-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Реконструкція та налаштування адресної системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу (Лот 1 - Реконструкція та налаштування адресної системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу. І черга, Лот 2 - Реконструкція та налаштування адресної системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу. ІІ черга)
Завершена
3 280 736.86
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.2% або 6 592.53 UAH
мін. крок: 0.2% або 6 592.53 UAH
Період оскарження:
31.10.2024 16:22 - 05.11.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Неправомірне визначення переможця
Номер:
9c541d3870554cab98f530a70716b359
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-31-010946-a.b2
Назва:
Неправомірне визначення переможця
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга амку лот2.docx 18.11.2024 16:45
- Скарга амку лот2.pdf 18.11.2024 16:46
- sign.p7s 18.11.2024 16:48
- рішення від 20.11.2024 № 18606.pdf 20.11.2024 15:33
- інформація про перенесення розгляду скарги від 27.11.2024 № 1931.pdf 27.11.2024 13:37
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.12.2024 № 19367.pdf 05.12.2024 17:30
- рішення від 05.12.2024 № 19367.pdf 10.12.2024 12:34
- Про надання пояснень по суті Скарги UA-2024-10-31-010946-a.b2.docx 22.11.2024 14:45
- Про надання пояснень по суті Скарги UA-2024-10-31-010946-a.b2.pdf 22.11.2024 14:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.11.2024 17:03
Дата розгляду скарги:
27.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.11.2024 15:33
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
10.12.2024 12:34
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
10.12.2024 12:34
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d579a1d2c950409aa0552b7dd830611f
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА
на неправомірне рішення Замовника щодо визначення Переможця
закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
ФІЛІЯ «ВІДОКРЕМЛЕНИЙ ПІДРОЗДІЛ «АВАРІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ЕНЕРГОАТОМ» (надалі – Замовник) 31.10. 2024 оприлюднив процедуру закупівлю за предметом: «Встановлення системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та системи централізованого пожежного спостереження у Житомирському закладу дошкільної освіти №34 Житомирської міської ради за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 45310000-3-Електромонтажні роботи».
Реконструкція та налаштування адресної системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу («Лот 2 - Реконструкція та налаштування адресної системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу. ІІ черга» ТДПЗ(п).20.008-2024)
В закупівлі прийняли участь наступні учасники:
1. ПНВП "Прометей-Сервіс" 1 300 955,27 грн.
2. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКСПОБУД КОНСАЛТИНГ" 1 300 954,00 грн.
Згідно Протоколу щодо прийняття рішення Уповноваженою особою № 163/3 від 15.11.2024 року (надалі - Протокол) Замовником прийнято рішення про визначення учасника ПНВП "Прометей-Сервіс" переможцем процедури закупiвлi та оприлюднення повiдомлення про намiр укласти договiр про закупiвлю.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника.
Вважаємо, що Замовником порушено основні принципи здійснення закупівель, що встановлені статтею 5 Закону «Про публічні закупівлі», зокрема такі як «добросовісна конкуренція серед учасників»; «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель», а тому порушено право Скаржника.
1. Відповідно п.9 Додатку №5 до тендерної документації, Учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати:
«Копію Ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками.»
У складі пропозиції Переможця відсутня саме Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками.
Отже, пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
2. Відповідно п.15 Додатку №5 до тендерної документації, Учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати:
Кошторисну документацію (сформовану з урахуванням вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281), що повинна бути розроблена за допомогою програмного комплексу АВК-5 (Версія 3.9.1) / іншого сумісного з ним ПК, з урахуванням останніх змін до державних будівельних норм України, у форматі PDF, завірену учасником та за підписом та печаткою інженера – проектувальника в частині кошторисної документації, яка має складатися з:
- дефектного акту;
- пояснювальної записки;
- договірної ціни;
- локального кошторису;
- підсумкової відомості ресурсів;
- розрахунок загальновиробничих витрат;
- зведений кошторисний розрахунок.
У складі пропозиції Учасника міститься файл «15. Кошторис.pdf», в якому надана Договірна ціна (стор.1-2).
При цьому, така Договірна ціна не завірена підписом та печаткою інженера – проектувальника в частині кошторисної документації.
