• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Сенсор 4 х електродний (код НК 024:2023 – 11440 Разовий аналітичний електрод); Рулон для стерилізації паровим та газовим методом, ширина 150 мм, висота 50 мм, довжина 100м (код НК 024:2023 – 13736 Разове опаковання для стерилізації ; Рулон для стерилізації паровим та газовим методом, ширина 200 мм, висота 55 мм, довжина 100м (код НК 024:2023 – 13736 Разове опаковання для стерилізації); Рулон для стерилізації паровим та газовим методом, ширина 300 мм, висота 80 мм, довжина 100м (код НК 024:2023 – 13736 Разове опаковання для стерилізації))

Завершена

145 490.70 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 727.45 UAH
Період оскарження: 30.10.2024 13:41 - 04.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення пропозиції скаржника та неправомірне визначення переможця

Номер: c5c9b3b8cd3b417b963ff0a87a3626cc
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-30-007196-a.a3
Назва: Скарга на неправомірне відхилення пропозиції скаржника та неправомірне визначення переможця
Скарга:
Згідно Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 18902-р/пк-пз від 26.11.2024 року, Замовник 13.12.2024р. надав 24 години шляхом розміщення повідомлення в електронній системі закупівель на виправлення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані Скаржником, а саме у складі тендерної пропозиції відсутні документи, які передбачались тендерною документацією: - гарантійні листи саме щодо надання копії сертифікатів якості (відповідності) виробника або документів, підтверджуючих відповідність міжнародним та/або державним стандартам якості на кожну окрему партію товару та затвердженої у встановленому порядку копії настанови (інструкції) з використання (застосування) товару (які викладені українською мовою) при поставці товару; - оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником), яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу. На виконання означеної вимоги, Скаржник своєчасно виправив невідповідності в документах та завантажив в електронну систему закупівель: 1. Гарантійний лист №126/12 від 13.12.2024р. щодо надання копії сертифікатів якості (відповідності) виробника або документів, підтверджуючих відповідність міжнародним та/або державним стандартам якості на кожну окрему партію товару при поставці; 2. Гарантійний лист №127/12 від 13.12.2024р. щодо надання затвердженої у встановленому порядку копії настанови (інструкції) з використання (застосування) товару (які викладені українською мовою) при поставці товару; 3.Лист №128/12 від 13.12.2024р. яким Скаржник, як дистриб'ютор, підтверджує можливість поставки товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені Документацією та пропозицією Учасника. В лист включено назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу згідно п.п.4.3 п.4 додатку 2 до тендерної документації. Але Замовник, рішенням уповноваженої особи, яке оформлене протоколом №100 від 17.12.2024р., відхилив тендерну пропозицію Скаржника посилаючись на абз.5 п.п.1 п.44 Особливостей, зазначивши причину, що Скаржник не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а саме: не надав оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником), яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу згідно п.п.4.3 п.4 додатку 2 до тендерної документації. Також гарантійний лист не містить найменування самого виробника. Таким чином, Замовник фактично відхилив пропозицію Скаржника з причини, на його думку, ненадання підтвердження офіційного уповноваження від виробника та не вказано назву виробника. Як наслідок, відповідно до протоколу уповноваженої особи Замовника від 17.12.2024р. №101, наступний учасник - ТОВ «НОВОМЕДІКА» визнано переможцем Закупівлі та прийнято рішення про намір укласти договір. Скаржник, як учасник аукціону, ознайомившись з Протоколом від 17.12.2024р. №100 та Протоколом №101 від 17.12.2024р. вважає, що Замовник дискваліфікував Скаржника та визнав переможцем іншого учасника через необʼєктивні умови оцінки тендерної пропозиції Скаржника, прийнятим рішенням порушено права та законні інтереси Скаржника у вигляді неотриманого доходу в результаті порушення Замовником норм законодавства у сфері публічних закупівель, а саме вимог ст. 5 Закону щодо принципів проведення публічних закупівель виходячи з наступного: По-перше, Замовник протиправно відхилив пропозицію Скаржника з причини, як вказано в протоколі №100, що Скаржник не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Вимога про надання оригіналу листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником), яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника, Скаржником виконана, надано лист №128/12 від 13.12.2024р. яким Скаржник, як дистриб'ютор, підтверджує можливість поставки товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені Документацією та пропозицією Учасника. По-друге, як зазначено Замовником в Тендерній документації, лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу. Інших вимог, в т.ч. щодо указання назви виробника та надання підтверджень офіційних повноважень Тендерна документація не містить. Не містить вона і зразка листа, недотримання змісту якого б могло слугувати законною підставою для відхилення пропозиції Скаржника. По-третє, в Тендерній документації (розділ 5 «Оцінка тендерної пропозиції») замовником вказано, що оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію – «Ціна» (вказується для платників ПДВ – «з ПДВ», а для не платників – «без ПДВ»). Питома вага критерію «Ціна» становить 100%. Указання в гарантійному листі назви виробника дає можливість Замовнику проводити оцінювання за додатковим критерієм – «Виробник», що не передбачено затвердженою Замовником тендерною документацією. Таким чином, Скаржник вважає, що ним своєчасно та в повному обсязі усунено невідповідності в документації, на усунення яких Замовник надав 24 години.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 02.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.12.2024 15:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.01.2025 10:52
Дата виконання рішення Замовником: 09.01.2025 12:16
Коментар замовника щодо усунення порушень: Враховуючи вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон) зі змінами, Положення про уповноважену особу, що затверджене рішенням КНП "Міська лікарня екстреної та швидкої медичної допомоги" ЗМР від 01.12.2024 року № 140, Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022р. №1178 (далі – Постанова) зі змінами. На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 73-р/пк-пз від 02.01.2025 року, щодо скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ПАРТНЕРИ МЕД" (код ЄДРПОУ: 43865055) та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "НОВОМЕДИКА" (код ЄДРПОУ: 43683442) переможцем за предметом закупівлі закупівлі — "ДК 021:2015 - 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні ( Сенсор 4 х електродний (код НК 024:2023 – 11440 Разовий аналітичний електрод); Рулон для стерилізації паровим та газовим методом, ширина 150 мм, висота 50 мм, довжина 100м (код НК 024:2023 – 13736 Разове опаковання для стерилізації ; Рулон для стерилізації паровим та газовим методом, ширина 200 мм, висота 55 мм, довжина 100м (код НК 024:2023 – 13736 Разове опаковання для стерилізації); Рулон для стерилізації паровим та газовим методом, ширина 300 мм, висота 80 мм, довжина 100м (код НК 024:2023 – 13736 Разове опаковання для стерилізації)), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-30-007196-a. ВИРІШИЛА: 1. Скасувати рішення уповноваженої особи №100 від 17.12.2024, згідно з яким відхилена тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАРТНЕРИ МЕД" та скасувати рішення уповноваженої особи №101 від 17.12.2024 про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "НОВОМЕДИКА" (код ЄДРПОУ: 43683442) переможцем за предметом закупівлі ДК 021:2015 - 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Сенсор 4 х електродний (код НК 024:2023 – 11440 Разовий аналітичний електрод); Рулон для стерилізації паровим та газовим методом, ширина 150 мм, висота 50 мм, довжина 100м (код НК 024:2023 – 13736 Разове опаковання для стерилізації ; Рулон для стерилізації паровим та газовим методом, ширина 200 мм, висота 55 мм, довжина 100м (код НК 024:2023 – 13736 Разове опаковання для стерилізації); Рулон для стерилізації паровим та газовим методом, ширина 300 мм, висота 80 мм, довжина 100м (код НК 024:2023 – 13736 Разове опаковання для стерилізації)).
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПАРТНЕРИ МЕД", Марина Загоруй 380637992824 medpartneru@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 925c70c322f24a1789f989b0b385dc19
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення пропозиції скаржника та неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Замовник, рішенням уповноваженої особи, яке оформлене протоколом №100 від 17.12.2024р., відхилив тендерну пропозицію Скаржника посилаючись на абз.5 п.п.1 п.44 Особливостей, зазначивши причину, що Скаржник не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а саме:
не надав оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником), яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу згідно п.п.4.3 п.4 додатку 2 до тендерної документації. Також гарантійний лист не містить найменування самого виробника.
По-перше, Замовник протиправно відхилив пропозицію Скаржника з причини, як вказано в протоколі №100, що Скаржник не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Вимога про надання оригіналу листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником), яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника, Скаржником виконана, надано лист №128/12 від 13.12.2024р. яким Скаржник, як дистриб'ютор, підтверджує можливість поставки товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені Документацією та пропозицією Учасника.
По-друге, як зазначено Замовником в Тендерній документації, лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу.
Інших вимог, в т.ч. щодо указання назви виробника та надання підтверджень офіційних повноважень Тендерна документація не містить. Не містить вона і зразка листа, недотримання змісту якого б могло слугувати законною підставою для відхилення пропозиції Скаржника.
По-третє, в Тендерній документації (розділ 5 «Оцінка тендерної пропозиції») замовником вказано, що оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію – «Ціна» (вказується для платників ПДВ – «з ПДВ», а для не платників – «без ПДВ»). Питома вага критерію «Ціна» становить 100%.
Указання в гарантійному листі назви виробника дає можливість Замовнику проводити оцінювання за додатковим критерієм – «Виробник», що не передбачено затвердженою Замовником тендерною документацією.

Таким чином, Скаржник вважає, що ним своєчасно та в повному обсязі усунено невідповідності в документації, на усунення яких Замовник надав 24 години.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника та неправомірне визначення переможця

Номер: 431c3bfaf4ca4970a855d8fbf2408383
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-30-007196-a.a2
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника та неправомірне визначення переможця
Скарга:
Комунальним некомерційним підприємством «Міська лікарня екстреної та швидкої медичної допомоги» Запорізької міської ради (надалі по тексту - Замовник) 30.10.2024р. в електронній системі закупівель «Прозорро» було оголошено закупівлю товару: код ДК 021:2015:33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні по процедурі закупівлі у формі відкритих торгів з особливостями, унікальний №UA-2024-10-30-007196-a. Товариство з обмеженою відповідальністю «ПАРТНЕРИ МЕД» (надалі – Скаржник), як постійний учасник публічних закупівель, предметом яких є, зокрема, медичне обладнання та вироби медичного призначення різні, виявив бажання взяти участь у вказаній закупівлі. Відповідно до вимог законодавства, яке регулює порядок проведення публічних закупівель, Скаржник подав свою тендерну пропозицію, яка за результатами аукціону 08.11.2024р. зайняла перше місце. Але Замовник, рішенням уповноваженої особи, яке оформлене протоколом №41 від 11.11.2024р., відхилив тендерну пропозицію Скаржника посилаючись на абз.2 п.п.2 п.44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМ України №1178 від 12.10.2022р. (надалі – Особливості), зазначивши причину, що Учасником (Скаржником) у складі своєї пропозиції не надані документи та інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі згідно п.4 додатку 2 до тендерної документації: 1. гарантійний лист в довільній формі щодо погодження Учасника з технічними вимогами, зазначеними в Додатку 3 до тендерної документації; 2. оригінал гарантійного листа від Учасника щодо надання копії сертифікатів якості (відповідності) виробника або документів, підтверджуючих відповідність міжнародним та/або державним стандартам якості на кожну окрему партію товару при поставці згідно п.п.4.1 п.4 додатку 2 до тендерної документації; 3. оригінал гарантійного листа від Учасника щодо надання затвердженої у встановленому порядку копії настанови (інструкції) з використання (застосування) товару (які викладені українською мовою) при поставці товару згідно п.п.4.2 п.4 додатку 2 до тендерної документації; 4. оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником), яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу згідно п.п.4.3 п.4 додатку 2 до тендерної документації. Таким чином, Замовник фактично відхилив пропозицію Скаржника з причини, на його думку, ненадання 4х гарантійних листів. Як наслідок, відповідно до протоколу уповноваженої особи Замовника від 14.11.2024р. №44, наступний учасник - ТОВ «НОВОМЕДІКА» визнано переможцем Закупівлі та прийнято рішення про намір укласти договір. Закон України «Про державні закупівлі» (надалі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Частиною1 ст.5 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Будь-які рішення щодо закупівель приймаються замовниками з дотриманням мети Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та принципів, закріплених у статті 5 Закону. Скаржник, як учасник аукціону, ознайомившись з Протоколом від 11.11.2024р. №41 та Протоколом №44 від 14.11.2024р. вважає, що Замовник дискваліфікував Скаржника та визнав переможцем іншого учасника через необʼєктивні умови оцінки тендерної пропозиції Скаржника, прийнятим рішенням порушено права та законні інтереси Скаржника у вигляді неотриманого доходу в результаті порушення Замовником норм законодавства у сфері публічних закупівель, а саме вимог ст. 5 Закону щодо принципів проведення публічних закупівель виходячи з наступного: По-перше, Замовник протиправно відхилив пропозицію Скаржника з причини, як вказано в протоколі №41, ненадання 4х гарантійних листів. Гарантійний лист не є документом та інформацією про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. По-друге, СКАРЖНИК ЗАЗНАЧАЄ, ЩО УСІ 4 ВИЩЕВКАЗАНІ ДОКУМЕНТИ НАЯВНІ У СКЛАДІ ЙОГО ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ: 1. Вимога п.4 додатку 2 до тендерної документації про надання гарантійного листа в довільній формі щодо погодження Учасника з технічними вимогами, зазначеними в Додатку 3 до тендерної документації виконана Скаржником і подана ним у складі тендерної пропозиції у вигляді листа №1119 від 01.11.2024р. «Лист-згода із загальними вимогами, визначеними Замовником у додатку №3, технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі» на сторінці 17 «Кваліфікаційна частина ТОВ «ПАРТНЕРИ МЕД» Додаток 2; 2. Вимога п.п.4.1 п.4 додатку 2 до тендерної документації про надання оригіналу гарантійного листа від Учасника щодо надання копії сертифікатів якості (відповідності) виробника або документів, підтверджуючих відповідність міжнародним та/або державним стандартам якості на кожну окрему партію товару при поставці виконана Скаржником і подана ним у складі тендерної пропозиції у вигляді листа №1120 від 01.11.2024р. «Гарантійний лист» на сторінці 18 «Кваліфікаційна частина ТОВ «ПАРТНЕРИ МЕД» Додаток 2; 3. Вимога п.п.4.2 п.4 додатку 2 до тендерної документації про надання оригіналу гарантійного листа від Учасника щодо надання затвердженої у встановленому порядку копії настанови (інструкції) з використання (застосування) товару (які викладені українською мовою) при поставці товару виконана Скаржником і подана ним у складі тендерної пропозиції у вигляді листа №1121 від 01.11.2024р. «Гарантійний лист» на сторінці 19 «Кваліфікаційна частина ТОВ «ПАРТНЕРИ МЕД» Додаток 2; 4. Вимога п.п.4.3 п.4 додатку 2 до тендерної документації про надання оригіналу гарантійного листа від Учасника щодо надання оригіналу листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником), яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, виконана Скаржником і подана ним у складі тендерної пропозиції у вигляді листа №1122 від 01.11.2024р. «Гарантійний лист» на сторінці 20 «Кваліфікаційна частина ТОВ «ПАРТНЕРИ МЕД» Додаток 2. Також, щодо цієї вимоги Замовника по п.п.4.3 п.4 додатку 2 до тендерної документації, Скаржник просить Комісію прийняти до уваги, що будь-які рішення щодо закупівель повинні прийматися замовниками з дотриманням мети Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та принципів, закріплених у статті 5 Закону. Про це наголошує Міністерство економіки України – Уповноважений орган, що здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель у межах повноважень, визначених Законом, в своєму листі № 3323-04_22523-06 від 17.05.2023р. Підпунктом 4.3 пункту 4 «Гарантійний лист в довільній формі щодо погодження Учасника з технічними вимогами, зазначеними в Додатку 3 до тендерної документації» ДОДАТКУ 2 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовником встановлено дискримінаційні вимоги. Скаржник вважає за необхідне зазначити, що виробники або уповноважені представники виробника на території України в будь-якому випадку не можуть гарантувати того що Учасник має можливість поставки товару, який є предметом Закупівлі, у необхідній кількості, строками придатності та в терміни, визначені Тендерною Документацією та пропозицією Учасника, адже виробник або його уповноважений представник не має жодних повноважень щодо здійснення контролю щодо поставки учасником товару, який зазначений у Додатку 2. Учасник стає залежним від волі виробника або його уповноваженого представника, (дилерів, дистриб'юторів, тощо) в частині надання гарантійного листа від фактично третьої особи, яка немає жодного відношення до Закупівлі. Тим більше виробник не може проконтролювати, що Скаржник поставить ці товари у необхідній кількості та у визначені строки, оскільки в залежності від обставин строки можуть бути змінені. Жодна третя особа (ні виробник, ні будь-яка уповноважена ним особа) не може гарантувати Замовнику вчасне, належної якості, встановленими строками придатності постачання товару будь-яким Учасником. Відповідно до п.8 спільного листа №3301-04/55905-03/01.733810 від 19.12.2018 Мінекономрозвитку та Міністерства охорони здоров’я України: замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу у визначені строки , оскільки це гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі. Аналогічне стосується також товарів медичного призначення. У зв’язку із встановленням вимоги щодо надання гарантійного листа Замовники обмежують кількість учасників закупівлі до певного кола постачальників, які мають можливість отримати такий лист у виробника чи його офіційного уповноваженого, безпосередньо порушує права та законні інтереси Скаржника, таким чином звернення до Антимонопольного комітету України є належним способом захисту відновлення порушеного права Скаржника. Виходячи з викладеного вище, підпункт 4.3 пункту 4 «Гарантійний лист в довільній формі щодо погодження Учасника з технічними вимогами, зазначеними в Додатку 3 до тендерної документації» ДОДАТКУ 2 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Тендерної документації є дискримінаційним, оскільки обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників. Згідно приписів ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінації учасників. Враховуючи вищевикладені докази, які свідчить про дискримінаційність прийнятого Замовником рішення оформлене Протоколом №41 від 11.11.2024р., яким відхилено тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ПАРТНЕРИ МЕД», рішення є таким, що свідчить про необ'єктивне та упереджене здійснення процедури закупівлі, прийняте всупереч законодавству про публічні закупівлі, безпосередньо порушує права та законні інтереси Скаржника, в зв’язку із чим підлягає скасуванню, належним способом захисту відновлення порушеного права Скаржника є оскарження до Уповноваженого органу. Також, враховуючи дискримінаційність Протоколу від 11.01.2024р. №41 про розгляд тендерної пропозиції на відповідність тендерної документації та про відхилення тендерної пропозиції учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ПАРТНЕРИ МЕД», наступне рішення Замовника в цій закупівлі – Протокол від 14.11.2024р. №44 про визнання товариства з обмеженою відповідальністю «НОВОМЕДІКА» переможцем Закупівлі та намір укласти договір, є таким, що свідчить про необ'єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, прийняте всупереч законодавству про публічні закупівлі, безпосередньо порушує права та законні інтереси Скаржника, в зв’язку із чим підлягає скасуванню.
Дата розгляду скарги: 26.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.11.2024 15:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.11.2024 15:09
Дата виконання рішення Замовником: 13.12.2024 14:55
Коментар замовника щодо усунення порушень: Враховуючи вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон) зі змінами, Положення про уповноважену особу, що затверджене рішенням КНП "Міська лікарня екстреної та швидкої медичної допомоги" ЗМР від 01.12.2024 року № 140, Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022р. №1178 (далі – Постанова) зі змінами. На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 18902-р/пк-пз від 26.11.2024 року, щодо скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ПАРТНЕРИ МЕД" (код ЄДРПОУ: 43865055) та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "НОВОМЕДИКА" (код ЄДРПОУ: 43683442) переможцем за предметом закупівлі закупівлі — "ДК 021:2015 - 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні ( Сенсор 4 х електродний (код НК 024:2023 – 11440 Разовий аналітичний електрод); Рулон для стерилізації паровим та газовим методом, ширина 150 мм, висота 50 мм, довжина 100м (код НК 024:2023 – 13736 Разове опаковання для стерилізації ; Рулон для стерилізації паровим та газовим методом, ширина 200 мм, висота 55 мм, довжина 100м (код НК 024:2023 – 13736 Разове опаковання для стерилізації); Рулон для стерилізації паровим та газовим методом, ширина 300 мм, висота 80 мм, довжина 100м (код НК 024:2023 – 13736 Разове опаковання для стерилізації)), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-30-007196-a ВИРІШИЛА: 1. Скасувати рішення уповноваженої особи №41 від 11.11.2024, згідно з яким відхилена тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАРТНЕРИ МЕД" та скасувати рішення уповноваженої особи №44 від 14.11.2024 про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "НОВОМЕДИКА" (код ЄДРПОУ: 43683442) переможцем за предметом закупівлі ДК 021:2015 - 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Сенсор 4 х електродний (код НК 024:2023 – 11440 Разовий аналітичний електрод); Рулон для стерилізації паровим та газовим методом, ширина 150 мм, висота 50 мм, довжина 100м (код НК 024:2023 – 13736 Разове опаковання для стерилізації ; Рулон для стерилізації паровим та газовим методом, ширина 200 мм, висота 55 мм, довжина 100м (код НК 024:2023 – 13736 Разове опаковання для стерилізації); Рулон для стерилізації паровим та газовим методом, ширина 300 мм, висота 80 мм, довжина 100м (код НК 024:2023 – 13736 Разове опаковання для стерилізації)).
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПАРТНЕРИ МЕД", Марина Загоруй 380637992824 medpartneru@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 45b640bd4cfb4c16b276aad9b6c346dd
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника та неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: рішенням уповноваженої особи, яке оформлене протоколом №41 від 11.11.2024р., відхилив тендерну пропозицію Скаржника посилаючись на абз.2 п.п.2 п.44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМ України №1178 від 12.10.2022р. (надалі – Особливості), зазначивши причину, що Учасником (Скаржником) у складі своєї пропозиції не надані документи та інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі згідно п.4 додатку 2 до тендерної документації:

1. гарантійний лист в довільній формі щодо погодження Учасника з технічними вимогами, зазначеними в Додатку 3 до тендерної документації;
2. оригінал гарантійного листа від Учасника щодо надання копії сертифікатів якості (відповідності) виробника або документів, підтверджуючих відповідність міжнародним та/або державним стандартам якості на кожну окрему партію товару при поставці згідно п.п.4.1 п.4 додатку 2 до тендерної документації;
3. оригінал гарантійного листа від Учасника щодо надання затвердженої у встановленому порядку копії настанови (інструкції) з використання (застосування) товару (які викладені українською мовою) при поставці товару згідно п.п.4.2 п.4 додатку 2 до тендерної документації;
4. оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником), яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу згідно п.п.4.3 п.4 додатку 2 до тендерної документації.

Таким чином, Замовник фактично відхилив пропозицію Скаржника з причини, на його думку, ненадання 4х гарантійних листів.

Як наслідок, відповідно до протоколу уповноваженої особи Замовника від 14.11.2024р. №44, наступний учасник - ТОВ «НОВОМЕДІКА» визнано переможцем Закупівлі та прийнято рішення про намір укласти договір.

Закон України «Про державні закупівлі» (надалі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Частиною1 ст.5 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Будь-які рішення щодо закупівель приймаються замовниками з дотриманням мети Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Скаржник, як учасник аукціону, ознайомившись з Протоколом від 11.11.2024р. №41 та Протоколом №44 від 14.11.2024р. вважає, що Замовник дискваліфікував Скаржника та визнав переможцем іншого учасника через необ?єктивні умови оцінки тендерної пропозиції Скаржника, прийнятим рішенням порушено права та законні інтереси Скаржника у вигляді неотриманого доходу в результаті порушення Замовником норм законодавства у сфері публічних закупівель, а саме вимог ст. 5 Закону щодо принципів проведення публічних закупівель виходячи з наступного:

По-перше, Замовник протиправно відхилив пропозицію Скаржника з причини, як вказано в протоколі №41, ненадання 4х гарантійних листів. Гарантійний лист не є документом та інформацією про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.

По-друге, СКАРЖНИК ЗАЗНАЧАЄ, ЩО УСІ 4 ВИЩЕВКАЗАНІ ДОКУМЕНТИ НАЯВНІ У СКЛАДІ ЙОГО ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ:
1. Вимога п.4 додатку 2 до тендерної документації про надання гарантійного листа в довільній формі щодо погодження Учасника з технічними вимогами, зазначеними в Додатку 3 до тендерної документації виконана Скаржником і подана ним у складі тендерної пропозиції у вигляді листа №1119 від 01.11.2024р. «Лист-згода із загальними вимогами, визначеними Замовником у додатку №3, технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі» на сторінці 17 «Кваліфікаційна частина ТОВ «ПАРТНЕРИ МЕД» Додаток 2;

2. Вимога п.п.4.1 п.4 додатку 2 до тендерної документації про надання оригіналу гарантійного листа від Учасника щодо надання копії сертифікатів якості (відповідності) виробника або документів, підтверджуючих відповідність міжнародним та/або державним стандартам якості на кожну окрему партію товару при поставці виконана Скаржником і подана ним у складі тендерної пропозиції у вигляді листа №1120 від 01.11.2024р. «Гарантійний лист» на сторінці 18 «Кваліфікаційна частина ТОВ «ПАРТНЕРИ МЕД» Додаток 2;

3. Вимога п.п.4.2 п.4 додатку 2 до тендерної документації про надання оригіналу гарантійного листа від Учасника щодо надання затвердженої у встановленому порядку копії настанови (інструкції) з використання (застосування) товару (які викладені українською мовою) при поставці товару виконана Скаржником і подана ним у складі тендерної пропозиції у вигляді листа №1121 від 01.11.2024р. «Гарантійний лист» на сторінці 19 «Кваліфікаційна частина ТОВ «ПАРТНЕРИ МЕД» Додаток 2;

4. Вимога п.п.4.3 п.4 додатку 2 до тендерної документації про надання оригіналу гарантійного листа від Учасника щодо надання оригіналу листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником), яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, виконана Скаржником і подана ним у складі тендерної пропозиції у вигляді листа №1122 від 01.11.2024р. «Гарантійний лист» на сторінці 20 «Кваліфікаційна частина ТОВ «ПАРТНЕРИ МЕД» Додаток 2.
Також, щодо цієї вимоги Замовника по п.п.4.3 п.4 додатку 2 до тендерної документації, Скаржник просить Комісію прийняти до уваги, що будь-які рішення щодо закупівель повинні прийматися замовниками з дотриманням мети Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Про це наголошує Міністерство економіки України – Уповноважений орган, що здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель у межах повноважень, визначених Законом, в своєму листі № 3323-04_22523-06 від 17.05.2023р.
Підпунктом 4.3 пункту 4 «Гарантійний лист в довільній формі щодо погодження Учасника з технічними вимогами, зазначеними в Додатку 3 до тендерної документації» ДОДАТКУ 2 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовником встановлено дискримінаційні вимоги.
Скаржник вважає за необхідне зазначити, що виробники або уповноважені представники виробника на території України в будь-якому випадку не можуть гарантувати того що Учасник має можливість поставки товару, який є предметом Закупівлі, у необхідній кількості, строками придатності та в терміни, визначені Тендерною Документацією та пропозицією Учасника, адже виробник або його уповноважений представник не має жодних повноважень щодо здійснення контролю щодо поставки учасником товару, який зазначений у Додатку 2.
Учасник стає залежним від волі виробника або його уповноваженого представника, (дилерів, дистриб'юторів, тощо) в частині надання гарантійного листа від фактично третьої особи, яка немає жодного відношення до Закупівлі. Тим більше виробник не може проконтролювати, що Скаржник поставить ці товари у необхідній кількості та у визначені строки, оскільки в залежності від обставин строки можуть бути змінені.
Жодна третя особа (ні виробник, ні будь-яка уповноважена ним особа) не може гарантувати Замовнику вчасне, належної якості, встановленими строками придатності постачання товару будь-яким Учасником.
Відповідно до п.8 спільного листа №3301-04/55905-03/01.733810 від 19.12.2018 Мінекономрозвитку та Міністерства охорони здоров’я України: замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу у визначені строки , оскільки це гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі.
Аналогічне стосується також товарів медичного призначення.
У зв’язку із встановленням вимоги щодо надання гарантійного листа Замовники обмежують кількість учасників закупівлі до певного кола постачальників, які мають можливість отримати такий лист у виробника чи його офіційного уповноваженого, безпосередньо порушує права та законні інтереси Скаржника, таким чином звернення до Антимонопольного комітету України є належним способом захисту відновлення порушеного права Скаржника.
Виходячи з викладеного вище, підпункт 4.3 пункту 4 «Гарантійний лист в довільній формі щодо погодження Учасника з технічними вимогами, зазначеними в Додатку 3 до тендерної документації» ДОДАТКУ 2 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Тендерної документації є дискримінаційним, оскільки обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників.

Згідно приписів ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінації учасників.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: fe9df43f6de946a3b375a10e3d9d9e52
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-30-007196-a.a1
Назва: Дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Комунальним некомерційним підприємством «Міська лікарня екстреної та швидкої медичної допомоги» Запорізької міської ради (надалі по тексту - Замовник) 30.10.2024р. в електронній системі закупівель «Прозорро» було оголошено закупівлю товару: код ДК 021:2015:33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні по процедурі закупівлі у формі відкритих торгів з особливостями, унікальний №UA-2024-10-30-007196-a Фізична особа-підприємець Стороженко Ярослав Ігорович (надалі по тексту – Скаржник), маючи намір прийняти участь в торгах на законних підставах, ознайомлюючись із тендерною документацією, виявив в ній дискримінаційні вимоги. Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) є основним правовим актом, який визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Починаючи з 19.10.2022р., на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМ України №1178 від 12.10.2022р. (надалі – Особливості), які прийняті на виконання вимог Закону. Отже, згідно з пунктом 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Частиною1 ст.5 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Будь-які рішення щодо закупівель приймаються замовниками з дотриманням мети Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та принципів, закріплених у статті 5 Закону. Про це також наголошує Міністерство економіки України – Уповноважений орган, що здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель у межах повноважень, визначених Законом, в своєму листі № 3323-04_22523-06 від 17.05.2023р. Підпунктом 4.3 пункту 4 «Гарантійний лист в довільній формі щодо погодження Учасника з технічними вимогами, зазначеними в Додатку 3 до тендерної документації» ДОДАТКУ 2 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовником встановлено дискримінаційні вимоги, а саме: 4.3 З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, учасник надає оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником), яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу. Скаржник вважає за необхідне зазначити, що виробники або уповноважені представники виробника на території України в будь-якому випадку не можуть гарантувати того що Учасник має можливість поставки товару, який є предметом Закупівлі, у необхідній кількості, строками придатності та в терміни, визначені Тендерною Документацією та пропозицією Учасника, адже виробник або його уповноважений представник не має жодних повноважень щодо здійснення контролю щодо поставки учасником товару, який зазначений у Додатку 2. Учасник стає залежним від волі виробника або його уповноваженого представника, (дилерів, дистриб'юторів, тощо) в частині надання гарантійного листа від фактично третьої особи, яка немає жодного відношення до Закупівлі. Тим більше виробник не може проконтролювати, що Скаржник поставить ці товари у необхідній кількості та у визначені строки, оскільки в залежності від обставин строки можуть бути змінені. Жодна третя особа (ні виробник, ні будь-яка уповноважена ним особа) не може гарантувати Замовнику вчасне, належної якості, встановленими строками придатності постачання товару будь-яким Учасником. Відповідно до п.8 спільного листа №3301-04/55905-03/01.733810 від 19.12.2018 Мінекономрозвитку та Міністерства охорони здоров’я України: замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу у визначені строки , оскільки це гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі. Аналогічне стосується також товарів медичного призначення. У зв’язку із встановленням вимоги щодо надання гарантійного листа Замовники обмежують кількість учасників закупівлі до певного кола постачальників, які мають можливість отримати такий лист у виробника чи його офіційного уповноваженого, безпосередньо порушує права та законні інтереси Скаржника, таким чином звернення до Антимонопольного комітету України є належним способом захисту відновлення порушеного права Скаржника. Виходячи з викладеного вище, підпункт 4.3 пункту 4 «Гарантійний лист в довільній формі щодо погодження Учасника з технічними вимогами, зазначеними в Додатку 3 до тендерної документації» ДОДАТКУ 2 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Тендерної документації є дискримінаційним, оскільки обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників та впливає на можливість Скаржника взяти участь у процедурі відкритих торгів. Наведена вище умова Тендерної документації обмежує коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з такими виробниками. Згідно ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінації учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 05.11.2024 16:38
Автор: ФОП СТОРОЖЕНКО ЯРОСЛАВ ІГОРОВИЧ, Ярослав Стороженко 380938345029 yar296400@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1efc0b827521499c96d82f399bf842db
Заголовок пункту скарги: дискримінаційні вимоги тендерної долкументації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: Підпунктом 4.3 пункту 4 «Гарантійний лист в довільній формі щодо погодження Учасника з технічними вимогами, зазначеними в Додатку 3 до тендерної документації» ДОДАТКУ 2 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовником встановлено дискримінаційні вимоги, а саме:
4.3 З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, учасник надає оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником), яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника.
Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації