• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги з встановлення системи блискавкозахисту будівель за кодом ДК 021:2015: 45310000-3: Електромонтажні роботи (номенклатурна назва - 45312310-3 встановлення обладнання для захисту від блискавок).

Завершена

853 930.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 539.30 UAH
Період оскарження: 30.10.2024 11:09 - 17.11.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: ab7fcd4d0ae54ec5b9b3fd6f95824855
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-30-003320-a.b2
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 12.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.11.2024 18:30
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 15.11.2024 14:52
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 15.11.2024 14:52
Автор: ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ", Пасісніченко Борис +380686048880 radar.tender@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6a0f470e0d8046ab9503887366506fa3
Заголовок пункту скарги: 1. Дискримінаційна вимога щодо кількості електромонтерів 4 розряду, а саме не менше 3 працівників
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Згідно вимоги п.1.2.1. Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлена наступна дискримінаційна вимога до учасників, а саме:
«В довідці обов’язково зазначити наступних працівників:
- інженера, електромонтерів 4 розряду (не менше 3 працівників), які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт.»

Вимога Замовника щодо кількості «електромонтерів 4 розряду (не менше 3 працівників)», є для нас дискримінаційною, та такою, що порушує наші права під час участі у даній закупівлі. Вимога обмежує нас у можливості претендувати на перемогу, відповідно до наступного:

ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» повідомляє, що має у наявності відповідну кількість працівників, відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, необхідних для виконання робіт згідно технічного завдання. Так, до виконання робіт на об’єкті Замовника ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» планує залучити наступних електромонтерів:
- електромонтера охоронно-пожежної сигналізації 4 розряду Бажуру Дмитра Юрійовича (копія наказу про прийняття на роботу №37-К від 31.01.2023 року, документи, що підтверджують кваліфікацію додаються до скарги, як докази, додатки 4, 1 до скарги);
- електромонтера з ремонту та обслуговування електроустаткування 5 розряду Клязніка Юрія Олеговича (наказ про прийняття на роботу №51-К від 21.07.2023 року, документи, що підтверджують кваліфікацію додаються до скарги, як докази, додатки 3, 2 до скарги).
ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» зазначає, що кількість та кваліфікація даних працівників відповідає вимогам Технічного завдання по даній процедурі закупівлі.

Таким чином, для нас, як для потенційного учасника, вимога Замовника щодо кількості «електромонтерів 4 розряду (не менше 3 працівників)», є дискримінаційною, та такою, що обмежує наше право на участь у даній процедурі закупівлі, оскільки TOB «РАДАР-ПІВДЕНЬ» як потенційний учасник процедури закупівлі, має у штаті двох електромонтерів не менше 4 розряду, що є достатнім для виконання робіт згідно умов даної процедури закупівлі, через що ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» позбавлене права взяти участь у даній закупівлі. Тому така вимога для нас, як для потенційного учасника є дискримінаційною, та такою, що може стати підставою для відхилення нашої тендерної пропозиції.

Повідомляємо, що Учасник самостійно розраховує необхідну кількість працівників, яких планує залучати для дотримання та забезпечення виконання умов предмета закупівлі, тому встановлення замовником у тендерній документації чіткої кількості працівників створює умови, які є дискримінаційними для потенційних учасників. Також зазначаємо, що чинним законодавством України НЕ встановлено обов’язку щодо наявності електромонтерів 4 розряду (не менше 3 працівників) для виконання робіт (послуг) з встановлення системи блискавкозахисту. Отже, вимоги тендерної документації Замовника щодо наявності працівників НЕ узгоджуються з положеннями чинного законодавства України, вважаємо оскаржувані вимоги Замовника незаконними.

Таким чином, взяти участь у даній процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають електромонтерів 4 розряду в кількості «не менше 3 працівників», що є дискримінаційним по відношенню до нас, як потенційного учасника процедури закупівлі.

Враховуючи вищевикладене, просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до п. 1.2.1. Додатку 1 до тендерної документації, та виключити вимогу щодо наявності електромонтерів у кількості не менше 3 працівників.

В якості доказів надаємо: копія наказу про прийняття на роботу №37-К від 31.01.2023 року та документи, що підтверджують кваліфікацію електромонтера Бажури Д.Ю. , додаються до скарги, як докази, додатки 4, 1 до скарги; наказ про прийняття на роботу №51-К від 21.07.2023 року та документи, що підтверджують кваліфікацію електромонтера Клязніка Ю.О. додаються до скарги, як докази, додатки 3, 2 до скарги.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: b9d93d28fe844bd6a9b1cefc9929e418
Заголовок пункту скарги: 2. Дискримінаційна вимога Замовника надати на працівників, які будуть задіяні для виконання робіт/надання послуг по цій закупівлі протоколи та посвідчення перевірки знань з Правила улаштування електроустановок та Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Згідно вимоги п.1.2.3. Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлена наступна дискримінаційна вимога до учасників, а саме:
«1.2.3. Учасник надає протоколи та посвідчення перевірки знань з охорони праці на працівників, які будуть задіяні для виконання робіт/надання послуг по цій закупівлі (Правила улаштування електроустановок, Правила експлуатації електрозахисних засобів, Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів……………..»

Вимога Замовника надати на працівників, які будуть задіяні для виконання робіт/надання послуг по цій закупівлі протоколи та посвідчення перевірки знань з Правила улаштування електроустановок та Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, є для нас дискримінаційною, та такою, що порушує наші права під час участі у даній закупівлі. Вимога обмежує нас у можливості претендувати на перемогу, відповідно до наступного:

Дана вимога є дискримінаційною, та такою що не узгоджується з нормами діючого законодавства, з огляду на наступне:

Згідно Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених Наказ Міністерства палива та енергетики 25.07.2006 № 258:
«1.1. Ці Правила встановлюють основні організаційні й технічні вимоги до експлуатації електроустановок та електрообладнання (далі - електроустановки) споживачів і направлені на забезпечення надійної, безпечної та раціональної експлуатації електроустановок.
Правила поширюються на діючі електроустановки на напругу до 150 кВ включно, які належать суб’єктам господарювання - споживачам електроенергії незалежно від форм власності та відомчої належності, що використовують електричну енергію для забезпечення власних потреб на підставі договору, а також населення, яке на правах власності має електроустановки на напругу понад 1 кВ.
Правила поширюються також на населення, яке є власниками електроустановок на напругу до 1 кВ, в частині вимірювання опору ізоляції електропроводки.
Вимоги до експлуатації генераторів електричних станцій, синхронних компенсаторів, кабельних ліній з маслонаповненими кабелями споживачів будь-якої напруги, а також силових трансформаторів, автотрансформаторів, реакторів, повітряних ліній електропередавання та електроустановок споживачів на напругу понад 150 кВ установлюються відповідно до галузевого керівного документа Міністерства палива та енергетики України ГКД 34.20.507-2003 „Технічна експлуатація електричних станцій і мереж. Правила”, затвердженого наказом Міністерства палива та енергетики України від 13 червня 2003 року № 296.
1.2. Правила обов’язкові для працівників, що здійснюють експлуатацію електроустановок споживачів, функції керування, регулювання режимів електроспоживання, інспектування електроустановок споживачів, а також підприємств, установ та організацій усіх форм власності, що виконують науково-дослідні, проектно-конструкторські і проектні роботи, виготовлення, постачання, монтаж, налагодження, випробування, діагностику, ремонт електроустановок споживачів.»

Тому вимога тендерної документації надати на працівників протоколи та посвідчення перевірки знань з Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, є такою що взагалі немає відношення до даного предмету закупівлі, не поширюється на встановлення системи блискавкозахисту, а тому є дискримінаційною та незаконною
.
Згідно сфери застосування ПРАВИЛ УЛАШТУВАННЯ ЕЛЕКТРОУСТАНОВОК, затверджені Наказом від 21.07.2017 № 476:
“1.1.1 Правила улаштування електроустановок (далі – Правила) встановлюють вимоги до електроустановок загального призначення змінного струму напругою до 750 кВ та постійного струму напругою до 1,5 кВ.
Ці Правила є обов’язковими для застосування під час проектування нового будівництва, реконструкції, технічного переоснащення або капітального ремонту електроустановок.
Нові положення Правил не є обов’язковими для застосування в діючих електроустановках, улаштованих за Правилами, чинними на час створення електроустановок.
Вимоги цих Правил стосуються спеціальних електроустановок, якщо інше не встановлено нормативними документами, які регламентують улаштування спеціальних електроустановок.
Нормативні документи, на які є посилання в тексті Правил, слід застосовувати в редакції, чинній на момент використання Правил.”

Вимогами даної процедури закупівлі НЕ передбачено електроустановок загального призначення змінного струму напругою до 750 кВ та постійного струму напругою до 1,5 кВ. Тому вимога тендерної документації надати на працівників протоколи та посвідчення перевірки знань з Правила улаштування електроустановок є такою що взагалі немає відношення до даного предмету закупівлі, не поширюється на встановлення системи блискавкозахисту, а тому є дискримінаційною та незаконною.

Таким чином, Замовник встановив вимоги щодо перевірки знань працівників з Правил улаштування електроустановок та Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, які не стосуються даної процедури закупівлі, НЕ узгоджуються з положеннями чинного законодавства України, тому вважаємо оскаржувані вимоги Замовника незаконними.

Таким чином, взяти участь у даній процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть протоколи та посвідчення перевірки знань з Правила улаштування електроустановок та Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, що є дискримінаційним по відношенню до нас, як потенційного учасника процедури закупівлі.

Натомість повідомляємо, що працівники ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ», яких планується залучати до виконання робіт згідно даної процедури закупівлі пройшли відповідне навчання з Правил експлуатації електрозахисних засобів, Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, Правила охорони охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями, загальний курс з охорони праці, Законодавства про охорону праці, вимог з гігієни праці і промислової санітарії, надання першої допомоги потерпілим від нещасних випадків, про проходження навчання та перевірки знань з питань пожежної безпеки (пожежно-технічний мінімум), з безпечних методiв пiд час виконання робiт на висотi iз застосуванням спецiальннх страхових засобiв згiдно вимог iнструкцiй в межах виконуваних робiт та згiдно вимог НПАОП 0.00-1.15-07 Правил охорони працi пiд час викопання робiт на висотi (підтверджуючі документи щодо проходження працівниками навчання додаються до скарги).

Враховуючи вищевикладене, просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до п.1.2.3. Додатку 1 до тендерної документації, та виключити вимогу надати на працівників протоколи та посвідчення перевірки знань з Правила улаштування електроустановок та Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів.
В якості доказів надаємо: протоколи та посвідчення про проходження працівниками навчання (додаток №5 до скарги); Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених Наказ Міністерства палива та енергетики 25.07.2006 № 258 (додаток №6 до скарги); ПРАВИЛА УЛАШТУВАННЯ ЕЛЕКТРОУСТАНОВОК, затверджені Наказом від 21.07.2017 № 476 (додаток №7 до скарги).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 596ad46b598442688364970b4b283cdd
Заголовок пункту скарги: 3. Дискримінаційна вимога про надання копії сертифікату та/або свідоцтва про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 27001:2015
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 3. Згідно вимоги п.4.13. Додатку 1 до тендерної документації та п.1 Додатку 2 до тендерної документації Замовником встановлені наступні дискримінаційні вимоги до учасників, а саме:
4.13. На підтвердження якості виконання вимог предмету закупівлі Учасник повинен надати підтверджуючі документи видані на його ім’я у формі:
………………………………………………………………………………………………
- Копія сертифікату та/або свідоцтва про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 27001:2015 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 2700 виданого органом сертифікації стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21);

«Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, а саме:
1. Технічне завдання встановлюється у відповідності до положень ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі з урахуванням положень ч. 5 даної статті в частині сертифікатів. Процес надання послуг, передбачених технічним завданням, повинен відповідати якісним, екологічним, енергоефективним та іншим стандартам, прийнятим в Україні. Критерії управління якістю, екологічного, енергоефективності надання послуг (зокрема і в частині поліпшення використання та споживання енергії під час використання електроінструментів, засобів вимірювання тощо), інформаційної безпеки, забезпечення охорони праці, дотримання вимог пожежної безпеки повинні повністю узгоджуватись з державними стандартами. На підтвердження якості виконання вимог предмету закупівлі Учасник повинен надати підтверджуючі документи видані на його ім’я у формі:
- Копія сертифікату та/або свідоцтва про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 27001:2015 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 2700 виданого органом сертифікації стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21);»

Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною та незаконною, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі, з огляду на наступне:
Відповідно до розд. 3 ДСТУ ISO/ІЕС 27001:2015: «У цьому стандарті використовують терміни та визначення, які надано в ІSО/ІЕС 27000».
Відповідно до термінів і визначень, що наведені в ІSО/ІЕС 27000:
- Інформаційна безпека - Збереження конфіденційності, цілісності, і доступності інформації.
- Інформаційна система - Прикладна система, сервіси, засоби інформаційних технологій або інші компоненти для оброблення інформації.
- Система управління інформаційною безпекою (СУІБ) складається з політик, процедур, настанов та пов’язаних ресурсів і дій, якими колективно управляє організація, для захисту своїх інформаційних ресурсів. СУІБ — це системний підхід для розроблення, впровадження, функціювання, моніторингу, перегляду, підтримування та вдосконалення інформаційної безпеки в організації для досягнення бізнес-цілей».
Метою нормативного стандарту ISO/IEC 27001 є надання нормативних вимог для розроблення та функціювання СУІБ, зокрема сукупності заходів безпеки для контролю та послаблення ризиків, пов’язаних з інформаційними ресурсами, які організація намагається захистити за допомогою функціювання своєї СУІБ."

Оскільки система блискавкозахисту не є інформаційними системами у розумінні Стандарту ДСТУ ISO/ІЕС 27001:2015, відповідно послуги з встановлення зазначеної системи, що є предметом закупівлі, не відносяться до Систем управління інформаційною безпекою.

Крім того, відповідно до ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів; наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.

Сертифікат ДСТУ ISO/ІЕС 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту системи управління інформаційною безпекою. Вимоги» жодним чином не впливає на підтвердження вищезазначеної інформації. Замовником оголошена процедура на ««Послуги з встановлення системи блискавкозахисту будівель за кодом ДК 021:2015: 45310000-3: Електромонтажні роботи (номенклатурна назва - 45312310-3 встановлення обладнання для захисту від блискавок)».

Також слід зазначити, що статтею 23 Закону України «Про стандартизацію» визначено, що національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Чинним законодавством України не передбачено обов’язкових вимог щодо отримання та застосування суб’єктами господарювання сертифікату ДСТУ ISO/ІЕС 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту системи управління інформаційною безпекою. Вимоги» при наданні послуг із встановлення систем блискавкозахисту.

Таким чином, вимога щодо надання «- Копія сертифікату та/або свідоцтва про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 27001:2015 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 2700 виданого органом сертифікації стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21);» є необґрунтованою, дискримінаційною для нас, та такою, що порушує наші законні права та позбавляє права якісно підготувати тендерну пропозицію, яка не буде відхилена Замовником.

Отже, на підставі вищевикладеного, вважаємо дану вимогу незаконною, а також такою, що порушує наші охоронювані законом права та інтереси як учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі і тому, керуючись принципами здійснення публічних закупівель, що визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей просимо зобов’язати Замовника ВИКЛЮЧИТИ з п.4.13. Додатку 1 до тендерної документації та п.1 Додатку 2 до тендерної документації вимоги:
«Копія сертифікату та/або свідоцтва про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 27001:2015 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 27001, виданого органом сертифікації стосовно монтажу систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу, управління евакуацією людей або відповідного коду ДКПП (43.21);»

Доказами порушення наших прав є: Національний стандарт України ДСТУ ISO/ІЕС 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту системи управління інформаційною безпекою. Вимоги.» (посилання https://www.assistem.kiev.ua/doc/dstu_ISO-IEC_27001_2015.pdf додаток №8 до скарги).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 52f5a7f8775d4ca990ee27e3a15dc15c
Заголовок пункту скарги: 4. Дискримінаційна вимога щодо надання учасником сертитфікату ДСТУ 8965:2019, а саме стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 4. Згідно вимоги п.4.14. Додатку 1 до тендерної документації та п.2 Додатку 2 до тендерної документації Замовником встановлені наступні дискримінаційні вимоги до учасників, а саме:

4.14. Для забезпечення системи управління пожежною безпекою об’єкта Учасник повинен відповідати державному стандарту ДСТУ 8965:2019, що підтверджується наданням у складі пропозиції відповідного сертифікату Учасника, виданого органом сертифікації стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21).

2. Для забезпечення системи управління пожежною безпекою об’єкта Учасник повинен відповідати державному стандарту ДСТУ 8965:2019, що підтверджується наданням у складі пропозиції відповідного сертифікату Учасника, виданого органом сертифікації стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21).»

Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною та незаконною, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі, з огляду на наступне:

ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» має Сертифікат ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення», вимог якого старанно дотримуємось у своїй діяльності.

Проте, зазначений вище сертифікат НЕ має тієї сфери застосування, що вимагається замовника, а саме: «стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21)», проте у сфері нашого сертифікату зазначений КВЕД 43.21 Електромонтажні роботи, а не ДКПП (43.21), як цього вимагає Замовник.

Тобто, взяти участь у даній процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть зазначений вище сертифікат, зі сферою застосування: «стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21)», що є дискримінаційним по відношенню до нас, як потенційного учасника процедури закупівлі, який має зазначений сертифікат, проте він містять КВЕД 43.21 Електромонтажні роботи, а не ДКПП (43.21), як цього вимагає Замовник.

Тому вимога, що сертифікат повинен бути «стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21)», є дискримінаційною по відношенні до ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» та до інших учасників закупівлі.

Як доказ порушення нашого права надаємо скан-копію сертифікату: ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення» (додаток №9 до скарги).

На підставі вищевикладеного просимо зобов’язати Замовника видалити з п.4.14. Додатку 1 до тендерної документації та п.2 Додатку 2 до тендерної документації вимогу про те, що сертифікат має бути «стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21)».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 702f3a6bb92242da89e2392fb5b8d532
Заголовок пункту скарги: 5. Дискримінаційна вимога щодо надання сертифікатів ДСТУ ISO "стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21)"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 5. Згідно вимоги п.4.13. Додатку 1 до тендерної документації та п.1 Додатку 2 до тендерної документації Замовником встановлені наступні дискримінаційні вимоги до учасників, а саме:

4.13. На підтвердження якості виконання вимог предмету закупівлі Учасник повинен надати підтверджуючі документи видані на його ім’я у формі:
- Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 9001 стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21);;
- Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 14001 стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21);;
- Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 16732-1:2018 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 16732-1 виданого органом сертифікації стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21);

«Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, а саме:
1. Технічне завдання встановлюється у відповідності до положень ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі з урахуванням положень ч. 5 даної статті в частині сертифікатів. Процес надання послуг, передбачених технічним завданням, повинен відповідати якісним, екологічним, енергоефективним та іншим стандартам, прийнятим в Україні. Критерії управління якістю, екологічного, енергоефективності надання послуг (зокрема і в частині поліпшення використання та споживання енергії під час використання електроінструментів, засобів вимірювання тощо), інформаційної безпеки, забезпечення охорони праці, дотримання вимог пожежної безпеки повинні повністю узгоджуватись з державними стандартами. На підтвердження якості виконання вимог предмету закупівлі Учасник повинен надати підтверджуючі документи видані на його ім’я у формі:
- Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 9001 стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21);;
- Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 14001 стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21);;
- Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 16732-1:2018 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 16732-1 виданого органом сертифікації стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21);»

Вимога щодо того, що зазначені вище сертифікати мають бути зі сферою «стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21);» є дискримінаційною для нас, так як наше підприємство має зазначені вище СЕРТИФІКАТИ, а саме:
ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю» (додаток №10 до скарги);
ДСТУ ISO 14001:2015 (додаток №11 до скарги);
ДСТУ ISO 16732-1:2018 (додаток №12 до скарги);

Проте, зазначені вище сертифікати НЕ мають тієї сфери застосування, що вимагається замовника, а саме: «стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21)», проте у сфері наших сертифікатів зазначений КВЕД 43.21 Електромонтажні роботи, а не ДКПП (43.21), як цього вимагає Замовник.

Тобто, взяти участь у даній процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть зазначені вище сертифікати, зі сферою застосування: «стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21)», що є дискримінаційним по відношенню до нас, як потенційного учасника процедури закупівлі, який має зазначені сертифікати, проте вони містять КВЕД 43.21, а не ДКПП (43.21), як цього вимагає Замовник.

Тому вимога, що сертифікати повинні бути «стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21)» є дискримінаційною по відношенні до ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» та до інших учасників закупівлі.

Як доказ порушення нашого права надаємо скан-копії сертифікатів: ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю» (додаток №10 до скарги);ДСТУ ISO 14001:2015 (додаток №11 до скарги); ДСТУ ISO 16732-1:2018 (додаток №12 до скарги).

На підставі вищевикладеного просимо зобов’язати Замовника видалити з п.4.13. Додатку 1 до тендерної документації та п.1 Додатку 2 до тендерної документації вимоги про те, що сертифікати мають бути ««стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21)».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги»

Номер: 98106cc99e1942349dbf2c67976ce3a1
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-30-003320-a.b1
Назва: Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги»
Скарга:
Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника по процедурі закупівлі «Послуги з встановлення системи блискавкозахисту будівель за кодом ДК 021:2015: 45310000-3: Електромонтажні роботи (номенклатурна назва - 45312310-3 встановлення обладнання для захисту від блискавок)»
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 12.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.11.2024 17:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.11.2024 13:38
Дата виконання рішення Замовником: 15.11.2024 09:39
Коментар замовника щодо усунення порушень: 15.11.2024 року Замовником були усунуті порушення шляхом внесення змін до тендерної документації. Зміни додаються.
Автор: ПП "СПЕЦПОЖСЕРВИС-ЮГ", Касаткін Владислав Ігорович +380504152674 v.kasatkin1988@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d9a3e3ce89144900bcbb11ac8181663c
Заголовок пункту скарги: Скарга
Опис заперечення: Відповідно до п. 1.2.1 Додатку 1 до тендерної документації вимагається: «Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за формою Таблиці 1. В довідці обов’язково зазначити наступних працівників:
- інженера, електромонтерів 4 розряду (не менше 3 працівників), які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт.».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 1.2.1 Додатку 1 до тендерної документації вимагається: «Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за формою Таблиці 1. В довідці обов’язково зазначити наступних працівників:
- інженера, електромонтерів 4 розряду (не менше 3 працівників), які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт.».

Вимога щодо наявності саме інженера та електромонтерів 4 розряду в кількості не менше 3 працівників є для нас, як для Учасника торгів, дискримінаційною та такою, що не дозволяє нам прийняти участь в цій процедурі закупівлі, оскільки ми не маємо саме інженера та електромонтерів саме 4 розряду та в кількості 3 працівників.
На виконання даних видів робіт ми плануємо залучати наступних працівників, які є у нас в наявності, а саме:
- начальника дільниці Клягіна Вадима Олексійовича, який закінчив Одеський ордена Трудового Червоного Прапора політехнічного інституту за спеціальністю «Радіотехніка» та отримав кваліфікацію радіоінженера;
- електромонтера Філіна Олексія Анатолійовича, який пройшов навчання в ДПТННЗ «Одеський державний центр професійного навчання ППП» та отримав свідоцтво серії 12 СВ № 925389 за кваліфікацією електромонтер з ремонту та обслуговуванню електроустаткування 4 розряду;
- електромонтера Бейгуленко Олександра Володимировича, який пройшов навчання в ДПТНЗ «Одеський державний центр професійного навчання ППП» та отримав свідоцтво серії СВ № 900196 за кваліфікацією електромонтер з ремонту та обслуговуванню електроустаткування 3 розряду.
Тобто, для виконання робіт, які встановлені в Додатку 2 до тендерної документації, достатньо мати начальника дільниці та двох електромонтерів з ремонту та обслуговуванню електроустаткування.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 32a4d50dfd3b4ecdb27df3187640f9e1
Заголовок пункту скарги: щодо працівників
Опис заперечення: Відповідно до п. 1.2.3 Додатку 1 до тендерної документації вимагається: «Учасник надає протоколи та посвідчення перевірки знань з охорони праці на працівників, які будуть задіяні для виконання робіт/надання послуг по цій закупівлі (Правила улаштування електроустановок, Правила експлуатації електрозахисних засобів, Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, Правила охорони охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями, загальний курс з охорони праці, Законодавства про охорону праці, вимог з гігієни праці і промислової санітарії, надання першої допомоги потерпілим від нещасних випадків, про проходження навчання та перевірки знань з питань пожежної безпеки (пожежно-технічний мінімум), з безпечних методів під час виконання робіт на висоті iз застосуванням спецiальннх страхових засобів згідно вимог iнструкцiй в межах виконуваних робіт та згідно вимог НПАОП 0.00-1.15-07 Правил охорони праці під час викопання робіт на висоті.».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Вимога щодо надання протоколів та посвідчення перевірки знань з Правил улаштування електроустановок, Правил експлуатації електрозахисних засобів, Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів є для нас дискримінаційною та такою, що не узгоджується з вимогами технічного завдання.
Відповідно до наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 21.07.2017 № 476 «Про затвердження Правил улаштування електроустановок», Правила улаштування електроустановок (далі – Правила) встановлюють вимоги до електроустановок загального призначення змінного струму напругою до 750 кВ та постійного струму напругою до 1,5 кВ.
Ці Правила є обов’язковими для застосування під час проектування нового будівництва, реконструкції, технічного переоснащення або капітального ремонту електроустановок (https://zakon.isu.net.ua/sites/default/files/normdocs/pue.pdf).
Правила експлуатації електрозахисних засобів НПАОП 40.1-1.07-01, затверджені наказом Міністерства праці та соціальної політики України 05.06.2001 р. № 253, поширюються на електрозахисті засоби, які експлуатуються в електроустановках.
Вимоги цих Правил необхідно виконувати під час проектування та обслуговування електроустановок (https://pdf.sop.zp.ua/npaop_40_1-1_07-01_ua.pdf).
Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджені наказом Міністерства палива та енергетики 25.07.2006 № 258 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 25 жовтня 2006 р. за № 1143/13017.
Ці Правила встановлюють основні організаційні й технічні вимоги до експлуатації електроустановок та електрообладнання (далі - електроустановки) споживачів і направлені на забезпечення надійної, безпечної та раціональної експлуатації електроустановок.
Правила поширюються на діючі електроустановки на напругу до 150 кВ включно, які належать суб’єктам господарювання - споживачам електроенергії незалежно від форм власності та відомчої належності, що використовують електричну енергію для забезпечення власних потреб на підставі договору, а також населення, яке на правах власності має електроустановки на напругу понад 1 кВ.
Правила поширюються також на населення, яке є власниками електроустановок на напругу до 1 кВ, в частині вимірювання опору ізоляції електропроводки (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1143-06#Text).
Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджені наказом Держнаглядохоронпраці України 09.01.98 № 4.
Вимоги цих Правил поширюються на працівників, що обслуговують діючі електроустановки споживачів напругою до 220 кВ включно і є обов'язковими для всіх споживачів та виробників електроенергії, незалежно від їх відомчої належності і форм
власності на засоби виробництва.
Вимоги цих Правил повинні виконуватись під час експлуатації діючих електроустановок, електричних станцій, електричної частини ТАВ, ЗДТУ, районних котелень, що обслуговуються споживачами, під час виконання в них монтажних,
налагоджувальних, випробувальних, ремонтних і будівельних робіт (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0093-98#Text).
Як вбачається з вищевикладеного, зазначені вище Правила використовуються при роботі з електроустановками.
В Додатку 2 до тендерної документації міститься технічне завдання, яке не передбачає виконання робіт в електроустановках, або робіт, пов’язаних з експлуатацією електроустановок.
Як доказ надаємо посилання на нормативно – правові акти чинного законодавства, а саме: https://zakon.isu.net.ua/sites/default/files/normdocs/pue.pdf, https://pdf.sop.zp.ua/npaop_40_1-1_07-01_ua.pdf, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1143-06#Text, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0093-98#Text.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: f6efcb0f35794707ac78b42b5fae5c79
Заголовок пункту скарги: щодо працівників
Опис заперечення: Вимога щодо надання протоколу та посвідчення перевірки знань з загального курсу з охорони праці, Законодавства про охорону праці, вимог з гігієни праці і промислової санітарії, надання першої допомоги потерпілим від нещасних випадків та з безпечних методів під час виконання робіт на висоті iз застосуванням спеціальних страхових засобів згідно вимог інструкцій в межах виконуваних робіт та згідно вимог НПАОП 0.00-1.15-07 Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті є для нас дискримінаційною з огляду на наступне.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Вимога щодо надання протоколу та посвідчення перевірки знань з загального курсу з охорони праці, Законодавства про охорону праці, вимог з гігієни праці і промислової санітарії, надання першої допомоги потерпілим від нещасних випадків та з безпечних методів під час виконання робіт на висоті iз застосуванням спеціальних страхових засобів згідно вимог інструкцій в межах виконуваних робіт та згідно вимог НПАОП 0.00-1.15-07 Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті є для нас дискримінаційною з огляду на наступне.
Ми маємо протокол № 178 засідання комісії по перевірці знань з питань охорони праці від 28.06.2024 року щодо Законодавчих актів з охорони праці, гігієни праці, надання домедичної допомоги потерпілим, електробезпеки, пожежної безпеки, розслідування та облік нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, Типове положення «Про порядок проведення навчання та перевірки знань з питань охорони праці» (НПАОП 0.00-4.12-05) та «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті» (НПАОП 0.0.-1.15-07) та відповідні посвідчення працівників.
Ми не можемо прийняти участь в даній процедурі закупівлі, оскільки ми не маємо протоколу та посвідчення перевірки знань саме з промислової санітарії та з безпечних методів під час виконання робіт на висоті із застосуванням спеціальних страхових засобів згідно вимог інструкцій, що в подальшому може стати підставою для відхилення нашої тендерної пропозиції.
Наше навчання здійснено у відповідності до чинного законодавства України та проведено відповідно до Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05) та НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті».
Як доказ надаємо протокол № 178 засідання комісії по перевірці знань з питань охорони праці від 28.06.2024 року щодо Законодавчих актів з охорони праці, гігієни праці, надання домедичної допомоги потерпілим, електробезпеки, пожежної безпеки, розслідування та облік нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, Типове положення «Про порядок проведення навчання та перевірки знань з питань охорони праці» (НПАОП 0.00-4.12-05) та «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті» (НПАОП 0.0.-1.15-07) та відповідні посвідчення працівників.
Просимо внести зміни до тендерної документації та надати можливість надавати Учасникам не тільки навчання з загального курсу з охорони праці, Законодавства про охорону праці, вимог з гігієни праці і промислової санітарії, надання першої допомоги потерпілим від нещасних випадків та з безпечних методів під час виконання робіт на висоті iз застосуванням спецiальннх страхових засобів згідно вимог iнструкцiй в межах виконуваних робіт та згідно вимог НПАОП 0.00-1.15-07 Правил охорони праці під час викопання робіт на висоті, а й Законодавчих актів з охорони праці, гігієни праці, надання домедичної допомоги потерпілим, електробезпеки, пожежної безпеки, розслідування та облік нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, Типове положення «Про порядок проведення навчання та перевірки знань з питань охорони праці» (НПАОП 0.00-4.12-05) та «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті» (НПАОП 0.0.-1.15-07).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 138d304b9d2b4969bf4f8b639d888c36
Заголовок пункту скарги: сертифікати
Опис заперечення: Відповідно до п. 4.13 Додатку 1 до тендерної документації вимагається: «На підтвердження якості виконання вимог предмету закупівлі Учасник повинен надати підтверджуючі документи видані на його ім’я у формі:
…….
- Копія сертифікату та/або свідоцтва про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 27001:2015 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 2700 виданого органом сертифікації стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21).».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 4.13 Додатку 1 до тендерної документації вимагається: «На підтвердження якості виконання вимог предмету закупівлі Учасник повинен надати підтверджуючі документи видані на його ім’я у формі:
…….
- Копія сертифікату та/або свідоцтва про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 27001:2015 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 2700 виданого органом сертифікації стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21).».

Дана вимога є дискримінаційною для нас, як для майбутнього Учасника торгів, з огляду на наступне.
Стандарти інформаційної безпеки, згідно з сертифікатом ISO/IEC 27001:2015 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 2700, розроблені за допомогою НБУ (національного банку України). Це адаптовані європейські стандарти з інформаційної безпеки, яких зобов’язані дотримуватись лише українські банки задля захисту інформації.
Даний сертифікат не має жодного відношення до нашої діяльності, а тому не був впроваджений на нашому підприємстві та до даної закупівлі і жодним чином не впливає на кваліфікаційні критерії предмета закупівлі, а також не дає замовнику додаткової гарантії щодо гарантії здійснення монтажу системи блискавкозахисту.
На нашому підприємстві впровадженні наступні стандарти:
- сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», виданий органом з сертифікації;
- сертифікат ДСТУ ISO 14001: 2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданий органом з сертифікації;
- сертифікат ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення», виданий органом з сертифікації.
Таким чином, в даній процедурі закупівлі зможуть прийняти участь тільки ті учасники, які нададуть сертифікат стандарту ДСТУ ISO 27001:2015 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 2700.
Крім того, технічним завданням не передбачено виконання робіт з інформаційної безпеки.
Як доказ надаємо сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», виданий органом з сертифікації, сертифікат ДСТУ ISO 14001: 2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданий органом з сертифікації, сертифікат ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення», виданий органом з сертифікації.
Просимо внести зміни до тендерної документації та видалити вимогу щодо надання сертифікату стандарту ДСТУ ISO 27001:2015 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 2700
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 428f473c0edb4506be2e5f032e467b8e
Заголовок пункту скарги: щодо надання свідоцтва про повірку засобів вимірювальної техніки
Опис заперечення: Відповідно до п. 1.1.2 Додатку 1 до тендерної документації вимагається: «До довідки, у підтвердження зазначених в ній даних надаються скановані копії видаткових накладних/оборотно-сальдової відомості, договорів оренди, паспортів, та / або сертифікатів на відповідне обладнання, свідоцтва про повірку засобів вимірювальної техніки, свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів.».

Вимога щодо надання свідоцтва про повірку засобів вимірювальної техніки є для нас, як для Учасника торгів, дискримінаційною з огляду на наступне.
Відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», повірка засобів вимірювальної техніки – сукупність операцій, що включає перевірку та маркування та/або видачу документа про повірку засобу вимірювальної техніки, які встановлюють і підтверджують, що зазначений засіб відповідає встановленим вимогам.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 1.1.2 Додатку 1 до тендерної документації вимагається: «До довідки, у підтвердження зазначених в ній даних надаються скановані копії видаткових накладних/оборотно-сальдової відомості, договорів оренди, паспортів, та / або сертифікатів на відповідне обладнання, свідоцтва про повірку засобів вимірювальної техніки, свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів.».

Вимога щодо надання свідоцтва про повірку засобів вимірювальної техніки є для нас, як для Учасника торгів, дискримінаційною з огляду на наступне.
Відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», повірка засобів вимірювальної техніки – сукупність операцій, що включає перевірку та маркування та/або видачу документа про повірку засобу вимірювальної техніки, які встановлюють і підтверджують, що зазначений засіб відповідає встановленим вимогам.
В Додатку 2 до тендерної документації міститься технічне завдання, а саме:
«Роботи повинні виконуватись у відповідності до діючих в Україні державних будівельних норм і правил ДСТУ EN 62305-1:2012 «Захист від блискавки. Частина 1. Загальні принципи», ДСТУ ІЕС 62305-2:2012 «Захист від блискавки. Частина 2. Керування ризиками» (ІЕС 62305-2:2010, IDT), ДСТУ EN 62305-3:2021 «Блискавкозахист. Частина 3. Фізичні пошкодження будівель (споруд) та небезпека для життя» (EN 62305-3:2011, IDT; IEC 62305-3:2010, MOD), ДСТУ EN 62305-4:2012 «Захист від блискавки. Частина 4. Електричні та електронні системи, розташовані в будинках і спорудах (EN 62305-4:2011, IDT) та інших будівельних норм та правил.
Блискавкозахисна система є частиною заходів, щодо забезпечення пожежної безпеки будівель, запобігання від можливих ушкоджень будівель при впливі плазми каналу розряду блискавки та електробезпеки робочого персоналу. Блискавкозахисна система покликана уловити всі удари блискавки, спрямовані в будівлю, а струм блискавки повинен бути прийнятий системою, відведений до пристрою заземлення і розподілений у землі.
Після встановлення блискавкозахисної системи необхідно оформити паспорт заземлюючих пристроїв блискавкозахисту.
Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, а саме:
1. Технічне завдання встановлюється у відповідності до положень ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі з урахуванням положень ч. 5 даної статті в частині сертифікатів. Процес надання послуг, передбачених технічним завданням, повинен відповідати якісним, екологічним, енергоефективним та іншим стандартам, прийнятим в Україні. Критерії управління якістю, екологічного, енергоефективності надання послуг (зокрема і в частині поліпшення використання та споживання енергії під час використання електроінструментів, засобів вимірювання тощо), інформаційної безпеки, забезпечення охорони праці, дотримання вимог пожежної безпеки повинні повністю узгоджуватись з державними стандартами. На підтвердження якості виконання вимог предмету закупівлі Учасник повинен надати підтверджуючі документи видані на його ім’я у формі:
- Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 9001 стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21);;
- Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 14001 стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21);;
- Копія сертифікату про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 16732-1:2018 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 16732-1 виданого органом сертифікації стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21);
- Копія сертифікату та/або свідоцтва про відповідність Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 27001:2015 та/або іншого чинного сертифікату стандарту ДСТУ ISO 2700 виданого органом сертифікації стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21);
Сертифікати/свідоцтва, зазначені в цьому пункті, повинні бути чинними на кінцеву дату подання пропозицій.
2. Для забезпечення системи управління пожежною безпекою об’єкта Учасник повинен відповідати державному стандарту ДСТУ 8965:2019, що підтверджується наданням у складі пропозиції відповідного сертифікату Учасника, виданого органом сертифікації стосовно улаштування системи блискавкозахисту або відповідного коду ДКПП (43.21).
3. У відповідності до умов договору гарантійний строк якості наданих виконавцем послуг без їх руйнування, аварій тощо на об'єкті (які виникли не з вини замовника) та використання замовником результатів цих послуг складає 1 (один) рік, про що учасником надається гарантійний лист.
4. Технологія та якість виконуваних робіт, якість застосованих матеріалів повинні відповідати вимогам діючих державних стандартів, будівельних, протипожежних та санітарних норм і правил, встановлених для даних видів робіт. Учасник повинен виконати роботи, якість яких відповідає умовам чинного законодавства, нормативно-правовим актам з питань дотримання вимог санітарних норм та охорони навколишнього природного середовища (захисту довкілля).
Під час виконання робіт/наданні послуг необхідно застосовувати заходи із захисту довкілля, зокрема:
- не допускати розливу нафтопродуктів, мастил та інших хімічних речовин на ґрунт, асфальтове покриття;
- під час експлуатації автотранспорту викид відпрацьованих газів не повинен перевищувати допустимі норми;
- не допускати складування сміття у несанкціонованих місцях;
- компенсувати шкоду, заподіяну в разі забруднення або іншого негативного впливу на природне середовище.
Для виконання робіт повинні використовуватися якісні матеріали, машини і механізми, які відповідають вимогам діючого природоохоронного законодавства, а також застосовуватися інші необхідні заходи із захисту довкілля.
Способом документального підтвердження Учасником застосовування зазначених вище заходів із захисту довкілля під час виконання робіт є довідка, складена Учасником у довільній формі, в якій Учасник гарантує застосування цих заходів.
5. Для підтвердження технічних вимог та розрахунків ціни Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції розрахунок вартості робіт у формі кошторисної документації (пропечатану та підписану Учасником і підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника у частини кошторисної документації) у складі:
- договірна ціна;
- зведений кошторисний розрахунок;
- локальні кошториси;
- розрахунок загальновиробничих витрат до зведеного кошторисного розрахунку;
- відомість ресурсів до локального кошторису.
Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з ризиком/інфляційними процесами кошторисною документацією не передбачаються Учасником. Виконавець повинен здійснити виконання робіт / надання послуг в строки та в межах фінансування, яке передбачене даною тендерною документацією та фактичними даними пропозиції Учасника.
6. Діюча ліцензія на використання ліцензійного програмного комплексу АВК-5.
7. Обладнання повинно мати сертифікати відповідності, бути новим та таким, що не було у використанні. Учасник у складі тендерної пропозиції надає гарантійний лист або інший підписаний документ у довільній формі із гарантією якості обладнання та устаткування.

Види робіт, які необхідно провести при улаштуванні системи зовнішнього блискавкозахисту, встановлені у Технічному завданні
Якщо кошторисна документація, яка надана Учасником процедури закупівлі містить не всі види робіт або зміну обсягів чи складу робіт згідно з відомістю об’ємів, така пропозиція відхиляється Замовником на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей
Для уточнення необхідних технічних або якісних або кількісних характеристик всім учасникам пропонується провести обстеження об’єкту та проведення необхідних замірів.
Обґрунтування необхідності посилання на конкретну марку (виробника) – Замовник здійснює закупівлю із встановленням посилань на торгову назву конкретного виробника, оскільки таке посилання є необхідними для здійснення закупівлі саме даного виробника, який за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідає вимогам та потребам Замовника та вимогам розробленої проектної документації та її кошторисної частини на улаштування системи зовнішнього блискавкозахисту. Отже для дотримання принципів Закону, а саме максимальної економії та ефективності, Замовник прийняв рішення провести закупівлю із встановленням посилань на торгову назву конкретного виробника.».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації