-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Медикаменти
Торги не відбулися
560 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 600.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 600.00 UAH
Період оскарження:
24.10.2024 20:03 - 29.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника після оцінки тендерних пропозицій на закупівлю товарів ДК 021:2015:33600000-6: Фармацевтична продукція .
Номер:
899351a39b4647c4abc7dbbfda85032d
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-24-016437-a.b1
Назва:
СКАРГА Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника після оцінки тендерних пропозицій на закупівлю товарів ДК 021:2015:33600000-6: Фармацевтична продукція .
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Доказ 3 Протокол відхилення медикаменти.pdf 07.11.2024 14:29
- Доказ 4 № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018.pdf 07.11.2024 14:29
- Доказ 1 Додаток 3 до ТД Технічні вимоги.doc 07.11.2024 14:29
- Доказ 2 Форма Тендерна пропозиція.pdf 07.11.2024 14:29
- Довідка про наявність чинної ліцензії.pdf 07.11.2024 14:29
- Скарга АМКУ публічні закупівлі (геріатричний пансіонат).doc 07.11.2024 14:29
- sign.p7s 07.11.2024 14:30
- рішення від 11.11.2024 № 18126.pdf 11.11.2024 15:43
- інформація про резолютивну частину рішення від 18.11.2024 № 18493.pdf 19.11.2024 10:18
- рішення від 18.11.2024 № 18493.pdf 19.11.2024 19:23
- ПОЯСНЕННЯ щодо скарги new.doc 12.11.2024 10:16
- Пояснення шодо скарги.PDF 12.11.2024 10:16
- Протокольне рішення.PDF 20.11.2024 09:58
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.11.2024 12:04
Дата розгляду скарги:
18.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.11.2024 15:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.11.2024 19:24
Дата виконання рішення Замовником:
20.11.2024 09:58
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На підставі Рішення Комісії Антимонопольного комітету України , Замовник скасовує своє рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "СТМ-Фарм"
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d64050cfbae0436682d1ea99cd367e8b
Заголовок пункту скарги:
Рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника суперечить ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених ЗУ «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення, скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Замовником проводиться процедура відкритих торів з особливостями за предметом закупівлі «ДК 021:2015 – 33600000-6 Фармацевтична продукція», номер оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2024-10-24-016437-a.
Кінцевий строк подання Пропозицій був встановлений до 01.11.2024, 06:00 год.
Розкриття Пропозицій відбулося 01.11.2024, 06:00 год. За результатами аукціону найбільш економічно вигідною визначено Пропозицію Скаржника.
Згідно інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовник висунув Скаржнику вимогу про усунення невідповідностей до 02 листопада 2024 , 15:47 такого змісту:
«Учасник в складі тендерної пропозиції надав ТЕНДЕРНУ ПРОПОЗИЦІЮ "ЦІНОВУ ПРОПОЗИЦІЮ" з помилкою в кількості товару, який зазначено під №16. Вимога: Надати виправлену ТЕНДЕРНУ ПРОПОЗИЦІЮ "ЦІНОВУ ПРОПОЗИЦІЮ».
Відповідно до протоколу уповноваженої особи Замовника, розміщеного на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником було відхилено тендерну пропозиції Скаржника в електронній системі закупівель у зв’язку з тим, що під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника виявлено невідповідність в ТЕНДЕРНІЙ ПРОПОЗИЦІЇ «ЦІНОВА ПРОПОЗИЦІЯ», а саме помилка в кількості товару за позицією №16. На підставі підпункту 1 пункту 44 Постанови КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» було відхилено тендерну пропозиції Скаржника.
Скаржник повідомляє про порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та просить Орган оскарження зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника з огляду на наступне.
Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам розміщена у пункті 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника (надалі – Документація).
Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ Документації:
«Вимоги до предмета закупівлі (складові частини, технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації».
Додаток 3 до Документації містить наступні вимоги до предмета закупівлі по позиції №16:
Найменування товару: Еналозид 12.5 таблетки по 10 мг/12.5 мг №30
Одиниця виміру: паков
Кількість: 1000
У складі тендерної пропозиції Скаржника згідно позиції №16 пропонується:
Найменування товару: ЕНАЛАПРИЛ-НL-ЗДОРОВ'Я, таблетки 10 мг/12,5 мг, по 20 таблеток у блістері, по 1 блістеру в картонній коробці.
Одиниця виміру: УП (упаковка).
Кількість: 1500
Враховуючи, що Замовником було визначено міжнародне непатентоване найменування (далі - МНН) предмету закупівлі, а саме: Enalapril and diuretics у тендерній Пропозиції Скаржник запропонував лікарський засіб з торгівельним найменуванням «ЕНАЛАПРИЛ-НL-ЗДОРОВ'Я» Таблетки 10 мг/12,5 мг по 20 таблеток у блістері; по 1 блістеру в картонній коробці, МНН якого повністю відповідає предмету закупівлі, що підтверджується даними Державного реєстру лікарських засобів за посиланням http://www.drlz.com.ua/ibp/ddsite.nsf/all/shlist?opendocument
Враховуючи зазначену в Документації Замовником кількість товару, а саме 1000 паковань по 30 таблеток у кожній, Скаржник подав тендерну пропозицію з урахуванням форми випуску лікарського засобу та кратності упаковки.
Оскільки лікарський засіб ЕНАЛАПРИЛ-НL-ЗДОРОВ'Я випускається у формі таблеток по 10 мг/12,5 мг, по 20 таблеток у блістері; по 1 блістеру в картонній коробці, що передбачає наявність 20 таблеток в одній упаковці, то для дотримання умов тендерної документації було збільшено кількість упаковок у тендерній пропозиції, що дозволило забезпечити необхідну кількість одиниць лікарської форми (таблеток).
Враховуючи, що при визначенні обсягів потреби в закупівлі лікарських засобів закладами і установами охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів відповідно до Наказу МОЗ № 782 від 11.07.2017 «Про затвердження порядку визначення обсягів потреби в закупівлі лікарських засобів закладами і установами охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів» розрахунок потреби здійснюється в одиницях лікарської форми, учасник закупівлі, формуючи тендерну пропозицію, має забезпечити її відповідність заявленій кількості таблеток, як одиниць лікарської форми, а не кількості упаковок.
У спільному листі Мінекономрозвитку (далі - МЕРТ) та Міністерство охорони здоров’я України (далі - МОЗ) № 3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018 зазначено, що під час визначення кількості одиниць лікарських засобів, яку планується закуповувати, рекомендовано здійснювати обрахунок потреби у найменшій лікарській формі (наприклад, таблетка, капсула, драже для твердих форм або ампула, шприц, флакон для рідких форм або інші види форм випуску).
У випадку необхідності встановлення вимог до пакування лікарських засобів рекомендується визначати не конкретну кількість найменшої лікарської форми у пакуванні (наприклад, 20 таблеток у блістері), а діапазон кількості найменшої лікарської форми у пакуванні (наприклад, від 20 до 50 таблеток у блістері).
Таким чином, вимога Замовника про усунення невідповідностей в ТЕНДЕРНІЙ ПРОПОЗИЦІЇ "ЦІНОВА ПРОПОЗИЦІЯ» була неправомірною. Скаржником в тендерній пропозиції не було допущено порушення щодо кількості товару. Скаржник діяв у повній відповідності до вимог Документації, забезпечуючи потрібну кількість одиниць лікарської форми шляхом коригування кількості упаковок. Скаржник не надав виправлену ТЕНДЕРНУ ПРОПОЗИЦІЮ "ЦІНОВУ ПРОПОЗИЦІЮ», оскільки будь-яке зменшення кількості упаковок до 1000 суперечило б умовам Документації у перерахунку на одиниці лікарської форми.
Відхилення тендерної пропозиції Скаржника є неправомірним, порушує права та законні інтереси Скаржника, і необґрунтовано обмежує доступ Скаржника до участі у відкритих торгах на закупівлю фармацевтичної продукції, що є порушенням принципів недискримінації учасників тендерних процедур. Принцип недискримінації учасників передбачає рівні умови участі для всіх постачальників, незалежно від особливостей їхньої продукції (зокрема кількість одиниць лікарської форми в упаковці), якщо вона відповідає вимогам тендерної документації. Скаржник надав пропозицію, що відповідала вимогам Документації і його пропозиція не містила порушень, які могли б виправдати відхилення тендерної пропозиції. Таким чином, неправомірне відхилення тендерної пропозиції створює дискримінаційні умови щодо Скаржника, обмежуючи його можливість участі у відкритих торгах.
Кожен учасник процедури публічної закупівлі має право на чітку, прозору та передбачувану процедуру закупівлі, де рішення приймаються обґрунтовано і у відповідності до чинного законодавства. Відхилення пропозиції з порушенням норм чинного законодавства підриває довіру до процедури закупівлі та порушує принцип прозорості.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів є принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності. Безпідставне рішення про відхилення тендерної пропозиції не лише порушує права Скаржника, але й призводить до затягування процесу закупівлі, знижуючи ефективність та економічну вигоду від неї.
Кінцевий строк подання Пропозицій був встановлений до 01.11.2024, 06:00 год.
Розкриття Пропозицій відбулося 01.11.2024, 06:00 год. За результатами аукціону найбільш економічно вигідною визначено Пропозицію Скаржника.
Згідно інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовник висунув Скаржнику вимогу про усунення невідповідностей до 02 листопада 2024 , 15:47 такого змісту:
«Учасник в складі тендерної пропозиції надав ТЕНДЕРНУ ПРОПОЗИЦІЮ "ЦІНОВУ ПРОПОЗИЦІЮ" з помилкою в кількості товару, який зазначено під №16. Вимога: Надати виправлену ТЕНДЕРНУ ПРОПОЗИЦІЮ "ЦІНОВУ ПРОПОЗИЦІЮ».
Відповідно до протоколу уповноваженої особи Замовника, розміщеного на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником було відхилено тендерну пропозиції Скаржника в електронній системі закупівель у зв’язку з тим, що під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника виявлено невідповідність в ТЕНДЕРНІЙ ПРОПОЗИЦІЇ «ЦІНОВА ПРОПОЗИЦІЯ», а саме помилка в кількості товару за позицією №16. На підставі підпункту 1 пункту 44 Постанови КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» було відхилено тендерну пропозиції Скаржника.
Скаржник повідомляє про порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та просить Орган оскарження зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника з огляду на наступне.
Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам розміщена у пункті 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника (надалі – Документація).
Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ Документації:
«Вимоги до предмета закупівлі (складові частини, технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації».
Додаток 3 до Документації містить наступні вимоги до предмета закупівлі по позиції №16:
Найменування товару: Еналозид 12.5 таблетки по 10 мг/12.5 мг №30
Одиниця виміру: паков
Кількість: 1000
У складі тендерної пропозиції Скаржника згідно позиції №16 пропонується:
Найменування товару: ЕНАЛАПРИЛ-НL-ЗДОРОВ'Я, таблетки 10 мг/12,5 мг, по 20 таблеток у блістері, по 1 блістеру в картонній коробці.
Одиниця виміру: УП (упаковка).
Кількість: 1500
Враховуючи, що Замовником було визначено міжнародне непатентоване найменування (далі - МНН) предмету закупівлі, а саме: Enalapril and diuretics у тендерній Пропозиції Скаржник запропонував лікарський засіб з торгівельним найменуванням «ЕНАЛАПРИЛ-НL-ЗДОРОВ'Я» Таблетки 10 мг/12,5 мг по 20 таблеток у блістері; по 1 блістеру в картонній коробці, МНН якого повністю відповідає предмету закупівлі, що підтверджується даними Державного реєстру лікарських засобів за посиланням http://www.drlz.com.ua/ibp/ddsite.nsf/all/shlist?opendocument
Враховуючи зазначену в Документації Замовником кількість товару, а саме 1000 паковань по 30 таблеток у кожній, Скаржник подав тендерну пропозицію з урахуванням форми випуску лікарського засобу та кратності упаковки.
Оскільки лікарський засіб ЕНАЛАПРИЛ-НL-ЗДОРОВ'Я випускається у формі таблеток по 10 мг/12,5 мг, по 20 таблеток у блістері; по 1 блістеру в картонній коробці, що передбачає наявність 20 таблеток в одній упаковці, то для дотримання умов тендерної документації було збільшено кількість упаковок у тендерній пропозиції, що дозволило забезпечити необхідну кількість одиниць лікарської форми (таблеток).
Враховуючи, що при визначенні обсягів потреби в закупівлі лікарських засобів закладами і установами охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів відповідно до Наказу МОЗ № 782 від 11.07.2017 «Про затвердження порядку визначення обсягів потреби в закупівлі лікарських засобів закладами і установами охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів» розрахунок потреби здійснюється в одиницях лікарської форми, учасник закупівлі, формуючи тендерну пропозицію, має забезпечити її відповідність заявленій кількості таблеток, як одиниць лікарської форми, а не кількості упаковок.
У спільному листі Мінекономрозвитку (далі - МЕРТ) та Міністерство охорони здоров’я України (далі - МОЗ) № 3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018 зазначено, що під час визначення кількості одиниць лікарських засобів, яку планується закуповувати, рекомендовано здійснювати обрахунок потреби у найменшій лікарській формі (наприклад, таблетка, капсула, драже для твердих форм або ампула, шприц, флакон для рідких форм або інші види форм випуску).
У випадку необхідності встановлення вимог до пакування лікарських засобів рекомендується визначати не конкретну кількість найменшої лікарської форми у пакуванні (наприклад, 20 таблеток у блістері), а діапазон кількості найменшої лікарської форми у пакуванні (наприклад, від 20 до 50 таблеток у блістері).
Таким чином, вимога Замовника про усунення невідповідностей в ТЕНДЕРНІЙ ПРОПОЗИЦІЇ "ЦІНОВА ПРОПОЗИЦІЯ» була неправомірною. Скаржником в тендерній пропозиції не було допущено порушення щодо кількості товару. Скаржник діяв у повній відповідності до вимог Документації, забезпечуючи потрібну кількість одиниць лікарської форми шляхом коригування кількості упаковок. Скаржник не надав виправлену ТЕНДЕРНУ ПРОПОЗИЦІЮ "ЦІНОВУ ПРОПОЗИЦІЮ», оскільки будь-яке зменшення кількості упаковок до 1000 суперечило б умовам Документації у перерахунку на одиниці лікарської форми.
Відхилення тендерної пропозиції Скаржника є неправомірним, порушує права та законні інтереси Скаржника, і необґрунтовано обмежує доступ Скаржника до участі у відкритих торгах на закупівлю фармацевтичної продукції, що є порушенням принципів недискримінації учасників тендерних процедур. Принцип недискримінації учасників передбачає рівні умови участі для всіх постачальників, незалежно від особливостей їхньої продукції (зокрема кількість одиниць лікарської форми в упаковці), якщо вона відповідає вимогам тендерної документації. Скаржник надав пропозицію, що відповідала вимогам Документації і його пропозиція не містила порушень, які могли б виправдати відхилення тендерної пропозиції. Таким чином, неправомірне відхилення тендерної пропозиції створює дискримінаційні умови щодо Скаржника, обмежуючи його можливість участі у відкритих торгах.
Кожен учасник процедури публічної закупівлі має право на чітку, прозору та передбачувану процедуру закупівлі, де рішення приймаються обґрунтовано і у відповідності до чинного законодавства. Відхилення пропозиції з порушенням норм чинного законодавства підриває довіру до процедури закупівлі та порушує принцип прозорості.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів є принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності. Безпідставне рішення про відхилення тендерної пропозиції не лише порушує права Скаржника, але й призводить до затягування процесу закупівлі, знижуючи ефективність та економічну вигоду від неї.
×
-
Назва доказу:
5 Довідка (інформація з публічного Реєстру) щодо наявності у Скаржника ліцензії на провадження господарської діяльності з оптової торгівлі лікарськими засобами.
-
Повʼязаний документ:
Довідка про наявність чинної ліцензії.pdf
-
-
Назва доказу:
4. Копія листа Мінекономрозвитку (далі - МЕРТ) та Міністерство охорони здоров’я України (далі - МОЗ) № 3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018.
-
Повʼязаний документ:
Доказ 4 № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018.pdf
-
-
Назва доказу:
3. Протокол уповноваженої особи Замовника від 04.11.2024, розміщеного на веб-порталі Уповноваженого органу.
-
Повʼязаний документ:
Доказ 3 Протокол відхилення медикаменти.pdf
-
-
Назва доказу:
2. Тендерна пропозиція “Цінова пропозція” Скаржника.
-
Повʼязаний документ:
Доказ 2 Форма Тендерна пропозиція.pdf
-
-
Назва доказу:
1. Додаток № 3 до Тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Доказ 1 Додаток 3 до ТД Технічні вимоги.doc
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника: скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.