• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Кондиціонер касетного типу

Завершена

359 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 595.00 UAH
Період оскарження: 26.10.2024 20:34 - 01.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 7f6402f238dd4329955019445b855cce
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-26-001042-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 12.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.12.2024 15:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.12.2024 18:08
Дата виконання рішення Замовником: 17.12.2024 12:20
Коментар замовника щодо усунення порушень: Повідомляю про повне виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 19843-р/пк-пз від 12.12.2024 року
Автор: ТОВ "СМАРТ КЛІМАТ ГРУП", Александр Казаров +380930855267 smartclimate@ukr.net http://smartclimate.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 544b84fdc24e4740b852b1905d922087
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 26.10.2024 року Комунальним закладом "Вище професійне училище № 3 м.Мукачево" Закарпатської обласної ради (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Кондиціонер касетного типу» з очікуваною вартістю 359 500,00 грн. з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ТОВ "УКРВЕНТКЛІМАТ";
• ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ФІРМА "НОРД" ;
• ТОВ «СМАРТ КЛІМАТ ГРУП»;
• ТОВ "ЛІКА КОМФОРТ";
• Товт Віктор Вікторович..
25.11.2024 року за результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію Учасника ТОВ "УКРВЕНТКЛІМАТ". Але тендерна пропозиція даного учасника була відхилена.
Наступною найбільш економічно вигідною пропозицією є пропозиція Учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ФІРМА "НОРД".
29.10.2024 року Замовник опублікував ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ №06 від 28.11.2024 року, відповідно до якого визначив переможцем закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ФІРМА "НОРД".
Але при перевірці тендерної пропозиції даного Учасника було встановлено її невідповідність вимогам тендерної документації Замовника. Відтак його тендерну пропозицію Замовник повинен був відхилити.
1. Відповідно до п.6 розділу 5 тендерної документації Інформація щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі визначена у Додатках №3, та Додатках №4 до тендерної документації.
При оформленні пропозиції, учасник повинен вказати конкретні показники продукції, яку він пропонує, відповідно до вимог встановлених Замовником у Додатках №3 до цієї тендерної документації (із посиланням на конкретну марку чи виробника або на конкретний процес, торгову марку, патент, тип чи конкретне місце походження чи спосіб виробництва).
Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації Технічна пропозиція/технічна специфікація, яка має відповідати вимогам встановленим у Додатках № 3 до тендерної документації, завірену підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника – фізичної особи, фізичної особи-підприємця та скріплену печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки) або у формі електронного документа. Зазначення виразу «або еквівалент» у даному документі не дасть змоги Замовнику визначити, яка саме продукція пропонується учасником до постачання.
У разі, якщо Учасником процедури закупівлі пропонується еквівалент подати Документ «Інформація про технічні та якісні характеристики предмету закупівлі» (*порівняльна таблиця відповідності еквівалентної продукції, який підтверджує відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, завірений підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника – фізичної особи, фізичної особи-підприємця та скріплену печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки) або у формі електронного документа.
Переможцем запропоновано еквівалент товару, що вбачається із поданого файлу Інформаці про технічні та якісні характеристики предмету закупівлі.pdf, де міститься порівняльна таблиця технічних характеристик запропонованого товару та технічних характеристик товару, який вимагається Замовником.

Разом з цим, із поданої порівняльної таблиці вбачається те, шо запропонований Переможцем товар не відповідає технічним характеристикам товару, який вимагається Замовником щодо наступних позицій.
Назва еквівалента Технічні характеристики предмета закупівлі Технічні характеристики еквівалента
Кондиціонер касетного типу MDCD48HRFN8/ TMBQ4-04BD/ MDOU48HFN8 Кількість – 1 шт. Рівень шуму внутрішнього блоку, дБА: 50/45/41 Рівень шуму внутрішнього блоку, дБА: 48/50,5/52,5

Зазначена характеристика є гіршою, ніж та, що вимагається Замовником, оскільки запропонований еквівалентний товар має вищі рівні шуму, зокрема 50,5/52,5 дБА, що перевищує комфортний рівень для житлових або офісних приміщень. Різниця в шумі особливо помітна на мінімальній швидкості (41 дБА проти 48 дБА), що може бути критично для приміщень, де важлива тиша (спальні, конференц-зали).
Рівень шуму зовнішнього блоку, дБА: 59 Рівень шуму зовнішнього блоку, дБА: 63,5

Зазначена характеристика є гіршою, ніж та, що вимагається Замовником з огляду на наступне. Зовнішній блок еквівалентного товару має вищий рівень шуму на 4,5 дБА, ніж товару, який вимагається Замовником. Це значна різниця, оскільки шум у зовнішніх блоках може впливати на сусідів або створювати дискомфорт у прилеглих зонах (наприклад, на балконі або у внутрішньому дворі).
Потужність, холод, кВт, 13,4 Потужність, тепло, кВт, 15,5 Потужність, холод, кВт, 14,07 Потужність, тепло, кВт, 16,12
Споживана потужність холод: кВт. 4,6
Споживана потужність тепло: кВт. 4,7 Споживана потужність холод: кВт. 4,38
Споживана потужність тепло: кВт. 4,45
Об’єм хладагенту, кг 2,80. Об’єм хладагенту, кг 2,90.

Зазначена характеристика є гіршою, ніж та, що вимагається Замовником з огляду на наступне. Еквівалентний товар використовує більше холодоагенту на 0,10 кг, ніж товар, який вимагається Замовником. Це збільшує вартість обслуговування, оскільки заправка системи холодоагентом є обов’язковою процедурою при ремонті або тривалому використанні.
Витрата повітря, м 3 /год. 2000 Витрата повітря, м 3 /год. 1600- 1900

Зазначена характеристика є гіршою, ніж та, що вимагається Замовником з огляду на наступне. Еквівалентний товар має на 100-400 м³/год меншу витрату повітря, ніж товар, який вимагається Замовником. Це означає, що він повільніше охолоджує або обігріває великі приміщення, що впливає на швидкість досягнення комфортних умов.

Кондиціонер FR-24HRFN8- QRD0/ MOX431- 24HFN8- QRD0N Кількість – 3 шт. Потужність обігріву, кВт. 7,80 Споживання при охолодженні, кВт 2,03
Споживання при обігріві, кВт 2,00 Потужність обігріву, кВт. 7,90 Споживання при охолодженні, кВт 2,6
Споживання при обігріві, кВт 2,40

Зазначена характеристика є гіршою, ніж та, що вимагається Замовником з огляду на наступне. Еквівалентний товар має вищі потужності для обігріву та при охолодженні, ніж товар, який вимагається Замовником, з огляду на що споживає більше енергії для досягнення тієї ж ефективності охолодження чи обігріву. Це збільшує щомісячні витрати на електроенергію в літній період.
Діаметр рідинної магістралі, мм/дюйм 6.35 / 1/4"
Діаметр газової магістралі, мм/дюйм 15.88 / 5/8"
Діаметр рідинної магістралі, мм/дюйм 9,52/3/8"
Діаметр газової магістралі, мм/дюйм 15,9/5/8"

Максимальний перепад висоти, м 10
Максимальна довжина магістралі, м 25 Максимальний перепад висоти, м 25
Максимальна довжина магістралі, м 50
Кількість холодоагенту, кг 1,50 Кількість холодоагенту, кг 1,42
Система фільтрації CH 7-SKY Technology (6 в 1), CH SMARTION Filter, ECO-FRESH (електростатичний) Система фільтрації Compound filter (catalytic+carbon+antimite), Highdensity mesh filter

Еквівалентний товар має менш функціональну систему фільтрації, ніж товар, який вимагається Замовником. У ньому відсутній іонізатор і електростатичний фільтр, що знижує якість очищення повітря. Це може бути важливим для алергіків або у приміщеннях із запиленістю.
Енергоефективність
SEER 7,0 (A++)
SCOP 5,4 (А+++) Енергоефективність
SEER 6,1 (A++)
SCOP 4,0 (А+++)

Зазначена характеристика є гіршою, ніж та, що вимагається Замовником з огляду на наступне. SEER в еквівалентного товару нижчий на 0,9, ніж в товару, який вимагається Замовником, що вказує на більше споживання електроенергії для охолодження. Наприклад, для приміщення 60 м² еквівалент споживає приблизно на 10-15% більше енергії.
SCOP в еквівалентного товару також значно нижчий, ніж в товару, який вимагається Замовником, що свідчить про меншу ефективність під час роботи на обігрів. Це важливо в умовах холодної зими, оскільки пристрій споживатиме більше електроенергії, щоб підтримувати комфортну температуру.

Таким чином, по вищезазначених характеристиках існують відмінності. Крім цього, по багатьох характеристиках очевидно те, що Переможець пропонує товар зі значно гіршими характеристиками, ніж ті, що вимагалися Замовником.

Таким чином, тендерна пропозиція Переможця не відповідає вимогам Додатку 3 до тендерної документації, а отже вимогам технічної специфікації.

Варто зазначити, що у технічних вимогах тендерної документації були включені характеристики, які фактично дають перевагу окремому постачальнику. Технічні параметри еквівалентного товару явно поступаються заявленій Замовником оригінальній моделі. Це створює ситуацію, коли інші учасники не можуть запропонувати продукцію, що відповідає технічним вимогам, або їхні пропозиції будуть необґрунтовано відхилені. Це може призводити до звуження кола потенційних постачальників, що обмежує конкуренцію.
Вибір еквівалентного товару, який значно поступається за ключовими технічними характеристиками (шум, витрата повітря, енергоефективність), не відповідає принципу об’єктивності. Складається враження, що еквівалент було включено до документації в інтересах окремого учасника або постачальника.
Рішення тендерного комітету виглядає упередженим і може бути спрямоване на підтримку конкретного виробника або постачальника.
Вибір еквівалента з гіршими технічними характеристиками (зокрема, вищим рівнем шуму, меншою енергоефективністю, вищими витратами на обслуговування через більшу кількість фреону) суперечить принципу економії та ефективності. Такий вибір може призвести до додаткових експлуатаційних витрат, які не обґрунтовані з економічної точки зору.
Збільшення загальної вартості володіння (TCO – Total Cost of Ownership) для кінцевого користувача, що суперечить завданню забезпечення максимальної ефективності витрачання державних коштів.
Технічна документація не надає обґрунтування вибору еквівалента з гіршими характеристиками. Відсутність пояснення, чому певний еквівалент відповідає вимогам тендерної документації, може бути розцінена як порушення принципу прозорості закупівель.
Учасники не мають доступу до повної інформації про причини вибору конкретних моделей, що обмежує можливість подання обґрунтованих скарг і створює враження прихованих домовленостей.
Включення до документації технічних вимог, які є непропорційно жорсткими для певних учасників (наприклад, через вимогу невідповідного еквівалента), обмежує конкуренцію. Крім того, така ситуація може сприяти створенню монополії на конкретний продукт. Учасники з технічно кращими продуктами або з іншим рівнем цін не можуть змагатися на рівних умовах.
Вибір технічних характеристик еквівалента, які поступаються за основними параметрами, суперечить принципу пропорційності. Оригінальна модель пропонує оптимальний баланс якості, енергоефективності та вартості, тоді як еквівалент має технічні недоліки, які явно порушують пропорційність вимог. Непропорційні вимоги або вибір гіршого еквівалента впливають на якість закупівлі.
Згідно зі ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", замовник не має права висувати дискримінаційні умови або надавати необґрунтовану перевагу певним постачальникам чи продукції. Відповідно до ст. 22 цього ж Закону, технічні специфікації повинні забезпечувати можливість пропонування продукції, яка відповідає функціональним характеристикам та експлуатаційним вимогам, а не містити вимог, які обмежують конкуренцію.

Згідно з п 43. Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі - Особливості) та п.3 розділу 5 тендерної документації якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно визначив переможцем процедури закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ФІРМА "НОРД", чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість визнання Скаржника переможцем Процедури закупівлі.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно абз.3 ст.18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір