• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 4

Послуги з організації харчування пацієнтів

Торги не відбулися

1 487 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 437.50 UAH
Період оскарження: 29.10.2024 14:32 - 28.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Номер: 88d7eac990e7442aac4d5f2a7109728c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-29-009604-a.c1
Назва: СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 12.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.11.2024 16:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.11.2024 17:13
Дата виконання рішення Замовником: 26.11.2024 16:19
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до тендерної документації відповідно до рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 18644-р/пк-пз від 20.11.2024.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФУДІ-КЕЙТЕРИНГ", Коваль Тетяна +380997608512 fc42233257@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5cf0a02940344fe68d5839b0bd5d178c
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна умова щодо досвіду виконання аналогічного договору лише за одним-єдиним кодом ДК 021:2015: 55320000-9 — Послуги з організації харчування
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Оскаржувана умова ТД: відповідно до пункту 2.1. додатка 1 до ТД «На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати: 2.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору). Аналогічним вважається договір, предметом якого є послуги з кодом, згідно з Національним класифікатором України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», ідентичним коду закупівлі та/або аналогічним предметом є договір на надання послуг з організації харчування. При цьому торги оголошені за кодом ДК 021:2015:55320000-9: Послуги з організації харчування.
Скаржник на постійній основі постачає кейтерингові послуги лікарням, однак НЕ має укладеного договору саме за тим кодом – ДК 021:2015:55320000-9 – за яким оголошені ці відкриті торги.
Альтернативний критерій для визнання договору аналогічним – «договір на надання послуг з організації харчування» - також є надто вузьким, адже кожен замовник називає договір по-своєму. Відповідно, у скаржника є багато договорів, суть яких полягає саме в організації харчування пацієнтів, однак називаються вони по-різному, і саме такої назви, як хоче замовник – немає. Докази додаються.
За таких обставин, скаржник, маючи великий досвід роботи, не може виконати виставлений замовником кваліфікаційний критерій, бо його умови носять дискримінаційний характер.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 6c71ceabdce147c4ad524b09fcedd22a
Заголовок пункту скарги: Незаконна та дискримінаційна умова щодо нав’язування скаржнику зобов’язань з оренди майна замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Оскаржувана умова ТД: Пунктом 3 додатка 1 до ТД встановлено: «Приготування їжі та харчування пацієнтів здійснюватиметься в приміщеннях (їдальнях) медичного закладу та з використанням обладнання, що передаються в користування (оренду) учаснику-переможцю з відшкодуванням витрат на комунальні послуги тощо.». При цьому згідно з преамбулою до додатка 1 до ТД «Фактом подання тендерної пропозиції учасник підтверджує відповідність своєї пропозиції технічним, якісним, кількісним, функціональним характеристикам до предмета закупівлі, у тому числі технічній специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі, що містяться в тендерній документації та цьому додатку, а також підтверджує можливість надання послуг відповідно до вимог, визначених згідно з умовами тендерної документації».
З оскаржуваної умови не зрозуміло, чи скаржник вже повинен мати в оренді приміщення та обладнання замовника, у яких буде відбуватися і приготування їжі, і харчування пацієнтів, чи учаснику доведеться взяти це майно в оренду в примусовому порядку у разі перемоги в тендері.
В будь-якому з варіантів тлумачення ця умова тендерної документації є незаконною та дискримінаційною відносно скаржника, адже взяти участь у закупівлі зможе лише той учасник, що матиме в оренді приміщення (їдальні) замовника.
По-перше, скаржник має власні виробничі приміщення, розміщені неподалік від замовника, а саме - харчоблок, площею 376,3 кв. м. за адресою: вул. Дворецька, 108, м. Рівне. Цей харчоблок зареєстровано як потужність в установленому порядку. Вказані потужності знаходяться на відстані менше 23 км до замовника, а дорога займає лише півгодини.
Відтак скаржник не має потреби брати будь-що в оренду у замовника – ні зараз, ні в майбутньому. Скаржник не має жодних договірних відносин з Замовником, жодне майно в оренду у Замовника не брав і брати не збирається, тим більше, що Закон не передбачає в якості передумови перемоги в тендері вчинення на користь Замовника будь-яких правочинів, у тому числі – взяття в оренду майна Замовника. З цих же причин скаржник не може і не повинен брати в оренду у замовника їдальню для харчування його пацієнтів. Окрім того, відповідно до пункту 9 розділу ІХ Заходів та засобів щодо попередження інфікування при проведенні догляду за пацієнтами, затверджених наказом МОЗ від 03.08.2020 № 1777, зареєстрованим у Мін’юсті 10.11.2020 за № 1110/35393 «організація загальних місць для прийому їжі (їдальні, кімнати для прийому їжі) в клінічних підрозділах ЗОЗ заборонена. Прийом їжі пацієнтами має проходити виключно в палаті. Роздавання та збір приладдя для прийому їжі повинні проводити визначені працівники ЗОЗ після проходження навчання і підготовки з ПІІК, в тому числі з правил та практик гігієни рук.». Тобто, скаржник не має жодної можливості брати в замовника в оренду їдальню, адже її використання за заявленим замовником призначенням прямо заборонено зазначеним наказом МОЗ.
За таких обставин оскаржувана умова є невиконуваною для скаржника, а отже – дискримінаційною.
Зауважимо, що для Замовника не має жодного значення, де фактично знаходитимуться потужності виконавця майбутнього договору: чи за місцезнаходженням самого Замовника, чи в кількох кілометрах від нього (в м. Рівному).
Також відмітимо, що скаржник вже неодноразово оскаржував аналогічні дискримінаційні умови у тендерах інших замовників Рівненської області, зокрема – у процедурах закупівель № UA-2023-12-19-015608-a, № UA-2023-12-22-008050-a, № UA-2023-12-21-015536-a.
Відповідно до частин 4 і 5 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Зловживання правами забороняється.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 221ebe5530bd471aad471d541f7792e4
Заголовок пункту скарги: В тендерній документації відсутнє меню, а отже предмет закупівлі не визначений і скаржник позбавлений можливості подати тендерну пропозицію саме відповідно до умов тендерної документації. Окрім того – протиправна вимога щодо погодження меню органом Держпродспоживслужби та замовником за межами тендерної процедури.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Оскаржувана умова ТД: відповідно до пункту 8 додатка 1 до ТД «Учасник під час надання послуг (виконання договору) самостійно складає та затверджує примірне щотижневе меню (за погодженням з територіальним органом Держпродспоживслужби та Замовником) та щоденне меню-розклад, які повинні враховувати фізіологічні потреби пацієнтів в основних харчових речовинах в добових раціонах їх енерговитрат, та відповідати нормам Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 29.10.2013 р. № 931 «Про удосконалення організації лікувального харчування та роботи дієтологічної системи в Україні». Аналогічне положення включено до пункту 2.6 проекту договору (додаток 4 до ТД), а саме: «2.6. Обсяг, відповідність і асортимент стандартних раціонів для дорослих осіб (Наказ МОЗ України від 29.10.2013р. №931) повинен відповідати згідно тижневого меню (погодженим з територіальним органом Держпродспоживслужби та ЗАМОВНИКОМ).». При цьому за змістом проекту договору, що є додатком 4 до тендерної документації, меню не стане додатком до такого договору, тобто – взагалі ніде та ніяк не буде зафіксовано: ані в договірних відносинах, ані в електронній системі закупівель, хоча є істотною умовою договору, визначаючи його предмет. Натомість відповідно до пункту 6.1.4 замовник зобов’язується «своєчасно надавати ВИКОНАВЦЮ дані про кількість необхідної їжі та РАЦІОН, ВРАХОВУЮЧИ НОРМИ НАКАЗУ МОЗ УКРАЇНИ ВІД 29.10.2013Р. №931». Тобто, у проекті договору закріплено, що замовник, замість зафіксувати конкретний предмет договору про закупівлю, отримає право постійно змінювати його на власний розсуд – без урахування вимог Особливостей.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону № 922 у тендерній документації повинна міститися інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Відповідно до частин 4 і 5 статті 5 Закону № 922 замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Зловживання правами забороняється.
Однак, замовник зловжив своїми правами на визначення технічних і якісних характеристик предмета закупівлі, установивши відверто дискримінаційну умову, а саме: замовник не визначив ані чіткого меню, відповідно до якого мають надаватися послуги, ані чіткого алгоритму визначення такого меню, і навіть кількість прийомів їжі невідома, тобто замовник не визначив чітко предмет закупівлі, оскільки умови ТД не містять жодних відомостей про номенклатуру та асортимент послуг, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а окрім того замовник установив можливість зміни істотних умов договору у випадках, не передбачених ані Законом № 922, ані Особливостями № 1178.
За таких обставин зазначена Замовником у додатку 1 Документації інформація не містить опису усіх необхідних технічних, кількісних, якісних характеристик, що не дає можливості учасникам належним чином сформувати свої Пропозиції. Відтак замовник зобов’язаний усунути дискримінацію, а саме – визначити у тендерній документації меню на послуги, які закуповує.
Окрім того, замовник вимагає, щоб меню було погоджено з ним та Держпродспоживслужбою. Однак ця вимога є категорично невиконуваною. По-перше, органи Держпродспоживслужби погоджують меню лише для однієї категорії закладів, а саме – освітніх відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 "Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку", а замовник є лікарнею. Наказом МОЗ України від 29.10.2013р. №931 також не передбачено погодження меню лікувального закладу органами Держпродспоживслужби.
По-друге, зобов’язання учасника погодити меню з замовником ЗА МЕЖАМИ процедури закупівлі ставить скаржника у ситуацію повної залежності від рішень та дій замовника, адже жодні рамки для таких рішень у тендерній документації не прописані. Окрім того, за змістом Закону та Особливостей уся комунікація між замовником та учасниками має здійснюватися виключно через електронну систему закупівель. Однак, очевидно, що погодження меню, про яке йдеться у тендерній документації, неможливо здійснити через електронну систему закупівель – навіть з замовником, адже відповідно до умов тендерної документації меню у складі тендерної пропозиції не подається.
По-третє, відповідно до статті 41 Закону та пункту 19 Особливостей № 1178 істотні умови договору про закупівлю, а меню охоплюється поняттям предмета договору як його істотної умови, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім прямо передбачених випадків. Одностороння зміна меню (предмету договору) Замовником не передбачена ані Законом, ані Особливостями № 1178 як підстава для легітимної зміни умов договору про закупівлю після його укладення. Однак, якщо меню ніде не зафіксоване – то замовник отримає можливість змінювати його в будь-який час та в будь-який спосіб.
Також відмітимо, що скаржник вже неодноразово оскаржував аналогічні дискримінаційні умови у тендерах інших Рівненських замовників – тих самих, що й протиправну вимогу щодо нав’язування скаржнику оренди у замовника (зразок додається).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 3b3b3106118545e2b3347b9f68e5125d
Заголовок пункту скарги: Протиправна вимога щодо забезпечення учасником дотримання вимог діючого законодавства щодо санітарно-епідеміологічного стану у приміщеннях замовника, до яких учасник не має доступу і за які не відповідає
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Оскаржувана умова ТД: відповідно до пункту 11 додатка 1 до ТД «11. Учасник забезпечує дотримання вимог діючого законодавства щодо санітарно-епідеміологічного стану приміщення, де готуються страви та здійснюється безпосереднє харчування пацієнтів.»
Як вже зазначалось вище, відповідно до пункту 9 розділу ІХ Заходів та засобів щодо попередження інфікування при проведенні догляду за пацієнтами, затверджених наказом МОЗ від 03.08.2020 № 1777, зареєстрованим у Мін’юсті 10.11.2020 за № 1110/35393 «організація загальних місць для прийому їжі (їдальні, кімнати для прийому їжі) в клінічних підрозділах ЗОЗ заборонена. Прийом їжі пацієнтами має проходити виключно в палаті. Роздавання та збір приладдя для прийому їжі повинні проводити визначені працівники ЗОЗ після проходження навчання і підготовки з ПІІК, в тому числі з правил та практик гігієни рук.».
З тендерної документації не зрозуміло, де саме, тобто – в якому конкретно приміщенні замовника - має здійснюватися харчування пацієнтів. Відповідно до згаданого наказу МОЗ таке харчування має відбуватися в палатах. Однак скаржник за жодних обставин не матиме доступу до палат пацієнтів, а відтак і не зможе забезпечити дотримання вимог діючого законодавства щодо санітарно-епідеміологічного стану приміщення, де … здійснюється безпосереднє харчування пацієнтів.
За таких обставин вимога щодо забезпечення чистоти у приміщеннях, які об’єктивно знаходяться поза сферою впливу скаржника – є дискримінаційною. Скаржник може відповідати лише за чистоту на своїх власних приміщеннях – де готується їжа, але не в приміщеннях замовника, де пацієнти будуть цю їжу споживати.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації