• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 33140000-3 Медичні матеріали (Провідник з тефлоновим покриттям , код НК 024:2023 – 17846 Одноразовий судинний напрямний катетер; Уретральний (для сечоводу) катетер 4F, код НК 024:2023 – 34926 Катетер сечовідний загального призначення; Уретральний (для сечоводу) катетер 5F, код НК 024:2023 –34926 Катетер сечовідний загального призначення; Рентгеноконтрастий уретральний катетер (стент) 5F, код НК 024:2023 – 47053 Набір для встановлення сечовідного стента; Стент антирефлюксний, відкритий кінчик, 26 см, розмір 6, код НК 024:2023 – 47053 Набір для встановлення сечовідного стента; Голка 18G x 200 мм для аспіраційної цитогістологічної біопсії, код НК 024:2023 – 47540 Голка для біопсії м'яких тканин одноразового використання; Набір для кесаревого розтину зі збірним мішком, код НК 024:2023 – 62934 Набір хірургічних перевязувальних матеріалів/простирадл; Заглушка IN-Stopper жовта, код НК 024:2023 – 60538 Конектор Луєр для магістралі для внутрішньовенних вливань/шприца; Тримач (холдер) стандартний, прозорий, код НК 024:2023 – 36188 Тримач вакуумної пробірки для забору крові, багаторазового використання; Стрічка діаграмна 100х20(16), код НК 024:2023 – 16754 Папір для реестрації електрокардіограм; Мундштук одноразовый, код НК 024:2023 – 44545 Загубник для дихального апарату одноразового використання; Трубка ПВХ, код НК 024:2023 – 14191 Трубка, дренаж)

Завершена

424 294.30 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 121.47 UAH
Період оскарження: 29.10.2024 13:28 - 03.11.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 3d2e9eba288c43e4a203a3fd98bcd842
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-29-007833-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Комунальним некомерційним підприємством «Міська лікарня екстреної та швидкої медичної допомоги» Запорізької міської ради (надалі по тексту - Замовник) 29.10.2024р. в електронній системі закупівель «Прозорро» було оголошено закупівлю товару: код ДК 021:2015:33141000-0 Медичні матеріали нехімічні та гематологічні одноразового застосування по процедурі закупівлі у формі відкритих торгів з особливостями, унікальний №UA-2024-10-29-007833-a. Фізична особа-підприємець Стороженко Ярослав Ігорович (надалі по тексту – Скаржник), маючи намір прийняти участь в торгах на законних підставах, ознайомлюючись із тендерною документацією, виявив в ній дискримінаційні вимоги. Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) є основним правовим актом, який визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Починаючи з 19.10.2022р., на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМ України №1178 від 12.10.2022р. (надалі – Особливості), які прийняті на виконання вимог Закону. Отже, згідно з пунктом 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Частиною1 ст.5 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Будь-які рішення щодо закупівель приймаються замовниками з дотриманням мети Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та принципів, закріплених у статті 5 Закону. Про це також наголошує Міністерство економіки України – Уповноважений орган, що здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель у межах повноважень, визначених Законом, в своєму листі № 3323-04_22523-06 від 17.05.2023р. Підпунктом 4.3 пункту 4 «Гарантійний лист в довільній формі щодо погодження Учасника з технічними вимогами, зазначеними в Додатку 3 до тендерної документації» ДОДАТКУ 2 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовником встановлено дискримінаційні вимоги, а саме: 4.3 З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, учасник надає оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником), яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу. Скаржник вважає за необхідне зазначити, що виробники або уповноважені представники виробника на території України в будь-якому випадку не можуть гарантувати того що Учасник має можливість поставки товару, який є предметом Закупівлі, у необхідній кількості, строками придатності та в терміни, визначені Тендерною Документацією та пропозицією Учасника, адже виробник або його уповноважений представник не має жодних повноважень щодо здійснення контролю щодо поставки учасником товару, який зазначений у Додатку 2. Учасник стає залежним від волі виробника або його уповноваженого представника, (дилерів, дистриб'юторів, тощо) в частині надання гарантійного листа від фактично третьої особи, яка немає жодного відношення до Закупівлі. Тим більше виробник не може проконтролювати, що Скаржник поставить ці товари у необхідній кількості та у визначені строки, оскільки в залежності від обставин строки можуть бути змінені. Жодна третя особа (ні виробник, ні будь-яка уповноважена ним особа) не може гарантувати Замовнику вчасне, належної якості, встановленими строками придатності постачання товару будь-яким Учасником. Відповідно до п.8 спільного листа №3301-04/55905-03/01.733810 від 19.12.2018р. Мінекономрозвитку та Міністерства охорони здоров’я України: замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу у визначені строки , оскільки це гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі. Аналогічне стосується також товарів медичного призначення. У зв’язку із встановленням вимоги щодо надання гарантійного листа Замовники обмежують кількість учасників закупівлі до певного кола постачальників, які мають можливість отримати такий лист у виробника чи його офіційного уповноваженого, безпосередньо порушує права та законні інтереси Скаржника, таким чином звернення до Антимонопольного комітету України є належним способом захисту відновлення порушеного права Скаржника. Виходячи з викладеного вище, підпункт 4.3 пункту 4 «Гарантійний лист в довільній формі щодо погодження Учасника з технічними вимогами, зазначеними в Додатку 3 до тендерної документації» ДОДАТКУ 2 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Тендерної документації є дискримінаційним, оскільки обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників та впливає на можливість Скаржника взяти участь у процедурі відкритих торгів. Наведена вище умова Тендерної документації обмежує коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з такими виробниками. Згідно ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінації учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 05.11.2024 18:33
Автор: ФОП СТОРОЖЕНКО ЯРОСЛАВ ІГОРОВИЧ, Ярослав Стороженко 380938345029 yar296400@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1c211d6d82f240fcbb90a33ad40c516b
Заголовок пункту скарги: дискримінаційні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: Підпунктом 4.3 пункту 4 «Гарантійний лист в довільній формі щодо погодження Учасника з технічними вимогами, зазначеними в Додатку 3 до тендерної документації» ДОДАТКУ 2 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовником встановлено дискримінаційні вимоги, а саме:
4.3 З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, учасник надає оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником), яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника.
Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації