-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Офісне устаткування та приладдя різне (канцелярське приладдя)
Торги відмінено
226 086.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 260.86 UAH
мін. крок: 1% або 2 260.86 UAH
Період оскарження:
23.10.2024 22:42 - 28.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Рішення, відповідно до ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ВІДМІНУ , щодо неправомірної відміни процедури відкритих торгів з особливостями за номером оголошення UA-2024-10-23-017164-a з предмету закупівлі ДК 021:2015: 30190000-7 - Офісне устаткування та приладдя різне.
Номер:
26ddce2ebcb348469855021b2dc96c05
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-23-017164-a.a1
Назва:
Рішення, відповідно до ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ВІДМІНУ , щодо неправомірної відміни процедури відкритих торгів з особливостями за номером оголошення UA-2024-10-23-017164-a з предмету закупівлі ДК 021:2015: 30190000-7 - Офісне устаткування та приладдя різне.
Скарга:
Пов'язані документи:
Замовник
- ПРОТОКОЛ № 23.10.4_24 від 23.10.2024 р.pdf 10.12.2024 17:18
- Копія протоколу (рішення) № 24.11.1_24 від 24.11.2024 р.pdf 10.12.2024 17:18
- Повідомлення про відміну.docx 10.12.2024 17:18
- ПРОТОКОЛ № 23.10.4_24 від 23.10.2024 р..docx 10.12.2024 17:18
- Пояснення.pdf 10.12.2024 17:17
- Копія протоколу (рішення) № 24.11.1_24 від 24.11.2024 р.docx 10.12.2024 17:18
- Повідомлення про відміну.pdf 10.12.2024 17:18
- Пояснення.docx 10.12.2024 17:17
- Копія листа ТОВ «ІМПОРТ-СЕРВІС» від 14.11.2024 року № 565.pdf 10.12.2024 17:18
- Рішення від 13.12.2024 №19884.pdf 17.12.2024 16:48
- Рішення від 06.12.2024 №19391.pdf 06.12.2024 13:45
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.12.2024 №19884.pdf 16.12.2024 12:15
- sign.p7s 04.12.2024 14:23
- Гр 32755 Скарга.doc 04.12.2024 14:21
- Повідомлення про відміну.docx 04.12.2024 14:21
- рішення від 29.08.2024 № 14561.pdf 04.12.2024 14:21
- Гр 32755 Скарга.pdf 04.12.2024 14:21
- Наказ на призначення.pdf 04.12.2024 14:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.12.2024 15:27
Дата розгляду скарги:
13.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.12.2024 13:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.12.2024 16:48
Дата виконання рішення Замовником:
24.12.2024 09:20
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Прийнято рішення скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Офісне устаткування та приладдя різне (канцелярське приладдя)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-23-017164-a
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
bed6420606514875a2d07f93656a5770
Заголовок пункту скарги:
Рішення, відповідно до ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ВІДМІНУ , щодо неправомірної відміни процедури відкритих торгів з особливостями за номером оголошення UA-2024-10-23-017164-a з предмету закупівлі ДК 021:2015: 30190000-7 - Офісне устаткування та приладдя різне.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Скаржник не погоджується з вказаним ріщенням Замовника з наступної причини.
Відповідно до пункту 50 Особливостей (в редакції, яка діяла на момент початку проведення процедури закупівлі) Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Згідно з підпунктом 2 пункту 50 Особливостей, замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Скаржник вважає та звертає увагу, що Замовник у ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ВІДМІНУ не зазначив які саме виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель та не зазначив правомірні причини відміни Процедури закупівлі. Разом з тим Замовник не підтвердив жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами, як наявність доказової бази відповідної відміни, що свідчило б про фактичну необхідність та правомірність дій Замовника щодо відміни Процедури закупівлі.
Скаржник вважає, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника . Враховуючи вищенаведену інформацію, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених вище підстав.
Скаржник вважає, що Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей неправомірно відмінивши тендер, зазначивши у Протоколі причину відміни: «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель» та коментар щодо причини відміни :« Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Так, в ході розгляду тендерних пропозицій Замовником було зроблено запити до виробників, офіційних дистриб’юторів, представників, імпортерів запропонованої учасниками продукції, для підтвердження відповідності запропонованого товару учасниками заявленим Замовником характеристикам. Однак, після отримання відповіді зокрема від ТОВ «Імпорт-Офіс Україна», який є ексклюзивним правовласником та постачальником, а також виробником, або представником виробника в Україні, або імпортером продукції торговельних марок Buromax, Buroclean, Zibi, з наданням копій паспортів якості товару, було встановлено, що Замовником в тендерній документації було зазначено невірні характеристики товару, що призвело до надання учасниками товару, який не може відповідати вказаним характеристикам. Так, зокрема: Позиція 37 «Ножиці офісні, 210 мм, чорні BM.4506 або еквівалент», було зазначено, що товар повинен бути упакований в індивідуальну блістерну упаковку, однак сам же товар «Ножиці офісні, 210 мм, чорні BM.4506», відповідно до паспорту якості має упаковку – «картонна підкладка з європідвісом». Позиція 20 «Маркер перманентний, білий, тонкий Buromax BM 8708-12 або еквівалент» було зазначено характеристику товщини лінії – 0,5 – 1 мм., при характеристиках «Маркер перманентний, білий, тонкий Buromax BM 8708-12» товщини лінії письма – 1-2 мм, при цьому потреба Замовника становить саме в товщині лінії письма - 1-2мм. Позиція 24 «Степлер (24) ВМ.4258-01 або еквівалент» було зазначено характеристику довжина – 110 мм, при характеристиках «Степлер (24) ВМ.4258-01» довжина – 112 мм, при цьому зазначене коливання 2мм не впливає на функціонал товару та в даному випадку відхилення пропозицій учасників на зазначеній підставі буде порушенням принцип максимальної економії. Позиція 30 «Маркер водостійкий чорний BM.8704-01 або еквівалент» було зазначено характеристику товщини лінії – 2-4 мм., при характеристиках «Маркер водостійкий чорний BM.8704-01» товщини лінії письма – 1 мм, при цьому потреба Замовника становить саме в тонкому маркері, товщина лінії письма – 0,8 +- 0,3 мм. В характеристиках позицій 57 «Ручка гелева чорна Axent DELTA0,7 або еквівалент» та 58 «Ручка гелева чорна Axent DELTA 0,5 або еквівалент» не вказано характеристику щодо необхідності щоб корпус був прогумований, який запобігає ковзанню руки і металізований наконечник та в характеристиках позицій 59 «Ручка гелева чорна Optima 0,7 або еквівалент» та 60 «Ручка гелева чорна Optima 0,5 або еквівалент» не вказано характеристику що ручки повинні бути виготовлені з пластику чорного кольору з ергономічною гумовою вставкою для пальців, що значно впливає на формування вартості товару та без зазначених характеристик товар не відповідає потребі замовника. Разом з тим, при дослідженні тендерних пропозицій учасників, було виявлено, що Замовником невірно вказано кількість товару за позицією 33 «Папка-швидкозшивач картон або еквівалент» 1000 шт. замість вірного 1100 шт., позицією 34 «Папка куточок А4, JOB, прозора BM.3853-99 або еквівалент» 3000 шт. замість вірного 4000 шт., та помилково не додано 37 позицію «Ручку гелеву зі спеціальним складом чорнила, який забезпечує їх зникання з паперу при нагріванні» в кількості 50 шт., що суттєво вплинуло на формування вартості закупівлі та порушує принцип максимальної економії. Таким чином тендерна документація потребує доопрацювання та виправлення невідповідностей технічних та кількісних характеристик предмету закупівлі. З огляду на зазначене на виконання вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги (унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-10-23-017164-a) у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушен».
Слід додати, що аналогічні порушення щодо відміни торгів , розглядались Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) ,рішення № 14561-р/пк-пз від 29.08.2024, та так ,розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Вилайн Груп" від 19 серпня 2024 року по закупівлі № UA-2024-06-27-007404-a щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі, встановила: «Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника. Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених підстав.»
Вважаємо, що Замовник безпідставно та без належного обґрунтування відмінив публічну закупівлю, чим порушив вимоги ст. 5, 29 Закону. Просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі за ідентифікатором № UA-2024-09-09-013603-a. Скаржник вважає, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Неправомірно відмінивши тендер, Замовник порушив вимоги пункту 50
Особливостей.
Скаржник вважає, що прийнятим Замовником рішенням здійснено порушення його прав та законних інтересів через неправомірну відміну тендера та порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі": добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи,роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну тендеру.
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
Одночасно, Замовником порушена правова норма п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
Виходячи з вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 8, 11, 18, 22, 23, 25, 28, 30 Закону, пунктами 28, 50,55, 56, 59 Особливостей,
Відповідно до пункту 50 Особливостей (в редакції, яка діяла на момент початку проведення процедури закупівлі) Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Згідно з підпунктом 2 пункту 50 Особливостей, замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Скаржник вважає та звертає увагу, що Замовник у ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ВІДМІНУ не зазначив які саме виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель та не зазначив правомірні причини відміни Процедури закупівлі. Разом з тим Замовник не підтвердив жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами, як наявність доказової бази відповідної відміни, що свідчило б про фактичну необхідність та правомірність дій Замовника щодо відміни Процедури закупівлі.
Скаржник вважає, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника . Враховуючи вищенаведену інформацію, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених вище підстав.
Скаржник вважає, що Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей неправомірно відмінивши тендер, зазначивши у Протоколі причину відміни: «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель» та коментар щодо причини відміни :« Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Так, в ході розгляду тендерних пропозицій Замовником було зроблено запити до виробників, офіційних дистриб’юторів, представників, імпортерів запропонованої учасниками продукції, для підтвердження відповідності запропонованого товару учасниками заявленим Замовником характеристикам. Однак, після отримання відповіді зокрема від ТОВ «Імпорт-Офіс Україна», який є ексклюзивним правовласником та постачальником, а також виробником, або представником виробника в Україні, або імпортером продукції торговельних марок Buromax, Buroclean, Zibi, з наданням копій паспортів якості товару, було встановлено, що Замовником в тендерній документації було зазначено невірні характеристики товару, що призвело до надання учасниками товару, який не може відповідати вказаним характеристикам. Так, зокрема: Позиція 37 «Ножиці офісні, 210 мм, чорні BM.4506 або еквівалент», було зазначено, що товар повинен бути упакований в індивідуальну блістерну упаковку, однак сам же товар «Ножиці офісні, 210 мм, чорні BM.4506», відповідно до паспорту якості має упаковку – «картонна підкладка з європідвісом». Позиція 20 «Маркер перманентний, білий, тонкий Buromax BM 8708-12 або еквівалент» було зазначено характеристику товщини лінії – 0,5 – 1 мм., при характеристиках «Маркер перманентний, білий, тонкий Buromax BM 8708-12» товщини лінії письма – 1-2 мм, при цьому потреба Замовника становить саме в товщині лінії письма - 1-2мм. Позиція 24 «Степлер (24) ВМ.4258-01 або еквівалент» було зазначено характеристику довжина – 110 мм, при характеристиках «Степлер (24) ВМ.4258-01» довжина – 112 мм, при цьому зазначене коливання 2мм не впливає на функціонал товару та в даному випадку відхилення пропозицій учасників на зазначеній підставі буде порушенням принцип максимальної економії. Позиція 30 «Маркер водостійкий чорний BM.8704-01 або еквівалент» було зазначено характеристику товщини лінії – 2-4 мм., при характеристиках «Маркер водостійкий чорний BM.8704-01» товщини лінії письма – 1 мм, при цьому потреба Замовника становить саме в тонкому маркері, товщина лінії письма – 0,8 +- 0,3 мм. В характеристиках позицій 57 «Ручка гелева чорна Axent DELTA0,7 або еквівалент» та 58 «Ручка гелева чорна Axent DELTA 0,5 або еквівалент» не вказано характеристику щодо необхідності щоб корпус був прогумований, який запобігає ковзанню руки і металізований наконечник та в характеристиках позицій 59 «Ручка гелева чорна Optima 0,7 або еквівалент» та 60 «Ручка гелева чорна Optima 0,5 або еквівалент» не вказано характеристику що ручки повинні бути виготовлені з пластику чорного кольору з ергономічною гумовою вставкою для пальців, що значно впливає на формування вартості товару та без зазначених характеристик товар не відповідає потребі замовника. Разом з тим, при дослідженні тендерних пропозицій учасників, було виявлено, що Замовником невірно вказано кількість товару за позицією 33 «Папка-швидкозшивач картон або еквівалент» 1000 шт. замість вірного 1100 шт., позицією 34 «Папка куточок А4, JOB, прозора BM.3853-99 або еквівалент» 3000 шт. замість вірного 4000 шт., та помилково не додано 37 позицію «Ручку гелеву зі спеціальним складом чорнила, який забезпечує їх зникання з паперу при нагріванні» в кількості 50 шт., що суттєво вплинуло на формування вартості закупівлі та порушує принцип максимальної економії. Таким чином тендерна документація потребує доопрацювання та виправлення невідповідностей технічних та кількісних характеристик предмету закупівлі. З огляду на зазначене на виконання вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги (унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-10-23-017164-a) у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушен».
Слід додати, що аналогічні порушення щодо відміни торгів , розглядались Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) ,рішення № 14561-р/пк-пз від 29.08.2024, та так ,розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Вилайн Груп" від 19 серпня 2024 року по закупівлі № UA-2024-06-27-007404-a щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі, встановила: «Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника. Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених підстав.»
Вважаємо, що Замовник безпідставно та без належного обґрунтування відмінив публічну закупівлю, чим порушив вимоги ст. 5, 29 Закону. Просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі за ідентифікатором № UA-2024-09-09-013603-a. Скаржник вважає, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Неправомірно відмінивши тендер, Замовник порушив вимоги пункту 50
Особливостей.
Скаржник вважає, що прийнятим Замовником рішенням здійснено порушення його прав та законних інтересів через неправомірну відміну тендера та порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі": добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи,роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну тендеру.
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
Одночасно, Замовником порушена правова норма п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
Виходячи з вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 8, 11, 18, 22, 23, 25, 28, 30 Закону, пунктами 28, 50,55, 56, 59 Особливостей,
×
-
Назва доказу:
рішення № 14561-р/пк-пз від 29.08.2024
-
Повʼязаний документ:
рішення від 29.08.2024 № 14561.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
1)Прийняти Скаргу до розгляду; 2)Зобов'язати Замовника скасувати Рішення, відповідно до ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ВІДМІНУ про відміну Процедури закупівлі., та надати необхідні документи,роз’яснення.