-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Бензин А-95; Дизельне паливо
Завершена
85 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 425.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 425.00 UAH
Період оскарження:
04.11.2024 11:11 - 18.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
4bdf68126835477c8d4a5654211c7991
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-04-003682-a.a2
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 30.11.2024 14:53
- Скарга_30_11_2024_на умови ТД Замовника_КНП Хмельницький обласний серцево-судинний центр.pdf 30.11.2024 14:53
- Скарга_30_11_2024_на умови ТД Замовника_ UA-2024-11-04-003682-a.docx 30.11.2024 14:53
- Ліцензія ІФС.pdf 30.11.2024 14:53
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 30.11.2024 14:53
- sign.p7s 30.11.2024 14:54
- рішення від 03.12.2024 № 19155.pdf 03.12.2024 17:12
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.12.2024 № 19637.pdf 11.12.2024 13:03
- рішення від 10.12.2024 № 19637.pdf 13.12.2024 11:58
- Пояснення до скарги (2).docx 05.12.2024 21:01
- Пояснення до скарги (2) (1).pdf 05.12.2024 21:01
- протокол 622.pdf 16.12.2024 15:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.11.2024 16:07
Дата розгляду скарги:
10.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.12.2024 17:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.12.2024 11:58
Дата виконання рішення Замовником:
16.12.2024 15:59
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення АМКУ №19637 -р/пк-пз від 10.12.2024 у закупівлі Код ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95; Дизельне паливо) UA-2024-11-04-003682-a Замовник вніс зміни у тендерну документацію.Замовник виконав рішення АМКУ.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d410f21f477d4baf8695bf851fb6fb47
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимоги, що в сукупності свідчать про наявність матеріально-технічної бази у учасників, а саме: надання копій длкументів, які підтверджують наявність в учасника речових прав на АЗС та наявності у учасника ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС, де відпускається відпуск палива.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку 2 та Додатку № 4 до тендерної документації, Замовником встановлено вимоги, що в сукупності свідчать про наявність матеріально-технічної бази у учасників, а саме: надання копій длкументів, які підтверджують наявність в учасника речових прав на АЗС та наявності у учасника ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС, де відпускається відпуск палива :
Додаток 4 до ТД: «• Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати копії документів, що підтверджують наявність ліцензій на роздрібну торгівлю пальним на заявлених АЗС, або довідку довільної форми з посиланням на відкрите джерело інформації уповноваженого органу про наявність таких Ліцензій, а також копії документів, які підтверджують наявність в учасника речових прав на АЗС (право власності, платного чи безоплатного користування, право володіння, договори оренди, здійснення спільної діяльності тощо).»
Додаток 2 до ТД: «Учасник повинен дотримуватись норм чинного законодавства України, щодо підвищення якості й безпечності нафтопродуктів, які реалізуються через мережу АЗС: забороняється продаж нафтопродуктів, які не відповідають обов’язковим вимогам щодо їх якості та безпечності. Учасник повинен мати діючу ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС, де відбувається відпуск палива.»
Дискримінаційна вимога в частині надання учасниками документів що підтверджують наявність в учасника речових прав на АЗС
Речове право – це суб’єктивне цивільне право, об’єктом якого є річ. Відповідно до загальних засад цивільного законодавства річчю є предмет матеріального світу щодо якого можуть виникати цивільні права та обов'язки.
Згідно Згідно з приписами, визначеними Законом, державній реєстрації підлягають такі речові права на нерухоме майно:
право власності, а також право довірчої власності як спосіб забезпечення виконання зобов’язання на нерухоме майно, об’єкт незавершеного будівництва, право довірчої власності як спосіб забезпечення виконання зобов’язання на майбутній об’єкт нерухомості;
спеціальне майнове право на об’єкт незавершеного будівництва, майбутній об’єкт нерухомості.
Також, державній реєстрації підлягають речові права на нерухоме майно, що є похідними від права власності, а саме:
право користування (сервітут);
право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис);
право забудови земельної ділянки (суперфіцій);
право господарського відання;
право оперативного управління;
право постійного користування та право оренди (суборенди) земельної ділянки;
право користування (найму, оренди) будівлею або іншою капітальною спорудою (їх окремою частиною), що виникає на підставі договору найму (оренди) будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини), укладеного на строк не менш як три роки;
право довірчої власності на отриманий в управління об’єкт нерухомого майна, об’єкт незавершеного будівництва, майбутній об’єкт нерухомості;
інші речові права відповідно до закону.
Тобто, Замовник визначає вимогу до надання учасниками ВИКЛЮЧНО документів, що підтверджують право власності/оренди/користування/суборенди на АЗС (речове право на матеріально-технічну базу), що свідчить про встановлення вимог наявності такої МТБ у учасника,
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві користуванні/оренді/власності - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у майнових (РЕЧОВИХ) правах.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати РЕЧОВІ права на АЗС (право власності, платного чи безоплатного користування, право володіння, договори оренди, здійснення спільної діяльності тощо, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС, що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати речові права на АЗС - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/користувачі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як речові права на АЗС – це право володіння/оренди/користування об’єктом МТБ). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
В сукупності вищеперелічені вимоги до учасників свідчать про наявність матеріально-технічної бази учасника, а саме наявність АЗС у праві власності або користуванні, що суперечить п. 29 Особливостей в частинні заборони застосування вимог положення п. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Дискримінаційна вимога в частині надання ліцензії учасника на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС, де відбувається відпуск палива
Згідно вимог Замовника учасники закупівлі повинні надати ліцензію учасника на роздрібну торгівлю пальним на АЗС, де відбувається відпуск палива, що є дискримінаційною, обмежувальною та суперечить п. 29 Особливостей, в частині наявності МТБ учасників.
Вимагаючи від учасників наявність ліцензії учасника на право роздрібної торгівлі пальним - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, що передбачена законодавством для власників/орендарів/користувачів АЗС, оскільки видається на кожне місце роздрібної торгівлі (згідно положень ЗУ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»).
Відповідно до статті 15 зазначеного Закону - Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.
Тобто, Скаржник, не маючи права на використання об’єктів АЗС, не має права на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним з АЗС партнера.
Відповідно до ст.15 Закону № 418 - суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним – одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або місцезнаходження постійного представництва.
Відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним передбачає продаж або відпуск пального з автозаправної станції / автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.
Зазначена умова тендерної документації носить обмежувальний характер, в тому числі, враховуючи у ІНДИВІДУАЛЬНУ ПОДАТКОВУ КОНСУЛЬТАЦІЮ від 24.07.2019 № 3422/6/99-99-12-02-02-15/ІПК – в якій податковий орган підтвердив, що діяльність з продажу талонів на пальне не потребує отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.
У разі, якщо суб’єкт господарювання здійснює операції лише з талонами та/або смарт-картками на пальне, без реалізації пального в розумінні п. п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, при цьому договором передбачено постачання талонів (карток), як торгівельної послуги на отримання палива, то за такими операціями суб’єкту господарювання не потрібно реєструватись платником акцизного податку з реалізації пального, об’єкт оподаткування акцизним податком при цьому не виникатиме. (https://dp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/491049.html).
Варто звернути увагу, що предметом даної закупівлі є: «Код ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95; Дизельне паливо)»
Також, умовами Проекту договору передбаченими Додатком № 3 до ТД визначено:
п. 4.1. Не пізніше двох робочих днів з моменту отримання заявки від Покупця Продавець зобов’язаний забезпечити реальну передачу палива у паливний бак транспортного засобу, наданого Замовником або передати Покупцю дійсні довірчі документи на Товар (паливні картки, талони тощо), згідно яких Покупець в змозі отримати паливо на АЗС.
П. 4.3. Передання дійсних довірчих документів на Товар Покупцю здійснюється на підставі накладних, які оформляються Продавцем, та підписуються уповноваженою особою Покупця.
П. 4.4. Довірчі документи на Товар передаються Продавцем в натурі за місцем знаходження Покупця.
П .4.5. Талони повинні бути дійсні до закінчення терміну дії цього договору.
П .4.6. Довірчі документи на Товар повинні надавати можливість Покупцю фактично їх використати для отримання Товару (заправки автомобілів на АЗС) в межах Хмельницької області, а поза її межами – за згодою Покупця.
Продаж талонів (довірчих документів), відповідно до процитованих вище норм законодавства, не передбачає отримання ліцензій на роздрібну торгівлю пальним.
Скаржник для ведення господарської діяльності підприємства отримав Ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- Учасник повинен мати діючу ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС, де відбувається відпуск палива.
.
1.1. В Додатку 2 та Додатку № 4 до тендерної документації, Замовником встановлено вимоги, що в сукупності свідчать про наявність матеріально-технічної бази у учасників, а саме: надання копій длкументів, які підтверджують наявність в учасника речових прав на АЗС та наявності у учасника ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС, де відпускається відпуск палива :
Додаток 4 до ТД: «• Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати копії документів, що підтверджують наявність ліцензій на роздрібну торгівлю пальним на заявлених АЗС, або довідку довільної форми з посиланням на відкрите джерело інформації уповноваженого органу про наявність таких Ліцензій, а також копії документів, які підтверджують наявність в учасника речових прав на АЗС (право власності, платного чи безоплатного користування, право володіння, договори оренди, здійснення спільної діяльності тощо).»
Додаток 2 до ТД: «Учасник повинен дотримуватись норм чинного законодавства України, щодо підвищення якості й безпечності нафтопродуктів, які реалізуються через мережу АЗС: забороняється продаж нафтопродуктів, які не відповідають обов’язковим вимогам щодо їх якості та безпечності. Учасник повинен мати діючу ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС, де відбувається відпуск палива.»
Дискримінаційна вимога в частині надання учасниками документів що підтверджують наявність в учасника речових прав на АЗС
Речове право – це суб’єктивне цивільне право, об’єктом якого є річ. Відповідно до загальних засад цивільного законодавства річчю є предмет матеріального світу щодо якого можуть виникати цивільні права та обов'язки.
Згідно Згідно з приписами, визначеними Законом, державній реєстрації підлягають такі речові права на нерухоме майно:
право власності, а також право довірчої власності як спосіб забезпечення виконання зобов’язання на нерухоме майно, об’єкт незавершеного будівництва, право довірчої власності як спосіб забезпечення виконання зобов’язання на майбутній об’єкт нерухомості;
спеціальне майнове право на об’єкт незавершеного будівництва, майбутній об’єкт нерухомості.
Також, державній реєстрації підлягають речові права на нерухоме майно, що є похідними від права власності, а саме:
право користування (сервітут);
право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис);
право забудови земельної ділянки (суперфіцій);
право господарського відання;
право оперативного управління;
право постійного користування та право оренди (суборенди) земельної ділянки;
право користування (найму, оренди) будівлею або іншою капітальною спорудою (їх окремою частиною), що виникає на підставі договору найму (оренди) будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини), укладеного на строк не менш як три роки;
право довірчої власності на отриманий в управління об’єкт нерухомого майна, об’єкт незавершеного будівництва, майбутній об’єкт нерухомості;
інші речові права відповідно до закону.
Тобто, Замовник визначає вимогу до надання учасниками ВИКЛЮЧНО документів, що підтверджують право власності/оренди/користування/суборенди на АЗС (речове право на матеріально-технічну базу), що свідчить про встановлення вимог наявності такої МТБ у учасника,
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві користуванні/оренді/власності - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у майнових (РЕЧОВИХ) правах.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати РЕЧОВІ права на АЗС (право власності, платного чи безоплатного користування, право володіння, договори оренди, здійснення спільної діяльності тощо, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС, що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати речові права на АЗС - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/користувачі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як речові права на АЗС – це право володіння/оренди/користування об’єктом МТБ). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
В сукупності вищеперелічені вимоги до учасників свідчать про наявність матеріально-технічної бази учасника, а саме наявність АЗС у праві власності або користуванні, що суперечить п. 29 Особливостей в частинні заборони застосування вимог положення п. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Дискримінаційна вимога в частині надання ліцензії учасника на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС, де відбувається відпуск палива
Згідно вимог Замовника учасники закупівлі повинні надати ліцензію учасника на роздрібну торгівлю пальним на АЗС, де відбувається відпуск палива, що є дискримінаційною, обмежувальною та суперечить п. 29 Особливостей, в частині наявності МТБ учасників.
Вимагаючи від учасників наявність ліцензії учасника на право роздрібної торгівлі пальним - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, що передбачена законодавством для власників/орендарів/користувачів АЗС, оскільки видається на кожне місце роздрібної торгівлі (згідно положень ЗУ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»).
Відповідно до статті 15 зазначеного Закону - Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.
Тобто, Скаржник, не маючи права на використання об’єктів АЗС, не має права на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним з АЗС партнера.
Відповідно до ст.15 Закону № 418 - суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним – одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або місцезнаходження постійного представництва.
Відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним передбачає продаж або відпуск пального з автозаправної станції / автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.
Зазначена умова тендерної документації носить обмежувальний характер, в тому числі, враховуючи у ІНДИВІДУАЛЬНУ ПОДАТКОВУ КОНСУЛЬТАЦІЮ від 24.07.2019 № 3422/6/99-99-12-02-02-15/ІПК – в якій податковий орган підтвердив, що діяльність з продажу талонів на пальне не потребує отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.
У разі, якщо суб’єкт господарювання здійснює операції лише з талонами та/або смарт-картками на пальне, без реалізації пального в розумінні п. п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, при цьому договором передбачено постачання талонів (карток), як торгівельної послуги на отримання палива, то за такими операціями суб’єкту господарювання не потрібно реєструватись платником акцизного податку з реалізації пального, об’єкт оподаткування акцизним податком при цьому не виникатиме. (https://dp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/491049.html).
Варто звернути увагу, що предметом даної закупівлі є: «Код ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95; Дизельне паливо)»
Також, умовами Проекту договору передбаченими Додатком № 3 до ТД визначено:
п. 4.1. Не пізніше двох робочих днів з моменту отримання заявки від Покупця Продавець зобов’язаний забезпечити реальну передачу палива у паливний бак транспортного засобу, наданого Замовником або передати Покупцю дійсні довірчі документи на Товар (паливні картки, талони тощо), згідно яких Покупець в змозі отримати паливо на АЗС.
П. 4.3. Передання дійсних довірчих документів на Товар Покупцю здійснюється на підставі накладних, які оформляються Продавцем, та підписуються уповноваженою особою Покупця.
П. 4.4. Довірчі документи на Товар передаються Продавцем в натурі за місцем знаходження Покупця.
П .4.5. Талони повинні бути дійсні до закінчення терміну дії цього договору.
П .4.6. Довірчі документи на Товар повинні надавати можливість Покупцю фактично їх використати для отримання Товару (заправки автомобілів на АЗС) в межах Хмельницької області, а поза її межами – за згодою Покупця.
Продаж талонів (довірчих документів), відповідно до процитованих вище норм законодавства, не передбачає отримання ліцензій на роздрібну торгівлю пальним.
Скаржник для ведення господарської діяльності підприємства отримав Ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- Учасник повинен мати діючу ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС, де відбувається відпуск палива.
.
×
-
Назва доказу:
Ліцензія Скаржника
-
Повʼязаний документ:
Ліцензія ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Комунальне некомерційне підприємство "Хмельницький обласний серцево-судинний центр" Хмельницької обласної ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Код ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95; Дизельне паливо)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-11-04-003682-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимоги, що в сукупності свідчать про наявність матеріально-технічної бази у учасників, а саме: надання копій длкументів, які підтверджують наявність в учасника речових прав на АЗС та наявності у учасника ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС, де відпускається відпуск палива.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
79eb31890fcc4e04815898275877c579
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-04-003682-a.b1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 08.11.2024 14:21
- Форма оголошення Замовника.pdf 08.11.2024 14:21
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 08.11.2024 14:21
- Скарга_08_11_2024_на умови ТД Замовника_КНП Хмельницький обласний серцево-судинний центр.pdf 08.11.2024 14:21
- Скарга_08_11_2024_на умови ТД Замовника_UA-2024-11-04-003682-a.docx 08.11.2024 14:21
- sign.p7s 08.11.2024 14:23
- Рішення від 12.11.2024 № 18200.pdf 12.11.2024 16:12
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.11.2024 № 18558.pdf 20.11.2024 13:59
- Рішення від 19.11.2024 № 18558.pdf 21.11.2024 11:47
- Пояснення до скарги (1).pdf 13.11.2024 21:07
- Пояснення до скарги.docx 13.11.2024 21:07
- 590_1.pdf 29.11.2024 14:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.11.2024 15:28
Дата розгляду скарги:
19.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.11.2024 16:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.11.2024 11:47
Дата виконання рішення Замовником:
29.11.2024 14:54
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення АМКУ № 18558-р/пк-пз від 19.11.2024 у закупівлі Код ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95; Дизельне паливо) UA-2024-11-04-003682-a Замовник вніс зміни у тендерну документацію.Замовник виконав рішення АМКУ.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
897ec2dc940b4e1a9205be678518837a
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників власних або орендованих АЗС та надання копій правовстановлюючих на АЗС які належать учаснику, та використання учасником АЗС за договорами оренди з вказівкою дислокацій АЗС або договором зберігання палива, тощо.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку № 4 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників власних або орендованих АЗС та надання копій правовстановлюючих на АЗС які належать учаснику, та використання учасником АЗС за договорами оренди з вказівкою дислокацій АЗС або договором зберігання палива, тощо:
«• Учасник повинен надати перелік АЗС із зазначенням адреси місцезнаходження, що розташовані в межах усієї України. Кількість власних або орендованих АЗС Продавця на території м. Хмельницького – не менше 3 (трьох). Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС (договори оренди з вказівкою дислокацій АЗС, договори зберігання палива, тощо).»
«
№
з/п Адреса розташування об’єкта (фактичне місце розташування) Назва АЗС Належить Учаснику на правах власності/орендована/тощо
»
Дискримінаційна вимога в частині наявності власних або орендованих АЗС ТА АЗС у учасника у праві використанні на підставі договору оренди або договору зберігання
Замовник встановив обмежувальні умови в частині наявності у учасників обмежений перелік документального підтвердження наявності у учасника можливості здійснення відпуску Товару на АЗС у праві власності або оренди, а також використання АЗС на підставі:
- договору оренди з вказівкою дислокацій АЗС;
АБО
- договори зберігання палива.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві оренди/власності/за договором зберігання пального - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві користуванні.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право користування, зберігання пального, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС, що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності/оренді/або використання АЗС за договором оренди або зберігання пального - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві використанні на підставу договору оренди або зберігання палива на АЗС, а також власносних/орендованих АЗС, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Такі вимоги тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до Скаржника, оскільки умовами укладеного договору партнерства з мережею БРСМ-нафта є купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не використання АЗС за договором оренди або зберігання пального (відсутня НАЛЕЖНІСТЬ АЗС учаснику).
Табл. у Додатку № 4 до ТД, Замовник вимагає заповнення таблиці, яка містить заголовок щодо підстави «належить учаснику на правах» АЗС.
Звертаємо увагу, що згідно тлумачного словника української мови, слово НАЛЕЖАТИ – має значення: бути чиєю-небудь власністю, перебувати в чиємусь розпорядженні, володінні.
Як і вищезазначені вимоги тендерної документації, Замовник в сукупності визначає умови, за якими взяти участь у закупівлі зможуть виключно учасники, які мають АЗС у праві власності (володінні/користуванні/оренди) або за договором оренди/зберігання палива, що визначає наявність матеріально-технічної бази у Скаржника, а отже, суперечить п. 29 Особливостей.
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
1.1. В Додатку № 4 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників власних або орендованих АЗС та надання копій правовстановлюючих на АЗС які належать учаснику, та використання учасником АЗС за договорами оренди з вказівкою дислокацій АЗС або договором зберігання палива, тощо:
«• Учасник повинен надати перелік АЗС із зазначенням адреси місцезнаходження, що розташовані в межах усієї України. Кількість власних або орендованих АЗС Продавця на території м. Хмельницького – не менше 3 (трьох). Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС (договори оренди з вказівкою дислокацій АЗС, договори зберігання палива, тощо).»
«
№
з/п Адреса розташування об’єкта (фактичне місце розташування) Назва АЗС Належить Учаснику на правах власності/орендована/тощо
»
Дискримінаційна вимога в частині наявності власних або орендованих АЗС ТА АЗС у учасника у праві використанні на підставі договору оренди або договору зберігання
Замовник встановив обмежувальні умови в частині наявності у учасників обмежений перелік документального підтвердження наявності у учасника можливості здійснення відпуску Товару на АЗС у праві власності або оренди, а також використання АЗС на підставі:
- договору оренди з вказівкою дислокацій АЗС;
АБО
- договори зберігання палива.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві оренди/власності/за договором зберігання пального - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві користуванні.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право користування, зберігання пального, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС, що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності/оренді/або використання АЗС за договором оренди або зберігання пального - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві використанні на підставу договору оренди або зберігання палива на АЗС, а також власносних/орендованих АЗС, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Такі вимоги тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до Скаржника, оскільки умовами укладеного договору партнерства з мережею БРСМ-нафта є купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не використання АЗС за договором оренди або зберігання пального (відсутня НАЛЕЖНІСТЬ АЗС учаснику).
Табл. у Додатку № 4 до ТД, Замовник вимагає заповнення таблиці, яка містить заголовок щодо підстави «належить учаснику на правах» АЗС.
Звертаємо увагу, що згідно тлумачного словника української мови, слово НАЛЕЖАТИ – має значення: бути чиєю-небудь власністю, перебувати в чиємусь розпорядженні, володінні.
Як і вищезазначені вимоги тендерної документації, Замовник в сукупності визначає умови, за якими взяти участь у закупівлі зможуть виключно учасники, які мають АЗС у праві власності (володінні/користуванні/оренди) або за договором оренди/зберігання палива, що визначає наявність матеріально-технічної бази у Скаржника, а отже, суперечить п. 29 Особливостей.
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Комунальне некомерційне підприємство "Хмельницький обласний серцево-судинний центр" Хмельницької обласної ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Код ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95; Дизельне паливо)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-11-04-003682-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників власних або орендованих АЗС та надання копій правовстановлюючих на АЗС які належать учаснику, та використання учасником АЗС за договорами оренди з вказівкою дислокацій АЗС або договором зберігання палива, тощо.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
a64ad22e498f4ad9b47553f8a0575b79
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть запропонувати не менше 3-х (трьох) АЗС Продавця на території м. Хмельницького.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В Додатку 4 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть запропонувати не менше 3-х (трьох) АЗС Продавця на території м. Хмельницького:
«• Учасник повинен надати перелік АЗС із зазначенням адреси місцезнаходження, що розташовані в межах усієї України. Кількість власних або орендованих АЗС Продавця на території м. Хмельницького – не менше 3 (трьох). Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС (договори оренди з вказівкою дислокацій АЗС, договори зберігання палива, тощо).»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника з наступним місцезнаходженням «АЗС Продавця на території м. Хмельницького – не менше 3 (трьох)», що є дискримінаційною для Скаржника, з огляду на наступне:
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати 2 (дві) АЗС мережі БРСМ-нафта з місцезнаходженням:
- Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. Мирного П., буд. 5/1;
- Хмельницька обл., м. Хмельницький вул. Трудова, 9/3Г.
Тобто, встановлена вимога Замовника в частині наявності виключно не менше 3 (трьох) АЗС у м. Хмельницький, - обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки є дискримінаційною до Скаржника, який може запропонувати 2 (дві) АЗС в межах м. Хмельницький, та АЗС у Хмельницькій області, як і по всій території України, але через встановлення обмеження в кількості – не може взяти участь у закупівлі.
Мережа АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по талонах в кількості на території м. Хмельницького – не менше 3 (трьох), - може запропонувати виключно один постачальник палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Код ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95; Дизельне паливо)».
Відповідно, Замовником встановлена вимога в частині місцезнаходження АЗС учасника та кількості таких АЗС на території м. Хмельницького, а саме не менше 3-х (трьох) АЗС, - суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: бензин А-95 та дизельне паливо, до якого не можуть застосовуватись вимоги наявності матеріально-технічної бази.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині кількості АЗС в межах м. Хмельницького або зменшити таку кількість до 2 АЗС:
- Кількість власних або орендованих АЗС Продавця на території м. Хмельницького – не менше 3 (трьох).
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір, за адресою місцерозташування АЗС в межах міста Павлоград та по всій території України:
БРСМ-нафта: Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. Мирного П., буд. 5/1;
БРСМ-нафта: Хмельницька обл., м. Хмельницький вул. Трудова, 9/3Г.
«• Учасник повинен надати перелік АЗС із зазначенням адреси місцезнаходження, що розташовані в межах усієї України. Кількість власних або орендованих АЗС Продавця на території м. Хмельницького – не менше 3 (трьох). Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС (договори оренди з вказівкою дислокацій АЗС, договори зберігання палива, тощо).»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника з наступним місцезнаходженням «АЗС Продавця на території м. Хмельницького – не менше 3 (трьох)», що є дискримінаційною для Скаржника, з огляду на наступне:
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати 2 (дві) АЗС мережі БРСМ-нафта з місцезнаходженням:
- Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. Мирного П., буд. 5/1;
- Хмельницька обл., м. Хмельницький вул. Трудова, 9/3Г.
Тобто, встановлена вимога Замовника в частині наявності виключно не менше 3 (трьох) АЗС у м. Хмельницький, - обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки є дискримінаційною до Скаржника, який може запропонувати 2 (дві) АЗС в межах м. Хмельницький, та АЗС у Хмельницькій області, як і по всій території України, але через встановлення обмеження в кількості – не може взяти участь у закупівлі.
Мережа АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по талонах в кількості на території м. Хмельницького – не менше 3 (трьох), - може запропонувати виключно один постачальник палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Код ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95; Дизельне паливо)».
Відповідно, Замовником встановлена вимога в частині місцезнаходження АЗС учасника та кількості таких АЗС на території м. Хмельницького, а саме не менше 3-х (трьох) АЗС, - суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: бензин А-95 та дизельне паливо, до якого не можуть застосовуватись вимоги наявності матеріально-технічної бази.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині кількості АЗС в межах м. Хмельницького або зменшити таку кількість до 2 АЗС:
- Кількість власних або орендованих АЗС Продавця на території м. Хмельницького – не менше 3 (трьох).
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір, за адресою місцерозташування АЗС в межах міста Павлоград та по всій території України:
БРСМ-нафта: Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. Мирного П., буд. 5/1;
БРСМ-нафта: Хмельницька обл., м. Хмельницький вул. Трудова, 9/3Г.
×
-
Назва доказу:
Сайт мережі АЗС БРСМ-нафта з зображенням та зазначенням адрес, які може запропонувати Скаржник: https://brsm-nafta.com/map , на карті якої відображено наявність двох АЗС у м. Хмельницький
-
Повʼязаний документ:
Скарга_08_11_2024_на умови ТД Замовника_КНП Хмельницький обласний серцево-судинний центр.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Комунальне некомерційне підприємство "Хмельницький обласний серцево-судинний центр" Хмельницької обласної ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Код ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95; Дизельне паливо)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-11-04-003682-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть запропонувати не менше 3-х (трьох) АЗС Продавця на території м. Хмельницького.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
604a644c65cc4bc3a16e73a5713b85e2
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації встановив вимогу щодо терміну дії талонів, який повинен бути не менше 1 року з моменту поставки.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2. Про суперечливі умови тендерної документації:
2.1. В п. 2 Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів, який повинен бути не менше 1 року з моменту поставки:
«2. Термін дії талонів – до їх повного використання Замовником, але не менше 1 року з моменту поставки.»
Замовник визначає термін дії талонів не менше 1 року з моменту поставки, що є суперечливою та такою що не відповідає чинному законодавству.
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 31 грудня 2024 року.
Також, Згідно п. 11.1. Проєкту договору (Додаток № 6 до ТД): 10.1.Відповідно до ст. 631 Цивільного кодексу України, ст.180 Господарського кодексу України цей Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання Сторонами, скріплення печатками та діє до 31.12.2024 р. включно, а в частині розрахунків до повного його виконання..
Але, при цьому, Замовник встановлює вимогу в частині строку дії талонів не менше 1 року з моменту поставки, що не узгоджується між собою та з діючими вимогами законодавства, в тому числі Цивільного та Господарського кодексу України, оскільки строк дії Договору про закупівлю – 31.12.2024 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині Термін дії талонів на паливо, який повинен бути не менше 1 року з моменту поставки, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2024 року, при цьому Проєктом Договору передбачено строк дії договору про закупівлю – до 31. 12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 04.11.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 12.11.2024 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не менше 1 року з моменту поставки, – а отже, закінчуватись щонайменше листопадом 2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 2 до ТД та Проєкту договору, а також Форми оголошення в частині строку поставки Товару, а саме щодо Термін дії талонів на паливо - не менше 1 року з моменту поставки.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів не менше 1 року з моменту поставки, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів не менше 1 року з моменту поставки, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
2. Про суперечливі умови тендерної документації:
2.1. В п. 2 Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів, який повинен бути не менше 1 року з моменту поставки:
«2. Термін дії талонів – до їх повного використання Замовником, але не менше 1 року з моменту поставки.»
Замовник визначає термін дії талонів не менше 1 року з моменту поставки, що є суперечливою та такою що не відповідає чинному законодавству.
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 31 грудня 2024 року.
Також, Згідно п. 11.1. Проєкту договору (Додаток № 6 до ТД): 10.1.Відповідно до ст. 631 Цивільного кодексу України, ст.180 Господарського кодексу України цей Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання Сторонами, скріплення печатками та діє до 31.12.2024 р. включно, а в частині розрахунків до повного його виконання..
Але, при цьому, Замовник встановлює вимогу в частині строку дії талонів не менше 1 року з моменту поставки, що не узгоджується між собою та з діючими вимогами законодавства, в тому числі Цивільного та Господарського кодексу України, оскільки строк дії Договору про закупівлю – 31.12.2024 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині Термін дії талонів на паливо, який повинен бути не менше 1 року з моменту поставки, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2024 року, при цьому Проєктом Договору передбачено строк дії договору про закупівлю – до 31. 12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 04.11.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 12.11.2024 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не менше 1 року з моменту поставки, – а отже, закінчуватись щонайменше листопадом 2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 2 до ТД та Проєкту договору, а також Форми оголошення в частині строку поставки Товару, а саме щодо Термін дії талонів на паливо - не менше 1 року з моменту поставки.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів не менше 1 року з моменту поставки, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів не менше 1 року з моменту поставки, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Форма оголошення Замовника згідно інформації, опублікованої на сайті уповноваженого органу
-
Повʼязаний документ:
Форма оголошення Замовника.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонв мережі АЗС
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Проєкт договору згідно Додатку № 6 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Скарга_08_11_2024_на умови ТД Замовника_КНП Хмельницький обласний серцево-судинний центр.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Комунальне некомерційне підприємство "Хмельницький обласний серцево-судинний центр" Хмельницької обласної ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Код ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95; Дизельне паливо)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-11-04-003682-a, зокрема: 3. Вилучити із тендерної документації встановив вимогу щодо терміну дії талонів, який повинен бути не менше 1 року з моменту поставки.