• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021-2015 код 39830000-9 Продукція для чищення

Завершена

2 855 515.92 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 277.57 UAH
Період оскарження: 24.10.2024 13:41 - 09.11.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо безпідставного відхилення тендерної пропозиції ФОП Дишко Олексій Миколайович та неправомірного визначення переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ «ВІК СЕРВІС»

Номер: 32732b8c9bab4ca8a894febc97bac63d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-24-008090-a.b2
Назва: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо безпідставного відхилення тендерної пропозиції ФОП Дишко Олексій Миколайович та неправомірного визначення переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ «ВІК СЕРВІС»
Скарга:
Замовник протоколом № 141 від 19.11.2024 опублікував рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Дишко Олексій Миколайович із зазначенням низки невідповідностей, які, на думку Замовника, є підставою такого відхилення, і які, на думку Замовника, мною повинні були бути усунені протягом 24 годин (до 16:36 16.11.2024) на підставі розміщеної Замовником в електронній системі закупівель вимоги про усунення невідповідностей.
Дата розгляду скарги: 03.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.11.2024 16:12
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 04.12.2024 17:36
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ДИШКО ОЛЕКСІЙ МИКОЛАЙОВИЧ, Олексій Дишко 380674669326 oleksiy.dyshko@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0ca10a2cc8404910b97f0cca5f96adf4
Заголовок пункту скарги: Замовник протоколом № 141 від 19.11.2024 опублікував рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Дишко Олексій Миколайович із зазначенням низки невідповідностей, які, на думку Замовника, є підставою такого відхилення, і які, на думку Замовника, мною повинні були бути усунені протягом 24 годин (до 16:36 16.11.2024)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Управління освіти Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації (надалі – Замовник) у відповідності до вимог закону України “Про публічні закупівлі” (надалі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі № UA-2024-10-24-008090-a.

1. Щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Дишко Олексій Миколайович
Замовник протоколом № 141 від 19.11.2024 опублікував рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Дишко Олексій Миколайович із зазначенням низки невідповідностей, які, на думку Замовника, є підставою такого відхилення, і які, на думку Замовника, мною повинні були бути усунені протягом 24 годин (до 16:36 16.11.2024) на підставі розміщеної Замовником в електронній системі закупівель вимоги про усунення невідповідностей наступного змісту:

«1. Перелік виявлених невідповідностей: У складі Пропозиції Учасником не надано оригінал гарантійного листа від виробника або дилера виробника в м. Києві, яким виробник або дилер підтверджує можливість поставки Учаснику предмету закупівлі (товару) цих електронних торгів зі строками придатності та в терміни, визначені в документації на товар 9.
Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо яких виявлені невідповідності: п. 1.5. Додатку № 1 до Тендерної документації.
Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: надати на товар 9 оригінал гарантійного листа від виробника або дилера виробника в м. Києві*, яким виробник або дилер підтверджує можливість поставки Учаснику предмету закупівлі (товару) цих електронних торгів зі строками придатності та в терміни, визначені в документації. Гарантійний лист повинен включати: повну назву замовника та учасника, повне найменування товару та торгову марку згідно специфікації учасника та відповідно згідно предмету закупівлі, кількість товару згідно документації, строки поставки згідно документації. Якщо лист надано від офіційного представника виробника, в листі повинно бути зазначено, що повноваження офіційного представника розповсюджуються на територію Києва (місцезнаходження Замовника) та офіційне представництво розповсюджується на постачання товару згідно специфікації учасника.

2. Перелік виявлених невідповідностей: У складі Пропозиції Учасника міститься інформаційна довідка про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, яка не відповідає встановленим вимогам тендерної документації.
Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо яких виявлені невідповідності: п.п. 2.1. п. 2 частини 1 Додатку № 2 до Тендерної документації.
Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: надати інформаційну довідку у формі наведеній нижче, № Посада Прізвище, ім’я, по - батькові Працює в даній організації постійно чи тимчасово Освіта, кваліфікація зазначення страхового стажу працівників що містить інформацію про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, із зазначенням страхового стажу працівників.

Просимо виправити невідповідності шляхом надання оновленої інформації та/або підтверджуючих документів в строки визначені чинним законодавством»,

з чим я не погоджуюсь.

Відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
А відповідно до абзацу, яким доповнено пункт 44 Особливостей згідно з Постановою КМ № 782 від 05.07.2024, відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.

Замовником у складі тендерної документації (надалі – ТД), у повній відповідності до вимог абзацу десятого пункту 28 Особливостей, перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції оформлено окремим Додатком 2.1 до ТД, у якому не передбачено документів або інформації, на відсутність яких посилається Замовник як на підставу відхилення моєї тендерної пропозиції:
1) оригінал гарантійного листа від виробника або дилера виробника в м. Києві, яким виробник або дилер підтверджує можливість поставки Учаснику предмету закупівлі (товару) цих електронних торгів зі строками придатності та в терміни, визначені в документації на товар 9.
Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо яких виявлені невідповідності: п. 1.5. Додатку № 1 до Тендерної документації;
2) інформаційна довідка про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, яка не відповідає встановленим вимогам тендерної документації.
Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо яких виявлені невідповідності: п.п. 2.1. п. 2 частини 1 Додатку № 2 до Тендерної документації.

Таким чином, Замовник, відповідно до пункту 44 Особливостей, не має підстави для відхилення моєї тендерної пропозиції через відсутність документів або інформації, що не передбачені Додатком 2.1 до ТД, і взагалі на підставі пункту 44 Особливостей.
Відповідно, Замовник не мав підстав висувати мені вимогу щодо усунення подібних невідповідностей протягом 24 годин.

Разом з тим, слід зазначити, що інформація та документи, що передбачені Додатком 2.1 до ТД, надані у складі моєї тендерної пропозиції у повному обсязі.

1.1. Зокрема, Додатком 2.1 до ТД вимагається:
Тендерна пропозиція подається Учасником в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених п. 31 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме:
- інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (Додаток 2 ТД)

Серед документів (файл «документи пропозиції ч3.pdf»), наданих у складі моєї тендерної пропозиції на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям на вимогу зазначеного пункту Додатку 2.1 до ТД, мною було надано, зокрема, Довідку (інформаційну) за вих. № 838 від 11.11.2024 (файл «довідка прац..pdf»), зміст якої, разом з тим, також відповідає й вимозі до переліку інформації, надання якої вимагав Замовник у розміщеній ним в електронній системі закупівель вимозі про усунення невідповідностей: «надати інформаційну довідку у формі наведеній нижче, № Посада Прізвище, ім’я, по - батькові Працює в даній організації постійно чи тимчасово Освіта, кваліфікація зазначення страхового стажу працівників що містить інформацію про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, із зазначенням страхового стажу працівників»:


Отже взагалі не зрозуміло, що саме вважав за невідповідність Замовник, розміщуючи у електронній системі закупівель вимогу про усунення невідповідностей в цій частині.

Також мною надано й інші документи, що відповідають вимозі Додатку 2.1 до ТД щодо надання інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (файл «документи пропозиції ч3.pdf»)


1.2. Також Додатком 2.1 до ТД вимагається, зокрема:
Тендерна пропозиція подається Учасником в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених п. 31 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме:

- інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію, що повинна складатись з документів, зазначених у цій документації Додаток 3 ТД).

Серед документів, наданих у складі моєї тендерної пропозиції з метою надання інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі на вимогу цього пункту Додатку 2.1 до ТД, мною було надано, зокрема, саме Технічну специфікацію на запропоновану продукцію відповідно до встановлених технічних вимог за вих. № 832 від 11.11.2024 (файл «документи пропозиції ч2.pdf») та інші документи з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, зокрема:
- Протокол випробувань № 11-11/01 від 11.11.2024 (файл «документи пропозиції ч1.pdf»);
- Повний опис запропонованого товару за вих. № 824 від 11.11.2024 (файл «документи пропозиції ч1.pdf»);
- Паспорти якості № 1111/33 від 11.11.2024; № 1111/34 від 11.11.2024; № 1111/35 від 11.11.2024; № 1111/36 від 11.11.2024; № 1111/37 від 11.11.2024; № 1111/38 від 11.11.2024; № 1111/39 від 11.11.2024; № 1111/40 від 11.11.2024 (файл «документи пропозиції ч1.pdf»); № 13/24-2 від 16.09.2024 (файл «Паспорт якості п9.pdf»);
- Порівняльна таблиця основних технічних та якісних характеристик запропонованого товару з основними технічними та якісними характеристиками відповідних вимог за вих. № 827 від 11.11.2024( файл «документи пропозиції ч1.pdf»);
- Додаток до технічної специфікації за вих. № 828 від 11.11.2024 (файл «документи пропозиції ч2.pdf»);
- документ Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики за вих. № 831 від 11.11.2024 (файл «документи пропозиції ч2.pdf»);
- фото запропонованого еквівалентного товару (у файлах та архівах «додаток до ТС - фото запропонованого еквівалентного товару ч1», «додаток до ТС - фото запропонованого еквівалентного товару ч2», «додаток до ТС - фото запропонованого еквівалентного товару ч3»)
тощо.

Вважаю, що мною, учасником ФОП Дишко Олексій Миколайович, надано вичерпне документальне підтвердження щодо
- інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям;
- інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію, що повинна складатись з документів, зазначених у цій документації
та щодо інших вимог Додатку 2.1 до ТД «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції»
у обсязі, визначеному Додатком 2.1 до ТД.

Разом з тим, Замовник у протоколі № 141 від 19.11.2024, відхиляючи мою тендерну пропозицію, посилається не на вимоги Додатку 2.1 до ТД, а на вимоги двох інших різних додатків до ТД (Додатку 1 та Додатку 2), що не відповідає вимогам абзацу десятого пункту 28 Особливостей.

Відхиливши мою тендерну пропозицію з підстав ненадання/невідповідності (на думку Замовника) документів у складі моєї тендерної пропозиції вимогам різних додатків до ТД (Додатку 1 та Додатку 2), в той час як відповідно до вимог абзацу десятого пункту 28 Особливостей, перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції у ТД оформлено окремим Додатком 2.1 до ТД, у якому не передбачено документів або інформації, на відсутність яких посилається Замовник як на підставу відхилення моєї тендерної пропозиції та стосовно яких ним було розміщено вимогу про усунення невідповідностей, Замовник порушив умову пункту 44 Особливостей, відповідно до якої відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.

Таким чином, в Замовника відсутні законні підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Дишко Олексій Миколайович.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 226e96592c0444e39bedcc52b46a2a46
Заголовок пункту скарги: Замовник протоколом № 142 від 19.11.2024 від 24.09.2024 опублікував рішення щодо визначення переможцем іншого учасника, ТОВ «ВІК СЕРВІС». Разом з тим, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ВІК СЕРВІС» містить невідповідності відповідно до вимог тих само Додатків, з підстави невідповідності (на думку Замовника) яким Замовником було відхилено мою тендерну пропозицію.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: 2. Щодо визначення переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ «ВІК СЕРВІС»
Замовник протоколом № 142 від 19.11.2024 від 24.09.2024 опублікував рішення щодо визначення переможцем іншого учасника, ТОВ «ВІК СЕРВІС».
Разом з тим, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ВІК СЕРВІС» містить невідповідності відповідно до вимог тих само Додатків, з підстави невідповідності (на думку Замовника) яким Замовником було відхилено мою тендерну пропозицію.

Зокрема, посилаючись на вимогу пункту 1.5 Додатку 1 до ТД, відповідно до якої з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, учасник надає оригінал гарантійного листа від виробника або дилера виробника в м. Києві*, яким виробник або дилер підтверджує можливість поставки Учаснику предмету закупівлі (товару) цих електронних торгів зі строками придатності та в терміни, визначені в документації. Гарантійний лист повинен включати: повну назву замовника та учасника, повне найменування товару та торгову марку згідно специфікації учасника та відповідно згідно предмету закупівлі, кількість товару згідно документації, строки поставки згідно документації, Замовник відхилив мою тендерну пропозицію.

Разом з тим, у наданих учасником ТОВ «ВІК СЕРВІС» гарантійних листах виробників
- ПП «Торговий дім Донат» (вих. №19/0716 від 07.11.2024)

- ТОВ «Юнілайф.ПВ» (вих. №211/401 від 05.09.2024)

відсутня інформація про якість товару,
а також відсутня повна інформація про кількість товару згідно документації щодо позицій:
1. Засіб для миття скла та дзеркал ТМ Donat
4. Засіб чистячий порошкоподібний ТМ Grünwald
5. Рідкий засіб мийний синтетичний ТМ Satin
7. Відбілюючий засіб ТМ Donat,

Адже в листах виробників наведено інформацію виключно в штуках (шт.), що не надає однозначного підтвердження щодо кількості товару саме згідно документації, оскільки, згідно ТД, за цими позиціями кількість товару визначається двома складовими:
- фасуванням (кількістю в одній шт.)
- кількістю шт.,
перемноживши які можна отримати загальну кількість товару згідно документації:

№ позиції Найменування товару Фасування
(кількість в 1 шт.) Кількість,
шт. Кількість товару згідно документації:
1 Засіб для миття скла та дзеркал ТМ Donat не менше 0,5 л 1598 не менше 799 л
4 Засіб чистячий порошкоподібний ТМ Grünwald не менше 500г 3732 не менше 1866 кг
5 Рідкий засіб мийний синтетичний ТМ Satin не менше 5 л 2605 не менше 13025 л
7 Відбілюючий засіб ТМ Donat не менше 950 гр 7070 не менше 6716,5 кг

Також слід зазначити, що поняття «кількість товару згідно документації:» включає в себе також і кількість товару в упаковці, тобто фасування.
Отже, в будь-якому разі, зазначення у гарантійних листах виробників гарантій поставки товару тільки у штуках без зазначення вмісту кількості товару у кожній штуці не гарантує підтвердження виробником можливості поставки Учаснику предмету закупівлі (товару) цих електронних торгів у кількості товару згідно документації:
- ні в розумінні кількості товару в 1 шт. згідно документації (тобто, необхідного Замовникові фасування),
- ні щодо загальної кількості товару у об’єктивних одиницях – літрах або кг,
оскільки виробники випускають товар із застосуванням різного фасування (наприклад, 400 мл, 500 мл, 0,75 л, 0, 95 л, 1 л, 2 л, 5 л та інших), отже за наданими гарантійними листами неможливо встановити, чи мали виробники на увазі у гарантійних листах те саме фасування, якого потребує Замовник, чи інше, відповідно до чого могли гарантувати постачання учасникові меншої або більшої кількості товару, а не «кількість товару згідно документації:».

Зазначення учасником у наданих від свого імені документах або зазначене у паспортах якості фасування не свідчить про те, що виробники, надаючи гарантійні листи, мали на увазі те саме фасування, що й у виданих незалежно, на іншу партію продукції, паспортах якості, а, тим більш, у наданих не ними, а учасником, документах.

Однозначна інформація щодо такої технічної характеристики як «кількість товару згідно документації:» повинна була міститися саме у гарантійних листах виробників, якщо Замовник виходив з того, що має вимагати від учасників документи, передбачені не лише Додатком 2.1 до ТД, але й Додатком 1 до ТД, як це було зроблено Замовником стосовно моєї тендерної пропозиції.

Відхилення Замовником моєї тендерної пропозиції та невідхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВІК СЕРВІС» з аналогічної підстави порушило мої права та законні інтереси як учасника даної закупівлі. У зв’язку із цим, на виконання статей 3, 5, 11, 18, 29, 31 Закону України “Про публічні закупівлі” та пунктів 44, 55-67 “Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: 324dc52c377a4530bce7a0f471d97502
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-24-008090-a.a1
Назва: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
Тендерною документацією у технічній специфікації, розміщеній у Додатку 1 до ТД, прописано вимоги до предмета закупівлі, сукупність яких, з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД, є дискримінаційною стосовно учасників, які пропонують саме «еквіваленти» до товарів зазначених у ТД торговельних марок виробництва ПП «Торговий Дім Донат» (за позиціями предмета закупівлі №1–3, 6-8), ТОВ «Юнілайф.ПВ» (за позиціями предмета закупівлі №4-5), ТОВ «Сучасні екологічні технології» (за позицією предмета закупівлі №9), виходячи з чого, в Замовника відсутні підстави вимагати додаткові документи за вимогами *Примітки під Таблицею 1 та за пунктами 2.1-2.6 Додатку 1 до ТД саме на еквіваленти. ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство.
Дата розгляду скарги: 06.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.10.2024 14:40
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 11.11.2024 12:08
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП", Пономаренко Катерина 380675014400 GREENNVP@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d681c661deaa4d34b75d770719c11733
Заголовок пункту скарги: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Скарга
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації

Управління освіти Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2024-10-24-008090-a в електронній системі закупівель.

ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови тендерної документації (далі по тексту – ТД) через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка вказує, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.

1) Тендерною документацією у технічній специфікації, розміщеній у Додатку 1 до ТД, прописано вимоги до предмета закупівлі, сукупність яких, з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД, є дискримінаційною стосовно учасників, які пропонують «еквіваленти» до товарів зазначених у ТД виробників/ торговельних марок (ТМ).

Адже лише на «еквіваленти» вимагаються додаткові документи, отримання яких вимагає тривалого часу (неспівставного зі строком, відведеним на подання тендерних пропозицій) та значних додаткових витрат учасників.

Тому Замовник убезпечив себе від участі небажаних учасників, встановивши на «еквіваленти» додаткові вимоги
*Примітки
та окремих підпунктів пункту 2 вимог Додатку 1 до ТД
щодо надання додаткових документів, які, зокрема, в Замовника відсутні на продукцію виробників
ПП «Торговий Дім Донат» (за позиціями предмета закупівлі №1–3, 6-8),
ТОВ «Юнілайф.ПВ» (за позиціями предмета закупівлі №4-5)
ТОВ «Сучасні екологічні технології» (за позицією предмета закупівлі №9),
виходячи з чого, в Замовника відсутні підстави вимагати додаткові документи за вимогами *Примітки під Таблицею 1 та за пунктами 2.1-2.6 Додатку 1 до ТД саме на еквіваленти:

Таблиця 1
№п/п Вимоги до найменування товару* Вимоги до технічних характеристик Одиниця Кількість
1 Засіб для миття скла та дзеркал ТМ Donat або еквівалент Загальний опис: Засіб призначений для миття скла, скляних поверхонь та дзеркал. Видаляє будь-які забруднення, не залишає розводів.
Показники якості:
Чистяча здатність по відношенню до еталону - не менше 94%
Мийна здатність - не менше 94%
Масова частка фосфатів у перерахунку на Р2О5, % - відсутні або не виявлено
Густина - 1,00-1,02 кг/дм3
Концентрація водневих іонів, од.рН, - 9,7 - 9,9
Здатність до біологічного розкладання неіоногенних поверхнево-активних речовин - не менше 90%
Медичні критерії безпеки/показники:
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
Фасування - не менше 0,5 л з розпилювачем
Виробник ПП «Торговий Дім Донат»» або еквівалент
ТУ У 20.4-36427401-005:2019 або еквівалент шт 1598
2 Засіб для прочищення труб Кріт ТМ Donat або еквівалент Загальний опис: Засіб призначений для прочищення труб. Легко усуває засмічення будь-якої складності
Показники якості:
Чистяча здатність - не менше 89%
Вміст натрію гідроксиду – 20 - 35%
Термін руйнування та видалення важких забруднень - не більше 10 хв
Фасування – (не менше 1000 г)
Виробник ПП «Торговий Дім Донат»» або еквівалент
ТУ У 20.4-36427401-005:2019 або еквівалент літр 1700
3 Засіб для миття унітазів ТМ Donat або еквівалент Загальний опис: Засіб призначений для видалення вапняного нальоту, іржі та бруду з сантехніки, унітазів та інших поверхонь на основі соляної кислоти.
Показники якості:
Чистяча здатність по відношенню до еталону - не менше 124%
Ефективність видалення мінеральних (вапнякових відкладень) - не менше 98%
Густина -1,03-1,05 кг/дм3
Фасування – не менше 1л
Виробник ПП «Торговий Дім Донат»» або еквівалент
ТУ У 20.4-36427401-005:2019 або еквівалент літр 6380
4 Засіб чистячий порошкоподібний ТМ Grünwald або еквівалент Загальний опис: Засіб чистячий порошкоподібний призначений для очистки поверхонь від стійких забруднень.
Показники якості:
Концентрація водневих іонів, од.рН. - 11,6 -11,8
Чистяча здатність - не менше 100%
Масова частка аніонних поверхнево-активних речовин - менше 5%
Здатність до біологічного розкладання аніонних поверхнево-активних речовин - не менше 95%
Медичні критерії безпеки/показники:
Визначення індексу «хронічної» токсичності при введенні у шлунок - 0 балів
Фасування - не менше 500г
Виробник ТОВ «Юнілайф.ПВ» або еквівалент
ТУУ 20.4-37252922-010:2015 або еквівалент шт 3732
5 Рідкий засіб мийний синтетичний ТМ Satin або еквівалент Загальний опис: Підходить для автоматичного та ручного прання кольорової та білої білизни. Розроблений з підвищеними вимогами з безпеки, оскільки призначений для прання дитячих речей та білизни.
Показники якості:
Мийна здатність – не менше 90%
Масова частка поверхнево активних речовин – 6,5 %
Концентрація водневих іонів, од.рН - 7,3 – 7,5
Здатність до біологічного розкладання аніонних поверхнево-активних речовин - не менше 92 %
Зниження міцності бавовняної тканини після 25 циклів прання - не більше 13%
Медичні критерії безпеки/показники:
Визначення індексу «гострої» токсичності при нанесенні на шкіру – 0 балів
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
Фасування – не менше 5 л
Виробник ТОВ «Юнілайф.ПВ» або еквівалент
ТУУ 20.4-37252922-008:2015 шт. 2605
6 Засіб миючий універсальний ТМ Donat або еквівалент Загальний опис: Засіб призначений для миття меблевих поверхонь, ламінованого ДВП, МДФ, пластикових та металевих поверхонь. Підходить для щоденного прибирання.
Показники якості:
Мийна здатність - не менше 85%
Масова частка аніонних поверхнево-активних речовин – 5,2 – 9,7%
Масова частка фосфатів у перерахунку на Р2О5, % - відсутні або не виявлено
Концентрація водневих іонів, од.рН – 7,1 – 7,9
Медичні критерії безпеки/показники:
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
Фасування - не менше 1 л
Виробник ПП «Торговий Дім Донат»» або еквівалент
ТУ У 20.4-36427401-005:2019 або еквівалент літр 6713
7 Відбілюючий засіб ТМ Donat або еквівалент Загальний опис: Засіб для відбілювання та виведення плям із бавовняних і лляних тканин, для миття емальованого, фарфорового, фаянсового посуду, кахля, пластика, підлог і стін, санвузлів, сантехніки.
Показники якості:
Масова частка активного хлору - не менше 20%
Відбілююча здатність - не менше 85%
Фасування – не менше 950 гр
Виробник ПП «Торговий Дім Донат»» або еквівалент
ТУ У 20.4-36427401-005:2019 або еквівалент Шт. 7070
8 Засіб для миття посуду ТМ Donat або еквівалент Загальний опис: Засіб призначений для миття дитячого посуду. Легко видаляє забруднення, не залишає розводів.
Показники якості:
Мийна здатність, % - не менше 98
Здатність до біологічного розкладання аніонних поверхнево-активних речовин,% - не менше 98
Здатність до біологічного розкладання неіоногенних поверхнево-активних речовин,% - не менше 98
Концентрація водневих іонів, од. РН – 8,5-8,7
Масова частка аніонних поверхнево-активних речовин – 1,5-2,0%
Медичні критерії безпеки/показники:
Визначення індексу «хронічної» токсичності при введенні у шлунок - 0 балів
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
Фасування – не менше 1л
Виробник ПП «Торговий Дім Донат»» або еквівалент
ТУ У 20.4-36427401-005:2019 або еквівалент літр 3725
9 Засіб дезінфікуючий «ITS WATER PUR-260» або еквівалент Діюча речовина: 5,0% - гіпохлорит натрію, 5,0% - гідроксид калію
Показники якості:
Зовнішній вигляд – прозора рідина жовто-зеленого кольору
Концентрація водневих іонів, од.рН – 12-14
Фасування: не менше 1 л
Виробник: ТОВ «Сучасні екологічні технології» або еквівалент літр 120


Вимоги Додатку 1 до ТД до документального підтвердження:


*Примітки: Під еквівалентним товаром мається на увазі товар будь-якого іншого виробника, технічні характеристики якого відповідають вимогам до технічних характеристик встановленим в Таблиці 1 Додатку 1, (при пропозиції Учасником еквіваленту зазначеного товару за предметом закупівлі, обов’язкове надання у складі тендерної пропозиції повного опису запропонованого товару, фото запропонованого еквівалентного товару, відомості про виробника запропонованого товару, також документальне підтвердження сертифікат/паспорт якості виданий виробником в якому підтверджена інформація про технічні та якісні характеристики товару, повної відповідності основних технічних та якісних характеристик запропонованого товару з основними технічними та якісними характеристиками відповідних вимог з обов'язковим відображенням у таблиці порівняльних характеристик а також посилання на вільні джерела інформації (посилання на інтернет ресурс, сайт), де міститься інформація з технічними та якісним характеристикам запропонованого товару. Всі технічні та якісні характеристики запропонованого товару повинні відповідати встановленим вимогам)

1. Перелік документів, що повинен надати Учасник у складі тендерної пропозиції до кінцевого строку подання пропозицій для підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам до предмету закупівлі згідно встановлених вимог:

1.1. Показники якості, що визначені в колонці «вимоги до технічних характеристик» таблиці 1 Додатку 1 підтвердити протоколом або іншим відповідним документом на запропоновану партію продукції у складі пропозиції учасника, виданим не раніше 2024 року:
 випробувальною лабораторією, акредитованою НААУ у відповідній галузі (додатково у складі пропозиції надати атестат про акредитацію НААУ лабораторії, що провела випробування, (уповноваження, визнання тощо) з підтвердженням можливості здійснювати зазначені у протоколі або іншому відповідному документі випробування, що відповідають показникам якості у Таблиці 1 Додатку 1 до цієї тендерної документації (з відповідністю об’єкта випробувань (засоби мийні або засоби для миття посуду або продукція для чищення), досліджуваного показника та нормативного документа на метод проведення випробування галузі (сфері тощо) акредитації лабораторії)),
або
 лабораторією, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (додатково у складі пропозиції надати свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 з підтвердженням відповідності сфери об’єктів та процесів системи вимірювань випробуванням, що відповідають показникам якості у Таблиці 1 Додатку 1 до цієї тендерної документації показникам (з відповідністю об’єкта випробувань (засоби мийні або засоби для миття посуду або продукція для чищення) та досліджуваного показника (величини)). Зазначене свідоцтво та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань мають бути видані Державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації).
1.2. Гарантійний лист на дотримання якісних (технічних) та інших вимог документації.
1.3. Технічну специфікацію на запропоновану продукцію відповідно до встановлених технічних вимог. У разі якщо продукція виготовляється в Україні обов’язково зазначається нормативний документ згідно якого виготовляється товар. Для продукції імпортного походження зазначається код УКТЗЕД. В технічній специфікації учасники повинні зазначити запропоноване найменування товару, технічні характеристики, виробника та країну походження.
1.4. Паспорт якості на партію виготовленого товару, виданий виробником (або власником торгової марки), в якому повинні бути зазначені:
- «показники норми» згідно з документом, за яким виготовлений товар
- показники, встановлені за результатами проведеного аналізу (допускається зазначення «відповідає»/«не відповідає»)
- найменування та торгова марка товару запропонованого учасником
-фасування
-дату виготовлення товару
-нормативний документ згідно якого виготовляється товар
- дата паспорту якості повинна бути не раніше 2024 року
Паспорт якості повинен підтверджувати технічні вимоги Замовника.
1.5. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, учасник надає оригінал гарантійного листа від виробника або дилера виробника в м. Києві*, яким виробник або дилер підтверджує можливість поставки Учаснику предмету закупівлі (товару) цих електронних торгів зі строками придатності та в терміни, визначені в документації. Гарантійний лист повинен включати: повну назву замовника та учасника, повне найменування товару та торгову марку згідно специфікації учасника та відповідно згідно предмету закупівлі, кількість товару згідно документації, строки поставки згідно документації.
Якщо лист надано від офіційного представника виробника, в листі повинно бути зазначено, що повноваження офіційного представника розповсюджуються на територію Києва (місцезнаходження Замовника) та офіційне представництво розповсюджується на постачання товару згідно специфікації учасника.
1.6 На позицію 9 Таблиці 1 Додатку 1 надати Витяг з державного реєстру дезінфекційних засобів МОЗ України або довідка з посиланням на номер засобу у реєстрі дезінфекційних засобів МОЗ . Витягом повинна бути підтверджена діюча речовина засобів за позицією 9 Таблиці 1.

2. У разі надання еквіваленту до продукції що вимагається Замовником в Технічній специфікації учасники на підтвердження технічних (якісних) вимог до предмету закупівлі повинні додатково надати по кожному найменуванню запропонованого еквівалентного товару:
2.1. Порівняльну таблицю запропонованої учасником еквівалентної продукції з вимогами замовника, в якій повинно бути зазначено найменування товару, що визначене в документації замовника та найменування запропонованої еквівалентної продукції, назва виробника, позначення нормативної документації на виготовлення товару (для продукції вітчизняного виробництва), торгову марку, технічні характеристики запропонованого еквівалентного товару у повному обсязі згідно встановлених вимог (вказати конкретні значення) та інше відповідно до встановлених вимог.
2.2. Надати чітке фото кожної позиції запропонованого еквівалентного товару в оригінальній тарі, що буде постачатися – зі зворотною та лицьовою стороною (етикетки повинні бути на тарі в яку розфасовані миючі засоби) з можливістю чіткого та розбірливого читання тексту маркування; та фото запакованого товару, в тому вигляді в якому товар буде доставлено до Замовника. Маркування на етикетках повинно повністю відповідати ГСТУ 3-050-2004. Пакування повинно повністю відповідати ДСТУ 2887-94.
2.3. На підтвердження технічних характеристик (Таблиця 1 Додаток 1) еквівалентного товару надати протокол випробувань (або будь-який інший документ- звіт, висновок, сертифікат тощо) лабораторії будь-якої форми власності, що розташована в Україні або іншій країні яка:
- відповідає вимогам стандарту ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189 (ДСТУ ISO/IEC 15189); (на підтвердження у складі пропозиції надається документ від уповноваженого державного органу України про відповідність випробувальної лабораторії вимогам ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189)
або
- акредитована Національним органом України з акредитації, або іноземним органом з акредитації, який є повним членом Міжнародної організації із співробітництва в галузі акредитації лабораторій (InternationalLaboratoryAccreditationCooperation - ILAC) (на підтвердження у складі пропозиції надається документ про акредитацію випробувальної лабораторії від уповноваженого органу згідно чинного законодавства).
2.4 Надати повну скановану копію нормативного документу на виготовлення еквівалентного товару (технічні умови (ТУ). Скановані копії ТУ (ТЗ), а також зміни до них, що надаються учасником, повинні бути діючими на момент подання пропозиції учасником.
Якщо виробник еквівалентної продукції, яка пропонується до постачання учасником, не є власником ТУ на виготовлення вказаної продукції, необхідно надати скановану копію документу (договору, листа-підтвердження, тощо) власника (власників) ТУ завіреного підписом та печаткою (за наявності) власника/власників про передачу повноважень на використання даного ТУ виробнику, продукція якого пропонується до постачання учасником. ТУ повинні підтверджувати технічні вимоги замовника.
2.5. Сертифікат відповідності на запропонований еквівалентний товар, що виданий призначеним органом з оцінки відповідності згідно чинного законодавства.
2.6. Сертифікати ISO 9001, 14001 та 22000 що видані виробнику призначеним органом з оцінки відповідності згідно чинного законодавства.

Примітка:
Загальний опис, назва виробника, термін придатності, фасування, нормативний документ, діюча речовина не відносяться до медичних критеріїв безпеки/показників та показників якості.
У разі якщо документи про відповідність, що надані в пропозиції учасника видано акредитованим або призначеним органом, у складі пропозиції надати свідоцтво (або атестат) та сферу до нього якою передбачено проведення відповідної оцінки відповідності за зазначеними стандартами чи випробування за зазначеними показниками.
У разі якщо учасник надає документи від лабораторії (органу сертифікації чи органу з оцінки відповідності), що має свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, таке свідоцтво повинно бути видане Державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації. У складі пропозиції надати відповідні підтвердження компетентності на можливість проводити випробування, що зазначені в наданих документах.
Сфера чи галузь акредитації (компетентності) лабораторії повинна включати досліджувані показники та/або стандарти відповідність яким підтверджується.


Таким чином, Замовником встановлено вимоги до підтвердження відповідності пропонованих засобів у класично дискримінаційному форматі, адже на засоби прописаних у ТД конкретних торговельних марок конкретних виробників не вимагається надання додаткових документів, як це вимагається на еквіваленти вимогами *Примітки під Таблицею 1 та за додатковими пунктами 2.1-2.6 Додатку 1 до ТД.

При цьому критерій еквівалентності встановлюється за найменуванням виробника, а не, наприклад, за складом засобів, який може бути різним, але забезпечуватиме відповідність певним споживчим характеристикам.
Адже, як зазначено у пункті *Примітки під Таблицею 1,
Під еквівалентним товаром мається на увазі товар будь-якого іншого виробника,

Те, що на зазначені у ТД товари такі документи не вимагаються, а вимагаються лише на «еквіваленти», дискримінує учасників, які планують пропонувати «еквіваленти» (тобто ставить у нерівні умови з учасниками, які пропонують саме зазначені у ТД товари).
Разом з тим, якщо Замовник не вимагає надання на товари, зазначені у ТД, додаткових документів вимогами *Примітки під Таблицею 1 та за пунктами 2.1-2.6 Додатку 1 до ТД, це має означати, що він з ними ознайомлений та встановив вимоги відповідно до цих документів.

Отже ніщо не заважає надавати однакові документи на усі товари, а не лише на еквіваленти, для можливості ознайомлення з ними усіх учасників закупівлі та перевіряючих органів, що мало б сприяти втіленню визначального принципа прозорості публічних закупівель.

Дискримінація, тобто нерівність вимог до різних учасників на підставі, зокрема, виробника продукції, яку вони пропонують, полягає у суттєво відмінному обсязі вимог до надання підтвердження відповідності у сукупності з відсутністю такого підтвердження на продукцію виробника зазначеної у ТД ТМ.

За тими документами, які Замовник додатково вимагає від учасників, що пропонуватимуть «еквіваленти», це потребує
- надто тривалого часу (неспівставного зі строками, протягом яких проводиться закупівля), що робить участь у закупівлі неможливою,
- завеликих фінансових витрат, що робить участь у закупівлі нерентабельною,
- в окремих випадках додаткові вимоги для «еквівалентів» взагалі неможливо виконати.

Виходячи з вищенаведеного, встановлення додаткових вимог лише для «еквівалентів» є однозначно дискримінаційним.


2) Зокрема, дискримінаційність вимог Замовника полягає в тому, що пунктами 1.1 та 2.3 Додатку 1 до ТД встановлено вимогу до надання протоколів випробувань, які безпідставно спричиняють нерівність вимог до учасників, які пропонуватимуть продукцію зазначених у ТД виробників, та інших виробників (тобто, еквіваленти):

Пункт 1.1 Додатку 1 до ТД
(для продукції усіх виробників – і прописаних у ТД,
і виробників еквівалентів) Пункт 2.3 Додатку 1 до ТД
(для еквівалентів – додатково)

1.1. Показники якості, що визначені в колонці «вимоги до технічних характеристик» таблиці 1 Додатку 1 підтвердити протоколом або іншим відповідним документом на запропоновану партію продукції у складі пропозиції учасника, виданим не раніше 2024 року:
 випробувальною лабораторією, акредитованою НААУ у відповідній галузі (додатково у складі пропозиції надати атестат про акредитацію НААУ лабораторії, що провела випробування, (уповноваження, визнання тощо) з підтвердженням можливості здійснювати зазначені у протоколі або іншому відповідному документі випробування, що відповідають показникам якості у Таблиці 1 Додатку 1 до цієї тендерної документації (з відповідністю об’єкта випробувань (засоби мийні або засоби для миття посуду або продукція для чищення), досліджуваного показника та нормативного документа на метод проведення випробування галузі (сфері тощо) акредитації лабораторії)),
або
лабораторією, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (додатково у складі пропозиції надати свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 з підтвердженням відповідності сфери об’єктів та процесів системи вимірювань випробуванням, що відповідають показникам якості у Таблиці 1 Додатку 1 до цієї тендерної документації показникам (з відповідністю об’єкта випробувань (засоби мийні або засоби для миття посуду або продукція для чищення) та досліджуваного показника (величини)). Зазначене свідоцтво та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань мають бути видані Державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації)
2.3. На підтвердження технічних характеристик (Таблиця 1 Додаток 1) еквівалентного товару надати протокол випробувань (або будь-який інший документ- звіт, висновок, сертифікат тощо) лабораторії будь-якої форми власності, що розташована в Україні або іншій країні яка:
- відповідає вимогам стандарту ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189 (ДСТУ ISO/IEC 15189); (на підтвердження у складі пропозиції надається документ від уповноваженого державного органу України про відповідність випробувальної лабораторії вимогам ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189)
або
- акредитована Національним органом України з акредитації, або іноземним органом з акредитації, який є повним членом Міжнародної організації із співробітництва в галузі акредитації лабораторій (InternationalLaboratoryAccreditationCooperation - ILAC) (на підтвердження у складі пропозиції надається документ про акредитацію випробувальної лабораторії від уповноваженого органу згідно чинного законодавства).


Відмінність:

1. Для продукції прописаних у ТД виробників наявна можливість надання підтвердження лабораторією, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005.

2. Вимагається підтвердити тільки «Показники якості, що визначені в колонці «вимоги до технічних характеристик» Таблиці 1 Додатку 1»

Такі протоколи випробувань наявні в ТОВ «Гренландія НВП»

Відмінність:

1. Для еквівалентів додатково вимагаються протоколи випробувань від акредитованих Національним агентством з акредитації України (НААУ) лабораторій (оскільки виключно НААУ є саме державним органом України, уповноваженим на акредитацію (підтвердження відповідності) вимогам ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189 (ДСТУ ISO/IEC 15189)) (за яким НААУ акредитує взагалі тільки медичні лабораторії, які не мають стосунку до показників якості предмета закупівлі)
(інформація оприлюднена на сайті НААУ за посиланням https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov ):


та відсутня можливість надання підтвердження лабораторією, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005.

2. Вимагається підтвердження «технічних характеристик (Таблиця 1 Додаток 1) еквівалентного товару»,
тобто усієї інформації з Таблиці 1 включно із еквівалентністю вимог до найменування товару, загального опису, еквівалентності виробника та ТУ тощо.
На весь перелік зазначених вимог жодна лабораторія випробування не проводить.

Такі протоколи випробувань не можуть бути надані ТОВ «Гренландія НВП»

Як видно з порівняльної таблиці, для еквівалентів виробництва вітчизняних виробників Замовником встановлено додаткові неспівставно ускладнюючі вимоги до надання протоколів випробувань в частині
- органу, який мав акредитувати лабораторію (виключно НААУ в Україні);
- занадто розширеного переліку вимог, які мають бути підтверджені, але не підтверджуються лабораторіями (еквівалентність за ТУ, виробником, ТМ тощо),
адже для продукції прописаних у ТД виробників необхідно підтвердити тільки «Показники якості, що визначені в колонці «вимоги до технічних характеристик» Таблиці 1 Додатку 1», з яких Примітками (розташованими наприкінці Додатку 1 до ТД) виключено значний перелік вимог: «Загальний опис, назва виробника, термін придатності, фасування, нормативний документ, діюча речовина не відносяться до медичних критеріїв безпеки/показників та показників якості»,
а для «еквівалентів» – вимагається підтвердження «технічних характеристик (Таблиця 1 Додаток 1)» повністю.

Зокрема, підтвердити еквівалентність ТМ або ТУ (які є власністю виробника і невідомі учасникам) або виробників і т. ін. між собою неможливо в об’єктивний спосіб.


Разом з тим, звертаємо увагу, що
- учасники, які пропонуватимуть продукцію прописаних у ТД торговельних марок/виробників зобов’язуються тендерною документацією надавати протоколи випробувань один раз (тільки пункт 1.1 Додатку 1 до ТД) і їм дозволено, зокрема, надавати протоколи від лабораторії, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005,
- а щодо учасників, які пропонуватимуть «еквіваленти» вітчизняного виробництва, вимога підтверджувати відповідність ще більш широкому переліку вимог прописана двічі (пункти 1.1 (для усіх) та 2.3 (додатково на «еквіваленти») Додатку 1 до ТД) й виключно протоколами випробувань від лабораторії, акредитованої НААУ.


Отже, Замовник, з незрозумілих підстав, звужує засоби надання підтвердження відповідності еквівалентів, дозволяючи, по суті, надавати на еквіваленти вітчизняного виробництва підтвердження виключно від лабораторій, акредитованих НААУ в той час як чинне законодавство України визначає й інші способи підтвердження відповідності, компетентності лабораторій.

Відповідь на питання, чому на «еквіваленти» недостатньо надання підтвердження протоколами випробувань за пунктом 1.1 Додатку 1 до ТД, розкриває мотиви прописування Замовником у ТД конкретних торговельних марок на додачу до переліку об’єктивних, лабораторно контрольованих показників.


Серед іншого, таке формулювання вимоги ТД дискримінує учасників, зокрема, ТОВ «Гренландія НВП», в яких вже наявні протоколи випробувань, видані лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (тобто державному стандарту України) та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань якої видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації (тобто, у спосіб, визначений законодавством).

Втім, частинами п’ятою та шостою статті 23 Закону не лише передбачено, що у разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам, але й що якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.

Отже, відповідно до Закону, учасники мають право надавати, а на Замовника покладено обов’язок приймати не лише конкретні види документального підтвердження щодо характеристик товару, але й інші документи, якщо вони видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Лабораторія, сертифікована уповноваженим державним органом (державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації) за державним стандартом (ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюваннями. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання») саме й є органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена способом, визначеним законодавством.

Показники, щодо яких Замовником вимагається надання підтвердження протоколом випробувань. виданим органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена за ДСТУ EN ISO/IEC 17025 (або у інший «альтернативний» спосіб, дописаний Замовником) уповноваженим органом згідно чинного законодавства, тобто акредитованим НААУ, можуть бути підтверджені учасниками, зокрема, ТОВ «Гренландія НВП», відповідно до частини шостої статті 23 Закону, та за аналогією надання підтвердження на товари прописаних у ТД ТМ, протоколами лабораторії, сертифікованої державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації за ДСТУ ISO 10012:2005, з наданням Свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та Сфери об’єктів та процесів системи вимірювань, виданих державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації.

Просимо зобов’язати Замовника надати підтвердження наявності продукції, щонайменше, двох виробників, засоби яких може бути надано у відповідності до вимог ТД обов’язково з урахуванням саме вимог пунктів 2.3 Додатку 1 до ТД щодо еквівалентів прописаним у ТД засобам, тобто надати на них протоколи випробувань, які відповідають вимогам:

2.3. На підтвердження технічних характеристик (Таблиця 1 Додаток 1) еквівалентного товару надати протокол випробувань (або будь-який інший документ- звіт, висновок, сертифікат тощо) лабораторії будь-якої форми власності, що розташована в Україні або іншій країні яка:
- відповідає вимогам стандарту ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189 (ДСТУ ISO/IEC 15189); (на підтвердження у складі пропозиції надається документ від уповноваженого державного органу України про відповідність випробувальної лабораторії вимогам ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189)
або
- акредитована Національним органом України з акредитації, або іноземним органом з акредитації, який є повним членом Міжнародної організації із співробітництва в галузі акредитації лабораторій (InternationalLaboratoryAccreditationCooperation - ILAC) (на підтвердження у складі пропозиції надається документ про акредитацію випробувальної лабораторії від уповноваженого органу згідно чинного законодавства).



3) Також, дискримінаційність вимог Замовника полягає в тому, що пунктом 2.4 Додатку 1 до ТД встановлено вимогу на продукцію НЕ прописаних у ТД виробників/ТМ, (тобто, виключно на «еквіваленти») щодо надання конкретного виду нормативного документу на виготовлення продукції – виключно ТУ, в той час як далі по тексту наявне зазначення ТЗ (технічного завдання), проте ТЗ не може бути надане навіть якщо продукція виготовлена саме за ТЗ:


2.4 Надати повну скановану копію нормативного документу на виготовлення еквівалентного товару (технічні умови (ТУ). Скановані копії ТУ (ТЗ), а також зміни до них, що надаються учасником, повинні бути діючими на момент подання пропозиції учасником.


ТОВ «Гренландія НВП» може запропонувати у даній закупівлі продукцію, виготовлену за ТЗ, але не зможе надати ТЗ у якості нормативного документа через формулювання у ТД.

На продукцію прописаних у ТД виробників/ТМ саме такі вимоги не поширюються, що дискримінує учасників, які можуть запропонувати еквівалентну продукцію інших виробників/ТМ.


4) Крім того, дискримінаційність вимог Замовника полягає в тому, що пунктами 2.5 та 2.6 Додатку 1 до ТД встановлено вимогу на продукцію НЕ прописаних у ТД виробників/ТМ, (тобто, виключно на «еквіваленти») щодо надання сертифікатів виключно від призначених органів з оцінки відповідності згідно чинного законодавства:

2.5. Сертифікат відповідності на запропонований еквівалентний товар, що виданий призначеним органом з оцінки відповідності згідно чинного законодавства.
2.6. Сертифікати ISO 9001, 14001 та 22000 що видані виробнику призначеним органом з оцінки відповідності згідно чинного законодавства.


ТОВ «Гренландія НВП» може запропонувати у даній закупівлі продукцію, на яку видано сертифікати, частково, призначеними органами, а на частину продукції – іншими органами, які можуть здійснювати оцінку відповідності згідно закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
Але обмеження, встановлене Замовником, обмежує наші можливості з пропозиції відповідної продукції.

5) Додатково на «еквіваленти» пункт Примітки* під Таблицею 1 Додатку 1 до ТД містить вимогу надання не передбаченого чинним законодавством підтвердження:
«посилання на вільні джерела інформації (посилання на інтернет ресурс, сайт), де міститься інформація з технічними та якісним характеристикам запропонованого товару».
Зазначені джерела «посилання на інтернет ресурс, сайт» не є засобами підтвердження в розумінні законодавства про публічні закупівлі, зокрема статті 23 Закону.

6) Окрім дискримінаційних вимог для еквівалентів, додатково, пунктом 1.6 Додатку 1 до ТД, Замовник вимагає надати
«1.6. На позицію 9 Таблиці 1 Додатку 1 надати Витяг з державного реєстру дезінфекційних засобів МОЗ України або довідка з посиланням на номер засобу у реєстрі дезінфекційних засобів МОЗ . Витягом повинна бути підтверджена діюча речовина засобів за позицією 9 Таблиці 1».

За позицією 9 предмета закупівлі
за кодом ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення серед різноманітних мийних засобів
Замовник закуповує
«Засіб дезінфікуючий «ITS WATER PUR-260» або еквівалент»,
в той час як дезінфекційні засоби закуповуватися
за кодом ДК 021:2015:24450000-3: Агрохімічна продукція (оскільки має бути застосовано чотири знаки більш детального
коду ДК 021:2015:24455000-8 Дезінфекційні засоби.


Така комплектація предмета закупівлі порушує норми чинного законодавства про публічні закупівлі.

По-перше, Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, встановлюється імперативна норма, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. При цьому продукція, що відноситься до предмету закупівлі, не становить виключення, яке відповідно до розділу ІІ Порядку мало б Особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
Узагальнена відповідь Мінекономрозвитку щодо цього питання міститься за адресою https://me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3304-04%2F53972-06 з необхідністю перейти за посиланням та скачати файл тексту узагальненої відповіді (сам текст також додаємо до цієї Скарги).
Наведемо кілька фрагментів цієї відповіді:


...

...




Тобто, згідно чинного законодавства, в межах одного предмета закупівлі номенклатурні позиції можуть відрізнятися лише починаючи з п’ятої цифри кода ДК.

Отже, поєднання у предметі закупівлі продукції з кодами
ДК 021:2015: 39830000-9 – Продукція для чищення
та ДК 021:2015:24450000-3 – Агрохімічна продукція (що включає код ДК 021:2015:24455000-8 Дезінфекційні засоби)
не відповідає вимогам Закону та Наказу Мінекономрозвитку від 11.06.2020 №1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі».

По-друге, відповідно до пункту 5 частини першої статті 43 Закону таке формування предмета закупівлі спричиняє нікчемність укладеного за закупівлею Договору, адже відповідно до зазначеної норми права, договір про закупівлю є нікчемним у разі, зокрема, якщо назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.

По-третє, пошук виробника відповідного засобу у державному реєстрі дезінфекційних засобів МОЗ України за складом діючих речовин дав результати лише щодо двох виробників і лише одного засобу «ITS WATER PUR-260»», один з яких, Товариство з додатковою відповідальністю «Пологівський хімічний завод «Коагулянт» (код ЄДРПОУ 03327724) з юридичною та фактичною адресою у м. Пологи Запорізької області (м. Пологи, Запорізька область, вул. Лесі Українки, 243, 70605, Україна) з березня 2022 року перебуває на тимчасово окупованій території, отже, згідно чинного законодавства, неможливо ані надати його продукцію, ані надати документи виробника, які вимагаються Додатком 1 до ТД:
«1.4. Паспорт якості на партію виготовленого товару, виданий виробником (або власником торгової марки), в якому повинні бути зазначені:
- «показники норми» згідно з документом, за яким виготовлений товар
- показники, встановлені за результатами проведеного аналізу (допускається зазначення «відповідає»/«не відповідає»)
- найменування та торгова марка товару запропонованого учасником
-фасування
-дату виготовлення товару
-нормативний документ згідно якого виготовляється товар
- дата паспорту якості повинна бути не раніше 2024 року
Паспорт якості повинен підтверджувати технічні вимоги Замовника.
1.5. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, учасник надає оригінал гарантійного листа від виробника або дилера виробника в м. Києві*, яким виробник або дилер підтверджує можливість поставки Учаснику предмету закупівлі (товару) цих електронних торгів зі строками придатності та в терміни, визначені в документації. Гарантійний лист повинен включати: повну назву замовника та учасника, повне найменування товару та торгову марку згідно специфікації учасника та відповідно згідно предмету закупівлі, кількість товару згідно документації, строки поставки згідно документації.
Якщо лист надано від офіційного представника виробника, в листі повинно бути зазначено, що повноваження офіційного представника розповсюджуються на територію Києва (місцезнаходження Замовника) та офіційне представництво розповсюджується на постачання товару згідно специфікації учасника».

Тобто, на товар цього виробника може бути надано тільки інформацію з Державного реєстру дезінфекційних засобів МОЗ:


Другий виробник, ТОВ «Сучасні екологічні технології», який виготовляє продукцію під тією само назвою, не надав нашому Товариству відповідь щодо можливості поставки його продукції та надання відповідних документів.


Тобто, фактично, на ринку наявна продукція лише одного виробника.

Зрозуміло, що додавання позиції 9 здійснено з метою унеможливлення участі інших учасників, окрім наперед обраного переможця.
Адже закупити дезінфікуючий засіб за позицією 9 у кількості 120 літрів (порівняно з понад 40 000 літрами інших мийних засобів у даній закупівлі) Замовник має можливість у чимало законних способів, окрім відкритих торгів за даною закупівлею.
Також включення до однієї закупівлі позицій, що мають суттєво відмінну технологію виробництва, а отже й виробників з різних галузей промисловості, суттєво обмежує коло учасників.

Просимо зобов’язати Замовника відповідно до норм чинного законодавства виділити позицію №9 в окрему закупівлю відповідно до коду ЄЗС.


На доказ наявності порушених прав за викладеним у Скарзі надаємо протоколи випробувань з характеристиками продукції, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», Відповідь Мінекономрозвитку стосовно закупівлі товарів з різними кодами, файл з даними з Державного реєстру дезінфекційних засобів МОЗ.

Просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:

1. Поширити вимоги до додаткового підтвердження відповідності пропонованих засобів за вимогами *Примітки під Таблицею 1 та за пунктами 2.1-2.6 Додатку 1 до ТД на усі товари, а не лише на еквіваленти, або вилучити зазначені додаткові вимоги взагалі, з метою виключення очевидної дискримінації учасників.

2. Передбачити у ТД можливість підтвердження характеристик «еквівалентного» товару у спосіб, передбачений для товару прописаних у ТД ТМ/виробників, зокрема, видалити для «еквівалентів» додаткову вимогу надання протоколів випробувань пунктом 2.3 Додатку 1 до ТД та залишити одноразову вимогу надання протоколів випробувань у відповідності до пункту 1.1 Додатку 1 до ТД .

3. Передбачити у пункті 2.4 Додатку 1 до ТД можливість надання копії не лише ТУ, але й ТЗ.

4. Вилучити з пунктів 2.5 та 2.6 Додатку 1 до ТД вимоги щодо надання сертифікатів виключно від призначених органів з оцінки відповідності згідно чинного законодавства, дозволивши надавати сертифікати від різних органів з оцінки відповідності в розумінні закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».

5. Вилучити з Примітки* під Таблицею 1 Додатку 1 до ТД вимогу надання не передбаченого чинним законодавством підтвердження: «посилання на вільні джерела інформації (посилання на інтернет ресурс, сайт), де міститься інформація з технічними та якісним характеристикам запропонованого товару».

6. Вилучити з ТД вимоги еквівалентності пропонованих засобів за критеріями ТМ або виробника, нормативного документу виробника (ТУ) на виготовлення тощо,

7. Вилучити позицію 9 (дезінфекційний засіб) зі складу предмета закупівлі (продукція для чищення) та вимогу пункту 1.6 Додатку 1 до ТД щодо штучно доданої позиції 9 предмета закупівлі надати Витяг з державного реєстру дезінфекційних засобів МОЗ України або довідка з посиланням на номер засобу у реєстрі дезінфекційних засобів МОЗ . Витягом повинна бути підтверджена діюча речовина засобів за позицією 9 Таблиці 1.

оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.


Також просимо зобов’язати Замовника надати підтвердження наявності продукції, щонайменше, двох виробників, засоби яких може бути надано у відповідності до вимог ТД обов’язково з урахуванням саме вимог *Примітки та пунктів 2.1-2.6 Додатку 1 до ТД, оскільки, принаймні, один з двох виробників має виготовляти саме еквіваленти.

Зокрема, просимо зобов’язати Замовника надати підтвердження наявності продукції, щонайменше, двох виробників, засоби яких може бути надано у відповідності до вимог ТД обов’язково з урахуванням саме вимог пункту 2.3 Додатку 1 до ТД щодо еквівалентів прописаним у ТД засобам, тобто надати на них протоколи випробувань, які відповідають вимогам:
2.3. На підтвердження технічних характеристик (Таблиця 1 Додаток 1) еквівалентного товару надати протокол випробувань (або будь-який інший документ- звіт, висновок, сертифікат тощо) лабораторії будь-якої форми власності, що розташована в Україні або іншій країні яка:
- відповідає вимогам стандарту ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189 (ДСТУ ISO/IEC 15189); (на підтвердження у складі пропозиції надається документ від уповноваженого державного органу України про відповідність випробувальної лабораторії вимогам ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189)
або
- акредитована Національним органом України з акредитації, або іноземним органом з акредитації, який є повним членом Міжнародної організації із співробітництва в галузі акредитації лабораторій (InternationalLaboratoryAccreditationCooperation - ILAC) (на підтвердження у складі пропозиції надається документ про акредитацію випробувальної лабораторії від уповноваженого органу згідно чинного законодавства).


ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації