-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Бензин А-95, Дизельне паливо
Завершена
558 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 793.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 793.00 UAH
Період оскарження:
31.10.2024 11:40 - 21.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
5941a1bef55e407e8cc13431e129150d
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-31-004483-a.b1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Форма оголошення Замовника.pdf 04.11.2024 15:25
- Скарга_04_11_2024_на умови ТД Замовника_Управління майном спільної власності Львівської обласної ради.pdf 04.11.2024 15:25
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 04.11.2024 15:25
- Скарга_04_11_2024_на умови ТД Замовника_UA-2024-10-31-004483-a.docx 04.11.2024 15:25
- Сертифікат_паспорт_декларація_Бензин_А_95_Energy_1_ІФС.pdf 04.11.2024 15:25
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 04.11.2024 15:25
- ДП сертифікат _паспорт_декларація (1).pdf 04.11.2024 15:25
- sign.p7s 04.11.2024 15:26
- рішення від 06.11.2024 №17959.pdf 06.11.2024 15:07
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.11.2024 №18343.pdf 14.11.2024 14:37
- рішення від 13.11.2024 №18343.pdf 18.11.2024 15:00
- Пояснення по суті скарги.pdf 08.11.2024 12:40
- Пояснення по суті скарги.docx 08.11.2024 12:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.11.2024 16:15
Дата розгляду скарги:
13.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.11.2024 15:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
18.11.2024 15:00
Дата виконання рішення Замовником:
19.11.2024 15:26
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником виконано рішення АМКУ та внесено відповідні зміни до тендерної документації
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1d365557d48b42279fc54b8cab2c6f6a
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику сертифікат відповідності Технічному регламенту та ДСТУ одночасно.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку № 2 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику сертифікат відповідності Технічному регламенту та ДСТУ одночасно:
«Технічні вимоги
1. Бензин А-95 має за всіма своїми показниками відповідати вимогам ДСТУ.
Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції:
• Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо), виданий уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
• Паспорт якості із зазначенням технічних характеристик пропонованого палива, виданий підприємством-виробником палива.
2.Паливо дизельне має за всіма своїми показниками відповідати вимогам ДСТУ.
Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції:
• Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне (далі - паливо), виданий уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
• Паспорт якості із зазначенням технічних характеристик пропонованого палива, виданий підприємством-виробником палива.»
Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив ТА ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне одночасно – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників, оскільки передбачає наяявність сертифікату на відповідність двом національним стандартам одночасно та виключно «сертифікатом».
Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 року № 927 передбачає, зокрема:
17. Для проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник застосовує процедуру оцінки відповідності згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 95 "Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 16, ст. 625) для:
палив, що виробляють або імпортують партіями, - за модулем F1;
палив, що виробляють дослідними партіями, - за модулем F1;
палив, що виробляють серійно, - за модулем A1.
За результатами проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до цього Технічного регламенту.
Перед введенням в обіг та під час надання палива на ринку на документ про якість (паспорт якості) виробником повинен бути нанесений знак відповідності технічним регламентам, який підтверджує відповідність палива вимогам цього Технічного регламенту, так, щоб забезпечувалася його видимість, розбірливість та незмивність. У разі проведення оцінки відповідності призначеним органом з оцінки відповідності до знака відповідності додається його ідентифікаційний номер.
Додаток 6 до Технічного регламенту містить декларацію про відповідність та передбачає, зокрема:
"Сертифікат відповідності*______________________ (номер сертифіката відповідності, дата його реєстрації, строк дії, назва та місцезнаходження призначеного органу з оцінки відповідності).
*Застосовується за умови використання модуля, в якому оцінка відповідності проводиться призначеним органом з оцінки відповідності".
Постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 року № 95 "Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності", передбачено, зокрема:
Модуль A1 (внутрішній контроль виробництва з проведенням випробувань продукції під наглядом)
Виробник складає письмову декларацію про відповідність для моделі продукції та зберігає її разом із технічною документацією для подання на запити органів державного ринкового нагляду протягом десяти років після введення в обіг останнього зразка такої моделі. У декларації про відповідність зазначається інформація, яка дає змогу ідентифікувати продукцію, для якої її складено.
Копія декларації про відповідність подається відповідним органам державного ринкового нагляду на їх запити.
Враховуючи наведене, за результатами оцінки відповідності палив, що виробляються серійно, виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 року № 927.
Слід зазначити, що Документацією передбачено підтвердження відповідності технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ лише сертифікатом відповідності.
Також, відповідно до положень Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив зазначено, що саме виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність технічному регламенту.
Крім того, Документацією визначено, що сертифікат відповдіності повинен саме одночасно підтверджувати відповідність технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
Отже, з урахуванням вищезазначеного, надання Сертифікату відповідності виключно Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні – є обмежувальною та дискримінаційною вимогою, оскільки передбачає вимогу, не передбачену національним стандартом до Бензину А-95.
Сертифікат відповідності на Бензин А-95, який може запропонувати Скаржник, виданий на відповідність ДСТУ 7687:2015, але при цьому НЕ містить відомостей щодо відповідності Бензину А95 Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив.
Сертифікат відповідності на Дизельне паливо, який може запропонувати Скаржник, виданий на відповідність ДСТУ 7688:2015, але при цьому НЕ містить відомостей щодо відповідності Дизельного палива Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив.
На відповідність Бензину А95 вимогам Технічного регламенту Скаржник може запропонувати Паспорт якості та Декларацію про відповідність.
Скаржник надає, зокрема:
- сертифікат відповідності від 23.04.2024 №UA.056.П.00078-24, виданий органом з оцінки відповідності ДП "ПОЛТАВАСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ" на продукцію бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0, код ДКПП 19.20.21, код УКТ ЗЕД 2710 12, відповідає вимогам пункту 4.2, таблиці 1 (показники 1-15) ДСТУ 7687:2015 "Бензини автомобільні Євро. Технічні умови";
- паспорт якості від 22.04.2024 № 203 бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0 ДСТУ 7687:2015, Декларація про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив від 12.07.2023 року; Висновок: за перевіреними показниками проби бензин автомобільний А-95-Євро5- Е0 відповідає вимогам ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив.
- декларація про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив Бензину автомобільного А-95-Євро5- Е0 вимогам ДСТУ 7687:2015.
На відповідність Дизельного палива вимогам Технічного регламенту Скаржник може запропонувати Паспорт якості та Декларацію про відповідність.
Скаржник надає, зокрема:
- Сертифікат відповідності № UA.056.П.00076-24 терміном дії з 23.04.2024 по 22.04.2027 щодо продукції паливо дизельне Energy ДП-Л-Євро5-В0, який виданий виробнику – ПАТ «УКРТАТНАФТА», код ЄДРПОУ 00152307;
- паспорт якості від 26.04.2024 № 15 на Паливо дизельне Energy ДП-Л-Євро5-В0 на відповідність вимогам ДСТУ 7688:2015, згідно Декларації про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив від 27.03.2024; Висновок: за перевіреними показниками проби Паливо дизельне Energy ДП-Л-Євро5-В0 відповідає вимогам Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015.
- декларація про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив виданий виробнику ПАТ «УКРТАТНАФТА» Палива дизельного Energy ДП-Л-Євро5-В0.
1.1. В Додатку № 2 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику сертифікат відповідності Технічному регламенту та ДСТУ одночасно:
«Технічні вимоги
1. Бензин А-95 має за всіма своїми показниками відповідати вимогам ДСТУ.
Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції:
• Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо), виданий уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
• Паспорт якості із зазначенням технічних характеристик пропонованого палива, виданий підприємством-виробником палива.
2.Паливо дизельне має за всіма своїми показниками відповідати вимогам ДСТУ.
Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції:
• Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне (далі - паливо), виданий уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
• Паспорт якості із зазначенням технічних характеристик пропонованого палива, виданий підприємством-виробником палива.»
Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив ТА ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне одночасно – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників, оскільки передбачає наяявність сертифікату на відповідність двом національним стандартам одночасно та виключно «сертифікатом».
Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 року № 927 передбачає, зокрема:
17. Для проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник застосовує процедуру оцінки відповідності згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 95 "Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 16, ст. 625) для:
палив, що виробляють або імпортують партіями, - за модулем F1;
палив, що виробляють дослідними партіями, - за модулем F1;
палив, що виробляють серійно, - за модулем A1.
За результатами проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до цього Технічного регламенту.
Перед введенням в обіг та під час надання палива на ринку на документ про якість (паспорт якості) виробником повинен бути нанесений знак відповідності технічним регламентам, який підтверджує відповідність палива вимогам цього Технічного регламенту, так, щоб забезпечувалася його видимість, розбірливість та незмивність. У разі проведення оцінки відповідності призначеним органом з оцінки відповідності до знака відповідності додається його ідентифікаційний номер.
Додаток 6 до Технічного регламенту містить декларацію про відповідність та передбачає, зокрема:
"Сертифікат відповідності*______________________ (номер сертифіката відповідності, дата його реєстрації, строк дії, назва та місцезнаходження призначеного органу з оцінки відповідності).
*Застосовується за умови використання модуля, в якому оцінка відповідності проводиться призначеним органом з оцінки відповідності".
Постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 року № 95 "Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності", передбачено, зокрема:
Модуль A1 (внутрішній контроль виробництва з проведенням випробувань продукції під наглядом)
Виробник складає письмову декларацію про відповідність для моделі продукції та зберігає її разом із технічною документацією для подання на запити органів державного ринкового нагляду протягом десяти років після введення в обіг останнього зразка такої моделі. У декларації про відповідність зазначається інформація, яка дає змогу ідентифікувати продукцію, для якої її складено.
Копія декларації про відповідність подається відповідним органам державного ринкового нагляду на їх запити.
Враховуючи наведене, за результатами оцінки відповідності палив, що виробляються серійно, виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 року № 927.
Слід зазначити, що Документацією передбачено підтвердження відповідності технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ лише сертифікатом відповідності.
Також, відповідно до положень Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив зазначено, що саме виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність технічному регламенту.
Крім того, Документацією визначено, що сертифікат відповдіності повинен саме одночасно підтверджувати відповідність технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
Отже, з урахуванням вищезазначеного, надання Сертифікату відповідності виключно Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні – є обмежувальною та дискримінаційною вимогою, оскільки передбачає вимогу, не передбачену національним стандартом до Бензину А-95.
Сертифікат відповідності на Бензин А-95, який може запропонувати Скаржник, виданий на відповідність ДСТУ 7687:2015, але при цьому НЕ містить відомостей щодо відповідності Бензину А95 Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив.
Сертифікат відповідності на Дизельне паливо, який може запропонувати Скаржник, виданий на відповідність ДСТУ 7688:2015, але при цьому НЕ містить відомостей щодо відповідності Дизельного палива Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив.
На відповідність Бензину А95 вимогам Технічного регламенту Скаржник може запропонувати Паспорт якості та Декларацію про відповідність.
Скаржник надає, зокрема:
- сертифікат відповідності від 23.04.2024 №UA.056.П.00078-24, виданий органом з оцінки відповідності ДП "ПОЛТАВАСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ" на продукцію бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0, код ДКПП 19.20.21, код УКТ ЗЕД 2710 12, відповідає вимогам пункту 4.2, таблиці 1 (показники 1-15) ДСТУ 7687:2015 "Бензини автомобільні Євро. Технічні умови";
- паспорт якості від 22.04.2024 № 203 бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0 ДСТУ 7687:2015, Декларація про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив від 12.07.2023 року; Висновок: за перевіреними показниками проби бензин автомобільний А-95-Євро5- Е0 відповідає вимогам ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив.
