-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин автомобільний А-95-Євро5 в талонах
Завершена
628 938.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 144.69 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 144.69 UAH
Період оскарження:
25.10.2024 13:08 - 13.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Номер:
161ff71f14934e4d817bd19dc84926dd
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-25-007695-a.c1
Назва:
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
Рішенням уповноваженої особи з питань закупівель замовника (Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони західного регіону), протокол від 25.10.2024 № 24/10 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач»).
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «Укрнафта-Постач» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «Укрнафта-Постач» незаконно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «Укрнафта-Постач», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 2 до тендерної документації технічні характеристики предмета закупівлі 10 2024.docx 29.10.2024 11:30
- Сертифікат, паспорт, декларація А-95.pdf 29.10.2024 11:30
- Тендерна документація Пальне 10 2024.docx 29.10.2024 11:30
- ТОВ Укрнафта-Постач (ISO 9001).pdf 29.10.2024 11:30
- sign.p7s 29.10.2024 11:46
- Рішення від 31.10.2024 № 17693.pdf 31.10.2024 14:56
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.11.2024 № 18109.pdf 11.11.2024 14:11
- Рішення від 08.11.2024 № 18109.pdf 13.11.2024 12:48
- Відповідь на скаргу БЕНЗИН.doc 04.11.2024 15:17
- Відповідь на скаргу БЕНЗИН.pdf 04.11.2024 15:17
- Додаток 2 Бензин новий.docx 13.11.2024 12:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.10.2024 16:29
Дата розгляду скарги:
08.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
31.10.2024 14:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.11.2024 12:48
Дата виконання рішення Замовником:
13.11.2024 12:56
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконано. Внесено зміни до Тендерної документації по закупівлі Бензину автомобільного А-95-Євро5 в талонах в кількості 13000 літрів на загальну суму 628938,00 грн. (ДК 021:2015 код 09130000-9 — Нафта і дистиляти) UA-2024-10-25-007695-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
78fb51e848ca4a3c99cfa802f172d38c
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-10-25-007695-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрнафта-Постач» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2024-10-25-007695-a, оголошеній Спеціалізованою прокуратурою у сфері оборони західного регіону (далі – Замовник).
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-10-25-007695-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник повинен надати Протокол випробувань палива.
2. Учасник має надати Сертифікат відповідності ISO 9001-2015.
3. Учасник має надати додаткові документи до Сертифікатів відповідності предмета закупівлі - бензину вимогам ДСТУ.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо вимог про надання учасником протоколу випробувань палива.
Згідно з умовами Додатку 2 до Тендерної документації, учасник має надати, зокрема, протокол випробування товару, що є предметом закупівлі виданий датою не раніше оголошення відкритих торгів по даній закупівлі.
З цього приводу слід зауважити, що відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги до бензину, який є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
Згідно з пунктом 3 Технічного регламенту, документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. При цьому, партія палива - будь-яка кількість палива однієї марки, що супроводжується одним документом про якість (ПАСПОРТОМ ЯКОСТІ) палива.
Відповідно до пункту 7 Технічного регламенту, на вимогу споживача (користувача) розповсюджувач повинен надати копію документа про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива та копію ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ.
Пунктом 8 Технічного регламенту передбачено, що кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива.
Технічний регламент НЕ ВІДНОСИТЬ «протоколи випробувань» до документів про якість товару. Згідно Технічного регламенту, «протоколи випробувань» НЕ Є ДОКУМЕНТАМИ ПРО ЯКІСТЬ ПАЛИВА.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції ПРОТОКОЛУ ВИПРОБУВАНЬ, є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА ПРОТИПРАВНОЮ.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має передбачені законодавством документи якості (сертифікати відповідності, паспорти якості, декларації про відповідність) на пропоноване ним паливо (Бензин А-95), однак за умови ненадання ТОВ «Укрнафта-Постач» протоколів випробувань зазначеного палива, тендерна пропозиція ТОВ «Укрнафта-Постач» буде відхилена Замовником.
2. Щодо вимоги про надання Сертифікату відповідності ISO 9001-2015.
Відповідно до умов Додатку 2 до Тендерної документації, учасник у складі пропозиції надає сканований оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника […].
Зазначена вимога у такій редакції обмежує можливість участі у закупівлі для учасників, які мають ідентичні за сферою дії, діючі сертифікати відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», тобто є дискримінаційною.
Так, станом на зараз в Україні є чинними, зокрема:
- Наказ Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 № 203 «Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, та скасування нормативних документів України», яким, серед іншого, прийнято національний стандарт України, гармонізований з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01.07.2016 ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»;
- Наказ Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 30.11.2018 № 454 «Про прийняття та відновлення дії національних стандартів», яким, серед іншого, прийнято національний стандарт, гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження з наданням чинності з 05.12.2018 ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги».
Зазначені національні стандарти мають ідентичну сферу застосування - «Системи управління якістю. Вимоги».
Наявність в учасника сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) свідчить про відповідність його системи управління якістю вимогам, які також можуть бути підтверджені сертифікатом відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT).
ТОВ «Укрнафта-Постач» має Сертифікат на систему управління якістю від 10.08.2023 № UA.MQ.230605.01-23, стосовно оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом i подібними продуктами, діяльності посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами, неспеціалізованої оптової торгівлі (коди ДКПП 46.12, 46.71, 46.90), який підтверджує відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», який є чинним, однак який не відповідає оскаржуваній вимозі Тендерної документації.
3. Щодо надання додаткових документів до Сертифікатів відповідності.
Згідно з умовами Додатку 2 до Тендерної документації, додатково до сертифікатів відповідності предмета закупівлі - бензину вимогам ДСТУ, учасник повинен також надати, зокрема, ДОГОВІР з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат; документ (ЗАЯВУ), що підтверджує звернення Учасника до уповноваженого (акредитованого) органу щодо здійснення оцінювання відповідності палива; АКТ відбирання зразка палива.
З цього приводу слід зауважити, що вимоги до здійснення оцінки відповідності палива вимогам технічних регламентів (результати яких оформлюються у формі Сертифікатів відповідності) визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
Законодавство не зобов’язує розповсюджувачів палива (в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач») надавати споживачу (замовнику) документи (ДОГОВІР з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат; документ (ЗАЯВУ), що підтверджує звернення Учасника до уповноваженого (акредитованого) органу щодо здійснення оцінювання відповідності палива; АКТ відбирання зразка палива), які створюються в процесі організації та здійснення оцінки відповідності палива вимогам Технічного регламенту та/або вимогам відповідного ДСТУ.
Більше того, згідно з вимогами статті 46 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», контроль відповідності продукції вимогам технічних регламентів здійснюється шляхом державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції.
Замовник не належить до органів ринкового нагляду та не уповноважений здійснювати контроль, зокрема, щодо дотримання порядку отримання сертифікатів відповідності на паливо.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції «ДОГОВОРУ з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат; документу (ЗАЯВИ), що підтверджує звернення Учасника до уповноваженого (акредитованого) органу щодо здійснення оцінювання відповідності палива; АКТУ відбирання зразка палива», є безпідставною та протиправною.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-10-25-007695-a.
2. Додаток 2 до тендерної документації.
3. Документи якості на бензин А-95.
4. Сертифікат на систему управління якістю від 10.08.2023 № UA.MQ.230605.01-23.
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-10-25-007695-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник повинен надати Протокол випробувань палива.
2. Учасник має надати Сертифікат відповідності ISO 9001-2015.
3. Учасник має надати додаткові документи до Сертифікатів відповідності предмета закупівлі - бензину вимогам ДСТУ.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо вимог про надання учасником протоколу випробувань палива.
Згідно з умовами Додатку 2 до Тендерної документації, учасник має надати, зокрема, протокол випробування товару, що є предметом закупівлі виданий датою не раніше оголошення відкритих торгів по даній закупівлі.
З цього приводу слід зауважити, що відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги до бензину, який є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
Згідно з пунктом 3 Технічного регламенту, документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. При цьому, партія палива - будь-яка кількість палива однієї марки, що супроводжується одним документом про якість (ПАСПОРТОМ ЯКОСТІ) палива.
Відповідно до пункту 7 Технічного регламенту, на вимогу споживача (користувача) розповсюджувач повинен надати копію документа про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива та копію ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ.
Пунктом 8 Технічного регламенту передбачено, що кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива.
Технічний регламент НЕ ВІДНОСИТЬ «протоколи випробувань» до документів про якість товару. Згідно Технічного регламенту, «протоколи випробувань» НЕ Є ДОКУМЕНТАМИ ПРО ЯКІСТЬ ПАЛИВА.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції ПРОТОКОЛУ ВИПРОБУВАНЬ, є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА ПРОТИПРАВНОЮ.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має передбачені законодавством документи якості (сертифікати відповідності, паспорти якості, декларації про відповідність) на пропоноване ним паливо (Бензин А-95), однак за умови ненадання ТОВ «Укрнафта-Постач» протоколів випробувань зазначеного палива, тендерна пропозиція ТОВ «Укрнафта-Постач» буде відхилена Замовником.
2. Щодо вимоги про надання Сертифікату відповідності ISO 9001-2015.
Відповідно до умов Додатку 2 до Тендерної документації, учасник у складі пропозиції надає сканований оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника […].
Зазначена вимога у такій редакції обмежує можливість участі у закупівлі для учасників, які мають ідентичні за сферою дії, діючі сертифікати відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», тобто є дискримінаційною.
Так, станом на зараз в Україні є чинними, зокрема:
- Наказ Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 № 203 «Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, та скасування нормативних документів України», яким, серед іншого, прийнято національний стандарт України, гармонізований з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01.07.2016 ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»;
- Наказ Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 30.11.2018 № 454 «Про прийняття та відновлення дії національних стандартів», яким, серед іншого, прийнято національний стандарт, гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження з наданням чинності з 05.12.2018 ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги».
Зазначені національні стандарти мають ідентичну сферу застосування - «Системи управління якістю. Вимоги».
Наявність в учасника сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) свідчить про відповідність його системи управління якістю вимогам, які також можуть бути підтверджені сертифікатом відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT).
ТОВ «Укрнафта-Постач» має Сертифікат на систему управління якістю від 10.08.2023 № UA.MQ.230605.01-23, стосовно оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом i подібними продуктами, діяльності посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами, неспеціалізованої оптової торгівлі (коди ДКПП 46.12, 46.71, 46.90), який підтверджує відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», який є чинним, однак який не відповідає оскаржуваній вимозі Тендерної документації.
3. Щодо надання додаткових документів до Сертифікатів відповідності.
Згідно з умовами Додатку 2 до Тендерної документації, додатково до сертифікатів відповідності предмета закупівлі - бензину вимогам ДСТУ, учасник повинен також надати, зокрема, ДОГОВІР з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат; документ (ЗАЯВУ), що підтверджує звернення Учасника до уповноваженого (акредитованого) органу щодо здійснення оцінювання відповідності палива; АКТ відбирання зразка палива.
З цього приводу слід зауважити, що вимоги до здійснення оцінки відповідності палива вимогам технічних регламентів (результати яких оформлюються у формі Сертифікатів відповідності) визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
Законодавство не зобов’язує розповсюджувачів палива (в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач») надавати споживачу (замовнику) документи (ДОГОВІР з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат; документ (ЗАЯВУ), що підтверджує звернення Учасника до уповноваженого (акредитованого) органу щодо здійснення оцінювання відповідності палива; АКТ відбирання зразка палива), які створюються в процесі організації та здійснення оцінки відповідності палива вимогам Технічного регламенту та/або вимогам відповідного ДСТУ.
Більше того, згідно з вимогами статті 46 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», контроль відповідності продукції вимогам технічних регламентів здійснюється шляхом державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції.
Замовник не належить до органів ринкового нагляду та не уповноважений здійснювати контроль, зокрема, щодо дотримання порядку отримання сертифікатів відповідності на паливо.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції «ДОГОВОРУ з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат; документу (ЗАЯВИ), що підтверджує звернення Учасника до уповноваженого (акредитованого) органу щодо здійснення оцінювання відповідності палива; АКТУ відбирання зразка палива», є безпідставною та протиправною.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-10-25-007695-a.
2. Додаток 2 до тендерної документації.
3. Документи якості на бензин А-95.
4. Сертифікат на систему управління якістю від 10.08.2023 № UA.MQ.230605.01-23.
×
-
Назва доказу:
Сертифікат на систему управління якістю від 10.08.2023 № UA.MQ.230605.01-23.
-
Повʼязаний документ:
ТОВ Укрнафта-Постач (ISO 9001).pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на бензин А-95.
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат, паспорт, декларація А-95.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 до тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 до тендерної документації технічні характеристики предмета закупівлі 10 2024.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-10-25-007695-a.
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація Пальне 10 2024.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника внести зміни до Тендерної документації щодо закупівлі UA-2024-10-25-007695-a а саме, усунути зазначені вище умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними. Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення умов Тендерної документації, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, а також створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «Укрнафта-Постач», наведених вище.