-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Електрощітки (лот №1), щіткотримачі (лот №2), наконечники проводів та клеми (лот №3) згідно коду ДК 021:2015 — 31680000-6 Електричне приладдя та супутні товари для електричного обладнання
Завершена
584 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 91.00 UAH
мін. крок: 0% або 91.00 UAH
Період оскарження:
24.10.2024 10:27 - 31.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
e62e8259ca5940268ab8e1ff70ec79eb
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-24-002876-a.c1
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
СКАРГА
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Повідомляємо, що КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ХМЕЛЬНИЦЬКЕ КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЕЛЕКТРОТРАНС» (далі за текстом – Замовник) порушило законодавство України у сфері публічних закупівель шляхом:
- допуску до участі в конкурсних торгах (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-10-24-002876-a) ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ-ПІДПРИЄМЦЯ РОМАНОВА ОЛЕКСАНДРА ДМИТРОВИЧА (далі за текстом - ФОП РОМАНОВ, Учасник) (РНОКПП 2072000215), тендерна пропозиція якого не відповідає умовам технічної специфікації Замовника та кваліфікаційним вимогам тендерної документації до учасників закупівлі.
- визнання переможцем конкурсних торгів (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-10-24-002876-a) ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ-ПІДПРИЄМЦЯ РОМАНОВА ОЛЕКСАНДРА ДМИТРОВИЧА (РНОКПП 2072000215), тендерна пропозиція якого не відповідає умовам технічної специфікації Замовника та кваліфікаційним вимогам тендерної документації до учасників закупівлі.
І. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ, ПОСИЛАННЯ НА ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ АБО ПРИЙНЯТІ РІШЕННЯ, ДІЇ АБО БЕЗДІЯЛЬНІСТЬ ЗАМОВНИКА, ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ, ЩО МОЖУТЬ ЦЕ ПІДТВЕРДЖУВАТИ (на підставі пункту 3 частини 5 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Замовник розмістив в системі електронних публічних закупівель Prozorro оголошення про проведення відкритих торгів з ідентифікатором закупівлі UA-2024-10-24-002876-a за предметом закупівлі: назва предмета закупівлі – «Електрощітки (лот №1), щіткотримачі (лот №2), наконечники проводів та клеми (лот №3) згідно коду ДК 021:2015 — 31680000-6 Електричне приладдя та супутні товари для електричного обладнання».
З урахуванням вищевказаних положень тендерної документації Замовника, для участі у процедурі вказаних торгів за Лотом № 1 тендерні пропозиції подали наступні суб’єкти господарювання:
- ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ РОМАНОВ ОЛЕКСАНДР ДМИТРОВИЧ (РНОКПП 2072000215), ціна пропозиції – 209 990, 00 грн. з ПДВ;
- ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КАРПОВИЧ СЕРГІЙ ВАЛЕНТИНОВИЧ (код РНОКПП 2834016330), ціна пропозиції – 210 000, 00 грн. з ПДВ.
Розділом 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації регламентовано порядок здійснення Замовником оцінки тендерних пропозицій в процедурі відповідної закупівлі. Згідно Глави 1 «Перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію» вказаного Розділу тендерної документації, критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна. Питома вага критерію – 100%. Переможцем же відповідно визначається учасник, пропозиція якого визнана найбільш економічно вигідною за результатами оцінки.
За результатами аукціону, проведеного 04 листопада 2024р., системою електронних торгів пропозицію ФОП РОМАНОВ було визначено як найбільш економічно вигідну.
Протоколом щодо прийняття рішення Уповноваженою особою № 395/2 від 05 листопада 2024 року тендерну пропозицію Учасника було визначено такою, що «відповідає вимогам оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями…», а самого Учасника – «переможцем відкритих торгів з особливостями» за ідентифікатором закупівлі UA-2024-10-24-002876-a.
Рішення про визначення Учасника переможцем закупівлі було опубліковане в системі електронних закупівель Prozorro 05 листопада 2024р.
Вказані вище дії Замовника щодо прийняття Рішення про визначення тендерної пропозиції – ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ-ПІДПРИЄМЦЯ РОМАНОВА ОЛЕКСАНДРА ДМИТРОВИЧА такою, що «відповідає вимогам оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями…», а самого Учасника – «переможцем відкритих торгів з особливостями», вважаємо такими, що порушують права та законні інтереси Скаржника, положення Закону України «Про публічні закупівлі», а також положення Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», шляхом порушення принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, а також принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, з наступних підстав.
ІІ. ОБГРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ У СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ІНТЕРЕСІВ З ПРИВОДУ РІШЕННЯ, ДІЇ ЧИ БЕЗДІЯЛЬНОСТІ ЗАМОВНИКА, ЩО СУПЕРЕЧАТЬ ЗАКОНОДАВСТВУ У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ І ВНАСЛІДОК ЯКИХ ПОРУШЕНО ПРАВО ЧИ ЗАКОННІ ІНТЕРЕСИ ТАКОЇ ОСОБИ (на підставі пункту 4 частини 5 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлює Закон України «Про публічні закупівлі» та Постанова Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі за текстом – Постанова КМУ, Особливості).
Згідно положень пунктів 31, 32 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Тендерною ж пропозицією є пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації, тобто з умовою її дотримання.
Обов’язковість дотримання вимог тендерної документації при складанні та поданні тендерної пропозиції закріплено також положеннями статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та положеннями пункту 44 Постанови КМУ. Так відповідно до положень абзацу 1 підпункту 2) пункту 44 Постанови КМУ однією з підстав відхилення тендерної пропозиції учасника є невідповідність такої пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; згідно абзацу 4 підпункту 2) пункту 44 Постанови КМУ підставою відхилення тендерної пропозиції учасника є не відповідність вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно якої замовники відкритих торгів мають право самостійно встановлювати вимоги в тендерній документації.
Крім того, кореспондуючись з вищезазначеними положеннями пунктів 31 та 32 частини 1 статті 1, положення частини 1 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 31 Постанови КМУ встановлюють склад тендерної пропозиції учасника закупівлі, наголошуючи, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Керуючись правовою суттю проаналізованих вище норм, Замовник в Главі 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» тендерної документації встановив перелік вимог до змісту та способу подання тендерних пропозицій в межах публічної закупівлі.
Зокрема Замовником зазначено:
«Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і згідно вимог цієї тендерної документації, та шляхом завантаження:» документів, вказаних в Додатку № 2, № 3.
1. Щодо документів, наданих Учасником на виконання вимог Розділу 2 «2. ДОКУМЕНТИ ЩОДО ПІДТВЕРДЖЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЙНИХ КРИТЕРІЇ» Додатку № 3 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.» до тендерної документації.
В п. 1 Розділу 2 «ДОКУМЕНТИ ЩОДО ПІДТВЕРДЖЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЙНИХ КРИТЕРІЇ» Додатку № 3 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.» до тендерної документації Замовником було встановлено вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Згідно даного пункту:
«Аналогічним договором є договір про закупівлю товарів, що є аналогічними за предметом закупівлі згідно коду ДК 021:2015, подібний за змістом та своєю правовою природою. Замовниками за аналогічними договорами можуть бути суб’єкти будь-якої форми власності.
На підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі та підтвердження відповідності цьому кваліфікаційному критерію, Учасник у складі своєї тендерної пропозиції подає такі документи:
• Довідку про виконання аналогічних договорів за формою № 2, поданою у додатку № 1 до тендерної документації...
• Копію зазначених у довідці аналогічних договорів з додатками, які сформовані в день його підписання сторонами…
• Лист — відгук від замовника за кожним поданим у довідці аналогічним договором з інформацією щодо належного виконання аналогічного договору, з обов’язковим зазначенням у цьому листі-відгуку номеру та дати укладеного договору, предмету договору, відсутності/наявності нарікань, стану виконання договору.
Для підтвердження кваліфікаційних вимог, Учасник має зазначити у довідці не менше одного аналогічного договору та подати відповідні документи, зазначені вище до цього договору. Інформація та документи можуть надаватися про частково виконаний договір, дія якого не закінчена.
Досвід виконання договору має бути позитивним…».
Форму інформаційної довідки про досвід виконання аналогічних договорів в тендерній документації передбачено імперативно у вигляді Форми 3 Додатку № 1 до тендерної документації.
Зміст даної вимоги полягає у встановленні замовником не тільки досвіду учасника з виконання договорів за аналогічним предметом закупівлі, а, насамперед, господарської представленості учасника на відповідному ринку продукції, добросовісності виконання ним умов, в тому числі, щодо якості продукції та взагалі можливості належного постачання ним продукції, що пропонується. Узагальнено вимога спрямована на уникнення замовником негативних наслідків порушення з боку учасника умов майбутнього договору, в тому числі, щодо якості пропонованої продукції, які можуть призвести до ненавмисної втрати бюджетних або власних коштів державного підприємства.
На виконання даної вимоги Замовника Учасником було надано:
- Інформаційну довідку про виконання аналогічних договорів (файл «Довідка аналогічні договори.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 1 до даної Скарги);
- Копію Договору про закупівлю № 176 від 12 березня 2024р. з додатками у вигляді специфікації та первинних документів (видаткових накладних) (файл «Аналогічний договір 176 від 12.03.2024.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 2 до даної Скарги; файл «Накладні до аналог.договору 176 від 12.03.2024.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 3 до даної Скарги; файл «Видаткові накладні до аналог.договору 176 від 12.03.2024.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 4 до даної Скарги);
- Лист-відгук від КП «Хмельницьке комунальне підприємство «Електротранс» (Замовник) (файл «Лист -відгук ХКП Електротранс.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 5 до даної Скарги).
В межах Довідки Учасником було зазначено Договір № 176 від 12 березня 2024р., за якими, з його слів, ним постачалася аналогічна продукція.
Однак у вказаній Довідці, так само як і в самому Договорі не підтверджується наявність у Учасник досвіду виконання аналогічних договорів, адже предметом закупівлі за спірними торгами є Лот № 1 «Електрощітки згідно коду ДК 021:2015 — 31680000-6 Електричне приладдя та супутні товари для електричного обладнання», Лот № 2 «Щіткотримачі згідно коду ДК 021:2015 — 31680000-6 Електричне приладдя та супутні товари для електричного обладнання», Лот № 3 «Наконечники проводів та клеми згідно коду ДК 021:2015 — 31680000-6 Електричне приладдя та супутні товари для електричного обладнання», а в Договорі про закупівлю № 176 від 12 березня 2024р. згідно пункту 1.1. предметом закупівлі є «Електрощітки» ДК 021:2015 – 31681400-7 «Електричні деталі».
Крім того, вказаний вище Лист-відгук про виконання Договору № 176 від 12 березня 2024р. також вказує на постачання продукції саме «Електрощітки» ДК 021:2015 – 31681400-7 «Електричні деталі», а не продукції за ДК 021:2015 — 31680000-6 Електричне приладдя та супутні товари для електричного обладнання».
Отже, тендерна пропозиція Учасника містить прямі письмові докази про невідповідність Учасника критеріям, що встановлені Замовником в межах тендерної документації відносно предмета закупівлі.
Наведені обставини свідчать про те, що Учасник не має документально підтвердженого досвіду виконання договорів аналогічних за предметом закупівлі або за продукцією, що пропонується ним до постачання в спірних торгах.
Отже, ФОП РОМАНОВ не дотримано вимог тендерної документації Замовника та не надано договору (як зазначено в тендерній документації – хоча б одного), який би підтверджував наявність у останнього документально підтвердженого досвіду виконання договорів аналогічних предмету закупівлі або продукції, що ним пропонується до постачання.
Дана обставина є самостійною підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника. Замовником не було приділено належної уваги та не здійснено належний аналіз інформації щодо досвіду Учасника, а відтак створено ризики для виникнення негативних наслідків на етапі виконання договору.
2. Щодо документів, наданих Учасником на виконання п. 1 Розділу 1 «ДОКУМЕНТИ ЩОДО ТЕХНІЧНОЇ СПЕЦИФІКАЦІЇ» Додатку № 3 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації.
В п. 1 Розділу 1 «ДОКУМЕНТИ ЩОДО ТЕХНІЧНОЇ СПЕЦИФІКАЦІЇ» Додатку № 3 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовником було визначено «перелік документів та інформації, які повинен надати Учасник на підтвердження відповідності запропонованого товару (товарів) вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі…».
Відповідно до п. 1 даного Розділу 1 Додатку № 3 на учасників відкритих торгів було покладено обов’язок надавати в складі тендерної пропозиції, зокрема:
«Гарантійний лист у табличній формі, по відповідному лоту, із зазначенням повного переліку товарних позицій, запропонованих учасником за предметом закупівлі (за лотом), де навпроти кожної товарної позиції зазначено назву документа про якість товару та його реквізити (дата, номер, строк дії тощо), який буде наданий учасником (у разі визначення його переможцем) під час поставки товару за договором про закупівлю….».
Дана вимога Замовника унормовує положення тендерної документації щодо якості продукції, яка пропонується учасниками до постачання. Вимога про зазначення інформації щодо конкретних реквізитів документа про якість товару направлена на встановлення та фіксацію в межах тендерної пропозиції учасниками відповідних документів, згідно пропонований товар буде поставлятися. Виконання ж цієї вимоги Замовника в подальшому на етапі виконання договору покладає на учасника зобов’язання підтверджувати інформацію щодо технічних характеристик продукції саме документами про якість товару, на які він посилався. Це дозволяє Замовнику здійснювати належний документальний контроль за постачанням учасниками саме тієї продукції, на яку розраховував Замовник при акцептуванні тендерної пропозиції у відкритих торгах.
На виконання даної вимоги Замовника Учасником було надано Гарантійний лист на підтвердження відповідності запропонованої продукції вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі « Електрощітки » Лот № 1 згідно коду Д К 021:2015 31680000 6 Електричне приладдя та супутні товари для електричного обладнання за Вих. № Л-31/10-31 від 31.10.2024р. (файл «Гарантійний лист відповідності технічним, якісним характеристикам.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 6 до даної Скарги).
При детальному аналізі Гарантійного листа вбачається, що Учасником в графі «Документ про якість товару» не зазначено обов’язкових реквізитів, про які зазначає Замовник у п. 1 Розділу 1 Додатку № 3, а саме, Учасником не зазначено ані номеру, ані строку дії документів про якість товару, який ним пропонується до постачання. Фактично, згідно наведеної Учасником інформації взагалі неможливо встановити наявність або відсутність у Учасника будь-якого документу про якість товару, що ним пропонується.
За таких обставин Замовником не може бути здійснено належних контрольних заходів щодо звіряння продукції, яка йому пропонувалася в торгах, з продукцією, яка йому реально постачається Учасником за відповідним договором.
Відповідно ж до примітки «Звертаємо увагу Учасників» до п. 1 Розділу 1 Додатку № 3 зазначається:
«…Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється в тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Враховуючи зазначене, у разі якщо Учасник не надав документи та/або інформацію, що передбачені у цьому пункті додатку (п. 1 Додатку № 3) та які підтверджують технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, тендерна пропозиція Учасника вважатиметься такою, що не відповідає умовам технічної специфікації. Зазначені невідповідності не можуть бути усунуті Учасником процедури закупівлі в порядку пункту 43 Особливостей (24 години не надається, учасник відхиляється).
Таким чином, Замовник, на підставі пункту 44 Особливостей, відхилить тендерну пропозицію Учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей: тендерна документація не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.».
Отже, Замовник в межах п. 1 Додатку № 3 до тендерної документації надав пряме роз’яснення з приводу невиконання вимог тендерної документації, зазначених в самому пункті 1 Додатку № 3. Замовник прямо роз’яснив, що надання відповідної інформації/документу учасниками є формою виконанням умов технічної специфікації ТД. Не надання ж такої інформації, в свою чергу, умови технічної специфікації порушує, що призводить до безумовного відхилення тендерної пропозиції Учасника на підставі абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей без надання відповідному учаснику 24 годин на усунення невідповідностей тендерної пропозиції.
З викладеного вбачається, що не виконання Учасником вимог щодо надання інформації про реквізити документів про якість товару, що пропонується, порушує умови технічної специфікації відкритих торгів та є самостійною підставою для відхилення його тендерної пропозиції як відповідно до вимог п. 1 Додатку № 3 до тендерної документації, так і вимог абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей.
3. Щодо документів, наданих Учасником на виконання п. 8.4. Розділу 8 «ІНШІ ДОКУМЕНТИ, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників» Додатку № 3 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації.
В п. 8.4. Розділу 1 «8. ІНШІ ДОКУМЕНТИ, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників» Додатку № 3 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовником було визначено обов’язок учасників спірних відкритих торгів надавати у складі тендерної пропозиції «Гарантійний лист, що запропонований учасником товар не є товаром, що походить з Російської Федерації / Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран. Учасник зазначає країну походження товару та виробника (вимога встановлюється у разі закупівлі товару).».
Зміст даної вимоги спрямований на забезпечення максимально прозорої ідентифікації реального виробника продукції, що пропонується, та попередження фактів «мімікрування» продукції одного виробника під продукцію іншого виробника. В умовах розширеної санкційної політики держави Україна дана вимога тендерної документації також спрямована на попередження фактів потрапляння на вітчизняний ринок товарів країн та виробників, що входять до переліку суб’єктів, відносно яких застосовано санкційний режим.
На виконання даної вимоги Замовника Учасником у складі тендерної пропозиції було надано Гарантійний лист щодо походження товару за Вих. № Л-31/10-23 від 31.10.2024р. (файл «Гарантійний лист щодо походження товару.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 7 до даної Скарги).
З Гарантійного листа вбачається, що Учасник «…гарантує, що запропонований учасником товар не є товаром, що походить з Російської Федерації / Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран.». Однак надана Учасником з цього приводу інформація жодним чином не відповідає вимогам п. 8.4. Розділу 8 Додатку № 3, адже на ряду з наведеним Учасник так і не надає інформацію з приводу країни походження товару та виробника товару, що пропонується ним до постачання.
Виходячи з викладеного вбачається, що Учасником не дотримано вимог тендерної документації в частині виконання вимог п. 8.4. Розділу 8 Додатку № 3.
Тобто, рішення про визнання Учасника переможцем спірних відкритих торгів було ухвалено Замовником не зважаючи на те, що останнім не було виконано вказаної вище вимоги ТД та не надано на її виконання документу, що підтверджував би можливості відповідного виробника виробляти продукцію, що складає предмет закупівлі.
Тобто, від протилежного, вбачається, що Замовник акцептував закупівлю продукції Учасника не встановивши особу-виробника відповідної продукції, чим порушив вимоги власної тендерної документації та діючого законодавства України.
Дана обставина за вимогами абзацу 1 підпункту 2) пункту 44 Постанови КМУ є самостійною підставою для відхилення тендерної пропозиції.
За таких порушень Учасником закупівлі вимог тендерної документації, дії Замовника щодо допущення останнього до кваліфікації в закупівлі, визначення останнього переможцем торгів (не відхилення його тендерної пропозиції) є такими, що прямо суперечать вимогам пункту 32 частини 1 статті 1 та вимогам статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі». Слід наголосити, що Замовником також грубо порушено вимоги власної тендерної документації, які дублюють положення пункту 2 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпункту 2 пункту 44 Постанови КМУ.
Вказані дії Замовника порушують права Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій учасників закупівлі.
Вказані порушення, допущені Замовником та Учасником в межах процедури закупівлі за ідентифікатором закупівлі UA-2024-10-24-002876-a, є підставами для скасування Рішення у формі Протоколу про прийняття рішення Уповноваженою особою № 395/2 від 05 листопада 2024 року щодо визначення ФОП РОМАНОВ переможцем відкритих торгів, як такого, що порушує норми діючого законодавства України в сфері публічних закупівель.
Виходячи з вищевикладеного, керуючись умовами тендерної документації Замовника, положеннями статтями 18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 44, 52, 53, 56 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», -
ПРОШУ
1. Прийняти скаргу ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ-ПІДПРИЄМЕЦЯ КАРПОВИЧА СЕРГІЯ ВАЛЕНТИНОВИЧА (код РНОКПП 2834016330) до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушення процедури закупівлі при проведенні публічних торгів за ідентифікатором закупівлі UA-2024-10-24-002876-a.
3. Зобов’язати Замовника скасувати Рішення у формі Протоколу про прийняття рішення Уповноваженою особою № 395/2 від 05 листопада 2024 року щодо визначення – ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ-ПІДПРИЄМЦЯ РОМАНОВА ОЛЕКСАНДРА ДМИТРОВИЧА (РНОКПП 2072000215), учасника публічних торгів за ідентифікатором закупівлі UA-2024-10-24-002876-a, переможцем відкритих торгів.
4. Зобов’язати Замовника провести неупереджену та недискримінаційну оцінку тендерних пропозицій учасників торгів на засадах дотримання основоположних принципів здійснення процедур публічних закупівель.
Додатки:
1. Довідка про наявність у ФОП РОМАНОВ досвіду виконання аналогічних договорів.
2. Копія Договору № 176 від 12.03.2024р.
3. Копії первинних документів до Договору № 176 (перший файл).
4. Копії первинних документів до Договору № 176 (другий файл).
5. Копія Листа-відгуку КП «Хмельницьке комунальне підприємство «ЕЛЕКТРОТРАНС».
6. Гарантійний лист про відповідність технічним, якісним характеристикам.
7. Гарантійний лист щодо походження товару, пропонованого ФОП РОМАНОВ.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_КП_Хмельницьке_комунальне_підприємство_Електротранс.pdf 08.11.2024 15:50
- 1. Довідка аналогічні договори.pdf 08.11.2024 15:50
- 4. Видаткові накладні до аналог.договору 176 від 12.03.2024.pdf 08.11.2024 15:50
- 2. Аналогічний договір 176 від 12.03.2024.pdf 08.11.2024 15:50
- 3. Накладні до аналог.договору 176 від 12.03.2024.pdf 08.11.2024 15:50
- 7. Гарантійний лист щодо походження товару.pdf 08.11.2024 15:50
- 6. Гарантійний лист відповідності технічним, якісним характеристикам.pdf 08.11.2024 15:50
- 5. Лист -відгук ХКП Електротранс.pdf 08.11.2024 15:50
- sign.p7s 08.11.2024 16:21
- рішення від 12.11.2024 № 18223.pdf 12.11.2024 15:32
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.11.2024 № 18647.pdf 21.11.2024 13:52
- рішення від 20.11.2024 № 18647.pdf 25.11.2024 17:16
- CCI13112024.pdf 13.11.2024 15:01
- пояснення.docx 13.11.2024 15:10
- Протокол 405_2.pdf 26.11.2024 12:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.11.2024 16:50
Дата розгляду скарги:
20.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.11.2024 15:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
25.11.2024 17:16
Дата виконання рішення Замовником:
26.11.2024 12:51
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Щодо Закупівлі за № UA-2024-10-24-002876-a Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 20 листопада 2024 року було ухвалено Рішення №18647-р/пк-пз, згідно якого Орган оскарження зобов’язав ХКП “Електротранс” скасувати рішення уповноваженої особи (Протокол №395/2 від 05.11.2024 року) про визначення Фізичної особи – підприємця Романова Олександра Дмитровича (надалі — Учасник) переможцем за процедурою закупівлі «Електрощітки (лот №1), щіткотримачі (лот №2), наконечники проводів та клеми (лот №3) згідно коду ДК 021:2015 — 31680000-6 Електричне приладдя та супутні товари для електричного обладнання» по лоту №1, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-сайті Уповноваженого органу за № UA-2024-10-24-002876-a, та, відповідно, частково задовільнив скаргу Фізичної особи – підприємця Карповича Сергія Валентиновича (надалі – Скаржник).
Враховуючи зміст Рішення Органу оскарження, Замовником вжито необхідних заходів на його виконання та скасовано рішення УО №395/2 від 05.11.2024 року. Тендерну пропозицію Фізичної особи – підприємця Романова Олександра Дмитровича повернуто на повторну кваліфікацію. У подальшому буде здійснено повторний розгляд тендерної пропозиції Фізичної особи – підприємця Романова Олександра Дмитровича з урахуванням зауважень зазначених у тексті Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за №18647-р/пк-пз від 20.11.2024 року.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c412d8f3939d4a259457ec02bd79d565
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність Учасника критеріям, що встановлені Замовником в межах тендерної документації відносно предмета закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
В п. 1 Розділу 2 «ДОКУМЕНТИ ЩОДО ПІДТВЕРДЖЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЙНИХ КРИТЕРІЇ» Додатку № 3 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.» до тендерної документації Замовником було встановлено вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Згідно даного пункту:
«Аналогічним договором є договір про закупівлю товарів, що є аналогічними за предметом закупівлі згідно коду ДК 021:2015, подібний за змістом та своєю правовою природою. Замовниками за аналогічними договорами можуть бути суб’єкти будь-якої форми власності.
На підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі та підтвердження відповідності цьому кваліфікаційному критерію, Учасник у складі своєї тендерної пропозиції подає такі документи:
• Довідку про виконання аналогічних договорів за формою № 2, поданою у додатку № 1 до тендерної документації...
• Копію зазначених у довідці аналогічних договорів з додатками, які сформовані в день його підписання сторонами…
• Лист — відгук від замовника за кожним поданим у довідці аналогічним договором з інформацією щодо належного виконання аналогічного договору, з обов’язковим зазначенням у цьому листі-відгуку номеру та дати укладеного договору, предмету договору, відсутності/наявності нарікань, стану виконання договору.
Для підтвердження кваліфікаційних вимог, Учасник має зазначити у довідці не менше одного аналогічного договору та подати відповідні документи, зазначені вище до цього договору. Інформація та документи можуть надаватися про частково виконаний договір, дія якого не закінчена.
Досвід виконання договору має бути позитивним…».
Форму інформаційної довідки про досвід виконання аналогічних договорів в тендерній документації передбачено імперативно у вигляді Форми 3 Додатку № 1 до тендерної документації.
Зміст даної вимоги полягає у встановленні замовником не тільки досвіду учасника з виконання договорів за аналогічним предметом закупівлі, а, насамперед, господарської представленості учасника на відповідному ринку продукції, добросовісності виконання ним умов, в тому числі, щодо якості продукції та взагалі можливості належного постачання ним продукції, що пропонується. Узагальнено вимога спрямована на уникнення замовником негативних наслідків порушення з боку учасника умов майбутнього договору, в тому числі, щодо якості пропонованої продукції, які можуть призвести до ненавмисної втрати бюджетних або власних коштів державного підприємства.
На виконання даної вимоги Замовника Учасником було надано:
- Інформаційну довідку про виконання аналогічних договорів (файл «Довідка аналогічні договори.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 1 до даної Скарги);
- Копію Договору про закупівлю № 176 від 12 березня 2024р. з додатками у вигляді специфікації та первинних документів (видаткових накладних) (файл «Аналогічний договір 176 від 12.03.2024.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 2 до даної Скарги; файл «Накладні до аналог.договору 176 від 12.03.2024.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 3 до даної Скарги; файл «Видаткові накладні до аналог.договору 176 від 12.03.2024.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 4 до даної Скарги);
- Лист-відгук від КП «Хмельницьке комунальне підприємство «Електротранс» (Замовник) (файл «Лист -відгук ХКП Електротранс.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 5 до даної Скарги).
В межах Довідки Учасником було зазначено Договір № 176 від 12 березня 2024р., за якими, з його слів, ним постачалася аналогічна продукція.
Однак у вказаній Довідці, так само як і в самому Договорі не підтверджується наявність у Учасник досвіду виконання аналогічних договорів, адже предметом закупівлі за спірними торгами є Лот № 1 «Електрощітки згідно коду ДК 021:2015 — 31680000-6 Електричне приладдя та супутні товари для електричного обладнання», Лот № 2 «Щіткотримачі згідно коду ДК 021:2015 — 31680000-6 Електричне приладдя та супутні товари для електричного обладнання», Лот № 3 «Наконечники проводів та клеми згідно коду ДК 021:2015 — 31680000-6 Електричне приладдя та супутні товари для електричного обладнання», а в Договорі про закупівлю № 176 від 12 березня 2024р. згідно пункту 1.1. предметом закупівлі є «Електрощітки» ДК 021:2015 – 31681400-7 «Електричні деталі».
Крім того, вказаний вище Лист-відгук про виконання Договору № 176 від 12 березня 2024р. також вказує на постачання продукції саме «Електрощітки» ДК 021:2015 – 31681400-7 «Електричні деталі», а не продукції за ДК 021:2015 — 31680000-6 Електричне приладдя та супутні товари для електричного обладнання».
Отже, тендерна пропозиція Учасника містить прямі письмові докази про невідповідність Учасника критеріям, що встановлені Замовником в межах тендерної документації відносно предмета закупівлі.
Наведені обставини свідчать про те, що Учасник не має документально підтвердженого досвіду виконання договорів аналогічних за предметом закупівлі або за продукцією, що пропонується ним до постачання в спірних торгах.
Отже, ФОП РОМАНОВ не дотримано вимог тендерної документації Замовника та не надано договору (як зазначено в тендерній документації – хоча б одного), який би підтверджував наявність у останнього документально підтвердженого досвіду виконання договорів аналогічних предмету закупівлі або продукції, що ним пропонується до постачання.
Дана обставина є самостійною підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника. Замовником не було приділено належної уваги та не здійснено належний аналіз інформації щодо досвіду Учасника, а відтак створено ризики для виникнення негативних наслідків на етапі виконання договору.
Згідно даного пункту:
«Аналогічним договором є договір про закупівлю товарів, що є аналогічними за предметом закупівлі згідно коду ДК 021:2015, подібний за змістом та своєю правовою природою. Замовниками за аналогічними договорами можуть бути суб’єкти будь-якої форми власності.
На підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі та підтвердження відповідності цьому кваліфікаційному критерію, Учасник у складі своєї тендерної пропозиції подає такі документи:
• Довідку про виконання аналогічних договорів за формою № 2, поданою у додатку № 1 до тендерної документації...
• Копію зазначених у довідці аналогічних договорів з додатками, які сформовані в день його підписання сторонами…
• Лист — відгук від замовника за кожним поданим у довідці аналогічним договором з інформацією щодо належного виконання аналогічного договору, з обов’язковим зазначенням у цьому листі-відгуку номеру та дати укладеного договору, предмету договору, відсутності/наявності нарікань, стану виконання договору.
Для підтвердження кваліфікаційних вимог, Учасник має зазначити у довідці не менше одного аналогічного договору та подати відповідні документи, зазначені вище до цього договору. Інформація та документи можуть надаватися про частково виконаний договір, дія якого не закінчена.
Досвід виконання договору має бути позитивним…».
Форму інформаційної довідки про досвід виконання аналогічних договорів в тендерній документації передбачено імперативно у вигляді Форми 3 Додатку № 1 до тендерної документації.
Зміст даної вимоги полягає у встановленні замовником не тільки досвіду учасника з виконання договорів за аналогічним предметом закупівлі, а, насамперед, господарської представленості учасника на відповідному ринку продукції, добросовісності виконання ним умов, в тому числі, щодо якості продукції та взагалі можливості належного постачання ним продукції, що пропонується. Узагальнено вимога спрямована на уникнення замовником негативних наслідків порушення з боку учасника умов майбутнього договору, в тому числі, щодо якості пропонованої продукції, які можуть призвести до ненавмисної втрати бюджетних або власних коштів державного підприємства.
На виконання даної вимоги Замовника Учасником було надано:
- Інформаційну довідку про виконання аналогічних договорів (файл «Довідка аналогічні договори.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 1 до даної Скарги);
- Копію Договору про закупівлю № 176 від 12 березня 2024р. з додатками у вигляді специфікації та первинних документів (видаткових накладних) (файл «Аналогічний договір 176 від 12.03.2024.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 2 до даної Скарги; файл «Накладні до аналог.договору 176 від 12.03.2024.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 3 до даної Скарги; файл «Видаткові накладні до аналог.договору 176 від 12.03.2024.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 4 до даної Скарги);
- Лист-відгук від КП «Хмельницьке комунальне підприємство «Електротранс» (Замовник) (файл «Лист -відгук ХКП Електротранс.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 5 до даної Скарги).
В межах Довідки Учасником було зазначено Договір № 176 від 12 березня 2024р., за якими, з його слів, ним постачалася аналогічна продукція.
Однак у вказаній Довідці, так само як і в самому Договорі не підтверджується наявність у Учасник досвіду виконання аналогічних договорів, адже предметом закупівлі за спірними торгами є Лот № 1 «Електрощітки згідно коду ДК 021:2015 — 31680000-6 Електричне приладдя та супутні товари для електричного обладнання», Лот № 2 «Щіткотримачі згідно коду ДК 021:2015 — 31680000-6 Електричне приладдя та супутні товари для електричного обладнання», Лот № 3 «Наконечники проводів та клеми згідно коду ДК 021:2015 — 31680000-6 Електричне приладдя та супутні товари для електричного обладнання», а в Договорі про закупівлю № 176 від 12 березня 2024р. згідно пункту 1.1. предметом закупівлі є «Електрощітки» ДК 021:2015 – 31681400-7 «Електричні деталі».
Крім того, вказаний вище Лист-відгук про виконання Договору № 176 від 12 березня 2024р. також вказує на постачання продукції саме «Електрощітки» ДК 021:2015 – 31681400-7 «Електричні деталі», а не продукції за ДК 021:2015 — 31680000-6 Електричне приладдя та супутні товари для електричного обладнання».
Отже, тендерна пропозиція Учасника містить прямі письмові докази про невідповідність Учасника критеріям, що встановлені Замовником в межах тендерної документації відносно предмета закупівлі.
Наведені обставини свідчать про те, що Учасник не має документально підтвердженого досвіду виконання договорів аналогічних за предметом закупівлі або за продукцією, що пропонується ним до постачання в спірних торгах.
Отже, ФОП РОМАНОВ не дотримано вимог тендерної документації Замовника та не надано договору (як зазначено в тендерній документації – хоча б одного), який би підтверджував наявність у останнього документально підтвердженого досвіду виконання договорів аналогічних предмету закупівлі або продукції, що ним пропонується до постачання.
Дана обставина є самостійною підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника. Замовником не було приділено належної уваги та не здійснено належний аналіз інформації щодо досвіду Учасника, а відтак створено ризики для виникнення негативних наслідків на етапі виконання договору.
×
-
Назва доказу:
- Лист-відгук від КП «Хмельницьке комунальне підприємство «Електротранс» (Замовник) (файл «Лист -відгук ХКП Електротранс.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 5 до даної Скарги)
-
Повʼязаний документ:
5. Лист -відгук ХКП Електротранс.pdf
-
-
Назва доказу:
файл «Видаткові накладні до аналог.договору 176 від 12.03.2024.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 4 до даної Скарги
-
Повʼязаний документ:
4. Видаткові накладні до аналог.договору 176 від 12.03.2024.pdf
-
-
Назва доказу:
файл «Накладні до аналог.договору 176 від 12.03.2024.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 3 до даної Скарги
-
Повʼязаний документ:
3. Накладні до аналог.договору 176 від 12.03.2024.pdf
-
-
Назва доказу:
- Копія Договору про закупівлю № 176 від 12 березня 2024р. з додатками у вигляді специфікації та первинних документів (видаткових накладних) (файл «Аналогічний договір 176 від 12.03.2024.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 2 до даної Скарги)
-
Повʼязаний документ:
2. Аналогічний договір 176 від 12.03.2024.pdf
-
-
Назва доказу:
- Інформаційна довідка про виконання аналогічних договорів (файл «Довідка аналогічні договори.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 1 до даної Скарги)
-
Повʼязаний документ:
1. Довідка аналогічні договори.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1. Прийняти скаргу ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ-ПІДПРИЄМЕЦЯ КАРПОВИЧА СЕРГІЯ ВАЛЕНТИНОВИЧА (код РНОКПП 2834016330) до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушення процедури закупівлі при проведенні публічних торгів за ідентифікатором закупівлі UA-2024-10-24-002876-a. 3. Зобов’язати Замовника скасувати Рішення у формі Протоколу про прийняття рішення Уповноваженою особою № 395/2 від 05 листопада 2024 року щодо визначення – ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ-ПІДПРИЄМЦЯ РОМАНОВА ОЛЕКСАНДРА ДМИТРОВИЧА (РНОКПП 2072000215), учасника публічних торгів за ідентифікатором закупівлі UA-2024-10-24-002876-a, переможцем відкритих торгів. 4. Зобов’язати Замовника провести неупереджену та недискримінаційну оцінку тендерних пропозицій учасників торгів на засадах дотримання основоположних принципів здійснення процедур публічних закупівель.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
75d0b12721794206b8f91d6f2f27a9d0
Заголовок пункту скарги:
Невиконання Учасником вимог щодо надання інформації про реквізити документів про якість товару, що пропонується, порушує умови технічної специфікації відкритих торгів та є самостійною підставою для відхилення його тендерної пропозиції як відповідно до вимог п. 1 Додатку № 3 до тендерної документації, так і вимог абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Щодо документів, наданих Учасником на виконання п. 1 Розділу 1 «ДОКУМЕНТИ ЩОДО ТЕХНІЧНОЇ СПЕЦИФІКАЦІЇ» Додатку № 3 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації.
В п. 1 Розділу 1 «ДОКУМЕНТИ ЩОДО ТЕХНІЧНОЇ СПЕЦИФІКАЦІЇ» Додатку № 3 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовником було визначено «перелік документів та інформації, які повинен надати Учасник на підтвердження відповідності запропонованого товару (товарів) вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі…».
Відповідно до п. 1 даного Розділу 1 Додатку № 3 на учасників відкритих торгів було покладено обов’язок надавати в складі тендерної пропозиції, зокрема:
«Гарантійний лист у табличній формі, по відповідному лоту, із зазначенням повного переліку товарних позицій, запропонованих учасником за предметом закупівлі (за лотом), де навпроти кожної товарної позиції зазначено назву документа про якість товару та його реквізити (дата, номер, строк дії тощо), який буде наданий учасником (у разі визначення його переможцем) під час поставки товару за договором про закупівлю….».
Дана вимога Замовника унормовує положення тендерної документації щодо якості продукції, яка пропонується учасниками до постачання. Вимога про зазначення інформації щодо конкретних реквізитів документа про якість товару направлена на встановлення та фіксацію в межах тендерної пропозиції учасниками відповідних документів, згідно пропонований товар буде поставлятися. Виконання ж цієї вимоги Замовника в подальшому на етапі виконання договору покладає на учасника зобов’язання підтверджувати інформацію щодо технічних характеристик продукції саме документами про якість товару, на які він посилався. Це дозволяє Замовнику здійснювати належний документальний контроль за постачанням учасниками саме тієї продукції, на яку розраховував Замовник при акцептуванні тендерної пропозиції у відкритих торгах.
На виконання даної вимоги Замовника Учасником було надано Гарантійний лист на підтвердження відповідності запропонованої продукції вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі « Електрощітки » Лот № 1 згідно коду Д К 021:2015 31680000 6 Електричне приладдя та супутні товари для електричного обладнання за Вих. № Л-31/10-31 від 31.10.2024р. (файл «Гарантійний лист відповідності технічним, якісним характеристикам.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 6 до даної Скарги).
При детальному аналізі Гарантійного листа вбачається, що Учасником в графі «Документ про якість товару» не зазначено обов’язкових реквізитів, про які зазначає Замовник у п. 1 Розділу 1 Додатку № 3, а саме, Учасником не зазначено ані номеру, ані строку дії документів про якість товару, який ним пропонується до постачання. Фактично, згідно наведеної Учасником інформації взагалі неможливо встановити наявність або відсутність у Учасника будь-якого документу про якість товару, що ним пропонується.
За таких обставин Замовником не може бути здійснено належних контрольних заходів щодо звіряння продукції, яка йому пропонувалася в торгах, з продукцією, яка йому реально постачається Учасником за відповідним договором.
Відповідно ж до примітки «Звертаємо увагу Учасників» до п. 1 Розділу 1 Додатку № 3 зазначається:
«…Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється в тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Враховуючи зазначене, у разі якщо Учасник не надав документи та/або інформацію, що передбачені у цьому пункті додатку (п. 1 Додатку № 3) та які підтверджують технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, тендерна пропозиція Учасника вважатиметься такою, що не відповідає умовам технічної специфікації. Зазначені невідповідності не можуть бути усунуті Учасником процедури закупівлі в порядку пункту 43 Особливостей (24 години не надається, учасник відхиляється).
Таким чином, Замовник, на підставі пункту 44 Особливостей, відхилить тендерну пропозицію Учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей: тендерна документація не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.».
Отже, Замовник в межах п. 1 Додатку № 3 до тендерної документації надав пряме роз’яснення з приводу невиконання вимог тендерної документації, зазначених в самому пункті 1 Додатку № 3. Замовник прямо роз’яснив, що надання відповідної інформації/документу учасниками є формою виконанням умов технічної специфікації ТД. Не надання ж такої інформації, в свою чергу, умови технічної специфікації порушує, що призводить до безумовного відхилення тендерної пропозиції Учасника на підставі абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей без надання відповідному учаснику 24 годин на усунення невідповідностей тендерної пропозиції.
З викладеного вбачається, що не виконання Учасником вимог щодо надання інформації про реквізити документів про якість товару, що пропонується, порушує умови технічної специфікації відкритих торгів та є самостійною підставою для відхилення його тендерної пропозиції як відповідно до вимог п. 1 Додатку № 3 до тендерної документації, так і вимог абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей.
В п. 1 Розділу 1 «ДОКУМЕНТИ ЩОДО ТЕХНІЧНОЇ СПЕЦИФІКАЦІЇ» Додатку № 3 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовником було визначено «перелік документів та інформації, які повинен надати Учасник на підтвердження відповідності запропонованого товару (товарів) вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі…».
Відповідно до п. 1 даного Розділу 1 Додатку № 3 на учасників відкритих торгів було покладено обов’язок надавати в складі тендерної пропозиції, зокрема:
«Гарантійний лист у табличній формі, по відповідному лоту, із зазначенням повного переліку товарних позицій, запропонованих учасником за предметом закупівлі (за лотом), де навпроти кожної товарної позиції зазначено назву документа про якість товару та його реквізити (дата, номер, строк дії тощо), який буде наданий учасником (у разі визначення його переможцем) під час поставки товару за договором про закупівлю….».
Дана вимога Замовника унормовує положення тендерної документації щодо якості продукції, яка пропонується учасниками до постачання. Вимога про зазначення інформації щодо конкретних реквізитів документа про якість товару направлена на встановлення та фіксацію в межах тендерної пропозиції учасниками відповідних документів, згідно пропонований товар буде поставлятися. Виконання ж цієї вимоги Замовника в подальшому на етапі виконання договору покладає на учасника зобов’язання підтверджувати інформацію щодо технічних характеристик продукції саме документами про якість товару, на які він посилався. Це дозволяє Замовнику здійснювати належний документальний контроль за постачанням учасниками саме тієї продукції, на яку розраховував Замовник при акцептуванні тендерної пропозиції у відкритих торгах.
На виконання даної вимоги Замовника Учасником було надано Гарантійний лист на підтвердження відповідності запропонованої продукції вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі « Електрощітки » Лот № 1 згідно коду Д К 021:2015 31680000 6 Електричне приладдя та супутні товари для електричного обладнання за Вих. № Л-31/10-31 від 31.10.2024р. (файл «Гарантійний лист відповідності технічним, якісним характеристикам.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 6 до даної Скарги).
При детальному аналізі Гарантійного листа вбачається, що Учасником в графі «Документ про якість товару» не зазначено обов’язкових реквізитів, про які зазначає Замовник у п. 1 Розділу 1 Додатку № 3, а саме, Учасником не зазначено ані номеру, ані строку дії документів про якість товару, який ним пропонується до постачання. Фактично, згідно наведеної Учасником інформації взагалі неможливо встановити наявність або відсутність у Учасника будь-якого документу про якість товару, що ним пропонується.
За таких обставин Замовником не може бути здійснено належних контрольних заходів щодо звіряння продукції, яка йому пропонувалася в торгах, з продукцією, яка йому реально постачається Учасником за відповідним договором.
Відповідно ж до примітки «Звертаємо увагу Учасників» до п. 1 Розділу 1 Додатку № 3 зазначається:
«…Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється в тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Враховуючи зазначене, у разі якщо Учасник не надав документи та/або інформацію, що передбачені у цьому пункті додатку (п. 1 Додатку № 3) та які підтверджують технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, тендерна пропозиція Учасника вважатиметься такою, що не відповідає умовам технічної специфікації. Зазначені невідповідності не можуть бути усунуті Учасником процедури закупівлі в порядку пункту 43 Особливостей (24 години не надається, учасник відхиляється).
Таким чином, Замовник, на підставі пункту 44 Особливостей, відхилить тендерну пропозицію Учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей: тендерна документація не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.».
Отже, Замовник в межах п. 1 Додатку № 3 до тендерної документації надав пряме роз’яснення з приводу невиконання вимог тендерної документації, зазначених в самому пункті 1 Додатку № 3. Замовник прямо роз’яснив, що надання відповідної інформації/документу учасниками є формою виконанням умов технічної специфікації ТД. Не надання ж такої інформації, в свою чергу, умови технічної специфікації порушує, що призводить до безумовного відхилення тендерної пропозиції Учасника на підставі абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей без надання відповідному учаснику 24 годин на усунення невідповідностей тендерної пропозиції.
З викладеного вбачається, що не виконання Учасником вимог щодо надання інформації про реквізити документів про якість товару, що пропонується, порушує умови технічної специфікації відкритих торгів та є самостійною підставою для відхилення його тендерної пропозиції як відповідно до вимог п. 1 Додатку № 3 до тендерної документації, так і вимог абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей.
×
-
Назва доказу:
файл «Гарантійний лист відповідності технічним, якісним характеристикам.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 6 до даної Скарги
-
Повʼязаний документ:
6. Гарантійний лист відповідності технічним, якісним характеристикам.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1. Прийняти скаргу ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ-ПІДПРИЄМЕЦЯ КАРПОВИЧА СЕРГІЯ ВАЛЕНТИНОВИЧА (код РНОКПП 2834016330) до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушення процедури закупівлі при проведенні публічних торгів за ідентифікатором закупівлі UA-2024-10-24-002876-a. 3. Зобов’язати Замовника скасувати Рішення у формі Протоколу про прийняття рішення Уповноваженою особою № 395/2 від 05 листопада 2024 року щодо визначення – ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ-ПІДПРИЄМЦЯ РОМАНОВА ОЛЕКСАНДРА ДМИТРОВИЧА (РНОКПП 2072000215), учасника публічних торгів за ідентифікатором закупівлі UA-2024-10-24-002876-a, переможцем відкритих торгів. 4. Зобов’язати Замовника провести неупереджену та недискримінаційну оцінку тендерних пропозицій учасників торгів на засадах дотримання основоположних принципів здійснення процедур публічних закупівель.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
71825e3b7c874e5cbe8630811db5d340
Заголовок пункту скарги:
Недотримання Учасником вимог тендерної документації в частині виконання вимог п. 8.4. Розділу 8 Додатку № 3.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Щодо документів, наданих Учасником на виконання п. 8.4. Розділу 8 «ІНШІ ДОКУМЕНТИ, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників» Додатку № 3 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації.
В п. 8.4. Розділу 1 «8. ІНШІ ДОКУМЕНТИ, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників» Додатку № 3 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовником було визначено обов’язок учасників спірних відкритих торгів надавати у складі тендерної пропозиції «Гарантійний лист, що запропонований учасником товар не є товаром, що походить з Російської Федерації / Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран. Учасник зазначає країну походження товару та виробника (вимога встановлюється у разі закупівлі товару).».
Зміст даної вимоги спрямований на забезпечення максимально прозорої ідентифікації реального виробника продукції, що пропонується, та попередження фактів «мімікрування» продукції одного виробника під продукцію іншого виробника. В умовах розширеної санкційної політики держави Україна дана вимога тендерної документації також спрямована на попередження фактів потрапляння на вітчизняний ринок товарів країн та виробників, що входять до переліку суб’єктів, відносно яких застосовано санкційний режим.
На виконання даної вимоги Замовника Учасником у складі тендерної пропозиції було надано Гарантійний лист щодо походження товару за Вих. № Л-31/10-23 від 31.10.2024р. (файл «Гарантійний лист щодо походження товару.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 7 до даної Скарги).
З Гарантійного листа вбачається, що Учасник «…гарантує, що запропонований учасником товар не є товаром, що походить з Російської Федерації / Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран.». Однак надана Учасником з цього приводу інформація жодним чином не відповідає вимогам п. 8.4. Розділу 8 Додатку № 3, адже на ряду з наведеним Учасник так і не надає інформацію з приводу країни походження товару та виробника товару, що пропонується ним до постачання.
Виходячи з викладеного вбачається, що Учасником не дотримано вимог тендерної документації в частині виконання вимог п. 8.4. Розділу 8 Додатку № 3.
Тобто, рішення про визнання Учасника переможцем спірних відкритих торгів було ухвалено Замовником не зважаючи на те, що останнім не було виконано вказаної вище вимоги ТД та не надано на її виконання документу, що підтверджував би можливості відповідного виробника виробляти продукцію, що складає предмет закупівлі.
Тобто, від протилежного, вбачається, що Замовник акцептував закупівлю продукції Учасника не встановивши особу-виробника відповідної продукції, чим порушив вимоги власної тендерної документації та діючого законодавства України.
Дана обставина за вимогами абзацу 1 підпункту 2) пункту 44 Постанови КМУ є самостійною підставою для відхилення тендерної пропозиції.
В п. 8.4. Розділу 1 «8. ІНШІ ДОКУМЕНТИ, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників» Додатку № 3 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовником було визначено обов’язок учасників спірних відкритих торгів надавати у складі тендерної пропозиції «Гарантійний лист, що запропонований учасником товар не є товаром, що походить з Російської Федерації / Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран. Учасник зазначає країну походження товару та виробника (вимога встановлюється у разі закупівлі товару).».
Зміст даної вимоги спрямований на забезпечення максимально прозорої ідентифікації реального виробника продукції, що пропонується, та попередження фактів «мімікрування» продукції одного виробника під продукцію іншого виробника. В умовах розширеної санкційної політики держави Україна дана вимога тендерної документації також спрямована на попередження фактів потрапляння на вітчизняний ринок товарів країн та виробників, що входять до переліку суб’єктів, відносно яких застосовано санкційний режим.
На виконання даної вимоги Замовника Учасником у складі тендерної пропозиції було надано Гарантійний лист щодо походження товару за Вих. № Л-31/10-23 від 31.10.2024р. (файл «Гарантійний лист щодо походження товару.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 7 до даної Скарги).
З Гарантійного листа вбачається, що Учасник «…гарантує, що запропонований учасником товар не є товаром, що походить з Російської Федерації / Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран.». Однак надана Учасником з цього приводу інформація жодним чином не відповідає вимогам п. 8.4. Розділу 8 Додатку № 3, адже на ряду з наведеним Учасник так і не надає інформацію з приводу країни походження товару та виробника товару, що пропонується ним до постачання.
Виходячи з викладеного вбачається, що Учасником не дотримано вимог тендерної документації в частині виконання вимог п. 8.4. Розділу 8 Додатку № 3.
Тобто, рішення про визнання Учасника переможцем спірних відкритих торгів було ухвалено Замовником не зважаючи на те, що останнім не було виконано вказаної вище вимоги ТД та не надано на її виконання документу, що підтверджував би можливості відповідного виробника виробляти продукцію, що складає предмет закупівлі.
Тобто, від протилежного, вбачається, що Замовник акцептував закупівлю продукції Учасника не встановивши особу-виробника відповідної продукції, чим порушив вимоги власної тендерної документації та діючого законодавства України.
Дана обставина за вимогами абзацу 1 підпункту 2) пункту 44 Постанови КМУ є самостійною підставою для відхилення тендерної пропозиції.
×
-
Назва доказу:
файл «Гарантійний лист щодо походження товару.pdf» тендерної пропозиції – Додаток № 7 до даної Скарги
-
Повʼязаний документ:
7. Гарантійний лист щодо походження товару.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1. Прийняти скаргу ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ-ПІДПРИЄМЕЦЯ КАРПОВИЧА СЕРГІЯ ВАЛЕНТИНОВИЧА (код РНОКПП 2834016330) до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушення процедури закупівлі при проведенні публічних торгів за ідентифікатором закупівлі UA-2024-10-24-002876-a. 3. Зобов’язати Замовника скасувати Рішення у формі Протоколу про прийняття рішення Уповноваженою особою № 395/2 від 05 листопада 2024 року щодо визначення – ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ-ПІДПРИЄМЦЯ РОМАНОВА ОЛЕКСАНДРА ДМИТРОВИЧА (РНОКПП 2072000215), учасника публічних торгів за ідентифікатором закупівлі UA-2024-10-24-002876-a, переможцем відкритих торгів. 4. Зобов’язати Замовника провести неупереджену та недискримінаційну оцінку тендерних пропозицій учасників торгів на засадах дотримання основоположних принципів здійснення процедур публічних закупівель.