-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Роботи з технічного нагляду за виконанням будівельних робіт на об’єкті: «Будівництво дошкільного навчального закладу на 220 місць в мікрорайоні «Піщаний» м. Біла Церква Київської області. Коригування.»
Завершена
2 091 084.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 455.42 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 455.42 UAH
Період оскарження:
04.11.2024 15:49 - 30.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
4128191b9d64453cb6d6e99a82cf2888
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-04-011526-a.b1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
І. Відповідно до пп. 5.1.2. п. 5. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати документи щодо підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям та відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, зокрема: документи, що підтверджують компетентність, знання, досвід роботи Учасника з матеріалами та технологіями оздоблювальних, фасадних робіт, інженерних комунікацій. Такими документами можуть слугувати сертифікати навчання від виробників матеріалів, сертифікати проходження семінарів та ін. Учасник повинен бути спроможний виконувати контроль робіт по всім спеціалізаціям (загально-будівельні, інженерні мережі, оздоблювальні роботи та інші), що виконуються Підрядником за цим об’єктом.
Законом України «Про архітектурну діяльність» визначено, що технічний нагляд- здійснення замовником контролю за дотриманням проектних рішень та будівельних норм і правилам, а також контролю за якістю виконаних робіт та їх обсягами під час будівництва або зміни (у тому числі шляхом знесення) об'єкта містобудування.
Статтею 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» встановлено, що технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають кваліфікаційний сертифікат. Порядок проведення авторського і технічного наглядів установлюється Кабінетом Міністрів України.
Порядок здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затверджено постановою Кабінету міністрів України від 11 липня 2007 р. № 903 «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури» (надалі – Порядок № 903).
Статтею 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» визначено порядок професійної атестації виконавців робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури та встановлено, що громадянам, які пройшли професійну атестацію, видається відповідний кваліфікаційний сертифікат. Видача кваліфікаційного сертифіката здійснюється на підставі прийнятого рішення про видачу кваліфікаційного сертифіката шляхом внесення запису до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. Громадяни, які пройшли професійну атестацію, набувають права на виконання відповідних видів робіт з дня внесення до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва запису про кваліфікаційний сертифікат.
Статтею 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» встановлено вичерпний перелік документів та вимог для отримання кваліфікаційного сертифікату, а саме:
«До професійної атестації допускаються громадяни, які здобули вищу освіту за освітньо-кваліфікаційними рівнями бакалавра, спеціаліста, магістра за напрямом професійної атестації відповідно до кваліфікаційних вимог та мають стаж роботи за фахом не менш як три роки.
Для проведення професійної атестації громадяни подають заяву про допуск до проведення професійної атестації у паперовій формі або в електронній формі через електронний кабінет користувача Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва чи іншу державну інформаційну систему, інтегровану з Єдиною державною електронною системою у сфері будівництва, до якої додаються:
копії паспорта та реєстраційного номера облікової картки платника податків (не подається фізичними особами, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку в паспорті);
засвідчені в установленому порядку копії документів:
про освіту;
про трудову діяльність та стаж;
про підвищення кваліфікації протягом останніх п’яти років за відповідними програмами за напрямом професійної атестації;
стислий звіт про професійну діяльність та/або творчі досягнення.
Крім того, громадяни можуть подавати інші документи, що підтверджують їх професійну спеціалізацію, рівень знань та кваліфікацію».
У пункті 3 Порядку № 903 зазначено, що технічний нагляд здійснюють особи, що мають виданий відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційний сертифікат.
Таким чином, єдиною умовою для виконання робіт з технічного нагляду є наявність кваліфікаційного сертифікату згідно умов Закону України «Про архітектурну діяльність». Ніяких інших додаткових курсів, навчання, навичок тощо для виконання робіт з технічного нагляду на об’єктах будівництва не вимагається.
Порядком № 903 чітко визначено обов’язки інженера з технічного нагляду, а саме:
«5. Особи, що здійснюють технічний нагляд:
1) проводять перевірку:
наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об'єкта, - технічного паспорта, сертифіката, документів, що відображають результати лабораторних випробувань тощо;
відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів;
відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації; виконання підрядником вказівок і приписів, виданих за результатами технічного нагляду, державного архітектурно-будівельного контролю та державного нагляду;
2) ведуть облік обсягів прийнятих і оплачених будівельно-монтажних робіт, а також будівельно-монтажних робіт, виконаних з недоліками;
3) проводять разом з підрядником огляд та оцінку результатів виконаних робіт, у тому числі прихованих, і конструктивних елементів;
4) повідомляють підряднику про невідповідність виробів, матеріалів та обладнання вимогам нормативних документів;
5) оформляють акти робіт, виконаних з недоліками;
6) беруть участь у проведенні перевірки:
робочою комісією якості окремих конструкцій і вузлів, будівельно-монтажних робіт усіх видів, відповідності змонтованого спецобладнання, устатковання і механізмів технічним умовам;
органами державного нагляду та архітектурно-будівельного контролю;
7) виконують інші функції, пов'язані з технічним наглядом на відповідному об'єкті.
6. Особи, що здійснюють технічний нагляд, мають право вимагати від підрядника:
1) виконання робіт відповідно до проектно-кошторисної та іншої технічної документації, дотримання вимог нормативних документів щодо порядку виконання і прийняття робіт;
2) зупинення робіт у разі застосування ним матеріалів, деталей, конструкцій та виробів, які не відповідають вимогам нормативних документів;
3) проведення лабораторних випробувань матеріалів і конструкцій щодо їх відповідності сертифікатам якості, а обладнання - технічним (технологічним) паспортам та своєчасного повідомлення їм про такі випробування;
4) усунення відхилень від проектних рішень, недоліків (дефектів) та недоробок і повторного пред'явлення робіт для здійснення технічного нагляду;
5) зупинення виконання:
робіт до оформлення актів огляду прихованих робіт;
будівельно-монтажних робіт у разі виявлення понаднормативної деформації об'єкта або загрози обвалу конструкцій та вжиття невідкладних заходів для запобігання виникненню аварії.
7. У разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об'єкта, та відмови підрядника їх усунути особа, що здійснює технічний нагляд, повідомляє про це замовнику (забудовнику) і відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства».
Отже, для виконання робіт з технічного нагляду особи, що здійснюють технічний нагляд не повинні підтверджувати компетентність, знання, досвід роботи Учасника з матеріалами та технологіями оздоблювальних, фасадних робіт, інженерних комунікацій та будь-які інші навички, знання та вміння, крім тих, що визначені Порядком № 903 та Законом України «Про архітектурну діяльність».
Крім того, кваліфікаційний сертифікат інженера з технічного нагляд не поділяється за видами робіт, такі як загально-будівельні, інженерні мережі, оздоблювальні роботи тощо. Посада інженера з технічного нагляду поділяється лише на категорії, у тому числі:
- Інженер технічного нагляду (без категорії) та Інженер технічного нагляду ІІ категорії – можуть здійснювати технічний нагляд лише на об’єктах класу наслідків (відповідальності) СС1;
- Інженер технічного нагляду І категорії – може здійснювати технічний нагляд на об’єктах класу наслідків (відповідальності) СС1 та СС2;
- Провідний інженер технічного нагляду - може здійснювати технічний нагляд на всіх об’єктах будівництва, а саме: клас наслідків (відповідальності) СС1, СС2 та СС3.
Наше підприємство має досвід виконання робіт з технічного нагляду з 2008 року та має достатній штат кваліфікованих працівників, що мають кваліфікаційні сертифікати інженера технічного нагляду з правом виконувати роботи з технічного нагляду за будівництвом будівель і споруд щодо об’єктів будівництва класу наслідків відповідальності СС1 (незначні наслідки), СС2 (середні наслідки), СС3 (значні наслідки).
Предмет Закупівлі відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС2, а отже – технічний нагляд на ньому можуть здійснювати провідний інженер технічного нагляду та інженер технічного нагляду І категорії.
Працівники нашого підприємства мають великий досвід здійснення технічного нагляду на об’єктах різної складності та виду. Вказані працівники не проходили навчання від виробників матеріалів. Але, відповідно до вищенаведеного, це і не потрібно для виконання робіт з технічного нагляду.
Проте, враховуючи вимогу Замовника щодо підтвердження компетентності, знання, досвіду роботи з матеріалами та технологіями оздоблювальних, фасадних робіт, інженерних комунікацій, ТОВ «ПРОЕКТ-СТУДІЯ» не має змоги подати пропозицію в Закупівлі.
ІІ. Відповідно до пп. 5.2.2 п. 5. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, Учасник повинен підтвердити досвід виконання аналогічних договорів шляхом надання, зокрема, завірених копій підтверджуючих документів, а саме: аналогічних договорів з додатковими угодами (за їх наявності) та актів на всю суму договору, скан-копію сертифіката та/або декларації про готовність до експлуатації закінченого будівництва об’єкта.
Відповідно до п. 3 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 461 від 13.04.2011 (надалі – Порядок № 461), «Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1), та об’єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об’єкта до експлуатації.
У п. 2 Порядку № 461 визначено зазначення певних термінів та вказано, що інші терміни вживаються в цьому Порядку в значенні, наведеному у Законі України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено, що замовник будівництва - фізична чи юридична особа, яка має у власності чи користуванні одну чи декілька земельних ділянок або у власності чи управлінні будівлю/споруду і має намір щодо виконання підготовчих та/або будівельних робіт. У разі виконання підготовчих/будівельних робіт щодо багатоквартирного будинку замовником будівництва може бути об’єднання співвласників багатоквартирного будинку або управитель багатоквартирного будинку чи житлово-будівельний (житловий) кооператив, який здійснюватиме утримання такого будинку на підставі рішення (договору) співвласників багатоквартирного будинку.
Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, а також комплексів (будов), до складу яких входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), здійснюється на підставі акта готовності об’єкта до експлуатації шляхом видачі відповідними органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката.
3-1. Документи для прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів подаються за вибором замовника до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю:
1) в електронній формі через електронний кабінет або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронним кабінетом, користувачами якої є замовник та відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю;
2) у паперовій формі або поштовим відправленням з описом вкладення через центри надання адміністративних послуг.
Під час прийняття документів у замовників (крім документів, поданих поштовим відправленням) адміністратори центрів надання адміністративних послуг формують (складають) заяву в електронній формі через Портал Дія або електронний кабінет користувача на підставі інформації, що міститься в документах, поданих замовниками, роздруковують і надають замовникам для перевірки та підпису.».
Таким чином, обов’язок щодо отримання сертифікату та/або декларації про готовність до експлуатації закінченого будівництва об’єкта та, як наслідок, їх зберігання лежить на замовнику.
Відповідно до укладених договорів на здійснення технічного нагляду ТОВ «ПРОЕКТ-СТУДІЯ» є виконавцем робіт. Замовники робіт згідно згаданих вище договорів не доручали Підприємству вчиняти дії щодо отримання сертифіката та/або декларації про готовність до експлуатації закінченого будівництва об’єкта.
Наше підприємство має досвід роботи з технічного нагляду на більш ніж 500 об’єктах різних видів робіт, зокрема й на об’єктах класу наслідків відповідальності СС2 та СС3. Проте, оскільки це не вимагається законодавством, у ТОВ «ПРОЕКТ-СТУДІЯ» відсутні оригінали, копії чи скан-копії сертифікатів та/або декларацій про готовність до експлуатації закінченого будівництва об’єкта.
Таким чином, вимога щодо надання скан-копії сертифіката та/або декларації про готовність до експлуатації закінченого будівництва об’єкта є дискримінаційною стосовно нашого Підприємства та такою, що обмежує можливість участі в Закупівлі.
У п.1 Розділу І «Загальні положення» Тендерної документації зазначено, зокрема, наступне: «У тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови), встановлення яких передбачено Фінансовою угодою (далі — Фінансова Угода) між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації: -- Програми з відновлення України (далі — ПВУ,, ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-ІХ) , та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель.
Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру.».
Керівні принципи імплементації Програми розміщено на сайті Міністерства розвитку громад та територій України за посиланням: https://mtu.gov.ua/content/proekti-eib-nadzvichayna-kreditna-programa-dlya-vidnovlennya-ukraini-ta-programa-z-vidnovlenngya-ukraini.html.
Проте, Керівні принципи імплементації Програми не містять вимог, зазначених у пп. 5.1.2 та 5.2.2 п. 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- тендерна документація 14.11.2024 16:18
- скарга 14.11.2024 16:18
- Скарга 14.11.2024 16:18
- Керівні принципи імплементації Програми 14.11.2024 16:18
- довідка досвід 14.11.2024 16:18
- досвід підприємства 14.11.2024 16:18
- кваліфікаційні сертифікати 14.11.2024 16:18
- sign.p7s 14.11.2024 16:20
- Рішення від 18.11.2024 № 18464.pdf 18.11.2024 16:39
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.11.2024 № 18803.pdf 26.11.2024 14:22
- Рішення від 25.11.2024 № 18803.pdf 27.11.2024 18:14
- Пояснення на скаргу.pdf 20.11.2024 16:06
- Витяг з протоколу №8.pdf 20.11.2024 16:06
- Пояснення на скаргу АМКУ ТН.docx 21.11.2024 08:03
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.11.2024 18:21
Дата розгляду скарги:
25.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.11.2024 16:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.11.2024 18:15
Дата виконання рішення Замовником:
28.11.2024 11:13
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником відповідно до Рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 18803-р/пк-пз від 25.11.2024 року внесено зміни до тендерної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9e3e06655cc24a9fa16927894132e7fd
Заголовок пункту скарги:
пп. 5.1.2. п. 5. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати документи щодо підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям та відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, зокрема: документи, що підтверджують компетентність, знання, досвід роботи Учасника з матеріалами та технологія
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
І. Відповідно до пп. 5.1.2. п. 5. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати документи щодо підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям та відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, зокрема: документи, що підтверджують компетентність, знання, досвід роботи Учасника з матеріалами та технологіями оздоблювальних, фасадних робіт, інженерних комунікацій. Такими документами можуть слугувати сертифікати навчання від виробників матеріалів, сертифікати проходження семінарів та ін. Учасник повинен бути спроможний виконувати контроль робіт по всім спеціалізаціям (загально-будівельні, інженерні мережі, оздоблювальні роботи та інші), що виконуються Підрядником за цим об’єктом.
Законом України «Про архітектурну діяльність» визначено, що технічний нагляд- здійснення замовником контролю за дотриманням проектних рішень та будівельних норм і правилам, а також контролю за якістю виконаних робіт та їх обсягами під час будівництва або зміни (у тому числі шляхом знесення) об'єкта містобудування.
Статтею 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» встановлено, що технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають кваліфікаційний сертифікат. Порядок проведення авторського і технічного наглядів установлюється Кабінетом Міністрів України.
Порядок здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затверджено постановою Кабінету міністрів України від 11 липня 2007 р. № 903 «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури» (надалі – Порядок № 903).
Статтею 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» визначено порядок професійної атестації виконавців робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури та встановлено, що громадянам, які пройшли професійну атестацію, видається відповідний кваліфікаційний сертифікат. Видача кваліфікаційного сертифіката здійснюється на підставі прийнятого рішення про видачу кваліфікаційного сертифіката шляхом внесення запису до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. Громадяни, які пройшли професійну атестацію, набувають права на виконання відповідних видів робіт з дня внесення до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва запису про кваліфікаційний сертифікат.
Статтею 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» встановлено вичерпний перелік документів та вимог для отримання кваліфікаційного сертифікату, а саме:
«До професійної атестації допускаються громадяни, які здобули вищу освіту за освітньо-кваліфікаційними рівнями бакалавра, спеціаліста, магістра за напрямом професійної атестації відповідно до кваліфікаційних вимог та мають стаж роботи за фахом не менш як три роки.
Для проведення професійної атестації громадяни подають заяву про допуск до проведення професійної атестації у паперовій формі або в електронній формі через електронний кабінет користувача Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва чи іншу державну інформаційну систему, інтегровану з Єдиною державною електронною системою у сфері будівництва, до якої додаються:
копії паспорта та реєстраційного номера облікової картки платника податків (не подається фізичними особами, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку в паспорті);
засвідчені в установленому порядку копії документів:
про освіту;
про трудову діяльність та стаж;
про підвищення кваліфікації протягом останніх п’яти років за відповідними програмами за напрямом професійної атестації;
стислий звіт про професійну діяльність та/або творчі досягнення.
Крім того, громадяни можуть подавати інші документи, що підтверджують їх професійну спеціалізацію, рівень знань та кваліфікацію».
У пункті 3 Порядку № 903 зазначено, що технічний нагляд здійснюють особи, що мають виданий відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційний сертифікат.
Таким чином, єдиною умовою для виконання робіт з технічного нагляду є наявність кваліфікаційного сертифікату згідно умов Закону України «Про архітектурну діяльність». Ніяких інших додаткових курсів, навчання, навичок тощо для виконання робіт з технічного нагляду на об’єктах будівництва не вимагається.
Порядком № 903 чітко визначено обов’язки інженера з технічного нагляду, а саме:
«5. Особи, що здійснюють технічний нагляд:
1) проводять перевірку:
наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об'єкта, - технічного паспорта, сертифіката, документів, що відображають результати лабораторних випробувань тощо;
відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів;
відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації; виконання підрядником вказівок і приписів, виданих за результатами технічного нагляду, державного архітектурно-будівельного контролю та державного нагляду;
2) ведуть облік обсягів прийнятих і оплачених будівельно-монтажних робіт, а також будівельно-монтажних робіт, виконаних з недоліками;
3) проводять разом з підрядником огляд та оцінку результатів виконаних робіт, у тому числі прихованих, і конструктивних елементів;
4) повідомляють підряднику про невідповідність виробів, матеріалів та обладнання вимогам нормативних документів;
5) оформляють акти робіт, виконаних з недоліками;
6) беруть участь у проведенні перевірки:
робочою комісією якості окремих конструкцій і вузлів, будівельно-монтажних робіт усіх видів, відповідності змонтованого спецобладнання, устатковання і механізмів технічним умовам;
органами державного нагляду та архітектурно-будівельного контролю;
7) виконують інші функції, пов'язані з технічним наглядом на відповідному об'єкті.
6. Особи, що здійснюють технічний нагляд, мають право вимагати від підрядника:
1) виконання робіт відповідно до проектно-кошторисної та іншої технічної документації, дотримання вимог нормативних документів щодо порядку виконання і прийняття робіт;
2) зупинення робіт у разі застосування ним матеріалів, деталей, конструкцій та виробів, які не відповідають вимогам нормативних документів;
3) проведення лабораторних випробувань матеріалів і конструкцій щодо їх відповідності сертифікатам якості, а обладнання - технічним (технологічним) паспортам та своєчасного повідомлення їм про такі випробування;
4) усунення відхилень від проектних рішень, недоліків (дефектів) та недоробок і повторного пред'явлення робіт для здійснення технічного нагляду;
5) зупинення виконання:
робіт до оформлення актів огляду прихованих робіт;
будівельно-монтажних робіт у разі виявлення понаднормативної деформації об'єкта або загрози обвалу конструкцій та вжиття невідкладних заходів для запобігання виникненню аварії.
7. У разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об'єкта, та відмови підрядника їх усунути особа, що здійснює технічний нагляд, повідомляє про це замовнику (забудовнику) і відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства».
Отже, для виконання робіт з технічного нагляду особи, що здійснюють технічний нагляд не повинні підтверджувати компетентність, знання, досвід роботи Учасника з матеріалами та технологіями оздоблювальних, фасадних робіт, інженерних комунікацій та будь-які інші навички, знання та вміння, крім тих, що визначені Порядком № 903 та Законом України «Про архітектурну діяльність».
Крім того, кваліфікаційний сертифікат інженера з технічного нагляд не поділяється за видами робіт, такі як загально-будівельні, інженерні мережі, оздоблювальні роботи тощо. Посада інженера з технічного нагляду поділяється лише на категорії, у тому числі:
- Інженер технічного нагляду (без категорії) та Інженер технічного нагляду ІІ категорії – можуть здійснювати технічний нагляд лише на об’єктах класу наслідків (відповідальності) СС1;
- Інженер технічного нагляду І категорії – може здійснювати технічний нагляд на об’єктах класу наслідків (відповідальності) СС1 та СС2;
- Провідний інженер технічного нагляду - може здійснювати технічний нагляд на всіх об’єктах будівництва, а саме: клас наслідків (відповідальності) СС1, СС2 та СС3.
Наше підприємство має досвід виконання робіт з технічного нагляду з 2008 року та має достатній штат кваліфікованих працівників, що мають кваліфікаційні сертифікати інженера технічного нагляду з правом виконувати роботи з технічного нагляду за будівництвом будівель і споруд щодо об’єктів будівництва класу наслідків відповідальності СС1 (незначні наслідки), СС2 (середні наслідки), СС3 (значні наслідки).
Предмет Закупівлі відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС2, а отже – технічний нагляд на ньому можуть здійснювати провідний інженер технічного нагляду та інженер технічного нагляду І категорії.
Працівники нашого підприємства мають великий досвід здійснення технічного нагляду на об’єктах різної складності та виду. Вказані працівники не проходили навчання від виробників матеріалів. Але, відповідно до вищенаведеного, це і не потрібно для виконання робіт з технічного нагляду.
Проте, враховуючи вимогу Замовника щодо підтвердження компетентності, знання, досвіду роботи з матеріалами та технологіями оздоблювальних, фасадних робіт, інженерних комунікацій, ТОВ «ПРОЕКТ-СТУДІЯ» не має змоги подати пропозицію в Закупівлі.
Законом України «Про архітектурну діяльність» визначено, що технічний нагляд- здійснення замовником контролю за дотриманням проектних рішень та будівельних норм і правилам, а також контролю за якістю виконаних робіт та їх обсягами під час будівництва або зміни (у тому числі шляхом знесення) об'єкта містобудування.
Статтею 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» встановлено, що технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають кваліфікаційний сертифікат. Порядок проведення авторського і технічного наглядів установлюється Кабінетом Міністрів України.
Порядок здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затверджено постановою Кабінету міністрів України від 11 липня 2007 р. № 903 «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури» (надалі – Порядок № 903).
Статтею 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» визначено порядок професійної атестації виконавців робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури та встановлено, що громадянам, які пройшли професійну атестацію, видається відповідний кваліфікаційний сертифікат. Видача кваліфікаційного сертифіката здійснюється на підставі прийнятого рішення про видачу кваліфікаційного сертифіката шляхом внесення запису до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. Громадяни, які пройшли професійну атестацію, набувають права на виконання відповідних видів робіт з дня внесення до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва запису про кваліфікаційний сертифікат.
Статтею 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» встановлено вичерпний перелік документів та вимог для отримання кваліфікаційного сертифікату, а саме:
«До професійної атестації допускаються громадяни, які здобули вищу освіту за освітньо-кваліфікаційними рівнями бакалавра, спеціаліста, магістра за напрямом професійної атестації відповідно до кваліфікаційних вимог та мають стаж роботи за фахом не менш як три роки.
Для проведення професійної атестації громадяни подають заяву про допуск до проведення професійної атестації у паперовій формі або в електронній формі через електронний кабінет користувача Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва чи іншу державну інформаційну систему, інтегровану з Єдиною державною електронною системою у сфері будівництва, до якої додаються:
копії паспорта та реєстраційного номера облікової картки платника податків (не подається фізичними особами, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку в паспорті);
засвідчені в установленому порядку копії документів:
про освіту;
про трудову діяльність та стаж;
про підвищення кваліфікації протягом останніх п’яти років за відповідними програмами за напрямом професійної атестації;
стислий звіт про професійну діяльність та/або творчі досягнення.
Крім того, громадяни можуть подавати інші документи, що підтверджують їх професійну спеціалізацію, рівень знань та кваліфікацію».
У пункті 3 Порядку № 903 зазначено, що технічний нагляд здійснюють особи, що мають виданий відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційний сертифікат.
Таким чином, єдиною умовою для виконання робіт з технічного нагляду є наявність кваліфікаційного сертифікату згідно умов Закону України «Про архітектурну діяльність». Ніяких інших додаткових курсів, навчання, навичок тощо для виконання робіт з технічного нагляду на об’єктах будівництва не вимагається.
Порядком № 903 чітко визначено обов’язки інженера з технічного нагляду, а саме:
«5. Особи, що здійснюють технічний нагляд:
1) проводять перевірку:
наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об'єкта, - технічного паспорта, сертифіката, документів, що відображають результати лабораторних випробувань тощо;
відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів;
відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації; виконання підрядником вказівок і приписів, виданих за результатами технічного нагляду, державного архітектурно-будівельного контролю та державного нагляду;
2) ведуть облік обсягів прийнятих і оплачених будівельно-монтажних робіт, а також будівельно-монтажних робіт, виконаних з недоліками;
3) проводять разом з підрядником огляд та оцінку результатів виконаних робіт, у тому числі прихованих, і конструктивних елементів;
4) повідомляють підряднику про невідповідність виробів, матеріалів та обладнання вимогам нормативних документів;
5) оформляють акти робіт, виконаних з недоліками;
6) беруть участь у проведенні перевірки:
робочою комісією якості окремих конструкцій і вузлів, будівельно-монтажних робіт усіх видів, відповідності змонтованого спецобладнання, устатковання і механізмів технічним умовам;
органами державного нагляду та архітектурно-будівельного контролю;
7) виконують інші функції, пов'язані з технічним наглядом на відповідному об'єкті.
6. Особи, що здійснюють технічний нагляд, мають право вимагати від підрядника:
1) виконання робіт відповідно до проектно-кошторисної та іншої технічної документації, дотримання вимог нормативних документів щодо порядку виконання і прийняття робіт;
2) зупинення робіт у разі застосування ним матеріалів, деталей, конструкцій та виробів, які не відповідають вимогам нормативних документів;
3) проведення лабораторних випробувань матеріалів і конструкцій щодо їх відповідності сертифікатам якості, а обладнання - технічним (технологічним) паспортам та своєчасного повідомлення їм про такі випробування;
4) усунення відхилень від проектних рішень, недоліків (дефектів) та недоробок і повторного пред'явлення робіт для здійснення технічного нагляду;
5) зупинення виконання:
робіт до оформлення актів огляду прихованих робіт;
будівельно-монтажних робіт у разі виявлення понаднормативної деформації об'єкта або загрози обвалу конструкцій та вжиття невідкладних заходів для запобігання виникненню аварії.
7. У разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об'єкта, та відмови підрядника їх усунути особа, що здійснює технічний нагляд, повідомляє про це замовнику (забудовнику) і відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства».
Отже, для виконання робіт з технічного нагляду особи, що здійснюють технічний нагляд не повинні підтверджувати компетентність, знання, досвід роботи Учасника з матеріалами та технологіями оздоблювальних, фасадних робіт, інженерних комунікацій та будь-які інші навички, знання та вміння, крім тих, що визначені Порядком № 903 та Законом України «Про архітектурну діяльність».
Крім того, кваліфікаційний сертифікат інженера з технічного нагляд не поділяється за видами робіт, такі як загально-будівельні, інженерні мережі, оздоблювальні роботи тощо. Посада інженера з технічного нагляду поділяється лише на категорії, у тому числі:
- Інженер технічного нагляду (без категорії) та Інженер технічного нагляду ІІ категорії – можуть здійснювати технічний нагляд лише на об’єктах класу наслідків (відповідальності) СС1;
- Інженер технічного нагляду І категорії – може здійснювати технічний нагляд на об’єктах класу наслідків (відповідальності) СС1 та СС2;
- Провідний інженер технічного нагляду - може здійснювати технічний нагляд на всіх об’єктах будівництва, а саме: клас наслідків (відповідальності) СС1, СС2 та СС3.
Наше підприємство має досвід виконання робіт з технічного нагляду з 2008 року та має достатній штат кваліфікованих працівників, що мають кваліфікаційні сертифікати інженера технічного нагляду з правом виконувати роботи з технічного нагляду за будівництвом будівель і споруд щодо об’єктів будівництва класу наслідків відповідальності СС1 (незначні наслідки), СС2 (середні наслідки), СС3 (значні наслідки).
Предмет Закупівлі відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС2, а отже – технічний нагляд на ньому можуть здійснювати провідний інженер технічного нагляду та інженер технічного нагляду І категорії.
Працівники нашого підприємства мають великий досвід здійснення технічного нагляду на об’єктах різної складності та виду. Вказані працівники не проходили навчання від виробників матеріалів. Але, відповідно до вищенаведеного, це і не потрібно для виконання робіт з технічного нагляду.
Проте, враховуючи вимогу Замовника щодо підтвердження компетентності, знання, досвіду роботи з матеріалами та технологіями оздоблювальних, фасадних робіт, інженерних комунікацій, ТОВ «ПРОЕКТ-СТУДІЯ» не має змоги подати пропозицію в Закупівлі.
×
-
Назва доказу:
кваліфікаційні сертифікати
-
Повʼязаний документ:
кваліфікаційні сертифікати
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
2. Зобов’язати Управління капітального будівництва Білоцерківської міської ради виключити з тендерної документації вимогу щодо надання документів, що підтверджують компетентність, знання, досвід роботи Учасника з матеріалами та технологіями оздоблювальних, фасадних робіт, інженерних комунікацій. Такими документами можуть слугувати сертифікати навчання від виробників матеріалів, сертифікати проходження семінарів та ін. Учасник повинен бути спроможний виконувати контроль робіт по всім спеціалізаціям (загально-будівельні, інженерні мережі, оздоблювальні роботи та інші), що виконуються Підрядником за цим об’єктом.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
4f7206b8000a4785a24d24394a174d80
Заголовок пункту скарги:
пп. 5.2.2 п. 5. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, Учасник повинен підтвердити досвід виконання аналогічних договорів шляхом надання, зокрема, завірених копій підтверджуючих документів, а саме: аналогічних договорів з додатковими угодами (за їх наявності) та актів на всю суму договору, скан-копію сертифіката та/або декларації про готовність до експлу
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
ІІ. Відповідно до пп. 5.2.2 п. 5. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, Учасник повинен підтвердити досвід виконання аналогічних договорів шляхом надання, зокрема, завірених копій підтверджуючих документів, а саме: аналогічних договорів з додатковими угодами (за їх наявності) та актів на всю суму договору, скан-копію сертифіката та/або декларації про готовність до експлуатації закінченого будівництва об’єкта.
Відповідно до п. 3 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 461 від 13.04.2011 (надалі – Порядок № 461), «Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1), та об’єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об’єкта до експлуатації.
У п. 2 Порядку № 461 визначено зазначення певних термінів та вказано, що інші терміни вживаються в цьому Порядку в значенні, наведеному у Законі України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено, що замовник будівництва - фізична чи юридична особа, яка має у власності чи користуванні одну чи декілька земельних ділянок або у власності чи управлінні будівлю/споруду і має намір щодо виконання підготовчих та/або будівельних робіт. У разі виконання підготовчих/будівельних робіт щодо багатоквартирного будинку замовником будівництва може бути об’єднання співвласників багатоквартирного будинку або управитель багатоквартирного будинку чи житлово-будівельний (житловий) кооператив, який здійснюватиме утримання такого будинку на підставі рішення (договору) співвласників багатоквартирного будинку.
Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, а також комплексів (будов), до складу яких входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), здійснюється на підставі акта готовності об’єкта до експлуатації шляхом видачі відповідними органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката.
3-1. Документи для прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів подаються за вибором замовника до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю:
1) в електронній формі через електронний кабінет або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронним кабінетом, користувачами якої є замовник та відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю;
2) у паперовій формі або поштовим відправленням з описом вкладення через центри надання адміністративних послуг.
Під час прийняття документів у замовників (крім документів, поданих поштовим відправленням) адміністратори центрів надання адміністративних послуг формують (складають) заяву в електронній формі через Портал Дія або електронний кабінет користувача на підставі інформації, що міститься в документах, поданих замовниками, роздруковують і надають замовникам для перевірки та підпису.».
Таким чином, обов’язок щодо отримання сертифікату та/або декларації про готовність до експлуатації закінченого будівництва об’єкта та, як наслідок, їх зберігання лежить на замовнику.
Відповідно до укладених договорів на здійснення технічного нагляду ТОВ «ПРОЕКТ-СТУДІЯ» є виконавцем робіт. Замовники робіт згідно згаданих вище договорів не доручали Підприємству вчиняти дії щодо отримання сертифіката та/або декларації про готовність до експлуатації закінченого будівництва об’єкта.
Наше підприємство має досвід роботи з технічного нагляду на більш ніж 500 об’єктах різних видів робіт, зокрема й на об’єктах класу наслідків відповідальності СС2 та СС3. Проте, оскільки це не вимагається законодавством, у ТОВ «ПРОЕКТ-СТУДІЯ» відсутні оригінали, копії чи скан-копії сертифікатів та/або декларацій про готовність до експлуатації закінченого будівництва об’єкта.
Таким чином, вимога щодо надання скан-копії сертифіката та/або декларації про готовність до експлуатації закінченого будівництва об’єкта є дискримінаційною стосовно нашого Підприємства та такою, що обмежує можливість участі в Закупівлі.
Відповідно до п. 3 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 461 від 13.04.2011 (надалі – Порядок № 461), «Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1), та об’єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об’єкта до експлуатації.
У п. 2 Порядку № 461 визначено зазначення певних термінів та вказано, що інші терміни вживаються в цьому Порядку в значенні, наведеному у Законі України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено, що замовник будівництва - фізична чи юридична особа, яка має у власності чи користуванні одну чи декілька земельних ділянок або у власності чи управлінні будівлю/споруду і має намір щодо виконання підготовчих та/або будівельних робіт. У разі виконання підготовчих/будівельних робіт щодо багатоквартирного будинку замовником будівництва може бути об’єднання співвласників багатоквартирного будинку або управитель багатоквартирного будинку чи житлово-будівельний (житловий) кооператив, який здійснюватиме утримання такого будинку на підставі рішення (договору) співвласників багатоквартирного будинку.
Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, а також комплексів (будов), до складу яких входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), здійснюється на підставі акта готовності об’єкта до експлуатації шляхом видачі відповідними органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката.
3-1. Документи для прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів подаються за вибором замовника до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю:
1) в електронній формі через електронний кабінет або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронним кабінетом, користувачами якої є замовник та відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю;
2) у паперовій формі або поштовим відправленням з описом вкладення через центри надання адміністративних послуг.
Під час прийняття документів у замовників (крім документів, поданих поштовим відправленням) адміністратори центрів надання адміністративних послуг формують (складають) заяву в електронній формі через Портал Дія або електронний кабінет користувача на підставі інформації, що міститься в документах, поданих замовниками, роздруковують і надають замовникам для перевірки та підпису.».
Таким чином, обов’язок щодо отримання сертифікату та/або декларації про готовність до експлуатації закінченого будівництва об’єкта та, як наслідок, їх зберігання лежить на замовнику.
Відповідно до укладених договорів на здійснення технічного нагляду ТОВ «ПРОЕКТ-СТУДІЯ» є виконавцем робіт. Замовники робіт згідно згаданих вище договорів не доручали Підприємству вчиняти дії щодо отримання сертифіката та/або декларації про готовність до експлуатації закінченого будівництва об’єкта.
Наше підприємство має досвід роботи з технічного нагляду на більш ніж 500 об’єктах різних видів робіт, зокрема й на об’єктах класу наслідків відповідальності СС2 та СС3. Проте, оскільки це не вимагається законодавством, у ТОВ «ПРОЕКТ-СТУДІЯ» відсутні оригінали, копії чи скан-копії сертифікатів та/або декларацій про готовність до експлуатації закінченого будівництва об’єкта.
Таким чином, вимога щодо надання скан-копії сертифіката та/або декларації про готовність до експлуатації закінченого будівництва об’єкта є дискримінаційною стосовно нашого Підприємства та такою, що обмежує можливість участі в Закупівлі.
×
-
Назва доказу:
досвід підприємства
-
Повʼязаний документ:
досвід підприємства
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
3. Зобов’язати Управління капітального будівництва Білоцерківської міської ради виключити з тендерної документації вимогу щодо надання скан-копії сертифіката та/або декларації про готовність до експлуатації закінченого будівництва об’єкта.