-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція системи електропостачання КП «Прилукитепловодопостачання» влаштуванням дахової сонячної електростанції для власного споживання за адресою автодорога Прилуки-Варва-Срібне-Обухів 1км (кадастровий номер земельної ділянки 7424182200:05:000:0527) на території Дідовецького старостинського округу № 2 Сухополовянської сільської ради Прилуцького району Чернігівської області (ДК 021:2015 код 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи )
Торги не відбулися
3 598 586.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 35 985.86 UAH
мін. крок: 1% або 35 985.86 UAH
Період оскарження:
23.10.2024 14:35 - 04.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника (ТОВ "ПРОМБУДКІМ" (45326752) та обрання переможцем процедури закупівлі Учасника (ТОВ "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ" (41451897)).
Номер:
38fca987073745a6bc216d7c16192a6b
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-23-010202-a.a1
Назва:
СКАРГА щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника (ТОВ "ПРОМБУДКІМ" (45326752) та обрання переможцем процедури закупівлі Учасника (ТОВ "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ" (41451897)).
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА - UA-2024-10-23-010202-a.docx 18.11.2024 15:25
- СКАРГА - UA-2024-10-23-010202-a.pdf 18.11.2024 15:25
- sign.p7s 18.11.2024 15:27
- рішення від 20.11.2024 №18612.pdf 20.11.2024 16:17
- інформація про резолютивну частину рішення від 28.11.2024 №18996.pdf 28.11.2024 17:18
- рішення від 28.11.2024 №18996.pdf 03.12.2024 12:59
- Протокол 22.11.2024.pdf 22.11.2024 09:48
- Пояснення по суті скарги на запит АМКУ.docx 22.11.2024 09:48
- Скарга № 720.pdf 22.11.2024 09:48
- Протокол АМКУ 04.12.2024.pdf 04.12.2024 10:58
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.11.2024 15:58
Дата розгляду скарги:
28.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.11.2024 16:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.12.2024 12:59
Дата виконання рішення Замовником:
04.12.2024 10:58
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 28.11.2024 № 18996-р/пк-пз рішення про віхилення тендерної пропозиції ТОВ "Промбудхім" та визначення ТОВ "ДОРЕКС _ БЕЗПЕКА РУХУ" переможцем процедури закупівлі UA-2024--10-23-010202-a скасовані. Закупівлю відновлено на етапі розгляду тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
792a14ad96374d3cad97755fdbbd6564
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника (ТОВ "ПРОМБУДКІМ" (45326752).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ЩОДО НЕПРАВОМІРНОСТІ ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ СКАРЖНИКА
1.1. Першою підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника слугувало наступне:
«Під час проведення розгляду Кошторисний розрахунок № П130 «Кошторисний прибуток» (файл кошторис.рdf) та Кошторисний розрахунок № П 147 « Кошти на покриття адміністративних вtпрат будівельно-монтажних організацій» (файл кошторис.рdf) виявлено, що Учасником примінився показник для розрахунку кошторисного прибутку у розмірі 7,65 та адміністративних витрат – у розмірі 3,89.
Відповідно до Додатку 25 та Додатку 27 Настанови дані показники застосовуються для «Ремонт житла, об'єктів соціальної сфери. комунального призначення та благоустрою, реставраційно відновлювальні роботи на пам'ятках архітектури та містобудування».
Предмет закупівлі Реконструкція системи електропостачання КП «Прилукитепловодопостачання» влаштуванням дахової сонячної електростанції для власного споживання з класом наслідків (відповідальності) об'єкта ССІ.
Відповідно до Додатку 25 та Додатку 27 Настанови повинні були застосовуватися показники для розрахунку кошторисного прибутку у розмірі 8,33 та адміністративних витрат - у розмірі 4,37.»
Згідно положень пункту 28 Особливостей, Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Пунктом 44 Особливостей передбачено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
На виконання вимог пункту 28 Особливостей, Замовником торгів у Додатку 1 до тендерної документації передбачено перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який встановлено на виконання вимог
Пунктом 6.2. розділу 6 «Технічні вимоги» Додатку 1 до тендерної документації (далі – ТД), Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції такі документи, як:
- договірна ціна (за формою згідно Додатку 30 Настанови) з локальними кошторисами (на будівельні роботи за формою згідно Додатку 1 Настанови);
- на придбання устаткування, меблів та інвентарю (за формою згідно Додатку 2 Настанови);
- на пусконалагоджувальні роботи (за формою згідно Додатку 3 Настанови),
- підсумкова відомість ресурсів,
- пояснювальна записка з розділу «Договірна ціна»,
- зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва (зведений кошторис) (за формою згідно Додатку 7Настанови)
Скаржник вважає підставу для відхилення незаконною враховуючи наступне:
По перше, Замовник вказує про невідповідність тендерної пропозиції Скаржника вимогам тендерної документації, а саме документів: Кошторисний розрахунок № П130 «Кошторисний прибуток» (файл кошторис.рdf) та Кошторисний розрахунок № П 147 « Кошти на покриття адміністративних вtпрат будівельно-монтажних організацій» (файл кошторис.рdf)
Однак надання таких документів не передбачалося умовами ТД та такі документи надано виключно за власною ініціативою Скаржника.
Відхилення пропозиції за наданий документ, який не вимагався умовами тендерної документації, є незаконним.
Окрім того, згідно пункту 46 Особливостей, Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель
У рішенні Уповноваженої особи від 13.11.2024 року відсутнє посилання на умови тендерної документації, яким тендерна пропозиція Скаржника та/або Скаржник не відповідають
Замовник лише вказує наступне «Відповідно до Додатку 25 та Додатку 27 Настанови повинні були застосовуватися показники для розрахунку кошторисного прибутку у розмірі 8,33 та адміністративних витрат - у розмірі 4,37.». Однак ТД не містить вимоги та/або посилання, що під час розрахунку кошторисного прибутку Учасники повинні враховувати Додаток 25 та Додаток 27 Настанови.
По друге, Уповноважена особа у рішенні від 13.11.2024 року вказує, що Учасники мали б застосовувати показники для розрахунку кошторисного прибутку у розмірі 8,33 та адміністративних витрат - у розмірі 4,37 згідно Додатку 25 та Додатку 27 Настанови
У розділі IV «Визначення окремих складових вартості об’єкта будівництва на етапі складання інвесторської кошторисної документації» Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій країни (Мінрегіону) від 01.11.2021 No281 (зі змінами) (далі - Настанова), містяться наступні підрозділи:
- Визначення прибутку при складанні інвесторської кошторисної документації (кошторисний прибуток) – пункт 4.38
- Визначення адміністративних витрат при складанні інвесторської кошторисної документації – пункт 4.39
Так пунктом 4.38 розділі IV Настанови визначено наступне:
«4.38 Розмір прибутку залежить від класу наслідків (відповідальності) об’єктів, що входять до складу комплексу (будови), складності виконання будівельних робіт, строків будівництва, умов його фінансування, кон’юнктури ринку трудових ресурсів та будівельних організацій, спроможних виконати будівельні роботи на об’єкті будівництва тощо.
Базою для обчислення прибутку є загальна кошторисна трудомісткість.
Кошторисний прибуток в інвесторській кошторисній документації враховує економічно обґрунтовану величину прибутку підрядної організації від виконання будівельних робіт.
Кошторисний прибуток враховується при здійсненні будівництва:
— підрядним способом;
— господарським способом — якщо підприємство планує прибуток від такого виду діяльності.
Розмір кошторисного прибутку визначається на підставі показників, наведених у додатку 25 цієї Настанови, і зазначається в графах 4 та 7 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (додаток 7 цієї Настанови), виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 та 6 таблиці додатку 25 цієї Настанови, для яких прибуток визначається на підставі відповідних показників). У разі коли об’єктом будівництва є комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), а також комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з одним класом наслідків (відповідальності), що за сукупними показниками перевищують рівень, встановлений для об’єктів з відповідним класом наслідків (відповідальності), розмір кошторисного прибутку визначається на підставі показників, передбачених для відповідного класу наслідків, який відповідає сукупним показникам всіх об’єктів, що входять до складу комплексу (будови) (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 та 6 таблиці додатку 25 цієї Настанови).»
Пунктом 4.39 розділі IV Настанови визначено наступне:
«4.39 Кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій призначені на відшкодування адміністративних витрат, пов’язаних з виконанням будівельних робіт.
Перелік витрат, що враховуються показниками при обчисленні адміністративних витрат, наведено у додатку 26 цієї Настанови.
В інвесторській кошторисній документації кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій визначаються на підставі рекомендованих показників, виражених у гривнях в розрахунку на одну людино-годину загальної кошторисної трудомісткості, які наведені в додатку 27 цієї Настанови, виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 таблиці додатку 27 цієї Настанови, для яких адміністративні витрати визначаються на підставі відповідних показників). У разі коли об’єктом будівництва є комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), а також комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з одним класом наслідків (відповідальності), що за сукупними показниками перевищують рівень, встановлений для об’єктів з відповідним класом наслідків (відповідальності), розмір адміністративних витрат визначається на підставі показників, передбачених для відповідного класу наслідків, який відповідає сукупним показникам всіх об’єктів, що входять до складу комплексу (будови) (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4 та 5 таблиці додатку 27 цієї Настанови).»
Отже, пункти 4.38 та 4.39 розділі IV Настанови стосуються визначення прибутку та адміністративних витрат при складанні ІНВЕСТОРСЬКОЇ кошторисної документації
Згідно пункту 1.2 розділу І Настанови, інвесторська кошторисна документація – сукупність кошторисів, кошторисних розрахунків, відомостей кошторисної вартості пускових комплексів, зведених кошторисних розрахунків вартості об’єкта будівництва або його черг, зведень витрат, пояснювальних записок та відомостей ресурсів, складених на стадії розроблення проектної документації.
Тобто, інвесторська кошторисна документація розробляється Замовником робіт.
У свою чергу, розділ V Настанови регулює питання визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)
Згідно підпункту 5.30 підрозділу «Визначення прибутку» розділу V Настанови, у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховується економічно обґрунтований ПРИБУТОК, який планується отримати від виконання робіт на об’єкті будівництва, який не може перевищувати 15 % від суми прямих і загальновиробничих витрат
Скаржник під час формування ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) керувався положеннями підпункту 5.30 підрозділу «Визначення прибутку» розділу V Настанови, як те і передбачено було вимогам ТД та Настановою
Отже, Скаржник вважає:
- у рішенні Уповноваженої особи від 13.11.2024 року відсутнє посилання на умови тендерної документації, яким тендерна пропозиція Скаржника та/або Скаржник не відповідають;
- Скаржник вірно врахував у своїй ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), а саме відповідно до підпункту 5.30 підрозділу «Визначення прибутку» розділу V Настанови
Враховуючи вищенаведене, Скаржник вважає, що Замовником торгів неправомірно відхилено його тендерну пропозицію на вищевказаній підставі.
1.2. Другою підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника слугувало наступне:
«При проведенні розгляду Локального кошторису на будівельні роботи №02-01-02 на електротехнічні рішення (файл кошторис.рdf) виявлено, шо Учасником використані ресурсні норми (КР) на ремонтно-будівельні роботи які застосовуються для визначення складу і потреби в ресурсах, необхідних при визначенні вартості ремонту житла, об'єктів соціальної сфери і комунального…
- розділ 1 п.5 - Монтаж розподільних щитів;
- розділ 2 п 6 - Установлення вимикачів, перемикачів пакетних 2-х і 3-х полюсних на струм до 250А;
- розділ 2 п. 10 Установлення вимикачів, перемикачів пакетних 2-х і 3-х полюсних на струм до 25 А;
- розділ 5 п 28 Прокладання ПП труб по стінах і колонахіз кріпленням накладними скобами, діаметр умовного проходу до 63 мм
Оскільки предмет закупівлі не відноситься до "ремонту житла, об'єктів соціальної сфери і комунального призначення і благоустрою", застосування цих розцінок - не допускається, Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам тендерної документації в частині додержання кошторисних будівельних норм затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій У країни від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництва".»
Як те вже вказувалося, пунктом 6.2. розділу 6 «Технічні вимоги» Додатку 1 до ТД, Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції такі документи, як:
- договірна ціна (за формою згідно Додатку 30 Настанови) з локальними кошторисами (на будівельні роботи за формою згідно Додатку 1 Настанови);
- на придбання устаткування, меблів та інвентарю (за формою згідно Додатку 2 Настанови);
- на пусконалагоджувальні роботи (за формою згідно Додатку 3 Настанови),
- підсумкова відомість ресурсів,
- пояснювальна записка з розділу «Договірна ціна»,
- зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва (зведений кошторис) (за формою згідно Додатку 7Настанови)
Учасником виконано вимогу пункту 6.2. розділу 6 «Технічні вимоги» Додатку 1 до ТД та надано усі вище перелічені документи.
Розділом 5 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку №2 ТД передбачено виконання наступних видів робіт:
№
з/п Найменування робіт і витрат Одиниця
виміру Кіль-
кість
Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-02на електротехнічні рішення
Роздiл 1. Основне обладнання
5 Монтаж розподільних щитів шафа 2
Роздiл 2. Електротехнічні матеріали
1 Установлення вимикачів, перемикачів
пакетних 2-х і 3-х полюсних на струм до 250
А 100шт 0,01
4 Установлення вимикачів, перемикачів
пакетних 2-х і 3-х полюсних на струм до 25 А 100шт 0,01
Роздiл 5. Електромонтажні труби,
металоконструкції
1 Прокладання ПП труб по стінах і колонах
із кріпленням накладними скобами, діаметр
умовного проходу до 63 мм 100м 0,5
Як вбачається із вимог розділу 5 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку №2 ТД, Замовником торгів не передбачалося які ж саме ресурсні норми (КР) мають застосовувати Учасники під час формування ціни тендерної пропозиції (Договірної ціни та розрахунків до неї).
На виконання вимог пунктом 6.2. розділу 6 «Технічні вимоги» Додатку 1 до ТД учасником у складі пропозиції було надано Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-02 на електротехнічні рішення (файл - кошторис.pdf, завантажено в електронну систему закупівель 07 листопада 2024 року об 14:49 год). У ЛК №02-01-02 передбачено виконання наступних робіт:
№
з/п Обґрунтування (шифр) Найменування робіт і витрат Одиниця
виміру Кіль-
кість
Роздiл 1. Основне обладнання
5 КР17-13-1 Монтаж розподільних щитів 1 шафа 2
Роздiл 2. Електротехнічні матеріали
6 КР17-12-9 Установлення вимикачів, перемикачів пакетних 2-х і 3-х полюсних на струм до 250 А 100шт 0,01
10 КР17-12-7 Установлення вимикачів, перемикачів пакетних 2-х і 3-х полюсних на струм до 25 А 100шт 0,01
Роздiл 5. Електромонтажні труби, металоконструкції
28 КР17-7-17 Прокладання ПП труб по стінах і колонах із кріпленням накладними скобами, діаметр умовного проходу до 63 мм 100 м труб 0,5
Тобто роботи, які передбачені у розділі 5 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку №2 ТД є ідентичними із роботами, які вказані Скаржником у розрахунках ціни тендерної пропозиції, зокрема у локальному кошторису №02-01-02.
У Додатку №1 та 2 ТД ВІДСУТНІ будь які посилання на види, або типи норм або ресурсні норми (КР), які потрібно застосовувати.
Скаржником було розраховано договірну ціну із суворим дотриманням норм та положень ТД, а саме згідно Додатку №2, та Настанови.
Згідно пункту 5.1 розділу V Настанови, Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
Відповідно до абзацу 5 пункту 5.1 розділу V Настанови, Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів
Скаржником надано договірну ціну та розрахунки до неї, які виконані із суворим дотриманням положень Настанови та умов ТД. Усі об’єми робіт, які передбачені розділом 5 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку №2 ТД, Скаржником враховано.
Також, відповідно до пункту 43 Особливостей, інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. У свою чергу, Замовник посилається на проектну документацію, яка не є частиною ТД та не оприлюднювалася у електронній системі закупівель, тому Скаржник не може у даному випадку ні підтвердии, ні спростувати
Замовник у рішенні від 13.11.2024 року не посилається на норми ТД або ж на положення Настанови, які порушив Скаржник надавши договірну ціну та розрахунки до неї.
Враховуючи вищенаведене, Скаржник вважає, що Замовником торгів неправомірно відхилено його тендерну пропозицію на вищевказаній підставі.
1.1. Першою підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника слугувало наступне:
«Під час проведення розгляду Кошторисний розрахунок № П130 «Кошторисний прибуток» (файл кошторис.рdf) та Кошторисний розрахунок № П 147 « Кошти на покриття адміністративних вtпрат будівельно-монтажних організацій» (файл кошторис.рdf) виявлено, що Учасником примінився показник для розрахунку кошторисного прибутку у розмірі 7,65 та адміністративних витрат – у розмірі 3,89.
Відповідно до Додатку 25 та Додатку 27 Настанови дані показники застосовуються для «Ремонт житла, об'єктів соціальної сфери. комунального призначення та благоустрою, реставраційно відновлювальні роботи на пам'ятках архітектури та містобудування».
Предмет закупівлі Реконструкція системи електропостачання КП «Прилукитепловодопостачання» влаштуванням дахової сонячної електростанції для власного споживання з класом наслідків (відповідальності) об'єкта ССІ.
Відповідно до Додатку 25 та Додатку 27 Настанови повинні були застосовуватися показники для розрахунку кошторисного прибутку у розмірі 8,33 та адміністративних витрат - у розмірі 4,37.»
Згідно положень пункту 28 Особливостей, Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Пунктом 44 Особливостей передбачено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
На виконання вимог пункту 28 Особливостей, Замовником торгів у Додатку 1 до тендерної документації передбачено перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який встановлено на виконання вимог
Пунктом 6.2. розділу 6 «Технічні вимоги» Додатку 1 до тендерної документації (далі – ТД), Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції такі документи, як:
- договірна ціна (за формою згідно Додатку 30 Настанови) з локальними кошторисами (на будівельні роботи за формою згідно Додатку 1 Настанови);
- на придбання устаткування, меблів та інвентарю (за формою згідно Додатку 2 Настанови);
- на пусконалагоджувальні роботи (за формою згідно Додатку 3 Настанови),
- підсумкова відомість ресурсів,
- пояснювальна записка з розділу «Договірна ціна»,
- зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва (зведений кошторис) (за формою згідно Додатку 7Настанови)
Скаржник вважає підставу для відхилення незаконною враховуючи наступне:
По перше, Замовник вказує про невідповідність тендерної пропозиції Скаржника вимогам тендерної документації, а саме документів: Кошторисний розрахунок № П130 «Кошторисний прибуток» (файл кошторис.рdf) та Кошторисний розрахунок № П 147 « Кошти на покриття адміністративних вtпрат будівельно-монтажних організацій» (файл кошторис.рdf)
Однак надання таких документів не передбачалося умовами ТД та такі документи надано виключно за власною ініціативою Скаржника.
Відхилення пропозиції за наданий документ, який не вимагався умовами тендерної документації, є незаконним.
Окрім того, згідно пункту 46 Особливостей, Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель
У рішенні Уповноваженої особи від 13.11.2024 року відсутнє посилання на умови тендерної документації, яким тендерна пропозиція Скаржника та/або Скаржник не відповідають
Замовник лише вказує наступне «Відповідно до Додатку 25 та Додатку 27 Настанови повинні були застосовуватися показники для розрахунку кошторисного прибутку у розмірі 8,33 та адміністративних витрат - у розмірі 4,37.». Однак ТД не містить вимоги та/або посилання, що під час розрахунку кошторисного прибутку Учасники повинні враховувати Додаток 25 та Додаток 27 Настанови.
По друге, Уповноважена особа у рішенні від 13.11.2024 року вказує, що Учасники мали б застосовувати показники для розрахунку кошторисного прибутку у розмірі 8,33 та адміністративних витрат - у розмірі 4,37 згідно Додатку 25 та Додатку 27 Настанови
У розділі IV «Визначення окремих складових вартості об’єкта будівництва на етапі складання інвесторської кошторисної документації» Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій країни (Мінрегіону) від 01.11.2021 No281 (зі змінами) (далі - Настанова), містяться наступні підрозділи:
- Визначення прибутку при складанні інвесторської кошторисної документації (кошторисний прибуток) – пункт 4.38
- Визначення адміністративних витрат при складанні інвесторської кошторисної документації – пункт 4.39
Так пунктом 4.38 розділі IV Настанови визначено наступне:
«4.38 Розмір прибутку залежить від класу наслідків (відповідальності) об’єктів, що входять до складу комплексу (будови), складності виконання будівельних робіт, строків будівництва, умов його фінансування, кон’юнктури ринку трудових ресурсів та будівельних організацій, спроможних виконати будівельні роботи на об’єкті будівництва тощо.
Базою для обчислення прибутку є загальна кошторисна трудомісткість.
Кошторисний прибуток в інвесторській кошторисній документації враховує економічно обґрунтовану величину прибутку підрядної організації від виконання будівельних робіт.
Кошторисний прибуток враховується при здійсненні будівництва:
— підрядним способом;
— господарським способом — якщо підприємство планує прибуток від такого виду діяльності.
Розмір кошторисного прибутку визначається на підставі показників, наведених у додатку 25 цієї Настанови, і зазначається в графах 4 та 7 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (додаток 7 цієї Настанови), виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 та 6 таблиці додатку 25 цієї Настанови, для яких прибуток визначається на підставі відповідних показників). У разі коли об’єктом будівництва є комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), а також комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з одним класом наслідків (відповідальності), що за сукупними показниками перевищують рівень, встановлений для об’єктів з відповідним класом наслідків (відповідальності), розмір кошторисного прибутку визначається на підставі показників, передбачених для відповідного класу наслідків, який відповідає сукупним показникам всіх об’єктів, що входять до складу комплексу (будови) (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 та 6 таблиці додатку 25 цієї Настанови).»
Пунктом 4.39 розділі IV Настанови визначено наступне:
«4.39 Кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій призначені на відшкодування адміністративних витрат, пов’язаних з виконанням будівельних робіт.
Перелік витрат, що враховуються показниками при обчисленні адміністративних витрат, наведено у додатку 26 цієї Настанови.
В інвесторській кошторисній документації кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій визначаються на підставі рекомендованих показників, виражених у гривнях в розрахунку на одну людино-годину загальної кошторисної трудомісткості, які наведені в додатку 27 цієї Настанови, виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 таблиці додатку 27 цієї Настанови, для яких адміністративні витрати визначаються на підставі відповідних показників). У разі коли об’єктом будівництва є комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), а також комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з одним класом наслідків (відповідальності), що за сукупними показниками перевищують рівень, встановлений для об’єктів з відповідним класом наслідків (відповідальності), розмір адміністративних витрат визначається на підставі показників, передбачених для відповідного класу наслідків, який відповідає сукупним показникам всіх об’єктів, що входять до складу комплексу (будови) (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4 та 5 таблиці додатку 27 цієї Настанови).»
Отже, пункти 4.38 та 4.39 розділі IV Настанови стосуються визначення прибутку та адміністративних витрат при складанні ІНВЕСТОРСЬКОЇ кошторисної документації
Згідно пункту 1.2 розділу І Настанови, інвесторська кошторисна документація – сукупність кошторисів, кошторисних розрахунків, відомостей кошторисної вартості пускових комплексів, зведених кошторисних розрахунків вартості об’єкта будівництва або його черг, зведень витрат, пояснювальних записок та відомостей ресурсів, складених на стадії розроблення проектної документації.
Тобто, інвесторська кошторисна документація розробляється Замовником робіт.
У свою чергу, розділ V Настанови регулює питання визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)
Згідно підпункту 5.30 підрозділу «Визначення прибутку» розділу V Настанови, у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховується економічно обґрунтований ПРИБУТОК, який планується отримати від виконання робіт на об’єкті будівництва, який не може перевищувати 15 % від суми прямих і загальновиробничих витрат
Скаржник під час формування ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) керувався положеннями підпункту 5.30 підрозділу «Визначення прибутку» розділу V Настанови, як те і передбачено було вимогам ТД та Настановою
Отже, Скаржник вважає:
- у рішенні Уповноваженої особи від 13.11.2024 року відсутнє посилання на умови тендерної документації, яким тендерна пропозиція Скаржника та/або Скаржник не відповідають;
- Скаржник вірно врахував у своїй ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), а саме відповідно до підпункту 5.30 підрозділу «Визначення прибутку» розділу V Настанови
Враховуючи вищенаведене, Скаржник вважає, що Замовником торгів неправомірно відхилено його тендерну пропозицію на вищевказаній підставі.
1.2. Другою підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника слугувало наступне:
«При проведенні розгляду Локального кошторису на будівельні роботи №02-01-02 на електротехнічні рішення (файл кошторис.рdf) виявлено, шо Учасником використані ресурсні норми (КР) на ремонтно-будівельні роботи які застосовуються для визначення складу і потреби в ресурсах, необхідних при визначенні вартості ремонту житла, об'єктів соціальної сфери і комунального…
- розділ 1 п.5 - Монтаж розподільних щитів;
- розділ 2 п 6 - Установлення вимикачів, перемикачів пакетних 2-х і 3-х полюсних на струм до 250А;
- розділ 2 п. 10 Установлення вимикачів, перемикачів пакетних 2-х і 3-х полюсних на струм до 25 А;
- розділ 5 п 28 Прокладання ПП труб по стінах і колонахіз кріпленням накладними скобами, діаметр умовного проходу до 63 мм
Оскільки предмет закупівлі не відноситься до "ремонту житла, об'єктів соціальної сфери і комунального призначення і благоустрою", застосування цих розцінок - не допускається, Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам тендерної документації в частині додержання кошторисних будівельних норм затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій У країни від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництва".»
Як те вже вказувалося, пунктом 6.2. розділу 6 «Технічні вимоги» Додатку 1 до ТД, Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції такі документи, як:
- договірна ціна (за формою згідно Додатку 30 Настанови) з локальними кошторисами (на будівельні роботи за формою згідно Додатку 1 Настанови);
- на придбання устаткування, меблів та інвентарю (за формою згідно Додатку 2 Настанови);
- на пусконалагоджувальні роботи (за формою згідно Додатку 3 Настанови),
- підсумкова відомість ресурсів,
- пояснювальна записка з розділу «Договірна ціна»,
- зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва (зведений кошторис) (за формою згідно Додатку 7Настанови)
Учасником виконано вимогу пункту 6.2. розділу 6 «Технічні вимоги» Додатку 1 до ТД та надано усі вище перелічені документи.
Розділом 5 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку №2 ТД передбачено виконання наступних видів робіт:
№
з/п Найменування робіт і витрат Одиниця
виміру Кіль-
кість
Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-02на електротехнічні рішення
Роздiл 1. Основне обладнання
5 Монтаж розподільних щитів шафа 2
Роздiл 2. Електротехнічні матеріали
1 Установлення вимикачів, перемикачів
пакетних 2-х і 3-х полюсних на струм до 250
А 100шт 0,01
4 Установлення вимикачів, перемикачів
пакетних 2-х і 3-х полюсних на струм до 25 А 100шт 0,01
Роздiл 5. Електромонтажні труби,
металоконструкції
1 Прокладання ПП труб по стінах і колонах
із кріпленням накладними скобами, діаметр
умовного проходу до 63 мм 100м 0,5
Як вбачається із вимог розділу 5 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку №2 ТД, Замовником торгів не передбачалося які ж саме ресурсні норми (КР) мають застосовувати Учасники під час формування ціни тендерної пропозиції (Договірної ціни та розрахунків до неї).
На виконання вимог пунктом 6.2. розділу 6 «Технічні вимоги» Додатку 1 до ТД учасником у складі пропозиції було надано Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-02 на електротехнічні рішення (файл - кошторис.pdf, завантажено в електронну систему закупівель 07 листопада 2024 року об 14:49 год). У ЛК №02-01-02 передбачено виконання наступних робіт:
№
з/п Обґрунтування (шифр) Найменування робіт і витрат Одиниця
виміру Кіль-
кість
Роздiл 1. Основне обладнання
5 КР17-13-1 Монтаж розподільних щитів 1 шафа 2
Роздiл 2. Електротехнічні матеріали
6 КР17-12-9 Установлення вимикачів, перемикачів пакетних 2-х і 3-х полюсних на струм до 250 А 100шт 0,01
10 КР17-12-7 Установлення вимикачів, перемикачів пакетних 2-х і 3-х полюсних на струм до 25 А 100шт 0,01
Роздiл 5. Електромонтажні труби, металоконструкції
28 КР17-7-17 Прокладання ПП труб по стінах і колонах із кріпленням накладними скобами, діаметр умовного проходу до 63 мм 100 м труб 0,5
Тобто роботи, які передбачені у розділі 5 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку №2 ТД є ідентичними із роботами, які вказані Скаржником у розрахунках ціни тендерної пропозиції, зокрема у локальному кошторису №02-01-02.
У Додатку №1 та 2 ТД ВІДСУТНІ будь які посилання на види, або типи норм або ресурсні норми (КР), які потрібно застосовувати.
Скаржником було розраховано договірну ціну із суворим дотриманням норм та положень ТД, а саме згідно Додатку №2, та Настанови.
Згідно пункту 5.1 розділу V Настанови, Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
Відповідно до абзацу 5 пункту 5.1 розділу V Настанови, Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів
Скаржником надано договірну ціну та розрахунки до неї, які виконані із суворим дотриманням положень Настанови та умов ТД. Усі об’єми робіт, які передбачені розділом 5 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку №2 ТД, Скаржником враховано.
Також, відповідно до пункту 43 Особливостей, інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. У свою чергу, Замовник посилається на проектну документацію, яка не є частиною ТД та не оприлюднювалася у електронній системі закупівель, тому Скаржник не може у даному випадку ні підтвердии, ні спростувати
Замовник у рішенні від 13.11.2024 року не посилається на норми ТД або ж на положення Настанови, які порушив Скаржник надавши договірну ціну та розрахунки до неї.
Враховуючи вищенаведене, Скаржник вважає, що Замовником торгів неправомірно відхилено його тендерну пропозицію на вищевказаній підставі.
×
-
Назва доказу:
скарга
-
Повʼязаний документ:
СКАРГА - UA-2024-10-23-010202-a.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Комунальне підприємство "Прилукитепловодопостачання" Прилуцької міської ради Чернігівської області скасувати рішення від 13.11.2024 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника (ТОВ "ПРОМБУДКІМ" (45326752)).
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
128b7a21d1154d6895aa865472a195dd
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне обрання переможцем процедури закупівлі Учасника (ТОВ "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ" (41451897).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
ЩОДО НЕПРАВОМІРНОСТІ ОБРАННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ПРОЦДЕУРИ ЗАКУПІВЛІ УЧАСНИКА
2.1. Пунктом 6.2. розділу 6 «Технічні вимоги» Додатку 1 до ТД, Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції такі документи, як: договірна ціна (за формою згідно Додатку 30 Настанови) з локальними кошторисами (на будівельні роботи за формою згідно Додатку 1 Настанови); на придбання устаткування, меблів та інвентарю (за формою згідно Додатку 2 Настанови); на пусконалагоджувальні роботи (за формою згідно Додатку 3 Настанови), підсумкова відомість ресурсів, пояснювальна записка з розділу «Договірна ціна», зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва (зведений кошторис) (за формою згідно Додатку 7Настанови)
Додатком 30 до Настанови (пункт 5.2) визначено наступну форму «Договірна ціна»
ФОРМА
договірної ціни
Замовник
(назва організації)
Підрядник
(назва організації)
ДОГОВІРНА ЦІНА
на будівництво
(найменування об’єкта будівництва, черги, пускового комплексу,
будівлі, споруди, лінійного об’єкта інженерно-транспортної інфраструктури)
що здійснюється в 20 році
Вид договірної ціни
Визначена згідно з
Складена в поточних цінах станом на « » 20 р.
№ Ч.ч.
Обґрунтування
Найменування витрат Вартість, тис. грн
всього у тому числі:
будівельних робіт інших витрат
1 2 3 4 5 6
Розділ І. Будівельні роботи
1
Розр. № 1 Прямі витрати + + –
в т.ч.
Заробітна плата + + –
Розр. № 2 Вартість матеріальних ресурсів + + –
Розр. № 3 Вартість експлуатації будівельних
машин та механізмів
+
+
–
2 Розр. № 4 Загальновиробничі витрати + + –
3 Розр. № 5 Кошти на зведення (пристосування)
та розбирання титульних тимчасових будівель і споруд
+
+
–
4 Розр. № 6 Кошти на виконання будівельних робіт у зимовий період (на обсяги робіт, що плануються до виконання
у зимовий період)
+
+
–
5 Розр. № 7 Кошти на виконання будівельних
робіт у літній період
+
+
–
6 Розр. № 8 Інші витрати + + +
Разом + + +
7 Розр. № 9 Прибуток + + –
8 озр. № 10 Кошти на покриття адміністративних
витрат будівельної організації
+
–
+
9 Розр. №11 Кошти на покриття ризиків + + +
10 Розр. № 12 Кошти на покриття додаткових
витрат, пов’язаних з інфляційними процесами
+
+
–
Разом (ч.ч.1 – 10) + + +
11 Розр. № 13 Податки, збори, обов’язкові платежі, встановлені чинним законодавством і
не враховані складовими вартості будівництва (крім ПДВ)
+
–
+
Разом по розділу І + + +
12 Податок на додану вартість + – +
Всього по розділу І + + +
Розділ ІІ. Устаткування, меблі та інвентар
13 Розр. № 14 Витрати на придбання та доставку
устаткування на будову
+
Разом по розділу ІІ +
14 Податок на додану вартість +
Всього по розділу ІІ +
Всього договірна ціна (р.І + р.ІІ) +
Керівник підприємства Керівник (генеральної)
(організації) – замовника підрядної організації
Учасником до кінцевого строку подання пропозицій надано файл - 17. КОШТОРИС.pdf (06 листопада 2024 року об 20:19 год.) у якому міститься Договірна ціна.
У договірній ціні не вказано «Визначена згідно з» чим не дотримано вимог форми Додатку 30 до Настанови.
Таке твердження Скаржника підтверджується розміщеним Замовником торгів повідомлення про усунення невідповідностей у пропозиції Учасника від 14.11.2024 року у якому вказано:
«1. Перелік виявлених невідповідностей: наданій у складі пропозиції Учасника договірній ціні відсутня заповнена інформація "Визначена згідно з____", що не відповідає вимогам Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" зі змінами.
Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності :пп. 6.2 п.6 Технічні вимоги Додатку 1 до тендерної документації - Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції такі документи, як: договірна ціна (за формою згідно Додатку 30 Настанови ).
Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: Учасник повинен надати документ Договірна ціна із заповненням інформації «Визначена згідно з..»»
Згідно абзацу 2 пункту 43 Особливостей, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Однак всупереч пункту 43 Особливостей, Замовником торгів щодо вищевказаного порушення було оприлюднено для учасника повідомлення про усунення невідповідностей від 14.11.2024 року.
Згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник мав би відхилити тендерну пропозицію Учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
2.2. Пунктом 6.1. розділу 6 «Технічні вимоги» Додатку 1 до ТД, Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції такі документи, як:
Додаток 2, що підтверджує технічні, якісні та кількісні вимоги Замовника. Заповнений, підписаний та скріплений печаткою (за умови її використання) учасника торгів
У свою чергу у розділі 5 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатком №2 до ТД передбачено заповнення порівняльної таблиці щодо товару: Сонячні фотоелектричні модулі LR5-72HTH-585M (або еквівалент) та Мережевий інвертор SUN2000-100KTL-M2 (або еквівалент).
У порівняльні таблиці міститься 4 графа у якій Учасник повинен зазначити «Пропозиція Учасника(заповнюється Учасником з урахуванням запропонованого ним обладнання та надає опис конкретних характеристик товару).»
Щодо обладнання «Сонячні фотоелектричні модулі LR5-72HTH-585M (або еквівалент)» передбачалося зазначення наступної характеристики «Тип комірок» - монокристалічна
На виконання пункту 6.1. розділу 6 «Технічні вимоги» Додатку 1 до ТД Учасником у складі пропозиції надано файл «16. ДОДАТОК 2.pdf».
Щодо обладнання «Сонячні фотоелектричні модулі LR5-72HTH-585M (або еквівалент)» Учасником не зазначено опис конкретних характеристик товару, а саме щодо характеристики «Тип комірок» - монокристалічна.
Отже, всупереч пункту 6.1. розділу 6 «Технічні вимоги» Додатку 1 до ТД, Учасником не надано Заповнений, підписаний та скріплений печаткою (за умови її використання) учасника торгів Додаток 2, що підтверджує технічні, якісні та кількісні вимоги Замовника, а саме не заповнено інформацію по обладнанню «Сонячні фотоелектричні модулі LR5-72HTH-585M (або еквівалент)» в частині опису конкретної характеристики товару «Тип комірок» - монокристалічна
Згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник мав би відхилити тендерну пропозицію Учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
2.1. Пунктом 6.2. розділу 6 «Технічні вимоги» Додатку 1 до ТД, Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції такі документи, як: договірна ціна (за формою згідно Додатку 30 Настанови) з локальними кошторисами (на будівельні роботи за формою згідно Додатку 1 Настанови); на придбання устаткування, меблів та інвентарю (за формою згідно Додатку 2 Настанови); на пусконалагоджувальні роботи (за формою згідно Додатку 3 Настанови), підсумкова відомість ресурсів, пояснювальна записка з розділу «Договірна ціна», зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва (зведений кошторис) (за формою згідно Додатку 7Настанови)
Додатком 30 до Настанови (пункт 5.2) визначено наступну форму «Договірна ціна»
ФОРМА
договірної ціни
Замовник
(назва організації)
Підрядник
(назва організації)
ДОГОВІРНА ЦІНА
на будівництво
(найменування об’єкта будівництва, черги, пускового комплексу,
будівлі, споруди, лінійного об’єкта інженерно-транспортної інфраструктури)
що здійснюється в 20 році
Вид договірної ціни
Визначена згідно з
Складена в поточних цінах станом на « » 20 р.
№ Ч.ч.