Відповідно до абз. 1 ч.2 44. Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
3. Відповідно п.15 Додатку №5 до тендерної документації, Учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати:
Кошторисну документацію (сформовану з урахуванням вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281), що повинна бути розроблена за допомогою програмного комплексу АВК-5 (Версія 3.9.1) / іншого сумісного з ним ПК, з урахуванням останніх змін до державних будівельних норм України, у форматі PDF, завірену учасником та за підписом та печаткою інженера – проектувальника в частині кошторисної документації, яка має складатися з:
- дефектного акту;
- пояснювальної записки;
- договірної ціни;
- локального кошторису;
- підсумкової відомості ресурсів;
- розрахунок загальновиробничих витрат;
- зведений кошторисний розрахунок.
3.1. Згідно п. 5.17. Настанови, «адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 цієї Настанови.
У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатку 26 у Додатку 27 цієї Настанови.
Згідно п. 4.38 Настанови, розмір прибутку залежить від класу наслідків (відповідальності) об’єктів, що входять до складу комплексу (будови), складності виконання будівельних робіт, строків будівництва, умов його фінансування, кон’юнктури ринку трудових ресурсів та будівельних організацій, спроможних виконати будівельні роботи на об’єкті будівництва тощо.
Базою для обчислення прибутку є загальна кошторисна трудомісткість.
Розмір кошторисного прибутку визначається на підставі показників, наведених у додатку 25 цієї Настанови, і зазначається в графах 4 та 7 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (додаток 7 цієї Настанови), виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 та 6 таблиці додатку 25 цієї Настанови, для яких прибуток визначається на підставі відповідних показників). У разі коли об’єктом будівництва є комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), а також комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з одним класом наслідків (відповідальності), що за сукупними показниками перевищують рівень, встановлений для об’єктів з відповідним класом наслідків (відповідальності), розмір кошторисного прибутку визначається на підставі показників, передбачених для відповідного класу наслідків, який відповідає сукупним показникам всіх об’єктів, що входять до складу комплексу (будови) (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 та 6 таблиці додатку 25 цієї Настанови).»
У складі пропозиції Учасника міститься файл «15. Кошторис.pdf», в якому міститься Договірна ціна з Пояснювальною запискою (стор.1-3), де вказано:
«1. Показник для визначення розмiру кошторисного прибутку, Настанова [4.38]
– 18,11 грн./люд.год
2. Показник для визначення розмiру адмiнiстративних витрат, Настанова [4.39]
– 5,06 грн./люд.год»
Враховуючи зазначене, Переможець використовує показники, які використовуються згідно класу наслідків - СС3.
Звертаємо Вашу увагу, що тендена документація не містить посилання на клас наслідків, але Переможець застосовує показник на прибуток та адміністративних витрат витрати згідно класу наслідків - СС3, що не узгоджується з Технічною документацією до предмета закупівлі («Лот 2 - Реконструкція та налаштування адресної системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу. ІІ черга» ТДПЗ(п).20.008-2024).
3.2. Тендена документація не містить вимоги застосування показника умов впливу виконання монтажних робіт, але Переможець застосовує підвищуючий коефіцієнт у вартості 1,15 до монтажних робіт.
Отже, пропозиція Переможця не узгоджується з Технічною документацією до предмета закупівлі(«Лот 2 - Реконструкція та налаштування адресної системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу. ІІ черга» ТДПЗ(п).20.008-2024)
3.3. Учасник застосовує середньомісячну заробітну плату 32000,00 грн.
При цьому, вартість такої заробітної плати не передбачена тендерною документацією та жодним нормативним документом для такого регіону.
Отже, пропозиція Переможця не узгоджується з Технічною документацією до предмета закупівлі («Лот 2 - Реконструкція та налаштування адресної системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу. ІІ черга» ТДПЗ(п).20.008-2024).
Відповідно до абз. 1 ч.2 44. Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Зважаючи на вищезазначене, Замовник своїми незаконними діями порушує право наше право як Учасника на об’єктивне та неупереджене прийняття рішення стосовно процедури закупівлі.
Замовник порушує принципи проведення процедур закупівель, зокрема, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Підсумовуючи все зазначене вище, уповноважена особа Замовника грубо порушила порядок розгляду тендерних пропозицій учасників закупівлі, а також наші права на об’єктивну та неупереджену оцінку
Реконструкція та налаштування адресної системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу («Лот 2 - Реконструкція та налаштування адресної системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу. ІІ черга» ТДПЗ(п).20.008-2024)
В закупівлі прийняли участь наступні учасники:
1. ПНВП "Прометей-Сервіс" 1 300 955,27 грн.
2. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКСПОБУД КОНСАЛТИНГ" 1 300 954,00 грн.
Згідно Протоколу щодо прийняття рішення Уповноваженою особою № 163/3 від 15.11.2024 року (надалі - Протокол) Замовником прийнято рішення про визначення учасника ПНВП "Прометей-Сервіс" переможцем процедури закупiвлi та оприлюднення повiдомлення про намiр укласти договiр про закупiвлю.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника.
Вважаємо, що Замовником порушено основні принципи здійснення закупівель, що встановлені статтею 5 Закону «Про публічні закупівлі», зокрема такі як «добросовісна конкуренція серед учасників»; «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель», а тому порушено право Скаржника.
1. Відповідно п.9 Додатку №5 до тендерної документації, Учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати:
«Копію Ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками.»
У складі пропозиції Переможця відсутня саме Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками.
Отже, пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
2. Відповідно п.15 Додатку №5 до тендерної документації, Учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати:
Кошторисну документацію (сформовану з урахуванням вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281), що повинна бути розроблена за допомогою програмного комплексу АВК-5 (Версія 3.9.1) / іншого сумісного з ним ПК, з урахуванням останніх змін до державних будівельних норм України, у форматі PDF, завірену учасником та за підписом та печаткою інженера – проектувальника в частині кошторисної документації, яка має складатися з:
- дефектного акту;
- пояснювальної записки;
- договірної ціни;
- локального кошторису;
- підсумкової відомості ресурсів;
- розрахунок загальновиробничих витрат;
- зведений кошторисний розрахунок.
У складі пропозиції Учасника міститься файл «15. Кошторис.pdf», в якому надана Договірна ціна (стор.1-2).
При цьому, така Договірна ціна не завірена підписом та печаткою інженера – проектувальника в частині кошторисної документації.
Відповідно до абз. 1 ч.2 44. Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
3. Відповідно п.15 Додатку №5 до тендерної документації, Учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати:
Кошторисну документацію (сформовану з урахуванням вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281), що повинна бути розроблена за допомогою програмного комплексу АВК-5 (Версія 3.9.1) / іншого сумісного з ним ПК, з урахуванням останніх змін до державних будівельних норм України, у форматі PDF, завірену учасником та за підписом та печаткою інженера – проектувальника в частині кошторисної документації, яка має складатися з:
- дефектного акту;
- пояснювальної записки;
- договірної ціни;
- локального кошторису;
- підсумкової відомості ресурсів;
- розрахунок загальновиробничих витрат;
- зведений кошторисний розрахунок.
3.1. Згідно п. 5.17. Настанови, «адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 цієї Настанови.
У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатку 26 у Додатку 27 цієї Настанови.
Згідно п. 4.38 Настанови, розмір прибутку залежить від класу наслідків (відповідальності) об’єктів, що входять до складу комплексу (будови), складності виконання будівельних робіт, строків будівництва, умов його фінансування, кон’юнктури ринку трудових ресурсів та будівельних організацій, спроможних виконати будівельні роботи на об’єкті будівництва тощо.
Базою для обчислення прибутку є загальна кошторисна трудомісткість.
Розмір кошторисного прибутку визначається на підставі показників, наведених у додатку 25 цієї Настанови, і зазначається в графах 4 та 7 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (додаток 7 цієї Настанови), виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 та 6 таблиці додатку 25 цієї Настанови, для яких прибуток визначається на підставі відповідних показників). У разі коли об’єктом будівництва є комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), а також комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з одним класом наслідків (відповідальності), що за сукупними показниками перевищують рівень, встановлений для об’єктів з відповідним класом наслідків (відповідальності), розмір кошторисного прибутку визначається на підставі показників, передбачених для відповідного класу наслідків, який відповідає сукупним показникам всіх об’єктів, що входять до складу комплексу (будови) (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 та 6 таблиці додатку 25 цієї Настанови).»
