-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
- 1
«Страхові послуги» за кодом класифікатора ДК 021:2015 — 66510000-8 Страхові послуги
Джерело фінансування - власні кошти підприємства
Завершена
86 468.01
UAH без ПДВ
мін. крок: 0% або 0.28 UAH
мін. крок: 0% або 0.28 UAH
Період оскарження:
29.10.2024 10:02 - 21.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Дискримінаційні вимоги ТД (з правками)
Номер:
d9748f9744f84144b6927b56a31630a9
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-29-002136-a.c2
Назва:
Дискримінаційні вимоги ТД (з правками)
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ - АТ ХАРКІВОБЛЕНЕРГО з правками.pdf.p7s 02.11.2024 08:40
- Скарга до АМКУ - АТ ХАРКІВОБЛЕНЕРГО з правками.docx 02.11.2024 08:40
- 1.1.2.2 Ліцензія нова Ультра_Альянс_витяг.pdf 02.11.2024 08:40
- Скарга до АМКУ - АТ ХАРКІВОБЛЕНЕРГО з правками.pdf 02.11.2024 08:40
- Лист НБУ від 28.08.2024 р..pdf 02.11.2024 08:40
- sign.p7s 02.11.2024 08:40
- рішення від 05.11.2024 № 17843.pdf 05.11.2024 17:25
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.11.2024 № 18265.pdf 13.11.2024 14:16
- рішення від 12.11.2024 № 18265.pdf 15.11.2024 15:27
- Пояснення по скарзі UA-2024-10-29-002136-a.c2.docx 07.11.2024 16:26
- Пояснення по скарзі UA-2024-10-29-002136-a.c2.docx.p7s 07.11.2024 16:26
- Пояснення по скарзі UA-2024-10-29-002136-a.c2.pdf 07.11.2024 16:26
- Пояснення по скарзі UA-2024-10-29-002136-a.c2.pdf.p7s 07.11.2024 16:26
- Перелік змін.docx 19.11.2024 15:11
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.11.2024 08:57
Дата розгляду скарги:
12.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.11.2024 17:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.11.2024 15:27
Дата виконання рішення Замовником:
19.11.2024 15:11
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення АМКУ в тендерну документацію внесено зміни
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
726cc50e3f124df9968442bb9c0546b7
Заголовок пункту скарги:
1. Щодо обов’язкової вимоги Замовника про наявність у учасника фінансових показників (абз. 2 п. 4 табл. розд. 1 дод. № 1 до ТД).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Абзацом 2 пункту 4 таблиці розділу 1 додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати та/або виконати Учасник, а саме, Учасник повинен мати станом на 31.12.2023 р.:
- власний капітал – не менше 200 000,00 тис. грн. (200 000 000,00 грн.);
- страхові резерви – не менше 300 000,00 тис. грн. (300 000 000,00 грн.);
1. Щодо обов’язкової вимоги Замовника про наявність у учасника фінансових показників (абз. 2 п. 4 табл. розд. 1 дод. № 1 до ТД).
Отже, прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який, зокрема, має станом на 31.12.2023 р. наступні фінансові показники: «власний капітал» – не менше 200 000 000,00 грн. та «страхові резерви» – не менше 300 000 000,00 грн.;
Скаржник не має можливості виконати вищевказані обов’язкові умови ТД та отримати вказані Замовником фінансові показники, а відтак і взяти участь у закупівлі.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вищевказаних фінансових показників порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Як вже було зазначено вище, Скаржник не має вказаних Замовником фінансових показників і більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Зазначаючи вказані вимоги в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі, адже за даними журналу «InsuranceTop»/портала «Форіншурер» (https://forinsurer.com), прийняти участь у закупівлі можуть лише:
- 16 страхових компаній за рейтингом Фориншурера із власним капіталом станом на 31.12.2023 р., що є не меншим, ніж 200 000 000,00 грн., (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/23/12/2);
- 17 страхових компаній за рейтингом Фориншурера із розміром страхових резервів станом на 31.12.2023 р., що є не меншими, ніж 300 000 000,00 грн. (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/23/12/4);
Таким чином, відповідати ВСІМ РАЗОМ вищевказаним рейтингам можуть лише не більше 16 (шістнадцяти) страхових компаній із 84 існуючих Non-life в Україні (доказ: https://forinsurer.com/news/24/05/15/43797#:~:text=%D0%9A%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B9%20%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8%20%D1%83%20%D0%BA%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%96%202024%20%D1%80%D0%BE%D0%BA%D1%83%20%D0%B7%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%88%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%8F%20%D0%B4%D0%BE%2096), що відразу суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які мають нижчі фінансові показники, можливості взяти участь у закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Враховуючи те, що Скаржник не має вищевказаних фінансових показників, - Скаржник позбавлений можливості і надати відповідні документи для підтвердження розміру наведених вище обов’язкових фінансових показників.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що Скаржник дотримується встановлених законодавством вимог щодо платоспроможності страховика. Крім того, Скаржник виконує вимоги законодавства щодо регулятивного капіталу, що підтверджується листом НБУ від 28.08.2024 р. (копія листа НБУ додається).
- власний капітал – не менше 200 000,00 тис. грн. (200 000 000,00 грн.);
- страхові резерви – не менше 300 000,00 тис. грн. (300 000 000,00 грн.);
1. Щодо обов’язкової вимоги Замовника про наявність у учасника фінансових показників (абз. 2 п. 4 табл. розд. 1 дод. № 1 до ТД).
Отже, прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який, зокрема, має станом на 31.12.2023 р. наступні фінансові показники: «власний капітал» – не менше 200 000 000,00 грн. та «страхові резерви» – не менше 300 000 000,00 грн.;
Скаржник не має можливості виконати вищевказані обов’язкові умови ТД та отримати вказані Замовником фінансові показники, а відтак і взяти участь у закупівлі.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вищевказаних фінансових показників порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Як вже було зазначено вище, Скаржник не має вказаних Замовником фінансових показників і більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Зазначаючи вказані вимоги в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі, адже за даними журналу «InsuranceTop»/портала «Форіншурер» (https://forinsurer.com), прийняти участь у закупівлі можуть лише:
- 16 страхових компаній за рейтингом Фориншурера із власним капіталом станом на 31.12.2023 р., що є не меншим, ніж 200 000 000,00 грн., (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/23/12/2);
- 17 страхових компаній за рейтингом Фориншурера із розміром страхових резервів станом на 31.12.2023 р., що є не меншими, ніж 300 000 000,00 грн. (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/23/12/4);
Таким чином, відповідати ВСІМ РАЗОМ вищевказаним рейтингам можуть лише не більше 16 (шістнадцяти) страхових компаній із 84 існуючих Non-life в Україні (доказ: https://forinsurer.com/news/24/05/15/43797#:~:text=%D0%9A%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B9%20%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8%20%D1%83%20%D0%BA%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%96%202024%20%D1%80%D0%BE%D0%BA%D1%83%20%D0%B7%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%88%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%8F%20%D0%B4%D0%BE%2096), що відразу суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які мають нижчі фінансові показники, можливості взяти участь у закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Враховуючи те, що Скаржник не має вищевказаних фінансових показників, - Скаржник позбавлений можливості і надати відповідні документи для підтвердження розміру наведених вище обов’язкових фінансових показників.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що Скаржник дотримується встановлених законодавством вимог щодо платоспроможності страховика. Крім того, Скаржник виконує вимоги законодавства щодо регулятивного капіталу, що підтверджується листом НБУ від 28.08.2024 р. (копія листа НБУ додається).
×
-
Назва доказу:
1. Копія листа НБУ від 28.08.2024 р.;
-
Повʼязаний документ:
Лист НБУ від 28.08.2024 р..pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ХАРКІВОБЛЕНЕРГО» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству зазначені у тексті цієї скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
25b3f91e23834122b215f4e2b6116b0e
Заголовок пункту скарги:
2. Щодо акредитації учасника в державних банках України (абз. 4 п. 4 табл. розд. 1 дод. № 1 та п. 7.5 дод. № 2 до ТД).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Абзацом 4 пункту 4 таблиці розділу 1 додатку № 1 та п. 7.5 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником регламентовано, що Учасник повинен надати довідку, складену у довільній формі, яка містить відомості про наявність акредитації в державних банках України, таких як АТ «Державний ощадний банк України», АБ «Укргазбанк», що повинно підтверджуватися інформацією на сайтах відповідних банків.
2. Щодо акредитації учасника в державних банках України (абз. 4 п. 4 табл. розд. 1 дод. № 1 та п. 7.5 дод. № 2 до ТД).
Прийняти участь у закупівлі може виключно Учасник, який, зокрема, має акредитацію в державних банках України, таких як АТ «Державний ощадний банк України», АБ «Укргазбанк».
Скаржник не має можливості виконати вказану умову ТД (відсутня акредитація в державних банках, таких як АТ «Державний ощадний банк України», АБ «Укргазбанк») та надати відповідну довідку, а відтак і взяти участь у закупівлі.
Тому, вважаємо, що вимоги ТД, щодо обов’язкової умови про наявність у Учасника акредитації в державному банку України, - порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Акредитація банком страховика – це процедура (процес), у ході якої банк засвідчує «компетентність» того чи іншого страховика (виключно у власних цілях і потребах).
Скаржник наголошує, що так звана «акредитація» є вигаданою банківськими установами
процедурою, яка за своєю природою є нічим іншим як засвідченням звичайного співробітництва, що в силу чинного законодавства не є обов’язковою умовою для надання страховиком послуг зі страхування.
Скаржник не має акредитації в державному банку і більше того, не зобов’язаний її мати згідно положень чинного законодавства.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що відсутність акредитації в одному з державних банків, жодним чином не перешкоджає в укладенні договорів страхування від нещасних випадків (Скаржник має відповідну ліцензію) та у врегулюванні можливих страхових подій (отримати рахунок та здійснити страхову виплату).
Тому, зазначаючи вказану обов’язкову вимогу в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі та позбавляє учасників, які не мають акредитації в одному з державних банків, - можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Отже, Скаржник вважає, що зазначена вище обов’язкова вимога Тендерної документації є дискримінаційною і такою, що не відповідає діючому законодавству та порушує права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних з їх неможливістю взяти участь у процедурі закупівлі та має бути видалена замовником.
2. Щодо акредитації учасника в державних банках України (абз. 4 п. 4 табл. розд. 1 дод. № 1 та п. 7.5 дод. № 2 до ТД).
Прийняти участь у закупівлі може виключно Учасник, який, зокрема, має акредитацію в державних банках України, таких як АТ «Державний ощадний банк України», АБ «Укргазбанк».
Скаржник не має можливості виконати вказану умову ТД (відсутня акредитація в державних банках, таких як АТ «Державний ощадний банк України», АБ «Укргазбанк») та надати відповідну довідку, а відтак і взяти участь у закупівлі.
Тому, вважаємо, що вимоги ТД, щодо обов’язкової умови про наявність у Учасника акредитації в державному банку України, - порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Акредитація банком страховика – це процедура (процес), у ході якої банк засвідчує «компетентність» того чи іншого страховика (виключно у власних цілях і потребах).
Скаржник наголошує, що так звана «акредитація» є вигаданою банківськими установами
процедурою, яка за своєю природою є нічим іншим як засвідченням звичайного співробітництва, що в силу чинного законодавства не є обов’язковою умовою для надання страховиком послуг зі страхування.
Скаржник не має акредитації в державному банку і більше того, не зобов’язаний її мати згідно положень чинного законодавства.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що відсутність акредитації в одному з державних банків, жодним чином не перешкоджає в укладенні договорів страхування від нещасних випадків (Скаржник має відповідну ліцензію) та у врегулюванні можливих страхових подій (отримати рахунок та здійснити страхову виплату).
Тому, зазначаючи вказану обов’язкову вимогу в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі та позбавляє учасників, які не мають акредитації в одному з державних банків, - можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Отже, Скаржник вважає, що зазначена вище обов’язкова вимога Тендерної документації є дискримінаційною і такою, що не відповідає діючому законодавству та порушує права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних з їх неможливістю взяти участь у процедурі закупівлі та має бути видалена замовником.
×
-
Назва доказу:
2. Копія витягу із Державного реєстру фінансових установ Національного банку України;
-
Повʼязаний документ:
1.1.2.2 Ліцензія нова Ультра_Альянс_витяг.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ХАРКІВОБЛЕНЕРГО» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству зазначені у тексті цієї скарги.
Скарга
Скасована
КЕП
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
7b79681ffe4544849d0c14f3f61b1ff3
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-29-002136-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ - АТ ХАРКІВОБЛЕНЕРГО.pdf 02.11.2024 08:29
- Скарга до АМКУ - АТ ХАРКІВОБЛЕНЕРГО.pdf.p7s 02.11.2024 08:29
- Лист НБУ від 28.08.2024 р..pdf 02.11.2024 08:29
- 1.1.2.2 Ліцензія нова Ультра_Альянс_витяг.pdf 02.11.2024 08:29
- Скарга до АМКУ - АТ ХАРКІВОБЛЕНЕРГО.docx 02.11.2024 08:29
- sign.p7s 02.11.2024 08:30
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
05.11.2024 14:33
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3a2be390d46743a0a0c8811df9da7905
Заголовок пункту скарги:
1. Щодо обов’язкової вимоги Замовника про наявність у учасника фінансових показників (абз. 2 п. 4 табл. розд. 1 дод. № 1 до ТД).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Абзацом 2 пункту 4 таблиці розділу 1 додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати та/або виконати Учасник, а саме, Учасник повинен мати станом на 31.12.2023 р.:
- власний капітал – не менше 200 000,00 тис. грн. (200 000 000,00 грн.);
- страхові резерви – не менше 300 000,00 тис. грн. (300 000 000,00 грн.);
1. Щодо обов’язкової вимоги Замовника про наявність у учасника фінансових показників (абз. 2 п. 4 табл. розд. 1 дод. № 1 до ТД).
Отже, прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який, зокрема, має станом на 31.12.2023 р. наступні фінансові показники: «власний капітал» – не менше 200 000 000,00 грн. та «страхові резерви» – не менше 300 000 000,00 грн.;
Скаржник не має можливості виконати вищевказані обов’язкові умови ТД та отримати вказані Замовником фінансові показники, а відтак і взяти участь у закупівлі.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вищевказаних фінансових показників порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Як вже було зазначено вище, Скаржник не має вказаних Замовником фінансових показників і більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Зазначаючи вказані вимоги в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі, адже за даними журналу «InsuranceTop»/портала «Форіншурер» (https://forinsurer.com), прийняти участь у закупівлі можуть лише:
- 16 страхових компаній за рейтингом Фориншурера із власним капіталом станом на 31.12.2023 р., що є не меншим, ніж 200 000 000,00 грн., (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/23/12/2);
- 17 страхових компаній за рейтингом Фориншурера із розміром страхових резервів станом на 31.12.2023 р., що є не меншими, ніж 300 000 000,00 грн. (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/23/12/4);
Таким чином, відповідати ВСІМ РАЗОМ вищевказаним рейтингам можуть лише не більше 16 (шістнадцяти) страхових компаній із 84 існуючих Non-life в Україні (доказ: https://forinsurer.com/news/24/05/15/43797#:~:text=%D0%9A%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B9%20%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8%20%D1%83%20%D0%BA%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%96%202024%20%D1%80%D0%BE%D0%BA%D1%83%20%D0%B7%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%88%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%8F%20%D0%B4%D0%BE%2096), що відразу суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які мають нижчі фінансові показники, можливості взяти участь у закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Враховуючи те, що Скаржник не має вищевказаних фінансових показників, - Скаржник позбавлений можливості і надати відповідні документи для підтвердження розміру наведених вище обов’язкових фінансових показників.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що Скаржник дотримується встановлених законодавством вимог щодо платоспроможності страховика. Крім того, Скаржник має значне перевищення фактичного запасу платоспроможності над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності та адекватний і достатній страховий резерв, що також підтверджується листом НБУ від 28.08.2024 р. (копія листа НБУ додається).
Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові умови Тендерної документації є дискримінаційними та порушують права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі, тому, мають бути видалені Замовником.
- власний капітал – не менше 200 000,00 тис. грн. (200 000 000,00 грн.);
- страхові резерви – не менше 300 000,00 тис. грн. (300 000 000,00 грн.);
1. Щодо обов’язкової вимоги Замовника про наявність у учасника фінансових показників (абз. 2 п. 4 табл. розд. 1 дод. № 1 до ТД).
Отже, прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який, зокрема, має станом на 31.12.2023 р. наступні фінансові показники: «власний капітал» – не менше 200 000 000,00 грн. та «страхові резерви» – не менше 300 000 000,00 грн.;
Скаржник не має можливості виконати вищевказані обов’язкові умови ТД та отримати вказані Замовником фінансові показники, а відтак і взяти участь у закупівлі.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вищевказаних фінансових показників порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Як вже було зазначено вище, Скаржник не має вказаних Замовником фінансових показників і більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Зазначаючи вказані вимоги в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі, адже за даними журналу «InsuranceTop»/портала «Форіншурер» (https://forinsurer.com), прийняти участь у закупівлі можуть лише:
- 16 страхових компаній за рейтингом Фориншурера із власним капіталом станом на 31.12.2023 р., що є не меншим, ніж 200 000 000,00 грн., (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/23/12/2);
- 17 страхових компаній за рейтингом Фориншурера із розміром страхових резервів станом на 31.12.2023 р., що є не меншими, ніж 300 000 000,00 грн. (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/23/12/4);
Таким чином, відповідати ВСІМ РАЗОМ вищевказаним рейтингам можуть лише не більше 16 (шістнадцяти) страхових компаній із 84 існуючих Non-life в Україні (доказ: https://forinsurer.com/news/24/05/15/43797#:~:text=%D0%9A%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B9%20%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8%20%D1%83%20%D0%BA%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%96%202024%20%D1%80%D0%BE%D0%BA%D1%83%20%D0%B7%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%88%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%8F%20%D0%B4%D0%BE%2096), що відразу суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які мають нижчі фінансові показники, можливості взяти участь у закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Враховуючи те, що Скаржник не має вищевказаних фінансових показників, - Скаржник позбавлений можливості і надати відповідні документи для підтвердження розміру наведених вище обов’язкових фінансових показників.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що Скаржник дотримується встановлених законодавством вимог щодо платоспроможності страховика. Крім того, Скаржник має значне перевищення фактичного запасу платоспроможності над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності та адекватний і достатній страховий резерв, що також підтверджується листом НБУ від 28.08.2024 р. (копія листа НБУ додається).
Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові умови Тендерної документації є дискримінаційними та порушують права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі, тому, мають бути видалені Замовником.
×
-
Назва доказу:
1. Копія листа НБУ від 28.08.2024 р.;
-
Повʼязаний документ:
Лист НБУ від 28.08.2024 р..pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ХАРКІВОБЛЕНЕРГО» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству зазначені у тексті цієї скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
e037b2ee6b534c82b78b438b1b529485
Заголовок пункту скарги:
2. Щодо акредитації учасника в державних банках України (абз. 4 п. 4 табл. розд. 1 дод. № 1 та п. 7.5 дод. № 2 до ТД).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Абзацом 4 пункту 4 таблиці розділу 1 додатку № 1 та п. 7.5 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником регламентовано, що Учасник повинен надати довідку, складену у довільній формі, яка містить відомості про наявність акредитації в державних банках України, таких як АТ «Державний ощадний банк України», АБ «Укргазбанк», що повинно підтверджуватися інформацією на сайтах відповідних банків.
2. Щодо акредитації учасника в державних банках України (абз. 4 п. 4 табл. розд. 1 дод. № 1 та п. 7.5 дод. № 2 до ТД).
Прийняти участь у закупівлі може виключно Учасник, який, зокрема, має акредитацію в державних банках України, таких як АТ «Державний ощадний банк України», АБ «Укргазбанк».
Скаржник не має можливості виконати вказану умову ТД (відсутня акредитація в державних банках, таких як АТ «Державний ощадний банк України», АБ «Укргазбанк») та надати відповідну довідку, а відтак і взяти участь у закупівлі.
Тому, вважаємо, що вимоги ТД, щодо обов’язкової умови про наявність у Учасника акредитації в державному банку України, - порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Акредитація банком страховика – це процедура (процес), у ході якої банк засвідчує «компетентність» того чи іншого страховика (виключно у власних цілях і потребах).
Скаржник наголошує, що так звана «акредитація» є вигаданою банківськими установами
процедурою, яка за своєю природою є нічим іншим як засвідченням звичайного співробітництва, що в силу чинного законодавства не є обов’язковою умовою для надання страховиком послуг зі страхування.
Скаржник не має акредитації в державному банку і більше того, не зобов’язаний її мати згідно положень чинного законодавства.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що відсутність акредитації в одному з державних банків, жодним чином не перешкоджає в укладенні договорів страхування від нещасних випадків (Скаржник має відповідну ліцензію) та у врегулюванні можливих страхових подій (отримати рахунок та здійснити страхову виплату).
Тому, зазначаючи вказану обов’язкову вимогу в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі та позбавляє учасників, які не мають акредитації в одному з державних банків, - можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Отже, Скаржник вважає, що зазначена вище обов’язкова вимога Тендерної документації є дискримінаційною і такою, що не відповідає діючому законодавству та порушує права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних з їх неможливістю взяти участь у процедурі закупівлі та має бути видалена замовником.
2. Щодо акредитації учасника в державних банках України (абз. 4 п. 4 табл. розд. 1 дод. № 1 та п. 7.5 дод. № 2 до ТД).
Прийняти участь у закупівлі може виключно Учасник, який, зокрема, має акредитацію в державних банках України, таких як АТ «Державний ощадний банк України», АБ «Укргазбанк».
Скаржник не має можливості виконати вказану умову ТД (відсутня акредитація в державних банках, таких як АТ «Державний ощадний банк України», АБ «Укргазбанк») та надати відповідну довідку, а відтак і взяти участь у закупівлі.
Тому, вважаємо, що вимоги ТД, щодо обов’язкової умови про наявність у Учасника акредитації в державному банку України, - порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Акредитація банком страховика – це процедура (процес), у ході якої банк засвідчує «компетентність» того чи іншого страховика (виключно у власних цілях і потребах).
Скаржник наголошує, що так звана «акредитація» є вигаданою банківськими установами
процедурою, яка за своєю природою є нічим іншим як засвідченням звичайного співробітництва, що в силу чинного законодавства не є обов’язковою умовою для надання страховиком послуг зі страхування.
Скаржник не має акредитації в державному банку і більше того, не зобов’язаний її мати згідно положень чинного законодавства.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що відсутність акредитації в одному з державних банків, жодним чином не перешкоджає в укладенні договорів страхування від нещасних випадків (Скаржник має відповідну ліцензію) та у врегулюванні можливих страхових подій (отримати рахунок та здійснити страхову виплату).
Тому, зазначаючи вказану обов’язкову вимогу в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі та позбавляє учасників, які не мають акредитації в одному з державних банків, - можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Отже, Скаржник вважає, що зазначена вище обов’язкова вимога Тендерної документації є дискримінаційною і такою, що не відповідає діючому законодавству та порушує права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних з їх неможливістю взяти участь у процедурі закупівлі та має бути видалена замовником.
×
-
Назва доказу:
2. Копія витягу із Державного реєстру фінансових установ Національного банку України;
-
Повʼязаний документ:
1.1.2.2 Ліцензія нова Ультра_Альянс_витяг.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ХАРКІВОБЛЕНЕРГО» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству зазначені у тексті цієї скарги.