- декларація про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив Бензину автомобільного А-95-Євро5- Е0 вимогам ДСТУ 7687:2015.
На відповідність Дизельного палива вимогам Технічного регламенту Скаржник може запропонувати Паспорт якості та Декларацію про відповідність.
Скаржник надає, зокрема:
- Сертифікат відповідності № UA.056.П.00076-24 терміном дії з 23.04.2024 по 22.04.2027 щодо продукції паливо дизельне Energy ДП-Л-Євро5-В0, який виданий виробнику – ПАТ «УКРТАТНАФТА», код ЄДРПОУ 00152307;
- паспорт якості від 26.04.2024 № 15 на Паливо дизельне Energy ДП-Л-Євро5-В0 на відповідність вимогам ДСТУ 7688:2015, згідно Декларації про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив від 27.03.2024; Висновок: за перевіреними показниками проби Паливо дизельне Energy ДП-Л-Євро5-В0 відповідає вимогам Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015.
- декларація про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив виданий виробнику ПАТ «УКРТАТНАФТА» Палива дизельного Energy ДП-Л-Євро5-В0.
×
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат відповідності ДСТУ та інші документи якості на відповідність Технічному регламенту
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат_паспорт_декларація_Бензин_А_95_Energy_1_ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат відповідності ДСТУ та інші документи якості на відповідність Технічному регламенту
-
Повʼязаний документ:
ДП сертифікат _паспорт_декларація (1).pdf
-
-
Назва доказу:
зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Управління майном спільної власності Львівської обласної ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти» (Бензин А-95, Дизельне паливо)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-31-004483-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику сертифікат відповідності Технічному регламенту та ДСТУ одночасно.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
22ca065934fe4332af9605a42560a918
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо наявності у учасників власних та/або орендованих стаціонарних автозаправних станцій (далі – АЗС).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В Додатку № 2 до ТД Замовник встановив вимогу, щодо наявності у учасників власних та/або орендованих стаціонарних автозаправних станцій (далі – АЗС):
«1. Учасник повинен мати розвинену мережу власних, та/або орендованих стаціонарних автозаправних станцій (далі – АЗС) у м. Львові (обов’язкова наявність АЗС на відстані не більше 10 км від місця знаходження Замовника: 79008, Україна , Львівська обл., місто Львів, ВУЛ.ВИННИЧЕНКА, будинок 18) та АЗС по всій території України (крім тимчасово окупованих територій) на яких Учасник гарантує заправку транспортних засобів Замовника. (АЗС повинні бути призначені для заправки транспортних засобів паливом, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» від 20.12.1997 № 1442).»
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/оренди АЗС- Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди, а отже мають АЗС як матеріально-технічну базу у Учасника, що може розглядатись як майнові права.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності та/або оренді у Учасника - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС. Учасники які не мають АЗС у праві оренди/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому, предметом зазначеного договору є продаж пального (талонів на пальне), а не права власності/оренди АЗС.
«1. Учасник повинен мати розвинену мережу власних, та/або орендованих стаціонарних автозаправних станцій (далі – АЗС) у м. Львові (обов’язкова наявність АЗС на відстані не більше 10 км від місця знаходження Замовника: 79008, Україна , Львівська обл., місто Львів, ВУЛ.ВИННИЧЕНКА, будинок 18) та АЗС по всій території України (крім тимчасово окупованих територій) на яких Учасник гарантує заправку транспортних засобів Замовника. (АЗС повинні бути призначені для заправки транспортних засобів паливом, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» від 20.12.1997 № 1442).»
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/оренди АЗС- Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди, а отже мають АЗС як матеріально-технічну базу у Учасника, що може розглядатись як майнові права.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності та/або оренді у Учасника - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС. Учасники які не мають АЗС у праві оренди/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому, предметом зазначеного договору є продаж пального (талонів на пальне), а не права власності/оренди АЗС.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Управління майном спільної власності Львівської обласної ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти» (Бензин А-95, Дизельне паливо)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-31-004483-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо наявності у учасників власних та/або орендованих стаціонарних автозаправних станцій (далі – АЗС).
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
89e204e4a6674cc0a136d77f569fe093
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо Строку дії талонів на видачу палива, який має становити не менше 1 року з дня їх видачі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2. Про суперечливі умови тендерної документації:
2.1. В Додатку № 2 до ТД та в Додатку № 5 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо Строку дії талонів на видачу палива, який має становити не менше 1 року з дня їх видачі:
«5. Строк дії талонів на видачу палива має становити не менше 1 року з дня їх видачі.»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 31 грудня 2024 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині Строк дії талонів на видачу палива має становити не менше 1 року з дня їх видачі, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2024 року.
Згідно Проєкту договору (Додаток № 5 до ТД), п. 4.1. передбачає Термін дії талонів «4.1. Термін дії Талон на отримання Товару становить не менше 1 року з дня їх видачі.»
Згідно Проєкту договору (Додаток № 5 до ТД), п. 4.1. передбачає Строк дії договору становить: «11.1. Цей Договір набирає чинності з моменту підписання його сторонами і діє до 31 грудня 2024 р. та до повного виконання зобов’язань Сторонами.»
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 31.10.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 08.11.2024 року, термін дії талонів, який повинен складати не менше 1 року з дня їх видачі – а отже, закінчуватись щонайменше листопад 2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 2 до ТД, Додатку № 5 до ТД та Форми оголошення в частині строку поставки Товару до 31.12.2024 року, а саме щодо Термін дії талонів/скретч карт на паливо, який повинен складати не менше 1 року з дня їх видачі.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів не менше 1 року з дня їх видачі, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів не менше 1 року з дня їх видачі, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
2.1. В Додатку № 2 до ТД та в Додатку № 5 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо Строку дії талонів на видачу палива, який має становити не менше 1 року з дня їх видачі:
«5. Строк дії талонів на видачу палива має становити не менше 1 року з дня їх видачі.»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 31 грудня 2024 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині Строк дії талонів на видачу палива має становити не менше 1 року з дня їх видачі, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2024 року.
Згідно Проєкту договору (Додаток № 5 до ТД), п. 4.1. передбачає Термін дії талонів «4.1. Термін дії Талон на отримання Товару становить не менше 1 року з дня їх видачі.»
Згідно Проєкту договору (Додаток № 5 до ТД), п. 4.1. передбачає Строк дії договору становить: «11.1. Цей Договір набирає чинності з моменту підписання його сторонами і діє до 31 грудня 2024 р. та до повного виконання зобов’язань Сторонами.»
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 31.10.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 08.11.2024 року, термін дії талонів, який повинен складати не менше 1 року з дня їх видачі – а отже, закінчуватись щонайменше листопад 2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 2 до ТД, Додатку № 5 до ТД та Форми оголошення в частині строку поставки Товару до 31.12.2024 року, а саме щодо Термін дії талонів/скретч карт на паливо, який повинен складати не менше 1 року з дня їх видачі.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів не менше 1 року з дня їх видачі, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів не менше 1 року з дня їх видачі, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Форма оголошення Замовника
-
Повʼязаний документ:
Форма оголошення Замовника.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Проєкт договору згідно Додатку № 5 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Скарга_04_11_2024_на умови ТД Замовника_Управління майном спільної власності Львівської обласної ради.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Управління майном спільної власності Львівської обласної ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти» (Бензин А-95, Дизельне паливо)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-31-004483-a, зокрема: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо Строку дії талонів на видачу палива, який має становити не менше 1 року з дня їх видачі.