У складі пропозиції Учасника міститься файл «15. Кошторис.pdf», в якому міститься Договірна ціна з Пояснювальною запискою (стор.1-3), де вказано:
«1. Показник для визначення розмiру кошторисного прибутку, Настанова [4.38]
– 18,11 грн./люд.год
2. Показник для визначення розмiру адмiнiстративних витрат, Настанова [4.39]
– 5,06 грн./люд.год»
Враховуючи зазначене, Переможець використовує показники, які використовуються згідно класу наслідків - СС3.
Звертаємо Вашу увагу, що тендена документація не містить посилання на клас наслідків, але Переможець застосовує показник на прибуток та адміністративних витрат витрати згідно класу наслідків - СС3, що не узгоджується з Технічною документацією до предмета закупівлі («Лот 2 - Реконструкція та налаштування адресної системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу. ІІ черга» ТДПЗ(п).20.008-2024).
3.2. Тендена документація не містить вимоги застосування показника умов впливу виконання монтажних робіт, але Переможець застосовує підвищуючий коефіцієнт у вартості 1,15 до монтажних робіт.
Отже, пропозиція Переможця не узгоджується з Технічною документацією до предмета закупівлі(«Лот 2 - Реконструкція та налаштування адресної системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу. ІІ черга» ТДПЗ(п).20.008-2024)
3.3. Учасник застосовує середньомісячну заробітну плату 32000,00 грн.
При цьому, вартість такої заробітної плати не передбачена тендерною документацією та жодним нормативним документом для такого регіону.
Отже, пропозиція Переможця не узгоджується з Технічною документацією до предмета закупівлі («Лот 2 - Реконструкція та налаштування адресної системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу. ІІ черга» ТДПЗ(п).20.008-2024).
Відповідно до абз. 1 ч.2 44. Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Зважаючи на вищезазначене, Замовник своїми незаконними діями порушує право наше право як Учасника на об’єктивне та неупереджене прийняття рішення стосовно процедури закупівлі.
Замовник порушує принципи проведення процедур закупівель, зокрема, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Підсумовуючи все зазначене вище, уповноважена особа Замовника грубо порушила порядок розгляду тендерних пропозицій учасників закупівлі, а також наші права на об’єктивну та неупереджену оцінку
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Керуючись п. 59 Постанови Кабінету міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі - Особливості), ми звертаємося до Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з метою захисту своїх прав та охоронюваних Законом інтересів з приводу рішення Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено наші права та законні інтереси. На підставі вищезазначеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»: ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем торгів ПНВП "Прометей-Сервіс"
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Неправомірне визначення переможця
Номер:
a9a43fb594db486c829ed1260c99ca8c
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-31-010946-a.b1
Назва:
Неправомірне визначення переможця
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга амку лот1.docx 18.11.2024 16:32
- Скарга амку лот1.pdf 18.11.2024 16:33
- sign.p7s 18.11.2024 16:35
- рішення від 20.11.2024 № 18594.pdf 20.11.2024 16:00
- інформація про перенесення розгляду скарги від 27.11.2024 №1930.pdf 27.11.2024 13:36
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.12.2024 № 19349.pdf 05.12.2024 17:11
- рішення від 05.12.2024 № 19349.pdf 09.12.2024 18:38
- Про надання пояснень по суті Скарги UA-2024-10-31-010946-a.b1.docx 22.11.2024 14:45
- Про надання пояснень по суті Скарги UA-2024-10-31-010946-a.b1.pdf 22.11.2024 14:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.11.2024 17:03
Дата розгляду скарги:
27.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.11.2024 16:03
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
09.12.2024 18:39
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
09.12.2024 18:39
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6a0f44be0c6c4808a053ce1dea695ec3
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА
на неправомірне рішення Замовника щодо визначення Переможця
закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
ФІЛІЯ «ВІДОКРЕМЛЕНИЙ ПІДРОЗДІЛ «АВАРІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ЕНЕРГОАТОМ» (надалі – Замовник) 31.10. 2024 оприлюднив процедуру закупівлю за предметом: «Встановлення системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та системи централізованого пожежного спостереження у Житомирському закладу дошкільної освіти №34 Житомирської міської ради за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 45310000-3-Електромонтажні роботи».
Реконструкція та налаштування адресної системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу («Лот 1 - Реконструкція та налаштування адресної системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу. І черга» ТДПЗ(п).20.007-2024)
В закупівлі прийняли участь наступні учасники:
1. ПНВП "Прометей-Сервіс" 1 947 022,08 грн.
2. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКСПОБУД КОНСАЛТИНГ" 1 681 494,00 грн.
Згідно Протоколу щодо прийняття рішення Уповноваженою особою № 163/2 від 15.11.2024 року (надалі - Протокол) Замовником прийнято рішення про визначення учасника ПНВП "Прометей-Сервіс" переможцем процедури закупiвлi та оприлюднення повiдомлення про намiр укласти договiр про закупiвлю.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника.
Вважаємо, що Замовником порушено основні принципи здійснення закупівель, що встановлені статтею 5 Закону «Про публічні закупівлі», зокрема такі як «добросовісна конкуренція серед учасників»; «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель», а тому порушено право Скаржника.
1. Відповідно п.9 Додатку №5 до тендерної документації, Учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати:
«Копію Ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками.»
У складі пропозиції Переможця відсутня саме Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками.
Отже, пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
2. Відповідно п.15 Додатку №5 до тендерної документації, Учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати:
Кошторисну документацію (сформовану з урахуванням вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281), що повинна бути розроблена за допомогою програмного комплексу АВК-5 (Версія 3.9.1) / іншого сумісного з ним ПК, з урахуванням останніх змін до державних будівельних норм України, у форматі PDF, завірену учасником та за підписом та печаткою інженера – проектувальника в частині кошторисної документації, яка має складатися з:
- дефектного акту;
- пояснювальної записки;
- договірної ціни;
- локального кошторису;
- підсумкової відомості ресурсів;
- розрахунок загальновиробничих витрат;
- зведений кошторисний розрахунок.
У складі пропозиції Учасника міститься файл «15. Кошторис.pdf», в якому надана Договірна ціна (стор.1-2).
При цьому, така Договірна ціна не завірена підписом та печаткою інженера – проектувальника в частині кошторисної документації.
Відповідно до абз. 1 ч.2 44. Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
3. Відповідно п.15 Додатку №5 до тендерної документації, Учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати:
Кошторисну документацію (сформовану з урахуванням вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281), що повинна бути розроблена за допомогою програмного комплексу АВК-5 (Версія 3.9.1) / іншого сумісного з ним ПК, з урахуванням останніх змін до державних будівельних норм України, у форматі PDF, завірену учасником та за підписом та печаткою інженера – проектувальника в частині кошторисної документації, яка має складатися з:
- дефектного акту;
- пояснювальної записки;
- договірної ціни;
- локального кошторису;
- підсумкової відомості ресурсів;
- розрахунок загальновиробничих витрат;
- зведений кошторисний розрахунок.
3.1. Згідно п. 5.17. Настанови, «адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 цієї Настанови.
У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатку 26 у Додатку 27 цієї Настанови.
Згідно п. 4.38 Настанови, розмір прибутку залежить від класу наслідків (відповідальності) об’єктів, що входять до складу комплексу (будови), складності виконання будівельних робіт, строків будівництва, умов його фінансування, кон’юнктури ринку трудових ресурсів та будівельних організацій, спроможних виконати будівельні роботи на об’єкті будівництва тощо.
Базою для обчислення прибутку є загальна кошторисна трудомісткість.
Розмір кошторисного прибутку визначається на підставі показників, наведених у додатку 25 цієї Настанови, і зазначається в графах 4 та 7 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (додаток 7 цієї Настанови), виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 та 6 таблиці додатку 25 цієї Настанови, для яких прибуток визначається на підставі відповідних показників). У разі коли об’єктом будівництва є комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), а також комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з одним класом наслідків (відповідальності), що за сукупними показниками перевищують рівень, встановлений для об’єктів з відповідним класом наслідків (відповідальності), розмір кошторисного прибутку визначається на підставі показників, передбачених для відповідного класу наслідків, який відповідає сукупним показникам всіх об’єктів, що входять до складу комплексу (будови) (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 та 6 таблиці додатку 25 цієї Настанови).»
У складі пропозиції Учасника міститься файл «15. Кошторис.pdf», в якому міститься Договірна ціна з Пояснювальною запискою (стор.1-3), де вказано:
«1. Показник для визначення розмiру кошторисного прибутку, Настанова [4.38]
– 18,11 грн./люд.год
2. Показник для визначення розмiру адмiнiстративних витрат, Настанова [4.39]
– 5,06 грн./люд.год»
Враховуючи зазначене, Переможець використовує показники, які використовуються згідно класу наслідків - СС3.
Звертаємо Вашу увагу, що тендена документація не містить посилання на клас наслідків, але Переможець застосовує показник на прибуток та адміністративних витрат витрати згідно класу наслідків - СС3, що не узгоджується з Технічною документацією до предмета закупівлі («Лот 1 - Реконструкція та налаштування адресної системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу. І черга» ТДПЗ(п).20.007-2024).
3.2. Тендена документація не містить вимоги застосування показника умов впливу виконання монтажних робіт, але Переможець застосовує підвищуючий коефіцієнт у вартості 1,15 до монтажних робіт.
Отже, пропозиція Переможця не узгоджується з Технічною документацією до предмета закупівлі («Лот 1 - Реконструкція та налаштування адресної системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу. І черга» ТДПЗ(п).20.007-2024).
3.3. Учасник застосовує середньомісячну заробітну плату 32000,00 грн.
При цьому, вартість такої заробітної плати не передбачена тендерною документацією та жодним нормативним документом для такого регіону.
Отже, пропозиція Переможця не узгоджується з Технічною документацією до предмета закупівлі («Лот 1 - Реконструкція та налаштування адресної системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу. І черга» ТДПЗ(п).20.007-2024).
Відповідно до абз. 1 ч.2 44. Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Зважаючи на вищезазначене, Замовник своїми незаконними діями порушує право наше право як Учасника на об’єктивне та неупереджене прийняття рішення стосовно процедури закупівлі.
Замовник порушує принципи проведення процедур закупівель, зокрема, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Підсумовуючи все зазначене вище, уповноважена особа Замовника грубо порушила порядок розгляду тендерних пропозицій учасників закупівлі, а також наші права на об’єктивну та неупереджену оцінку
Реконструкція та налаштування адресної системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу («Лот 1 - Реконструкція та налаштування адресної системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу. І черга» ТДПЗ(п).20.007-2024)
В закупівлі прийняли участь наступні учасники:
1. ПНВП "Прометей-Сервіс" 1 947 022,08 грн.
2. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКСПОБУД КОНСАЛТИНГ" 1 681 494,00 грн.
Згідно Протоколу щодо прийняття рішення Уповноваженою особою № 163/2 від 15.11.2024 року (надалі - Протокол) Замовником прийнято рішення про визначення учасника ПНВП "Прометей-Сервіс" переможцем процедури закупiвлi та оприлюднення повiдомлення про намiр укласти договiр про закупiвлю.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника.
Вважаємо, що Замовником порушено основні принципи здійснення закупівель, що встановлені статтею 5 Закону «Про публічні закупівлі», зокрема такі як «добросовісна конкуренція серед учасників»; «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель», а тому порушено право Скаржника.
1. Відповідно п.9 Додатку №5 до тендерної документації, Учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати:
«Копію Ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками.»
У складі пропозиції Переможця відсутня саме Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками.
Отже, пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
2. Відповідно п.15 Додатку №5 до тендерної документації, Учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати:
Кошторисну документацію (сформовану з урахуванням вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281), що повинна бути розроблена за допомогою програмного комплексу АВК-5 (Версія 3.9.1) / іншого сумісного з ним ПК, з урахуванням останніх змін до державних будівельних норм України, у форматі PDF, завірену учасником та за підписом та печаткою інженера – проектувальника в частині кошторисної документації, яка має складатися з:
- дефектного акту;
- пояснювальної записки;
- договірної ціни;
- локального кошторису;
- підсумкової відомості ресурсів;
- розрахунок загальновиробничих витрат;
- зведений кошторисний розрахунок.
У складі пропозиції Учасника міститься файл «15. Кошторис.pdf», в якому надана Договірна ціна (стор.1-2).
При цьому, така Договірна ціна не завірена підписом та печаткою інженера – проектувальника в частині кошторисної документації.
Відповідно до абз. 1 ч.2 44. Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
3. Відповідно п.15 Додатку №5 до тендерної документації, Учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати:
Кошторисну документацію (сформовану з урахуванням вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281), що повинна бути розроблена за допомогою програмного комплексу АВК-5 (Версія 3.9.1) / іншого сумісного з ним ПК, з урахуванням останніх змін до державних будівельних норм України, у форматі PDF, завірену учасником та за підписом та печаткою інженера – проектувальника в частині кошторисної документації, яка має складатися з:
- дефектного акту;
- пояснювальної записки;
- договірної ціни;
- локального кошторису;
- підсумкової відомості ресурсів;
- розрахунок загальновиробничих витрат;
- зведений кошторисний розрахунок.
3.1. Згідно п. 5.17. Настанови, «адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 цієї Настанови.
У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатку 26 у Додатку 27 цієї Настанови.
Згідно п. 4.38 Настанови, розмір прибутку залежить від класу наслідків (відповідальності) об’єктів, що входять до складу комплексу (будови), складності виконання будівельних робіт, строків будівництва, умов його фінансування, кон’юнктури ринку трудових ресурсів та будівельних організацій, спроможних виконати будівельні роботи на об’єкті будівництва тощо.
Базою для обчислення прибутку є загальна кошторисна трудомісткість.
Розмір кошторисного прибутку визначається на підставі показників, наведених у додатку 25 цієї Настанови, і зазначається в графах 4 та 7 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (додаток 7 цієї Настанови), виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 та 6 таблиці додатку 25 цієї Настанови, для яких прибуток визначається на підставі відповідних показників). У разі коли об’єктом будівництва є комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), а також комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з одним класом наслідків (відповідальності), що за сукупними показниками перевищують рівень, встановлений для об’єктів з відповідним класом наслідків (відповідальності), розмір кошторисного прибутку визначається на підставі показників, передбачених для відповідного класу наслідків, який відповідає сукупним показникам всіх об’єктів, що входять до складу комплексу (будови) (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 та 6 таблиці додатку 25 цієї Настанови).»
У складі пропозиції Учасника міститься файл «15. Кошторис.pdf», в якому міститься Договірна ціна з Пояснювальною запискою (стор.1-3), де вказано:
«1. Показник для визначення розмiру кошторисного прибутку, Настанова [4.38]
– 18,11 грн./люд.год
2. Показник для визначення розмiру адмiнiстративних витрат, Настанова [4.39]
– 5,06 грн./люд.год»
Враховуючи зазначене, Переможець використовує показники, які використовуються згідно класу наслідків - СС3.
Звертаємо Вашу увагу, що тендена документація не містить посилання на клас наслідків, але Переможець застосовує показник на прибуток та адміністративних витрат витрати згідно класу наслідків - СС3, що не узгоджується з Технічною документацією до предмета закупівлі («Лот 1 - Реконструкція та налаштування адресної системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу. І черга» ТДПЗ(п).20.007-2024).
3.2. Тендена документація не містить вимоги застосування показника умов впливу виконання монтажних робіт, але Переможець застосовує підвищуючий коефіцієнт у вартості 1,15 до монтажних робіт.
Отже, пропозиція Переможця не узгоджується з Технічною документацією до предмета закупівлі («Лот 1 - Реконструкція та налаштування адресної системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу. І черга» ТДПЗ(п).20.007-2024).
3.3. Учасник застосовує середньомісячну заробітну плату 32000,00 грн.
При цьому, вартість такої заробітної плати не передбачена тендерною документацією та жодним нормативним документом для такого регіону.
Отже, пропозиція Переможця не узгоджується з Технічною документацією до предмета закупівлі («Лот 1 - Реконструкція та налаштування адресної системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу. І черга» ТДПЗ(п).20.007-2024).
Відповідно до абз. 1 ч.2 44. Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Зважаючи на вищезазначене, Замовник своїми незаконними діями порушує право наше право як Учасника на об’єктивне та неупереджене прийняття рішення стосовно процедури закупівлі.
Замовник порушує принципи проведення процедур закупівель, зокрема, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Підсумовуючи все зазначене вище, уповноважена особа Замовника грубо порушила порядок розгляду тендерних пропозицій учасників закупівлі, а також наші права на об’єктивну та неупереджену оцінку
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Керуючись п. 59 Постанови Кабінету міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі - Особливості), ми звертаємося до Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з метою захисту своїх прав та охоронюваних Законом інтересів з приводу рішення Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено наші права та законні інтереси. На підставі вищезазначеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»: ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем торгів ПНВП "Прометей-Сервіс"