• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва

Торги не відбулися

600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Період оскарження: 10.08.2018 11:43 - 23.08.2018 00:00
Вимога
Відхилено

ВИМОГА щодо внесення змін в Тендерну документацію на проведення процедури відкритих торгів на закупівлю

Номер: c0bfe4b13e0b411799203938686bb9d6
Ідентифікатор запиту: UA-2018-08-10-000494-c.c1
Назва: ВИМОГА щодо внесення змін в Тендерну документацію на проведення процедури відкритих торгів на закупівлю
Вимога:
ВИМОГА (в порядку статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі») щодо внесення змін в Тендерну документацію на проведення процедури відкритих торгів на закупівлю код ДК 021:2015: 79110000-8 «Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва» Керуючись ст. 3, ч. 3 ст. 5, ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вважаємо, що частина вимог, зазначених в Тендерній документації є дискримінаційними по відношенню до потенційних учасників процедури закупівлі та підлягають виключенню, а саме: 1) Відповідно до п. 5 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» для участі у процедурі закупівлі учасник повинен надати документи, які підтверджують його відповідність кваліфікаційним критеріям, у тому числі інформацію у довільній формі про те що учасника включено до першої тридцятки з числа ТОП - 50 провідних юридичних фірм України у 2017 році за версією видання «Юридична практика» та/або рейтинг «Лідери ринку. ТОП-50 юридичних компаній України – 2017» за версією видання «Юридична газета» (надалі – «національній рейтинги»). Звертаємо увагу, що Замовник жодним чином не обґрунтовує, чому Послуги, які закуповуються у межах цієї Процедури закупівлі, можуть бути надані Замовнику лише Учасником, який включений у рейтинги 2017 року. Не передбачає можливість включення такої вимоги і ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Замовник не обґрунтовує, чому Послуги, які закуповуються у межах цієї Процедури закупівлі, можуть бути надані Замовнику лише Учасником, який включений у національні та міжнародні рейтинги у редакції саме 2017 року, а не наприклад у редакції 2018 року чи у попередніх редакціях рейтингів. Враховуючи викладене, вимога Замовника щодо включення Учасника Процедури Закупівлі у відповідні національні та міжнародні рейтинги саме в редакції 2017 року є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію. Ця вимога спрямована на обмеження переліку учасників, що можуть взяти участь у Процедурі закупівлі, а відповідно має бути виключена Замовником з Тендерної документації. Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч. 3. ст. 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації описаних вище вимог порушують положення ч. 3 ст. 5 Закону, ч. 4 ст. 22 Закону, оскільки є дискримінаційними, в результаті чого Замовник порушив права Скаржника на участь у цій Процедурі закупівлі та охоронювані законом інтереси Скаржника, Замовник під час затвердження Тендерної документації у чинній редакції порушив принципи недискримінації, відкритості та прозорості, встановлені ст. 3 Закону. Враховуючи вищевикладене, ця вимога тендерної документації є дискримінаційною, такою що обмежує конкуренцію та спрямована на обмеження переліку учасників, що можуть взяти участь у Процедурі закупівлі, а відповідно має бути виключена Замовником з Тендерної документації. Крім того, встановлення такої вимоги суперечить Закону України «Про публічні закупівлі». 2) У п. 5. Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» зазначається наступне: «Якщо кваліфікаційна частина тендерної пропозиції не містить документів, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, або якщо ці документи не запевнять замовника у тому, що учасник має необхідну кваліфікацію відповідно до кваліфікаційних критеріїв і здатен виконати замовлення згідно з умовами тендерної документації, така тендерна пропозиція відхиляється». Звертаємо увагу, що тендерна документація не містить критеріїв визначення поняття «документів, що запевнять Замовника у тому, що учасник має необхідну кваліфікацію». Тобто, наведена вище умова Тендерної документації надає можливість Замовнику на власний розсуд, без будь-яких підстав відхиляти тендерну пропозицію Учасника, мотивуючи це тим, що надана Учасником документація не запевнила Замовника у тому, що Учасник має необхідну кваліфікацію. Враховуючи вищевикладене, ця умова тендерної документації є дискримінаційною по відношенню до потенційних учасників процедури Закупівлі, а відповідно підлягає виключенню.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовником розглянуто Ваші вимоги щодо внесення змін в Тендерну документацію на проведення процедури відкритих торгів на закупівлю, та повідомляє наступне. 1) Щодо виключення вимоги про надання інформації у довільній формі про те що учасника включено до першої тридцятки з числа ТОП - 50 провідних юридичних фірм України у 2017 році за версією видання «Юридична практика» та/або рейтинг «Лідери ринку. ТОП-50 юридичних компаній України – 2017» за версією видання «Юридична газета». Відповідно до частини 1 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Частиною 2 вказаного закону передбачено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: - наявність обладнання та матеріально-технічної бази; - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. При цьому ні Законом, ні іншим нормативним документом не передбаченого виключного переліку документів, що можуть вимагатися Замовником на підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям. Вважаємо, що вимога про надання інформації у довільній формі про те що учасника включено до першої тридцятки з числа ТОП - 50 провідних юридичних фірм України у 2017 році за версією видання «Юридична практика» та/або рейтинг «Лідери ринку. ТОП-50 юридичних компаній України – 2017» за версією видання «Юридична газета», є абсолютно обґрунтованою, оскільки включення учасника до такого рейтингу в достатній мірі свідчить про відповідність його кваліфікаційним критеріям та можливість на належному рівні надавати послуги, що є предметом закупівлі. Крім того, вказані рейтинги є достатньо авторитетними та загальновизнаними в юридичній спільності. 2) Щодо вимоги про виключення з тендерної документації положення « або якщо ці документи не запевнять замовника у тому, що учасник має необхідну кваліфікацію відповідно до кваліфікаційних критеріїв і здатен виконати замовлення згідно з умовами тендерної документації, така тендерна пропозиція відхиляється». Відповідно до частини 4 статті 28 Закону після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Відповідно до частини 1 статті 30 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону. Таким чином, Законом передбачено право Замовника здійснювати оцінку тендерних пропозицій учасників, та самостійно встановлювати відповідність чи не відповідність поданих документів тендерній документації. В будь – якому випадку, відповідно до частини 3 статті 30 Закону у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов'язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше ніж через п'ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель. Таким чином, Ваші вимоги задоволенню не підлягають.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Розгляд припинено

Вимога щодо умов тендеру.

Номер: a8d8f01a037c43389c389b700e79c4d6
Ідентифікатор запиту: UA-2018-08-10-000494-c.a2
Назва: Вимога щодо умов тендеру.
Скарга:
Щодо вимог Тендерної документації згідно з п.п. В. п. 5 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» для участі у Процедурі закупівлі учасник повинен надати інформацію у довільній формі про те що учасника включено до першої тридцятки з числа ТОП - 50 провідних юридичних фірм України у 2017 році за версією видання «Юридична практика» та/або рейтинг «Лідери ринку. ТОП-50 юридичних компаній України – 2017» за версією видання «Юридична газета»; Додатково до довідки на підтвердження вищевказаної інформації Учасник надає засвідчені копії відповідної інформації з офіційного сайту рейтингу, або засвідчені Учасником копії публікацій з друкованих видань, або письмові підтвердження, що надані безпосередньо видавництвами таких рейтингів на запит учасника. Якщо кваліфікаційна частина тендерної пропозиції не містить документів, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, або якщо ці документи не запевнять замовника у тому, що учасник має необхідну кваліфікацію відповідно до кваліфікаційних критеріїв і здатен виконати замовлення згідно з умовами тендерної документації, така тендерна пропозиція відхиляється. Вказана вимога Тендерної документації штучно обмежує коло потенційних учасників Запупівлі, фактично лише переліком тих осіб, відомості про яких включені до першої тридцятки з числа ТОП - 50 провідних юридичних фірм України у 2017 році за версією видання «Юридична практика» та/або рейтинг «Лідери ринку. ТОП-50 юридичних компаній України – 2017» за версією видання «Юридична газета». Замовник не обґрунтовує, чому Послуги, які закуповуються у межах цієї Процедури закупівлі, можуть бути надані Замовнику лише Учасником, який включений у рейтинги приватних видань. Крім цих видань в Україні свої рейтинги публікують майже 20 видань, зокрема серед найвідоміших це «Фокус», «Дело», «Юридична Газета», а також інші. Таким чином дані рейтинги відображають суб’єктивний підхід до його формування, це пов’язано в першу чергу не з критеріями можливості виконати якісно послугу, а з критерієм, який відображає, який бюджет компанії платять за рекламу, оскільки будь-якого роду рейтинги організовуються приватними фірмами (видавництвами) з метою надання послуг щодо рекламування тієї чи іншої компанії. До прикладу, щоб потрапити до будь-якого з зазначених рейтингів необхідно заповнити анкету видавництва та сплатити вступний внесок або виписати собі дане видання. Також є цікавий факт чому до участі у тендері може бути допущена компанія, яка є у рейтинзі у редакції саме 2017 року, а не наприклад у редакції 2018 року чи у попередніх редакціях рейтингів. Враховуючи викладене, вимога Замовника щодо включення Учасника Процедури Закупівлі у відповідні національні та міжнародні рейтинги саме в редакції 2017 року є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію. Виникає закономірне питання чому Послуги, які закуповуються у межах цієї Процедури закупівлі, можуть бути надані Замовнику лише Учасником, який включений у рейтинг приватних видань, об’єктивність яких не можливо встановити. Враховуючи викладене, вимога Замовника щодо включення Учасника Процедури Закупівлі у відповідні рейтинги є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію. Ця вимога спрямована на обмеження переліку учасників, що можуть взяти участь у Процедурі закупівлі, а відповідно має бути виключена Замовником з Тендерної документації. Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч. 3. ст. 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації описаних вище вимог порушують положення ч. 3 ст. 5 Закону, ч. 4 ст. 22 Закону, оскільки є дискримінаційними, в результаті чого Замовник порушив права Скаржника на участь у цій Процедурі закупівлі та охоронювані законом інтереси Скаржника, Замовник під час затвердження Тендерної документації у чинній редакції порушив принципи недискримінації, відкритості та прозорості, встановлені ст. 3 Закону. Відзначаємо, що, рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вже розглядались скарги на схожі дискримінаційні умови, та визнавали так умови порушенням та обмеженням конкуренції (зокрема, , рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.06.2017 року № 4204-р/пк-пз). Враховуючи викладене, керуючись положеннями Закону України «Про публічні закупівлі»,: Вимагаємо усунути дискримінаційні умови шляхом внесення змін до Тендерної документації у процедурі закупівлі код ДК 021:2015:79110000-8 «Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2018-08-10-000494-c щодо: «п. 5 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» для участі у Процедурі закупівлі учасник повинен надати інформацію у довільній формі про те що учасника включено до першої тридцятки з числа ТОП - 50 провідних юридичних фірм України у 2017 році за версією видання «Юридична практика» та/або рейтинг «Лідери ринку. ТОП-50 юридичних компаній України – 2017» за версією видання «Юридична газета»; Додатково до довідки на підтвердження вищевказаної інформації Учасник надає засвідчені копії відповідної інформації з офіційного сайту рейтингу, або засвідчені Учасником копії публікацій з друкованих видань, або письмові підтвердження, що надані безпосередньо видавництвами таких рейтингів на запит учасника. Якщо кваліфікаційна частина тендерної пропозиції не містить документів, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, або якщо ці документи не запевнять замовника у тому, що учасник має необхідну кваліфікацію відповідно до кваліфікаційних критеріїв і здатен виконати замовлення згідно з умовами тендерної документації, така тендерна пропозиція відхиляється.».
Пов'язані документи: Орган оскарження
Опис причини скасування: Помилково розмістили в розділі Скарги замість розділу Вимоги.
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 17.08.2018 15:10
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 21.08.2018 17:53
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЮРИДИЧНА КОМПАНІЯ "ВОРОНОВ І ПАРТНЕРИ", Ізотов Андрій 380669571207 izotovg55@gmail.com