-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Установка з переробки нафтошламу на базі 3-х фазної центрифуги, ДК 021:2015 42990000-2 Машини спеціального призначення різні
Торги не відбулися
45 003 720.49
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 450 037.20 UAH
мін. крок: 1% або 450 037.20 UAH
Період оскарження:
31.10.2024 16:13 - 24.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення Замовника щодо визначення переможця процедури закупівлі
Номер:
1eab8cb143cd4e11ba8590fbf939d781
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-31-010728-a.c1
Назва:
Скарга на рішення Замовника щодо визначення переможця процедури закупівлі
Скарга:
За результатами розгляду тендерної пропозиції ДП «ҐЕА УКРАЇНА», Протокольним рішенням № 01/01/13/10/19/03-01/01/1548/17 уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі товарів, робіт і послуг в ПАТ «УКРНАФТА» від 28 січня 2025 року (далі – Оскаржуване рішення) ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО «ҐЕА УКРАЇНА» було визначено переможцем в процедурі закупівлі UA-2024-10-31-010728-a на закупівлю згідно предмету Установка з переробки нафтошламу на базі 3-х фазної центрифуги, ДК 021:2015 42990000-2 Машини спеціального призначення різні.
Ознайомившись із відповідним рішенням Замовника, а також проаналізувавши розміщену тендерну пропозицію Переможця торгів, вважаємо, що Оскаржуване рішення прийняте з порушенням норм чинного законодавства та основних принципів публічних закупівель, які визначені у ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», що безпосередньо порушує права та законні інтереси ТОВ «ЗАВОД НГО» на участь у добросовісній конкуренції на рівних засадах для всіх учасників процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на рішення Замовника.pdf.p7s 02.02.2025 19:43
- Скарга на рішення Замовника.pdf 02.02.2025 19:43
- sign.p7s 02.02.2025 19:43
- Додаткові_аргументи_та_пояснення.pdf 10.02.2025 16:10
- Додаткові_аргументи_та_пояснення.pdf.p7s 10.02.2025 16:10
- рішення від 04.02.2025 №1634.pdf 04.02.2025 16:54
- Інформація про перенесення розгляду скарги від 11.02.2025 №236.pdf 11.02.2025 17:57
- запит Замовнику про надання інформації від 11.02.2025 №239.pdf 13.02.2025 12:21
- запит Скаржнику про надання інформації від 11.02.2025 №249.pdf 13.02.2025 12:23
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.02.2025 №2645.pdf 21.02.2025 10:55
- рішення від 20.02.2025 №2645.pdf 24.02.2025 17:29
- Пояснення на скаргу.pdf 06.02.2025 18:19
- Пояснення на скаргу 06.02.2025.docx 06.02.2025 18:19
- ATV900_Programming_Manual_2016_ru.cleaned.pdf 06.02.2025 18:20
- Переклад листа від виробника.pdf 18.02.2025 19:27
- Додаткові пояснення по скарзі.pdf 18.02.2025 19:27
- ATV900_Programming_Manual_2016_ru.pdf 18.02.2025 19:27
- Панель GEA X.pdf 18.02.2025 19:27
- programming-guideline-v14-rus.pdf 18.02.2025 19:27
- Koester_ Henry_2025_02_18_14-10-45.pdf 18.02.2025 19:27
- Пояснення на скаргу від 18.02.2025.docx 18.02.2025 19:27
- Screenshot 2025-02-18 192655 неможливість направлення на пошту.png 18.02.2025 19:27
- Лист переклад від GEA Westfalia Separator Group GmbH.docx 18.02.2025 19:27
- 1548-18. Протокол виконання рішення АМКУ та відхилення учасника.pdf 11.03.2025 11:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.02.2025 19:48
Дата розгляду скарги:
11.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.02.2025 16:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.02.2025 17:30
Дата виконання рішення Замовником:
11.03.2025 11:47
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником виконано рішення Органу оскарження, скасовано рішення про визначення переможця процедури та відхилено пропозицію учасника.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ef982b1b50f2428095638b543f354058
Заголовок пункту скарги:
Виконання ДП «ҐЕА УКРАЇНА» вимог пункту 2.11 розділу ІІ Додатку 4 до тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 2.11 Розділу ІІ Додатку 4 до тендерної документації визначено, що учасник також повинен надати специфікацію на основне обладнання (3-х фазна центрифуга, насос подачі нафтошламу, станція приготування та подачі реагентів з дозуючим насосом, прилади КВПіА) з вказанням виробника, моделі.
Із зазначеного вбачається, що дана вимога Замовника не містить жодних альтернативних варіантів та не передбачає можливості вибору шляхом використання конструкції «та/або». Таким чином, ПАТ «УКРНАФТА» було чітко встановлений обов’язок учасника надати специфікацію на все зазначене основне обладнання, а саме: 3-х фазну центрифугу, насос подачі нафтошламу, станцію приготування та подачі реагентів з дозуючим насосом, а також прилади КВПіА, із зазначенням виробника та моделі кожного з них.
Так, у складі тендерної пропозиції ДП «ҐЕА УКРАЇНА» міститься Специфікація на основне обладнання Вих. № б/н від 04.11.2024 (назва документа: «16.3. (2.11) Специфікація на основне обладнання.pdf»), яка містить інформацію про виробника та модель 3-х фазної центрифуги OSF 4000, насосу подачі нафтошламу, станції приготування та подачі реагентів з дозуючим насосом. Що ж стосується приладів КВПіА (контрольно-вимірювальних приладів і автоматики) ДП «ҐЕА УКРАЇНА» зазначено наступне:
«Прилади КВПіА
Шафа управління:
Виробник: GEA Westfalia Separator Group GmbH
(ҐЕА Вестфалія Сепаратор Груп ГмбХ)
Модель: Rittal TS / AE
ПЛК:
Виробник: Siemens (Сіменс)
Модель: S7 – 300
Модель: S7 - 1200
Частотний перетворювач:
Виробник: Schneider (Шнайдер)
Модель: ATV 930 серія»
Однак, всі перелічені ДП «ҐЕА УКРАЇНА складові (шафа управління, програмовані логічні контролери (ПЛК) та частотний перетворювач) є частинами лише системи автоматики, а не контрольно-вимірювальними приладами (не виконують функцій вимірювання фізичних величин, таких як тиск, температура, витрата тощо).
Таким чином, учасником не було виконано вимогу п. 2.11 Розділу ІІ Додатку 4 до тендерної документації в частині надання інформації про виробника та модель контрольно-вимірювальних приладів, як того вимагав Замовник.
Таке вибіркове виконання вимог ПАТ «УКРНАФТА» є підставою для відхилення тендерної пропозиції ДП «ҐЕА УКРАЇНА» відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей («замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей»). Натомість, ПАТ «УКРНАФТА» не відхилило даного учасника, а навпаки визнало його Переможцем даної процедури закупівлі.
В той же час, у межах цієї ж процедури закупівлі Протокольним рішенням № 01/01/13/10/19/03-01/01/1548/12 від 6 грудня 2024 року уповноваженої особи ПАТ «УКРНАФТА», тендерну пропозицію ТОВ «ІНПРОММАШ» було відхилено з аналогічних підстав.
Зокрема, відхиляючи тендерну пропозицію ТОВ «ІНПРОММАШ», Замовник зазначив, що надана учасником Специфікація на основне обладнання №134/18 від 26.11.2024 р. навпаки не містить інформацію про автоматику, а відносить лише до вимог, що стосуються контрольно-вимірювальних приладів, а саме:
«4. Прилади КВПіА
4.1. Температурний сенсор:
Виробник - CQCY Chongqing Chuanyi ;
Модель -WZGPK-53SGT
4.2. Електромагнітний потокомір
1: Виробник - CQCY Chongqing Chuanyi; Модель - MFC50017110A005EH1401111 4.3. Електромагнітний потокомір
2: Виробник - CQCY Chongqing Chuanyi; Модель - MFC10117110A005EH1401111».
Таким чином, аналіз даних рішень в межах однієї процедури закупівлі свідчить про наявність дискримінаційного підходу до оцінки тендерних пропозицій учасників, оскільки при однаковій суті порушення Замовник застосував до учасників різні підходи: одного відхилив, а іншого визнав переможцем. Такі дії ПАТ «УКРНАФТА» порушують ключові принципи публічних закупівель, передбачені статею 5 Закону, зокрема забезпечення відкритості, прозорості, добросовісної конкуренції, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, а також об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Прийняття Замовником Оскаржуваного рішення створює передумови для необґрунтованої переваги окремих учасників, що суперечить вимогам законодавства. Подібні дії не лише підривають принципи чесної конкуренції, а й можуть негативно вплинути на ефективність витрачання бюджетних коштів та довіру до системи публічних закупівель загалом.
Зазначаємо, що наявність порушених прав ТОВ «ЗАВОД НГО» також обґрунтовується тим, що останній є Учасником відповідної процедури закупівлі, крім того Суб’єкт оскарження є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з наданої пропозиції. Неправомірне рішення про визначення ДОЧІРНЬОГО ПІДПРИЄМСТВА «ҐЕА УКРАЇНА», позбавляє ТОВ «ЗАВОД НГО» можливості отримати прибуток за рахунок укладення договору про закупівлю із Замовником за результатом повторно проведеної процедури закупівлі по даному предмету.
Із зазначеного вбачається, що дана вимога Замовника не містить жодних альтернативних варіантів та не передбачає можливості вибору шляхом використання конструкції «та/або». Таким чином, ПАТ «УКРНАФТА» було чітко встановлений обов’язок учасника надати специфікацію на все зазначене основне обладнання, а саме: 3-х фазну центрифугу, насос подачі нафтошламу, станцію приготування та подачі реагентів з дозуючим насосом, а також прилади КВПіА, із зазначенням виробника та моделі кожного з них.
Так, у складі тендерної пропозиції ДП «ҐЕА УКРАЇНА» міститься Специфікація на основне обладнання Вих. № б/н від 04.11.2024 (назва документа: «16.3. (2.11) Специфікація на основне обладнання.pdf»), яка містить інформацію про виробника та модель 3-х фазної центрифуги OSF 4000, насосу подачі нафтошламу, станції приготування та подачі реагентів з дозуючим насосом. Що ж стосується приладів КВПіА (контрольно-вимірювальних приладів і автоматики) ДП «ҐЕА УКРАЇНА» зазначено наступне:
«Прилади КВПіА
Шафа управління:
Виробник: GEA Westfalia Separator Group GmbH
(ҐЕА Вестфалія Сепаратор Груп ГмбХ)
Модель: Rittal TS / AE
ПЛК:
Виробник: Siemens (Сіменс)
Модель: S7 – 300
Модель: S7 - 1200
Частотний перетворювач:
Виробник: Schneider (Шнайдер)
Модель: ATV 930 серія»
Однак, всі перелічені ДП «ҐЕА УКРАЇНА складові (шафа управління, програмовані логічні контролери (ПЛК) та частотний перетворювач) є частинами лише системи автоматики, а не контрольно-вимірювальними приладами (не виконують функцій вимірювання фізичних величин, таких як тиск, температура, витрата тощо).
Таким чином, учасником не було виконано вимогу п. 2.11 Розділу ІІ Додатку 4 до тендерної документації в частині надання інформації про виробника та модель контрольно-вимірювальних приладів, як того вимагав Замовник.
Таке вибіркове виконання вимог ПАТ «УКРНАФТА» є підставою для відхилення тендерної пропозиції ДП «ҐЕА УКРАЇНА» відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей («замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей»). Натомість, ПАТ «УКРНАФТА» не відхилило даного учасника, а навпаки визнало його Переможцем даної процедури закупівлі.
В той же час, у межах цієї ж процедури закупівлі Протокольним рішенням № 01/01/13/10/19/03-01/01/1548/12 від 6 грудня 2024 року уповноваженої особи ПАТ «УКРНАФТА», тендерну пропозицію ТОВ «ІНПРОММАШ» було відхилено з аналогічних підстав.
Зокрема, відхиляючи тендерну пропозицію ТОВ «ІНПРОММАШ», Замовник зазначив, що надана учасником Специфікація на основне обладнання №134/18 від 26.11.2024 р. навпаки не містить інформацію про автоматику, а відносить лише до вимог, що стосуються контрольно-вимірювальних приладів, а саме:
«4. Прилади КВПіА
4.1. Температурний сенсор:
Виробник - CQCY Chongqing Chuanyi ;
Модель -WZGPK-53SGT
4.2. Електромагнітний потокомір
1: Виробник - CQCY Chongqing Chuanyi; Модель - MFC50017110A005EH1401111 4.3. Електромагнітний потокомір
2: Виробник - CQCY Chongqing Chuanyi; Модель - MFC10117110A005EH1401111».
Таким чином, аналіз даних рішень в межах однієї процедури закупівлі свідчить про наявність дискримінаційного підходу до оцінки тендерних пропозицій учасників, оскільки при однаковій суті порушення Замовник застосував до учасників різні підходи: одного відхилив, а іншого визнав переможцем. Такі дії ПАТ «УКРНАФТА» порушують ключові принципи публічних закупівель, передбачені статею 5 Закону, зокрема забезпечення відкритості, прозорості, добросовісної конкуренції, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, а також об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Прийняття Замовником Оскаржуваного рішення створює передумови для необґрунтованої переваги окремих учасників, що суперечить вимогам законодавства. Подібні дії не лише підривають принципи чесної конкуренції, а й можуть негативно вплинути на ефективність витрачання бюджетних коштів та довіру до системи публічних закупівель загалом.
Зазначаємо, що наявність порушених прав ТОВ «ЗАВОД НГО» також обґрунтовується тим, що останній є Учасником відповідної процедури закупівлі, крім того Суб’єкт оскарження є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з наданої пропозиції. Неправомірне рішення про визначення ДОЧІРНЬОГО ПІДПРИЄМСТВА «ҐЕА УКРАЇНА», позбавляє ТОВ «ЗАВОД НГО» можливості отримати прибуток за рахунок укладення договору про закупівлю із Замовником за результатом повторно проведеної процедури закупівлі по даному предмету.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати Протокольне рішення № 01/01/13/10/19/03-01/01/1548/17 уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі товарів, робіт і послуг в ПАТ «УКРНАФТА» від 28 січня 2025 року про визначення ДОЧІРНЬОГО ПІДПРИЄМСТВА «ҐЕА УКРАЇНА» переможцем в процедурі закупівлі UA-2024-10-31-010728-a предметом якої є Установка з переробки нафтошламу на базі 3-х фазної центрифуги, ДК 021:2015 42990000-2 Машини спеціального призначення різні.