-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Бензин А-95 , Дизельне паливо
Завершена
300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 000.00 UAH
Період оскарження:
23.10.2024 14:06 - 15.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
1f001d665ab84513a75129782142381d
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-23-008576-a.c1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Форма оголошення Замовника.pdf 26.10.2024 12:23
- Договір_поставки_Маршал_Кард_2023_основний (3) (1).pdf 26.10.2024 12:23
- Скарга_26_10_2024_на умови ТД Замовника_КП ЖИТЛОВО - КОМУНАЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО.pdf 26.10.2024 12:23
- Скриншот місцезнаходження АЗС на відстані 19,00 км.PNG 26.10.2024 12:23
- ЗРАЗКИ ТАЛОНІВ МАРШАЛ (3) (1).jpg 26.10.2024 12:23
- Скарга_26_10_2024_на умови ТД Замовника_UA-2024-10-23-008576-a.docx 26.10.2024 12:23
- sign.p7s 26.10.2024 12:25
- рішення від 29.10.2024 № 17485.pdf 29.10.2024 15:40
- інформація про резолютивну частину рішення від 05.11.2024 № 17899.pdf 06.11.2024 12:08
- рішення від 05.11.2024 № 17899.pdf 07.11.2024 17:38
- пояснення паливо (1).docx 31.10.2024 20:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.10.2024 19:14
Дата розгляду скарги:
05.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.10.2024 15:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.11.2024 17:39
Дата виконання рішення Замовником:
12.11.2024 13:38
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 17899-р/пк-пз від 05.11.2024 від “05” листопада 2024 р. замовником виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
58f299c723854aef9f1931f8f3b65e3f
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС АЗС в межах смт. Баришівка та 5 км навколо.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Замовником 23.10.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію, в Додатку 5 до тендерної документації містить Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема який містить вимогу надання учасниками:
«4. Інформація та документи, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку № 2 до тендерної документації.
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку № 2 до тендерної документації, Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС АЗС в межах смт. Баришівка та 5 км навколо:
«В зв’язку з тим, що в Комунального підприємства «Житлово – Комунальне господарство с. Морозівка «Баришівської селищної ради» відсутнє місце зберігання нафтопродуктів, то умовою поставки є обов’язкова АЗС в межах смт. Баришівка та 5 км навколо.
Учасник має надати довідку в довільній формі про АЗС на відстані не більше 5 км від смт Баришівка, завірену підписом та печаткою (у разі наявності) із зазначенням інформації щодо:
- адреси АЗС, її назви;
- відстані від АЗС до місця дислокації транспорту Замовника (км);
- власна АЗС або орендована або наявність договорів обслуговування.»
Дискримінаційна вимога в частині наявності АЗС в межах смт. Баришівка та 5 км навколо
Замовником встановлена дискримінаційна вимога в частині місцезнаходження в межах смт. Баришівка та 5 км навколо, оскільки Скаржник може запропонувати АЗС, яка знаходиться на відстані більше ніж 5 км, а саме на відстані - 19,00 км від смт. Баришівка за адресою:
Маршал - Бзів, 53км траси Київ-Харків – відстань від смт. Барашівка 19,00 км.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині наявності матеріально-технічної бази учасника:
- АЗС в межах смт. Баришівка та 5 км навколо.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині місцезнаходження АЗС, а саме - в межах смт. Баришівка та 5 км навколо.
Враховуючи вищезазначене, АЗС Скаржника знаходиться не знаходиться в адміністративно-територіальній одиниці смт. Баришівка та знаходиться на відстані більше 5 км від такого населеного пункту, - наявні підстави для виключення зазначеної умови тендерної документації.
Також, варто звернути увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Маршал (Лілія) на АЗС мережі Маршал за наступною адресою:
Бзів, 53км траси Київ-Харків
Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«4. Інформація та документи, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку № 2 до тендерної документації.
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку № 2 до тендерної документації, Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС АЗС в межах смт. Баришівка та 5 км навколо:
«В зв’язку з тим, що в Комунального підприємства «Житлово – Комунальне господарство с. Морозівка «Баришівської селищної ради» відсутнє місце зберігання нафтопродуктів, то умовою поставки є обов’язкова АЗС в межах смт. Баришівка та 5 км навколо.
Учасник має надати довідку в довільній формі про АЗС на відстані не більше 5 км від смт Баришівка, завірену підписом та печаткою (у разі наявності) із зазначенням інформації щодо:
- адреси АЗС, її назви;
- відстані від АЗС до місця дислокації транспорту Замовника (км);
- власна АЗС або орендована або наявність договорів обслуговування.»
Дискримінаційна вимога в частині наявності АЗС в межах смт. Баришівка та 5 км навколо
Замовником встановлена дискримінаційна вимога в частині місцезнаходження в межах смт. Баришівка та 5 км навколо, оскільки Скаржник може запропонувати АЗС, яка знаходиться на відстані більше ніж 5 км, а саме на відстані - 19,00 км від смт. Баришівка за адресою:
Маршал - Бзів, 53км траси Київ-Харків – відстань від смт. Барашівка 19,00 км.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині наявності матеріально-технічної бази учасника:
- АЗС в межах смт. Баришівка та 5 км навколо.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині місцезнаходження АЗС, а саме - в межах смт. Баришівка та 5 км навколо.
Враховуючи вищезазначене, АЗС Скаржника знаходиться не знаходиться в адміністративно-територіальній одиниці смт. Баришівка та знаходиться на відстані більше 5 км від такого населеного пункту, - наявні підстави для виключення зазначеної умови тендерної документації.
Також, варто звернути увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Маршал (Лілія) на АЗС мережі Маршал за наступною адресою:
Бзів, 53км траси Київ-Харків
Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
ЗРАЗКИ ТАЛОНІВ МАРШАЛ (3) (1).jpg
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір_поставки_Маршал_Кард_2023_основний (3) (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Скриншот з карти Google з зображенням місцезнаходження АЗС на відстані більше 5 км від смт. Баришівка
-
Повʼязаний документ:
Скриншот місцезнаходження АЗС на відстані 19,00 км.PNG
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЖИТЛОВО - КОМУНАЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО С. МОРОЗІВКА " БАРИШІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом ДК 021:2015 код 09130000-9 - Нафта і дистиляти (бензин, дизельне паливо), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-23-008576-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС АЗС в межах смт. Баришівка та 5 км навколо.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
2e0e9a1e2a3043fdb71bef7c57f610ce
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників права користування АЗС або право користування автозаправними станціями інших власників.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В Додатку 3 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників права користування АЗС або право користування автозаправними станціями інших власників:
«У разі наявності партнерських АЗС або орендованих, Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі пропозиції документальне підтвердження права користування автозаправними станціями інших власників (договори оренди або договори зберігання або договори поставки або інші документи що підтверджують право користування автозаправними станціями інших власників).»
Відповідно до зазначених вище умов тендерної документації, Замовник вимагає щоб учасники надали документи, що підтверджують право користування АЗС іншими власниками,
Тобто, Замовник встановлює вимогу наявності у учасників АЗС у праві користуванні або документального підтвердження права користування іншими власниками, що передбачає наявність у учасників права власності на АЗС або партнерський договір з власниками/користувачами АЗС (ЗМІСТ ПРАВА ВЛАСНОСТІ належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном. Ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику.)
Право користування має під собою таке ж юридичне значення, як і оренда (а ще емфітевзис, субаренда, переаренда, лізинг) та в галузі майнового права має однакові ознаки, які і є дискримінаційні.
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, або АЗС на праві користуванні, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС з правом користування учасником або партнером учасника повинен бути власник АЗС (оскільки тільки в такому випадку Скаржник зможе надати документи на право користування АЗС іншими власниками) - унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють продаж талонів, які надають їм право реалізації палива через партнерську мережу АЗС та які мають укладені партнерські договори з емітентами талонів мереж АЗС, але не з власниками/користувачами АЗС як матеріально-технічної бази.
Учасники які не мають власних, орендованих АЗС або АЗС у праві користуванні та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, але не з орендарями/користувачами АЗС, а з емітентами талонів (господарські відносини за договорами поставки, що не передбачає в нормативно-правовому полі наявність права користування на об’єкти майнового права) – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації, що свідчить про порушення Замовником вимог частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - недискримінація учасників.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Маршал. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС Маршал (Лілія) для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Варто звернути увагу на той факт, що укладений Скаржником партнерський договір з емітеном талонів мережі АЗС Маршал (Лілія) не може вважатись в нормативно-правовому полі документальним підтвердження наявності у учасника права користування АЗС/АЗК, оскільки партнер Скаржника ТОВ «МАРШАЛ КАРД» не є власником АЗС/АЗК мережі Маршла (Лілія). Отже ТОВ «МАРШАЛ КАРД» є емітентом талонів, який має договори, укладені з власниками мережі АЗС Маршал, що унеможливлює надання Скаржником документів на підтвердження права користування АЗС/АЗК.
Варто звернути увагу на той факт, що партнер Скаржника ТОВ «МАРШАЛ КАРД» не власник мережі АЗС Маршл (Лілія), а отже не має законодавчих підстав на отримання документального підтвердження права користування автозаправними станціями інших власників (оскільки не є власником/орендарем/ користувачем АЗС)
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
«У разі наявності партнерських АЗС або орендованих, Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі пропозиції документальне підтвердження права користування автозаправними станціями інших власників (договори оренди або договори зберігання або договори поставки або інші документи що підтверджують право користування автозаправними станціями інших власників).»
Відповідно до зазначених вище умов тендерної документації, Замовник вимагає щоб учасники надали документи, що підтверджують право користування АЗС іншими власниками,
Тобто, Замовник встановлює вимогу наявності у учасників АЗС у праві користуванні або документального підтвердження права користування іншими власниками, що передбачає наявність у учасників права власності на АЗС або партнерський договір з власниками/користувачами АЗС (ЗМІСТ ПРАВА ВЛАСНОСТІ належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном. Ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику.)
Право користування має під собою таке ж юридичне значення, як і оренда (а ще емфітевзис, субаренда, переаренда, лізинг) та в галузі майнового права має однакові ознаки, які і є дискримінаційні.
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, або АЗС на праві користуванні, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС з правом користування учасником або партнером учасника повинен бути власник АЗС (оскільки тільки в такому випадку Скаржник зможе надати документи на право користування АЗС іншими власниками) - унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють продаж талонів, які надають їм право реалізації палива через партнерську мережу АЗС та які мають укладені партнерські договори з емітентами талонів мереж АЗС, але не з власниками/користувачами АЗС як матеріально-технічної бази.
Учасники які не мають власних, орендованих АЗС або АЗС у праві користуванні та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, але не з орендарями/користувачами АЗС, а з емітентами талонів (господарські відносини за договорами поставки, що не передбачає в нормативно-правовому полі наявність права користування на об’єкти майнового права) – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації, що свідчить про порушення Замовником вимог частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - недискримінація учасників.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Маршал. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС Маршал (Лілія) для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Варто звернути увагу на той факт, що укладений Скаржником партнерський договір з емітеном талонів мережі АЗС Маршал (Лілія) не може вважатись в нормативно-правовому полі документальним підтвердження наявності у учасника права користування АЗС/АЗК, оскільки партнер Скаржника ТОВ «МАРШАЛ КАРД» не є власником АЗС/АЗК мережі Маршла (Лілія). Отже ТОВ «МАРШАЛ КАРД» є емітентом талонів, який має договори, укладені з власниками мережі АЗС Маршал, що унеможливлює надання Скаржником документів на підтвердження права користування АЗС/АЗК.
Варто звернути увагу на той факт, що партнер Скаржника ТОВ «МАРШАЛ КАРД» не власник мережі АЗС Маршл (Лілія), а отже не має законодавчих підстав на отримання документального підтвердження права користування автозаправними станціями інших власників (оскільки не є власником/орендарем/ користувачем АЗС)
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
ЗРАЗКИ ТАЛОНІВ МАРШАЛ (3) (1).jpg
-
-
Назва доказу:
партнерський договір з емітентом талонів мережі АЗС
-
Повʼязаний документ:
Договір_поставки_Маршал_Кард_2023_основний (3) (1).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЖИТЛОВО - КОМУНАЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО С. МОРОЗІВКА " БАРИШІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом ДК 021:2015 код 09130000-9 - Нафта і дистиляти (бензин, дизельне паливо), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-23-008576-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників права користування АЗС або право користування автозаправними станціями інших власників.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
37127160ec234e78a908ca3b93bca26c
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо строку дії талонів, який повинен бути необмеженим.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2. Про суперечливі умови тендерної документації:
2.1. В пункті 6 Додатку 2 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо строку дії талонів, який повинен бути необмеженим:
«Строк дії талонів повинен бути необмеженим або з можливістю заміни на талони нового зразка. У разі необхідності заміни талонів (зіпсування, закінчення строку дії талонів) Учасник зобов’язаний не пізніше 3-х робочих днів після звернення Замовника провести безоплатний рівнозначний обмін на нові талони з таким же строком дії при його закінченні та з тими же номіналом.»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно Проєкту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 3 до ТД визначено у Розділі 5. 7. Строк поставки Товару: «. Строк поставки: з моменту укладання договору по 31.12.2024 року.»
Також, згідно Проєкту договору визначено строк дії Договору: «Договір набирає чинності з дати підписання Сторонами та скріплення печатками і діє до 31 грудня 2024 року, а в частині виконання зобов’язань - до повного їх виконання Сторонами.»
При цьому, Форма оголошення Замовника, опублікована на сайті уповноваженого органу, містить відомості про строки поставки Товару: «31.12. 2024»
Також, Замовником встановлено умови для учасників процедури закупівлі у п. 4.4. Розділу І тендерної документації та Згідно Проєкту договору, опублікованого Замовником, визначено Строк поставки товару: «з моменту підписання договору по 31.12.2024р..»
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині строку дії талонів, який повинен бути необмеженим, та в частині строку дії Договору – до 31 грудня 2024 року, При цьому строк поставки Товару згідно вимог тендерної документації та Форми оголошення Замовника - до 31.12.2024 року.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів необмежений, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині строку дії талонів необмеженим, з урахуванням, що поставка Товару до 31.12.2024 року та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Варто звернути увагу, що строк дії талонів, які планує запропонувати Скаржник, - 12 місяців.
2.1. В пункті 6 Додатку 2 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо строку дії талонів, який повинен бути необмеженим:
«Строк дії талонів повинен бути необмеженим або з можливістю заміни на талони нового зразка. У разі необхідності заміни талонів (зіпсування, закінчення строку дії талонів) Учасник зобов’язаний не пізніше 3-х робочих днів після звернення Замовника провести безоплатний рівнозначний обмін на нові талони з таким же строком дії при його закінченні та з тими же номіналом.»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно Проєкту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 3 до ТД визначено у Розділі 5. 7. Строк поставки Товару: «. Строк поставки: з моменту укладання договору по 31.12.2024 року.»
Також, згідно Проєкту договору визначено строк дії Договору: «Договір набирає чинності з дати підписання Сторонами та скріплення печатками і діє до 31 грудня 2024 року, а в частині виконання зобов’язань - до повного їх виконання Сторонами.»
При цьому, Форма оголошення Замовника, опублікована на сайті уповноваженого органу, містить відомості про строки поставки Товару: «31.12. 2024»
Також, Замовником встановлено умови для учасників процедури закупівлі у п. 4.4. Розділу І тендерної документації та Згідно Проєкту договору, опублікованого Замовником, визначено Строк поставки товару: «з моменту підписання договору по 31.12.2024р..»
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині строку дії талонів, який повинен бути необмеженим, та в частині строку дії Договору – до 31 грудня 2024 року, При цьому строк поставки Товару згідно вимог тендерної документації та Форми оголошення Замовника - до 31.12.2024 року.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів необмежений, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині строку дії талонів необмеженим, з урахуванням, що поставка Товару до 31.12.2024 року та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Варто звернути увагу, що строк дії талонів, які планує запропонувати Скаржник, - 12 місяців.
×
-
Назва доказу:
Проєкт договору згідно ТД Замовника
-
Повʼязаний документ:
Скарга_26_10_2024_на умови ТД Замовника_КП ЖИТЛОВО - КОМУНАЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі АЗС
-
Повʼязаний документ:
ЗРАЗКИ ТАЛОНІВ МАРШАЛ (3) (1).jpg
-
-
Назва доказу:
Форма оголошення Замовника
-
Повʼязаний документ:
Форма оголошення Замовника.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЖИТЛОВО - КОМУНАЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО С. МОРОЗІВКА " БАРИШІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом ДК 021:2015 код 09130000-9 - Нафта і дистиляти (бензин, дизельне паливо), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-23-008576-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо строку дії талонів, який повинен бути необмеженим.