Обґрунтування
Найменування витрат Вартість, тис. грн
всього у тому числі:
будівельних робіт інших витрат
1 2 3 4 5 6
Розділ І. Будівельні роботи
1
Розр. № 1 Прямі витрати + + –
в т.ч.
Заробітна плата + + –
Розр. № 2 Вартість матеріальних ресурсів + + –
Розр. № 3 Вартість експлуатації будівельних
машин та механізмів
+
+
–
2 Розр. № 4 Загальновиробничі витрати + + –
3 Розр. № 5 Кошти на зведення (пристосування)
та розбирання титульних тимчасових будівель і споруд
+
+
–
4 Розр. № 6 Кошти на виконання будівельних робіт у зимовий період (на обсяги робіт, що плануються до виконання
у зимовий період)
+
+
–
5 Розр. № 7 Кошти на виконання будівельних
робіт у літній період
+
+
–
6 Розр. № 8 Інші витрати + + +
Разом + + +
7 Розр. № 9 Прибуток + + –
8 озр. № 10 Кошти на покриття адміністративних
витрат будівельної організації
+
–
+
9 Розр. №11 Кошти на покриття ризиків + + +
10 Розр. № 12 Кошти на покриття додаткових
витрат, пов’язаних з інфляційними процесами
+
+
–
Разом (ч.ч.1 – 10) + + +
11 Розр. № 13 Податки, збори, обов’язкові платежі, встановлені чинним законодавством і
не враховані складовими вартості будівництва (крім ПДВ)
+
–
+
Разом по розділу І + + +
12 Податок на додану вартість + – +
Всього по розділу І + + +
Розділ ІІ. Устаткування, меблі та інвентар
13 Розр. № 14 Витрати на придбання та доставку
устаткування на будову
+
Разом по розділу ІІ +
14 Податок на додану вартість +
Всього по розділу ІІ +
Всього договірна ціна (р.І + р.ІІ) +
Керівник підприємства Керівник (генеральної)
(організації) – замовника підрядної організації
Учасником до кінцевого строку подання пропозицій надано файл - 17. КОШТОРИС.pdf (06 листопада 2024 року об 20:19 год.) у якому міститься Договірна ціна.
У договірній ціні не вказано «Визначена згідно з» чим не дотримано вимог форми Додатку 30 до Настанови.
Таке твердження Скаржника підтверджується розміщеним Замовником торгів повідомлення про усунення невідповідностей у пропозиції Учасника від 14.11.2024 року у якому вказано:
«1. Перелік виявлених невідповідностей: наданій у складі пропозиції Учасника договірній ціні відсутня заповнена інформація "Визначена згідно з____", що не відповідає вимогам Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" зі змінами.
Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності :пп. 6.2 п.6 Технічні вимоги Додатку 1 до тендерної документації - Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції такі документи, як: договірна ціна (за формою згідно Додатку 30 Настанови ).
Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: Учасник повинен надати документ Договірна ціна із заповненням інформації «Визначена згідно з..»»
Згідно абзацу 2 пункту 43 Особливостей, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Однак всупереч пункту 43 Особливостей, Замовником торгів щодо вищевказаного порушення було оприлюднено для учасника повідомлення про усунення невідповідностей від 14.11.2024 року.
Згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник мав би відхилити тендерну пропозицію Учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
2.2. Пунктом 6.1. розділу 6 «Технічні вимоги» Додатку 1 до ТД, Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції такі документи, як:
Додаток 2, що підтверджує технічні, якісні та кількісні вимоги Замовника. Заповнений, підписаний та скріплений печаткою (за умови її використання) учасника торгів
У свою чергу у розділі 5 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатком №2 до ТД передбачено заповнення порівняльної таблиці щодо товару: Сонячні фотоелектричні модулі LR5-72HTH-585M (або еквівалент) та Мережевий інвертор SUN2000-100KTL-M2 (або еквівалент).
У порівняльні таблиці міститься 4 графа у якій Учасник повинен зазначити «Пропозиція Учасника(заповнюється Учасником з урахуванням запропонованого ним обладнання та надає опис конкретних характеристик товару).»
Щодо обладнання «Сонячні фотоелектричні модулі LR5-72HTH-585M (або еквівалент)» передбачалося зазначення наступної характеристики «Тип комірок» - монокристалічна
На виконання пункту 6.1. розділу 6 «Технічні вимоги» Додатку 1 до ТД Учасником у складі пропозиції надано файл «16. ДОДАТОК 2.pdf».
Щодо обладнання «Сонячні фотоелектричні модулі LR5-72HTH-585M (або еквівалент)» Учасником не зазначено опис конкретних характеристик товару, а саме щодо характеристики «Тип комірок» - монокристалічна.
Отже, всупереч пункту 6.1. розділу 6 «Технічні вимоги» Додатку 1 до ТД, Учасником не надано Заповнений, підписаний та скріплений печаткою (за умови її використання) учасника торгів Додаток 2, що підтверджує технічні, якісні та кількісні вимоги Замовника, а саме не заповнено інформацію по обладнанню «Сонячні фотоелектричні модулі LR5-72HTH-585M (або еквівалент)» в частині опису конкретної характеристики товару «Тип комірок» - монокристалічна
Згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник мав би відхилити тендерну пропозицію Учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
×
-
Назва доказу:
скарга
-
Повʼязаний документ:
СКАРГА - UA-2024-10-23-010202-a.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати Комунальне підприємство "Прилукитепловодопостачання" Прилуцької міської ради Чернігівської області скасувати рішення від 15.11.2024 року про обрання переможцем процедури закупівлі Учасника (ТОВ "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ" (41451897).