• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин А-92 в талонах (скретч-картах), дизельне паливо в талонах (скретч-картах) за ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти

Завершена

107 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 535.00 UAH
Період оскарження: 24.10.2024 11:12 - 14.11.2024 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо неправомірного обрання переможця

Номер: 2d5855c45cf64bac818e30a4bf133c31
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-24-004406-a.c2
Назва: Вимога щодо неправомірного обрання переможця
Вимога:
Уповноважена особа КНП “ЦПМСД” Протоколом №115 від 19 листопада 2024 р. неправомірно оголосила переможцем закупівлі учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Брент Рітейл» (код ЄДРПОУ 45522641). У складі своєї пропозиції ТОВ «Брент Рітейл» не надав підтвердження на власний електронний кабінет (з посиланням на сайт учасника) де є можливість отримати пальне через паливні картки або талони (скретч картки) по рахунках з реквізитами учасника. Дана вимога була зазначена у Додаток3 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ. Таким чином пропозиція учасника ТОВ «Брент Рітейл» повинна була бути відхилена згідно абз. 2 пп.2 пп. 44 Особливостей, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня, дякуємо за звернення. На жаль, ми відхиляємо вимогу, так як учасник- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Брент Рітейл», надав підписаний та завірений печаткой Додаток 3 до Тендерної документації "ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ", де зазначив, що згоден та підтверджує свою можливість і готовність виконувати усі Технічні вимоги Замовника, зазначені у тендерній документації. В додатку 7 "ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА УМОВАМ ДОКУМЕНТАЦІЇ" не потребувалось довільної довідки щодо наявності власного сайту.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації по процедурі – відкриті торги (з особливостями) щодо закупівлі товару: Бензин А-92 в талонах (скретч-картах), дизельне паливо в талонах (скретч-картах) за ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти, затвердженої рішенням уповноваженої особи КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА “ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ БОГОДУХІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ” від 24.10.2024 р. №97

Номер: 0ea50ddd40f24d6a903d436e799a57bf
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-24-004406-a.b1
Назва: Скарга на умови тендерної документації по процедурі – відкриті торги (з особливостями) щодо закупівлі товару: Бензин А-92 в талонах (скретч-картах), дизельне паливо в талонах (скретч-картах) за ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти, затвердженої рішенням уповноваженої особи КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА “ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ БОГОДУХІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ” від 24.10.2024 р. №97
Скарга:
Дата розгляду скарги: 06.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.10.2024 15:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.11.2024 15:01
Дата виконання рішення Замовником: 12.11.2024 15:04
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно РІШЕННЯ АМКУ № 18001-р/пк-пз від 06.11.2024 ,внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Бензин А-92 в талонах (скретч-картах), дизельне паливо в талонах (скретч-картах) за ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-24-004406-a, з метою усунення порушень.
Автор: ТОВ "БРЕНТ ОЙЛ-98", Максим Сергійович Рубан +380972020403 tender.brentoil-98@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6189494c9fac447f8bd3ddc83e11a96a
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо надання документів, що підтверджують здійснення контролю якості на за-пропонованих АЗС в тому числі перевірки безпосередньо на АЗС точності роботи дозаторів паливно-роздавальних колонок (ПРК) та якості нафтопродуктів мобільною лабораторією або іншими акредитованими лабораторіями
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до частини четвертої статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Відповідно до абзацу п’ятого пункту 4.10 додатку 3 до тендерної документації Замовника Учасник повинен забезпечити контроль за якістю пального, що постачається, та своєчасну заміну неякісного бензину.
Національним стандартом для дизельного палива в Україні є, зокрема, ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови». Національним стандартом для бензинів, в тому числі для бензину А-92, в Україні є, зокрема, ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови». З метою дотримання положень абзацу другого пункту 29 Особливостей, Замовник не може установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені ДСТУ 7688:2015. «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» та ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови».
Оскільки відповідними національними стандартами для бензинів та дизельного палива не передбачено надання документів, що підтверджують здійснення контролю якості на запропонованих АЗС в тому числі перевірки безпосередньо на АЗС точності роботи дозаторів паливно-роздавальних колонок (ПРК) та якості нафтопродуктів мобільною лабораторією або іншими акредитованими лабораторіями, вимога підпункту 4.2 додатку 3 до тендерної документації Замовника є необґрунтованою та суперечить пункту 29 Особливостей.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які нададуть документи, що підтверджують здійснення контролю якості на запропонованих АЗС в тому числі перевірки безпосередньо на АЗС точності роботи дозаторів паливно-роздавальних колонок (ПРК) та якості нафтопродуктів мобільною лабораторією або іншими акредитованими лабораторіями, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
На підтвердження відповідності якості предмета закупівлі відповідному національним стандартам Скаржник може надати паспорт якості на дизельне паливо та бензин А-92, про відповідність умовам національних стандартів (ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» та ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» відповідно), у порядку передбаченому відповідному(-ими) національному(-ими) стандарту(-ами).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 55f2ffc08bb64f858cc0994d9922722f
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо необхідності наявності розвиненої мережі АЗС (власних/орендованих, партнерських) по всій Україні у кожній області обов’язково, що підтверджено довідкою з посиланням на сайт Учасника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до частини четвертої статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Абзацом першим статті 23 Закону встановлено, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно інформації, яка міститься у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), згідно інформації оприлюдненої на порталі PROZORRO щодо закупівлі UA-2024-10-24-004406-a за предметом Бензин А-92 в талонах (скретч-картах), дизельне паливо в талонах (скретч-картах) за ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти, а також інформації, що міститься у тендерній документації Замовника, зокрема у підпункті 2.2 розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації, місцезнаходженням Замовника, КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА “ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ БОГОДУХІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ”, є: 62103, Харківська область, м.Богодухів, вул. Чернієнка, 13.
Скаржник має змогу запропонувати Замовнику отримувати дизельне паливо та бензин А-92, що є предметом закупівлі, на розвиненій мережі АЗС по Харківський області, на АЗС безпосередньо, у Богодухівському районі Харківської області (в тому числі на відстані не більше 8 км від Замовника) та на АЗС ще у декількох областях України, зокрема, Сумській, Полтавській, Київській, Одеській областях.
Жодним із положень тендерної документації не визначено місцем перебування (місцем знаходження) Замовника (підрозділів Замовника) та/або здійснення діяльності Замовника по всій Україні у кожній області України. Тобто, Замовником не зазначено та, як наслідок, не обґрунтовано в тендерній документації технічної необхідності обов’язкової наявності в учасника процедури закупівлі АЗС по всій Україні у кожній області.
Таким чином, тендерна документація Замовника, зокрема технічна специфікація, не містить підтвердження технічної необхідності обов’язкової наявності АЗС по всій Україні у кожній області, що свідчить про застосування дискримінаційного підходу до учасників під час проведення процедури закупівлі.
За таких умов приймати участь у процедурі закупівлі можуть лише ті учасники, які мають АЗС по всій Україні у кожній області, що є дискримінаційною та необґрунтованою умовою по відношенню до суб’єктів господарювання, які не мають АЗС в кожній області України, зокрема Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації