• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Бензин А-95 Євро-5 за кодом ДК 021:2015-09130000-9 Нафта і дистиляти

Завершена

513 810.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 569.05 UAH
Період оскарження: 28.10.2024 13:47 - 17.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 09bf22f4da474d7db4f85cbf8602a465
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-28-006869-a.b1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 11.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.11.2024 15:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.11.2024 17:17
Дата виконання рішення Замовником: 15.11.2024 13:55
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 97a76f55ca054d809c22c69cf3eca66c
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо поставки та передача у власність замовника товару за талонами номіналом 15 літрів та безстроковим строком дії.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Замовником 28.10.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію ЗАТВЕРДЖЕНУ Протокольним рішенням уповноваженої особи Козинської селищної ради від 28.10.2024р Світлани БОРОВСЬКОЇ, яка містить дискримінаційні умови, а саме:

1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:

1.1. В п. 3 та п. 4 Додатку № 3 до тендерної документації Замовником визначена вимогу щодо поставки та передача у власність замовника товару за талонами номіналом 10, 15, 20 літрів та безстроковим строком дії:

«Поставка та передача у власність замовника товару здійснюється за талонами номіналом 10, 15, 20 літрів.
Строк дії талонів: безстроково, або не менше 1 року з дати їх передачі.»

«Відвантаження палива буде здійснюватися на умовах отримання палива за талонами (номінал – «літри»)
Номінал талонів має становити 10, 15, 20 л
Термін дії талонів __________________ з дня їх видачі.»

Дискримінаційні умови тендерної документації в частині наявності талонів номіналом 15 літрів
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Зазначена мережа АЗС не має впровадженого в обігу номіналу талонів 15 літрів, при цьому має впроваджений в обіг номіал талонів 10 та 20 літрів. В кожній окремій мережі АЗС існує окремий зразок талону та затверджений номінал.
За таких умов взяти участь у закупівлі лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати Талони номіналом саме 15 літрів, що є дискримінаційним по відношеню до Скаржника.
Скражник не емітент талонів, але може запропонувати талони, емітовані партнером Скаржника номіналом 10 та 20 літрів для здійснення заправки автомобілів в мережі АЗС БРСМ-нафта за наступними адресами (з урахуванням вимоги Замовника в частині місцезнаходження АЗС за умовою місцерозташування за адресою:
БРСМ-нафта: Київська обл., м. Обухів, вул. Київска, 25
За таких обставин, Скаржник може забезпечити Замовника здійсненням заправки в мережі АЗС партнера Скаржника БРСМ-нафта, але при цьому така мережа не має встановленого номіналу талонів 15 літрів.


Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р):
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).
Додаток 2: Зразки талонів емітованих мережею БРСМ-нафта, яка не містить впровадженого номіналу талону 15)


Суперечливі та дискримінаційна умова тендерної документації в частині строку дії талонів – «безстроково, або не менше 1 року з дати їх передачі»

Замовник визначає суперечливу вимогу тендерної документації в частині строку дії талонів – «безстрокові, або не менше 1 року з дати їх передачі» з огляду на наступне:
Згідно Проєкту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 3 до ТД визначено у пункті 4.18 Строк дії талонів: «4.18. Термін дії талонів становить не менше одного року. У разі завершення терміну дії талонів ПОСТАЧАЛЬНИК зобов`язується продовжити їх термін дії або замінити на інші та відпускати паливо по талонах з АЗС до повного використання талонів ЗАМОВНИКОМ.».
Також, згідно Проєкту договору у п. 6.1. визначено строк дії договору: «6.1. Договір набирає чинності з моменту його підписання обома Сторонами та діє до 31.12.2024, а в частині видачі пального по талонах на АЗС - до повного їх використання.»
Також, Замовником встановлено умови п. 4.4. Розділі 1 тендерної документації в частині Строку поставки товару: «Протягом 10 робочих днів після підписання договору, але не пізніше 20.12.2024».
Згідно Форми оголошення Замовника, строку поставки Товару – до 20.12.2024 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів, який повинен бути безстроковим, або не менше 1 року з дати їх передачі, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31.12.2024 року та строку поставки Товару до 20.12.2024 року.
Зазначені строки не узгоджуються між собою та є дискримінаційними для Скаржника, з урахуванням дати публікації в електронній системі закупівель 28.10.2024 року, прийому пропозицій до 05.11.2024 року, а отже з урахуванням строку талонів «безстрокові, або не менше 1 року з дати їх передачі», строк дії талонів повинен закінчуватись щонайменше – листопад 2025 року. Така вимога є незрозумілою та суперечливою, оскільки згідно Проєкту договору (Додаток № 3 до ТД) – Строк дії Договору до 31.12.2024 року, а отже зобов’язання з поставки Товару Постачальником (Скаржником) повинні закінчуватись 31.12.2024 року.
Відповідні вимоги тендерної документації та додатків до неї свідчать про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Проєкту Договору про закупівлю згідно Додатку 3 до ТД та вимог Додатку № 2 до ТД Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі в частині строку поставки Товару та Термінів дії талонів - безстроковими, або не менше 1 року з дати їх передачі.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів «безстроковим, або не менше 1 року з дати їх передачі», Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині строку дії талонів «безстроковим, або не менше 1 року з дати їх передачі», що строк поставки Товару - до 20 грудня 2024 року та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації