• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Бензин А-95 (талони), Дизельне паливо (талони)

Завершена

259 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 297.50 UAH
Період оскарження: 24.10.2024 09:42 - 16.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 5d070c485a604af4895a6939b2908402
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-24-001545-a.a1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 06.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.10.2024 15:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.11.2024 12:32
Дата виконання рішення Замовником: 13.11.2024 16:37
Коментар замовника щодо усунення порушень: На рішення АМКУ внесені зміни до Тендерної документації
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 91f2370329d242c3ad72f409a60b1af0
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що передбачає правову форму користування АЗС учасником згідно договорів оренди(суборенди) із зазначенням адрес та прав на них за відповідними формами (партнерських договорів користування АЗС) та Наявність обладнання для відпуску предмету закупівлі із переліком АЗС які п
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:

1.1. В Додатку 2 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що передбачає правову форму користування АЗС учасником згідно договорів оренди(суборенди) із зазначенням адрес та прав на них за відповідними формами (партнерських договорів користування АЗС) та Наявність обладнання для відпуску предмету закупівлі із переліком АЗС які перебувають у праві власності або оренди (суборенди) учасника із зазначенням адрес та прав на них:


«1. Поставка предмету закупівлі здійснюється учасником за талонами на автозаправних станціях (АЗС), які належать учаснику на підставі права власності або знаходяться у користуванні учасника згідно договорів оренди(суборенди) із зазначенням адрес та прав на них за відповідними формами (довідка у довільній формі).»

«5. Учасник зобов'язується надати підтверджуючі документи щодо права користування запропонованою АЗС (через які буде здійснюватися заправка) та додатково надає скановані копії партнерських договорів користування АЗС або копії документів на право власності на них, які повинні бути дійсними до кінця 2024 року.»

«11. Наявність обладнання для відпуску предмету закупівлі із переліком АЗС на відстані до 5 км від 49000, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Володимира Вернадського, 2/4 (підтверджується довідкою), які перебувають у праві власності або оренди (суборенди) учасника із зазначенням адрес та прав на них. Учасник зобов'язується надати підтверджуючі документи, щодо права власності та/або користування запропонованими АЗС (через які буде здійснюватися заправка автотранспорту) та додатково надає скановані копії договорів оренди (суборенди) АЗС, чинні на весь період поставки, або копії на право власності.»

1.1. Щодо дискримінаційної умови в частині партнерських договорів щодо права користування АЗС:
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/управлінні/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС, оскільки передбачають наявність майнових прав на об’єкт матеріально-технічної бази – автозаправної станції (АЗС).
Відповідно до частини першої ст. 190 Цивільного кодексу України, майном як особливим об'єктом вважаються окремі речі, сукупність речей, а також майнові права та обов'язки.
Майновими правами визнаються будь-які права, пов'язані з майном, відмінні від права власності, у тому числі права, які є складовою частиною права власності (права володіння, розпорядження, користування), а також інші специфічні права та право вимоги.
З урахуванням вищезазначеного, Замовником передбачені такі умови тендерної документації, відповідно до яких у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/користувачі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС (так як право користування – це один із видів права власності, як і управління майном передбачає наявність майнових прав на об’єкти матеріально-технічної бази). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/управлінні, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому, предметом зазначеного договору є продаж пального (талонів на пальне), а не користування або управління АЗС.

1.2. Щодо дискримінаційної умови в частині підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію згідно ч. 1 ст. 16 Закону:

Замовником встановлена дискримінаційна вимога до учасників в частині наявності у останніх обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що суперечить п. 29 Особливостей.
Згідно п. 29 Особливостей, У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Згідно статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
Враховуючи вищезазначене, Замовник суперечить п. 29 Особливостей, в частині встановлення до учасників закупівлі кваліфікаційного критерію щодо надання Наявність обладнання для відпуску предмету закупівлі із переліком АЗС, які перебувають у праві власності або оренди (суборенди) учасника із зазначенням адрес та прав на них.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір за наступними адресами з урахуванням вимог тендерної документації:

Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Журналістів, буд. 16 В
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Набережно-Заводська, буд 70 А
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Павлова, буд. 16 В
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. маршала Малиновського, буд. 110 А
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. маршала Пушкіна, буд. 42 Б
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Каруни, 93Г
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Марії Лисиченко, 4
Дніпропетровська обл, м. Дніпро, вул. Гаванська 8б
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: ee542bfcf0904412af9923b5f9b40ddf
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимога щодо наявності в учасників генераторів на всіх АЗС (підтверджується довідкою (довідками) та іншими документами, які підтверджують фактичну наявність генераторів на АЗС).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.2. В пункті 10 Додатку № 2 до тендерної документації Замовником встановлено вимога щодо наявності в учасників генераторів на всіх АЗС (підтверджується довідкою (довідками) та іншими документами, які підтверджують фактичну наявність генераторів на АЗС):
«10. Наявність в учасника процедури закупівлі генераторів на всіх АЗС (підтверджується довідкою (довідками) та іншими документами, які підтверджують фактичну наявність генераторів на АЗС) для забезпечення безперебійної роботи АЗС та своєчасного відпуску бензину та дизельного палива у часи вимкнення централізованого електричного постачання.»

Вважаємо, що Замовником необґрунтовано вимагається від учасників наявність можливості Наявність в учасника процедури закупівлі генераторів на всіх АЗС (підтверджується довідкою (довідками) та іншими документами, які підтверджують фактичну наявність генераторів на АЗС) з огляду на наступне:
По-перше: наявність генераторів на всіх АЗС для забезпечення безперебійної роботи АЗС передбачає наявність матеріально-технічної бази учасника (факт дискримінаційної умови зазначено в п. 1 Скарги).
По-друге: наявність генераторів на всіх АЗС для забезпечення безперебійної роботи АЗС можуть забезпечити виключно суб’єкти господарювання, які безпосередньо мають у праві власності/оренди/користуванні АЗС.
Звертаємо увагу, що предметом відповідної процедури закупівлі є: Бензин А-95 (талони), Дизельне паливо (талони ) ( код ДК021:2015 09130000-9 “Нафта і дистилянти”).
Варто зазначити, що згідно п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Отже, документація містить необґрунтовані, суперечливі вимоги, які передбачають наявність у учасника матеріально-технічної бази (генераторів) для здійснення відпуску товару за талонами.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір за наступними адресами з урахуванням вимог тендерної документації:

Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Журналістів, буд. 16 В
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Набережно-Заводська, буд 70 А
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Павлова, буд. 16 В
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. маршала Малиновського, буд. 110 А
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. маршала Пушкіна, буд. 42 Б
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Каруни, 93Г
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Марії Лисиченко, 4
Дніпропетровська обл, м. Дніпро, вул. Гаванська 8б

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: a7039d76d61d4d1ebcf6873f34c2df1a
Заголовок пункту скарги: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у Учасника торгів талонів зареєстрованої торгової марки, за якими можна отримати на АЗС паливо (торгова марка талонів та торгова марка АЗС повинні співпадати) та надання підтверджуючих документів щодо права власності або використання торгової марки.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.3. В пункті 8 Додатку № 2 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо наявності у Учасника торгів талонів зареєстрованої торгової марки, за якими можна отримати на АЗС паливо (торгова марка талонів та торгова марка АЗС повинні співпадати) та надання підтверджуючих документів щодо права власності або використання торгової марки:

« 8. Учасник торгів повинен мати талони зареєстрованої торгової марки, за якими можна отримати на АЗС паливо безстрокової дії (торгова марка талонів та торгова марка АЗС повинні співпадати), та надати відповідні підтверджуючі документи щодо права власності або використання цієї торгової марки..»

Відповідно до зазначених вище умов тендерної документації, Замовник вимагає щоб учасники надали підтверджуючі документи щодо права власності або використання цієї торгової марки, що є дискримінаційною вимогою, оскільки предметом закупівлі є: Бензин А-95 (талони), Дизельне паливо (талони ) ( код ДК021:2015 09130000-9 «Нафта і дистилянти»).
Вимога щодо надання у складі Пропозиції підтверджуючих документів щодо права власності або використання торгової марки – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Варто зазначити, що згідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Тобто, Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є паливо (Товар). Встановлюючи дискримінаційні вимоги щодо надання підтверджуючих документів щодо права власності або використання торгової марки для відпуску палива з АЗС – замовник обмежує коло потенційних учасників, які здійснюють постачання палива за талонами та надає можливість брати участь у процедури закупівлі лише учасникам, які мають талони/скртч-карти власної торгової марки.
Вимагаючи надання у складі пропозиції документальне підтвердження документи щодо права власності або використання торгової марки - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Скаржник, як постачальник палива, не має документів щодо права власності або використання торгової марки, проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність документів, що підтверджують право власності або використання торгової марки, не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір за наступними адресами з урахуванням вимог тендерної документації:
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 58afb3da86c0450aa2a2f43b6a53ae71
Заголовок пункту скарги: 4. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають у наявності в учасника не менше 9 (дев’яти) АЗС у м. Дніпро.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.4. В Додатку 2 до тендерної документації встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають у наявності в учасника не менше 9 (дев’яти) АЗС у м. Дніпро:
«4. В учасника повинно бути не менше 9 (дев’яти) АЗС у м. Дніпро.»

Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника з наступним місцезнаходженням на території м. Дніпро:
- не менше 9 (дев’яти) АЗС у м. Дніпро.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта з наступним місцезнаходженням на території м. Дніпро:
- АЗС у м. Дніпро (у кількості 8 АЗС у м. Дніпро), що складає менше 9 АЗС у м. Дніпро;
Адреси мережі БРСМ-нафта в межах міста Дніпро у кількості 8 АЗС:
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Журналістів, буд. 16 В
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Набережно-Заводська, буд 70 А
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Павлова, буд. 16 В
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. маршала Малиновського, буд. 110 А
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. маршала Пушкіна, буд. 42 Б
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Каруни, 93Г
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Марії Лисиченко, 4
Дніпропетровська обл, м. Дніпро, вул. Гаванська 8б

Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині наявності не менше 9 АЗС у м. Дніпро.
При цьому, Скаржник може запропонувати 8 (вісім) АЗС у м. Дніпро.
Мережа АЗС, на яких буде здійснюватися заправка по талонах, у кількості не менше 9 (дев’яти) АЗС у м. Дніпро - може запропонувати виключно один постачальник палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».

Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: «Бензин А-95 (талони), Дизельне паливо (талони ) ( код ДК021:2015 09130000-9 “Нафта і дистилянти”)».
Відповідно, Замовником встановлені вимоги в частині місцезнаходження АЗС учасника, а саме В учасника повинно бути не менше 9 (дев’яти) АЗС у м. Дніпро, що суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: бензин А-95 та дизельне паливо, до якого не можуть застосовуватись вимоги наявності матеріально-технічної бази.

З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині кількості не менше 9 АЗС у м. Дніпро або зменшити таку кількість об’єктів матеріально-технічної бази у м. Дніпро до 8 АЗС:
- В учасника повинно бути не менше 9 (дев’яти) АЗС у м. Дніпро.

Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір за наступними адресами з урахуванням вимог тендерної документації:

Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Журналістів, буд. 16 В
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Набережно-Заводська, буд 70 А
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Павлова, буд. 16 В
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. маршала Малиновського, буд. 110 А
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. маршала Пушкіна, буд. 42 Б
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Каруни, 93Г
Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Марії Лисиченко, 4
Дніпропетровська обл, м. Дніпро, вул. Гаванська 8б
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: d5bac429107349d28a118f0b2a21a3f3
Заголовок пункту скарги: 5. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів, які повинні бути безстрокові.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Про суперечливі умови тендерної документації:

2.1. В Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів, які повинні бути безстрокові:
«Бензин А-95 (талони): Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі повинні відповідати ДСТУ 7687:2015 діючому на территорії України. Талони повинні мати інформацію про торгову марку, номінал (кількість літрів), серійні та порядкові номери. Термін дії талонів безстроковий. »
«Дизельне паливо (талони): Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі повинні відповідати ДСТУ 7688:2015 діючому на территорії України. Талони повинні мати інформацію про торгову марку, номінал (кількість літрів), серійні та порядкові номери. Термін дії талонів безстроковий.»
«9.5. гарантійний лист про наявність талонів на заявлений обсяг предмету закупівлі із необмеженим терміном дії талонів, або з можливістю вільного обміну після закінчення строку дії.»
« 8. Учасник торгів повинен мати талони зареєстрованої торгової марки, за якими можна отримати на АЗС паливо безстрокової дії (торгова марка талонів та торгова марка АЗС повинні співпадати), та надати відповідні підтверджуючі документи щодо права власності або використання цієї торгової марки.»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 10 грудня 2024 року.
Згідно п. 8.2. Проєкту договору (Додаток № 3 до ТД) Замовник визначає Строк дії Договору: 8.2. Договір вступає в дію з моменту його підписання сторонами та діє до 31 грудня 2024 року, а в частині розрахунків до повного виконання..
Також, Згідно п. 2.2. Проєкту договору (Додаток № 3 до ТД): «Строк поставки товару до 10 грудня 2024 року..
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині Термін дії талонів на паливо, який повинен бути безстроковий, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 10.12.2024 року, при цьому Проєктом Договору також передбачено строк дії договору про закупівлю – до 31. 12.2024 року, а строк поставки Товару – до 10.12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 24.10.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 01.11.2024 року, строк дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен бути безстроковий – а отже, закінчуватись щонайменше листопадом 2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 2 до ТД, Додатку № 3 до ТД (Проєкту договору) та Форми оголошення в частині строку поставки Товару, а саме щодо Термін дії талонів на паливо який повинен бути безстроковим.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів безстроковий, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів безстроковий, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 10 грудня 2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації