-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
бензин, дизельне паливо по талонах (для генераторів)
Державний бюджет України
Завершена
714 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 571.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 571.00 UAH
Період оскарження:
23.10.2024 12:08 - 16.11.2024 00:00
Вимога
Є відповідь
вимога щодо неправомірного визначення переможцем та наявність підстави для відхилення ТОВ "ПЕТРОЛ ПАРТНЕР"
Номер:
528afdcf67934546a94f66e9edcfa7b5
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-23-006293-a.b2
Назва:
вимога щодо неправомірного визначення переможцем та наявність підстави для відхилення ТОВ "ПЕТРОЛ ПАРТНЕР"
Вимога:
Звертаємо увагу Замовника, що ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПЕТРОЛ ПАРТНЕР" неправомірно обрано переможцем процедури закупівлі, оскільки тендерна пропозиція НЕ ВІДПОВІДАЄ вимогам тендерної документації Замовника в частині видачу сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого органом сертифікації "Орган оцінки відповідності ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ НАУКОВО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ ТА СЕРТИФІКАЦІЇ» ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ФІЛІЇ, який НЕ МАЄ НАЛЕЖНОЇ сфери акредитації на видачу сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування».
На підтвердження наданої інформації, надаємо Реєстр акредитованих органів оцінки відповідностей, а саме Реєстр Органів з сертифікації систем менеджменту (ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1), який містить посилання на Сферу акредитації ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ НАУКОВО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ ТА СЕРТИФІКАЦІЇ» ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ФІЛІЇ. Відповідний орган сертифікації НЕ МАЄ НАЛЕЖНОЇ сфери акредитації на видачу сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування».
З урахуванням вищезазначеного, ТОВ «ПЕТРО ПАРТНЕР» НЕ НАДАНО копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації, який видав сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» на ім’я учасника, що свідчить про наявність підстави для відхилення пропозиції ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» у відповідності до абз. 5 пп. 2 п. 44 Особливостей.
Звертаємо увагу, що на сайті Національного агенства з акредитації України наявна можливість ознайомитись з Інструкція «Формування сфери акредитації органів з сертифікації, органів з інспектування та органів з верифікації» (також додатково надаємо у вкалдені до ВИМОГИ), відповідно до якої міститься інформація про :
1) Сферу акредитації органу з сертифікації систем менеджменту:
Сфера акредитації органу, що здійснює сертифікацію систем менеджменту та акредитується відповідно ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017, формується відповідно до затвердженої форми Ф-08.10.17. Формування сфери акредитації органу з сертифікації систем менеджменту проводиться з урахуванням загального документу НААУ «Визначення напрямків галузей економіки, що визначаються при акредитації органів з сертифікації систем менеджменту» (ЗД-08.00.01) та загального документу НААУ «Визначення груп продукції для Технічних регламентів з метоюакредитації» (ЗД-08.00.43).
2) Докладний опис, відповідно до якого можливо ознайомитись в якій колонці документу «Сфери акредитації органу з сертифікації систем менеджменту» наявні інформація про ПОЗНАЧЕННЯ та назва НД, що містить вимоги до системи менедженту, відповідно до якого орган сертифікації має НАЛЕЖНУ СФЕРУ, а саме:
Для оцінки відповідності в законодавчо-регульованій сфері (Таблиця 1): • перша колонка Таблиці 1 – номер за порядком (порядковий номер); • друга колонка Таблиці 1 повинна містити назви технічних регламентів/ нормативно-правових актів, їх реквізити (суб'єкт прийняття, дaтa затвердження, тощо); • третя колонка Таблиці 1 повинна містити групи продукції, що визначені ЗД08.00.43; • четверта колонка Таблиці 1 повинна містити назву продукції, процесів, послуг/галузей органічного виробництва, що входять до групи продукції; ІН-08.03.01 (редакція 13) від 14.07.2023 Сторінка 3 з 12 • п᾿ята колонка Таблиці 1 повинна містити позначення модулів оцінки відповідності, статей або додатків, застосування яких передбачено технічним регламентом/ нормативно-правовим актом (за наявності); • шоста колонка Таблиці 1 повинна містити позначення нормативних документів, де встановлені показники продукції/ процесів, на відповідність яким проводиться оцінювання. За необхідністю, що може бути обумовлена фактичними можливостями органу з сертифікації, у сфері акредитації повинні бути конкретизовані певні розділи або частини документів, згідно яких здійснюється оцінювання.
Пов'язані документи:
Учасник
- 80098 Сфера 19.02.24.pdf 01.12.2024 19:11
- 17021-1_29_11_2024.xlsx 01.12.2024 19:11
- ІН-08_03_01_ред_13_Інструкція про сферу акредитації ОС_ІО (1).pdf 01.12.2024 19:11
- Лист запит № 2430-54.pdf 05.12.2024 14:55
- Лист відповідь щодо чинності сертифікату.pdf 05.12.2024 14:55
Дата подачі:
01.12.2024 19:11
Вирішення:
Пояснення вимогу ТОВ "ТД "ІФС"
ТОВ "ТД "ІФС" направило вимогу до Замовника щодо неправомірного визначення переможцем та наявність підстави для відхилення ТОВ "ПЕТРОЛ ПАРТНЕР" з підстав того, що ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» подало у складі тендерної пропозиції сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управлінню охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT) зареєстрований в ОВВ 01 квітня 2024 року за № UA.TER.OHS.054-24 дійсний до 19 лютого 2027 року.
Відповідно до абз. 2 п. 15 ч. 1 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Замовник скористався правом, визначеним в абз. 2 п. 15 ч. 1 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», та звернувся до Державного підприємства «Івано-Франківський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» в особі Тернопільської філії ДП «Івано-Франківськстандартметрологія») з відповідним запитом.
Державне підприємство «Івано-Франківський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» в особі Тернопільської філії ДП «Івано-Франківськстандартметрологія») надало відповідь, в якому зазначило, що сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управлінню охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT) зареєстрований в ОВВ 01 квітня 2024 року за № UA.TER.OHS.054-24 дійсний до 19 лютого 2027 року на ім’я ТОВ "ПЕТРОЛ ПАРТНЕР" дійсно видавався, крім того в листі зазначено, що ООВ ДП «Івано-Франківськстандартметрологія» Тернопільської філії перебуває в реєстрі актредитованих органів оцінки відповідності НААУ, але не акредитований на ДСТУ ISO 45001:20019, сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці виданий у відповідності до процедур Органу, без посилання на акредитацію та не містить відповідних знаків.
Відповідно до абз. 3 п. 15 ч. 1 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Замовник з відповіді ДП «Івано-Франківськстандартметрологія» Тернопільської філії не встановив наявності недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, а отже немає підстав для задоволення вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
ed040f4415dc4bfb9b2290a8a60879ed
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-23-006293-a.a1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_27_10_2024_на умови ТД Замовника_ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ.pdf 27.10.2024 13:43
- Сертифікат_паспорт_декларація_Бензин_А_95_Energy_1_ІФС.pdf 27.10.2024 13:43
- Форма оголошення Замовника.pdf 27.10.2024 13:43
- Скарга_27_10_2024_на умови ТД Замовника_UA-2024-10-23-006293-a.docx 27.10.2024 13:43
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 27.10.2024 13:43
- ДП-Л-УКРНАФТА (до 22.04.2027)_ІФС (3).pdf 27.10.2024 13:43
- ІСО 9001 2018 (5) (1).pdf 27.10.2024 13:43
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 27.10.2024 13:44
- dstu_7688_2015 (1).pdf 27.10.2024 13:44
- A-95_УКРНАФТА (до 22.04.2027)_ІФС (3).pdf 27.10.2024 13:44
- dstu_7687_2015.pdf 27.10.2024 13:44
- sign.p7s 27.10.2024 13:44
- рішення від 29.10.2024 № 17502.pdf 29.10.2024 15:18
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.11.2024 № 17912.pdf 06.11.2024 14:04
- рішення від 05.11.2024 № 17912.pdf 07.11.2024 18:15
- Пояснення по суті скарги.pdf 31.10.2024 16:45
- Пояснення по суті скарги.docx 31.10.2024 16:45
- Протокол № 32-П.pdf 14.11.2024 15:15
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.10.2024 16:38
Дата розгляду скарги:
05.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.10.2024 15:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.11.2024 18:16
Дата виконання рішення Замовником:
14.11.2024 15:15
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення № 17912-р/пк-пз Комісії Антимонопольного Комітету України внесено зміни до тендерної документації
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c6c29175093b45bd923649b91b4f21d4
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників партнерських договорів виключно на право користування АЗС (або зберігання палива на АЗС, або партнерського обслуговування талонів учасника), які містять перелік АЗС та наявності у учасника талонів зразка учасника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
23.10.2024 року Замовником опубліковано тендерну документацію, яку ЗАТВЕРДЖЕНО ПРОТОКОЛОМ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ Володимира ПАВЛЕНКА від 23 жовтня 2024 р. № 22 – П, яка містить Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції згідно Додатку № 1 до ТД, який в тому числі містить вимоги надання:
«Додаток 3 до тендерної документації подається учасником у складі тендерної пропозиції закріплений підписом і печаткою (у разі наявності), як підтвердження з якісними, кількісними та технічними характеристиками предмета закупівлі;»
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В п. 4.5. та п. 4.6. Додатку 1 та у Додатку № 2 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників партнерських договорів виключно на право користування АЗС (або зберігання палива на АЗС, або партнерського обслуговування талонів учасника), які містять перелік АЗС та наявності у учасника талонів зразка учасника:
«4.5. для підтвердження своєї відповідності Учасник надає копії документів, якими підтверджується право власності або право користування АЗС (зокрема, оренда (суборенди), або зберігання пального, або партнерське обслуговування талонів Учасника на АЗС тощо);
4.6. у разі наявності в Учасника договорів оренди/суборенди на АЗС/АЗК – надаються договори, укладені між Учасником та власником/орендарем АЗС/АЗК з переліком АЗС/АЗК, на яких буде здійснюватися відпуск палива за єдиним зразком талонів Учасника, наданим в складі тендерної пропозиції, з оригіналом листа від власника або орендаря АЗС/АЗК з гарантією безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК протягом терміну дії договору про закупівлю за талонами зразка Учасника. Лист повинен бути виданий Учаснику не раніше дати оголошення цієї закупівлі та повинен містити назву та місцезнаходження кожної АЗС/АЗК та зразок копії (або оригіналів) талонів, за якими буде здійснюватися заправлення автотранспорту Замовника, ідентифікатор цієї закупівлі;»
Дискримінаційна вимога в частині надання учасниками партнерських договорів щодо користування АЗС
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Замовник встановив обмежувальні умови в частині наявності у учасників обмежений перелік документального підтвердження наявності у учасника можливості здійснення відпуску Товару на АЗС:
- право власності (якщо учасник власник АЗС);
АБО
- право користування АЗС (оренда (суборенди АЗС);
АБО
- зберігання пального.
АБО
- партнерське обслуговування талонів Учасника на АЗС.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві оренди/власності/користуванні/зберігання пального - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві користуванні.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право користування, зберігання пального або обслуговування талонів зразка учасника, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС, що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності/оренді/суборенді або з правом користування учасником АЗС - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді або зберігачі палива на АЗС, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Також, звертаємо увагу на той факт, що Скаржник не емітент талонів мережі БРСМ-нафта, а отже вимога щодо можливого надання патнерського договору, але при цьому такий договір повинен передбачати обслуговування талонів Учасника – є дискримінаційною вимогою по відношенню до Скаржника, оскільки умовами укладеного договору партнерства з мережею БРСМ-нафта є купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не обслуговування талонів Учасника.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Дискримінаційна вимога в частині здійснення відпуску за талонами зразка учасника
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність талонів зразка Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Дискримінаційна вимога в частині наявності переліку АЗС у партнерському договорі
Вимагаючи від учасників наявність партнерських договорів з переліком АЗС - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників".
Стаття 627 Цивільного кодексу України передбачає, що сторони є вільними в укладені договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього вищезазначеного кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Укладені між нами та партнерами Договори поставки містять умови, що були визначені сторонами під час його укладання та вони в повній мірі відповідають умовам чинного законодавства України та вимогам документації Замовника, а отже мати перелік АЗС у Партнерському договорі – є дискримінаційною умовою Замовника.
Варто звернути увагу на той факт, що умова партнерського договору укладеного між Скаржником та його Партнером, не передбачено визначений перелік АЗС у Договорі, при цьому договір містить посилання на сайт з переліком АЗС зазначеної мережі: www.brsm-nafta.com .
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«Додаток 3 до тендерної документації подається учасником у складі тендерної пропозиції закріплений підписом і печаткою (у разі наявності), як підтвердження з якісними, кількісними та технічними характеристиками предмета закупівлі;»
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В п. 4.5. та п. 4.6. Додатку 1 та у Додатку № 2 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників партнерських договорів виключно на право користування АЗС (або зберігання палива на АЗС, або партнерського обслуговування талонів учасника), які містять перелік АЗС та наявності у учасника талонів зразка учасника:
«4.5. для підтвердження своєї відповідності Учасник надає копії документів, якими підтверджується право власності або право користування АЗС (зокрема, оренда (суборенди), або зберігання пального, або партнерське обслуговування талонів Учасника на АЗС тощо);
4.6. у разі наявності в Учасника договорів оренди/суборенди на АЗС/АЗК – надаються договори, укладені між Учасником та власником/орендарем АЗС/АЗК з переліком АЗС/АЗК, на яких буде здійснюватися відпуск палива за єдиним зразком талонів Учасника, наданим в складі тендерної пропозиції, з оригіналом листа від власника або орендаря АЗС/АЗК з гарантією безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК протягом терміну дії договору про закупівлю за талонами зразка Учасника. Лист повинен бути виданий Учаснику не раніше дати оголошення цієї закупівлі та повинен містити назву та місцезнаходження кожної АЗС/АЗК та зразок копії (або оригіналів) талонів, за якими буде здійснюватися заправлення автотранспорту Замовника, ідентифікатор цієї закупівлі;»
Дискримінаційна вимога в частині надання учасниками партнерських договорів щодо користування АЗС
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Замовник встановив обмежувальні умови в частині наявності у учасників обмежений перелік документального підтвердження наявності у учасника можливості здійснення відпуску Товару на АЗС:
- право власності (якщо учасник власник АЗС);
АБО
- право користування АЗС (оренда (суборенди АЗС);
АБО
- зберігання пального.
АБО
- партнерське обслуговування талонів Учасника на АЗС.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві оренди/власності/користуванні/зберігання пального - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві користуванні.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право користування, зберігання пального або обслуговування талонів зразка учасника, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС, що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності/оренді/суборенді або з правом користування учасником АЗС - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді або зберігачі палива на АЗС, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Також, звертаємо увагу на той факт, що Скаржник не емітент талонів мережі БРСМ-нафта, а отже вимога щодо можливого надання патнерського договору, але при цьому такий договір повинен передбачати обслуговування талонів Учасника – є дискримінаційною вимогою по відношенню до Скаржника, оскільки умовами укладеного договору партнерства з мережею БРСМ-нафта є купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не обслуговування талонів Учасника.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Дискримінаційна вимога в частині здійснення відпуску за талонами зразка учасника
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність талонів зразка Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Дискримінаційна вимога в частині наявності переліку АЗС у партнерському договорі
Вимагаючи від учасників наявність партнерських договорів з переліком АЗС - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників".
Стаття 627 Цивільного кодексу України передбачає, що сторони є вільними в укладені договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього вищезазначеного кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Укладені між нами та партнерами Договори поставки містять умови, що були визначені сторонами під час його укладання та вони в повній мірі відповідають умовам чинного законодавства України та вимогам документації Замовника, а отже мати перелік АЗС у Партнерському договорі – є дискримінаційною умовою Замовника.
Варто звернути увагу на той факт, що умова партнерського договору укладеного між Скаржником та його Партнером, не передбачено визначений перелік АЗС у Договорі, при цьому договір містить посилання на сайт з переліком АЗС зазначеної мережі: www.brsm-nafta.com .
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин, дизельне паливо по талонах (для генераторів)), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-23-006293-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників партнерських договорів виключно на право користування АЗС (або зберігання палива на АЗС, або партнерського обслуговування талонів учасника), які містять перелік АЗС та наявності у учасника талонів зразка учасника.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
da0d8a08638b4eb6b652caacb2ced781
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають талони на яких нанесено голографічне зображення.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В п. 3 Додатку № 3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають талони на яких нанесено голографічне зображення:
«3. Талони на пальне повинні бути виготовлені на глянцевому, паперовому носії або пластикові. Містити емблему торгової марки, вказівку на вид (марку) товару та номінал. На талоні мають бути нанесені штрих-код, голографічне зображення та інші ступені захисту. Талон на пальне є товарно-розпорядчим документом на Товар, на підставі якого здійснюється відпуск Товару на АЗС.»
Отже, відповідно до зазначених вище умов тендерної документації, Замовник вимагає щоб учасники мали та надали у складі пропозиції талони із голографічним зображенням, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо надання учасниками талонів з захисним/секретним кодом, що суперечить ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Партнер Скаржника емітує талони, опис яких наведено в укладеному між нами договорі, зокрема визначено, що:
«1.2.1. бланк-дозвiл (талони) - спецiальний документ, який мас встановлену Продавцем форму, змiст, ступiнь захисту, строк дii, порядковий номер, тощо, та дозволяе його пред'явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ вiдповiдного найменування, марки та у кiлькостi, що зазначенi у ньому. Бланк-дозвiл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором.»
Умова тендерної документації щодо наявності на талонах голографічного зображення - носить обмежувальний характер, оскільки такі реквізити не встановлені, як обов’язкові на законодавчому рівні та не містяться на талонах мережі АЗС БРСМ-нафта.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0805-08#Text) , Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
п. 10.3.3.1 Інструкції визначено, що Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
Замовник обмежує в праві на участь тих учасників, які здійснюють продаж талонів, які не містять голографічного зображення.
Як зазначено в Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України – обов’язковим елементом змісту талона є лише його серійний номер та порядковий номер.
«3. Талони на пальне повинні бути виготовлені на глянцевому, паперовому носії або пластикові. Містити емблему торгової марки, вказівку на вид (марку) товару та номінал. На талоні мають бути нанесені штрих-код, голографічне зображення та інші ступені захисту. Талон на пальне є товарно-розпорядчим документом на Товар, на підставі якого здійснюється відпуск Товару на АЗС.»
Отже, відповідно до зазначених вище умов тендерної документації, Замовник вимагає щоб учасники мали та надали у складі пропозиції талони із голографічним зображенням, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо надання учасниками талонів з захисним/секретним кодом, що суперечить ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Партнер Скаржника емітує талони, опис яких наведено в укладеному між нами договорі, зокрема визначено, що:
«1.2.1. бланк-дозвiл (талони) - спецiальний документ, який мас встановлену Продавцем форму, змiст, ступiнь захисту, строк дii, порядковий номер, тощо, та дозволяе його пред'явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ вiдповiдного найменування, марки та у кiлькостi, що зазначенi у ньому. Бланк-дозвiл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором.»
Умова тендерної документації щодо наявності на талонах голографічного зображення - носить обмежувальний характер, оскільки такі реквізити не встановлені, як обов’язкові на законодавчому рівні та не містяться на талонах мережі АЗС БРСМ-нафта.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0805-08#Text) , Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
п. 10.3.3.1 Інструкції визначено, що Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
Замовник обмежує в праві на участь тих учасників, які здійснюють продаж талонів, які не містять голографічного зображення.
Як зазначено в Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України – обов’язковим елементом змісту талона є лише його серійний номер та порядковий номер.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта, які не містять голографічного зображення
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин, дизельне паливо по талонах (для генераторів)), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-23-006293-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають талони на яких нанесено голографічне зображення.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
111261ab93714c58a8e89e2505a66501
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо наявності у учасників сертифікату відповідності системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.3. В Додатку 1 та Додатку 3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, щодо наявності у учасників сертифікату відповідності системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT):
«скановані копії з оригіналу сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», виданих на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подання пропозиції, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації;»
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують впровадження системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки у Скаржника сертифіковано впроваджену систему згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що "Посиланням на документи", відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами: ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
Скаржник вважає за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
«скановані копії з оригіналу сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», виданих на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подання пропозиції, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації;»
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують впровадження системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки у Скаржника сертифіковано впроваджену систему згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що "Посиланням на документи", відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами: ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
Скаржник вважає за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
×
-
Назва доказу:
Сертифікат Скаржника
-
Повʼязаний документ:
ІСО 9001 2018 (5) (1).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин, дизельне паливо по талонах (для генераторів)), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-23-006293-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо наявності у учасників сертифікату відповідності системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT).
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
b544e72e0889401c955f7d1ebc0d3669
Заголовок пункту скарги:
4. Вилучити із тендерної документації встановив вимогу, щодо постачання Товару Бензину А-95 та Дизельного палива виключно «підвищеної якості».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1.4. В Додатку 3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, щодо постачання Товару Бензину А-95 та Дизельного палива виключно «підвищеної якості»:
«Закупівля Бензину А-95 підвищеної якості, дизельного палива підвищеної якості (в паливних талонах (для генераторів)), здійснюється шляхом отримання пального на АЗС Учасника після отримання талонів Замовником на всю партію пального та перерахування загальної суми коштів. Учасник надає за видатковою накладною Замовнику талони (єдиного зразку по Україні) на пальне номіналом по 10 л та 20 л, що діють на території України.»
Вимога щодо постачання Товару: «Бензину А-95 підвищеної якості, дизельного палива підвищеної якості»- є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Відповідно до п. 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Замовник визначає обмежувальну вимогу в частині визначення певного типу та марки Товару «підвищеної якості» у закупівлі за предметом : «ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин, дизельне паливо по талонах (для генераторів))»
Замовником оголошено процедуру закупівлі, предметом якої є Товар – паливо (Бензин А-95 та Дизельне паливо).
З огляду на норми п. 29 Особливостей - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно національних стандартів та умов Додатку № 3 до ТД, Бензину А-95 повинен відповідати вимогам ДСТУ 7687 2015 та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року № 927.
Згідно національних стандартів та умов Додатку № 3 до ТД, Дизельне паливо повинно відповідати вимогам ДСТУ 7688 2015 та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року № 927.
Вимога в частині постачання Бензину А-95 та Дизельного палива саме «підвищеної якості» – суперечить національним стандартам до Дизельного палива та Бензину А-95, які не містить посилання на обов’язковість такого показника до даного типу Товару та відповідної марки.
Всупереч статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» - Замовником встановлено посилання вимогами Технічної специфікації до торгову марку та тип Товару.
Скаржник може запропонувати постачання Бензину А-95, який відповідає ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднови
х та котельних палив, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року № 927, при цьому такий Бензин А-95 не містить показника підвищеної якості.
Також, Скаржник може запропонувати постачання Дизельного палива, яке відповідає ДСТУ 7688:2015 «ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови» та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року № 927, при цьому таке Дизельне паливо не містить показника підвищеної якості.
«Закупівля Бензину А-95 підвищеної якості, дизельного палива підвищеної якості (в паливних талонах (для генераторів)), здійснюється шляхом отримання пального на АЗС Учасника після отримання талонів Замовником на всю партію пального та перерахування загальної суми коштів. Учасник надає за видатковою накладною Замовнику талони (єдиного зразку по Україні) на пальне номіналом по 10 л та 20 л, що діють на території України.»
Вимога щодо постачання Товару: «Бензину А-95 підвищеної якості, дизельного палива підвищеної якості»- є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Відповідно до п. 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Замовник визначає обмежувальну вимогу в частині визначення певного типу та марки Товару «підвищеної якості» у закупівлі за предметом : «ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин, дизельне паливо по талонах (для генераторів))»
Замовником оголошено процедуру закупівлі, предметом якої є Товар – паливо (Бензин А-95 та Дизельне паливо).
З огляду на норми п. 29 Особливостей - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно національних стандартів та умов Додатку № 3 до ТД, Бензину А-95 повинен відповідати вимогам ДСТУ 7687 2015 та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року № 927.
Згідно національних стандартів та умов Додатку № 3 до ТД, Дизельне паливо повинно відповідати вимогам ДСТУ 7688 2015 та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року № 927.
Вимога в частині постачання Бензину А-95 та Дизельного палива саме «підвищеної якості» – суперечить національним стандартам до Дизельного палива та Бензину А-95, які не містить посилання на обов’язковість такого показника до даного типу Товару та відповідної марки.
Всупереч статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» - Замовником встановлено посилання вимогами Технічної специфікації до торгову марку та тип Товару.
Скаржник може запропонувати постачання Бензину А-95, який відповідає ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднови
х та котельних палив, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року № 927, при цьому такий Бензин А-95 не містить показника підвищеної якості.
Також, Скаржник може запропонувати постачання Дизельного палива, яке відповідає ДСТУ 7688:2015 «ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови» та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року № 927, при цьому таке Дизельне паливо не містить показника підвищеної якості.
×
-
Назва доказу:
Документи якості на Дизельне паливо
-
Повʼязаний документ:
dstu_7688_2015 (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на Бензин А-95
-
Повʼязаний документ:
A-95_УКРНАФТА (до 22.04.2027)_ІФС (3).pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови»
-
Повʼязаний документ:
dstu_7687_2015.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 7688:2015 «ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови»
-
Повʼязаний документ:
dstu_7688_2015 (1).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин, дизельне паливо по талонах (для генераторів)), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-23-006293-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації встановив вимогу, щодо постачання Товару Бензину А-95 та Дизельного палива виключно «підвищеної якості».
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
1d5e03e9951f4e05a8e99a11b0f053d1
Заголовок пункту скарги:
5. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів, які повинні бути з терміном дії не менше ніж 12 місяців з моменту підписання видаткової накладної.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2. Про суперечливі умови тендерної документації:
2.1. В п. 4 Додатку № 3 до ТД та п. 4.2. Додатку № 1 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів, які повинні бути з терміном дії не менше ніж 12 місяців з моменту підписання видаткової накладної:
«Термін дії (можливості використання) талонів повинен становити не менше ніж 12 місяців з дня підписання видаткової накладної. З можливістю проведення безоплатного обміну на нові за тим же номіналом невикористаних Замовником талонів у разі закінчення строку їх дії або проведення оновлення, переобліку, вилучення з обігу, блокування чи інших дій з боку Учасника щодо виданих талонів, як під час дії укладеного за результатами даної процедури договору, так і після закінчення строку його дії щодо інших зобов’язань (надати гарантійний лист).»
«4. Термін дії (можливості використання) талонів повинен становити не менше ніж 12 місяців з дня підписання видаткової накладної. З можливістю проведення безоплатного обміну на нові за тим же номіналом невикористаних Замовником талонів у разі закінчення строку їх дії або проведення оновлення, переобліку, вилучення з обігу, блокування чи інших дій з боку Учасника щодо виданих талонів, як під час дії укладеного за результатами даної процедури договору, так і після закінчення строку його дії щодо інших зобов’язань (надати гарантійний лист).»
Замовник визначає термін дії талонів не менше 12 місяців з дня підписання видаткової накладної та обов’язок учасника здійснювати обмін талонів після закінчення строку дії Договору про закупівлю, що є суперечливою та такою що не відповідає чинному законодавству.
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 10 грудня 2024 року.
Згідно п. 5.10. Проєкту договору (Додаток № 4 до ТД) Замовник визначає Строк (термін) поставки Товарів: 5.10. Строк поставки товару: до 10.12.2024. Поставка товару здійснюється партіями за заявкою Замовника. Датою поставки Товару є дата отримання оператором АЗС талону на пальне від Замовника..
Також, Згідно п. 12.1. Проєкту договору (Додаток № 4 до ТД): 12.1. Договір набирає чинності з дня його підписання уповноваженими представниками обох Сторін, скріплюється печатками Сторін (за наявності) і діє до 31.12.2024 року, але в будь-якому разі до повного виконання Сторонами своїх зобов’язань за цим Договором..
Але, при цьому, Замовник встановлює вимогу в частині строку дії талонів 12 місяців з підписання видаткової накладної та обов’язок Постачальника за майбутнім укладеним договором про закупівлю в частині здійснення обміну талонів після закінчення строку дії такого договору, що не узгоджується між собою та з діючими вимогами законодавства, в тому числі Цивільного та Господарського кодексу України.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині Термін дії талонів на паливо, який повинен бути не менше ніж 12 місяців з дня підписання видаткової накладної, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 10.12.2024 року, при цьому Проєктом Договору також передбачено строк дії договору про закупівлю – до 31. 12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 23.10.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 31.10.2024 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не менше ніж 12 місяців з дня підписання видаткової накладної, – а отже, закінчуватись щонайменше жовтнем 2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 3 до ТД, Додатку № 1 до ТД та Проєкту договору, а також Форми оголошення в частині строку поставки Товару, а саме щодо Термін дії талонів на паливо - не менше ніж 12 місяців з дня підписання видаткової накладної.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів не менше ніж 12 місяців з дня підписання видаткової накладної, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів не менше ніж 12 місяців з дня підписання видаткової накладної, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 10 грудня 2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
2.1. В п. 4 Додатку № 3 до ТД та п. 4.2. Додатку № 1 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів, які повинні бути з терміном дії не менше ніж 12 місяців з моменту підписання видаткової накладної:
«Термін дії (можливості використання) талонів повинен становити не менше ніж 12 місяців з дня підписання видаткової накладної. З можливістю проведення безоплатного обміну на нові за тим же номіналом невикористаних Замовником талонів у разі закінчення строку їх дії або проведення оновлення, переобліку, вилучення з обігу, блокування чи інших дій з боку Учасника щодо виданих талонів, як під час дії укладеного за результатами даної процедури договору, так і після закінчення строку його дії щодо інших зобов’язань (надати гарантійний лист).»
«4. Термін дії (можливості використання) талонів повинен становити не менше ніж 12 місяців з дня підписання видаткової накладної. З можливістю проведення безоплатного обміну на нові за тим же номіналом невикористаних Замовником талонів у разі закінчення строку їх дії або проведення оновлення, переобліку, вилучення з обігу, блокування чи інших дій з боку Учасника щодо виданих талонів, як під час дії укладеного за результатами даної процедури договору, так і після закінчення строку його дії щодо інших зобов’язань (надати гарантійний лист).»
Замовник визначає термін дії талонів не менше 12 місяців з дня підписання видаткової накладної та обов’язок учасника здійснювати обмін талонів після закінчення строку дії Договору про закупівлю, що є суперечливою та такою що не відповідає чинному законодавству.
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 10 грудня 2024 року.
Згідно п. 5.10. Проєкту договору (Додаток № 4 до ТД) Замовник визначає Строк (термін) поставки Товарів: 5.10. Строк поставки товару: до 10.12.2024. Поставка товару здійснюється партіями за заявкою Замовника. Датою поставки Товару є дата отримання оператором АЗС талону на пальне від Замовника..
Також, Згідно п. 12.1. Проєкту договору (Додаток № 4 до ТД): 12.1. Договір набирає чинності з дня його підписання уповноваженими представниками обох Сторін, скріплюється печатками Сторін (за наявності) і діє до 31.12.2024 року, але в будь-якому разі до повного виконання Сторонами своїх зобов’язань за цим Договором..
Але, при цьому, Замовник встановлює вимогу в частині строку дії талонів 12 місяців з підписання видаткової накладної та обов’язок Постачальника за майбутнім укладеним договором про закупівлю в частині здійснення обміну талонів після закінчення строку дії такого договору, що не узгоджується між собою та з діючими вимогами законодавства, в тому числі Цивільного та Господарського кодексу України.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині Термін дії талонів на паливо, який повинен бути не менше ніж 12 місяців з дня підписання видаткової накладної, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 10.12.2024 року, при цьому Проєктом Договору також передбачено строк дії договору про закупівлю – до 31. 12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 23.10.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 31.10.2024 року, термін дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен складати не менше ніж 12 місяців з дня підписання видаткової накладної, – а отже, закінчуватись щонайменше жовтнем 2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 3 до ТД, Додатку № 1 до ТД та Проєкту договору, а також Форми оголошення в частині строку поставки Товару, а саме щодо Термін дії талонів на паливо - не менше ніж 12 місяців з дня підписання видаткової накладної.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів не менше ніж 12 місяців з дня підписання видаткової накладної, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів не менше ніж 12 місяців з дня підписання видаткової накладної, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 10 грудня 2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Пратнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Проєкт договору
-
Повʼязаний документ:
Скарга_27_10_2024_на умови ТД Замовника_ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ.pdf
-
-
Назва доказу:
Форма оголошення Замовника
-
Повʼязаний документ:
Форма оголошення Замовника.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника ДЕРЖАВНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом ДК 021:2015 код 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин, дизельне паливо по талонах (для генераторів)), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-23-006293-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів, які повинні бути з терміном дії не менше ніж 12 місяців з моменту підписання видаткової накладної.