• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

(ПК-24Т_0407_ВО) Система ролет вогнетривких

ОГОЛОШЕННЯ UA-P-2024-10-29-013078-a про проведення відкритих торгів 1. Найменування замовника* Філія «Пасажирська компанія» АТ «Укрзалізниця». 2. Код згідно з ЄДРПОУ замовника* 41022900. 3. Місцезнаходження замовника* - місто Київ - 4. Категорія замовника: юридична особа та/або суб’єкти господарювання, який здійснює діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у п. 4 ч. 1 ст. 2 ЗУ «Про публічні закупівлі». 5. Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): (ПК-24Т_0407_ВО) ДК 021:2015 - 34630000-2 Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху (Система ролет вогнетривких) 5.1. Назва товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі та код товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником: відповідно до Додатку 1 тендерної документації, код ДК 021:2015: 34631000-9 6. Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг: відповідно до умов Додатку 1 тендерної документації. 7. Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг. Україна, відповідно Додатку 1 тендерної документації. 8. Очікувана вартість предмета закупівлі: 6 994 300,00 грн без ПДВ (шість мільйонів дев’ятсот дев’яносто чотири тисячі триста гривень 00 копійок) 9. Строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг: Протягом 2024 року (до 31.12.2024 р.) відповідно умов договору. 10. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 06.11.2024 18:00 11. Умови оплати: відповідно до умов Договору 12. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська відповідно до умов тендерної документації. 13. Розмір забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): 209 829,00 грн. (двісті дев'ять тисяч вісімсот двадцять дев'ять гривень 00 копійок) 14. Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): Забезпечення тендерної пропозиції надається Учасником у вигляді Гарантії (в електронній формі). Забезпечення тендерної пропозиції повинно відповідати умовам, зазначеним в Додатку 5 до тендерної документації; 15. Дата та час розкриття тендерних пропозицій, якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до ч. 3 ст. 10 ЗУ «Про публічні закупівлі»: ----. 16. Розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі або в грошових одиницях: 1%. 17. Математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування) - не застосовується; 18. Інша інформація: інші умови відповідно тендерної документації. Вид закупівлі – товар - відкриті торги відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 та ЗУ «Про публічні закупівлі»; Застосовані критерії оцінки - ціна. Уповноважена особа Філії «Пасажирська компанія» АТ «Українська залізниця»_____________________________________ Артем ВЕСЕЛОВСЬКИЙ

Завершена

6 994 300.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 69 943.00 UAH
Період оскарження: 29.10.2024 15:50 - 16.11.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне визначення переможця

Номер: 4742cc6767a64935b8c2925819fde76a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-29-012134-a.c3
Назва: Скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
Згідно додатків
Дата розгляду скарги: 12.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.12.2024 15:05
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 23.12.2024 15:21
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ГОЛУБЄВ ВЛАДИСЛАВ ОЛЕКСАНДРОВИЧ, Голубєв Владислав 380504868187 vladislav.golubev@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4d0044b43e2248b9b774f5c703c32223
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ДО: ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
адреса: 03035, м. Київ-35, вул. Митрополита Василя Липківського, 45

СКАРЖНИК: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ГОЛУБЄВ ВЛАДИСЛАВ ОЛЕКСАНДРОВИЧ
код ЄДРПОУ: 3082327637
адреса: 69096, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Телеграфна, буд. 7, кв
тел.: 380504868187


ЗАМОВНИК ТОРГІВ: ФІЛІЯ "ПАСАЖИРСЬКА КОМПАНІЯ" АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ"

Вихідний №: 03-12/41/01-10-0500
Дата: від 03.12.2024 року




С К А Р Г А
щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів


Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі:

№ у ЦБД: UA-2024-10-29-012134-a
№ ЛОТу (назва): ---

Найменування Замовника: ФІЛІЯ "ПАСАЖИРСЬКА КОМПАНІЯ" АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" (далі по тексту - Замовник)

Розпочато процедуру аукціону: «відкриті торги з особливостями»

Код за Єдиним закупівельним словником (предмет закупівлі): 34631000-9 Частини локомотивів чи рухомого складу

Відповідно до інформації з електронної системи закупівель «https://prozorro.gov.ua/» до даної закупівлі, сторона(и) за даною скаргою подали пропозицію(ї) на участь в аукціоні, а саме:

НАЗВА УЧАСНИКА(ІВ) АУКЦІОНУ НАЗВА ДАЛІ ПО ТЕКСТУ СКАРГИ

ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ГОЛУБЄВ ВЛАДИСЛАВ ОЛЕКСАНДРОВИЧ (далі по тексту – Скаржник)
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГІВЕЛЬНИЙ БУДИНОК ЗГОДА" (далі по тексту – Учасник, Переможець)
За результатами цінового аукціону Замовник здійснив оцінку тендерної пропозиції Учасника на предмет відповідності її умовам тендерної документації.
Пропозицію Учасника було визначено Замовником такою, що відповідає умовам тендерної документації та визначено Учасника переможцем процедури закупівлі. Відповідно до Протокол розгляду тендерних пропозицій, оприлюдненого Замовником торгів:
НАЗВА ФАЙЛУ (ПРОТОКОЛУ, РІШЕННЯ, ПОВІДОМЛЕННЯ) ДАТА РОЗМІЩЕННЯ ПРОТОКОЛУ В СИСТЕМІ

ПОВІДОМЛЕННЯ про намір 28.11.2024.docx.zip

Рішення про визначення переможця 28.12.2024.doc.zip 28.11.2024 11:17
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відповідності тендерної пропозиції Переможця встановленим вимогам тендерної документації, що підтверджується наступним:
№ ПОРУШЕНО ПУНКТ/ЧАСТИНУ/РОЗДІЛ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ОБҐРУНТУВАННЯ СКАРЖНИКА

1. Пункт 2 Додатку № 2 до тендерної документації
Замовник торгів встановив вимогу, щодо не відповідності наданих ТУ наступним вимогам Замовника, а саме:

«ТУ повинні бути розроблені оформлені відповідно до вимог ГОСТ 2.114-95 або СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016»(цитата).

Переможець надає документ Технічні умови У 28.7-36648635-001:2011 зі змінами 1, 2, 3. Беручи до уваги ці документи ми зробили аналіз на відповіднсть їх ГОСТ 2.114-95:

1. Відсутність розділу "Вимоги охорони навколишнього середовища"
Вимога ГОСТ:
Згідно з п. 4.1 ГОСТ 2.114-95, технічні умови повинні містити розділ, який визначає екологічні вимоги щодо попередження шкоди довкіллю, здоров'ю людей і заходів утилізації продукції після закінчення її експлуатації.
Порушення:
Розділ "Вимоги охорони навколишнього середовища" у ТУ відсутній.
Деталізація:
Розділ повинен включати:
• Опис екологічно безпечних матеріалів.
• Умови утилізації продукції та її упаковки.
• Обмеження на викиди забруднюючих речовин при виробництві, використанні чи утилізації.
________________________________________
2. Невідповідність у розділі "Маркування"
Вимога ГОСТ:
Пункт 4.3.4 ГОСТ 2.114-95 вимагає чітко визначити місце, зміст і спосіб нанесення маркування на продукцію.
Порушення:
Розділ "Маркування" у ТУ не містить:
• Вказівки про місце нанесення маркування.
• Переліку інформації, яка повинна бути зазначена (найменування виробника, номер партії, дата виготовлення).
• Способу нанесення (штамп, наклейка, гравірування).
Деталізація:
Відсутність цих вимог унеможливлює ідентифікацію продукції та її відповідність стандартам якості.

3. Недостатність інформації в розділі "Упаковка"
Вимога ГОСТ:
Згідно з п. 4.3.5 ГОСТ 2.114-95, розділ "Упаковка" повинен містити:
• Опис матеріалів, що використовуються для упаковки.
• Способи захисту продукції при транспортуванні.
• Вимоги до маркування пакувальної тари.
Порушення:
У ТУ не зазначені:
• Типи матеріалів для упаковки.
• Вимоги до умов транспортування (захист від вологи, ударів тощо).
• Опис маркування на пакувальній тарі.
Деталізація:
Відсутність чітких вимог до упаковки може спричинити пошкодження продукції під час транспортування.

4. Відсутність чітких правил приймання
Вимога ГОСТ:
Пункт 4.6 ГОСТ 2.114-95 передбачає:
• Наявність критеріїв приймання продукції.
• Порядок проведення випробувань.
• Документи, що супроводжують партії продукції.
Порушення:
Розділ "Правила приймання" у ТУ не містить:
• Методів відбору зразків для перевірки.
• Критеріїв оцінки відповідності продукції.
• Процедури оформлення результатів випробувань.
Деталізація:
Відсутність цих даних ускладнює процес контролю якості та може призвести до приймання неякісної продукції.

5. Відсутність методів контролю
Вимога ГОСТ:
Згідно з п. 4.7 ГОСТ 2.114-95, розділ "Методи контролю" повинен містити:
• Детальний опис методів перевірки параметрів продукції.
• Перелік обладнання для вимірювань.
• Умови проведення випробувань.
Порушення:
У ТУ відсутні:
• Чіткі методи контролю якості.
• Інструкції щодо використання обладнання.
• Параметри середовища для проведення випробувань (температура, вологість).
Деталізація:
Невизначеність у цих питаннях унеможливлює належний контроль якості продукції.

6. Відсутність вимог до транспортування і зберігання
Вимога ГОСТ:
Пункт 4.8 ГОСТ 2.114-95 передбачає наявність у ТУ розділу, що описує:
• Умови транспортування (температура, вологість, способи кріплення).
• Вимоги до зберігання (місце, способи укладки, захист від пошкоджень).
Порушення:
У ТУ відсутні:
• Умови транспортування (наприклад, захист від механічних впливів).
• Умови зберігання (температурний режим, допустима вологість).
Деталізація:
Це може призвести до погіршення якості продукції внаслідок неналежного транспортування чи зберігання.

7. Відсутність інструкцій з експлуатації
Вимога ГОСТ:
Пункт 4.9 ГОСТ 2.114-95 передбачає, що технічні умови повинні містити:
• Інструкції з монтажу та експлуатації продукції.
• Особливості використання.
Порушення:
У ТУ відсутня інформація про:
• Порядок монтажу продукції.
• Обмеження або особливі умови використання.
Деталізація:
Відсутність цих інструкцій ускладнює правильне встановлення і використання продукції.

8. Недостатність гарантійних зобов’язань
Вимога ГОСТ:
Згідно з п. 4.10 ГОСТ 2.114-95, розділ "Гарантії виробника" повинен включати:
• Термін гарантії.
• Умови виконання гарантійних зобов'язань.
Порушення:
У ТУ не зазначено:
• Конкретного терміну гарантії.
• Умов виконання гарантійних зобов’язань.
Деталізація:
Відсутність цих даних створює ризики для споживачів у разі виявлення дефектів.

Також надаємо аналіз не відоповідності СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016:

1. Терміни та визначення
Вимога стандарту (Розділ 3):
Повинен бути розділ, який визначає специфічні терміни, що використовуються в ТУ, із чіткими визначеннями.
Порушення:
1. У ТУ відсутній цей розділ.
2. Використані терміни ("партія", "технічний параметр") не мають чіткого визначення, що створює ризики неоднозначного трактування.
Деталізація:
Для кожного ключового терміну, використаного в ТУ, необхідно вказати визначення, наприклад:
• "Партія – певна кількість продукції, виготовленої за одним технологічним процесом".
• "Технічний параметр – величина, що визначає основні характеристики продукції".

2. Загальні положення
Вимога стандарту (Розділ В.1):
Розділ повинен включати:
• Основні положення про застосування продукції.
• Посилання на законодавчі акти та стандарти.
Порушення:
1. У ТУ цей розділ повністю відсутній.
2. Не зазначено, які національні стандарти та технічні регламенти враховувалися під час розробки.
Деталізація:
Розділ має включати:
• Посилання на відповідні нормативно-правові акти, наприклад: “Ці технічні умови розроблено з урахуванням вимог ДСТУ...”
• Інформацію про узгодження з технічними регламентами чи законами України.

3. Технічні вимоги
Вимога стандарту (Розділ В.2):
Повинні бути вказані:
• Основні характеристики продукції.
• Вимоги до матеріалів і комплектуючих.
• Упаковка, маркування.
Порушення:
1. Не вказані вимоги до фізичних, хімічних або механічних властивостей продукції.
2. Відсутній опис матеріалів, які використовуються у виробництві.
3. Не визначені вимоги до маркування (місце нанесення, спосіб, зміст).
Деталізація:
Приклад вимог:
• “Продукція повинна витримувати механічний вплив із силою до 50 Н.”
• “Матеріали повинні відповідати вимогам ДСТУ Б В.2.7-219.”
• Маркування має включати: номер партії, дату виготовлення, сертифікаційний знак.

4. Вимоги безпеки
Вимога стандарту (Розділ В.3):
Включає:
• Заходи із забезпечення безпеки продукції на всіх етапах її життєвого циклу.
Порушення:
1. Відсутні вимоги до пожежної, електричної чи хімічної безпеки.
2. Не вказано заходів захисту персоналу під час транспортування або експлуатації.
Деталізація:
Розділ має включати:
• “Елементи конструкції повинні бути захищені від корозії.”
• “Продукція повинна відповідати вимогам пожежної безпеки згідно з ДСТУ EN 13501.”

5. Вимоги охорони довкілля
Вимога стандарту (Розділ В.4):
Повинен бути розділ із вимогами щодо:
• Утилізації продукції та її пакування.
• Зниження шкідливого впливу на довкілля.
Порушення:
1. У ТУ не зазначено, як продукція чи її пакування утилізуються після використання.
2. Відсутні обмеження щодо викидів чи впливу на екологію.
Деталізація:
Наприклад:
• “Пакування має бути придатним для вторинної переробки.”
• “При утилізації продукції необхідно дотримуватися вимог ДСТУ ISO 14001.”

6. Правила приймання
Вимога стандарту (Розділ В.5):
Мають бути вказані:
• Критерії приймання.
• Методи та частота перевірки.
Порушення:
1. Відсутні правила вибіркового контролю.
2. Не прописано порядок оформлення результатів приймання.
Деталізація:
• “Для кожної партії продукції проводиться вибірковий контроль у кількості 10 одиниць.”
• “Результати випробувань оформлюються протоколом за ГОСТ 15.309.”

7. Методи контролювання
Вимога стандарту (Розділ В.6):
Розділ повинен містити:
• Методи перевірки якості.
• Обладнання для контролю.
Порушення:
1. Відсутній опис методик перевірки ключових параметрів.
2. Не зазначено вимог до обладнання (точність, погрішність).
Деталізація:
• “Контроль здійснюється за допомогою рулетки ГОСТ 4179 із точністю до 1 мм.”
• “Вимірювання проводяться при температурі 20°C ± 2°C.”

8. Транспортування та зберігання
Вимога стандарту (Розділ В.7):
Розділ повинен включати:
• Умови транспортування та зберігання.
Порушення:
1. Відсутня інформація про температурний режим і захист продукції.
2. Не прописані вимоги до складування.
Деталізація:
• “Продукція повинна зберігатися при температурі від 5°C до 25°C.”
• “Під час транспортування використовувати жорсткі пакування, що запобігають пошкодженням.”

9. Правила експлуатації
Вимога стандарту (Розділ В.8):
Повинен бути описаний порядок монтажу, введення в експлуатацію, особливості використання.
Порушення:
1. Відсутні інструкції з монтажу.
2. Не вказані умови безпечного використання.
Деталізація:
• “Монтаж продукції здійснюється відповідно до креслень, наведених у додатку А.”
• “Підключення до мережі здійснюється при напрузі 220 В ± 10 В.”

10. Гарантії виробника
Вимога стандарту (Розділ В.9):
Має включати:
• Терміни та умови гарантії.
• Порядок виконання гарантійних зобов'язань.
Порушення:
1. Не вказано терміну гарантії.
2. Відсутні умови, за яких гарантія втрачає силу.
Деталізація:
У ТУ не вказано, з якого моменту починається гарантійний строк (з моменту передачі продукції покупцю, виготовлення чи введення в експлуатацію).
Не зазначено, як діяти у випадку виявлення дефектів. Наприклад, не визначено строки, в які виробник зобов'язаний усунути дефекти або замінити продукцію.
Відсутні обмеження або винятки гарантії (наприклад, при порушенні правил експлуатації чи пошкодженні продукції покупцем).
Розділ не містить конкретного опису, чи забезпечує виробник ремонт, заміну чи компенсацію вартості продукції в разі виявлення дефектів.
Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливості № 1178.
2. Пункт 2 Додатку № 2 до тендерної документації
Замовник торгів встановив вимогу щодо надання Технічних умов для підтвердження встановленим технічним умовам Замовника, а саме:

«2.1 Якщо продукція виготовляється за ТУ, або технічним завданням (далі – ТЗ) необхідно надати повну скановану копію ТУ (або ТЗ) на виготовлення даної продукції.
ТУ або нормативний документ іноземного походження, за яким виготовляється продукція, повинен містити розділи та інформацію відповідно до розділу 4 ГОСТ 2.114-95»(цитата).
Додаток А Тендерної документації містить таку технічну характеристику як токсичність продуктів горіння:



В наданому ТУ дуже багато місць де шрифт вставлений та видно не озброєним оком що він редагувався від першочергова варіанту, про те це не основним постає питання як на сторінці 7 Змін 3 до ТУ опинались скопійовані вимоги Замовника, так як дані вимоги містять словосполучення АБО що є виключеним при формуванні ТУ продукція яка виробляється не може вийти АБО з класом не безпеки 4 АБО з класом небезпеки 3.



Словосполучення "Мало або помірно небезпечний матеріал" у технічних умовах учасника суперечить вимогам ДСТУ 8829:2019, оскільки цей стандарт чітко розмежовує класи небезпеки матеріалів на основі їх характеристик. Мало небезпечний матеріал належить до 4 класу небезпеки і характеризується низькою токсичністю продуктів горіння. Такий матеріал має незначний вплив на здоров'я людини і може викликати лише мінімальний дискомфорт у разі короткочасного контакту. Його гранично допустимі концентрації шкідливих речовин у повітрі набагато вищі, ніж для матеріалів інших класів, що дозволяє його використання без спеціальних заходів захисту під час зберігання, транспортування або експлуатації. Наприклад, згідно з ДСТУ, матеріали цього класу не потребують герметичних контейнерів чи особливого маркування, що значно спрощує їх поводження.

Помірно небезпечний матеріал відноситься до 3 класу небезпеки, який передбачає вищу токсичність і більш серйозний вплив на організм людини. Токсичність продуктів горіння таких матеріалів може викликати подразнення слизових оболонок, значний дискомфорт при тривалому контакті, а також потребує суворішого регулювання гранично допустимих концентрацій шкідливих речовин у повітрі. Наприклад, для цього класу необхідно враховувати обмеження на рівень впливу певних хімічних сполук, а також застосовувати індивідуальні засоби захисту під час роботи з такими матеріалами. Умови транспортування включають використання герметичних пакувальних матеріалів, які запобігають викидам шкідливих речовин у навколишнє середовище.

Невизначеність у класифікації, викликана фразою "Мало або помірно небезпечний матеріал", суперечить вимогам СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016, оскільки розділ "Технічні вимоги" цього стандарту вимагає надавати точні характеристики матеріалів. Відсутність чіткого визначення класу небезпеки порушує вимогу стандарту про те, що технічні параметри мають бути деталізовані таким чином, щоб виключити будь-яку можливість подвійного тлумачення. Така вимога передбачена і ГОСТ 2.114-95, де зазначено, що інформація у технічних умовах має бути викладена точно і однозначно. Пункт 4.2 цього стандарту наголошує на необхідності чіткого визначення фізичних, хімічних, механічних та інших властивостей продукції.

ДСТУ 8829:2019 встановлює конкретні характеристики для кожного класу небезпеки, і матеріал не може одночасно відповідати вимогам двох різних класів. Наприклад, 4 клас допускає більш високі концентрації шкідливих речовин у повітрі, тоді як для 3 класу ці концентрації значно знижені через їх потенційний вплив на здоров'я. Це означає, що продукція, яка заявлена як "Мало або помірно небезпечна", не може відповідати чітким вимогам жодного з цих класів, що створює ризики при її зберіганні та використанні.

Якщо в технічних умовах не зазначені точні характеристики продукції, це також порушує вимоги СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016 у розділі В.2.4, де зазначено, що технічні параметри мають бути детально прописані. Відсутність конкретизації вимагає виправлення, оскільки нечітке формулювання може спричинити помилки у процесі транспортування, зберігання або експлуатації продукції, а також унеможливлює контроль за відповідністю продукції заявленим характеристикам.

Відсутність точності у ТУ також порушує вимоги ГОСТ 2.114-95, який у пункті 4.2 вимагає викладати технічні параметри так, щоб вони унеможливлювали неоднозначне тлумачення. Таке порушення стандартів створює серйозні ризики для безпеки при роботі з матеріалами, особливо якщо клас небезпеки не визначено належним чином.

Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливості № 1178.

3. Додаток № 4 Замовник торгів встановив надання тендерної пропозиції в якій має бути зазначено наступна інформації:

«У колонці 10 вказуються найменування всіх супровідних документів, що підтверджують якість та відповідність продукції (виробника та інших органів) та що надаються при поставці товару. Перелічені документи повинні відповідати документам, що вимагаються пунктом 1 Додатку 2 до тендерної документації»(цитата).

Згідно з поданою Тендерною пропозиціє файл “1. Цінова авт”, Переможець у своїй пропозиції зазначив, що під час поставки буде надаватися лише декларація постачальника та паспорт виробу. Однак це суперечить вимогам Проекту договору, зазначеним у тендерній документації. Відповідно до пункту 5.5 Проекту договору, під час поставки мають бути надані належним чином завірені копії технічних умов (ТУ) та змін до них (якщо товар виготовляється за ТУ). Ця вимога чітко передбачає, що ТУ є обов’язковими для надання у складі супровідної документації під час постачання.
Відсутність ТУ у переліку документів, які планується надавати, може бути пояснена тим, що ТУ, надані у складі тендерної пропозиції, не не будуть відповідати реальному екземпляру ТУ ОРИГІНАЛУ, яка має бути надана під час поставки. Це підтверджується виявленими невідповідностями у вже поданих ТУ, де очевидно, що текст зазнав змін, а також додано відомості, які не є автентичними оригіналу.



І це лише один приклад з багатьох по тексту ТУ.

Згідно з ГОСТ 2.503-90 та СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016, внесення змін до ТУ допускається лише у встановленому порядку. Це означає, що будь-які зміни до ТУ повинні бути документально оформлені, затверджені виробником та погоджені з відповідними уповноваженими органами. Будь-які зміни поза межами такого погодження вважаються порушенням. Згідно з пунктом 3.4 ГОСТ 2.503-90, будь-які правки до затверджених технічних умов потребують оформлення змінного аркуша із зазначенням обґрунтування внесення таких змін. Без цього зміни не вважаються офіційними і є юридично нікчемними.


Також пункт 2.1 ГОСТ 2.114-95 визначає, що технічні умови є обов’язковим документом, який містить вичерпну інформацію про продукцію. Внесення змін або видалення частин тексту, як це було виявлено у ТУ, що подані у складі пропозиції, порушує цілісність документа і викликає сумніви щодо достовірності всієї технічної документації.

Відмова Переможця надати належним чином завірені копії ТУ, як того вимагає пункт 5.5 Проекту договору, є грубим порушенням умов тендерної документації. Це свідчить про те, що Переможець свідомо уникає надання автентичної технічної документації через її невідповідність або невідповідність фактичним характеристикам товару, що буде поставлятися. Така поведінка прямо суперечить принципам прозорості та добросовісної конкуренції, що встановлені законодавством України про публічні закупівлі.

Таким чином, надання змінених ТУ без відповідного затвердження, а також відсутність зазначення цих документів у переліку супровідної документації, є підставою для визнання пропозиції Переможця такою, що не відповідає умовам тендерної документації. Це також підтверджує порушення встановлених вимог щодо документального супроводу продукції, передбачених тендером.

Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливості № 1178.

Таким чином, тендерна пропозиція Переможця підлягала відхиленню на підставі ЗУ "Про публічні закупівлі" у зв’язку з її невідповідністю умовам тендерної документації.

Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відхилення тендерної пропозицій Переможця згідно умов тендерної документації і оприлюднити протокол відхилення тендерної пропозиції.
Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця.
Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону щодо визначення тендерної пропозиції Переможця такою, що відповідає вимогам тендерної документації, в той час як вона не відповідає умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів аукціону і дискримінації учасників.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у визначенні тендерної пропозиції Переможця такою, що відповідає вимогам тендерної документації, в той час як вона не відповідає умовам тендерної документації,, призводить до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні наші права та інтереси.
Також заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:

- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них;
- принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси.


ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ:



1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати уповноважену особу Замовника скасувати рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця всім умовам, встановленим тендерною документацією і визнання його Переможцем процедури закупівлі.


ДОДАТКИ ДО СКАРГИ (ДОКАЗИ):


1. Тендерна пропозиція;
2. ТУ У 28.7-36648635-001:2011, зміни 1, 2, 3.
3. ГОСТ 2.114-95;
4. СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016.



З ПОВАГОЮ,
КЕРІВНИК Голубєв В.О.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: d17218079018420ca6237b8c96c1daa2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-29-012134-a.a2
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Замовником філією " ПАСАЖИРСЬКА КОМПАНІЯ" АТ "Укрзалізниця" (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги з особливостями щодо закупівлі товару «Система ролет вогнетривких, код за ДК 021:2015 –34630000-2Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху». Очікувана вартість – 6 994 300,00 грн. без ПДВ. Статус процедури – відкриті торги з особливостями. Ідентифікатор закупівлі - UA-2024-10-29-012134-a Кінцева дата подання пропозицій – 06 листопада 2024 р. о 18:00 року. Оскарження умов закупівлі: до 03 листопада 2024 00:00 Кінцевий строк подання скарги, відповідно до діючого законодавства – 02.11.2024 включно. Рішенням уповноваженої особи від «29»жовтня 2024 №19/1 затверджено тендерну документацію для процедури закупівлі – відкриті торги на закупівлю Скаржник, вивчивши зазначений Протокол не погоджується з таким рішенням Замовника та зазначає про дискримінацію власних інтересів, як учасника, що реально претендує на перемогу в процедурі закупівлі і укладання договору на постачання товару «Система ролет вогнетривких, код за ДК 021:2015 –34630000-2Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху». Скаржник вважає, що Замовник визначив вимоги до предмета закупівлі таким чином, що Скаржник не має можливості прийняти участь у даній закупівлі, що не відповідає положенням чинного законодавства України в сфері публічних закупівель, адже Скаржник є потенційним учасником та безпосереднім виробником вказаного товару. Детально проаналізувавши тендерну документацію Замовника, Скаржник зазначає про таке.
Дата розгляду скарги: 12.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.11.2024 17:38
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 14.11.2024 13:19
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГІВЕЛЬНИЙ БУДИНОК ЗГОДА", Глєбов Максим Олександрович 380503228456, 380688130554 glebov@zgoda.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1f91e9925df14ab39d5eeef97925eaa4
Заголовок пункту скарги: вимоги до пожежної безпеки
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: І. Відповідно до п. 3.1, р.3 ТД Замовника, вимагається:
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, в яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційному (кваліфікаційним) критерію (критеріям) (у разі його (їх) встановлення), наявність/відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, та шляхом завантаження необхідних документів та / або інформації, що вимагаються замовником у тендерній документації згідно з Додатком 2 до тендерної документації.
Учасник повинен завантажити в електронну систему закупівель документи згідно з Додатком 2 до тендерної документації до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Завантажені учасником документи згідно з Додатком 2 до тендерної документації після завершення кінцевого строку подання пропозицій не приймаються до розгляду замовником (крім випадків виправлення виявлених замовником невідповідностей на виконання вимоги замовника про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель).;

Відповідно до п 3.6., р. 3 ТД Замовника, вимагається:
Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених замовником та зазначених у Додатку 1 та пункті 1 Додатку 2 до тендерної документації.
У Додатку 1 до ТД встановлено наступні вимоги.

Додаток 1
до тендерної
документації
Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Система ролет вогнетривких
(узагальнена назва предмету закупівлі)
ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ
№ п/п Код ресурсу
(код МТР УЗ) Найменування товару або еквівалент* Посилання на нормативно- технічний документ або еквівалент** Од.
виміру Кількість
1
1018633 Штора рулонна подвійна 1125х1150 Форма Додатку А шт
782,0

2
1018557 Штора рулонна подвійна 725х1150 Форма Додатку А шт
158,0


Умови поставки товару: поставка товару здійснюється на умовах DDP, склад Покупця, місто Покупця відповідно до «ІНКОТЕРМС» у редакції 2020 року.
Місце поставки: м. Дніпро (Дніпропетровська обл.); м. Бахмач (Чернігівська обл.); КИЇВ (КИЇВСЬКА обл.); м. Львів (Львівська обл.); м. Одеса (Одеська обл.); м. Синельникове (Дніпропетровська обл.); м. Харків (Харківська обл.) або на адресу іншого підрозділу вказаного в рознарядці.
Рік/дата виготовлення: не раніше 2024 .
Учасник повинен надати інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, згідно переліку встановленого замовником в пункті 1 «Документальне підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним, та іншим вимогам предмета закупівлі» Додатку 2 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції».
Додаток А
Рисунок 1
Показники горючості повинні відповідати вимогам наведеним у таблиці 1.

Таблиця1.
Найменування показника Значення Нормативний документ
Група горючості Негорючий або важкогорючий матеріал ДСТУ 8829:2019 п.6.1.2,
ДСТУ 4049:2001 п.6,
Індекс поширення полум’я по поверхні від 0 до 20 включно ДСТУ 8829:2019 п.6.15,
ДСТУ 4049:2001 п.6,

Коефіцієнт димоутворення матеріалів не більше 1000 м2/кг ДСТУ 8829:2019 п.6.14,
ДСТУ 4049:2001 п.6.5,

Токсичність продуктів горіння Мало або помірно небезпечний матеріал. ДСТУ 8829:2019 п.6.16,
ДСТУ 4049:2001 п.6,


Додаток 2
до тендерної
документації

Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції
1. Документальне підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним, та іншим вимогам предмета закупівлі:
№ п/п Типи документів або даних Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності екологічним чи іншим характеристикам установленим у тендерній документації, пропонованих учасником товарів, послуг чи робіт
3. Надання правових документів щодо виготовлення та походження, постачання товару 3.3 Для неметалевої продукції/матеріалів, які застосовані у конструкціях рухомого складу учасник повинен надати:
- копії документів про відповідність нормам пожежної безпеки, видані органами оцінки відповідності на бланках за формою, встановленою органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації, який видав документ про відповідність та чинні до закінчення строку поставки продукції;
- копії протоколів випробувань продукції щодо визначення показників пожежної безпеки.


І. Замовник вимагає надати підтвердження Групи горючості за показником «Негорючий або важкогорючий матеріал» відповідно до п. 6.1.2 ДСТУ 8829:2019 та ДСТУ 4049:2001 п.6.

У п. 6.1.2 ДСТУ 8829:2019 зазначено:


У р. 6 ДСТУ 4049:2001




Якщо звернути увагу на п. 6.1. ДСТУ 4049:2001, то у ньому зазначено, шо
Пожежна безпека пасажирських вагонів забезпечується згідно із Законом України « Про пожежну безпеку», ГОСТ 12.1.004, ГОСТ 12.1.004, нормами пожежної безпеки =, затвердженими Міністерством транспорту[8]
Також вказаний пункт містить позначку «[8]».
У Додатку «И» Бібліографія ДСТУ 4049:2001 у п. 8 зазначено: «Норми пожежної безпеки для пасажирських вагонів Затверджені та введені в дію наказом Міністерства транспорту України від 04.12.200 № 678, дата введення 01.01.2001».
Наказом № 103 від 30.01.2009 р. Міністе?рства тра?нспорту та зв'я?зку Украї?ни затверджено Норми пожежної безпеки для пасажирських вагонів, визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства транспорту України від 04.12.2000 N 678 "Про затвердження Норм пожежної безпеки для пасажирських вагонів"
(https://zakononline.com.ua/documents/show/104932___104932)

У р., 4 Норм пожежної безпеки для пасажирських вагонів затверджених Наказом № 103 від 30.01.2009 р. Міністе?рства тра?нспорту та зв'я?зку Украї?ни
4. Вимоги до матеріалів і конструкцій внутрішнього обладнання
4.1. Для неметалевих матеріалів, що застосовуються у внутрішньому обладнанні пасажирських вагонів, в залежності від їх призначення мають бути визначені показники пожежної небезпеки згідно з ГОСТ 12.1.044-89, а саме:
група горючості;
індекс поширення полум'я по поверхні;
коефіцієнт димоутворювальної здатності;
токсичність продуктів горіння.

За горючістю матеріали класифікують за такими групами:
важкогорючі;
горючі.
Горючі матеріали поділяють на:
важкозаймисті;
середньої займистості;
легкозаймисті.

У залежності від індексу поширення полум’я матеріали класифікують за такими групами:
не поширюють полум’я по поверхні (індекс дорівнює 0);
повільно поширюють полум’я по поверхні (індекс від 0 до 20 включно);
швидко поширюють полум’я по поверхні (індекс більше 20).

У залежності від коефіцієнта димоутворення матеріали класифікують за такими групами:
з малою димоутворювальною здатністю - коефіцієнт димоутворення до 50 м2/кг включно;
з помірною димоутворювальною здатністю - коефіцієнт димоутворення більше 50 м2/кг до 500 м2/кг включно;
з високою димоутворювальною здатністю - коефіцієнт димоутворення більше 500 м2/кг.

У залежності від показника токсичності та часу експозиції матеріали класифікують за класами небезпеки (таблиця 1).
Таблиця 1
Класи небезпеки матеріалів за токсичністю продуктів горіння згідно
з ГОСТ 12.1.044-89
Клас небезпеки НCL50, г?м-3, для часу експозиції, хв.
5 15 30 60
Надзвичайно небезпечні До 25 До 17 До 13 До 10
Високонебезпечні 25 - 70 17 - 50 13 - 40 10 – 30
Помірно небезпечні 70 - 210 50 - 150 40 - 120 30 – 90
Малонебезпечні Більше 210 Більше 150 Більше 120 Більше 90

4.2. Значення коефіцієнта димоутворення та клас небезпеки матеріалів за токсичністю продуктів горіння приймають згідно з ДСТУ 4049.
4.3. Матеріали, що застосовуються у внутрішньому обладнанні під час будування і ремонту пасажирських вагонів, в залежності від їхнього призначення, мають бути:

а) у разі побудови вагонів або їх ремонту в обсязі КВР (КРП, КР-2М):
негорючі - для виготовлення стель, повітроводу вентиляційної установки, каркасів диванів, спальних полиць і крісел, підшивки ізоляції даху;
Допускається виготовлення стель з важкогорючих матеріалів за умови застосування негорючого матеріалу для термоізоляції кузова вагона і підшивки ізоляції даху та встановлення пожежних сповіщувачів у кожному службовому та пасажирському приміщеннях вагона;
негорючі або важкогорючі - для термоізоляції кузова, виготовлення футлярів акумуляторних батарей, перегородок, багажних полиць, меблів, рундуків, обшивки стін і дверей, дерев'яних закладних деталей, обрешітки стін, стель і даху, конструкцій підлоги (обрешітка, термоізоляція, настил);
важкогорючі або горючі важкозаймисті - для гідроізоляції, дифузорів, компенсувальних вставок і звукоізолюючих елементів вентустановки, звукоізоляції стель, теплоізоляції труб і баків водопостачання, труб опалення, кондиціонера, корпусів акумуляторів. При використанні акумуляторів з металевим корпусом допускається використання ізоляційних гумових чохлів;
такі, що не поширюють або повільно поширюють полум'я по поверхні, -для облицювання поверхонь стін, перегородок, багажних полиць, рундуків, меблів, покриття підлоги.
Текстильні матеріали (у тому числі з покриттям і просоченням) для виготовлення завісів, штор, оббивки диванів, спальних полиць і крісел мають бути важкозаймистими згідно з ДСТУ 4155.

У р. 7 ДСТУ 4155-2003 «Захист від пожеж матеріали текстильні. Метод випробовування на займистість» зазначено:
7 ОПРАЦЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ВИПРОБОВУВАНЬ
7.1 Матеріал класифікують як легкозаймистий, якщо результати випробовувань відповідають таким умовам:
- тривалість залишкового полуменевого горіння становить більше ніж 5 с у будь-якої з проб, яківипробовували з поверхні;
- прогоряння матеріалу до одного з його країв у будь-якої з проб, які випробовували з поверхні;
- займання бавовняної вати під будь-якою з проб, які випробовували;
- поширювання поверхневого спалаху більш ніж на 100 мм від точки запалювання у будь-якої з проб, яківипробовували з поверхні чи з краю;
- середня довжина звугленої ділянки становить більш ніж 150 мм у будь-якої з проб, які випробовували зповерхні чи з краю.
7.2 Якщо з п'яти проб, вирізаних за довжиною чи шириною, одну або більше з вищезазначених умовзадовольняє тільки одна проба, то проводять повторне випробовування на п'яти пробах. Якщопідтверджуються отримані результати, то текстильний матеріал класифікують як легкозаймистий.
01.11.2024, 14:18 ДСТУ 4155-2003 Захист від пожеж. Матеріали текстильні. Метод випробовування на займистість (ІMO-Res. A. 471 (XІІ),… about:blank 7/8
7.3 Якщо під час випробовувань проб не виконано всі умови, наведені в 7.1, то матеріал класифікують якважкозаймистий.


Враховуючи зазначені вище вимоги та положення нормативних документів поняття саме «Групи горючості» стосується інших матеріалів ( стіни/перегородки/меблі/тощо), в той час, як для штор і завісів наявна окрема вимога.
Таким чином вимога ТД щодо відповідності запропонованого до постачання товару за показником «Група горючості» : значення показника «Негорючий або важкогорючий матеріал» ДСТУ 8829:2019 п.6.1.2, ДСТУ 4049:2001 п.6 є некоректною.
Згідно діючих норм доцільно вимагати відповідність запропонованого до постачання товару вимогам п.7.3 ДСТУ 4155-2003 за показниками «займистості», як «важкозаймистий»


ІІ. Замовник вимагає надати підтвердження:
Індексу поширення полум’я по поверхні за показником «від 0 до 20 включно» відповідно до ДСТУ 4049:2001 п.6,
Токсичності продуктів горіння за показником «Мало або помірно небезпечний матеріал.» відповідно до ДСТУ 4049:2001 п.6,
Коефіцієнт димоутворення матеріалів значення показника «не більше 1000 м2/к» ДСТУ 4049:2001 п.6.5,
Як зазначалось вище у п. 6.1. ДСТУ 4049:2001, зазначено, що Пожежна безпека пасажирських вагонів забезпечується згідно із Законом України « Про пожежну безпеку», ГОСТ 12.1.004, ГОСТ 12.1.004, нормами пожежної безпеки =, затвердженими Міністерством транспорту[8]
Також вказаний пункт містить позначку «[8]».
У Додатку «И» Бібліографія ДСТУ 4049:2001 у п. 8 зазначено: «Норми пожежної безпеки для пасажирських вагонів Затверджені та введені в дію наказом Міністерства транспорту України від 04.12.200 № 678, дата введення 01.01.2001».
Наказом № 103 від 30.01.2009 р. Міністе?рства тра?нспорту та зв'я?зку Украї?ни затверджено Норми пожежної безпеки для пасажирських вагонів, визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства транспорту України від 04.12.2000 N 678 "Про затвердження Норм пожежної безпеки для пасажирських вагонів"
Таким чином посилання на п.6.1 ДСТУ 4049:2001є доцільнішим, оскільки саме пункту 6, не існує, є розділ 6, а п.6.1 містить посилання на документ, що регулює значення всіх необхіних показників, що вимагаються Замовником у ТД.

Також у зв’язку із отриманням нових сертифікатів відповідності та протоколів випробувань просимо продовжити строк подання тендерних пропозицій на 40 днів ( строк проведення випробувань та отримання відповідних документів).

Враховуючи вищезазначене, норми законодавства, що регулюють пожежну безпеку на залізничному транспорті та невідповідність вимог ТД вказаним нормам, для можливості прийняти участь у даній закупівлі та поставити якісний товар, з метою усунення порушень під час проведення закупівель
На підставі викладеного, керуючись положеннями ЗУ «Про Публічні закупівлі» та Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»,
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 075ae87f766c42c88df6c7e2330072b3
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-29-012134-a.c1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Замовником філією " ПАСАЖИРСЬКА КОМПАНІЯ" АТ "Укрзалізниця" (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги з особливостями щодо закупівлі товару «Система ролет вогнетривких, код за ДК 021:2015 –34630000-2Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху». Очікувана вартість – 6 994 300,00 грн. без ПДВ. Статус процедури – відкриті торги з особливостями. Ідентифікатор закупівлі - UA-2024-10-29-012134-a Кінцева дата подання пропозицій – 06 листопада 2024 р. о 18:00 року. Оскарження умов закупівлі: до 03 листопада 2024 00:00 Кінцевий строк подання скарги, відповідно до діючого законодавства – 02.11.2024 включно. Рішенням уповноваженої особи від «29»жовтня 2024 №19/1 затверджено тендерну документацію для процедури закупівлі – відкриті торги на закупівлю Скаржник, вивчивши зазначений Протокол не погоджується з таким рішенням Замовника та зазначає про дискримінацію власних інтересів, як учасника, що реально претендує на перемогу в процедурі закупівлі і укладання договору на постачання товару «Система ролет вогнетривких, код за ДК 021:2015 –34630000-2Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху». Скаржник вважає, що Замовник визначив вимоги до предмета закупівлі таким чином, що Скаржник не має можливості прийняти участь у даній закупівлі, що не відповідає положенням чинного законодавства України в сфері публічних закупівель, адже Скаржник є потенційним учасником та безпосереднім виробником вказаного товару.
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 02.11.2024 17:09
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГІВЕЛЬНИЙ БУДИНОК ЗГОДА", Глєбов Максим Олександрович 380503228456, 380688130554 glebov@zgoda.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8036e038d5c54c1e9de1b0df2988f8c3
Заголовок пункту скарги: вимоги до пожежної безпеки
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Детально проаналізувавши тендерну документацію Замовника, Скаржник зазначає про таке.

І. Відповідно до п. 3.1, р.3 ТД Замовника, вимагається:
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, в яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційному (кваліфікаційним) критерію (критеріям) (у разі його (їх) встановлення), наявність/відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, та шляхом завантаження необхідних документів та / або інформації, що вимагаються замовником у тендерній документації згідно з Додатком 2 до тендерної документації.
Учасник повинен завантажити в електронну систему закупівель документи згідно з Додатком 2 до тендерної документації до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Завантажені учасником документи згідно з Додатком 2 до тендерної документації після завершення кінцевого строку подання пропозицій не приймаються до розгляду замовником (крім випадків виправлення виявлених замовником невідповідностей на виконання вимоги замовника про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель).;

Відповідно до п 3.6., р. 3 ТД Замовника, вимагається:
Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених замовником та зазначених у Додатку 1 та пункті 1 Додатку 2 до тендерної документації.
У Додатку 1 до ТД встановлено наступні вимоги.

Додаток 1
до тендерної
документації
Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Система ролет вогнетривких
(узагальнена назва предмету закупівлі)
ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ
№ п/п Код ресурсу
(код МТР УЗ) Найменування товару або еквівалент* Посилання на нормативно- технічний документ або еквівалент** Од.
виміру Кількість
1
1018633 Штора рулонна подвійна 1125х1150 Форма Додатку А шт
782,0

2
1018557 Штора рулонна подвійна 725х1150 Форма Додатку А шт
158,0


Умови поставки товару: поставка товару здійснюється на умовах DDP, склад Покупця, місто Покупця відповідно до «ІНКОТЕРМС» у редакції 2020 року.
Місце поставки: м. Дніпро (Дніпропетровська обл.); м. Бахмач (Чернігівська обл.); КИЇВ (КИЇВСЬКА обл.); м. Львів (Львівська обл.); м. Одеса (Одеська обл.); м. Синельникове (Дніпропетровська обл.); м. Харків (Харківська обл.) або на адресу іншого підрозділу вказаного в рознарядці.
Рік/дата виготовлення: не раніше 2024 .
Учасник повинен надати інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, згідно переліку встановленого замовником в пункті 1 «Документальне підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним, та іншим вимогам предмета закупівлі» Додатку 2 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції».
Додаток А
Рисунок 1
Показники горючості повинні відповідати вимогам наведеним у таблиці 1.

Таблиця1.
Найменування показника Значення Нормативний документ
Група горючості Негорючий або важкогорючий матеріал ДСТУ 8829:2019 п.6.1.2,
ДСТУ 4049:2001 п.6,
Індекс поширення полум’я по поверхні від 0 до 20 включно ДСТУ 8829:2019 п.6.15,
ДСТУ 4049:2001 п.6,

Коефіцієнт димоутворення матеріалів не більше 1000 м2/кг ДСТУ 8829:2019 п.6.14,
ДСТУ 4049:2001 п.6.5,

Токсичність продуктів горіння Мало або помірно небезпечний матеріал. ДСТУ 8829:2019 п.6.16,
ДСТУ 4049:2001 п.6,


Додаток 2
до тендерної
документації

Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції
1. Документальне підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним, та іншим вимогам предмета закупівлі:
№ п/п Типи документів або даних Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності екологічним чи іншим характеристикам установленим у тендерній документації, пропонованих учасником товарів, послуг чи робіт
3. Надання правових документів щодо виготовлення та походження, постачання товару 3.3 Для неметалевої продукції/матеріалів, які застосовані у конструкціях рухомого складу учасник повинен надати:
- копії документів про відповідність нормам пожежної безпеки, видані органами оцінки відповідності на бланках за формою, встановленою органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації, який видав документ про відповідність та чинні до закінчення строку поставки продукції;
- копії протоколів випробувань продукції щодо визначення показників пожежної безпеки.


І. Замовник вимагає надати підтвердження Групи горючості за показником «Негорючий або важкогорючий матеріал» відповідно до п. 6.1.2 ДСТУ 8829:2019 та ДСТУ 4049:2001 п.6.

У п. 6.1.2 ДСТУ 8829:2019 зазначено:


У п. 6 ДСТУ 4049:2001




Якщо звернути увагу на п. 6.4. ДСТУ 4049:2001, то у ньому зазначено, шо
Значення показників горючості та індексу поширення полум’я залежно від призначення, просторового положення деталей і устатковання у вагоні повинні бути наведені в технічних умовах на конкретні види виробів відповідно до норм пожежної безпеки, затверджених Міністерством транспорту [8].
Також вказаний пункт містить позначку «[8]».
У Додатку «И» Бібліографія ДСТУ 4049:2001 у п. 8 зазначено: «Норми пожежної безпеки для пасажирських вагонів Затверджені та введені в дію наказом Міністерства транспорту України від 04.12.200 № 678, дата введення 01.01.2001».
Наказом № 103 від 30.01.2009 р. Міністе́рства тра́нспорту та зв'я́зку Украї́ни затверджено Норми пожежної безпеки для пасажирських вагонів, визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства транспорту України від 04.12.2000 N 678 "Про затвердження Норм пожежної безпеки для пасажирських вагонів"
(https://zakononline.com.ua/documents/show/104932___104932)

У р., 4 Норм пожежної безпеки для пасажирських вагонів затверджених Наказом № 103 від 30.01.2009 р. Міністе́рства тра́нспорту та зв'я́зку Украї́ни
4. Вимоги до матеріалів і конструкцій внутрішнього обладнання
4.1. Для неметалевих матеріалів, що застосовуються у внутрішньому обладнанні пасажирських вагонів, в залежності від їх призначення мають бути визначені показники пожежної небезпеки згідно з ГОСТ 12.1.044-89, а саме:
група горючості;
індекс поширення полум'я по поверхні;
коефіцієнт димоутворювальної здатності;
токсичність продуктів горіння.

За горючістю матеріали класифікують за такими групами:
важкогорючі;
горючі.
Горючі матеріали поділяють на:
важкозаймисті;
середньої займистості;
легкозаймисті.

У залежності від індексу поширення полум’я матеріали класифікують за такими групами:
не поширюють полум’я по поверхні (індекс дорівнює 0);
повільно поширюють полум’я по поверхні (індекс від 0 до 20 включно);
швидко поширюють полум’я по поверхні (індекс більше 20).

У залежності від коефіцієнта димоутворення матеріали класифікують за такими групами:
з малою димоутворювальною здатністю - коефіцієнт димоутворення до 50 м2/кг включно;
з помірною димоутворювальною здатністю - коефіцієнт димоутворення більше 50 м2/кг до 500 м2/кг включно;
з високою димоутворювальною здатністю - коефіцієнт димоутворення більше 500 м2/кг.

У залежності від показника токсичності та часу експозиції матеріали класифікують за класами небезпеки (таблиця 1).
Таблиця 1
Класи небезпеки матеріалів за токсичністю продуктів горіння згідно
з ГОСТ 12.1.044-89
Клас небезпеки НCL50, г×м-3, для часу експозиції, хв.
5 15 30 60
Надзвичайно небезпечні До 25 До 17 До 13 До 10
Високонебезпечні 25 - 70 17 - 50 13 - 40 10 – 30
Помірно небезпечні 70 - 210 50 - 150 40 - 120 30 – 90
Малонебезпечні Більше 210 Більше 150 Більше 120 Більше 90

4.2. Значення коефіцієнта димоутворення та клас небезпеки матеріалів за токсичністю продуктів горіння приймають згідно з ДСТУ 4049.
4.3. Матеріали, що застосовуються у внутрішньому обладнанні під час будування і ремонту пасажирських вагонів, в залежності від їхнього призначення, мають бути:

а) у разі побудови вагонів або їх ремонту в обсязі КВР (КРП, КР-2М):
негорючі - для виготовлення стель, повітроводу вентиляційної установки, каркасів диванів, спальних полиць і крісел, підшивки ізоляції даху;
Допускається виготовлення стель з важкогорючих матеріалів за умови застосування негорючого матеріалу для термоізоляції кузова вагона і підшивки ізоляції даху та встановлення пожежних сповіщувачів у кожному службовому та пасажирському приміщеннях вагона;
негорючі або важкогорючі - для термоізоляції кузова, виготовлення футлярів акумуляторних батарей, перегородок, багажних полиць, меблів, рундуків, обшивки стін і дверей, дерев'яних закладних деталей, обрешітки стін, стель і даху, конструкцій підлоги (обрешітка, термоізоляція, настил);
важкогорючі або горючі важкозаймисті - для гідроізоляції, дифузорів, компенсувальних вставок і звукоізолюючих елементів вентустановки, звукоізоляції стель, теплоізоляції труб і баків водопостачання, труб опалення, кондиціонера, корпусів акумуляторів. При використанні акумуляторів з металевим корпусом допускається використання ізоляційних гумових чохлів;
такі, що не поширюють або повільно поширюють полум'я по поверхні, -для облицювання поверхонь стін, перегородок, багажних полиць, рундуків, меблів, покриття підлоги.
Текстильні матеріали (у тому числі з покриттям і просоченням) для виготовлення завісів, штор, оббивки диванів, спальних полиць і крісел мають бути важкозаймистими згідно з ДСТУ 4155.

У р. 7 ДСТУ 4155-2003 «Захист від пожеж матеріали текстильні. Метод випробовування на займистість» зазначено:
7 ОПРАЦЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ВИПРОБОВУВАНЬ
7.1 Матеріал класифікують як легкозаймистий, якщо результати випробовувань відповідають таким умовам:
- тривалість залишкового полуменевого горіння становить більше ніж 5 с у будь-якої з проб, яківипробовували з поверхні;
- прогоряння матеріалу до одного з його країв у будь-якої з проб, які випробовували з поверхні;
- займання бавовняної вати під будь-якою з проб, які випробовували;
- поширювання поверхневого спалаху більш ніж на 100 мм від точки запалювання у будь-якої з проб, яківипробовували з поверхні чи з краю;
- середня довжина звугленої ділянки становить більш ніж 150 мм у будь-якої з проб, які випробовували зповерхні чи з краю.
7.2 Якщо з п'яти проб, вирізаних за довжиною чи шириною, одну або більше з вищезазначених умовзадовольняє тільки одна проба, то проводять повторне випробовування на п'яти пробах. Якщопідтверджуються отримані результати, то текстильний матеріал класифікують як легкозаймистий.
01.11.2024, 14:18 ДСТУ 4155-2003 Захист від пожеж. Матеріали текстильні. Метод випробовування на займистість (ІMO-Res. A. 471 (XІІ),… about:blank 7/8
7.3 Якщо під час випробовувань проб не виконано всі умови, наведені в 7.1, то матеріал класифікують якважкозаймистий.


Враховуючи зазначені вище вимоги та положення нормативних документів поняття саме «Групи горючості» стосується інших матеріалів ( стіни/перегородки/меблі/тощо), в той час, як для штор і завісів наявна окрема вимога.
Таким чином вимога ТД щодо відповідності запропонованого до постачання товару за показником «Група горючості» : значення показника «Негорючий або важкогорючий матеріал» ДСТУ 8829:2019 п.6.1.2, ДСТУ 4049:2001 п.6 є некоректною.
Згідно діючих норм доцільно вимагати відповідність запропонованого до постачання товару вимогам п.7.3 ДСТУ 4155-2003 за показниками «займистості», як «важкозаймистий»


ІІ. Замовник вимагає надати підтвердження Індексу поширення полум’я по поверхні за показником «від 0 до 20 включно» відповідно до ДСТУ 8829:2019 п.6.15, ДСТУ 4049:2001 п.6,

Як зазначалось вище у п. 6.4. ДСТУ 4049:2001, зазначено, шо Значення показників горючості та індексу поширення полум’я залежно від призначення, просторового положення деталей і устатковання у вагоні повинні бути наведені в технічних умовах на конкретні види виробів відповідно до норм пожежної безпеки, затверджених Міністерством транспорту [8].

Таким чином посилання на п.6.3 ДСТУ 4049:2001є доцільнішим, оскільки саме пункту 6, не існує, є розділ 6.
ІІІ. Замовник вимагає надати підтвердження Токсичності продуктів горіння за показником «Мало або помірно небезпечний матеріал.» відповідно до ДСТУ 8829:2019 п.6.16, ДСТУ 4049:2001 п.6,

Як зазначалось вище у п. 6.6. ДСТУ 4049:2001, вказано, шо за показниками токсичності продуктів горіння в конструкції пасажирського вагона дозволяється застосування матеріалів класу малонебезпечних та помірнонебезпечних згідно ГОСТ 12.1.044.

Таким чином посилання на п.6.6 ДСТУ 4049:2001є доцільнішим, оскільки саме пункту 6, не існує, є розділ 6.

Також у зв’язку із отриманням нових сертифікатів відповідності та протоколів випробувань просимо продовжити строк подання тендерних пропозицій на 40 днів ( строк проведення випробувань та отримання відповідних документів).

Враховуючи вищезазначене, норми законодавства, що регулюють пожежну безпеку на залізничному транспорті та невідповідність вимог ТД вказаним нормам, для можливості прийняти участь у даній закупівлі та поставити якісний товар, з метою усунення порушень під час проведення закупівель
На підставі викладеного, керуючись положеннями ЗУ «Про Публічні закупівлі» та Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»,
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації