• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Молекулярно-генетичні, імуногістохімічні дослідження

Завершена

17 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 87 500.00 UAH
Період оскарження: 28.10.2024 16:41 - 20.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 3b37eb3b652e41e7a21d9a219d2882d3
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-28-013653-a.b1
Назва: Скарга
Скарга:
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 12.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.11.2024 17:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.11.2024 15:33
Дата виконання рішення Замовником: 18.11.2024 15:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 18266-р/пк-пз від 12.11.2024 було внесено зміни до тендерної документації для проведення відкритих торгів з особливостями згідно предмету закупівлі: «Код ДК 021:2015 – 85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Молекулярно-генетичні, імуногістохімічні дослідження)», які усувають всі порушення, зазначені в скарзі. Нова редакція тендерної документації та перелік змін до неї опубліковано в закупівлі
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МЛ "ДІЛА", Ірина Ткачук 380671137052 request@dila.com.ua http://dila.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 59881caaa4084a42a496af1e34cfc965
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до підпункту 1.1. пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів (у випадках, передбачених цією тендерною документацією – шляхом самостійного декларування учасником), що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема:
- інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям;
- інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію;
- іншою інформацією, що передбачена згідно цієї тендерної документації.
Згідно підпункту 6.1. пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, в тому числі технічне завдання (згідно Додатку 1 до тендерної документації).
Оголошенням про проведення Процедури закупівлі та Технічною специфікацією Додатку 1 до Тендерної документації визначено номенклатурну позицію за найменуванням послуги – виконання інтраопераційних досліджень з виїздом мобільної лабораторії, 30 хв в кількості 25 послуг.
За пунктом 13 Додатку 1 до Тендерної документації на підтвердження можливості виконання інтраопераційних досліджень з виїздом мобільної лабораторії учасник повинен надати скановане свідоцтво про реєстрацію технічного транспорту спеціального вантажного фургону-лабораторії.
Наведені вимоги, а саме щодо виконання інтраопераційних досліджень саме з виїздом мобільної лабораторії та щодо підтвердження можливості виконання інтраопераційних досліджень з виїздом мобільної лабораторії шляхом надання сканованої копії свідоцтво про реєстрацію технічного транспорту спеціального вантажного фургону-лабораторії, є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Виконати такі вимоги зможе лише один виконавець Товариство з обмеженою відповідальністю «СІ ЕС ДІ ЛАБ» (ЄДРПОУ 42519264) (далі – ТОВ «СІ ЕС ДІ ЛАБ»), який наприклад має в наявності фургон-лабораторію марки PEUGOT BOXER типу Y/D3MFC/HYL за реєстраційним номером КА9314КВ, що підтверджується довідкою ТОВ «СІ ЕС ДІ ЛАБ», що містить інформацію про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази та технологій, від 14.06.2024 № 295-6 (далі – Довідка 295-6) та свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу від 06.06.2023 серії СТО № 073804 (далі – Свідоцтво 073804), які надані ТОВ «СІ ЕС ДІ ЛАБ» під час його участі в процедурі закупівлі відкриті торги, оголошеній за ідентифікатором UA-2024-06-06-012180-a. Тобто наведені документи наявні у відкритому доступі. Також наявність такої мобільної лабораторії в ТОВ «СІ ЕС ДІ ЛАБ» підтверджується інформацією з офіційного веб-сайту ТОВ «СІ ЕС ДІ ЛАБ»:
https://www.csdlab.ua/news/koly-usi-doslidzhennya-cito-yak-pratsyuye-persha-v-ukrayini-laboratoriya-na-kolesakh
Скаржник, що діє на підставі ліцензії Міністерства охорони здоров’я України серії АД № 071280, що видана 14.12.2012, (далі – Ліцензія) на здійснення господарської діяльності з медичної практики може здійснити виконання інтраопераційних досліджень у приміщенні власної лабораторії, в тому числі в лабораторії за адресою: м. Житомир, вул. Київська, 64, що згідно відомостей загальнодоступного онлайн сервісу «Карти Google» знаходиться на відстані приблизно 2 км. від місця надання послуг за предметом закупівлі, визначеного оголошенням про проведення Процедури закупівлі. Проте Скаржник, як і інші учасники, окрім ТОВ «СІ ЕС ДІ ЛАБ», не можуть здійснити виконання інтраопераційних досліджень саме з виїздом мобільної лабораторії та відповідно взяти участь в Процедурі закупівлі, оскільки не мають такої мобільної лабораторії у вигляді спеціального вантажного фургону-лабораторії.
Поряд з цим вимоги щодо виконання інтраопераційних досліджень саме з виїздом мобільної лабораторії та відповідно щодо обов’язкової наявності вигляді спеціального вантажного фургону-лабораторії є незрозумілою, необґрунтованою та безпідставною.
По перше: виконання інтраопераційних досліджень здійснюється за наступною методикою.
На момент отримання біоматеріалу від замовника кріостат підготовлений (температура в камері -26-30 °С.)
Методика для виконання інтраопераційних досліджень в лабораторіях, як в умовах з виїздом мобільної лабораторії, наприклад спеціального вантажного фургону-лабораторії, так і в умовах стаціонарного розташування лабораторії включає такі етапи:
1) При доставці матеріалу з операційного блоку лікар-патолог аналізує матеріал макроскопічно та вирізає фрагменти для дослідження. Тривалість етапу приблизно 2-5 хвилин.
2) Фрагмент тканини, який обрав лікар для дослідження викладається лаборантом на столик для заморожування з фіксацією до поверхні столику кріогелем.
3) БМ розміщується в камері кріостату, протягом 5 хвилин він заморожується.
4) Лаборант проводить мікротомію (різку матеріалу) з розташуванням зрізів на предметному склі. Тривалість етапу приблизно 5 хвилин.
5) Фарбування препаратів. Тривалість етапу приблизно 5 хвилин.
6) Покривання препаратів під покривне скельце. Тривалість етапу приблизно 0,5-1 хвилини.
7) Аналіз препаратів патологом методом світлової мікроскопії, з можливим залученням патологів з основного місця роботи (телеконсультація). Видача результатів дослідження. Тривалість етапу приблизно 5 хвилин.
Тим самим методика проведення інтраопераційних досліджень з виїздом мобільної лабораторії та проведення інтраопераційних досліджень в умовах стаціонарного розташування лабораторії однакова.
По-друге: відповідно до пункту 15 розділу VII Порядку проведення патологоанатомічного розтину, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 06.09.2021 № 1877, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.09.2021 за № 1239/36861, тривалість патологогістологічного дослідження біопсійного і операційного матеріалу складає:
для термінових інтраопераційних біопсій - не більш, ніж 30 хвилин від моменту отримання матеріалу.
Згідно пункту 15 Додатку 1 до Тендерної документації інтраопераційне дослідження з виїздом мобільної лабораторії має виконуватися впродовж 30 хвилин - на підтвердження надати гарантійний лист.
Тобто перебіг тривалості виконання інтраопераційних досліджень в межах не більше ніж 30 хвилин починає вираховуватись з моменту отримання матеріалу лабораторією, а не з моменту вирізу фрагменту чи передання його кур’єру.
Ця обставина також показує, що проведення інтраопераційних досліджень з виїздом мобільної лабораторії та проведення інтраопераційних досліджень в умовах стаціонарного розташування лабораторії однаковий процес однакової тривалості.
По-третє: згідно пункту 9 Додатку 1 до Тендерної документації транспортування біоматеріалу до лабораторії забезпечується за рахунок Виконавця. Надати гарантійний лист та копії документів, що підтверджують наявність у учасника власного чи орендованого автотранспорту або надання послуг з транспортування (кур’єрської доставки) – для підтвердження можливості доставки матеріалів для досліджень. Наявність у учасника власного автотранспорту повинна бути підтверджена копіями свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів.
Виходячи зі змісту цієї вимоги транспортування біоматеріалу до лабораторії здійснюється силами виконавця шляхом використання транспортних засобів, які знаходяться в користуванні у того ж виконавця. Тобто процес транспортування біоматеріалу до лабораторії як мобільної, так і стаціонарної, однаковий.
Варто зазначити, що у Скаржника наявний власний автотранспорт для здійснення транспортування біоматеріалу до лабораторії, в тому числі легковий автомобіль марки RENAULT DOKKER за реєстраційним номером КА0623СО, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу від 22.02.2024 серії СТМ № 334226 (далі – Свідоцтво 334226).
По-четверте: витрати часу для прибуття мобільної лабораторії за адресою Замовника для здійснення дослідження і транспортування біоматеріалу до стаціонарної лабораторії займуть приблизно однаковий час.
Таким чином вимога, визначена щодо номенклатурної позиції виконання інтраопераційних досліджень саме з виїздом мобільної лабораторії, та вимога пункту 13 Додатку 1 до Тендерної документації порушують приписи частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону 922.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: c06a2a620be843ca87d0f7e76c0c9b96
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Оголошенням про проведення Процедури закупівлі та Технічною специфікацією Додатку 1 до Тендерної документації визначено номенклатурну позицію за найменуванням послуги – мікросателітна нестабільність (MSI, ПЛР) в кількості 60 послуг.
Таку послугу надає лише ТОВ «СІ ЕС ДІ ЛАБ», що підтверджується інформацією з офіційного веб-сайту ТОВ «СІ ЕС ДІ ЛАБ» (доказ – Знімок з екрана 1):
https://www.csdlab.ua/analyzes/mutatsiyi-heniv/vyznachennya-statusu-mikrosatelitnoyi-nestabilnosti-msi-plr
Інші учасники (виконавці), в тому числі Скаржник, не надають саме послуги мікросателітна нестабільність (MSI, ПЛР).
Так скаржник може надати послугу мікросателітної нестабільність MSI/MMR, методом імуногістохімічного дослідження (ІГХ), а не ПЛР, що підтверджується інформацією з офіційного веб-сайту Скаржника (доказ – Знімок з екрана 2):
https://dila.ua/labdir/20686.html
Для прикладу ще один потенційний учасник – Товариство з обмеженою відповідальністю «Вінлаб» (далі – ТОВ «Вінлаб») також може надати послугу мікросателітної нестабільність MSI/MMR, методом імуногістохімічного дослідження (ІГХ), а не ПЛР, що підтверджується інформацією з офіційного веб-сайту Скаржника (доказ – Знімок з екрана 3):
https://www.vinlab.com.ua/analyzes/mikrosatelitna-nestabilnist-msi-0
На сьогодні використовується два основні методи визначення статусу MSI:
1) метод заснований на визначенні дефіциту білків системи репарації ДНК (MMR: MLH1, MSH2, MSH6, PMS2) методом імуногістохімічного дослідження (далі – ІГХ), втрата яких, у свою чергу, призводить до розвитку MSI;
2) це визначення безпосередньо нестабільності в локусах мікросателітів методом полімеразної ланцюгової реакції (далі - ПЛР) з подальшим аналізом довжини фрагментів.
Додатком до цієї скарги Скаржник надає Порівняльну таблицю від 01.11.2024 № 3.1/1817, у якій Скаржник шляхом порівняння навів основні нюанси та схожість виконання послуги мікросателітної нестабільності (MSІ) ТОВ «СІ ЕС ДІ ЛАБ», Скаржником та ТОВ «Вінлаб».
Методика розробки та впровадження медичних стандартів медичної допомоги на засадах доказової медицини, затверджена Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 29.09.2012 № 751, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.11.2012 за № 2001/22313, (далі – Методика) дозволяє українським лікарям використовувати у своїй роботі міжнародні клінічні протоколи.
Відповідно до пункту 3.6. Методики нові клінічні протоколи медичної допомоги розробляються та затверджуються з метою пришвидшеного впровадження принципів доказової медицини в сучасну медичну практику та врахування світового досвіду у сфері охорони здоров'я.
Клінічні настанови для їх подальшого затвердження як нових клінічних протоколів обираються Міністерством охорони здоров’я України серед настанов, розміщених у джерелах, перелік яких наведено у додатку 4 до цієї Методики. Настанови, що обираються для затвердження як нові клінічні протоколи, мають бути:
розроблені національними та/або фаховими медичними асоціаціями країн-членів Європейського Союзу (членство визначається станом на 01 січня 2017 року), Сполучених Штатів Америки, Канади та Австралійського Союзу;
розроблені за існуючими методиками та базуватися на доказовій медицині;
викладені англійською та/або українською мовами.
Перевірка відповідності клінічної настанови вимогам, встановленим цим пунктом, здійснюється Міністерством охорони здоров’я України.
Новий клінічний протокол затверджується незалежно від наявності або відсутності уніфікованого клінічного протоколу медичної допомоги при такому самому захворюванні.
Новий клінічний протокол медичної допомоги є обов’язковим для застосування у випадку відсутності уніфікованого клінічного протоколу медичної допомоги при такому самому захворюванні за умови, що такий клінічний протокол перекладено українською мовою та затверджено Міністерством охорони здоров’я України.
Додатком 4 до Методики визначено перелік джерел клінічних настанов, в тому числі при онкозахворюваннях, а саме:

National Comprehensive Cancer Network https://www.nccn.org/
The European Society for Medical Oncology http://www.esmo.org/

Згідно з рекомендаціями NCCN (National Comprehensive Cancer Network /Національна комплексна онкологічна мережа), ESMO (The European Society for Medical Oncology /Європейське товариство медичної онкології), ASCO-CAP(American Society of Clinical Oncology/Американське товариство клінічної онкології) та оглядовими статтями з рекомендаціями щодо тестування статусу мікросателітної нестабільності (MSI) / дефіциту білків системи репарації помилок компліментарності (MMR) ці методи є взаємозамінними та співставними за чутливістю/специфічністю і в рутинній діагностиці можуть використовуватись обидва методи, як ПЛР, так і ІГХ. Результати дослідження за цими методами одинакові.
Варто також зазначити, що до змін внесених Замовником до умов Процедури закупівлі, а саме Оголошенням про проведення Процедури закупівлі та Технічною специфікацією Додатку 1 до Тендерної документації в редакції до 01.11.2024 визначалась номенклатурна позиція за найменуванням послуги – Визначення білків репарації помилок компліментарності ДНК (мікросателітна стабільність/ нестабільність пухлини) в кількості 60 послуг. В такій редакції найменування послуги номенклатурної позиції Скаржник був взмозі надати відповідні послуги. Проте виходячи з умов Процедури закупівлі за змінами від 01.11.2024, як вже згадано вище, Скаржника обмежує в можливості участі в Процедурі закупівлі змінена назва послуги та конкретизація її надання саме методом ПЛР.
Таким чином вимога, визначена щодо номенклатурної позиції мікросателітна нестабільність (MSI) саме за методом ПЛР, порушує приписи частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону 922.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 66cc6e64f36348b78bbfece2f6f42ebb
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до пункту 4.1. Проєкту договору Додатку 2 до Тендерної документації розрахунки за надані послуги Виконавцем за цим Договором здійснюються Замовником у національній валюті України шляхом безготівкового перерахування грошових коштів на поточний рахунок Виконавця впродовж 20 (двадцяти) банківських днів після підписання обома сторонами акту наданих послуг.
Статтями 251 та 252 Цивільного кодексу України передбачено, що строком є певний період у часі, зі спливом якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Строк та термін можуть бути визначені актами цивільного законодавства, правочином або рішенням суду. Строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами.
Строки визначені днями також можна розділити за типом на календарні та робочі дні.
Пунктом 2 Постанови Правління Національного банку України «Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України» від 16.09.2021 № 93 (далі – Постанова 93) встановлено, що банки України, Державна казначейська служба України, Національний депозитарій України з 01 квітня 2023 року виконують міжбанківські платіжні операції через СЕП-4.0, у якій забезпечено можливість цілодобового режиму роботи 24/7 без зупинення роботи СЕП із виконання міжбанківських платіжних операцій.
Умовно Постановою 93 було скасовано визначення строків у банківських днях. Тим самим умова пункту 4.1. Проєкту договору Додатку 2 до Тендерної документації в частині визначення строку у банківських днях не узгоджуються з вимогами чинного законодавства України
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: fbee6888ad4e4663a75080b6ab6d98cb
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до пункту 12.1. Проєкту договору Додатку 2 до Тендерної документації Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Наведені умови проєкту договору визначено з редакції випадків можливості внесення змін до істотних умов договору за підпунктами 2 та 7 пункту 19 Особливостей.
Своєю чергою, як вже зазначено вище, предметом Процедури закупівлі є послуги, а не товар, в тому числі товар – електрична енергія. Тим самим наведені умови пункту 12.1. Проєкту договору Додатку 2 до Тендерної документації не можуть бути застосовані до закупівлі послуг за предметом Процедури закупівлі. Тобто наведені умови пункту 12.1. Проєкту договору Додатку 2 до Тендерної документації не узгоджуються з видом предмету Процедури закупівлі. Наявність такої неузгодженості призведе до неможливості виконання сторонами договору належним чином.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації