27 цієї Настанови.
Додатком 26 Настанови чітко встановлено пункти, яких даних додаток стосується - Додаток 26 до Настанови (пункти 4.39, 5.17) (як доказ Додаємо дані додатки).
Додатком 27 до Настанови зазначено такі показники (Додається як доказ):
Ч.ч.
Об’єкти будівництва та види робіт Показники для визначення розміру адміністративних витрат будівельних організацій,
грн/люд.год
1 2 3
1 Об’єкти, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із значними наслідками (СС3) 5,66
2 Об’єкти, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2) 5,06
3 Об’єкти, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1)
4,37
4 Ремонт житла, об’єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою, реставраційно-відновлювальні роботи на пам’ятках архітектури та містобудування
3,89
5 Пусконалагоджувальні роботи 3,26
Отже, адміністративні витрати учасників повинні визначатись одним із можливих способів:
- або за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат);
- або за показниками, наведеними у Додатку 27 Настанови.
В складі пропозиції Переможця надано кошторисні розрахунки, де у Розрахунку № 6 чітко зазначено – Розрахунок адміністративних витрат від прямих і загальновиробничих витрат – За видом будівництва: Об՚єкти, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об՚єктів з незначними наслідками (СС1). Показник грн./люд.год., який застосовується – 4,37.
Таким чином, Учасник визначив адміністративні витрати не за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат), а за показниками, наведеними у Додатку 27 Настанови.
Відповідно, Учасником було визначено НЕПРАВИЛЬНИЙ показник розміру адміністративних витрат будівельних організацій в розрахунку на 1 люд.год загальної кошторисної трудомісткості будівельних робіт, який відноситься саме до Об՚єкту будівництва СС1 та становить 4,37 грн./люд.год., що в свою чергу значно збільшує вартість ціни пропозиції учасника та призводить до зміни предмета закупівлі.
Адже предметом даної закупівлі є «Модернізація системи протипожежної безпеки, сигналізації та оповіщення ДП "Харківський національний академічний театр опери та балету імені М.В. Лисенка"» за адресою: 61057, Україна, Харківська обл., Харків, Сумська, 25». У свою чергу даний предмет закупівлі включає в себе ремонт об՚єкту соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою, і показник, який повинні були включати учасники – 3,89 грн./люд.год.
Таким чином зазначивши показник адміністративних витрат, Учасником ТОВ "БПК Газінвестпроект" було не дотримано вимоги тендерної документації. Та надані розрахунки договірної ціни складені (розроблені) не у відповідності до Настанови.
Отже, тендерна пропозиція ТОВ "БПК Газінвестпроект" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
«…Учасник у складі пропозиції повинен надати підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, з урахуванням Настанови:
- Договірну ціну;
- Об’єктні кошториси, що враховують весь обсяг робіт
- локальні кошториси, що враховують весь обсяг робіт;
- відомість ресурсів до Договірної ціни;
- розрахунок загальновиробничих витрат до Договірної ціни
- розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельних організацій до Договірної ціни;
- розрахунок кошторисного прибутку до Договірної ціни
- Дефектний акт до Договірної ціни
Розрахунки договірної ціни на надання робіт за предметом закупівлі повинні бути розроблені у відповідності до розрахунків договірних цін, розроблених з урахуванням Настанови.
У разі невідповідності інформації, зазначеної у вище вказаних документах нормам Настанови з визначення вартості будівництва та технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до тендерної документації, пропозиція буде відхилена Замовником згідно п.п.2 п.44 Особливостей.
Документи мають бути подані Учасником в складі пропозиції шляхом завантаження в систему у вигляді окремого електронного файлу в форматі «рdf», в якому враховані останні зміни в галузевих стандартах з ціноутворення.
На виконання даної вимоги Учасником ТОВ "БПК Газінвестпроект" було надано файл «Договірна ціна_compressed.pdf», який містить документ «РОЗРАХУНОК № 6 Кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій (АВ)» (ст. 53 файлу «Договірна ціна_compressed.pdf»). У наданому Учасником Розрахунок № 6 чітко зазначено – Розрахунок адміністративних витрат від прямих і загальновиробничих витрат – За видом будівництва: Об՚єкти, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об՚єктів з незначними наслідками (СС1). Показник грн./люд.год., який застосовується – 4,37.
Згідно з Настановою іде чітке розмежування адміністративних витрат та прибутку по видах робіт: нове будівництво, яке розраховується згідно класу наслідків; ремонт (капітальний або поточний ремонт) та реконструкція. У зв՚язку з тим, що даний Об՚єкт існуючий і виконуються роботи з модернізації, тобто фактично виконуються ремонтні роботи, то на адміністративні витрати та прибуток необхідно застосовувати:
- показники для визначення розміру адміністративних витрат будівельних організацій, грн/люд.год згідно п. 4 Додатку 27 Настанови - Ремонт житла, об’єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою, реставраційно-відновлювальні роботи пам’ятках архітектури та містобудування - 3,89;
та
- показники для визначення розміру кошторисного прибутку, грн/люд.год згідно п. 4 Додатку 25 Настанови - Ремонт житла, об’єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою та реставраційно – відновлювальні роботи на пам’ятках архітектури та містобудування, вартість яких визначається за збірниками КНУ РЕКНрв №№4,6,7,10,11,16,19,21 - 7,65.
Виникає питає, на якій підставі Учасником ТОВ "БПК Газінвестпроект" було застосовано розрахунки саме до Об՚єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об՚єктів з незначними наслідками (СС1)? Адже вимогами тендерної документації, ні вимогами Технічного завдання (Додаток 3 до ТД) НЕ БУЛО встановлено класу наслідків об՚єкта будівництва.
Відповідно до п. 4.39 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад на території України від 01.11.2021р № 281 (надалі – Настанова) встановлено: Кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій призначені на відшкодування адміністративних витрат, пов’язаних з виконанням будівельних робіт. Перелік витрат, що враховуються показниками при обчисленні адміністративних витрат, наведено у додатку 26 цієї Настанови.
Згідно з п. 5.1. Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад на території України від 01.11.2021р № 281: Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Пунктом 5.17. Настанови зазначено: «Адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 цієї Настанови».
В наступному абзаці п. 5.17 Настанови передбачено, що у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатку 27 цієї Настанови.
Додатком 26 Настанови чітко встановлено пункти, яких даних додаток стосується - Додаток 26 до Настанови (пункти 4.39, 5.17) (як доказ Додаємо дані додатки).
Додатком 27 до Настанови зазначено такі показники (Додається як доказ):
Ч.ч.
Об’єкти будівництва та види робіт Показники для визначення розміру адміністративних витрат будівельних організацій,
грн/люд.год
1 2 3
1 Об’єкти, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із значними наслідками (СС3) 5,66
2 Об’єкти, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2) 5,06
3 Об’єкти, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1)
4,37
4 Ремонт житла, об’єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою, реставраційно-відновлювальні роботи на пам’ятках архітектури та містобудування
3,89
5 Пусконалагоджувальні роботи 3,26
Отже, адміністративні витрати учасників повинні визначатись одним із можливих способів:
- або за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат);
- або за показниками, наведеними у Додатку 27 Настанови.
В складі пропозиції Переможця надано кошторисні розрахунки, де у Розрахунку № 6 чітко зазначено – Розрахунок адміністративних витрат від прямих і загальновиробничих витрат – За видом будівництва: Об՚єкти, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об՚єктів з незначними наслідками (СС1). Показник грн./люд.год., який застосовується – 4,37.
Таким чином, Учасник визначив адміністративні витрати не за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат), а за показниками, наведеними у Додатку 27 Настанови.
Відповідно, Учасником було визначено НЕПРАВИЛЬНИЙ показник розміру адміністративних витрат будівельних організацій в розрахунку на 1 люд.год загальної кошторисної трудомісткості будівельних робіт, який відноситься саме до Об՚єкту будівництва СС1 та становить 4,37 грн./люд.год., що в свою чергу значно збільшує вартість ціни пропозиції учасника та призводить до зміни предмета закупівлі.
Адже предметом даної закупівлі є «Модернізація системи протипожежної безпеки, сигналізації та оповіщення ДП "Харківський національний академічний театр опери та балету імені М.В. Лисенка"» за адресою: 61057, Україна, Харківська обл., Харків, Сумська, 25». У свою чергу даний предмет закупівлі включає в себе ремонт об՚єкту соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою, і показник, який повинні були включати учасники – 3,89 грн./люд.год.
Таким чином зазначивши показник адміністративних витрат, Учасником ТОВ "БПК Газінвестпроект" було не дотримано вимоги тендерної документації. Та надані розрахунки договірної ціни складені (розроблені) не у відповідності до Настанови.
Отже, тендерна пропозиція ТОВ "БПК Газінвестпроект" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
×
-
Назва доказу:
Додаток 26 до Настанови
-
Повʼязаний документ:
dodatok-26-1.pdf
-
-
Назва доказу:
Кошторис
-
Повʼязаний документ:
Договірна ціна_compressed.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення прийняте Протоколом Уповноваженої особи про визнання переможцем ТОВ "БПК Газінвестпроект".
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
718722961c424e708ec33e68b927ae5e
Заголовок пункту скарги:
На договірній ціні відсутні підпис та печатка інженера проектувальника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації вимагалось: «Підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, з урахуванням «Настанови з визначення вартості будівництва» (далі - Настанова) затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01 листопада 2021 р:
- Договірна ціна;
- Об’єктні кошториси, що враховують весь обсяг робіт
- локальні кошториси, що враховують весь обсяг робіт;
- відомість ресурсів до Договірної ціни;
- розрахунок загальновиробничих витрат до Договірної ціни
- розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельних організацій до Договірної ціни;
- розрахунок кошторисного прибутку до Договірної ціни
- Дефектний акт до Договірної ціни
повинні бути надані в складі пропозиції шляхом завантаження в систему у вигляді окремих файлів в форматі «рdf», в якому враховані останні зміни в галузевих стандартах з ціноутворення, та підписані і скріплені печаткою сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації…».
На виконання даної вимоги у складі тендерної пропозиції ТОВ "БПК Газінвестпроект" надано документ: «Договірна ціна_compressed.pdf»», у якому міститься документ «Договірна ціна» (ст. 1 файлу «Договірна ціна_compressed.pdf»), який не містить підпис та печатку сертифікованого інженера-проектувальника.
Таким чином тендерна пропозиція ТОВ "БПК Газінвестпроект" " не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
- Договірна ціна;
- Об’єктні кошториси, що враховують весь обсяг робіт
- локальні кошториси, що враховують весь обсяг робіт;
- відомість ресурсів до Договірної ціни;
- розрахунок загальновиробничих витрат до Договірної ціни
- розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельних організацій до Договірної ціни;
- розрахунок кошторисного прибутку до Договірної ціни
- Дефектний акт до Договірної ціни
повинні бути надані в складі пропозиції шляхом завантаження в систему у вигляді окремих файлів в форматі «рdf», в якому враховані останні зміни в галузевих стандартах з ціноутворення, та підписані і скріплені печаткою сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації…».
На виконання даної вимоги у складі тендерної пропозиції ТОВ "БПК Газінвестпроект" надано документ: «Договірна ціна_compressed.pdf»», у якому міститься документ «Договірна ціна» (ст. 1 файлу «Договірна ціна_compressed.pdf»), який не містить підпис та печатку сертифікованого інженера-проектувальника.
Таким чином тендерна пропозиція ТОВ "БПК Газінвестпроект" " не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
×
-
Назва доказу:
кошторис
-
Повʼязаний документ:
Договірна ціна_compressed.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення прийняте Протоколом Уповноваженої особи про визнання переможцем ТОВ "БПК Газінвестпроект".
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
f9d39172f9a9442eb773896c7d9068e4
Заголовок пункту скарги:
Відсутній Дефектний акт до Договірної ціни
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
4. Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації вимагалось: «Підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, з урахуванням «Настанови з визначення вартості будівництва» (далі - Настанова) затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01 листопада 2021 р:
- Договірна ціна;
- Об’єктні кошториси, що враховують весь обсяг робіт
- локальні кошториси, що враховують весь обсяг робіт;
- відомість ресурсів до Договірної ціни;
- розрахунок загальновиробничих витрат до Договірної ціни
- розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельних організацій до Договірної ціни;
- розрахунок кошторисного прибутку до Договірної ціни
- Дефектний акт до Договірної ціни
ТОВ "БПК Газінвестпроект" надано документ: «Договірна ціна_compressed.pdf»», у якому міститься документ «Дефектний акт»
Проте відсутній документ - Дефектний акт до Договірної ціни, як того вимагалося умовами документації
Таким чином тендерна пропозиція ТОВ "БПК Газінвестпроект" " не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
- Договірна ціна;
- Об’єктні кошториси, що враховують весь обсяг робіт
- локальні кошториси, що враховують весь обсяг робіт;
- відомість ресурсів до Договірної ціни;
- розрахунок загальновиробничих витрат до Договірної ціни
- розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельних організацій до Договірної ціни;
- розрахунок кошторисного прибутку до Договірної ціни
- Дефектний акт до Договірної ціни
ТОВ "БПК Газінвестпроект" надано документ: «Договірна ціна_compressed.pdf»», у якому міститься документ «Дефектний акт»
Проте відсутній документ - Дефектний акт до Договірної ціни, як того вимагалося умовами документації
Таким чином тендерна пропозиція ТОВ "БПК Газінвестпроект" " не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
×
-
Назва доказу:
кошторис
-
Повʼязаний документ:
Договірна ціна_compressed.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення прийняте Протоколом Уповноваженої особи про визнання переможцем ТОВ "БПК Газінвестпроект".