-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Інтерактивний лазерний стрілецький тир у захищеному боксі
Завершена
6 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 30 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 30 000.00 UAH
Період оскарження:
25.10.2024 15:04 - 02.11.2024 00:00
Скарга
Скасована
КЕП
Скарга на дикскримінаційні умови тендерної документації
Номер:
53b8e64516244851851a3507481a96c2
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-25-011107-a.c1
Назва:
Скарга на дикскримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації, прибравши з Додатку 2 наступні вимоги надати:
- Сертифікат на систему управління щодо протидії корупції ISO 37001
- Сертифікат на систему управління якості ISO 9001
- Сертифікат на систему управління інформаційною безпекою ISO 27001
- Сертифікат на систему екологічного управління ISO 14001
Пов'язані документи:
Учасник
- Лист-вимога до UA-2024-10-25-011107-a від 28.10.2024.pdf 28.10.2024 14:30
- sign.p7s 28.10.2024 14:32
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
28.10.2024 14:34
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a8ffdb8dcb464651a223bde108d4ebb3
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Шановний Замовнику!
Відповідно до п. 6 ч. 1 Додатку 2 до тендерної документації Учасник повинен надати копію сертифікату на систему управління якістю ISO 9001, копію сертифікату на систему екологічного управління ISO 14001, копію сертифікату на систему управління інформаційною безпекою ISO 27001, копію сертифікату на систему управління щодо протидії корупції ISO 37001, видані на виробника програмного забезпечення до інтерактивного лазерного стрілецького тиру (від якого надається авторизаційний лист зазначений вище).
Щодо сертифіката на систему управління щодо протидії корупції ISO 37001
Сертифікат ДСТУ ISO 37001 призначений для протидії хабарництву. Стандартом передбачено впровадження низки заходів, до переліку яких входять:
- встановлення сфери застосування системи управління;
- прийняття політики проти хабарництва;
- призначення осіб, відповідальних за дотриманням цієї політики, навчання персоналу, проведення оцінки ризиків щодо проектів та бізнес-партнерів, здійснення фінансового та комерційного контролю, а також оформлення звітності;
- оцінка ризиків в контексті корупційних дій та встановлення мір контролю;
- фінансових і комерційних засобів управління, звітності
Отже, в контексті мети стандарту він не має відношення до предмета закупівлі та робіт, які необхідно виконати згідно з Технічним завданням, а отже повинен бути виключений із переліку вимог Додатку № 3 до тендерної документації.
В Україні діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар чи підприємство, оскільки дана вимога відсутня в чинному законодавстві. Виробники товарів та послуг не зобов`язані її проходити. З 01.01.2018 року в Україні скасована обов`язкова сертифікація продукції. Відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 29 грудня 2017р. №500 «Про скасування національних нормативних документів» з 01.01.2018 року скасовані стандарти державної системи сертифікації. Наказом від 26.01.2018 року № 93 Міністерства економічного розвитку і торгівлі України втратив чинність «Перелік продукції, що підлягає обов`язковій сертифікації в Україні».
Відповідно до Закону України ст.16, п.4, ЗУ «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
Щодо сертифіката на систему управління інформаційною безпекою ISO 27001
Документ, який вимагається Замовником, не пов'язаний з предметом закупівлі. Сертифікація систем на підприємствах, установах, організаціях проводиться згідно систем сертифікації якості ISO (ІСО) та проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, зокрема, стандарт відповідності системи менеджменту інформаційної безпеки учасника вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (або ISO/IEC 27001:2013). Дані стандарти інформаційної безпеки ДСТУ ISO/ IEC 27001:2015 та ДСТУ ISO/ IEC 27002:2015 розроблені за допомогою НБУ. Це адаптовані європейські стандарти з інформаційної безпеки, яких зобов'язані дотримуватись лише українські банки задля захисту інформації.
У свою чергу, ми не надаємо банківські та фінансові послуги, нашим основним видом діяльності комп’ютерне програмування та оптова торгівля комп’ютерами, перефійним устаткованням і програмним забезпеченням.
Документ, що вимагає Замовник, який засвідчує сертифікацію систем учасника про управління інформаційної безпеки, кібербезпеки та захисту конфіденційності не має ніякого відношення до даного предмета закупівлі і ніяким чином не впливає, а ні на кваліфікаційні критерії предмету закупівлі, а також не дає Замовнику додаткову гарантію щодо гарантії постачання. Тому дана вимога є дискримінаційною та звужує коло потенційних учасників Закупівлі.
В Україні діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар чи підприємство, оскільки дана вимога відсутня в чинному законодавстві. Виробники товарів та послуг не зобов`язані її проходити. З 01.01.2018 року в Україні скасована обов`язкова сертифікація продукції. Відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 29 грудня 2017р. №500 «Про скасування національних нормативних документів» з 01.01.2018 року скасовані стандарти державної системи сертифікації. Наказом від 26.01.2018 року № 93 Міністерства економічного розвитку і торгівлі України втратив чинність «Перелік продукції, що підлягає обов`язковій сертифікації в Україні».
Відповідно до Закону України ст.16, п.4, ЗУ «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
Щодо сертифікату на систему управління якості ISO 9001
Ми маємо усі документи, що підтверджують саме якість предмету закупівлі, а не якість системи управління менеджменту, відповідно до яких ми маємо можливість поставити товар належної якості Замовнику в строки визначені Документацією.
Отже, вимога щодо надання учасником Сертифікат ISO 9001встановлена Замовником з метою підтвердження технічних і якісних характеристик предмета закупівлі, проте зазначений сертифікат підтверджує саме систему управління якістю, щодо менеджменту компанії, а не самого товару. Скаржник звертає увагу, що предметом закупівлі в даному аукціоні є товар. Управління якістю згідно з ISO 9001 надається не стосовно конкретного предмета закупівлі/ товару, а щодо управління діяльністю організації з метою забезпечення її результативності, тобто в цілому на діяльність організації/компанії.
ISO 9001 - це процес оцінювання системи менеджменту в тій чи іншій компанії на відповідність вимогам стандарту. Для того, щоб отримати сертифікат відповідності ISO 9001, на підприємстві потрібно створити систему документації, яка регулює всі дії, що стосуються якості продукції. Простою мовою, цей сертифікат допомагає керівництву компанії правильно побудувати бізнес-процеси та приймати найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливатимуть на якість продукції.
Тобто, безпосередньо на Замовника такий сертифікат жодним чином не впливає, оскільки стосується внутрішнього розпорядку учасника.
В Україні діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати підприємство.
Вважаємо, що наданням підтверджуючих документів щодо досвіду виконання аналогічного договору учасником може бути підтверджено наявність у учасника показників ефективності провадження ним господарської діяльності.
Ми не отримували сертифікат на управління якістю, проте це жодним чином не впливає на якість та своєчасність поставок інтерактивних лазерних тирів для потреб Замовників, з якими у нас укладено договори поставки.
У зв'язку з цим, дана вимога Замовника в частині надання учасниками сертифікату ISO 9001 впровадженої системи менеджменту з управління якістю стосовно даного предмета закупівлі не підтверджує якісні характеристики товару, а якісні характеристики бізнес-процесу може бути підтверджено наданням у складі пропозиції аналогічного договору та відгуку від Замовника за таким договором.
Щодо сертифікату на систему екологічного управління ISO 14001
Положеннями ISO 14001, а також положеннями нормативних актів, якими йому надано чинність, не передбачена обов’язковість застосування вказаного стандарту, а також не вимагається обов’язкова сертифікація суб’єктів на його відповідність.
Також наголошуємо, що ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» передбачає перелік видів господарської діяльності, які в обов’язковому порядку мають провести оцінку впливу на довкілля та отримати відповідний висновок.
Діяльність, пов’язана із виробництвом та постачанням інтерактивного лазерного тиру не визначена серед видів планової діяльності, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля.
Таким чином, саме Законом підтверджується, що діяльність, пов’язана із виробництвом та постачанням інтерактивного лазерного тиру не здійснює негативний вплив на навколишнє середовище, а тому не потребує жодного сертифікату.
Крім того, одержання зазначеного вище сертифікату до закінчення строку подання тендерних пропозицій фактично не вбачається можливим для суб’єктів господарювання, які не мають у наявності цього сертифікату. Так, зокрема, для впровадження системи екологічного управління й відповідно отримання сертифікату ISO 14001 необхідно розробити документацію, яка включає обов’язкові і факультативні процеси і процедури, необхідні для роботи підприємства, провести навчання працівників підприємства тощо. Все це сприятиме невиправданому зростання ціни на товар, що планується до постачання, а також наводить на переконливі роздуми, що вказана процедура закупівлі оголошена та проводиться під якогось конкретного учасника.
Закупівля повинна полягати у створенні конкуренції серед великої кількості учасників та усувати орієнтацію Замовника на певного учасника. Таким чином, вищезазначені оскаржувані вимоги значно обмежують коло учасників та знижують шанси на економію бюджетних коштів заради певного учасника, що свідчить про відсутність у Замовника законних підстав на дані вимоги.
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації, прибравши з Додатку 2 наступні вимоги надати:
- Сертифікат на систему управління щодо протидії корупції ISO 37001
- Сертифікат на систему управління якості ISO 9001
- Сертифікат на систему управління інформаційною безпекою ISO 27001
- Сертифікат на систему екологічного управління ISO 14001
Відповідно до п. 6 ч. 1 Додатку 2 до тендерної документації Учасник повинен надати копію сертифікату на систему управління якістю ISO 9001, копію сертифікату на систему екологічного управління ISO 14001, копію сертифікату на систему управління інформаційною безпекою ISO 27001, копію сертифікату на систему управління щодо протидії корупції ISO 37001, видані на виробника програмного забезпечення до інтерактивного лазерного стрілецького тиру (від якого надається авторизаційний лист зазначений вище).
Щодо сертифіката на систему управління щодо протидії корупції ISO 37001
Сертифікат ДСТУ ISO 37001 призначений для протидії хабарництву. Стандартом передбачено впровадження низки заходів, до переліку яких входять:
- встановлення сфери застосування системи управління;
- прийняття політики проти хабарництва;
- призначення осіб, відповідальних за дотриманням цієї політики, навчання персоналу, проведення оцінки ризиків щодо проектів та бізнес-партнерів, здійснення фінансового та комерційного контролю, а також оформлення звітності;
- оцінка ризиків в контексті корупційних дій та встановлення мір контролю;
- фінансових і комерційних засобів управління, звітності
Отже, в контексті мети стандарту він не має відношення до предмета закупівлі та робіт, які необхідно виконати згідно з Технічним завданням, а отже повинен бути виключений із переліку вимог Додатку № 3 до тендерної документації.
В Україні діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар чи підприємство, оскільки дана вимога відсутня в чинному законодавстві. Виробники товарів та послуг не зобов`язані її проходити. З 01.01.2018 року в Україні скасована обов`язкова сертифікація продукції. Відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 29 грудня 2017р. №500 «Про скасування національних нормативних документів» з 01.01.2018 року скасовані стандарти державної системи сертифікації. Наказом від 26.01.2018 року № 93 Міністерства економічного розвитку і торгівлі України втратив чинність «Перелік продукції, що підлягає обов`язковій сертифікації в Україні».
Відповідно до Закону України ст.16, п.4, ЗУ «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
Щодо сертифіката на систему управління інформаційною безпекою ISO 27001
Документ, який вимагається Замовником, не пов'язаний з предметом закупівлі. Сертифікація систем на підприємствах, установах, організаціях проводиться згідно систем сертифікації якості ISO (ІСО) та проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, зокрема, стандарт відповідності системи менеджменту інформаційної безпеки учасника вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (або ISO/IEC 27001:2013). Дані стандарти інформаційної безпеки ДСТУ ISO/ IEC 27001:2015 та ДСТУ ISO/ IEC 27002:2015 розроблені за допомогою НБУ. Це адаптовані європейські стандарти з інформаційної безпеки, яких зобов'язані дотримуватись лише українські банки задля захисту інформації.
У свою чергу, ми не надаємо банківські та фінансові послуги, нашим основним видом діяльності комп’ютерне програмування та оптова торгівля комп’ютерами, перефійним устаткованням і програмним забезпеченням.
Документ, що вимагає Замовник, який засвідчує сертифікацію систем учасника про управління інформаційної безпеки, кібербезпеки та захисту конфіденційності не має ніякого відношення до даного предмета закупівлі і ніяким чином не впливає, а ні на кваліфікаційні критерії предмету закупівлі, а також не дає Замовнику додаткову гарантію щодо гарантії постачання. Тому дана вимога є дискримінаційною та звужує коло потенційних учасників Закупівлі.
В Україні діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар чи підприємство, оскільки дана вимога відсутня в чинному законодавстві. Виробники товарів та послуг не зобов`язані її проходити. З 01.01.2018 року в Україні скасована обов`язкова сертифікація продукції. Відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 29 грудня 2017р. №500 «Про скасування національних нормативних документів» з 01.01.2018 року скасовані стандарти державної системи сертифікації. Наказом від 26.01.2018 року № 93 Міністерства економічного розвитку і торгівлі України втратив чинність «Перелік продукції, що підлягає обов`язковій сертифікації в Україні».
Відповідно до Закону України ст.16, п.4, ЗУ «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
Щодо сертифікату на систему управління якості ISO 9001
Ми маємо усі документи, що підтверджують саме якість предмету закупівлі, а не якість системи управління менеджменту, відповідно до яких ми маємо можливість поставити товар належної якості Замовнику в строки визначені Документацією.
Отже, вимога щодо надання учасником Сертифікат ISO 9001встановлена Замовником з метою підтвердження технічних і якісних характеристик предмета закупівлі, проте зазначений сертифікат підтверджує саме систему управління якістю, щодо менеджменту компанії, а не самого товару. Скаржник звертає увагу, що предметом закупівлі в даному аукціоні є товар. Управління якістю згідно з ISO 9001 надається не стосовно конкретного предмета закупівлі/ товару, а щодо управління діяльністю організації з метою забезпечення її результативності, тобто в цілому на діяльність організації/компанії.
ISO 9001 - це процес оцінювання системи менеджменту в тій чи іншій компанії на відповідність вимогам стандарту. Для того, щоб отримати сертифікат відповідності ISO 9001, на підприємстві потрібно створити систему документації, яка регулює всі дії, що стосуються якості продукції. Простою мовою, цей сертифікат допомагає керівництву компанії правильно побудувати бізнес-процеси та приймати найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливатимуть на якість продукції.
Тобто, безпосередньо на Замовника такий сертифікат жодним чином не впливає, оскільки стосується внутрішнього розпорядку учасника.
В Україні діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати підприємство.
Вважаємо, що наданням підтверджуючих документів щодо досвіду виконання аналогічного договору учасником може бути підтверджено наявність у учасника показників ефективності провадження ним господарської діяльності.
Ми не отримували сертифікат на управління якістю, проте це жодним чином не впливає на якість та своєчасність поставок інтерактивних лазерних тирів для потреб Замовників, з якими у нас укладено договори поставки.
У зв'язку з цим, дана вимога Замовника в частині надання учасниками сертифікату ISO 9001 впровадженої системи менеджменту з управління якістю стосовно даного предмета закупівлі не підтверджує якісні характеристики товару, а якісні характеристики бізнес-процесу може бути підтверджено наданням у складі пропозиції аналогічного договору та відгуку від Замовника за таким договором.
Щодо сертифікату на систему екологічного управління ISO 14001
Положеннями ISO 14001, а також положеннями нормативних актів, якими йому надано чинність, не передбачена обов’язковість застосування вказаного стандарту, а також не вимагається обов’язкова сертифікація суб’єктів на його відповідність.
Також наголошуємо, що ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» передбачає перелік видів господарської діяльності, які в обов’язковому порядку мають провести оцінку впливу на довкілля та отримати відповідний висновок.
Діяльність, пов’язана із виробництвом та постачанням інтерактивного лазерного тиру не визначена серед видів планової діяльності, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля.
Таким чином, саме Законом підтверджується, що діяльність, пов’язана із виробництвом та постачанням інтерактивного лазерного тиру не здійснює негативний вплив на навколишнє середовище, а тому не потребує жодного сертифікату.
Крім того, одержання зазначеного вище сертифікату до закінчення строку подання тендерних пропозицій фактично не вбачається можливим для суб’єктів господарювання, які не мають у наявності цього сертифікату. Так, зокрема, для впровадження системи екологічного управління й відповідно отримання сертифікату ISO 14001 необхідно розробити документацію, яка включає обов’язкові і факультативні процеси і процедури, необхідні для роботи підприємства, провести навчання працівників підприємства тощо. Все це сприятиме невиправданому зростання ціни на товар, що планується до постачання, а також наводить на переконливі роздуми, що вказана процедура закупівлі оголошена та проводиться під якогось конкретного учасника.
Закупівля повинна полягати у створенні конкуренції серед великої кількості учасників та усувати орієнтацію Замовника на певного учасника. Таким чином, вищезазначені оскаржувані вимоги значно обмежують коло учасників та знижують шанси на економію бюджетних коштів заради певного учасника, що свідчить про відсутність у Замовника законних підстав на дані вимоги.
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації, прибравши з Додатку 2 наступні вимоги надати:
- Сертифікат на систему управління щодо протидії корупції ISO 37001
- Сертифікат на систему управління якості ISO 9001
- Сертифікат на систему управління інформаційною безпекою ISO 27001
- Сертифікат на систему екологічного управління ISO 14001
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації, прибравши з Додатку 2 наступні вимоги надати: - Сертифікат на систему управління щодо протидії корупції ISO 37001 - Сертифікат на систему управління якості ISO 9001 - Сертифікат на систему управління інформаційною безпекою ISO 27001 - Сертифікат на систему екологічного управління ISO 14001