-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ
Завершена
2 340 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 23 400.00 UAH
мін. крок: 1% або 23 400.00 UAH
Період оскарження:
19.07.2018 15:51 - 31.07.2018 00:00
Вимога
Відхилено
проект договору з порушеннями та не дотриманням Закону України «Про публічні закупівлі»
Номер:
0afb0a8b2cd1491cbf4a5d70b865c980
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-07-19-001645-b.b1
Назва:
проект договору з порушеннями та не дотриманням Закону України «Про публічні закупівлі»
Вимога:
У розділі IV ЦІНА, ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ РОЗРАХУНКІВ є перелік підстав для зміни ціни за газ, а саме у п 4.6 , де зазначено, що однією з підстав для зміни ціни, але не більш як на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.
Також у розділі IX ПОРЯДОК ЗМІН УМОВ ДОГОВОРУ ТА ІНШІ УМОВИ зазначений перелік випадків зміни істотних умов договору п. 9.1. (на який є посилання у п 4.6.), де також зазначено зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі;
Але поряд з цим, у п 8.8.2. розділу XIII СТРОК ДІЇ ДОГОВОРУ ТА ІНШІ УМОВИ зазначено що одним із гарантійних зобов’язань Постачальника є дотримання умов своєї тендерної пропозиції протягом 90 календарних днів з дня визначення його переможцем процедури закупівлі згідно Закону України “Про публічні закупівлі” (окрім узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів)).
Прошу взяти до уваги, що згідно Закону України “Про публічні закупівлі” тендерна пропозиція є дійсною протягом строку який зазначено у тендерній документації (але не менше 90 днів) та є дійсною з дня розкриття тендерних пропозицій. У Вас зазначено в проекті договору у п 8.8.2. що Постачальник гарантує дотримуватися умов своєї тендерної пропозиції протягом 90 календарних днів з дня визначення його переможцем процедури закупівлі. При чому Ви вказуєте що дане дотримання умов тендерної пропозиції з дня визначення Переможцем зазначено у Законі України «Про публічні закупівлі», також зазначаєте, що зміна ціни в бік зменшення допускаеться.
Також прошу розглянути, що згідно п.2 та п.3 статті 32 Закону зазначається наступне: що «Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції…» та «у разі відмови переможця торгів від підписання договору про закупівлю відповідно до
вимог тендерної документації або неукладення договору про закупівлю з вини учасника у
строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем документів, що підтверджують
відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну
пропозицію такого учасника та визначає переможця серед тих учасників, строк дії тендерної
пропозиції яких ще не минув.»
Отже строк дії тендерної пропозиції визначений для дотримання Учасником умов своє пропозиція для укладання договору з тією ціною та умовами, згідно тендерної пропозиції. Тендерна пропозиція має силу до укладання договору між Переможцем та Замовником.
ч.1 стаття 36 Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та
Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. А законом визначенно, а саме п.2 ч. 4 статті 36, що один із випадків зміни істотних умов, це зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі;
Таким чином, п 8.8.2. проекту договору вказує на неможливість Постачальником змінювати ціну товару у бік збільшення протягом 90 календарних днів з дня визначення його переможцем. Такі умови є дискримінаційними, згідно частини 3 статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Отже Ваш проект договору з порушеннями та не дотриманням Закону України «Про публічні закупівлі»
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
24.07.2018 10:13
Вирішення:
Тендерний комітет ознайомився з вимогою UA-2018-07-19-001645-b.b1 щодо процедури закупівлі – відкриті торги: “ДК 021:2015 – 09120000-6. Газове паливо (природний газ)” [оголошення на prozorro.gov.ua: UA-2018-07-19-001645-b ● 5ff99d00c61f4733b52ef1cff942272a] (надалі -Процедура закупівлі), у якій Скаржник зазначає, що “...проект договору з порушеннями та не дотриманням Закону України «Про публічні закупівлі»” (надалі - Вимога) та повідомляє, що дана Вимога є нікчемною, тобто такою, що не має під собою правового підґрунтя, оскільки проект договору, що міститься у Додатку №4 до тендерної документації насправді відповідає всім вимогам чинного законодавства та при оформлені положень даного проекту договору Замовник керувався основними принципами здійснення закупівель, що передбачені статтею 3 Закону України “Про публічні закупівлі”, а саме забезпечення дотримання добросовісної конкуренції серед учасників та максимальної економії та ефективності використання бюджетних коштів. Окрім цього, проект договору містить розділ “IX. Порядок змін умов договору та інші умови”, який повністю відповідає вимогам ч. 4 ст. 36 Закону України “Про публічні закупівлі” та передбачає у тому числі зміну ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Також, слід зауважити, що згідно чинного законодавства та п. 9.2 Проекту договору - будь-які зміни і доповнення до Договору, в тому числі щодо коригування його вартості, вважаються дійсними, якщо вони оформлені в письмовому вигляді та підписані уповноваженими на це представниками Сторін (тобто Скаржнику, слід прийняти до уваги те, що у переможця процедури закупівлі не має перешкод щодо можливості звернутися до Замовника з проханням розглянути питання про внесення змін до Договору, але зміни до договору можуть бути внесені лише за згодою Сторін, а не в односторонньому порядку як це розуміє Скаржник і дані законні обставини наразі ніяк не перешкоджають прийняти участь Скаржнику у Процедурі закупівлі та відповідно не можуть бути розцінені як дискримінація).
А отже, застосування Замовником в положеннях проекту договору основного принципу здійснення закупівель, що передбачений статтею 3 Закону України “Про публічні закупівлі”, а саме забезпечення максимальної економії та ефективності використання бюджетних коштів не може бути розцінено як дискримінацію по відношенню до будь-якого учасника процедури закупівлі у тому числі до Скаржника який звернувся з Вимогою.
Враховуючи вищевикладене та той факт, що Скаржник не довів та документально не підтвердив, яким чином зазначені вимоги тендерної документації перешкоджають взяти йому участь у Процедурі закупівлі, а також беручи до уваги те, що згідно умов п. 4 Додатку №1 до Проекту договору передбачено, що “ Даний проект договору та/або істотні/основні умови, які обов'язково включаються до договору про закупівлю товару не є остаточними та вичерпними, і можуть бути доповнені та/або скориговані замовником під час укладання договору з учасником-переможцем процедури закупівлі в залежності від специфіки, характеру предмету закупівлі, а також інших умов, які погоджуються Сторонами та передбачено, що Замовник має право змінювати проект договору та/або основні вимоги до договору у випадках передбачених чинним законодавством у сфері публічних закупівель та/або у разі зміни діючого законодавства України”, - тендерний комітет не вбачає необхідності та правових підстав для задоволення вимог №UA-2018-07-19-001645-b.b1, у зв’язку з чим, прийнято рішення відмовити Скаржнику у задоволені його Вимог.
Статус вимоги:
Відхилено