-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Нафта і дистиляти (дизельне паливо (талони), газ скраплений (талони))
Завершена
228 143.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 281.43 UAH
мін. крок: 1% або 2 281.43 UAH
Період оскарження:
28.10.2024 12:55 - 18.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
29cb58dc80494354b8f5f4f4a98ec1f5
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-28-006554-a.c1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf 31.10.2024 16:24
- Скарга від 31.10.2024 року на умови документації ХМЕЛЬНИЦЬКЕ КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО МІСЬКСВІТЛО.pdf 31.10.2024 16:24
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (1).pdf 31.10.2024 16:24
- Скарга від 31.10.2024 року на умови документації UA-2024-10-28-006554-a.docx 31.10.2024 16:24
- sign.p7s 31.10.2024 16:25
- Рішення від 04.11.2024 № 17797.pdf 04.11.2024 15:57
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.11.2024 № 18160.pdf 12.11.2024 10:51
- Рішення від 11.11.2024 № 18160.pdf 13.11.2024 16:34
- Пояснення по суті скарги ХКП Міськсвітло.pdf 05.11.2024 10:09
- Пояснення по суті скарги ХКП Міськсвітло.docx 05.11.2024 10:09
Дата прийняття скарги до розгляду:
31.10.2024 17:43
Дата розгляду скарги:
11.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.11.2024 15:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.11.2024 16:35
Дата виконання рішення Замовником:
14.11.2024 10:05
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зміни до тендерної документації внсено.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
efb74a8c4baa4709a91f28e084bd06f7
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників обладнання та матеріально-технічної бази, а саме учасник повинен мати у наявності резервуарів для зберігання кожного виду палива та надати на них технічні документи, які підтверджують іх наявність
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Замовником 28.10.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію «ЗАТВЕРДЖЕНУ» Протоколом Уповноваженої особи ХКП «Міськсвітло» 28.10.2024 №2810/НД, який у Додатку № 5 до ТД містить Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема який містить Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію, що повинна складатись з документів — згідно з Додатком 2 до тендерної документації.
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників обладнання та матеріально-технічної бази, а саме учасник повинен мати у наявності резервуарів для зберігання кожного виду палива та надати на них технічні документи, які підтверджують іх наявність:
«1 Учасник гарантує наявність в нього резервуарів для зберігання кожного виду палива.
- для дизельного палива місткістю не менше 40 000 л;
- для газу скрапленого місткістю не менше 19 000 л
На підтвердження Учасник надає технічні документи, які підтверджують їх наявність.»
Замовником встановлена дискримінаційна вимога до учасників в частині наявності у останніх обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що суперечить п. 29 Особливостей.
Згідно п. 29 Особливостей, У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону
Враховуючи вищезазначене, Замовник суперечить п. 29 Особливостей, в частині встановлення до учасників закупівлі кваліфікаційного критерію щодо надання Довідок довільної форми з інформацією:
1) наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій для надання/постачання предмету закупівлі відповідно до вимог тендерної документації.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Варто звернути увагу, що Замовником оголошено процедуру закупівлі на Товар: «Дизельне паливо (талони), газ скраплений (талони) ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 – Нафта і дистиляти номенклатурна позиція: 09134200-9 Дизельне паливо, 09133000-0 Нафтовий газ скраплений».
Згідно п. 4.3. Розділу 1 ТД визначено кількість та місце його поставки: «Доставка талонів на пальне за адресою – 29008, м. Хмельницький, вул. Юрія Руфа, 25; відпуск пального - за місцем знаходження автозаправних станцій Учасника».
Також, Замовником в Додатку № 2 до тендерної документації встановлено організаційні вимоги, серед яких зазначено, що Закупівля Товару (Дизельного палива та Газу нафтового скрапленого) здійснюється у вигляді талонів та Постачальник повинен забезпечити безперебійну заправку автомобілів Замовника по талонам.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України :
«Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. Талон на паливо /скретч-карта на паливо – не має ніякої технічної необхідності наявності у Постачальника електронного кабінету та сайту.
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару у вигляді Талонів, оскільки для постачання палива за формою відпуску «по талонам», Скаржник не має необхідності мати у наявності резервуарів для зберігання кожного виду палива та надати на них технічні документи, які підтверджують іх наявність.
Крім того, Замовник визначає наявність матеріально-технічної бази у учасника, а саме: наявність резервуарів для зберігання кожного виду палива та надати на них технічні документи:
- для дизельного палива місткістю не менше 40 000 л;
- для газу скрапленого місткістю не менше 19 000 л
На підтвердження наявності яких Учасник повинен надати технічні документи, - що є дискримінаційною вимогою та такою, зо суперечить п. 29 Особливостей. Такою вимогою в частині наявності МТБ Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають резервуари для зберігання палива, а отже власники/орендарі/користувачі автозаправних станцій або складів для зберігання палива.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" на резервуари для зберігання кожного виду палива (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати майнові права на резервуари для зберігання кожного виду палива, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою резервуарів для зберігання всіх видів палива.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників обладнання та матеріально-технічної бази, а саме учасник повинен мати у наявності резервуарів для зберігання кожного виду палива та надати на них технічні документи, які підтверджують іх наявність:
«1 Учасник гарантує наявність в нього резервуарів для зберігання кожного виду палива.
- для дизельного палива місткістю не менше 40 000 л;
- для газу скрапленого місткістю не менше 19 000 л
На підтвердження Учасник надає технічні документи, які підтверджують їх наявність.»
Замовником встановлена дискримінаційна вимога до учасників в частині наявності у останніх обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що суперечить п. 29 Особливостей.
Згідно п. 29 Особливостей, У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону
Враховуючи вищезазначене, Замовник суперечить п. 29 Особливостей, в частині встановлення до учасників закупівлі кваліфікаційного критерію щодо надання Довідок довільної форми з інформацією:
1) наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій для надання/постачання предмету закупівлі відповідно до вимог тендерної документації.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Варто звернути увагу, що Замовником оголошено процедуру закупівлі на Товар: «Дизельне паливо (талони), газ скраплений (талони) ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 – Нафта і дистиляти номенклатурна позиція: 09134200-9 Дизельне паливо, 09133000-0 Нафтовий газ скраплений».
Згідно п. 4.3. Розділу 1 ТД визначено кількість та місце його поставки: «Доставка талонів на пальне за адресою – 29008, м. Хмельницький, вул. Юрія Руфа, 25; відпуск пального - за місцем знаходження автозаправних станцій Учасника».
Також, Замовником в Додатку № 2 до тендерної документації встановлено організаційні вимоги, серед яких зазначено, що Закупівля Товару (Дизельного палива та Газу нафтового скрапленого) здійснюється у вигляді талонів та Постачальник повинен забезпечити безперебійну заправку автомобілів Замовника по талонам.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України :
«Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. Талон на паливо /скретч-карта на паливо – не має ніякої технічної необхідності наявності у Постачальника електронного кабінету та сайту.
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару у вигляді Талонів, оскільки для постачання палива за формою відпуску «по талонам», Скаржник не має необхідності мати у наявності резервуарів для зберігання кожного виду палива та надати на них технічні документи, які підтверджують іх наявність.
Крім того, Замовник визначає наявність матеріально-технічної бази у учасника, а саме: наявність резервуарів для зберігання кожного виду палива та надати на них технічні документи:
- для дизельного палива місткістю не менше 40 000 л;
- для газу скрапленого місткістю не менше 19 000 л
На підтвердження наявності яких Учасник повинен надати технічні документи, - що є дискримінаційною вимогою та такою, зо суперечить п. 29 Особливостей. Такою вимогою в частині наявності МТБ Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають резервуари для зберігання палива, а отже власники/орендарі/користувачі автозаправних станцій або складів для зберігання палива.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" на резервуари для зберігання кожного виду палива (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати майнові права на резервуари для зберігання кожного виду палива, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою резервуарів для зберігання всіх видів палива.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - ХМЕЛЬНИЦЬКЕ КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКСВІТЛО" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Дизельне паливо (талони), газ скраплений (талони) ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 – Нафта і дистиляти номенклатурна позиція: 09134200-9 Дизельне паливо, 09133000-0 Нафтовий газ скраплений, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-28-006554-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників обладнання та матеріально-технічної бази, а саме учасник повинен мати у наявності резервуарів для зберігання кожного виду палива та надати на них технічні документи, які підтверджують іх наявність